Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/11/2024 σε όλες τις περιοχές
-
Δεν δουλεύουμε έτσι (με p.m). Να την αναρτήσεις εδώ για να συμμετάσχουν όσοι συνάδελφοι επιθυμούν στη συζήτηση.2 points
-
@danko Όπως τα λέει ο συνάδελφος @antloukidis. To δικαίωμα υψούν αφορά μελλοντική ανοικοδόμηση, εφόσον επιτρέπεται από τους όρους δόμησης. Τις περισσότερες φορές αυτή δεν υλοποιείται λόγω είτε εξάντλησης συντελεστή δόμησης ,είτε αλλαγής όρων δόμησης με μικρότερο επιτρεπόμενο ύψος. Στην υποθετική περίπτωση που θα επιτρέπεται η μελλοντική ανοικοδόμηση καθ' ύψος, γίνεται τροποποίηση σύστασης ώστε το υφιστάμενο κοινόχρηστο δώμα (ταράτσα) να γίνει στην πλάκα οροφής μελλοντικού ορόφου. Μέχρι τότε ο χώρος είναι κοινόχρηστος και δικαιούνται οι συνιδιοκτήτες της οικοδομής να τον χρησιμοποιούν νομίμως.2 points
-
Άλλο το δικαίωμα υψούν και άλλο η χρήση της ταράτσας. Αν είναι κοινόχρηστη (το πιθανότερο) τότε έχουν δικαίωμα, όπως θα έχουν και στη νέα ταράτσα πάνω από αυτό που (αν και όταν) θα χτίσετε.2 points
-
Καλημέρα. Σε νέο κτίριο κατά ΚΕΝΑΚ πρέπει να έχεις την ΜΕΑ. Εκεί καταγράφονται αναλυτικά οι θερμογέφυρες. Μπορείς να τις αξιολογήσεις και είτε να τις δεχθείς όπως καταγράφονται (συνιστώμενο) είτε να τις απορρίψεις και να τις επαναυπολογίσεις. Αυτό περνάς στο xml στο ΣΨΙ. Δεν κάνεις προσαύξηση των U για νέα κτίρια. Δες την ΤΟΤΕΕ. Το γράφει ξεκάθαρα.2 points
-
2 points
-
Η δήλωση είναι σωστή. Έχεις από την Υ.Δ των 1,79 τμ Β.Χ μετά την εφαρμογή συντελεστών 7,44 Ευρώ και από την μια Λ.Π 1,40*250*1,10 (προστατευόμενη)=385 Ευρώ. 7,44+385=392,44 Ευρώ---> Λόγω υπαγωγής στο άρθρο 116 παίρνει επιπλέον μείωση 20% και πάει σε 392,44*0,80=313,96 Ευρώ με εφάπαξ καταβολή 313,96*0,8-250 (παράβολο που εξοφλήκε)=251,17-250=1,17 Ευρώ (ανεξόφλητο).1 point
-
Καλησπέρα. Παραθέτω μια ανάλογη απόφαση του Δ. Καλαμάτας ακινήτου με χρήση αντιπροσωπείας αυτοκινήτων-συνεργείου, επί δευτερεύουσας εθνικής οδού ΕΟ82 και ταυτόχρονα εντός σχεδίου. Από το κείμενο της απόφασης συνάγεται το συμπέρασμα ότι αν δεν υπήρχε η απαίτηση για την εξυπηρέτηση των μεγάλων οχημάτων μεταφοράς αυτοκινήτων, θα αρκούσε μια είσοδος-έξοδος με υποβιβασμό, αλλά όπως αναφέρεται, δημιουργείται επιπλέον μια έξοδος σε διαφορετική θέση από αυτή της εισόδου-εξόδου λόγω της μη δυνατότητας αναστροφής των μεγάλων οχημάτων μεταφοράς αυτοκινήτων εντός της ιδιοκτησίας. εγκριση εισόδου-εξοδου μεγάλων 1οχημάτων.pdf1 point
-
313,96*0.8=251,17 (τελικό συνολικό πρόστιμο λόγω έκπτωσης 20% εφαπαξ πληρωμης) Υπενθύμιση : το παράβολο ένταξης είναι ένα είδος προκαταβολής και αφαιρείται από το συνολικό πρόστιμο. Αρα : 251,17-250 (παράβολο) = 1,17 ( υπόλοιπο προστίμου προς εξοφληση.)1 point
-
Δεν πρέπει να σε προβληματίζει. Το ΣΑ έχει την αρμοδιότητα να ελέγχει "κάθε οικοδομική εργασία" εντός "αισθητικά προστατευόμενης" περιοχής, όπως οι παραπάνω (παραλίες, οδικοί άξονες με ευρεία θέαση προσώπων). Και όταν λέει "κάθε" εννοεί όλες. Αν εσύ έχεις περάσει κάποτε την όψη και τώρα θέλεις να τη βάψεις χρυσή με φυστικί βούλες, προφανώς έχει την αρμοδιότητα να το σταματήσει. Ακόμη και σε μικρή κλίμακα ή βεβαίωση του άρθρου 30.1 point
-
