Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      9.017


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      4.737


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      18.900


  4. Konstantinos IB

    Konstantinos IB

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      857


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/07/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλημέρα, η T-Soft δίνει προγράμματα σε μορφή demo για ένα ή δύο μήνες τα οποία έχουν και βίντεο με ευκρινείς οδηγίες. Στη συνέχεια μπορείς να προχωρήσεις σε "ενοικίαση" προγραμμάτων και να τα δοκιμάσεις live σε δουλειές που έχεις. Οπότε τη "φιλικότητα" που μερικές φορές είναι θέμα υποκειμενικό τη βλέπεις μόνος σου Μίλησε και με την 4Μ να δεις αν έχουν κάτι ανάλογο, ή τι άλλη βοήθεια δίνουν. Όσο για τις τιμές, είτε τις δίνουν είτε όχι στην ιστοσελίδα τους πάρε προσφορά με e mail.
    2 points
  2. Version X6.3

    85.535 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    107.927 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Συμφωνούμε σε όλα όσα λες, αλλά μερικές παρατηρήσεις: 1)Οι καιροί έχουν αλλάξει, δεν γίνεται με μισθούς κρίσης να βολεύονται και να κοροϊδεύουν νέα παιδιά. Δλδ και προϋπηρεσία να είχε 1-2 μήνες θα του έπαιρνε να προσαρμοστεί/μάθει κτλ.?? Τώρα νομίζεις ότι θα κάνει παραπάνω για να ξεκινήσει να αποδίδει?? 2) είμαι σίγουρος οτι αν πήγαινε κάποιος με προϋπηρεσία να πάρει την δουλειά(με παραπάνω μισθό), θα του λέγανε μπορούμε να βρούμε κάποιον με 800 και να του μάθουμε. 3) Αν το μυαλό του είναι κάθε μέρα στο πως και αν θα την βγάλει το μήνα, δεν νομίζω να μπορεί να αποδώσει γενικώς...και μην ξεχνάς ότι η δουλειά μας είναι και πνευματική ε...
    1 point
  5. Τα έντυπα "Κ" χρησιμοποιούνται σε περιοχές εκτός ΑΠΑΑ. Αναρτώ ένα παράδειγμα για να δεις πως θα υπολογίσεις την υπολειπόμενη δόμηση μέχρι εξαντλήσεως του Σ.Δ. οικόπεδο 200 τμ/ σδ=1,80, σ.ο=0,95, ΣΑΟ=1,8, ΤΖ=1300 ΤΜ, πρόσοψη 25 μ. τελική επιφάνεια οικοπέδου 200 τμ. υφιστάμενη δόμηση 300 τμ. Υπολειπόμενη 60 τμ. Αξία των 60 τμ στο έντυπο που επισυνάπτω. Αξία οικοπέδου (έντυπο Ε3) αν βάλεις τα δεδομένα θα έχεις 143.500 Ευρώ (717,25 Ε/τμ). Ακόμη και χωρίς το έντυπο μπορείς να υπολογίσεις την υπολειπόμενη δόμηση (Υ.Δ) ως εξής: Υ.Δ=[60 τ.μ/ 1,8]*717,25 Ε/τμ=33,33 τμ*717,25 Ε/τμ=23.905,94 Ευρώ. Οι μικροδιαφορές οφείλονται σε αριθμητικές στρογγυλοποιήσεις. ΥΠΟΛ. ΔΟΜΗΣΗ.pdf
    1 point
