Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/12/2024 σε όλες τις περιοχές
-
2 points
-
ΝΟΚ αρθρο 23 παρ. 5 5. Σε περίπτωση συναίνεσης ιδιοκτητών με αυξημένη πλειοψηφία (τουλάχιστον 67%) όμορων οικοπέδων, είναι δυνατή η λειτουργική ενοποίηση των κτισμάτων των ιδιοκτησιών για όσο χρονικό διάστημα προβλέπεται από την ιδιωτική σύμβαση, εφόσον διασφαλίζεται η στατική επάρκεια των κτισμάτων μετά τις προβλεπόμενες διαρρυθμίσεις. Σε περίπτωση συναίνεσης με αυξημένη πλειοψηφία (τουλάχιστον 67%) ιδιοκτητών αυτοτελών ιδιοκτησιών του ιδίου κτιρίου, είναι δυνατή η λειτουργική τους ενοποίηση, εφόσον διασφαλίζεται η στατική επάρκεια του κτίσματος μετά τις προβλεπόμενες διαρρυθμίσεις. Σε περίπτωση που για την λειτουργική ενοποίηση ή εσωτερική διαρρύθμιση απαιτούνται επεμβάσεις στον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, αυτές είναι επιτρεπτές κατόπιν συναίνεσης των συνιδιοκτητών του κτιρίου. Κατ’ εξαίρεση επιτρέπονται μονομερώς, κατά παρέκκλιση των οριζόμενων στον Κανονισμό του κτιρίου, εφόσον μετά τις προβλεπόμενες διαρρυθμίσεις διασφαλίζεται η στατική επάρκεια του κτιρίου, όπως αποδεικνύεται από μελέτη στατικής επάρκειας. Σε περίπτωση που κατά τη μελέτη στατικής επάρκειας απαιτούνται επεμβάσεις ενίσχυσης στον φέροντα οργανισμό, αυτές είναι επιτρεπτές κατόπιν συναίνεσης των συνιδιοκτητών του κτιρίου και, κατ’ εξαίρεση επιτρέπονται μονομερώς, κατά παρέκκλιση των οριζόμενων στο Κανονισμό του κτιρίου, εφόσον δεν θίγουν στύλους και δοκούς του φέροντος οργανισμού και μετά τις προβλεπόμενες διαρρυθμίσεις διασφαλίζεται η στατική επάρκεια του κτιρίου, όπως αποδεικνύεται από μελέτη στατικής επάρκειας. Σε περίπτωση που κατά την μελέτη στατικής επάρκειας απαιτούνται επεμβάσεις ενίσχυσης στον φέροντα οργανισμό, αυτές δύνανται να πραγματοποιούνται μονομερώς με δαπάνη των ιδιοκτητών των αυτοτελών οριζόντιων ιδιοκτησιών που ενοποιούνται, με την προϋπόθεση ότι οι επεμβάσεις αυτές περιορίζονται εντός των συγκεκριμένων αυτών ιδιοκτησιών.2 points
-
Το ερωτημα γινεται ολο και πιο δυσκολο...Οπότε εξ ισου δυσκολη ειναι και η απαντηση. Για τους μη διανοιχθεντες δρομους διανομων, ισχυει ο ν. 4061 αρθρ.22. 8. α) Οι δρόμοι που απεικονίζονται στα κυρωμένα στοιχεία των διανομών αγροκτημάτων και συνοικισμών, καθώς και κυρωμένων αναδασμών, περιέρχονται κατά κυριότητα στους οικείους Δήμους, εφόσον σήμερα υφίστανται. Αν έχουν αλλάξει χρήση ή κατέχονται αυθαίρετα, η Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Περιφέρειας, μετά από αυτοψία, αποφαίνεται για τη σκοπιμότητα επαναφοράς των πραγμάτων στην προηγούμενη κατάσταση. Αν δεν είναι αναγκαία η επαναφορά των πραγμάτων στην προηγούμενη