Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Apollο

    Apollο

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      31


  2. toposa

    toposa

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      235


  3. petros71

    petros71

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      304


  4. Διογένης

    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      22


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/09/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. 810 downloads

    Π.Δ.41/18 (ΦΕΚ 80 Α/07-05-2018) ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΤΙΡΙΩΝ σε κωδικοποιημένο αρχείο word/pdf.
    1 point
  2. Version 1.0.0

    695 downloads

    Τα δεδομένα δίδονται στα ξεκλείδωτα κελιά - πράσινα ή μπλέ - του Τεύχους & του Σχεδίου. Κωδικός ξελκειδώματος 1104.
    1 point
  3. Ολοκαίνουριο, αντιπλημμυρικό σχεδιασμό σχεδιαζει το ΥΠΕΝ. https://ypen.gov.gr/th-skylakakis-den-yparchei-perithorio-gia-adynama-simeia-ston-antiplimmyriko-schediasmo/ ,
    1 point
  4. Έχεις δίκιο με τον χαρακτηρισμό, λάθος μου. Φαίνεται και στον κυρωμένο. Σκέψου πως συνήθισα να βλέπω μόνο το χρώμα (υπάγεται/δεν υπάγεται) και δεν θυμόμουν καν ότι υπάρχει και ο χαρακτηρισμός....
    1 point
  5. Με όλο το σεβασμό συνάδελφε νομίζω σε αυτό κάνεις λάθος..... ο χαρακτηρισμός της έκτασης στον Κυρωμένο Δασικό Χάρτη υπάρχει όταν κλικάρεις / τσιμπήσεις ένα σημείο... (επίσης υπάρχει κ στα properties από τα .shp αρχεία που κατεβάζουμε)... πέραν αυτού συμφωνώ κ εγώ ότι ο νόμος είναι ξεκάθαρος.... η αναφορά του χαρακτηρισμού δεν απαιτείται... τώρα εάν κάποιος θέλει να τον γράψει αυτό είναι άλλο θέμα και προσωπική επιλογή...
    1 point
  6. Πρέπει να γίνει ένα ξεκαθάρισμα, γιατί ξέρω και αρκετούς μηχανικούς που δεν το έχουν κατανοήσει ακόμα. Βγαίνει αρχικά ο αναρτημένος δασικός χάρτης. Εκεί υπάρχει η πληροφορία του χαρακτήρα της έκτασης, π.χ. ΧΧ, ΔΔ, ΔΑ κτλ. Βάσει του αναρτημένου χάρτη, γίνονται οι αντιρρήσεις. Μόλις λήξει η προθεσμία υποβολής αντιρρήσεων, αναρτάται ο κυρωμένος δασικός χάρτης και ο αναρτημένος ΠΑΥΕΙ να ισχύει (άσχετα που είναι διαθέσιμος διαδικτυακά). Ο κυρωμένος δασικός χάρτης δεν περιέχει πληροφορία με τον χαρακτηρισμός της έκτασης. Όπως θα δείτε και στο υπόμνημα, οι εκτάσεις έχουν μονάχα 2 κατηγορίες: αυτές που υπάγονται στη δασική νομοθεσία (με πράσινο χρώμα) και αυτές που δεν υπάγονται (με κίτρινο χρώμα). Δεν μας ενδιαφέρει ο χαρακτήρας (δεν τον ξέρουμε άλλωστε), παρά μόνο το αν υπάγεται ή όχι. Και υπάρχουν οι εκτάσεις που δεν έχουν "χρώμα". Αυτές είναι οι εκτάσεις εντός σχεδίου/οικισμού όπου εξαιρούνται φυσικά των δασικών χαρτών και οι εκτάσεις για τις οποίες έχει γίνει αντίρρηση και δεν έχει εξεταστεί ακόμα (οπότε και δεν ξέρουμε τον χαρακτήρα τους). Εδώ γίνεται η παρανόηση από μηχανικούς να βλέπουν την έκταση τους χωρίς χρώμα (που σημαίνει ότι δεν έχει εξεταστεί η αντίρρηση και επομένως δεν μπορείς ακόμα να πεις αν υπάγεται ή όχι στη δασική νομοθεσία - και άρα δεν μπορεί ακόμα να μεταβιβαστεί) και να νομίζουν πως πλέον δεν είναι δασική! Μπερδεύουν το ότι στον αναρτημένο δασικό χάρτη οι αγροτικές εκτάσεις ήταν χωρίς χρώμα, ενώ στον κυρωμένο δασικό χάρτη είναι οι εκτάσεις για τις οποίες το αν υπάγονται ή όχι στη δασική νομοθεσία είναι υπό εξέταση. Στο κυρωμένο δασικό χάρτη μεταβιβάζονται ΜΟΝΟ οι εκτάσεις με το κίτρινο χρώμα (και φυσικά τα εντός σχεδίου που δεν έχουν εξ 'ορισμού χαρακτήρα). Επομένως ΔΕΝ μπορείς να βάλεις τι χαρακτήρα έχει η έκταση που θες αν υπάρχει κυρωμένος δασικός χάρτης, καθώς ούτε παρέχεται αυτή η πληροφορία από τον κυρωμένο και ούτε σε αφορά. Προφανώς η συμβολαιογράφος συνήθισε από τον αναρτημένο δασικό χάρτη που έβλεπε σωστά να αναγράφεται ο δασικός χαρακτήρας, νομίζοντας πως ο κυρωμένος δασικός χάρτης είναι το ίδιο πράγμα.
    1 point
  7. 1 point
  8. Η ονομαστική θερμική απόδοση ισχύει για εξωτερική θερμοκρασία +7 οC. Την χρησιμοποιείς μόνο αν ο πελάτης δεχτεί να σκεπάζεται στο σαλόνι του με κουβερτούλα και να χρησιμοποιεί μερικά κινεζο-αερόθερμα του 10άρικου, όταν έξω πέφτει χιόνι. Το VRV βολεύει πολύ τον μηχανικό που δεν ξέρει ή δεν θέλει να ασχοληθεί πολύ... αλλά καθόλου τον πελάτη. Δεν του προσφέρει τίποτα επιπλέον, ενώ είναι πολύ ακριβότερο σύστημα και τον "δένει" για πάντα με τον κατασκευαστή για οποιαδήποτε 'έστω "βίδα" που θα χαλάσει (μεγάλο κόστος ανταλλακτικών, επάρκεια στοκ αντιπροσώπου, συνέχιση κατασκευής ανταλλακτικών από το εργοστάσιο, εξειδικευμένος τεχνίτης που θα διαγνώσει το πρόβλημα και θα το αποκαταστήσει)
    1 point
  9. Η σύνδεση της εγγραφής στο ΤΕΕ με την ένταξη στον ασφαλιστικό φορέα δεν υφίσταται εδώ και αρκετά χρόνια. Κατά πόσο σε συμφέρει, εξαρτάται από το αν (και πώς) σκοπεύεις να ασκήσεις το επάγγελμα στην Ελλάδα. Δεν αναφέρομαι στο κόστος της ετήσιας συνδρομής, αλλά στο όφελος από την απόκτηση άδειας ασκήσεως του επαγγέλματος. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι για αρκετούς συμπολίτες μας (παλαιότερων εποχών, κυρίως) η εγγραφή στο ΤΕΕ προσδίδει κύρος στον μηχανικό.
    1 point
  10. Οπότε για το ερμάριο η απάντηση είναι ΝΑΙ. Η κατακόρυφη όδευση που θες να υπολογίσεις, αφού το κτίριο πήγε με το 71/88, δεν αποτελεί πυροδιαμέρισμα; Από εκεί θα ξεκινήσεις.
    1 point
  11. Version 1.0.0