  6. Ανεβάζεις το Ε9 στο οποίο λογικά θα δηλώνεται έτος κατασκευής το 1960 και την Ο.Α αν θέλεις και στην Τ.Ε τεκμηριώνεις την παλαιότητα όπως την αναφέρεις (λόγω άρρηκτης κατασκευής φ.ο οι αυθαίρετοι εξώστες τεκμαίρεται ότι κατασκευάστηκαν με το υπόλοιπο κτίριο το έτος κατασκευής 1960 κλπ)
    1 point
  7. @orestis_evg94 Όπως γνωρίζεις η κατηγορία 3 δεν σχετίζεται με παλαιότητες καθώς αποτελεί την λεγόμενη κατηγορία "παραβόλου". Όποια παλαιότητα να επιλέξεις το ίδιο πρόστιμο θα πληρωθεί. Έχεις οικοδομή του 1968. Όπως έχουμε ξαναπεί, συστημικά δεν μπορείς να βάλεις κατηγορία 3 επιλέγοντας προ 9/6/75. Θα βάλεις λοιπόν την αμέσως επόμενη παλαιότητα (προ 83) και στην Τ.Ε θα αναφέρεις ότι για συστημικούς λόγους λειτουργίας της εφαρμογής καταχωρείται αυτό το εύρος παλαιότητας, ενώ η παλαιότητα των αυθαιρεσιών έλαβε χώρα κατά την κατασκευή του κτιρίου το έτος πχ 1970 ή 1968 κλπ. Στη δήλωσή σου θα έχεις μόνο την κατηγορία 3. @Χριστίνα Μαυρ. Το διαμέρισμα που ασχολείσαι έγινε μικρότερο. Με τα νέα δεδομένα μας λες ότι αυτό συνέβη εξαιτίας του όμορου, αλλά η σύσταση περιγράφει την υφιστάμενη κατάσταση. Αυτό λέγεται "τύχη" καθώς δεν θα απαιτηθεί μονομερής τροποποίηση της σύστασης. Βάζεις μια παράβαση Δ.Δ και περιγράφεις στην Τ.Ε τα σχετικά.
    1 point
  8. Καλησπέρα. Αν αναφέρεσαι σε περιοχή Α.Π.Α.Α(αντικειμενικός προσδιορισμός αξίας ακινήτων) τότε με το έντυπο Ε1 για το κτίριο και με έντυπο Ε3 για τον υπολειπόμενη δόμηση. Η αντικειμενική αξία θα είναι το άθροισμά τους.
    1 point
  9. Καλησπέρα, μπορείς να κάνεις επαναφορά σε υπαγωγή και στο 4178 ή να μεταφέρεις και στο 4495, υπάρχει και σχετική ανακοίνωση από το ΤΕΕ: https://web.tee.gr/aythaireta-anakoinoseis/1-4-2022-dynatotita-ypagogis-stin-katigoria-5/\ Δεν κατάλαβα τι εννοείς με το "διόρθωση στα τετ.μέτρα του οικοπέδου" γενικά αν προκύψει διαφορά στο πρόστιμο ±20% στο 4178 περνάς ΣΥΠΟΘΑ.
    1 point
  10. Καλησπέρα, η απομείωση της επιφάνειας του διαμερίσματος από τι έχει προκύψει; Αν είναι σε σχέση με όμορο διαμέρισμα ή/και τα κοινόχρηστα τότε έχεις διαμερισμάτωση και δεν μπορείς να το αγνοήσεις. Αν στον όροφο δεν υπάρχει άλλο διαμέρισμα ή κοινόχρηστος χώρος τότε ναι, θα μπορούσε να αγνοηθεί η απομείωση του εμβαδού και υπήρχε και σχετική μνεία στον παλαιότερο νόμο Ν.4178/13. Τα κουφώματα με κατ.3 κανονικά.
    1 point
  11. Καλημέρα, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η γκαραζόπορτα πρέπει να πάει εκτός της πράξης της ΕΕΔΜΚ ιδιαίτερα αφού αυτή έχει διάρκεια 1 έτος. Για το άρθ.30 θα μπορούσε να πάει ίσως στην αντικάτασταση στο ίδιο άνοιγμα.
    1 point