κατάσταση, η αίτηση του κατόχου για την εξαγορά ακινήτου εξετάζεται από την οικεία Επιτροπή Θεμάτων Γης και Επίλυσης Διαφορών σύμφωνα με το άρθρο 23. β) Οι δρόμοι που διανοίχθηκαν σε θέση διαφορετική από την προβλεπόμενη στην κυρωμένη διανομή του αγροκτήματος, θωρούνται ως δρόμοι της κυρωμένης διανομής και περιέρχονται στην κυριότητα του οικείου Δήμου, εφόσον μετατοπίσθηκαν εντός δημοσίων εκτάσεων και κρίνεται αναγκαία η διατήρηση τους. Για το σκοπό αυτόν, συντάσσεται έκθεση αυτοψίας από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Περιφέρειας, με την οποία αποφαίνεται για τη σκοπιμότητα της διατήρησης του δρόμου. Το ίδιο ισχύει και για αγροτικούς δρόμους που διανοίχτηκαν για την εξυπηρέτηση τυφλών τεμαχίων κυρωμένης διανομής, εφόσον δεν θίγονται εμπράγματα δικαιώματα τρίτων προσώπων. γ) Δρόμοι κυρωμένης διανομής που έχουν απολέσει τον κοινόχρηστο χαρακτήρα τους, μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Περιφέρειας, μπορούν να εξαγοράζονται από τον ιδιοκτήτη του όμορου ακινήτου, μετά από αίτηση που υποβάλλει στην Επιτροπή Θεμάτων Γης και Επίλυσης διαφορών. Για την εξαγορά καταβάλλεται τίμημα ίσο με την αντικειμενική αξία, το οποίο αποτελεί έσοδο του οικείου Δήμου. δ) Για την μεταβίβαση της κυριότητας των δρόμων εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οικείου Περιφερειάρχη, η οποία μεταγράφεται στο οικείο Υποθηκοφυλακείο ή καταχωρείται στο αρμόδιο Κτηματολογικό Γραφείο και κοινοποιείται στην εταιρεία «Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση Α.Ε.» και στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για ενημέρωση της ψηφιακής βάσης.1 point
-
Αυτό που το ΣτΕ λέει είναι το γήπεδο να έχει πρόσωπο " σε κοινόχρηστο χώρο νομίμως υφιστάμενο, μη προκύψαντα από ιδιωτική βούληση" Όταν έχουμε κρατική διανομή πχ Υπουργείου Γεωργίας , ο δρόμος δεν είναι από ιδιωτική βούληση και είναι νομίμως υφιστάμενος. Γιατί αμφιβάλλουμε ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις του ΣτΕ ? Οσο γι'αυτο που ρωτας @mikegad ετσι οπως ειναι η κατασταση δεν θα παιρνα το ρισκο.1 point
-
Ως μηχανικοί δεν θα πρέπει να παίρνουμε θέση για το επιτρεπτό τροποποίησης σύστασης, αλλά έτσι όπως έχουν γίνει τα πράγματα το κάνουμε και αυτό πολλές φορές. Σε κάθε περίπτωση την απάντηση θα τη δώσει η συμβολαιογράφος. Οι ενδείξεις που έχεις οδηγούν στο συμπέρασμα μονομερούς τροποποίησης ΠΣΟΙ και ΜΗ ακυρότητας παλαιότερου συμβολαίου Αναρτώ και την κάτοψη για τον προσδιορισμό προστίμου. Επειδή η κάτοψη φαίνεται παλιά πιθανώς με Ο.Α κατά ΓΟΚ 73 να ελέγξεις εάν η στεγασμένη βεράντα στην κάτω γωνία έχει συμμετάσχει στην επιφάνεια κλειστών χώρων της οριζόντιας κάτι που το συναντάς πολλές φορές σε παλιές συστάσεις. Εσύ θα εμβαδομετρήσεις κανονικά την μικτή επιφάνεια δηλαδή θα συμπεριλάβεις κλειστούς χώρους και όχι βεράντες (Η.Χ κατά ΓΟΚ 85) plan edided.pdf1 point
