Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.304


  2. Θείος Δίκης

    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      39


  3. Artemiscv

    Artemiscv

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      262


  4. zavi@tee.gr

    [email protected]

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.749


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 10/04/2024 in Δημοσιεύσεις

  1. Από ΤΕΕ Πελοποννήσου: 2783. Σύμφωνα με τη νομοθεσία οι μικρές παραβάσεις της κατηγορίας 3 μπορούν να συνδυαστούν με τις λοιπές παραβάσεις, προκειμένου να συνταχθεί ένας ενιαίος προϋπολογισμός. Α. Η μετακίνηση του κτιρίου σε άλλη θέση (κατηγορία 3) συνδυάζεται με τις λοιπές παραβάσεις ή πρέπει να καταγραφεί σε ξεχωριστό φύλλο καταγραφής; Ο νόμος και η εγκύκλιος 2/19 δεν εξαιρούν καμμία αυθαιρεσία της κατηγορίας 3 από τη δυνατότητα συνδυασμού αυτών με τις λοιπές παραβάσεις. Β. Πρακτικά πώς συμμετέχουν κάποιες από τις αυθαιρεσίες της κατηγορίας 3 (π.χ. αλλαγή διαστάσεων ανοιγμάτων και μετακίνηση αυτών, μετακίνηση κτηρίου σε άλλη νόμιμη θέση κ.λπ.) στον προϋπολογισμό; Μήπως γίνεται μόνο περιγραφικά στην τεχνική έκθεση χωρίς χρηματικό καταλογισμό; Α. Θα πρέπει να δηλωθεί ξεχωριστά σε άλλο φύλλο καταγραφής και να επιλεγεί η Κατηγορία 3. Β. Θα υπολογιστούν με αναλυτικό προϋπολογισμό οι εργασίες που απαιτούνται για να πραγματοποιηθούν.
    3 points
  2. Στην -μαλλον σπανια - περιπτωση αυτη κανεις μια διαφορετικη χωροθετηση και τπτ αλλο. [αφου συννενοηθεις με τον ομορο και τον συμβ/φο]
    1 point
  3. Το αρθρο 100 οριζει την διαφορετικη χωροθετηση, μονον για τις υποχρεωτικες ΘΣΑ του ν.1221. Αυτες απεικονιζονται στη δηλωση του ν. 1221 που εχει μεταγραφει και αναγραφεται στην αδεια. "9. Για τη διαφορετική χωροθέτηση των υποχρεωτικά προβλεπόμενων από την οικοδομική άδεια θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων από αυτήν που προβλέπεται στα σχέδια της συμβολαιογραφικής δήλωσης του ν. 1221/1981, υποβάλλεται κάτοψη αποτύπωσης των υφισταμένων θέσεων στάθμευσης. Ως ειδικό πρόστιμο καταβάλλεται εφάπαξ, το παράβολο των διακοσίων πενήντα (250) ευρώ." Κατ΄αρχας, ως προς το ερωτημα, δεν ξερουμε εαν αυτη η διαφορετικη χωροθετηση αφορα δυο ή περισσοτερες ΘΣΑ. Εκεινο που ενδιαφερει ειναι η τακτοποιηση της ΘΣΑ του πελατη που μας εδωσε σχετικη εντολη. Επομενως, ανεξαρτητα απο το εαν ο μηχανικος αποτυπωσει ολες τις ΘΣΑ και τις χωροθετησεις των ΘΣΑ [εάν και εφοσον εχει τα σχετικα συμβολαια καθενος] η τακτοποιηση θα αφορα τον ιδιοκτητη διαμερισματος που εχει δοσει σχετικη εντολη. Τελος, εκτος απο τις υποχρεωτικες ΘΣΑ του ν. 1221, πιθανον να υπαρχει αναντιστοιχια και για αλλες ΘΣΑ οι οποιες εγιναν με ιδιωτικη πρωτοβουλια ειτε στην πυλωτη ειτε στον ακαλυπτο. Αυτες δεν απεικονιζονται στην αδεια, αλλα μονον στην συσταση ή τον κανονισμο. Επομενως δεν υπαρχει "πολεοδομικη αυθαιρεσια" Αυτες δεν τακτοποιουνται σαν διαφορετικη χωροθετηση. Αποτελει "ιδιωτικη" διαφορά και λυνεται μεταξυ των εμπλεκομενων.