  12. Δες την ερωτοαπάντηση21 για την ΗΤΚ 21. Δύναται να συνταχθεί ΗΤΚ σε ακίνητο που έχει υπαχθεί στον ν. 4495/2017 και εκκρεμεί η έγκριση από την αρμόδια επιτροπή; Σύμφωνα με το άρθρο 3, παρ.4 της ΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105 (ΦΕΚ 334Β /29.01.2021), ΗΤΚ μπορεί να συνταχθεί σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές, για τα οποία εκκρεμεί η έγκριση επιτροπής του άρθρου 116 ή του άρθρου 117 του ν. 4495/2017, μετά την υποβολή αίτησης στην επιτροπή, την καταβολή ποσοστού 30% του συνολικού ποσού προστίμου και την επισύναψη στο σύστημα δηλώσεων αυθαιρέτων των απαιτούμενων δικαιολογητικών, εξαιρουμένων αυτών που αφορούν στο στατικό έλεγχο των παραβάσεων, τα οποία υποβάλλονται στην προθεσμία του άρθρου 99 του ν. 4495/2017. Στην περίπτωση αυτή η δήλωση παραμένει σε «Αρχική υποβολή». Στην καρτέλα «Πράξεις» της ΗΤΚ, σε συνέχεια του α/α δήλωσης καταχωρίζετε στο πεδίο «Πρόσθετα Στοιχεία» το σχόλιο «Σε αρχική υποβολή με εξόφληση 30% του προστίμου και πληρότητα δικαιολογητικών». Τυχόν απαίτηση ΜΣΕ περιγράφεται στο αντίστοιχο πεδίο. Επίσης, εξηγείτε σαφώς στην Τεχνική περιγραφή ότι αφορά έκδοση Πιστοποιητικού πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας μετά την εξόφληση του 30% του προστίμου & προ έγκρισης της Επιτροπής, κατ' εφαρμογή των οριζομένων στην παρ. 6 άρθρου 116 ή παρ. 5 άρθρου 117, κατά περίπτωση, και στην παρ. 2ζ άρθρου 82 του ν. 4495/2017.
    1 point
  13. Δεν θα βγάλεις ΕΕΔΚΜ για τις υπόλοιπες εργασίες που περιγράφεις; Βάλε και την πόρτα στην ΕΕΔΜΚ...
    1 point
  14. Καλησπέρα, την γκαραζόπορτα γιατί θα την τοποθετήσεις; Μήπως θα αλλάξει χρήση ο χώρος από κατάστημα σε χώρος στάθμευσης;
    1 point
  15. @orestis_evg94 Κατηγορία 3 υποπαρ. γγ) Ν. 4495: "Αλλαγή των διαστάσεων των εξωστών που προκαλεί υπέρβαση της επιφανείας τους έως είκοσι τις εκατό (20%). Συμπεριλαμβάνονται και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αυθαίρετοι ανοικτοί εξώστες ή τμήματά τους, που υπέρκεινται του κοινόχρηστου χώρου της πόλης (ρυμοτομική γραμμή), υπό την προϋπόθεση, ότι η προβολή τους δεν ξεπερνά το κρασπεδόρειθρο" εγκ. 3 Ν. 4178 (περίπτωση 29 τελευταίο εδάφιο): Οι περιπτώσεις αυθαιρέτων ανοιχτών εξωστών ανεξαρτήτως µεγέθους, που υφίστανται προ ν. 1577/85 υπάγονται στο εδάφιο δ της παρούσας Κατηγορίας(σημείωση: εννοεί της κατηγορίας 3 του Ν. 4178), δεδοµένου ότι δεν ίσχυε περιορισµός της επιφανείας τους από τις τότε ισχύουσες πολεοδοµικές διατάξεις, µε αποτέλεσµα να µην προκύπτει η υπέρβαση