Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      19.031


  2. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.553


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      9.122


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      7.475


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/07/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. σαν σήμερα, πριν 42 χρόνια (πώς πέρασαν???)
    2 points
  2. Αν και τυπικό το ζήτημα για την πληρότητα των τεχνικών σχεδίων δες αν η τελευταία αναθεώρηση περιλαμβάνει τα πάντα. Πολλές φορές γίνεται αναθεώρηση για τμηματική αλλαγή μελετών, αρχιτεκτονικών, στατικών κλπ . Για παράδειγμα μπορεί μια άδεια ανέγερσης πενταώροφης πολυκατοικίας να αναθεωρηθεί για αλλαγές στον 4ο όροφο και τα υπόλοιπα σχέδια να παραμένουν ως έχουν βάσει της αρχικής Ο.Α. Αν όμως αναφέρεσαι σε καθολική αλλαγή μελετών, τότε η τελευταία αναθεώρηση θα περιλαμβάνει την διαμορφωμένη κατάσταση. Θα πρέπει όμως να έχεις κάπου ανεβάσει και το αρχικό στέλεχος της πράξης Ο.Α και την αναθεώρηση (και τυχόν ενημερώσεις που σχεδόν πάντα έχουμε, αν δεν τις ανεβάσεις, τουλάχιστον να τις αναφέρεις στα σχόλια).
    1 point
  3. Το πρωτόκολλο ελέγχου εξαρτάται από το πότε κατασκευάστηκε η ηλ/κη εγκατάσταση, γι' αυτό και στις τροποποιήσεις παραδίδεται ξεχωριστό πρωτόκολλο κατά HD384, ή 60364. Για αντίσταση γείωσης μετράς το ηλεκτρόδιο, αφού το απομονώσεις από το υπόλοιπο κύκλωμα. Για συνέχει μετράς τη συνέχεια του αγωγού προστασίας σε όλη την εγκατάσταση. Τα παραπάνω αποτελούν προσωπικές μου απόψεις και ερμηνείες της νομοθεσίας και των προτύπων.
    1 point
  4. @uptight Δεν έχω κάνει τη διαδικασία, αλλά αν έπρεπε, θα ξεκίναγα με ερώτημα στο ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ, που είναι το αρμόδιο για αυτά. https://prasinotameio.gr/ Μπορείς να διαβάσεις και την απόφαση 231.14.4/2022 που αναφέρει τις περιπτώσεις επιστροφών και τα απαραίτητα δικαιολογητικά: https://prasinotameio.gr/wp-content/uploads/2022/01/231.14.4-ΑΠΟΦΑΣΗ.pdf ΑΔΑ: ΨΣ6646Ψ844-Ω5Δ
    1 point
  5. Δεν είναι απαραίτητο, διότι όπως ορθά γράφεις "...η υφιστάμενη κ.λπ.".
    1 point
  6. Καλησπέρα. Ναι, ηλεκτρονικά. ΥΓ. Βέβαια αυτό ΔΕΝ είναι δουλειά Μηχανικού!
    1 point
  7. Δεν απαιτείται να γράψεις κάτι άλλο πέραν όσων έγραφες στο προηγούμενο απόσπασμα ΗΤΚ. Αν όμως έχουν επέλθει αλλαγές (πχ. έγινε συμβόλαιο αγοράς) τότε θα αναγράψεις τον νέο κύριο του ακινήτου.
    1 point
  8. @kijis Καλησπέρα. Από τη στιγμή που υπάρχει κτίσμα θα μπει υλοποιημένη ιδιοκτησία. Αδόμητο=όχι (διότι υπάρχει κτίριο). Στην περιγραφή τα υπόλοιπα (αφορά δικαίωμα μελλοντικής ανοικοδόμησης επί του οποίου υφίσταται αποθήκη τάδε επιφάνειας τακτοποιημένη με την τάδε δήλωση υπαγωγής κλπ).
    1 point
  9. H προσκόμιση των στοιχείων αυτών είναι δουλειά του ιδιοκτήτη! Η ανάληψη της εργασίας αυτής από επαγγελματία μηχανικό προϋποθέτει την έγγραφη συμφωνία για καταβολή ικανοποιητικής αμοιβής (ανεξαρτήτως αποτελέσματος)! Απλώς το θυμίζω....
    1 point
  10. Όπως τα λέει ο Ιάσονας (με την καλησπέρα μου). Ακόμη και σκέτη την διαρρύθμιση μπορείς να την θεωρήσεις διαφοροποίηση και να την εντάξεις. Δεν θα ζητήσει κανείς το λόγο. Όμως επειδή δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχει και καμία άλλη ψιλοαυθαιρεσία, σούμαρέ τις όλες και είσαι ΟΚ.