    1 point
  4. Δικαίωμα να εκδώσει ΕΕΔΜΚ έχει όποιος έχει γενικά δικαίωμα υπογραφής των αντίστοιχων μελετών που περιλαμβάνει η κάθε άδεια. Συγκεκριμένα για την εξωτερική θερμομόνωση που απαιτεί ΣΑΥ ΦΑΥ ικριωμάτων, δικαίωμα έχει ένας μηχανικός που μπορεί να υπογράψει μελέτη και επίβλεψη ικριωμάτων. Συνεπώς σίγουρα δεν αφορά μηχανολόγο είτε διπλωματούχο είτε ΤΕ..αντίστοιχα ΕΕΔΜΚ για εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης δεν μπορεί να υπογράψει πολιτικός μηχανικός για τον ίδιο αυτονόητο λόγο..
    1 point
  5. Προς το παρόν δεν έχω προχωρήσει σε ρύθμιση, Συμβουλευτικά συμμετείχα στην υπόθεση. Η άποψή μου είναι ότι δεν έχει σημασία πώς θα το αντιμετωπίσεις (διαφορετική χωροθέτηση ή παραβίαση κτιριοδομικού), αρκεί να το ρυθμίσεις. Εγώ προσωπικά τη χωροθέτηση την ερμηνεύω μόνο σε ό,τι αφορά τη διαγράμμιση της θέσης. Επίσης, από τη στιγμή που με μία μόνο δήλωση-ενός και μόνο παραβόλου-υποχρεώνεσαι να κάνεις αποτύπωση όλες τις θέσεις, θεωρητικά με μία δήλωση καθαρίζεις τον όροφο. Άρα αν επιλέξεις διαφορετική χωροθέτηση καθαρίζεις όλο τον όροφο, ενώ αν επιλέξεις παράβαση κτιριοδομικού τότε εστιάζεις μόνο στη θέση ενδιαφέροντος.
    1 point
  6. Άλλη μια βλακώδης παράταση. Όμως για το πάπλωμα καμμια κουβέντα (τεράστια έξοδα των πολιτών για την εφαρμογή των μέτρων και εξωπραγματικά κάποια αυτά ,παρά μόνο μια αναβολή για το 2024 κάποιων από τα μέτρα ). https://ypen.gov.gr/parataseis-gia-tin-efarmogi-tou-kanonismou-pyroprostasias-akiniton-entos-i-plision-dasikon-ektaseon/
    1 point
  7. Για να παρέχονται υπηρεσίες μηχανικού μέσω της εταιρείας, πρέπει να ενταχθεί στο μητρώο του ΤΕΕ.
    1 point
  8. @aneida Η φράση «ένα διαμέρισμα που έχει διαφορετική διαμερισμάτωση» στερείται νοήματος. Ο λόγος είναι ότι η δ.δ. αναφέρεται στον όροφο και όχι σε ένα τμήμα του. Δηλαδή, δεν έχει δ.δ. κάθε διαμέρισμα αλλά ο όροφος στον οποίον ανήκουν. Γι' αυτό, μπορείς να χρησιμοποιείς τη δήλωση αυτή και για τα υπόλοιπα διαμερίσματα του ορόφου. Ο ορισμός της δ.δ είναι: διαφοροποίηση του περιγράμματος αυτοτελών ιδιοκτησιών από τα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας.
    1 point
  9. ΑΡΘΡΟ 50 Ν 4495/17 ΠΑΡ 5 ΚΑΙ 6 5. Η ισχύς των οικοδομικών αδειών και τυχόν αναθεωρήσεών τους, οι οποίες δεν είχαν λήξει την 1.3.2011, καθώς και άδειες που εκδόθηκαν μετά την ανωτέρω ημερομηνία και έως την 1.3.2012 σύμφωνα με τις διατάξεις του από 8.7.1993 προεδρικού διατάγματος (Δ΄795/13.7.1993), παρατείνεται από την ημερομηνία λήξης τους έως τις 31.12.2020. 31.12.2024 Όπως προστέθηκε με την Παρ.3 Άρθρο 30 Νόμος 4513/2018 με ισχύ την 23/1/2018 Δες την εξέλιξη της παραγράφου 6. Η ισχύς των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και τυχόν αναθεωρήσεών τους, που εκδόθηκαν σύμφωνα με το από 8.7.1993 π.δ. (Δ΄ 795) είτε σύμφωνα με τον ν. 4030/2011 (Α΄ 249) κατά το χρονικό διάστημα από 1.3.2012 έως 31.12.2017, παρατείνεται από την ημερομηνία λήξης τους έως 31.12.2021. 31.12.2024
    1 point
  10. Βρήκα. Η απάντηση των συμβούλων του ΤΕΕ σε συμφωνία με το συμβολαιογραφικό σύλλογο ήταν ότι οτιδήποτε έχει εμφανιστεί στην άδεια (υποχρεωτικό ή μη) και δεν ταυτίζεται με σύσταση ή πραγματικότητα, απαιτεί ρύθμιση.