επιφάνειας των εξωστών, που ορίζεται στο εδάφιο αυτό. Από τα παραπάνω και λαμβάνοντας υπόψη ότι η πολεοδομική νομοθεσία οφείλει να έχει συνέχεια, συνάγεται το συμπέρασμα ότι έχοντας αυθαίρετη επιφάνεια εξώστη η οποία δεν πληροί το κριτήριο του 20%, πλην ομως ο εξώστης προυφίσταται του ΓΟΚ 85, τότε κατ' αναλογία ελλείψει άλλης αντίθετης διάταξης, μπορεί να εφαρμοστεί η εγκύκλιος 3 Ν. 4178, με την υποχρέωση τήρησης των διαφορετικών κριτηρίων που τέθηκαν στο Ν. 4495, δηλαδή την τήρηση προϋπόθεσης η προβολή του εξώστη να μην ξεπερνά τη νοητή γραμμή του κρασπεδόρειθρου.
    1 point
  16. Καλησπέρα, η ψευδοροφή θα αγνοηθεί. Η τεκμηρίωση υπάρχει στην σελ.23 της 1ης ΤΟΤΕΕ: Επίσης, δευτερεύοντες βοηθητικοί χώροι που δεν θερμαίνονται και που συνδέονται λειτουργικά με μια θερμική ζώνη (π.χ. αποθηκευτικός χώρος εντός διαμερίσματος, ψευδοροφή που διαχωρίζεται από το θερμαινόμενο χώρο με δομικό στοιχείο που δεν είναι θερμομονωμένο) λαμβάνονται ως τμήμα της θερμικής ζώνης. Σχετικά με το θέμα του ποσοστού κάλυψης, εγώ προσωπικά το κάνω εμπειρικά.
    1 point
  17. Η προθεσμία αυτή δεν έχει σχέση, είναι για κτίρια δημοσίου και συνάθροισης κοινού που έπρεπε να έχουν προσαρμοστεί (ΝΟΚ αρ. 26 παρ. 4). Δεν είναι για πολυκατοικίες. Το παρακάτω δείτε: ΝΟΚ ΑΡ. 27 ΠΑΡ. 2 2. Σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια που δεν διαθέτουν ανελκυστήρα και κατά τον χρόνο ανέγερσης τους δεν ήταν υποχρεωτική η κατασκευή του επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του παρόντος και των ειδικών όρων δόμησης της περιοχής, κατασκευή ανελκυστήρα ή άλλων μηχανικών μέσων κάλυψης υψομετρικών διαφορών και του χώρου πρόσβασης σε αυτά, με απαραίτητη προϋπόθεση τη σύνταξη ή ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου. Για διατηρητέα κτίρια και παραδοσιακούς οικισμούς απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής. Α. Όπου στην παρ. 2 του άρθρου 26 η προσαρμογή του κτιρίου είναι υποχρεωτική, αν απαιτείται η κατασκευή ανελκυστήρα ή άλλων μηχανικών μέσων κάλυψης υψομετρικών διαφορών και του χώρου πρόσβασης σε αυτά, η κατασκευή αυτών είναι υποχρεωτική, χωρίς τη συναίνεση της πλειοψηφίας των συνιδιοκτητών με δαπάνες του υπόχρεου ή των υπόχρεων, κατά παρέκκλιση κάθε διάταξης και κανονισμού, συμπεριλαμβανομένου του Κανονισμού του κτιρίου. Β. Αν δεν είναι υποχρεωτική η προσαρμογή του κτιρίου, η κατασκευή ανελκυστήρα είναι δυνατή χωρίς τη συναίνεση της πλειοψηφίας των συνιδιοκτητών, με απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής Προσβασιμότητας του άρθρου 19 του ν. 4495/2017 (Α’ 167), που εκδίδεται μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου, η οποία συνοδεύεται από αποδεδειγμένη πρόσκληση διατύπωσης απόψεων των λοιπών συνιδιοκτητών προς την Κεντρική Επιτροπή Προσβασιμότητας. Γ. Αντίστοιχα σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια κατοικίας που δεν διασφαλίζουν προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση κάθε διάταξης και κανονισμού, συμπεριλαμβανομένου του Κανονισμού πολυκατοικίας, η τοποθέτηση διάταξης (ράμπας ή αναβατορίου), που διασφαλίζει την πρόσβαση στα άτομα αυτά από το πεζοδρόμιο στους εξωτερικούς κοινόχρηστους χώρους, καθώς και στους λοιπούς εσωτερικούς κοινόχρηστους χώρους του ισογείου και των λοιπών ορόφων υπέρ και υπό αυτό, εφόσον διαμένουν ως ιδιοκτήτες ή ένοικοι στα παραπάνω κτίρια, με απαραίτητη προϋπόθεση την εξασφάλιση της ασφάλειας των χρηστών, τη σύνταξη ή ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και την κάλυψη των εξόδων κατασκευής από τα ενδιαφερόμενα άτομα. Η τοποθέτηση αναβατορίου για την κάλυψη υψομετρικών διαφορών υπέρ του ενός ορόφου γίνεται βάσει τεχνικής μελέτης και ως προς μεν τη διαστασιολόγηση ακολουθεί τις τεχνικές οδηγίες προσαρμογής υφιστάμενων κτιρίων και υποδομών της απόφασης της παρ. 9 του άρθρου 26 του παρόντος νόμου, ως προς δε τη διαδικασία τοποθέτησης, αδειοδότησης και συντήρησης, ισχύουν τα αντίστοιχα που αφορούν σε ανελκυστήρες και απαιτείται πρακτικό της Γενικής Συνέλευσης της πολυκατοικίας με πλειοψηφία του πενήντα ένα τοις εκατό (51%) του συνόλου των ψήφων κατά το άρθρο 11 του ν. 3209/2003 (Α’ 304).
    1 point
  18. Φυσικά, όχι. Είναι χώρος βοηθητικής χρήσης. Οι διάδρομοι και τα κλιμακοστάσια σε όροφο γραφείων έχουν χρήση «γραφείο», σε όροφο κατοικίας έχουν χρήση «κατοικία». Παραμένουν, όμως, χώροι βοηθητικής χρήσης.
    1 point
  19. @Lorenzo Μπορείς, υπό την προϋπόθεση ότι οι αυθαίρετες κατασκευές ολοκληρώθηκαν πριν την 9η Ιουνίου 1975.
    1 point
  20. Στο εδάφιο α του άρθρου 99 καθορίζεται ότι «σε κάθε οικόπεδο ή γήπεδο η διαδικασία υπαγωγής […] γίνεται είτε με μία αίτηση υπαγωγής για το σύνολο των αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων είτε με περισσότερες αιτήσεις για κάθε μεμονωμένο αυτοτελή χώρο οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, που αποτελεί αντικείμενο μεταβίβασης». Το θέμα, λοιπόν, είναι ότι ξεχωριστή δήλωση για κοινόχρηστα δεν επιτρέπεται γιατί δεν αποτελούν «αντικείμενο μεταβίβασης».
    1 point
  21. Version V6 και v5

