Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      19.031


  2. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      9.023


  3. nbr

    nbr

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.790


  4. ntanos

    ntanos

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      566


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/07/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. Ορθόν! Πλην όμως, άνευ νοήματος. Διότι ο Ε.Δ. θα ελέγξει την εφαρμογή ή μη της Ο.Α., όχι την νομιμότητα της. ΥΓ. Προσωπικώς επιμένω ότι ΔΕΝ είναι Εσοχή "αυτό"!
    1 point
  2. @Dimitrios1991 καλησπέρα, η κατηγορία 5 έληξε στις 30/9/2020 όμως αν έχει πληρωθεί παράβολο πριν από τότε προφανώς μπορούν τα φύλλα καταγραφής να αλλάξουν χωρίς πρόβλημα. Αν η δήλωση είναι οριστική και χρειάζεται επαναφορά σε υπαγωγή, πρόσεξε μήπως το πρόστιμο μεταβάλλεται >20% και μπλέξεις με άλλα (πχ. ΣΥΠΟΘΑ) ή αν θέλει ΜΣΕ κλπ.
    1 point
  3. Και γιατί η απάντηση που πήρες δεν είναι σε κοινή θέα εδώ στο φορουμ? Εδώ δεν έχουμε μυστικά. Το φόρουμ βασικά έχει και αυτόν το σκοπό. Την ανταλλαγή απόψεων ώστε να μαθαίνουμε κάτι που ίσως δεν το γνωρίζουμε. Αν λοιπόν κάποιος συνάδελφος σου έστειλε την απαντηση στο θέμα με Π. Μ. καλό θα ήταν λοιπόν να μας το δόσεις σε κοινή θέα.
    1 point
  4. Καλησπέρα. Πάντα η Ο.Α εκδίδονταν και συνεχίζει να εκδίδεται με όρους δόμησης κατοικίας. Ο νόμος για την λειτουργία των ενοικιαζόμενων κατοικιών δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιούνται για τουριστικά (με την διαδικασία της γνωστοποίησης) χωρίς να αλλοιώνεται η χρήση της κατοικίας. Να σκεφτείς κάτι ακόμα. Αν ο νόμος απαιτούσε και στην περίπτωση αυτή (μη κύρια τουριστικά καταλύματα) εφαρμογή όλης της νομοθεσίας περί ξενοδοχείων, ελάχιστα κτίρια θα μπορούσαν να πληρούν προϋποθέσεις (πχ απαίτηση για reception, lobby, εστιατόριο, μέγεθος και διαστάσεις δωματίων διαμονής, ειδικός εξοπλισμο κλπ) και όσα τα κατάφερναν θα είχαν πάρα πολύ μικρή δυναμικότητα (μικρότερη και από αυτή της κατοικίας ως μη κύριο κατάλυμα).
    1 point
  5. ανέβασε σχέδια με σχετική λεπτομέρεια για να ξέρουμε τι υπάρχει.... (το σαν δεν υπάρχει)
    1 point
  6. @efiga Καλημέρα. Διάβασε τις σελίδες του παρόντος θέματος. Ίσως βοηθηθείς στο πρόβλημα, καθώς αυτό έχει αναφερθεί από τις αρχές έναρξης της ΗΤΚ.
    1 point
  7. και μιας και μιλάμε για γερόλυκους..... έχουμε κι αυτούς που ξεχωρίζουν και τον κιθαρίστα Μπλακμουρ να κατεβάζει παπάδες και όλους τους Άγιους σε αλφαβητική σειρά ....
    1 point
  8. Εγώ βάζω Rcd 100mA SI στην αναχώρηση για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο.
    1 point
  9. Καλημέρα και από εμένα. Η Ζώνη Συμβατότητας Σχήματος δεν έχει θεσμοθετηθεί και προσωπικά δεν θα έμπαινα σε χρονοβόρες και ακριβές διαδικασίες να διορθώσω κάτι που προς το παρόν δεν απαιτείται. Αν απαιτηθεί ποτέ στο μέλλον και αν θεσμοθετηθεί ποτέ η Ζώνη Συμβατότητας Σχήματος, ας γίνει τότε, που ίσως να έχουν θεσμοθετηθεί ταχύτερες διαδικασίες διόρθωσης (metavoles.gov.gr, γρήγορες διορθώσεις με συναίνεση, πιστοποιημένοι μηχανικοί κλπ - λέμε τώρα). Το παραπάνω σκεπτικό μου, αλλάζει μόνο στην περίπτωση που η απόδοση του ακινήτου στο κτηματολόγιο δεν είναι σύμφωνη με την φύση του ακινήτου (πχ., ενώ στην πραγματικότητα έχει πρόσωπο σε οδό, να παρεμβάλλεται ιδιοκτησία αγνώστου που δεν υπάρχει, κ.ο.κ.)
    1 point
  10. Καλημέρα. Μην σας προβληματίζουν τέτοια ζητήματα. Η ΗΤΚ δεν θα επηρεάσει εμπράγματα δικαιώματα. Ακόμη και αν βάλεις λανθασμένο δικαίωμα στην ΗΤΚ η συμβ/φος θα συντάξει συμβόλαιο με βάση τους τίτλους και όχι με τα αναγραφόμενα στην η.τ. Επί του ερωτήματός σου μπορείς να βάλεις τον επικαρπωτή (αυτός μεταβιβάζει το δικαίωμα της επικαρπίας) και αν δεν έχει αντίστοιχη επιλογή, άφησέ τον ως 100% Π.Κ και γράψε κάπου στα σχόλια ότι αφορά τον επικαρπωτή.
    1 point
  11. Παρομοιως, δεν καταλαβα εάν προκειται για υφισταμενα κτιρια; ή τωρα θα εκδοθει αδεια δομησης, οπότε ισχυει το ΦΕΚ Δ 270/1985; Αρθρ.6.-1. Προκειμένου για την ανέγερση κατοικιών εφαρμόζονται και οι ακόλουθοι ειδικοί όροι και περιορισμοί δόμησης επιπλέον των όσων αναφέρονται στο άρθρ.1 του παρόντος. «α) Επιτρέπεται η διάσπαση του ενιαίου κτιρίου μετά τη σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής και με τις εξής προϋποθέσεις: αα) Τα επί μέρους, μετά τη διάσπαση, κτίρια σε κάθε περίπτωση αποτελούν ένα ενιαίο αρχιτεκτονικό σύνολο, ββ) Στην περίπτωση που προβλέπεται ενιαίο κτίριο το οποίο αποτελεί σύνθεση περισσοτέρων όγκων, η σύνδεση αυτών επιβάλλεται να έχει πλάτος κατ ελάχιστον 1,20 μ. και προσμετράται τουλάχιστον σε έναν από τους συντελεστές δόμησης ή κάλυψης
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.