Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      4.743


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      9.154


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      19.064


  4. pggiotas

    pggiotas

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      597


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/04/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Μας έχει απασχολήσει το θέμα εντόνως. Προσωπικά (όπως άλλωστε και πολλοί συνάδελφοι) δεν έχω καταλήξει με βεβαιότητα ότι επιτρέπεται έκδοση ΕΕΔΜΚ σε μη οικοδομήσιμο. Όμως, αν το δούμε πέρα από το κανονιστικό πλαίσιο, τι θα γίνει με χιλιάδες σπίτια που είτε χτίστηκαν σε μη άρτια μη οικοδομήσιμα γήπεδα ή αυτά έγιναν στην συνέχεια μη οικοδομήσιμα λόγω αλλαγής πολεοδομικού καθεστώτος. Θεωρώ ότι μια σωστή και λογική σκέψη είναι να επιτρέπονται εργασίες που αφορούν την υγιεινή και χρήση, δηλαδή να μπορεί ένα κτίριο να παραμένει κατοικήσιμο παρέχοντας ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης στους ενοίκους του και να μην επιτρέπονται εργασίες που αφορούν προσθήκη. Για παράδειγμα θα πρέπει να είναι επιτρεπτή η εργασία χρωματισμών με χρήση ικριωμάτων, είτε η αντικατάσταση κουφωμάτων στα ίδια-υφιστάμενα ανοίγματα κλπ.
    2 points
  2. Για ΠΕΑ μόνο ΤΕΕ ΚΕΝΑΚ…. Για ΜΕΑ της 4Μ….
    2 points
  3. Να μην τους ζηλεύεις καθόλου .... Οποιος βγάζει ΠΕΑ σε μισή ώρα , απλώς δεν βγάζει ΠΕΑ και το ακόμη χειρότερο θα είναι να λέει (και να πιστεύει) ότι βγάζει.... Τα βλέπουμε στα Β ΠΕΑ του Εξοικονομώ τα αστέρια του Πολυτεχνείου και των έτοιμων προγραμμάτων....... Τα έτοιμα προγράμματα για επιθεώρηση είναι (αν ξέρεις τί ακριβώς κάνεις και καταγράφεις...) μόνο σε περίπτωση κτηρίου με ΚΕΝΑΚ που πάει για ηλεκτροδότηση, αν πάρεις το αρχικό xml και είσαι τυχερός και αυτός που το είχε κάνει γνώριζε το αντικείμενο , που και αυτό είναι σπάνιο.... Καλή γνώση των ΤΟΤΕΕ και ΤΕΕ ΚΕΝΑΚ για το 90% των επιθεωρήσεων..... Υ.Γ. Είμαι κάτοχος προγράμματος για να μην παρεξηγηθώ.....
    2 points
  4. Καλημέρα, γνώμη μου είναι ότι εφόσον έχεις μάθει να κάνεις ΠΕΑ με το χέρι δεν αξίζει να αγοράσεις λογισμικό.
    2 points
  5. Μην το φιλοσοφήσουμε γιατί είναι ακόμη πιο σύνθετο. Κατά τη γνώμη μου, που έχω παρακολουθήσει τα 40/60... @tettris, στο ερώτημά σου, το πρώτο είναι ενημερώσιμο και το δεύτερο ΥΔ μόνο για τον ανίκητο του zavi.
    2 points
  6. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    109.207 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  7. Kατά τη γνώμη θα πρέπει να αγνοήσεις το υπόγειο, διότι είναι βοηθητικής χρήσης χώρος, δηλαδή επικουρεί την κύρια χρήση και να συγκρίνεις τις επιφάνειες καταστημάτων με αυτές της κατοικίας. Όποια επιφάνεια βγει μεγαλύτερη αυτή θα λάβεις υπόψη σου για την επικρατούσα χρήση.
    1 point
  8. 11 χρόνια βγάζω ΠΕΑ...μισή ώρα δεν έχω κάνει ΠΟΤΕ! Ζηλεύω που ακούω άλλους, καταλαβαίνεις...