    1 point
  11. Μια φορά και ένα καιρό, μετά τα χρόνια του Μεγάλου Πολέμου, ένα μικρό κράτος κάπου στα Βαλκάνια είπε να οργανωθεί. Σε όλη την τότε επικράτεια... Είπαν λοιπόν οι τότε νομοθέτες : θα κάνουμε σχέδια πόλης παντού με οργάνωση των υποδομών. Ίσως είχαν ακόμη στα αυτιά τους τη φωνή ενός μεγάλου ξένου μηχανικού, που τους φώναζε ότι είναι ντροπή να έχουν ακόμη παντορροϊκό σύστημα αποχέτευσης, αν και είχαν περάσει τουλάχιστον 40-50 χρόνια από τότε που το είπε και μια μεγάλη πτώχευση, της χώρας και του μηχανικού. Νομοθέτησαν λοιπόν : οργανωμένος πολεοδομικός σχεδιασμός στις πόλεις - οικισμούς και μόνο οι ειδικές χρήσεις που δεν μπορούν να βρίσκονται στην πόλη να τοποθετούνται δίπλα στον αγρότη και στο σπίτι του, δηλαδή στο εκτός σχεδίου τμήμα της χώρας. Ήταν τότε το έτος 1923, όχι σωτήριο όπως εκ των υστέρων αποδείχθηκε. Τον νομοθέτη δεν τον ακολούθησε κανείς. Κάτι θυμήθηκαν πάλι το 1928, πέρασαν τα χρόνια, ήρθε και άλλος πόλεμος που συνεχίστηκε με εμφύλιο, η χώρα ρήμαξε και όλα τα πράγματα άλλαξαν. Μαζί και οι σχεδιασμοί. Τα μοντέλα του πολεοδομικού σχεδιασμού πήγαν περίπατο και ήρθε η βεβιασμένη αστυφιλία και η διαχείριση της ερήμωσης στο εκτός σχεδίου τμήμα της χώρας. Τότε κάποιοι σκέφτηκαν ότι, αφού τους μαζέψαμε μέσα και πλέον δεν υπάρχει ο αγρότης, δεν επιτρέπουμε γενικά τη δόμηση και στο εκτός ; Έτσι και οι μεσαίοι θα ξεδίνουν κοντά στους γερόντους και λεφτά από την οικοδομή θα βγαίνουν για να παίρνουμε κανένα φόρο. Άρχισαν λοιπόν μετά το 1960, συνέχισαν το 1978 και ολοκλήρωσαν το 1985. Και το τοπίο πλέον διαμορφώθηκε, όλα ίδια παντού μόνο που, νόμιμα, χτίζεις λιγότερο στο εκτός. Τα αυθαίρετα ήδη είχαν αρχίσει μετά τον δεύτερο πόλεμο, όταν αποφάσισε ο πολίτης ότι δεν έχει πλέον ανάγκη τη νομιμότητα. Τα χρόνια πέρασαν, τα μοντέλα απέτυχαν ένα-ένα, ότι χρήμα είχε έρθει εισαγόμενο μετά το 2000 πήγε στην αποχέτευση (σε πολλές περιπτώσεις ακόμη με το παντορροϊκό) και ήρθε η δεύτερη μεγάλη πτώχευση. Ξανά τα "δάνεια της Αγγλίας" ... Τότε πήραν τη μεγάλη απόφαση. Οι νέοι που θα μπορούσαν να κάνουν κάτι έφυγαν, εμείς λιγοστεύουμε, ελπίδα μέσω παιδείας να κάνουμε κάτι δεν υπάρχει, οπότε φτιάξτε και πουλήστε, θα γίνουμε το Ντουμπάϊ των Βαλκανίων. Ότι κάνετε όμως να είναι εκτός πόλης και οικισμών, αυτά δεν διορθώνονται, και μη σας νοιάζει προσωπικό θα φέρουμε ... Την εκκαθάριση των μεσαίων που είχαν απλωθεί στην επικράτεια την ανέλαβαν servicers. Κύριος σκοπός είναι πλέον να επαναφερθεί ο αρχικός σχεδιασμός στη μετά τον Μεγάλο Πόλεμο πορεία, δηλ. εκτός σχεδίων μόνο οι ειδικές χρήσεις. Πώς ; Δια της νομιμότητας. Ποιας νομιμότητας ; Δεν είχαμε πει