Επειδή η συνάδελφος (ας αλλάξει την ειδικότητα, μιας και είναι ακομη φοιτήτρια) ενδέχεται να μην καταλαβαίνει όρους της "πιάτσας", καλό θα ήταν να ανεβάσουμε κάποιο σκαρίφημα1 point
-
Καλό Απόγευμα. Εννοείς πρόβολο σε δοκό χωρίς συνέχεια πλάκας στην άλλη πλευρά της δοκού; Μια από τις πιο επικίνδυνες καταστάσεις αστοχίας που θέλει ισχυρή όπλιση περιμετρικά της δοκού στην οποία στηρίζεται, συνδετήρες φυσικά και ενιαίο σίδερο (τσερκοσίδερο) στον πρόβολο που καταλήγει σε τσέρκι στη δοκό με δύο τμήσεις στις δυο άνω γωνίες 45 μοίρες.1 point
-
Βάσει του παραπάνω σεμιναρίου των συμβολαιογράφων στις ανοχές άλλο πράγμα είναι το 2% στις διαστάσεις που δεν το εμφανίζει ο μηχανικός και άλλο πράγμα το 2% στο εμβαδόν που το εμφανίζει. Και έχουμε δρόμο ακόμα...1 point
-
Αυτή είναι η σωστή αντιμετώπιση. Εμένα πλέον όταν μου ζητάνε πελάτες να στείλω με mail τη δήλωση του 4495 στους συμβολαιογράφους τους ή των αγοραστών για να την "ελέγξουν", τους ζητάω να περάσουν από το ταμείο πρώτα. Μόνο αν τους εμπιστεύομαι 100% ότι θα πληρωθώ την αμοιβή ακόμα κι αν αρνηθώ τις παρεμβάσεις των συμβολαιογράφων μπορεί να κάνω εξαιρέσεις, σπάνια δηλαδή. Κι αυτό που λένε οι συμβολαιογράφοι ότι ο δικός τους μηχανικός θα το έκανε θυμίζει αυτά που λένε οι πελάτες ότι ο μηχανικός του γείτονα το έκανε στη μισή τιμή κτλ, τα οποία τις περισσότερες φορές είναι ψέματα..1 point
-
Και για να μη μπερδεύουμε τα ράσα με τα πράσα, ο στατικός και αντισεισμικός σχεδιασμός αφορούν στην ασφάλεια του κάθε έργου.1 point
-
Άσε τους λεβέντες τους συμβολαιογράφους να προσπαθούν να προστατεύσουν τον κ@λο τους! Εμείς ως λεβέντες μηχανικοί, σεβόμενοι το πτυχίο, τον εαυτό μας και την επιστήμη μας, θα κάνουμε αυτό ακριβώς που είμαστε υποχρεωμένοι από το νόμο να κάνουμε! Αν ζητήσουν οτιδήποτε περισσότερο, η φράση - κλειδί είναι "ας πάρουν το κουβαδάκι τους κι ας πάνε σε άλλη παραλία να παίξουν"!1 point
-
Δεν ανέφερα τίποτα σχετικό με το δικαίωμα υπογραφής, ούτε ανέπτυξα κάποια θεωρία. Απάντησα στην ερμηνεία νομοθετικής διάταξης βάσει άσχετου κειμένου. Όταν ξεκινούσα την σταδιοδρομία μου, άκουγα (και διάβαζα) προσεκτικά τι έλεγαν (ή έγραφαν) οι συνάδελφοί μου. Τι είναι για γέλια και τι δεν είναι θα το κρίνεις αργότερα.1 point
-
Δηλαδη ρε Αγιε, εχεις γκουγκλαρει ή εστω εψαξες εδω μεσα και δεν βρηκες απαντηση σε αυτο το ερωτημα? Καλη σταδιοδρομια!-1 points
-
Οσο οι πολιτικοι μηχανικοι ειναι αρχιτεκτονες αλλο τοσο οι αρχιτεκτονες ειναι στατικοί.Παρα ταύτα τα <<ρασα δε κανουν τον παπα>>,όλα μαθαίνονται στη πράξη αρκεί να διαβάζεις και να ρωτας πολύ έμπειρους συναδέλφους.Τώρα περί στατικών μελετών δυστυχως το εχω δει λάιβ το έργο και τα βγάζει πια όλα το πρόγραμμα ,μάλιστα σχεδιάζει και ξυλότυπους!@!!!!!Ποια είναι αραγε η συμμετοχή ενός πολιτικού μηχανικού στον δομοστατικό σχεδιασμό όταν του βγάζει τα πάντα το κομπιούτερ???? Δυστυχώς έχει πέσει πάρα πολύ η ποιότητα των μηχανικών είτε υπογράφουν είτε όχι και αυτό φαίνεται από τα έργα.Μακάρι το κράτος να αποσαφηνίσει τα δικαιώματα και ο καθένας να πάει στα νερά του,όσο όμως υπάρχει αυτή η ασάφεια και ο μηχανικός κάνει τα πάντα δυστυχώς θα έχουμε κακής ποιότητας έργα .Το πως βγάζει ο καθένας το ψωμί του είναι δικό του θέμα.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-