    1 point
  9. Δυστυχώς δεν γνωρίζω. Αν μάθω περισσότερες λεπτομέρειες θα ενημερώσω Ελπίζω πάντως να είναι λάθος πληροφόρηση, καθώς το πρόστιμο πάει ανά παραστατικό και είναι μεγάλο Πριν από έξι μήνες πάντως σίγουρα δεν ήταν ακόμα υποχρεωτικό σύμφωνα με αυτό το video (αν και σχεδίαζαν να το κάνουν) Δεν το ανέφερα εγώ, αλλά λογιστής. Μακάρι να είναι έτσι πάντως. Η ειδική φόρμα καταχώρησης υπάρχει πάντως και για άλλους λόγους (χαρακτηρισμός εξόδων) και όχι μόνο για χειρόγραφα Αν κάποιος έχει έγκυρες πληροφορίες επί του θέματος ή μπορεί να ρωτήσει τον λογιστή του ας βοηθήσει. Προσωπικά κρατάω μόνος μου τα βιβλία και απλά μετέφερα μια πληροφορία που άκουσα από λογιστή φίλου
    1 point
  10. Το πρωί έκλεισε η διαβούλευση το βράδυ πήγε Βουλή ! https://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Anazitisi-Nomothetikou-Ergou?law_id=1b3e04f9-6f6f-466d-8da3-b154000491fe
    1 point
  11. 1. 1450 2. 1200 600/550 ανάλογα αν είναι εντός/εκτός.
    1 point
  12. Εκτός αντικειμενικού το 2015, άρα 900 (εκτός αν ήταν εκτός).
    1 point
  13. @ZesteR Πιθανολογώ ότι δεν έχεις οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση (λόγω του έτους που αναφέρεις) αλλά τις δυο δηλώσεις Ν. 1337 που οδηγούν σε προσωρινή αναστολή κυρώσεων μέχρι το αυθαίρετο να κριθεί οριστικά (ένταξη στη γ φάση). Αν είναι σωστή η υπόθεσή μου τότε στην ύπαρξη Ο.Α βάζεις "όχι". Αν όμως έχει οριστική εξαίρεση με απόφαση Νομάρχη τότε βάζεις "ναι" στην Ο.Α.
    1 point
  14. Άμεσα θα απαντήσω στο ερώτημα που ο ίδιος έθεσα : - Η περίπτωση 1 , περιλαμβάνει πιθανότατα πολεοδομική παράβαση, γιατί η υπέρβαση του α (στο τμήμα της κάτοψης που έχει αμφίπλευρη διεύρυνση) μπορεί να γίνει σχεδόν 4%. - Η περίπτωση 2, περιλαμβάνει πιθανότατα ΥΔ στο τμήμα της αμφίπλευρης διεύρυνσης του α (γιατί μπορεί να γίνει σχεδόν 10%). Η περίπτωση 3, περιλαμβάνει πιθανότατα πολεοδομική παράβαση. Το "πιθανότατα", σε όλες τις περιπτώσεις, αναφέρεται στο ενδεχόμενο οι συνολικές αποκλίσεις να πέφτουν κάτω από 2% (επειδή το ερώτημα τέθηκε με μικρότερο και όχι ίσο), οπότε θα είναι απολύτως νόμιμες. υγ. στο ερώτημά σου θα απαντήσω προσεχώς ... υγ1. και απαντώ @tettris: Δεν χρειαζόταν η μεταβολή x να φτάσει μέχρι το δ για να γίνει Π.Π. Και όπως ήταν η περίπτωση 1Α το πιθανότερο είναι να είναι Π.Π. όπως είπαμε παραπάνω. Τώρα που την ανέβασες πάλι, ο έλεγχος δεν θα γίνει στο δ αλλά στο β. Νότια του δ ο έλεγχος των ποσοστών γίνεται στο α και βόρεια στο β, αυτές είναι οι εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος, το δ είναι εσωτερική του διάσταση. Μετακίνησε ολόκληρο το νόμιμο περίγραμμα του 1Β ώστε να συμπέσει στην αριστερή διακεκομμένη και θα καταλάβεις τι εννοώ ...