κάποια στιγμή ότι η οργανωμένη δόμηση θέλει και μια πρόσβαση για να φτάσει ο κάτοικος, η πυροσβεστική, το ασθενοφόρο, η ομάδα διάσωσης και οι υποδομές στο σπίτι ; Να λοιπόν ο τρόπος ! Το πρόσωπο. Και δεν θα γυρίσουν να μας πουν γιατί μας αφήνατε μέχρι τώρα να χτίζουμε και τα χρυσοπληρώσαμε για να συνεχίσουμε να κτίζουμε ; Δεν το λέμε εμείς .. το ΣτΕ το λέει σαφώς, θέλει πρόσωπο γιατί ... πάντα ήθελε πρόσωπο. Και μάλιστα όχι ότι δρόμο άνοιξε ο αγρότης για να κουβαλάει τη σοδειά ή να πηγαίνει στο σπίτι του, όταν απέκτησε το αυτοκίνητο μετά τη μεταπολίτευση. Κανονικό δρόμο, επίσημο, με τη βούλα. Έτσι, αφού βρέθηκε και η βούλα για τους δρόμους, οδεύουμε προς την επίτευξη του στόχου ... δια του προσώπου. Μην απελπίζεστε όμως, θα έχουμε και μεταβατική περίοδο γι' αυτούς που αγόρασαν τελευταία. Μη χάσουμε και τους πρώτους πελάτες ... βγάζοντας κακό όνομα.
    1 point
  12. Καλημέρα. Αντιμετώπιζα και εγώ το ίδιο πρόβλημα μέχρι χθες. Σήμερα όμως φαίνεται ότι λύθηκε καθώς στην προσπάθεια να το υποβάλλω οριστικά κ νέου, έβγαλε άλλο μήνυμα λάθους σχετικά με το "cloud code_262_μήκος" οπότε μίκρυνα το κείμενο στην περιγραφή και τελικά το δέχτηκε.
    1 point
  13. Στου πολιτισμού δεν χρειάζεται βάσει αυτού Ν 4164 ΦΕΚ-Α-156-2013-σελ-27 http://nomoi.info/%CE%A6%CE%95%CE%9A-%CE%91-156-2013-%CF%83%CE%B5%CE%BB-27.html 8. Στην παρ. 3 του άρθρου 10 του ν. 3028/2002 προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Η έγκριση δεν απαιτείται προκειμένου περί οικοδομικών εργασιών ή τεχνικού ή άλλου έργου στο εσωτερικό υφιστάμενου κτιρίου οι οποίες δεν επιφέρουν τροποποιήσεις των όψεων αυτού και δεν περιλαμβάνουν εκσκαφές.» 9. Το εδάφιο β΄ της παρ. 2 του άρθρου 14 του ν. 3028/2002 αντικαθίσταται ως εξής: «η αποκατάσταση ερειπωμένων κτισμάτων, εφόσον τεκμηριώνεται η αρχική τους μορφή και δεν εμπίπτουν σε κοινόχρηστο χώρο του οικισμού ή του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου». 10. Το εδάφιο γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 14 του ν. 3028/2002 συμπληρώνεται ως εξής: «....ή επικινδύνως ετοιμόρροπα κατά τις διατάξεις του άρθρου 7 του π.δ. 13/22.4.1929 (Κώδικας Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας − ΦΕΚ 580 Δ71999, άρθρο 428).» 11. Το εδάφιο δ΄ της παρ. 2 του άρθρου 14 του ν. 3028/2002 συμπληρώνεται ως εξής: «....Η άδεια δεν απαιτείται σε περίπτωση τεχνικού ή άλλου έργου ή οικοδομικών εργασιών στο εσωτερικό υφισταμένου κτιρίου, οι οποίες δεν επιφέρουν τροποποιήσεις των όψεων αυτού και δεν περιλαμβάνουν εκσκαφές, καθώς και σε περίπτωση εργασιών στους ιδιωτικούς ακάλυπτους χώρους, οι οποίες δεν περιλαμβάνουν εκσκαφές». Και στο Σ.