Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      9.017


  2. Σερίφης

    Σερίφης

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      209


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.900


  4. Anna Daskalaki

    Anna Daskalaki

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      9


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/01/2024 in Δημοσιεύσεις

  1. Καλησπέρα , σύμφωνα με το άρθρο 28 του ΦΕΚ-129 Α /21 απαιτείται σε κάθε νέα οικοδομή χώρος για ανακύκλωση 4 ρευμάτων (γυαλί, πλαστικό, χαρτί αλουμίνιο). Έχει κάποιος ασχοληθεί με το θέμα και γνωρίζει αν υπάρχουν προδιαγραφές για το χώρο αυτό αφού μου το ζήτησαν σε παρατηρήσεις προέγκρισης για νέα οικοδομή (κατ. 3) Άρθρο 28: Πρόβλεψη χώρου στις νέες οικοδομές για τη συλλογή και αποθήκευση των αστικών αποβλήτων 1. Σε όλα τα νέα κτίρια, για τα οποία υποβάλλεται προέγκριση οικοδομικής άδειας ή οικοδομική άδεια κατηγορίας 3 κατόπιν βεβαίωσης όρων δόμησης μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος, εξασφαλίζεται κατάλληλος χώρος, ανοιχτός ή κλειστός, εντός ή εκτός του κτιρίου, για τη συλλογή και αποθήκευση των αποβλήτων, προσβάσιμος από τον δρόμο για την αποκομιδή. 2. Ο χώρος της παρ. 1 είναι επαρκούς χωρητικότητας, ώστε να αποθηκεύει σε κατάλληλους περιέκτες τουλάχιστον τέσσερα (4) ρεύματα αποβλήτων, τα οποία παράγονται από τους χρήστες του κτιρίου.
    1 point
  2. 1. Παράβαση 1000% αλλά αφού δεν ελέγχουμε καν άδειες (μονωση, θερμανση, κλπ) συνεπως ουτε και αυτο.. 2. Επιφάνεια αρχικού τοίχου. Την εγκύκλιο που αναφερεις δεν την γνωριζω..
    1 point
  3. - το 115 αναφερει αναλυτικα τι χρειαζεσαι - Υποθετω οτι προκειται για οικοδομη δυο διαμερισματων. Αυτη η οικοδομη αποτελει και καθετη στο ολο οικοπεδο των "καποιων" στρεμματων. Αν δεν υπαρχουν "τοπογραφικα", θα χρησιμοποιησεις το ΦΕΚ - το κλεισιμο του δικου σου εξωστη αποτελει ξεχωριστη παραβαση και δεν απαιτει συναινεση του άλλου. - η επεκταση στα κοινοχρηστα παει με το 98 παρ. 9 Η τροποποιηση της συστασης γινεται με το 98, χωρις μεταβολη των χιλιοστων. Εαν δεν εχεις το ανω του 50%, υπαρχει προβλημα. Τελος, θα πρεπει να γνωριζουμε τι λεει ο ιδιοκτητης του ισογειου για ολα αυτα, ωστε να ενεργησεις αναλογως, ειδικα εάν εχει και αυτος καποιες αυθαιρεσιες, ωστε να τακτοποιησετε μαζί οριστικα τα ακινητα σας. [γι' αυτο και η παρ."2" μιλαει για τον "στοιχο" του ΟΤ]
    1 point
  4. 1. Δεν σε ενδιαφέρουν τα θέματα νομιμότητας, δεν είναι δική σου δουλειά. 2. Ναι, τα υπολογίζω και τα προσθέτω. Αν μου πουν κάτι έχω να αναφέρω. Αν μου ζητήσουν διόρθωση θα το ζητήσω γραπτώς.