    1 point
  15. @tettris Στη συζήτηση της παραπάνω παράθεσης, προφανώς και δεν κατέληγα στο συμπέρασμα ότι δεν ελέγχουμε το 2% των επιμέρους διαστάσεων. Έλεγα απλά ότι είναι πιο σύνθετο το θέμα και ελέγχονται όλες οι διαστάσεις του κτηρίου/ιδιοκτησίας. Ο νόμος μιλάει αναλυτικά (μάλιστα σε δύο σημεία, παρ.10 άρθρου 42 και παρ.2 άρθρου 81) για αποκλίσεις διαστάσεων και θέσης και μάλιστα τονίζει έλεγχος σε σχέση με την πραγματικότητα και τις διαστάσεις στο ΔΚ. Για να γίνει όμως πλήρως κατανοητό, τουλάχιστον μεταξύ μας, βάζω σε ένα σκαρίφημα το ερώτημα : Αν κόκκινη διακεκομμένη είναι η πραγματική κατάσταση κτηρίου/ιδιοκτησίας που ελέγχεται και μαύρο το ΔΚ, ποια περίπτωση από τις 3 είναι νόμιμη, ποια πολεοδομική παράβαση και σε ποια υπάρχει υπέρβαση δόμησης ;
    1 point
  16. Θετω τα εξης Στις αδειες με την παρεκκλιση του αρθρου 25 του ν. 1337, καθε ΥΔΟΜ ζηταει απο τον ιδιοκτητη ΥΔ οτι ελαβε γνωση των αποφασεων του ΣτΕ περι αντισυνταγματικοτητας της ρυθμισης και δηλωνει οτι δεν εχει καμμια αξιωση αποζημιωσης κατα του Δημου σε περιπτωση ακυροτητας της αδειας ή κατι παρομοιο. Το θεμα ειναι οτι αυτο το αρθρο 25 το χρησιμοποιουν σε πυκνοδομημενες περιοχες, με ανθρωπους γνωστους μεταξυ τους, ωστε καθε παροδιος θα εμπιπτει σε αυτη την κατηγορια και εν τελει δυσκολα εως καθολου θα προχωρησει σε αιτηση ακυρωσης τετοιας αδειας, την οποια και ο ιδιος εχει εκδοσει [πλεον οτι προκειται για μικροιδιοκτητες, που δεν τους περισσευουν να πληρωνουν δικηγορους και να κανουν δικαστηρια.] Επομενως, σημερα, αντι να ακυρωνουν/αρνουνται/διαφωνουν ή ό,τι αλλο κανουν οι ΥΔΟΜ για τα μπονους του ΝΟΚ, και μαλλον για λογους εντυπωσιασμου ή ψηφοθηρικους ή άλλους... το πραγματικο γεγονος ειναι οτι, σημερα, για Χ λογους υπαρχει μια αμφισβητουμενη κατασταση σχετικα με τη νομιμοτητα των αδειων με τα μπονους του ΝΟΚ η οποια θα "επιλυθει" το 2025 στην Ολομελεια του ΣτΕ. Αναρωτιεμαι, εάν οι ΥΔΟΜ, αντι να αρνουνταν την εκδοση τετοιων αδειων, εγραφαν στην αδεια πανω οτι ο αιτων ελαβε γνωση της εκκρεμοδικιας στο ΣτΕ και δηλωνει οτι "παραιτειται απο καθε αξιωση αποζηιωσης εαν η εκδοθησομενη αποφαση καταργησει/επηρεασει/τροποποιησει τις παρεκλίσεις και οτι αυτο θα αναγραφεται σε καθε μεταβιβαστικο συμβολαιο", ποιός θα ζητησει τετοια αδεια ή ποιος θα τολμησει να χτισει Και τελικα, ποιος κατασκευαστης θα τολμησει να ξεκινησει μια τετοια οικοδομη ή ποιός αγοραστης θα δεχθει να αγορασει σε μια τετοια οικοδομη, οπου η αδεια θα ειναι "αιωρουμενη" ή ποια τραπεζα θα δοσει καποιο δανειο για αγορα σε μια τετοια οικοδομη. καλημερα
    1 point
  17. Από ΤΕΕ Πελοποννήσου: 2783. Σύμφωνα με τη νομοθεσία οι μικρές παραβάσεις της κατηγορίας 3 μπορούν να συνδυαστούν με τις λοιπές παραβάσεις, προκειμένου να συνταχθεί ένας ενιαίος προϋπολογισμός. Α. Η μετακίνηση του κτιρίου σε άλλη θέση (κατηγορία 3) συνδυάζεται με τις λοιπές παραβάσεις ή πρέπει να καταγραφεί σε ξεχωριστό φύλλο καταγραφής; Ο νόμος και η εγκύκλιος 2/19 δεν εξαιρούν καμμία αυθαιρεσία της κατηγορίας 3 από τη δυνατότητα συνδυασμού αυτών με τις λοιπές παραβάσεις. Β. Πρακτικά πώς συμμετέχουν κάποιες από τις αυθαιρεσίες της κατηγορίας 3 (π.χ. αλλαγή διαστάσεων ανοιγμάτων και μετακίνηση αυτών, μετακίνηση κτηρίου σε άλλη νόμιμη θέση κ.λπ.) στον προϋπολογισμό; Μήπως γίνεται μόνο περιγραφικά στην τεχνική έκθεση χωρίς χρηματικό καταλογισμό; Α. Θα πρέπει να δηλωθεί ξεχωριστά σε άλλο φύλλο καταγραφής και να επιλεγεί η Κατηγορία 3. Β. Θα υπολογιστούν με αναλυτικό προϋπολογισμό οι εργασίες που απαιτούνται για να πραγματοποιηθούν.