Α επίσης δεν χρειάζεται βάσει αυτού α) Για κάθε οικοδομική εργασία (ανέγερση, επισκευή, προσθήκη, κατεδάφιση) σε κτίρια, οικόπεδα ή γήπεδα, που βρίσκονται σε παραδοσιακά τμήματα πόλεων, σε παραδοσιακούς οικισμούς, σε ιστορικούς τόπους, αρχαιολογικούς χώρους, σε περιοχές ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους. Η ανωτέρω γνώμη δεν απαιτείται για οικοδομικές εργασίες ή τεχνικά ή άλλα έργα στο εσωτερικό υφισταμένου κτιρίου, οι οποίες δεν επιφέρουν τροποποιήσεις των όψεων αυτού, όπως επίσης δεν απαιτείται και στις περιπτώσεις κτιρίων ή έργων που είναι αποτέλεσμα πανελλήνιου ή διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού,
    1 point
  14. Κωστα, πολυ σωστα. για τα διατηρητεα ισχυει η επομενη παραγραφος: [Το Σ.Α. είναι αρμόδιο για την παροχή σύμφωνης γνώμης επί των αρχιτεκτονικών μελετών στις εξής περιπτώσεις: ] β) Για κάθε οικοδομική εργασία σε κτίρια ή χώρους των οποίων έχει ήδη κινηθεί ή ολοκληρωθεί η διαδικασία κήρυξής τους ως διατηρητέων με απόφαση του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, καθώς και σε όμορα με αυτά ή έναντι αυτών κτίρια ή γήπεδα.
    1 point
  15. Η ΕΕΜΚ προϋποθέτει νομιμότητα. Η οποία δεν υφίσταται αυτήν την στιγμή. Πέραν αυτού, ισχύει και το άρθρο 117 (αν δεν κάνω λάθος).
    1 point
  16. Δημήτρη, τα διατηρητέα έχουν υποχρέωση να περάσουν από αρχαιολογία ..... (συνήθως)
    1 point
  17. Δεν ισχυει αυτό; ν 4495, αρθρο 7 Το Σ.Α. είναι αρμόδιο για την παροχή σύμφωνης γνώμης επί των αρχιτεκτονικών μελετών στις εξής περιπτώσεις: α) Για κάθε οικοδομική εργασία (ανέγερση, επισκευή, προσθήκη, κατεδάφιση) σε κτίρια, οικόπεδα ή γήπεδα, που βρίσκονται σε παραδοσιακά τμήματα πόλεων, σε παραδοσιακούς οικισμούς, σε ιστορικούς τόπους, αρχαιολογικούς χώρους, σε περιοχές ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους. Η ανωτέρω γνώμη δεν απαιτείται για οικοδομικές εργασίες ή τεχνικά ή άλλα έργα στο εσωτερικό υφισταμένου κτιρίου, οι οποίες δεν επιφέρουν τροποποιήσεις των όψεων αυτού, όπως επίσης δεν απαιτείται και στις περιπτώσεις κτιρίων ή έργων που είναι αποτέλεσμα πανελλήνιου ή διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού,
    1 point
  18. Επιτέλους μία πραγματική και "ωραία" ιστορία μέσα στην μαυρίλα των "πολεοδομικών διατάξεων". Ακόμη και στα χρόνια που εξασκούσα το επάγγελμα ήμουν αντίθετος στην εκτός σχεδίου δόμηση. Έπρεπε όμως να τηρώ τους νόμους και τα διατάγματα που έδιναν στους "ιδιοκτήτες", όχι στα χωράφια, αυτό το δικαίωμα να μπορούν να κτίζουν ακόμη και μακριά από τους οικισμούς! Εγώ μεγάλωσα στην Νιγρίτα σε αγροτική οικογένεια με πολυτεμαχισμένο