    1 point
  11. Να βρεις και κάποια άλλη αυθαιρεσία ή έστω να εφεύρεις κάποια (π.χ. αλλαγές στα ανοίγματα κ.λπ.) και να κάνεις υπαγωγή στον 4495!!!
    1 point
  12. Η κάτοψη θα πρέπει είτε να εισαχθεί στην ενημέρωση της Ο.Α ή σε πράξη τακτοποίησης. Δεν πας να βάλεις χυμα κάτοψη (η μόνη εξαίρεση είναι τα προ 55).
    1 point
  13. @Mariella Kαλησπέρα. Δεν έχει αλλάξει τίποτα αναφορικά με την εφαρμογή όρων δόμησης στους οικισμούς. Ισχύει ό,τι αναφέρεται στο 181/Δ/85 και στο 289/ααπ/2011 και βεβαίως στην σχετική απόφαση οριοθέτησης του οικισμού. Αν θυμάμαι καλά για κοινωφελές κτίριο ο Σ.Δ=0,80. Στο ΦΕΚ 195/Δ/2025 αναφέρονται τα κριτήρια που θα ισχύσουν μέσω των ΤΠΣ ή μεμονωμένων Π.Δ. Προς άρση αμφιβολιών σου, παραθέτω το άρθρο 18 του εν λόγω διατάγματος Άρθρο 18 Τελικές διατάξεις 1. Μετά τη δημοσίευση του παρόντος, για την έκδοση π.δ. οριοθέτησης του οικισμού στο πλαίσιο ΤΠΣ ή ΕΠΣ ή αυτοτελούς π.δ. που καλύπτει τουλάχιστον έναν (1) οικισμό, ακολουθούνται οι διατάξεις του παρόντος. 2. Μέχρι την έκδοση του ως άνω π.δ. οριοθέτησης του οικισμού, οι διατάξεις του παρόντος δεν εφαρμόζονται ευ- θέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης για την έκδοση οικοδομικών αδειών ή άλλων πράξεων που συνδέονται με την ίδρυση ή έναρξη δραστηριότητας, πλην της περ. 1 της παρ. Δ του άρθρου 14 που είναι άμεσα εφαρμοστέα. 3. Έως την έκδοση του π.δ. οριοθέτησης εκάστου οικι- σμού, εξακολουθούν να ισχύουν οι αντίστοιχες για κάθε είδος οικισμού διατάξεις του Κώδικα Βασικής Πολεοδο- μικής Νομοθεσίας (ΚΒΠΝ, Δ’ 580/27.07.1999), ως και τα κατ’ ιδίαν π.δ. καθορισμού ορίων, όρων και περιορισμών δόμησης, ήτοι: α) Το από 02.03.1981 π.δ. (άρθρα 102, 103, 104, 105, 106, 107 και 108 του ΚΒΠΝ), β) το από 24.04.1985 π.δ. (άρθρα 85, 86 και 87 του ΚΒΠΝ), γ) τα π.δ. καθορισμού ορίων, όρων και περιορισμών δόμησης σε μη χαρακτηρισμένους παραδοσιακούς οι- κισμούς χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, δ) ειδικά διατάγματα που καθορίζουν όρους δόμησης σε οικισμούς ή τμήματα αυτών με εγκεκριμένο σχέδιο. 4. Μετά από τη δημοσίευση του π.δ. οριοθέτησης εκάστου οικισμού κατά το παρόν, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις των εξής π.δ.: α) Του από 24.04.1985 π.δ. (Δ’ 181), β) του από 02.03.1981 π.δ. (Δ’ 138), γ) του από 25.08.1969 β.δ. (Δ’ 164), δ) του από 06.12.1982 π.δ. (Δ’ 588), καθώς και οι απο- φάσεις Νομαρχών που εκδόθηκαν για την εφαρμογή του.ΣΕΩΣ 1871 Τεύχος Δ’ 194/15.04.2025
    1 point
  14. η ενημερωση που ειχαμε απο τν συναδελφο kan ηταν καλυτερη apo ayth toy TEE .....δυστυχως ειμαστε παρατημενοι χωρις κατάλληλη και αρμόδια ενημερωση για τα θεματα που μας αφορουν....
    1 point
  15. Απαντώντας στην ερώτηση και μόνο, εάν εννοείς για μικροαυτόματο (MCB), αν ικανοποιείται η πρώτη συνθήκη [ In<=Iz ] τότε η δεύτερη συνθήκη ικανοποιείται από μόνη της σε κάθε περίπτωση γιατί οι τύπου B,C,D έχουν Ι2=1.45*Ιn και οι K,Z έχουν I2=1.2*Ιn
    1 point
  16. ''Τα πρότυπα αυτά τα έχεις εσύ; Εννοώ συνάδελφε τα έχεις διαβάσει από τα πρωτότυπα; Είναι οι τελευταίες εκδόσεις;''
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.