-
Εγω παντα περναω μεσα μελετες ηλεκτρικων, υδρευση-αποχετευση, παθητικη, και αφου τα κανω ολα βαζω και ενεργητικη.1 point
-
Καλημέρα Για να γίνει αλλαγή από κατάστημα σε κατοικία σίγουρα θα χρειαστεί λουτρό και κουζίνα οπότε χρειάζεται μελέτη ύδρευσης αποχέτευσης.1 point
-
Για τη δήλωση υπαγωγής, είτε θα την αναλάβεις ο ίδιος μέσω της διαδικασίας αλλαγής διαχειριστή, είτε ο ο αρχικός συντάξας. Σε κάθε περίπτωση απαιτείται διόρθωση της δήλωσης και επειδή εμπλέκεται κοινόχρηστος χώρος της οικοδομής, θα πρέπει στην Τ.Ε της δήλωσης να περιγράψεις με σαφήνεια το τι συμβαίνει στο ακίνητο, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία διόρθωσης. Τα βασικά στοιχεία που πρέπει να φαίνονται είναι εμβαδόν διαμερίσματος βάσει Ο.Α, βάσει τίτλου, βάσει υφιστάμενης κατάστασης και αν καταλαμβάνει Κ.Χ και αν απαιτείται Μ.Σ.Ε. Αυτή η πεντάδα για μένα είναι η πιο "κρίσιμη" περιγραφή. Τα υπόλοιπα περί συντελεστών υπολογισμού κλπ μπορούν (και πρέπει) να φαίνονται σε κάποιο σχέδιο (π.χ δ. κάλυψης αν απαιτείται) σε συνδυασμό με παραπομπές στα Φ.Κ της δήλωσης. Το αναφέρω αυτό με αφορμή τη συζήτηση καθώς πέφτουν στα χέρια μου πολλές δηλώσεις με περιττές-ανούσιες κουραστικές λεπτομέρειες, ενώ απουσιάζουν τα απαραίτητα-χρήσιμα στοιχεία που θα οδηγήσουν στο επόμενο στάδιο το οποίο είναι η συμβολαιογραφική πράξη. Άρα μέσω του ν.5142 θα γίνει άρση της μέχρι προ νόμου ακυρότητας συμβολαίου για να γίνει ακολούθως η μονομερής τροποποίηση όχι όμως μέ το άρθρο 16 αλλά με το άρθρο 98 καθώς αναφερόμαστε σε κοινόχρηστο χώρο. Παραθέτω και από απόσπασμα από την 2η συμπληρωματική-διευκρινιστική εγκύκλιο των Συμβολαιογράφων για το άρθρο 16 ν.5142. "1.4. Επειδή, για την εφαρμογή της περ. α) της παρ.1 του άρθρου 16 Ν 5142/2024 τίθεται ως προϋπόθεση, μεταξύ άλλων, να μην θίγονται τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις όλων των οριζοντίων ιδιοκτησιών του κτιρίου [προϋπόθεση υπό στοιχείο αα)] ήτοι επί των κοινοχρήστων χώρων, επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση αυθαίρετης επέκτασης/απομείωσης διηρημένης ιδιοκτησίας επί κοινοχρήστων χώρων, η τροποποίηση της σύστασης διενεργείται δυνάμει των οριζομένων στην παρ.7 του άρθρου 98 Ν 4495, όπως ισχύει".1 point
-
