Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      26.305


  2. Σερίφης

    Σερίφης

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      209


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      18.919


  4. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.009


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/12/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Αναφέρεται στο ν. 4495/17 ,άρθρο 39 παρ 2 για διόρθωση σε περιπτώσεις διαφοράς άνω του 5% οπότε ένα τέτοιο θέμα χρειάζεται διερεύνηση.
    1 point
  2. Οδηγία επίσημη (μέσω κάποιας εγκυκλίου) δεν υπάρχει. Στα διαδικτυακά σεμινάρια είχαν πει (σαν πρόταση) να μπαίνει η επιφάνεια της αποτύπωσης. Μπορείς να βάλεις την επιφάνεια βάσει τίτλου και στα σχόλια να γράψεις και τις άλλες δυο επιφάνειες. Τώρα, εκτός Η.Τ.Κ, η διαφορά μεταξύ εμβαδού οικοπέδου βάσει της σύστασης Ο.Ι και βάσει Ο.Α είναι μεγάλη πέραν του 5%;
    1 point
  3. Ίσως σου ζητάει τον α.α. στο σύστημα αμοιβών. Οπότε, απλώς δημιουργείς ένα νέο α.α. και τον αναγράφεις όπου απαιτείται
    1 point
  4. Αν δεν υπάρχει υποστύλωμα και σε όλους τους ορόφους έχουμε αυτή την διάταξη (δεν υπάρχει δηλαδή κάποιος κλειστός χώρος στην κόκκινη διαγράμμιση πιο πάνω) τότε μπορεί να θεωρηθεί ολόκληρο εξώστης και αυτό με τον τοίχο δεν επιβάλλεται για τους εξώστες (βλέπε ΚΚ2023 άρθρο 9 παρακάτω) ενώ είναι σαφές από τον ΝΟΚ άρθρο 16 ότι όταν το κτίριο είναι σε επαφή με το όριο, μπορεί και ο εξώστης να είναι σε επαφή με το όριο. Τώρα αν θες να βρεις την ησυχία σου, άσε εκεί 30-40εκ απόσταση από τον εξώστη μέχρι το όριο μπας και νιώσουν. ΚΚ 2023 - Άρθρο 9 ΤΟΙΧΟΙ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ ΜΕΣΟΤΟΙΧΟΙ 1.Κατά την ανέγερση κτιρίων σε επαφή με το κοινό όριο όμορων οικοπέδων κατασκευάζεται για κάθε κτίριο ξεχωριστός τοίχος σε επαφή προς το κοινό τους όριο και με όλο το πάχος εντός του οικοπέδου του ανεγειρόμενου κτιρίου. Ο καθένας από τους πιο πάνω τοίχους είναι εξωτερικός τοίχος του κάθε κτιρίου και πρέπει να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του κανονισμού αυτού. 2.1. Ειδικά όταν κατασκευάζεται κτίριο σε υποστυλώματα (PILOTIS) σε επαφή με το κοινό όριο, δεν είναι υποχρεωτική η κατασκευή του τοίχου της παρ. 1 στη θέση της PILOTIS. Στην περίπτωση αυτή μπορεί να κατασκευάζεται περίφραγμα. 2.2. Στην περίπτωση που κατασκευάζεται ανοικτός ημιϋπαίθριος χώρος σε επαφή με το κοινό όριο όμορων οικοπέδων επιβάλλεται η κατασκευή του τοίχου της παρ. 1. 2.3. Στην περίπτωση που κατασκευάζεται εξώστης σε επαφή με το κοινό όριο όμορων οικοπέδων δεν επιβάλλεται η κατασκευή του τοίχου της παρ. 1.
    1 point
  5. Αφού δεν πρόκειται για διαχωρισμένες ιδιοκτησίες έχουν δίκιο, επειδή η ρύθμιση απαγορεύεται. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 106 δίνεται η δυνατότητα (για τμήματα ιδιοκτησίας χωρίς στατική εξάρτηση) τακτοποίησης (ή νομιμοποίησης) του ενός τμήματος κατόπιν κατεδάφισης του άλλου.
    1 point
  6. Ναι πράγματι δεν προκύπτει υπέρβαση σ.δ ως προς την Ο.Α, αλλά υπάρχει Υ.Σ.Δ ως προς την αυτοτελή ιδιοκτησία (για αυτό και πρέπει να υπολογισθεί με Υ.Δ )
    1 point
  7. Έπρεπε να είχαν συμπεριληφθεί στη δήλωση γιατί και αυτές οι παραβάσεις είναι αυθαιρεσίες. Θα μεταφέρεις τη δήλωση στον ισχύοντα νόμο και θα προσθέσεις ό,τι δεν είχε ρυθμιστεί.
    1 point
  8. Στο εδάφιο α του άρθρου 99 καθορίζεται ότι «σε κάθε οικόπεδο ή γήπεδο η διαδικασία υπαγωγής αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος μπορεί, κατ’ επιλογή των ιδιοκτητών, να γίνεται είτε με μία αίτηση υπαγωγής για το σύνολο των αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων είτε με περισσότερες αιτήσεις για κάθε μεμονωμένο αυτοτελή χώρο οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, που αποτελεί αντικείμενο μεταβίβασης». Εάν όσα περιέγραψες αποτελούν ενιαία ιδιοκτησία, δεν μπορεί να γίνει αυτό που υποστηρίζεις. Εάν τα δύο κτίσματα είναι διαφορετικές ιδιοκτησίες, τότε είναι εφικτή η υπαγωγή μόνο της μίας.