    1 point
  18. Το πλήθος, η ασάφεια και η έλλειψη χρονοδιαγράμματος των απαιτούμενων αποφάσεων για την έναρξη εφαρμογής θυμίζουν την Ηλεκτρονική Ταυτότητα του 2010.
    1 point
  19. Καλημέρα. Μπορείς είτε να αφήσεις 2,50 μ ή 0.0 από τα όρια. Αποστάσεις βάσει ΝΟΚ δεν ισχύουν στους στάσιμους. Αν η οδός έχει χαρακτηριστεί ως κύρια τότε η γραμμή δόμησης οπισθοχωρεί κατά 3 μ από το όριο όπως αυτό ορίζεται στο ΠΔ 209/98. Επιπροσθέτως και πριν φτάσεις στο επίπεδο μελέτης, να ελέγξεις αρτιότητα/ οικοδομησιμότητα του οικοπέδου. Ποιος ο αποδεδειγμένος-συμβολαιογραφικά-χρόνος δημιουργίας του οικοπέδου; Το οικόπεδο ανήκει στο προ 23 τμήμα του στάσιμού ή στο εκτός του συνεκτικού τμήματος; Είναι όντως στάσιμος ο οικισμός συμπεριλαμβανόμενος στο ΦΕΚ 292/Δ/83; Υπάρχει καθορισμένο κέντρο με απόφαση άλλοτε κοινοτικού συμβουλίου; Το ακίνητο βρίσκεται εντός ακτίνας 800 μ από το κέντρο αυτό; Μήπως έχει κυρωθεί ΣΧΟΟΑΠ/ΓΠΣ στην περιοχή το οποίο επηρεάζει πλέον και τους στάσιμους οικισμους; Μήπως ο οικισμός έχει πλέον οριοθετηθεί και δεν ισχύει το ΦΕΚ 588/Δ/82; Η μελέτη που κάνεις για ποια χρήση προορίζεται; Εϊναι αποκλειστική κατοικία ή μικτή χρήση;
    1 point
  20. Εσύ είσαι ΟΚ….. αφήνεις τα 58 και τα πληρώνεται ο προμηθευτής ….. δεν είναι υποχρεωτικό να ζητήσεις επιδότηση για το σύνολο των τμ που μονώνεις …. εχω περίπτωση που μου έχουν δώσει απόδειξη για 148 τμ θερμομόνωσης δώματος όταν η συνολική επιφάνεια μαζί με τους εξώστες δεν ξεπερνάει τα 120 τμ…. Εδώ σας θέλω ….
    1 point
  21. Καλησπέρα κ από εμένα. Η ταπεινή μου άποψη: ΔΕΝ υπάρχει αυθαιρεσία. Θεωρητικά πρέπει να γίνει ενημέρωση φακέλου. Η δική μου προσέγγιση: αν το κτίριο είναι χαμηλής αξίας, θα αδιαφορούσα για την ενημέρωση φακέλου. Αν είναι μέσης ή και υψηλής αξίας, θα προχωρούσα σίγουρα σε ενημέρωση. Και όλα αυτά για να προλάβω συναδέφλους που σε μελλοντικό έλεγχο θα έλεγαν την αντίθετη δική τους άποψη, καθώς οι αποκλίσεις που περιγράφεις ακροβατούν στο απόλυτο άκρο των ανοχών. Υπάρχουν και συνάδελφοι που για πολύ μικρότερες αποκλίσεις γίνονται θύματα της αδυναμίας σκέψης και της ευθυνοφοβίας τους.
    1 point
  22. χρησιμοποιησε το cutepdf για εκτυπωτη (δημιουργια pdf απο αρχειο κειμενου που περιεχει το hash) Πολλοι εκτυπωτες pdf και το word δεν κανουν την επιθυμητη εκτυπωση ωστε να μπορεσει το συστημα να διαβασει το hash απο το pdf
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.