    1 point
  5. Να πω την αλήθεια έχω βαρεθεί να μπαίνω σε διαμάχες για τέτοια θέματα, αλλά η επίθεση σε κάποιον που έγραψε τεχνοκρατικά δεδομένα, με ιδεολογικές λογικές, δεν προάγει την συζήτηση. Είναι δεδομένο ότι η Ελληνική παιδεία γενικότερα εδώ και 40 χρόνια έχει πάρει μία μικρή η μεγαλύτερη κατηφόρα σε διάφορα επίπεδα. Η υποχρεωτική 9χρονη παιδεία, δεν έκανε καλύτερους τους μαθητές, γιατί όσοι προλάβαμε την υποχρεωτική 6χρονη παιδεία, θυμόμαστε ένα δημοτικό με σοβαρές για το επίπεδο του εξετάσεις στις δύο τελευταίες τάξεις, ενώ πάντα υπήρχε η δυνατότητα για ένα παιδί που δεν πήγαινε καλά για διάφορους λόγους, να μείνει μετεξεταστέο, ή ακόμα και να επαναλάβει την τάξη. Κατόπιν είχαμε και τις εισαγωγικές εξετάσεις στο 6χρονο γυμνάσιο, ενώ παράλληλα ξεκίναγαν και διάφορες κατώτερες τεχνικές ή επαγγελματικές σχολές, για όσους ήθελαν κάτι διαφορετικό, το οποίο σημειωτέον εκείνη την εποχή δεν είχε την κοινωνική απαξίωση, που μας έφερε το ξεβλάχεμα που μας έκαναν κατά δήλωση τους, διάφοροι Κωστόπουλοι με τα ΚΛΙΚ τους. Ειπώθηκε λοιπόν ότι δεν μπορούν τα παιδιά να πιέζονται στο δημοτικό και να περνάνε έτσι στο γυμνάσιο, το οποίο γυμνάσιο όμως δεν έγινε όπως έπρεπε πολυκλαδικό, αλλά συνέχισε ως ένας προθάλαμος του γενικού λυκείου. Και βέβαια ούτε σε αυτό μπορεί να απορριφθεί κάποιος, εκτός αν κάνει κακούργημα... Φτάσαμε λοιπόν αρχικά στις εξετάσεις του Λυκείου, μας τελείωσαν και αυτές, ενώ είχαν καταργήσει και τα δημόσια πρότυπα Γυμνάσια, ως τάχα ελιτίστικα σχολεία, ενώ στην πραγματικότητα, αυτά τα σχολεία βελτίωναν και τα υπόλοιπα και βέβαια δεν είχαν να ζηλέψουν το οτιδήποτε εκτός ίσως από τις υποδομές από ένα μεγάλο ιδιωτικό σχολείο. Τυγχάνω απόφοιτος τέτοιου προτύπου σχολείου, στο οποίο βέβαια η εισαγωγή γινόταν μέσω εξετάσεων και όχι με κλήρωση όπως την έκαναν αργότερα, ώστε να εισάγονται οι Γκαστόνε και όχι οι επιμελέστεροι. Που φτάσαμε λοιπόν μετά από την μεταρρύθμιση του 1977, σταδιακά ? Φτάσαμε στο να τελειώνουν όλοι ένα γυμνάσιο χωρίς καμία γνώση της αγοράς και των διαφόρων επαγγελμάτων, να συνεχίζουν στο γενικό λύκειο, ενώ τα τεχνικά, εκεί που παλιά ήταν φωλιές γνώσεις και εκπαίδευσης και έβγαζαν μάστορες, που απολάμβαναν και της γενικής εκτίμησης, ιδιαίτερα όσοι τελείωναν σχολές όπως η Σιβιτανίδειος, ή η Σεβαστοπούλειος, τις τελευταίες δεκαετίες έχουν γίνει σχολεία αποθήκες ψυχών, όπως με μεγάλη στενοχώρια διαπιστώνουμε. Το δε γενικό λύκειο, δεν προσφέρει εξειδικευμένες γνώσεις που θα μπορούσε κάποιος να μπει σε ένα επάγγελμα μετά την αποφοίτηση του και όχι να ψάχνει δουλειές σαν ανειδίκευτος. Ηταν όμως ο προθάλαμος της τριτοβάθμιας. Ετσι ενώ το 1977 είχαμε 12000 