    7.163 downloads

    Ένα excelaki για τις δοκιμές εκτός πλατφόρμας αυθαιρέτων του ΤΕΕ ... v2. Με διορθώσεις και ενσωμάτωση προτάσεων συναδέλφων. Και σε μορφή αρχείου *.xls. v3. Με ενσωμάτωση προτάσεων συναδέλφων. v3.1 Διόρθωση σε κατά λάθος προστατευτικό κλείδωμα της ΤΖ. v4. Διόρθωση της λανθασμένης συμβολής παραβάσεων ύψους χωρίς ΥΔ στον υπολογισμό του παραβόλου. v5. Διόρθωση συντελεστών πισίνας. V6. ΝΕΑ έκδοση με διαφορετική μορφή ...
    1 point
  22. Version Τ.Ο. 1-8

    3.986 downloads

    Τεχνικές Οδηγίες Σκυροδέτησης ΣΠΜΕ - Από την Επιτροπή Τεχνολογίας Σκυροδέματος : ΤΟ 1 - ΣΚΥΡΟΔΕΤΗΣΗ ΜΕ ΧΑΜΗΛΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟ 2 - ΣΚΥΡΟΔΕΤΗΣΗ ΜΕ ΥΨΗΛΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟ 3 - ΣΚΥΡΟΔΕΤΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΗΘΕΙΣ ΚΑΙΡΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΟ 4 - ΔΑΠΕΔΑ ΑΠΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΤΟ 5 - ΑΥΤΟΣΥΜΠΥΚΝΟΥΜΕΝΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΤΟ 6 - ΑΝΘΕΚΤΙΚΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΤΟ 7 - ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΧΑΛΥΒΑ ΟΠΛΙΣΜΟΥ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑΤΟΣ (και δόκιμες πρακτικές για να μην επέλθει διάβρωση) ΤΟ 8 - ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΡΩΓΜΩΝ ΛΟΓΩ ΔΙΑΒΡΩΣΗΣ ΟΠΛΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
    1 point
  23. Version v6

    2.938 downloads

    Αφορά στην απόφαση με αριθμ. ΔΝΣγ/34033/ΠΕ/ΦΝ 275, ΦΕΚ 350Β/17.02.2016 Τροποποίηση κανονισμών που αφορούν σε ειδικές περιπτώσεις επεμβάσεων σε υπάρχοντα κτίρια Στα αρχεία περιλαμβάνονται : 1. Διάγραμμα Ροής της διαδικασίας που προβλέπεται στο κείμενο της απόφασης, 2. To κείμενο σε PDF διαμορφωμένο για ευκολότερο διάβασμα.
    1 point
  24. Version 5.00