    1 point
  9. Ο νόμος λέει ότι «για αυθαίρετες αλλαγές χρήσης από βοηθητική χρήση σε κύρια, εντός νομίμου περιγράμματος κτιρίου, υπολογίζεται η υπέρβαση συντελεστή δόμησης». Στην προκειμένη περίπτωση ο χώρος της σκάλας είναι εντός περιγράμματος και, επιπλέον, δεν προκύπτει υπέρβαση συντελεστή δόμησης. Επομένως, θα χρησιμοποιήσεις και πάλι αναλυτικό προϋπολογισμό. Επιπρόσθετα, θα πρέπει να ελέγξεις κατά πόσο υπάρχει παράβαση του Κτιριοδομικού λόγω του μειωμένου πλάτους της σκάλας.
    1 point
  10. ΦΕΚ Α 230/96 για εκτος Αττικης και ΦΕΚ Α 194/79 ο γενικος νομος, οπως τροποποιηθηκε με τον 1221.
    1 point
  11. Καθαρός ο αγωγός χωρίς τη μόνωση.
    1 point
  12. Να προσθεσω στη συζητηση οτι, Σε γηπεδο εγινε συσταση 4 καθετων πριν το 2011. Αρα καθε καθετη θα εχτιζε απο 50 τμ. Ο ιδιοκτητης, εβγαλε αδεια, οχι για μια καθετη, αλλά δειχνοντας ολοκληρο το γεωτεμαχιο, αποκρυπτοντας την συσταση και σημερα εχει προβλημα τακτοποιησης.... Για τους λοιπους που αγορασαν τις αλλες καθετες, δεν τους επηρεαζει η πρωτη αδεια και οι αυθαιρεσιες που εγιναν σε αυτη, διοτι ειχαν προγενεστερο τιτλο. Επίσης, δεν γνωριζουμε τι εχουν χτισει και εαν εβγαλαν αδειες με βαση τις καθετες η εαν ακολουθησαν την ιδια συμπεριφορα με τον αρχικο και εαν εχουν χτισει. Παντως, καθε καθετη τακτοποιει μονη της τις δικες της αυθαιρεσιες με το 107 παρ. 2. Ωστε, τελικα, το θεμα μας περιοριζεται στην δυνατοτητα τακτοποιησης της πρωτης οικοδομης και πώς, η οποια εχει αδεια, η οποια βγηκε παρατυπα μεν με βαση ψευδη στοιχεια, αλλα δεν εχει ανακληθει [ιασονα, με την νικη]
    1 point
  13. Σε λιγο θα μπορει....ετοιμαζεται νομοθετικη ρυθμιση με εφαρμογη τραπεζας γης ή κατι παρομοιο... [φυσικα θα πρεπει να πληρωσει ]
    1 point
  14. Υπο συζητηση... Παντως, το παραρτημα λεει για μεταγενεστερη....
    1 point
  15. βασιλη, καλησπερα στο τοπογραφικο της υποθεσης που συζηταμε, και, ενω ειχαν ηδη συστησει τις καθετες.... στην συνεχεια εδειξαν ολοκληρο το γηπεδο και επι αυτου εξεδοσαν την αδεια. Η πολεοδομια δεν ζητησε καποια βεβαιωση/δηλωση οτι δεν εχει γινει συσταση αφου της εδειξαν ενα τοπο υπογεγραμμενο απο μηχανικο για ενα γηπεδο καθαρο με συγκεκριμενο εμβαδον και τπτ αλλο.
    1 point
  16. Στον βαθμο που διαχωριζει κατα θεση εμβαδον και ορια, διαφορα "τμηματα" σε οικοπεδο, με δικαιωμα ανοικοδομησης για το καθε "τμημα" εντος αυτου, οπως και να το ονομασεις, υπαρχει "κατατμηση." Εξ αλλου, το δικαιωμα σου με βαση την διατυπωση στο παραρτημα, εξαρταται απο την "μεταγενεστερη" της αδειας κατατμηση. Οχι για "προηγηθεισα" συσταση /κατατμηση, η οποια ειχε ηδη συντελεσθει και μεταγραφει πριν την αδεια και την οποια δεν εμφανισε στην πολεοδομια
    1 point
  17. αρα: - εκανε τις καθετες - εδειξε το οικοπεδο ολοκληρο, αποκρυπτοντας τις καθετες και εβγαλε αδεια για ολοκληρο - μεταβιβασε τις καθετες πριν το 2011. Αρα, οι τρεις χτιζουν κανονικα...[ή εχουν ηδη χτισει....εσυ ξερεις] Αυτος εχει αδεια, αλλα το οικοπεδο ειναι μικροτερο... Δικαιουνταν να χτισει 50 τμ. Επομενως... - ή παμε στο παραρτημα εκει που λεει "αποκλειστικα" ... - ή ολο ειναι χωρις αδεια. - ή ισως κατι αλλο που δξ...
    1 point
  18. 1 point
  19. τιμη ζωνης εννοει η ανα τμ. αξια σε "γη" χωρις το κτισμα εδω αναλυτικα https://www.michanikos.gr/forums/topic/2284-εξαγορά-θέσεων-στάθμευσης/
    1 point
  20. @ikaros2 Δεν είναι σωστός ο χαρακτηρισμός (ούτε η κατηγορία ούτε το είδος) και, επιπλέον, χαρακτηρίζεις ΦΠΑ ενώ το τιμολόγιο έχει εκδοθεί χωρίς ΦΠΑ. Η σωστή διαδικασία:
    1 point
  21. Οι επιτρεπόμενες αποκλίσεις 2% αφορούν το περίγραμμα του κτιρίου και όχι εσωτερικές διαρρυθμίσεις που αποτελούν Δ.Δ.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.