εισακτέους στα πανεπιστήμια, 4500 στα ΚΑΤΕΕ της εποχής και 1000 σε παιδαγωγικές και γυμναστικές ακαδημίες, σύνολο δηλαδή κάτω από 20000, μαζί με τους ισοβαθμούντες και μάλιστα αυτό σε μία εποχή που οι γεννήσεις της δεκαετίας του 50 και του 60, ήταν πάνω από 200000 τον χρόνο, με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι στις εισαγωγικές να είναι κάπου 120000, μαζί με αυτούς που έδιναν για δεύτερη, τρίτη κ.ο.κ. φορά, 20 - 30 χρόνια μετά οι εισακτέοι έφταναν τις 70-80000 και οι γεννήσεις ήταν οι μισές περίπου. Πάντα είχαμε και εκείνους που πήγαιναν στο εξωτερικό. Τα χρόνια πριν την κρίση, η επιλογή του να σπουδάσεις στην ελληνική επαρχία, ή να πας στο εξωτερικό, είχε το ίδιο κόστος για τους γονείς. Μάλιστα σε σχολές στις πρώην ανατολικές χώρες ίσως ήταν και φτηνότερο. Εδώ θα κάνω μία αναφορά σε ένα θέμα που παλιότερα ήταν μεγάλη αιτία διαμάχης στο φόρουμ. Στο θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Γυρνώντας πίσω στο 60 και στο 70, οι σχολές υπομηχανικών αρχικά και τεχνολόγων μηχανικών αργότερα, ιδιαίτερα με τα δεδομένα της εποχής επέτρεπαν την άσκηση ελεύθερου επαγγέλματος σε μεγάλο μέρος της χώρας, ιδιαίτερα σε μικρές περιοχές και για αυτό είχαν φτιαχτεί άλλωστε, αφού ο μικρός αριθμός εισακτέων διπλωματούχων μηχανικών, μπορούσε να πάει σε μεγαλύτερα έργα, σε μεγαλύτερες πόλεις και σε ακαδημαϊκή καριέρα. Περνώντας τα χρόνια, με την ίδρυση των τει και την εξέλιξη της τεχνολογίας και της νομοθεσίας, αλλά και με την μεγάλη αύξηση των εισακτέων και βέβαια με την εκπαίδευση πολλών μηχανικών στο εξωτερικό, ο αριθμός των επαγγελματιών αυξήθηκε υπέρμετρα, οι δουλειές μειώθηκαν, τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων μηχανικών, δεν εκδόθηκαν ποτέ και κάθε χρόνο καταδικάζεται το κράτος σε αποζημιώσεις για αυτό το θέμα και φτάσαμε στο 2019 που καταργήθηκαν τα τει, γεγονός που ήταν απόλυτα σωστό για μένα, αφού πλέον η σειρά επιλογής για παιδιά και γονείς ήταν : 1. πανεπιστήμιο κοντά στο σπίτι 2. πανεπιστήμιο στο εξωτερικό 3. πανεπιστήμιο επαρχίας 4. τει κοντά στο σπίτι 5. κολλέγιο 6. τει επαρχίας. Ετσι είχαμε σχολές που είχαν μεγάλη απαξίωση, που και σήμερα με την ΕΒΕ, είτε δεν έχουν εισακτέους, είτε έχουν ελάχιστους και τώρα έρχονται και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Τι θα κάνουν αυτά ? Απλά η σειρά θα γίνει ως εξής : 1. πανεπιστήμιο κοντά στο σπίτι 2. πανεπιστήμιο ιδιωτικό κοντά στο σπίτι 3. πανεπιστήμιο στο εξωτερικό 4. πανεπιστήμιο επαρχίας Και προς τι ο χαμός ? Μα τι θα κάνουν τα πανεπιστήμια της επαρχίας. Θα πρέπει να γίνουν ελκυστικότερα. Να δίνουν υποτροφίες στους Ελληνες, να έχουν σοβαρές εστίες, να κάνουν ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών με ξένους φοιτητές και βέβαια όλα τα δημόσια πανεπιστήμια να περιορίσουν το μπάχαλο που έχουν στις εγκαταστάσεις τους. Και να πάψουν να είναι εστίες παραβατικότητας και κακής χρήσης με κουρέλια και συνθήματα. Για όλα μπορεί να υπάρξει χώρος. Δεν είναι απαραίτητο ο χώρος αυτός να είναι μπάχαλο. Να φέρω και ένα παράδειγμα. Εχουμε στην Αθήνα το ΓΠΑ. Ιστορικό ίδρυμα 100+ πλέον ετών σε ένα πανέμορφο χώρο 250 στρεμμάτων στο κέντρο της Αθήνας 2-3 χλμ από την Ακρόπολη. Αν ήταν στο εξωτερικό αυτό το κάμπους, θα πλήρωνες εισιτήριο ως επισκέπτης για να περάσεις κάποιες ώρες στους κήπους και στις εγκαταστάσεις του. Παρ΄ ότι γίνεται προσπάθεια τα τελευταία χρόνια, ο χώρος δεν βελτιώνεται. Αυτές είναι οι βασικές αλλαγές που θα πρέπει να κάνουν τα δημόσια πανεπιστήμια, ώστε να μην έχουν θέμα με τα ιδιωτικά. Αλλά βέβαια κάποιοι τύποι που μέχρι σήμερα παρασιτούν σε αυτά, κάνοντας πολιτικές και κομματικές καριέρες, θα ζοριστούν. Τι να κάνουμε. Δεν θα μας λείψουν πάντως.
    1 point
  6. μπορεί κάποιος να μας πει τι σημαίνουν τα αρχικά ΤΕΑΜΕΔ για να καταλάβουμε περί τι ταμείου πρόκειται;
    1 point
  7. Ναι μπορεί να αλλάξει...Ο σωστός τίτλος πρέπει να αναγράφεται στην Ο.Α. Η βεβαίωση όρων δόμησης είναι για να δεις τους όρους δόμησης και τι εγκρίσεις χρειάζεσαι για την άδεια
    1 point
  8. Οι γονείς, όσοι από εμάς είναι γονείς, είμαστε κουκουβάγιες. Όλοι μας πιστεύουμε πως το παιδί μας είναι το καλύτερο, το ομορφότερο και το εξυπνότερο. Πιστεύω πως ο γονέας 1 :):):) πρέπει να ενεργεί όπως ο νοσοκομειακός γιατρός. Ο γιατρός περνά μια φορά την ημέρα από τον ασθενή και δίνει κατευθύνσεις στην νοσοκόμα. Δεν περνά ο γιατρός κάθε μια ώρα επειδή θα χάσει την κλινική εικόνα. Αν τουλάχιστον ο γονέας 1 εντρυφήσει στο νόημα και το σκεπτικό αυτού του ρόλου τότε θα έχουμε τουλάχιστον ένα άτομο μέσα σε μια οικογένεια που θα μπορεί να αντιμετωπίσει σκληρά, ρεαλιστικά και με ψυχραιμία την οποιαδήποτε κατάσταση. Ο γονέας 1 εξασφαλίζει την επικοινωνία με τον κόσμο και ο γονέας 2 εξασφαλίζει την επικοινωνία με την ψυχή. Με αυτό τον τρόπο, αν υπάρξει επιτυχία, τότε έχουμε την δημιουργία ενός χρήσιμου και ισορροπημένου ατόμου - παιδιού. Κάθε παιδί έχει τον δικό του χαρακτήρα και προσωπικότητα. Ωστόσο δεν υπάρχει τομέας όπου τα κορίτσια να μην πρωτεύουν. Είναι θέμα βιολογίας. Η ωρίμανση του εγκεφάλου στο αγόρι καθυστερεί 2 χρόνια. Υπάρχουν ήδη προτάσεις στην παγκόσμια κοινότητα ώστε τα αγόρια να ξεκινούν 1 έτος αργότερα το σχολείο. Τα κορίτσια έχουν μεγαλύτερη υπομονή και επιμονή και ο εγκέφαλος ωριμάζει νωρίτερα. Τα αγόρια είναι πιο δύστροπα, πιο ατίθασα σε γενικές γραμμές. Έστω λοιπόν ό,τι όλα τα παραπάνω είναι αποδεκτά και έχουμε ένα π.