Το ΤΕΕ απάντησε σωστά. Η ΗΤΚ μέσω του ΠΠΗΤΚ ενσωματώνει την βεβαίωση νομιμότητας του άρθρου 83. Επομένως, είσαι ο μοναδικός υπεύθυνος. Η διόρθωση συμβολαίου πλέον γίνεται ανώδυνα σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 5142. Μετατόπιση (δηλαδή κατασκευή σε εσφαλμένη θέση) σημαίνει ότι την προβλεπόμενη θέση κοινόχρηστου φωταγωγού την έχει καταλάβει το διαμέρισμα. Άρα, υπάρχει κατάληψη κοινόχρηστου χώρου και αυτό δεν αγνοείται. Τα σχέδια που αναρτώνται στην ΗΤΚ αντιστοιχούν σε διοικητικές πράξεις (π.χ άδειες) και ρυθμίσεις αυθαιρέτων. Εξαιρούνται μόνο τα προ 55 τα οποία μπορούμε να αναρτήσουμε σχέδιά μας και τεχνική έκθεση τεκμηρίωσης της προϋπαρξης κτίσματος του έτους 1955.1 point
-
να και το πιο πρόσφατο εγχειρίδιο αξιολογητών ΕΟΠΠΕΠ Egxeiridio_ktiriakon_domon_nov_2022.pdf1 point
-
Ειλικρινά δεν φαντάζομαι να κάνει το κτηματολόγιο προσωρινή διόρθωση ..... Για αυτό σου είπα φρόντισε με έμπειρο Τοπογράφο αυτό που σου λέει και ο Ντάνος να κανεις διαδικασία γεωμετρικής μεταβολής ή ότι προβλέπει σαν διαδικασία. Σου είπα δεν είναι στην δική μου εμπειρία.... απλά το έχω δει σε συνεργάτες ..... Κι απ ότι βλέπω στο οικόπεδο σου είναι άμεση ανάγκη να έρθει σωστά διότι είναι άρες μάρες η κατάσταση του ως είναι.1 point
-
1 point
-
Η ΗΤΚ δεν είναι υποχρεωτική για πράξη αποδοχής κληρονομιάς. Η συζήτηση με τη συμβολαιογράφο θα σταματήσει σε αυτό. Αυτό που θα κάνεις για να εκδοθεί με τα σωστά στοιχεία ακινήτων το πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ του αποθανόντος είναι να αποτυπώσεις σωστά, να συγκρίνεις και να έχεις έτοιμα τα σχέδια για την επόμενη φάση που θα είναι η τακτοποίηση και έκδοση ΗΤΚ+ΠΠΗΤΚ.1 point
-
Με μπαταρία αυτοκινήτου 60 Ah, λιγότερο από 10 λεπτά (για να μη καταστραφεί πολύ σύντομα η μπαταρία) Υ.Γ. Μπορείς να βάλεις 1 Inverter-Charger που φορτίζει την μπαταρία όταν υπάρχει ρεύμα και παρέχει ρεύμα όταν γίνεται διακοπή (μία συσκευή αντί για δύο)1 point
-
Δεν νομίζω ότι το Skroutz είναι το κατάλληλο μέρος για προμήθεια ενός UPS με αυτή τη δυνατότητα, δηλαδή με μπαταρίες με δυνατότητα παροχής 4x700=2800 Wh = 2.8 KWh. Για να πάρεις μια ιδέα... αν μιλάμε για 12V μπαταρίες βαθείας εκφόρτισης μολύβδου ( όχι αυτοκινήτου), θα πρέπει να είναι μεγέθους 450 - 500 Ah (για να εκφορτίζονται μέχρι 50%)1 point
-
@pol_michanikos ούτε το α ούτε το β. Σύμφωνα με τη 13η παράγραφο του 42ου άρθρου του νόμου 4495, «αν αναθεωρηθεί άδεια δόμησης ή οικοδομική άδεια, που βρίσκεται σε ισχύ δεν επιβάλλεται πρόστιμο αυθαίρετης κατασκευής, εφόσον τηρείται το περίγραμμα της οικοδομής, ο συντελεστής δόμησης και ο συντελεστής όγκου».1 point
-
99% την έχω σε χαρτί στο γραφείο. Εάν δεν βρεθεί κάποιος συνάδελφος πιο ..ετοιμοπόλεμος, θα φροντίσω να την ψηφιοποιήσω και να την ανεβάσω αύριο μέχρι το μεσημέρι συνάδελφε.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-