Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. hkamp

    hkamp

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.674


  2. nbr

    nbr

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.769


  3. Stavros Perakis

    Stavros Perakis

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      119


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      18.900


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/11/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Τον τελευταίο καιρό δυσκολεύομαι πάρα πολύ να καταλάβω τις αναρτήσεις με τα ερωτήματα πολλών συναδέλφων. Διαπιστώνω πως, αν κάποιος ΔΕΝ κατέχει επαρκώς ένα θέμα, τότε, γι' αυτόν, είναι επίσης δύσκολο να διατυπώσει και κάποιο ερώτημα για το θέμα αυτό. Πάρτα λοιπόν απ' την αρχή και γράψε τι ακριβώς σε δυσκολεύει στην δουλειά σου και τι προβλήματα αντιμετωπίζεις από κάποια λάθος πράγματα σε τοπογραφικές αποτυπώσεις (αν αυτές είναι λάθος?) . Το έγραψα πριν κάποιες μέρες και σε κάποιον άλλον συν. Γράψε, αν χρειαστεί και μία ολόκληρη σελίδα.
    2 points
  2. Θα πρέπει βέβαια να μοιράσει τις θερμογέφυρες και να βγάλει την κατηγορία της ΜΕΑ για όλες τις κατοικίες.
    2 points
  3. μάλλον και κάνοντας μαντεψιά την απασχολούν οι κτηριακές αποτυπώσεις βασικά και όχι τα τοπογραφικά .....
    1 point
  4. Αν το σε ισχύ ΠΕΑ είναι από άλλον ενεργειακό επιθεωρητή και ζητήσεις να το ανακαλέσουν για το εξοικονομώ, τότε στο εγκρίνουν.
    1 point
  5. Ηλία καλημέρα κι ευχαριστώ για την απάντηση. Πολύ καλά κατάλαβες, αλλά εγω ορμώμενος απο την παργ. 6γ) και εκεί είναι που κόλλησα, νομικά πρέπει να ισχύει αυτό που κατάλαβα εγω, δηλ. οτι δεν απαιτείται η διαδικασία ανάκλησης/αντικατάστασης με το άρθρο 19, γιατί δεν το αναφέρει ρητά σ' αυτή τη παράγραφο, όπως το κάνει στις περιπτώσεις 6δ) και 6ε)! Τέλος πάντων...θα προχωρήσω σε αντικατάσταση, γιατί ποτέ δεν έχω εμπιστευτεί ΠΕΑ άλλων συναδέλφων (βέβαια όπως ξέρεις υπάρχουν και οι εξαιρέσεις) και μέχρι τώρα έχω καταφέρει και το έχουν κάνει δεκτό, σε 10 σίγουρα περιπτώσεις... μπορεί να είναι και 12 κι όλα για ΠΕΑ εξοικονομώ. Αν τύχει και μου το αρνηθούν απο το ΥΠΕΚΑ (που δεν μου έχει τύχει μέχρι τώρα), δεν θα το αναλάβω και το επιστρέφω στο πελάτη. Και πάλι ευχαριστώ Ηλία.... καλή συνέχεια!
    1 point
  6. Δημήτρη αν υπάρχει ΠΕΑ που είναι σε ισχύ (<10 έτη), άσχετα για τον λόγο που εκδόθηκε, ο μόνος τρόπος να εκδοθεί νέο είναι η ανάκληση. Αν υπάρχει λόγος βέβαια. Ο λόγος έκδοσης (πχ εξοικονομώ) και ποιος το έβγαλε δεν επηρεάζει την ισχύ του και αν ζητήσεις ανάκληση θα σε απορρίψουν. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ίδιο για ενοικίαση ή πώληση. Αν περάσουν 10 έτη το ΠΕΑ είναι σα να μην υπάρχει. Προχωράς σε έκδοση νέου. Δεν ξέρω αν κατάλαβα καλά.
    1 point
  7. μια από τα ίδια κι εγώ... αν ο ερωτών δεν είναι σε θέση να εκφράσει με σαφήνεια το ερώτημά του, δεν έχουν νόημα οι απαντήσεις μας
    1 point
  8. Όσοι υποστηρίζουν αυτή την άποψη "πλανώνται πλάνην οικτρά" ή με απλά λόγια είναι άσχετοι! Υπάρχει ειδική νομολογία των ανώτατων δικαστηρίων της χώρας για αυτό ακριβώς το θέμα! Η αποθήκη σου είναι κοινόχρηστη και ως τέτοια πρέπει να την αντιμετωπίσεις.
    1 point