χ. ένα δύστροπο αγόρι και δεδομένου του σκοπού των γονέων να δημιουργήσουν ένα χρήσιμο και ισορροπημένο άτομο τότε προσωπικά δεν βλέπω τον λόγο αυτό το αγόρι να μην αρχίσει να εργάζεται σε δουλειές του ποδαριού ( περιττό να αναγράψω τα οφέλη που αποφέρει η εργασία πλην των χρημάτων ) με μερική απασχόληση και κάθε εξάμηνο να δίνει ένα και μόνο μάθημα. Δείτε το ως συμφωνία που θα του επιβληθεί με αυστηρότητα. Κάποια στιγμή θα ωριμάσει και ίσως επιταχύνει. 24 μαθήματα επί 350,00€ έκαστο = 8.400,00€ Πληροφορίες https://www.ouc.ac.cy/index.php/el/studies/programmes/bachelor/bachelor-pde και στο https://www.ouc.ac.cy/index.php/el/studies/programmes/bachelor/bachelor-pde ( είναι κατανοητό, ελπίζω, πως δεν κάνω διαφήμιση ωστόσο συμμερίζομαι την τυχόν διαγραφή ). Αφ΄ης στιγμής που σκοπός των γονέων είναι η δημιουργία ενός χρήσιμου και ισορροπημένου ατόμου - παιδιού τότε οφείλουμε να τους διαθέσουμε - ως κοινωνία - όλα τα μέσα για την επίτευξη του σκοπού αυτού. Αυτό μπορεί κάποιος να το χαρακτηρίσει και ως ζήτημα ελευθερίας. Αυτήν την ελευθερία - δυστυχώς - δεν την προσφέρει το μονολιθικό ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης. Μπορεί κάποια στιγμή στο μέλλον ..... Υ.Γ. Είμαι από τυχερούς εκείνους γονείς που έχουν υγιή παιδιά, άριστους μαθητές, βραβευμένους αθλητές και δεν έχω οικονομικό πρόβλημα να τα στείλω είτε στην Κοζάνη, είτε στην Λοζάννη.
    1 point
  9. Εννοείς την επιτροπή αυθαίρετων κατασκευών της παραγράφου 3 του άρθρου 116. Διάβασε τις δύο πρώτες παραγράφους του άρθρου αυτού.
    1 point
  10. Παρέλειψες να δεις το τέλος του εδαφίου γ.γ άρθρου 99. Αν η πραγματική κατάσταση συμφωνεί με τα σχέδια της σύστασης διηρημένων ιδιοκτησιών, είναι δυνατή η υποβολή της κάτοψης που επισυνάπτεται στη σύσταση και δεν απαιτείται να προβεί ο μηχανικός στη σύνταξη νέου σχεδίου κάτοψης
    1 point
  11. Στο άρθρο 100 του Ν.4495/2017 αναφέρει: Σε περίπτωση διαφορετικής διαρρύθμισης διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, υφίσταται απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής παραβόλου και ενιαίου ειδικού προστίμου, αλλά ο ενδιαφερόμενος υποχρεούται να ενημερώσει το σχετικό φακέλου της άδειας για τη συντελεσθείσα αλλαγή διαρρύθμισης κατά τη σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου. Στην παρ.14 διευκρινίζεται ότι η διαφορετική διαρρύθμιση διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, δεν θεωρείται αυθαιρεσία, υπάρχει ωστόσο υποχρέωση ενημέρωσης του φακέλου της άδειας κατά τη σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου.
