Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.925


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      7.382


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      9.028


  4. Ανάχαρσης

    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      28


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/09/2023 in Δημοσιεύσεις

  1. το θέμα κλείδωσε μέχρι να μας στείλεις τα κείμενα σου με τονισμό να τα αντικαταστήσουμε στο θέμα. Είχες λάβει παρατήρηση
    1 point
  2. Έχω καιρό να ασχοληθώ με τον 3843, αλλά γιατί το πληρωμένο παράβολο δεν μπορεί να συμψηφιστεί; Το λέω, διότι και το παράβολο αποτελεί μέρος του προστίμου. Τα πρόστιμα του 3843 ήταν κατά πολύ μεγαλύτερα από αυτά που προέκυπταν με βάση τους μετέπειτα νόμους, ακόμη και από αυτά του Ν. 4014. Αν έχεις ψάξει ενδελεχώς και βλέπεις ότι συμφέρει έτσι, έχει καλώς. Για το εμβαδόν του Η.Χ και για την ορθότητά του, δες αν έχει μπει και το εμβαδόν του τοίχου, διότι με τις ΄τοτε οδηγίες άφηναν την υποβολή της ρυθμισης με το "καθαρό" εμβαδόν. Η διαφορά με τους συντελεστές κύριας και άλλης κατοικίας είναι 10% για ΤΖ<1000 Ε/τμ.
    1 point
  3. @jbosdas συμφωνώ, αλλά να δούμε τι θα πει και το πάνσοφο ΤΕΚ... Απ' την άλλη, αυτή η πληρωμή έχει καθυστερήσει 12 χρόνια ... Λαμβάνοντας υπόψιν τα κύματα ανάπτυξης που "έδερναν" αλύπητα τη χώρα μας και τον κατακλυσμό επενδύσεων, αυτά τα τελευταία 12 χρόνια, τότε το κεφάλαιο έχει ήδη πολλαπλασιαστεί εκθετικά κατά πολύ περισσότερο από το διπλάσιο πρόστιμο που αντιστοιχεί σήμερα!!! Μην είμαστε αχάριστοι 🤪
    1 point
  4. Έχω επικοινωνήσει με το TEK αλλά δεν ξέρει να μου απαντήσει 🙃 Περιμένω να το δουν και να με πάρουν τηλέφωνο... Προσωπικά θεωρώ ότι δε γίνεται, βάσει παρ2, αρθ88, Ν4495: "Για τις περιπτώσεις υπαγωγής του ν.3843/2010 (Α62), για τις οποίες δεν έχει ολοκληρωθεί η πληρωμή του συνολικού ποσού προστίμου, το υπολειπόμενο ποσό καταβάλλεται εφάπαξ, με χρήση του κωδικού πληρωμής σε τράπεζα που αντιστοιχούσε στην υπαγωγή, μέχρι τις 30.9.2020. " Αλλά θα ήθελα μια δεύτερη γνώμη γιατί το πρόστιμο αυξάνεται σχεδόν στο διπλάσιο...
    1 point
  5. Δημήτρη καλά κάνεις και ρωτάς και για το λόγο αυτό δημιουργήθηκε το Φόρουμ για να βοηθάει νέους συναδέλφους. Από εμένα ζήτησες να γίνω πιο συγκεκριμένος, αλλά για να το κάνω θα πρέπει να έχω το Αρχιτεκτονικό. Θα πρέπει να προσέξεις σε γενικές γραμμές να έχεις αγκυρώσεις δοκαριών με επάρκεια στα τοιχία-κολώνες και να έχεις διάταξη κατακόρυφων στοιχείων κατά τέτοιο τρόπο που να είναι το κτίριο σου τουλάχιστον στρεπτικά μη ευαίθητο (κυρίως αυτό και πολλά ακόμα που πρέπει να διαβάσεις και Κανονισμούς). Αν θέλεις κάτι συγκεκριμένο πες μου, έχω όλη την καλή διάθεση να σε βοηθήσω.