    3.143 downloads

    Για τον υπολογισμό των απαραίτητων στοιχείων μιας ενεργειακής επιθεώρησης έχουμε αναπτύξει ένα πρότυπο υπολογιστικό φύλλο εντός της εφαρμογής ms office excel. Το υπολογιστικό φύλλο Energy Cert Adapt αυτοματοποιεί τους κυριότερους υπολογισμούς που απαιτούνται σε μια συνήθης ενεργειακή επιθεώρηση (κτίριο, διαμέρισμα, κατάστημα, γραφείο κ.α.) και αφορούν στα στοιχεία του κτιρίου, στο κέλυφος και τα συστήματα του. Ο σκοπός της δημιουργίας αυτού του φύλλου είναι η απλοποίηση και ο ταχύτερος υπολογισμός των απαιτούμενων στοιχείων μιας συνηθισμένης ενεργειακής επιθεώρησης, η εκτύπωση των αποτελεσμάτων και η εισαγωγή τους στα αντίστοιχα πεδία του λογισμικού του ΤΕΕ προκειμένου να ολοκληρωθεί η επιθεώρηση, συμπληρώνοντας ταυτόχρονα και τα υπόλοιπα απαιτούμενα στοιχεία καθώς και στοιχεία περιπτώσεων που δεν περιλαμβάνονται σε αυτό. Μέσα στο φύλλο έχουν εισαχθεί οι κυριότεροι και ποιο συχνά χρησιμοποιούμενοι πίνακες από τις τεχνικές οδηγίες του ΤΕΕ. Η εύρεση τιμών γίνεται αυτόματα, επιλέγοντας τις παραμέτρους από λίστες εντός των κελιών. Επίσης, έχουν ενσωματωθεί οδηγίες χρήσης και παρατηρήσεις όπου κρίθηκε αναγκαίο έτσι ώστε να γίνετε ποιο κατανοητή η χρήση. Το υπολογιστικό φύλλο δεν αντικαθιστά τα εγκεκριμένα λογισμικά που κυκλοφορούν στην αγορά. Στόχος είναι η διευκόλυνση στους υπολογισμούς που χρειάζεται να πραγματοποιήσει ο ενεργειακός επιθεωρητής που δεν είναι χρήστης τέτοιων προγραμμάτων, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο που χρειάζεται για του απαραίτητους υπολογισμούς, ελαχιστοποιώντας τον αριθμό τους και εισάγοντας ευκολότερα τα στοιχεία στο λογισμικό του ΤΕΕ. Ο υπολογισμός των γωνιών σκίασης και των αντίστοιχων συντελεστών σκίασης γίνετε αυτόματα. Εφαρμόζεται η μέθοδος της γραμμικής παρεμβολής στους πίνακες των συντελεστών σκίασης της τεχνικής οδηγίας του Τ.Ε.Ε. 20701-1/2010. Για την διευκόλυνση και την κατανόηση του τρόπου λειτουργίας, επισυνάπτεται το τεύχος «ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ». Το υπολογιστικό φύλλο Energy Cert. Adapt είναι διαθέσιμο στους συνάδελφους ενεργειακούς επιθεωρητές και δεν αποτελεί εμπορικό προϊόν με την έννοια ότι διατίθεται δωρεάν προς χρήση. Ο χρήστης του υπολογιστικού φύλλου φέρει ακέραια την ευθύνη των υπολογισμών, των τιμών, των αποτελεσμάτων και γενικά της εφαρμογής των τεχνικών οδηγιών του ΤΕΕ. Υπενθυμίζουμε ότι απαιτείται βαθιά γνώση όλων των οδηγιών που αφορούν στην ενεργειακή επιθεώρηση των κτιρίων. Όποιος συνάδελφος θέλει να βοηθήσει, μπορεί να στείλει παρατηρήσεις ή σχόλια ή διορθώσεις έτσι ώστε να εντοπιστούν λάθη ή παραλήψεις ή δυνατότητες βελτίωσης που μπορεί να προκύψουν κατά την χρήση. ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ ΦΥΛΛΟΥ έκδοση 4.00 γενικά στοιχεία κτιρίου (όγκοι, διείσδυση αέρα, ΖΝΧ) εμβαδόν, συντελεστής θερμοπερατότητας, συντελεστές σκίασης αδιαφανών επιφανειών (απεριόριστα στοιχεία) εμβαδόν, συντελεστής θερμοπερατότητας, συνολική διαπερατότητα ηλιακής ακτινοβολίας, συντελεστές σκίασης διαφανών επιφανειών (απεριόριστα στοιχεία) αυτόματος υπολογισμός γωνιών σκίασης και συμπλήρωση των συντελεστών σκίασης με την μέθοδο της γραμμικής παρεμβολής για αδιαφανείς και διαφανείς επιφάνειες εκτύπωση αποτελεσμάτων υπο μορφή πινάκων για εύκολη εισαγωγή στο λογισμικό του ΤΕΕ συστήματα θέρμανσης (κεντρικό σύστημα με λέβητα, τοπικό σύστημα με αντλίες θερμότητας, boiler) συστήματα ψύξης (τοπικό σύστημα με αντλίες θερμότητας) περιγραφή συστήματος ΖΝΧ και ηλιακός συλλέκτης περιγραφή συστήματος μηχανικού αερισμού, έλεγχος επάρκειας ισχύς φωτισμού, έλεγχος επάρκειας και ποσοστό περιοχής ΦΦ στοιχεία θεωρητικών συστημάτων (αυτόματη εισαγωγή ή υπο μορφή σημείωσης) αυτόματος υπολογισμός τυπικών τιμών, συντελεστών και παραμέτρων των κυριότερων στοιχείων της επιθεώρησης
    1 point
  25. Version V1.1

    737 downloads

    Αυτό το λογιστικό φύλλο υπολογίζει άμεσα διαφορές προστίμων αυθαιρέτων μεταξύ του ν.4178/13 και του νομοσχεδίου που συζητείται στη Βουλή. Περισσότερα ζεύγη φύλλων καταγραφής μπορούν να προστεθούν και να συνδεθούν μεταξύ τους από το χρήστη. * Οι κοινωνικοί συντελεστές βασίζονται στο κείμενο του νομοσχεδίου και όχι στο Παράρτημα Α που τον συνοδεύει και έχει διαφορές. *** ΠΑΡΩΧΗΜΕΝΟ ΠΛΕΟΝ - ΤΟ ΝΕΟ EXCEL ΓΙΑ ΤΟΝ ν.4495/17 ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΕΔΩ :
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.