κλήρο γύρο στα 30 στρέμματα. Αυτός εξακολουθεί να είναι & ο μέσος κλήρος στην Ελλάδα (32 στμ.). Το κράτος λοιπόν έδωσε κλήρο (κρατική γη) για να μπορούν οι αγρότες να σπέρνου σιτάρι καλαμπόκια κλπ. Φυσικά άρχισα να θυμώνω όταν, σαν επαγγελματίας, έπρεπε να κάνω και τοπογραφικά, για οικοδομικές άδειες, σε κληροτεμάχια και σκεφτόμουν πως αυτό το χωράφι (βασικά εγω στις παρέες τα λέω χωράφια & όχι γήπεδα) αφού θα κτιστεί θα σταματήσει να παράγει .... σιτάρι, καλαμπόκι, ... βαμβάκι κλπ. Δεν θυμώνεις όταν ακούς, πως ένα χωράφι, που το πήρε κάποιος τζάμπα από το κράτος, μετά κάποια χρόνια να πωλείται μερικά εκατομμύρια, τότε δρχ?? Τα κληροτεμάχια στον Ν. Θεσσαλονίκης και γύρο από την Θέρμη, Ωραιόκαστρο, Ν. Ραιδεστό ή και σε περιοχές άλλων νομών έγιναν..... με ένα συμβόλαιο ...."γήπεδα" έτσι απλά για να δεχθούν οικοδομές (σήμερα και φωτοβολταϊκά). Ίσως και αυτό να είναι μία αιτία που εισάγουμε σιτάρι από Ουκρανία, πατάτες από την Κύπρο, λεμόνια από την Αργεντινή ............ και η λίστα μεγαλώνει. Δεν θα ήταν καλύτερα, ανάλογα με τις ανάγκες των πολιτών, να γινόταν συνεχόμενες επεκτάσεις γύρο από πόλεις και οικισμούς, ώστε και η δόμηση να γινόταν οργανωμένα? Υ.γρ. Ελπίζω να μη ξεσπάσει πόλεμος. ..... Καμία σημασία! Τώρα είμαι ένας απλός πολίτης.
    1 point
  19. Χρειάζεσαι οπωσδήποτε πιστοποιητικά και το ίδιο ισχύει για όλες τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει στο ακίνητο.
    1 point
  20. @ChristosElefsina Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες.
    1 point
  21. Επίσης "ακούω", "βλέπω τριγύρω" και "γράφω" σε αυτό το Forum, περιμένοντας καρτερικά εμπεριστατωμένες απόψεις, ακριβώς επειδή το ψάχνω. Δεν καταλαβαίνω τί εννοείς.
    1 point
  22. H συνήθης-κοινή πρακτική είναι να λαμβάνεται ολόκληρο το πάχος τοίχων ή τοιχίων Ο.Σ υπέρ του διαμερίσματος, όταν αυτό εφάπτεται με κοινόχρηστους χώρους (κλιμακοστάσιο, φρεάτιο ανελκυστήρα, ακάλυπτος χώρος). Σε αντίθεση με το παραπάνω, λαμβάνεται το ήμισυ πάχους κοινού τοίχου με όμορο διαμέρισμα.
    1 point
  23. Η ΔΔ αφορά παραβάσεις που έχουν προκύψει από την υλοποίηση διαφορετικού περιγράμματος. Αν οι χώροι δεν έχουν προσμετρηθεί στην δόμηση το πρόστιμο υπολογίζεται με τις διατάξεις για υπέρβαση δόμησης. Αν έχουν προσμετρηθεί τότε καταβάλλεται το παράβολο της 8/100 ανεξαρτήτως αν βρίσκονται σε κοινόχρηστο ή μη χώρο. Το 98 λύνει τα θέματα των συναινέσεων και των μονομερών, όχι το ύψος των προστίμων/παραβόλων. Επέκταση διαμερίσματος σε κοινόχρηστο που δεν έχει προσμετρήσει στην δόμηση είναι ΥΔ. Επέκταση διαμερίσματος σε κοινόχρηστο που έχει προσμετρήσει στην δόμηση είναι ΔΔ.