    698 downloads

    Ερμηνευτικό σκαρίφημα-σχόλιο στο άρθρο 26 του Ν. 4067-2012
    1 point
  12. Κατ' αρχάς πρέπει να τακτοποιηθούν πολεοδομικά και συμβολαιογραφικά οι νέες οριζόντιες ιδιοκτησίες. Όμως, πρέπει να συναινούν όλοι οι εμπλεκόμενοι ιδιοκτήτες. Το ίδιο ισχύει και για οποιαδήποτε μελλοντική αλλαγή στις ιδιοκτησίες. Με λίγα λόγια, ο πελάτης σου χρειάζεται μηχανικό, συμβολαιογράφο και την καλή διάθεση των συνιδιοκτητών.
    1 point
  13. Είτε του αγοραστή είτε του πωλητή να ήμουν μηχανικός, το ίδιο πράγμα θα έκανα. Θα τους ενημέρωνα και για την όψη και για τη διαρρύθμιση. Θα έλεγα και στους δύο ότι βεβαίωση εκδίδεται αλλά υπάρχει αυτό και αυτό το ζήτημα. Προτιμώ να είμαι καλά με τον εαυτό μου και ας με αντιπαθήσει οποιοσδήποτε. Από κει και πέρα αν επέλεγαν την τακτοποίηση, θα συμβούλευα να προηγηθεί συνεννόηση με το συμβολαιογράφο για τα προβλήματα που ενδεχομένως υπάρξουν λόγω της αλλαγής στην όψη. Η τακτοποίηση γίνεται με την προοπτική της μεταβίβασης και όχι απλώς για να γίνει.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.