    1 point
  6. Kαλησπέρα. Αφού έχεις να εξετάσεις αυτοτελές κτίριο χωρίς Π.Σ.Ο.Ι θα δεις εάν το υφιστάμενο ύψος της οικοδομής ξεπερνά το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής ή αυτό που ίσχυε ως μέγιστο κατά το χρόνο έκδοσης της ο.α. Αν το ξεπερνάει πάνω από 20% έχεις κατηγορία 5, όπως προανέφερε ο συνάδελφος. Τα φύλλα καταγραφής δημιουργούνται, όχι με βάση τους ορόφους, αλλά με βάση τους διαφορετικούς συνδυασμούς παραβάσεων στο ακίνητο. Για παράδειγμα, μπορεί στο ισόγειο να έχεις Υ.Δ+ΥΚ+παραβίαση Δ, ενώ στον πρώτο όροφο, να έχεις μόνο Υ.Δ και στον δεύτερο όροφο να έχεις Υ.Δ με Υ.Υ. (κάπου θα πρέπει να αποφασίσεις σε ποια στάθμη θα χρεώσεις την Υ.Δ και συνήθως, συμβατικά, τη χρεώνουμε στον τελευταίο όροφο). Αυτό που θα πρέπει να είναι ίδιο σε κάθε Φ.Κ με -προφανώς την περιεχόμενη αντίστοιχη αυθαιρεσία, είναι το ποσοστό υπέρβασης. Για παράδειγμα αν έχεις επιτρεπόμενη δόμηση στο οικόπεδο 400 τμ και έχεις στο ακίνητο συνολική Υ.Δ= 60 τμ τότε σε κάθε Φ.Κ που εμπεριέχει Υ.Δ ο συν/της προσαύξησης θα προκύπτει από το κλάσμα 60/400=15%. Ανάλογα ισχύουν για την Υ.Κ και την Υ.Υ.
    1 point
  7. SOS ερώτημα! Το πρόβλημα είναι το εξής: ότι ξεκινήσαμε τις εργασίες (θερμομονωτικό EPS και αφρομπετόν) και με την κακοκαιρία των τελευταίων ημερών, πέρασαν νερά και μέσα στο σπίτι και τοπικά έχει πλημμυρίσει… Οι απορίες μου είναι: Τι γίνεται σ’ αυτές τις περιπτώσεις; Η πλάκα εσωτερικά (λογικά) έχει απορροφήσει πολύ νερό. Το ίδιο και το θερμομονωτικό αλλά και το αφρομπετόν. Υπάρχει περίπτωση να εξατμιστούν όλα αυτά σε εύλογο χρόνο, ώστε να συνεχιστεί η στεγανοποίηση και να κλείσει; (με το ασφαλτόπανο). Υπάρχει περίπτωση στο σημείο που έχει πλημμυρίσει, να στεγνώσει με εξαεριστικά; Και τέλος, (κρίσιμο ερώτημα!) ποιο είναι το αποδεκτό ποσοστό υγρασίας σε πλάκα και αφρομπετόν, για να γίνει σωστά η στεγανοποίηση; Είναι το πρώτο έργο που αναλαμβάνω κι αφορά μόνωση και πραγματικά δεν ξέρω πώς να προχωρήσω, σ’ αυτό το στάδιο. Με τους συνεργάτες μου, οι απόψεις διίστανται. Οποιαδήποτε συμβουλή, απ΄όποιον έχει εμπειρία σε αντίστοιχα θέματα, είναι υπερ-πολύτιμη!
    1 point
  8. Αγαπητέ ΚΑΝΑ καλημέρα και ευχαριστώ για την απάντηση, (Χρειάστηκε να αλλάξω λογαριασμό λόγω προβλήματος στη συνδεση) Στο (3) ζητάει το κτήριο να κλιμακώνεται για την καλύτερη προσαρμογή του στο έδαφος. Στο συνημμένο "KLIMAKOSI" ξεκιναω να κλιμακώνω το διώροφο κτήριο για να το προσαρμόσω στο έδαφος όπως μου ζητάει χωρις να ξεπερναει τα υψη που μου περιγράφει ο νόμος. Σε ποιά φάση από τις Α,Β,Γ,Δ,Ε, ΣΤ το διώροφο κτήριο γίνεται τριώροφο? Και πως αιτιολογείται? KLIMAKOSI.pdf
    1 point
  9. Η ανωτέρω απάντησή σου με προβλημάτισε ακόμη περισσότερο 1. Ο αρχιτέκτονας φαίνεται να μην "ξέρει". Ως εκ τούτου, μπορεί να ζητάει τρελά πράγματα. Σε καμία περίπτωση δεν θα του κάνεις το κέφι, βαζοντας το κεφάλι σου στον τορβά. Αν επιμένει, δύο λύσεις έχεις. Είτε υπογράφει αυτός τη στατική μελέτη (με όποια ταρζανιά επιθυμεί), είτε διακόπτεις τη συνεργασία μαζί του 2. Αν το 1991 είναι η χρονολογία γέννησής σου, είσαι αρκετά μεγάλος ώστε να μπορείς να μορφώσεις έναν τόσο απλό ξυλότυπο. Αν, παρ' όλα αυτά, δεν έχεις επαρκή εμπειρία (και διαισθητικότητα), μη ζητάς απαντήσεις από το φόρουμ. Φρόντισε να συνεργαστείς με κάποιον έμπειρο (κι αξιόπιστο) μελετητή, ώστε να σε καθοδηγεί σωστά.