    1 point
  24. Το "εφοσον απαιτειται" αποτελει "επεξηγηση" για την ολη διαδικασια...εχει μεν μια ασαφή διατύπωση, αλλά εννοει οτι "θέλει ΠΕΑ, εκτος εαν προκειται για ακινητο ή για πραξη, που δεν απαιτουν έκδοση ΠΕΑ" Οπως δεν απαιτειται ΠΕΑ για τα κατωθι ακινητα, με απειλη ποινης.... μνημεία (τα αρχαία ακίνητα, κατά την έννοια του άρθρου 6 παρ.4 του ν.3028/2002, όπως ισχύει. Συνεπώς, για κτίρια χαρακτηρισμένα ως διατηρητέα ή για κτίρια που ευρίσκονται εντός χαρακτηρισμένων ιστορικών τόπων ή παραδοσιακών οικισμών απαιτείται η έκδοση ΠΕΑ, εφόσον τα κτίρια αυτά δεν αποτελούν μνημεία.) κτίρια χρησιμοποιούμενα ως χώροι λατρείας (γνωστής θρησκείας) βιομηχανικές εγκαταστάσεις, βιοτεχνίες, εργαστήρια (Κτίρια ή κτιριακές μονάδες που στεγάζουν βιομηχανίες, βιοτεχνίες, εργαστήρια, παρασκευαστήρια, υπηρεσίες με σημαντικό ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό.) προσωρινής χρήσης κτίρια των οποίων η διάρκεια χρήσης δεν υπερβαίνει τα δύο (2) έτη (Κτίρια που τοποθετούνται και απομακρύνονται σε λυόμενα μέρη, δεν απαιτούν εκτεταμένη υποδομή και μόνιμη εγκατάσταση συλλογής αποβλήτων. π.χ. container – isobox, τολ κλπ) αποθήκες, κτίρια αγροτικών χρήσεων και αγροτικά κτίρια πλην κατοικιών (κτίρια ή κτιριακές μονάδες που χρησιμοποιούνται για αποθήκευση αγαθών, φύλαξη αντικειμένων ή στέγαση ζώων.) χώροι στάθμευσης οχημάτων και πρατήρια υγρών καυσίμων (κτίρια ή κτιριακές μονάδες που χρησιμοποιούνται για τη στάθμευση οχημάτων ή για πρατήρια υγρών καυσίμων ή για πλυντήρια αυτοκινήτων.) μεμονωμένα κτίρια με συνολική ωφέλιμη επιφάνεια, ήτοι μικτή επιφάνεια δαπέδων των κλειστών στεγασμένων χώρων του κτιρίου που προορίζονται για την εξυπηρέτηση των αναγκών της κύριας χρήσης του, μικρότερη από πενήντα τετραγωνικά μέτρα (50 τ.μ.). Προσοχή: Για κτιριακές μονάδες (διαμερίσματα, γραφεία, καταστήματα που είναι μέρος πολυκατοικίας) μικρότερες από 50 τ.μ. απαιτείται ΠΕΑ. Η εξαίρεση αφορά σε αυτοτελή κτίρια μικρότερα από 50 τ.μ. Οπως δεν θα εδινες ΠΕΑ για τα ανω ακινητα, ομοιως δε θέλει και για τις γονικες παροχες, δωρεές, αποδοχές.... Απαιτειται σε μεταβιβασεις, μισθωσεις.
    1 point
  25. Κατηγορία 5 είναι (δεν μας είπες όμως το έτος κατασκευής του). Συνάδελφοι μη σας πιάνουν τυχόν "ενοχές" για τα ύψη προστίμων και σας επηρεάζει η γνωστή "κλάψα" του ιδιοκτήτη. Δεν είναι δικό σας το λάθος. Εσείς καλείστε να τακτοποιήσετε και να δώσετε έτσι και μια υπεραξία στο γήπεδο για τον ιδιοκτήτη του, αφού το ακίνητο αποκτά σωστή τεχνική και νομική ταυτότητα.
    1 point
  26. Συμφωνώ φίλε μου, αλλά με όλο το σεβασμό, δεν έχεις προτείνει κάτι με επιχειρήματα (πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα). Μόνο θεωρία. Αν δε θες να παραθέσεις συν και πλην, εντάξει, no problem.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.