    1 point
  12. Το υπόλοιπο των 10 τ.μ. απαιτείται μόνο για την εφαρμογή των ευνοϊκών διατάξεων του ΝΟΚ ως προς το υφιστάμενο κλιμακοστάσιο σε περίπτωση προσθήκης ή νομιμοποίησης. Πουθενά αλλού στον κανονισμό δεν υπάρχει τέτοια απαίτηση.
    1 point
  13. Για τον συμψηφισμό δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Για τον προσδιορισμό της αυθαιρεσίας στο υπόγειο συγκρίνεις την πραγματοποιημένη κατάσταση με την κάτοψη της άδειας. Η σύσταση, ως προς την τακτοποίηση, δεν μας ενδιαφέρει.
    1 point
  14. Ναι. Όχι. Όχι. Έχεις διαμερισμάτωση στο υπόγειο; Για να συμβαίνει αυτό πρέπει να υπάρχουν οριζόντιες ιδιοκτησίες στο υπόγειο.
    1 point
  15. Ο γενικός κανόνας είναι ότι στην περίπτωση που εκ του νόμου δεν απαιτείται, τότε δεν ανεβάζεις και αν συστημικά δεν προχωράει η δουλειά, ανεβάζεις ενημερωτικό σημείωμα ότι δεν απαιτείται.
    1 point
  16. Καλησπέρα. Καταρχάς η βεβαίωση μηχανικού του άρθρου 30 δεν ταυτίζεται ούτε με βεβαίωση νομιμότητας, ούτε φυσικά με κάποιας μορφής οικοδομική άδεια και αυτό διότι το λεκτικό του εν λόγω άρθρου είναι το εξής "Πριν την εκτέλεση των παραπάνω εργασιών, συντάσσεται υποχρεωτικά ηλεκτρονική βεβαίωση αρμόδιου μηχανικού, που εκδίδεται από πληροφοριακό σύστημα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.), ότι στην περιοχή του ακινήτου για τις παραπάνω εργασίες δεν απαιτείται έγκριση από κάποιον φορέα. Σε περίπτωση που απαιτούνται εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα γίνεται ενημέρωση φακέλου με τις παραπάνω εγκρίσεις." Άρα, εμείς βεβαιώνουμε μόνο αυτό, ότι δεν απαιτούνται εγκρίσεις από κάποιο φορέα. Προφανώς δεν υπάρχει επίβλεψη μηχανικού, όυτε δηλώσεις ανάθεσης-ανάληψης, ούτε τεχνική έκθεση. Στην πράξη, πολλοί από εμάς (πλεοναστικά) έχουμε υιοθετήσει μια πρακτική (μια και ζούμε σε κράτος που συνεχώς κάποιος πρέπει να αποδεικνύει το προφανές) να αναγράφουμε πάνω στο πεδίο σχολίων της βεβαίωσης τις εργασίες που περιλαμβάνονται στο άρθρο 30 και θα εκτελέσει ο ιδιοκτήτης για να μπορεί ο δεύτερος να ξεμπερδεύει σε τυχόν καταγγελία που θα του γίνει με την επίσκεψη της αστυνομίας. Μη ξεχνάμε ότι για τις εργασίες του άρθρου 30 δεν απαιτείται καμίας μορφής άδεια (ούτε κανονική, ούτε ΕΕΔΜΚ). Υπεύθυνος για τυχόν "αλλοιώσεις" εργασιών από τις προβλεπόμενες του άρθρου αυτού είναι μόνο ο ιδιοκτήτης.
    1 point
  17. Καλησπέρα, Επισυνάπτω την σχετική απάντηση της ΔΑΟΚΑ. 1.62425_2220_Μη προσμέτρη.pdf
    1 point
  18. Προς όλους τους συναδέλφους, μόλις επικοινώνησα με τον κο Γκουντουβα της ΔΑΟΚΑ, που με πληροφόρησε ότι μετά από συνεννόηση με την προϊσταμένη του τα θερμομονωτικά λιθοσωματα δεν προσμετρώνται σε κάλυψη/όγκο. Δεν χωράει περιθώριο αμφισβήτησης ο ΝΟΚ είναι ρητός.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.