    1 point
  10. Αφού η υπέρβαση ύψους της οικοδομής είναι μεγαλύτερη του 20% του επιτρεπομένου, έχεις κατηγορία 5 και για την υπέρβαση δόμησης ανεξαρτήτως του ποσοστού της. Επομένως, σωστά είχες επιλέξει αυτήν την κατηγορία για ολόκληρη την ιδιοκτησία – διώροφο κτίριο.
    1 point
  11. Άρα η ερώτησή σου έπρεπε να μπει στο χώρο ιδιωτών. Παρόλα αυτά απαντώ ότι χρειάζεσαι μια υποβρύχια αντλία με κοπτήρα, ενσωματωμένη σε σταθμό απομάκρυνσης (στεγανό κιβώτιο). Τα υλικά τους είναι πλέον, και το κιβώτιο και ο κοπτήρας, από ισχυρά πολυμερή Αυτές συνήθως διαθέτουν ανεπίστροφη βαλβίδα ενσωματωμένη στο σωλήνα κατάθλιψης (απάντηση στο τελευταίο σου ερώτημα), φίλτρο ενεργού άνθρακα, ασφάλεια υπερχείλισης κλπ. Στο φόρουμ δε λέμε τιμές ούτε κάνουμε διαφημίσεις - δυσφημήσεις. Μπορείς όμως να κοιτάξεις ή να κατεβάσεις ηλεκτρονικούς καταλόγους από καλές εταιρείες. Για τα εργατικά επίσης δε λέμε τίποτε διότι ελεύθερη οικονομία έχουμε, ο καθένας ζητάει ότι θέλει. 😊 Πρόσεξε μόνο το...ακριβό μηχάνημα να διαθέτει πιστοποιητικά και εγγυήσεις! Εγώ θα απαιτούσα να μου δώσει απόδειξη λιανικής και για το μηχάνημα.
    1 point
  12. Επειδή η πολεοδομική (και όχι μόνο) νομοθεσία στην Ελλάδα ακολουθεί τη ρήση του Ηράκλειτου, θα σου συνιστούσα να εγγραφείς σε συνδρομητική βάση δεδομένων, ώστε ό,τι διαβάζεις να είναι επικαιροποιημένο. Στοιχίζει ελάχιστα (περ. 150 € / έτος), αλλά είναι το απαραίτητο νομοθετικό εργαλείο του μηχανικού Καλό κουράγιο, μιας και θα κολυμπήσεις σε βαθιά νερά, κι εδώ είμαστε για κάθε σου απορία
    1 point
  13. Πέραν του στατικού μοντέλου (που δεν μου γεμίζει πολύ το μάτι), βλέπω και μια λειτουργική ταρζανιά Κλίση ράμπας 30%??? Είσαι σίγουρος ότι μπορεί να κινηθεί κάποιο συμβατικό όχημα (πλην Χάμερ) χωρίς να "βρει" στο δάπεδο? Οι ράμπες και τα κλιμακοστάσια ίσως θεωρούνται δευτερεύοντα από άποψη σχεδιασμού, αλλά μπορεί να κρύβουν δυσάρεστες εκπλήξεις... συμπλ. επισυνάπτω μια (κατ΄ αρχήν) μόρφωση του ξυλότυπου. Με magenta είναι οι παρεμβάσεις μου Drawing1.dwg
    1 point
  14. @Roukat Πώς γίνεται να υπάρχει αυθαιρεσία σε κτίριο χωρίς οικοδομική άδεια που κατασκευάστηκε πριν το 1955; Δεν μπορεί να υπάρξει κάτι τέτοιο (ούτε καν θεωρητικά), αφού όπως και να είχε κατασκευαστεί η οικοδομή είναι νομίμως υφιστάμενη.