  9. @skyclad Η τρέχουσα χρήση του χώρου ποια είναι; Το ότι ένας χώρος δεν έχει εγκατεστημένη δραστηριότητα δεν σημαίνει αυτομάτως ότι έχει απωλέσει τη νόμιμη χρήση του. Για παράδειγμα θα μπορούσε να ήταν κατάστημα το οποίο διέκοψε τη λειτουργία του και μπορεί αύριο να λειτουργήσει ξανά ένα νέο κατάστημα άλλου είδους. Αν η άδεια είναι προ ΓΟΚ 85 (πχ με ΓΟΚ 73) η έννοια αυθαίρετης αλλαγής χρήσης δεν υπήρχε τότε. Έχουμε και την ερμηνεία της εγκ. 3 Ν. 4178 που θεωρεί μη υποχρεωτική την υπαγωγή για αυθαίρετη χρήση προ ΓΟΚ 85 (*) Παρόλα αυτά προτιμάμε να κάνουμε υπαγωγή αν έχουμε αυθαίρετη αλλαγή χρήσης προ 85, καθώς χρειαζόμαστε νόμιμη κάτοψη για την γνωστοποίηση λειτουργίας (βεβαίωση χώρου κύριας χρήσης κλπ) και συνήθως ρυθμίζουμε και άλλες μικροπαραβάσεις. Επιπροσθέτως, κοίταξε στο Ε9 με ποια χρήση δηλώνεται ο χώρος. Αν τελικά καταλήξεις σε τακτοποίηση και έχεις κρίνει ότι η τρέχουσα χρήση ισογείου αφορά αποθήκη, τότε θα έχεις αυθαίρετη αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια χρήση , οπότε βάζεις μια λοιπή παράβαση του άρθρου 100. Σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 5 άρθρου 100 "Ειδικά σε αυτές τις περιπτώσεις, που δηλώνονται παραβάσεις αποκλειστικά αυτής της κατηγορίας, δεν υποβάλλονται τα δικαιολογητικά γγγ, δδδ, εεε της παραγράφου στ του άρθρου 99. Η υποπαράγραφος γγγ (**) του άρθρου 99 αφορά το δ. κάλυψης **γγγ) .... του διαγράμματος κάλυψης, στο οποίο σημειώνεται η θέση και το περίγραμμα της αυθαίρετης κατασκευής ή της αυθαίρετης αλλαγής χρήσης και τα πολεοδομικά μεγέθη υπέρβασης, όπως επηρεάζουν τους σχετικούς υπολογισμούς, (*) περίπτωση 28 εγκ. 3 Ν. 4178: Ως αυθαίρετη κατασκευή νοείται και η αυθαίρετη αλλαγή χρήσης. ∆εν προκύπτει υποχρέωση υπαγωγής αυθαίρετης αλλαγής χρήσης χώρων από κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) σε κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) προ 1.1.1983, δεδοµένου ότι η έννοια της αλλαγής χρήσης καθιερώθηκε µε το άρθρο 5 του ν. 1577/85. Εξαιρείται η εγκατάσταση αυθαίρετης αλλαγής χρήσης κύριων χώρων σε χρήση ειδικών κτιρίων υπολογιζοµένου του προστίµου σύµφωνα µε την παρ. 5β του άρθρου 18 του ν. 4178/13.
    1 point
  10. Δικαίωμα χειρισμών στη ΜΤ (και γενικά δικαίωμα εκτέλεσης, συντήρησης, επισκευής και λειτουργίας ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων ΜΤ) διαθέτουν σύμφωνα με το ΠΔ108/2013 ΜΟΝΟΝ οι ηλεκτρολόγοι εγκαταστάτες Α ειδικότητας/4ης Ομάδας (χρησιμοποιώ την ορολογία του ΠΔ). Σε αυτήν την ομάδα επαγγελματιών ανήκουν όλοι οι διπλωματούχοι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί και οι έχοντες τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα ειδικότητες μηχανικών. Οι "Μηχανολόγοι ΠΕ" είναι ευρύτερο υποσύνολο. Για να έχουν το ίδιο επαγγελματικό δικαίωμα με τους διπλωματούχους ηλεκτρολόγους μηχανικούς (στην ΜΤ), πρέπει να είναι και μέλη ΤΕΕ (= κατέχουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ΜΜ).
    1 point
  11. ακολούθα αυτά τα απλά βήματα α. κατεβάζεις όλα τα γενικά και κυρίως το ρελέ διαφυγής ( για να κόψεις τον ουδέτερο) β. κατεβάζεις όλες τις ασφάλειες και με τον ένα ακροδέκτη του οργάνου μονίμως πάνω στη μπάρα της γείωσης (με ένα "κροκοδειλάκι") και τον άλλο στην αναχώρηση της κάθε ασφάλειας μετράς την αντίσταση μόνωσης μεταξύ αγωγού φάσης και γείωσης αν στο κύκλωμα που μέτρησες 0,01 ,πάρεις την ίδια μέτρηση τότε έχεις θέμα στο συγκεκριμένο κύκλωμα.
    1 point
  12. Για να κάνεις σωστά τη μέτρηση πρέπει να αφαιρέσεις τη παροχική γείωση από τη μπάρα αφού έχεις δίκτυο ΤΝ.
    1 point
  13. μεταξύ φάσης γείωσης συνδέονται τα στοιχεία προστασίας υπερτάσεων και μείωσης θορύβου. Στο ΤΝ υπάρχει κοινός κόμβος μεταξύ γείωσης ουδετέρου οποτε αν εφαρμόζεις ένα δυναμικό στην γείωση αυτό εμφανίζεται και στον ουδέτερο
    1 point
  14. Σε έναν επανέλεγχο αν βραχυκυκλώσουμε τους ενεργούς αγωγούς φάσεις και ουδέτερο μετά το ρελέ ( θέση off ρελέ και γενικός) και κάνουμε την μέτρηση αντίστασης μόνωσης μεταξύ αυτού(R+N) και της γείωσης, με τα φορτία συνδεδεμένα, θα έχουμε πρόβλημα στα φορτία αυτά;
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.