    1 point
  15. Πάντως στο υπόδειγμα του ΥΠΕΝ αναφέρονται (πάνω δεξιά) στον έλεγχο της φύτευσης δύο περιπτώσεις που υπολογίζει τον υποχρεωτικό ακάλυπτο: ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΣ ΑΚΑΛΥΠΤΟΣ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥ: Εοικ-Επιτρεπ. Κάλυψη=.... Μ2 ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΣ ΑΚΑΛΥΠΤΟΣ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΥΠΑΙΘΡΙΩΝ ΧΩΡΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ: Εοικ-[Εοικ x (Σ.Κ+10%)]=.... Μ2 Στο υπόδειγμα λοιπόν, υπάρχει μια σιωπηρή αποδοχή ότι το bonus 10% στην κάλυψη αναφέρεται επί του οικοπέδου και όχι επί της κάλυψης (ανεξαρτήτως επιφάνειας, αρκεί να είναι έως 10% της επιτρ. κάλυψης).
    1 point
  16. Από παλιότερη υπόθεση άλλου συναδέλφου που δεν βρίσκανε τις πληρωμές, στείλαν ένα μειλ στο παρακάτω: [email protected] με τους κωδικούς πληρωμής και τους εξυπηρετήσαν άμεσα στέλνοντάς τις πληρωμές. Βέβαια έχουν περάσει 2+ χρόνια από τότε, αλλά ποτέ δεν ξέρεις...
    1 point
  17. Ο κτιριοδομικός αναφορικά με τις "λοιπές χρήσεις" αναφέρει τα εξής: Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται όσα κτίρια ή τμήματα κτιρίων ή δομικά έργα έχουν τέτοια χρήση, ώστε να μην μπορούν να ταξινομηθούν σε καμία από τις προηγούμενες κατηγορίες. Οι παραπάνω χρήσεις έχουν να κάνουν με κύριες χρήσεις κτιρίου. Οπότε λόγω του ότι το υπόγειο έχει βοηθητική χρήση, η οποία επικουρεί την κύρια χρήση, έχω την άποψη ότι θα μπει η επικρατούσα, δηλαδή η επιλογή "κατοικίες".
    1 point
  18. Εγω χρησιμοποίησα τον παλιό κωδικό και πλήρωσα στην Πειραιώς το υπόλοιπο των δόσεων. Στην πολεοδομία που πηγα για περαίωση , μια χαρα μου το σφράγισαν και τελείωσα, ευτυχώς που δεν εντάχθηκα στο Ν.4495, όπως μου ελεγαν. Αυτοι 10 δόσεις θέλουν να δουν για να σφραγίσουν, Ουτε που κοίταξαν ποια ημερομηνία πλήρωσα και αν ήταν στο Πράσινο ταμείο η οχι. Ο φάκελος πήγε αρχείο, εγω πήρα την περαίωση και καθάρισα . Πλήρωσα Ιανουάριο 2022
    1 point
  19. Το 40% του ΚΗ υπέρ δήμου προβλέπεται από το άρθρο 34 του ν.1337/83 ΜΟΝΟ για τους Δήμους στους οποίους έχουν μεταβιβαστεί αρμοδιότητες πολεοδομικών εφαρμογών (άδειες, αυθαίρετα κλπ) κατ'εξουσιοδότηση του ν.947/79. Πρακτικά δηλαδή όσοι είχαν πριν τον Καλλικράτη ποσοστά, εξακολουθούν να τα έχουν ενώ για όσους Δήμους απέκτησαν με τον Καλλικράτη πολεοδομικές αρμοδιότητες δεν υπάρχει ακόμα νομοθετική ρύθμιση. Το επιπλέον 35%, δηλαδή σύνολο 75%, σύμφωνα και πάλι με το άρθρο 34 του ν.1337/83, μπορούν να το αποκτήσουν Δήμοι εφόσον τους έχει μεταβιβαστεί και η αρμοδιότητα έγκρισης πολεοδομικής μελέτης ή τροποποιήσεων κλπ. Αυτό δεν έχει γίνει για κανέναν Δήμο. Επιπλέον, τέτοιας φύσης μεταβίβαση αρμοδιοτήτων έχει κριθεί ότι είναι αντισυνταγματική. Οπότε είναι απορίας άξιον πως διάφοροι δήμοι λαμβάνουν αποφάσεις και ορίζουν σε 75% το ποσοστό του ΚΗ που εισπράτουν.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.