Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      25.857


  2. Arche

    Arche

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.117


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.113


  4. venezia

    venezia

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.659


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/08/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η απόφαση για το Ηλεκτρονικό Μητρώο Ελεγκτών Δόμησης ( Έναρξη εγγραφών : 3-9-2018, έναρξη εφαρμογής του : 15-10-2018 ). Σκοπός της παρούσας απόφασης είναι ο καθορισμός : α) του περιεχομένου του Ηλεκτρονικού Μητρώου Ελεγκτών Δόμησης, β) της διαδικασίας εγγραφής σε αυτό, γ) της διαδικασίας τήρησής του και δ) κάθε άλλου ζητήματος σχετικού με τα ανωτέρω. Ηλεκτρονικό Μητρώο Ελεγκτών Δόμησης.pdf View full είδηση
    1 point
  2. Με την ως τώρα νομοθεσία ο μηχανικός δεν έχει άλλη ευθύνη. Συνέταξε την ΜΣΕ. Βγήκε ανεπαρκές το κτίριο. Από κει και πέρα το παιχνίδι παίζεται στο γήπεδο του ιδιοκτήτη. Για καλό και για κακό πάρε και μια υπογραφή του ότι ενημερώθηκε για το αποτέλεσμα της ΜΣΕ.
    1 point
  3. Υπάρχει και το αλτσχαϊμερ !!! sorry
    1 point
  4. Να μην ξεχνάμε ότι οι ελεγκτές δόμησης είναι υπόχρεοι σε ετήσια δήλωση πόθεν έσχες, στην αρχή καταπολέμησης εσόδων από εγκληματικές ενέργειες, εφόσον πραγματοποιήσουν ελέγχους άνω των 1000 τμ εντός ενός έτους. Οπότε όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να εγγραφούν θα πρέπει να το λάβουν υπόψιν. https://www.pothen.gr/pothen/main/
    1 point
  5. Με ΥΔ 0,5 η 0,30 ,όπως γράφεις και με 1ΛΠ για ξεμπάζωμα εμπρός και πίσω. Αφού οι στάθμες του υπογείου δεν φαίνεται να έχουν αλλάξει με βάση το επισυναπτόμενο σχήμα. ......Πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι για την πραγματική στάθμη θεμελίωσης, όταν όλη η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του οικοπέδου δεν διευκολύνει τον υπολογισμό υψομέτρου απο τον δρόμο?....... Αν δεν υπάρχουν σταθερά σημεία αναφοράς π.χ. κράσπεδο δρόμου , τότε πραγματικά δεν είναι εύκολος ο προσδιορισμός της στάθμης θεμελίωσης. Βέβαια το ίδιο ισχύει και για αυτόν που θα κληθεί, εάν κληθεί , να κάνει τον έλεγχο.
    1 point
  6. πρωτα βγαζεις τα χιλιοστα εξ αδιαιρετου οικοπεδου για καθε ΟΙ , που υπολογιζονται αναλογα με την αξια καθε χωρου, η οποια βγαινει με τον αντικειμενικο. [και δεν νοειται να εχουν και οι τρεις οροφοι της οικοδομης που εξεταζουμε τα ιδια χιλιοστα...επειδη ετσι τα "εβγαλε" απο το μυαλο του ο ιδιοκτητης....] και μετα τα ποσοστα επιβαρυνσης δαπανων ασσανσερ που υπολογιζονται με βαση τον οροφο, αναλογικα με τα ποσοστα οικοπεδου. Στις αναφορες που παρεπεμψα το λεει οτι, δεν υπαρχει "νομος" πλην ενα ΦΕΚ με οδηγια του ΟΕΚ, η οποί "ακολουθειται" σαν πιο δικαιη και σωστη. εχει και ενα σχετικο πινακακι. ΦΕΚ 1296/77 http://www.michanikos.gr/forums/topic/745-ποσοστά-συνιδιοκτησίας-κατανομή-χιλιοστών/?do=findComment&comment=1879 υγ ξεχασα να πώ...σε ενα εργολαβικο ηταν ενας οικοπεδουχος σπαστικος μεχρι ανοησιας. Ηθελε σωνει και καλα το ασσανσερ να υπολογιζεται με τα ατομα. Φαγαμε δυο ωρες να συζηταμε, ωσπου του ειπαμε: "Ωραια, συμφωνουμε, κατσε και γραψε την παραγραφο οπως την λες, αλλα να προβλεψεις για θανατο/γαμο/ γιορτες και παρτυ και να ορισεις ποιος θα παιζει το ρολο του ληξιαρχου στην οικοδομη.....και μην ξεχασεις και την περιπτωση του διαζυγιου....και ποιος θα εχει την επιμελεια των παιδιων" Λιγο ελλειψε να παθει συγκοπη... Ζησαμε απιστευτες στιγμες στα εργολαβικα... [ο αλλος ηθελε...αλλά αυτη ειναι μια αλλη ιστορια...]
    1 point
  7. Σωστά .....Συμπληρώνουμε ότι ισχύει... 4495 ή προϋφιστάμενο του έτους 1955 ή άδεια προέδρου κοινότητας ....κλπ Επίσης έχει τροποποιηθεί ο προϋπολογισμός των 25.000 €
    1 point
  8. Ναι, γιατί όχι.... το προβλέπει η νομοθεσία πως θερμομόνωση άνω των 10εκ δεν προσμετρά σε δόμηση. Βέβαια θα πρέπει να αναφέρεται στο Δ.Δ. και νομίζω πως τα ελέγχει και το πόρισμα.... Για να καταλάβω όμως, αυτά τα 15εκ είναι περιμετρικά του κτιρίου ή είναι στα σημεία των υποστυλωμάτων. Γιατί αν θυμάμαι καλά μπορούν να θεωρηθούν σαν αρχιτεκτονικές προεξοχές ακόμα και Φ.Σ. Αλλά στο ζουμί, θεωρώ πως δεν ελέγχουμε τις εγκεκριμένες μελέτες.....
    1 point
  9. Να μην σας απασχολεί το τι ζητάει ή όχι το σύστημα του ΤΕΕ!!! Προφανώς είναι "μπούρδα" από γεννησιμιού του… Πάντα να συμβουλεύεστε το αντίστοιχο πεδίο του νόμου!!!! Εξάλλου και το ίδιο το ΤΕΕ, αναγνωρίζοντας τη "μπούρδα" στις οδηγίες του, αφενός μεν αποποιείται της όποιας ευθύνης του, αφετέρου δε το συστήνει!!!! H έντονη γραμματοσειρά τροποποιήθηκε. yian Κανόνες Συμμετοχής 1. Επιδιώκουμε να είναι ευανάγνωστα τα κείμενα σε μηνύματα και τίτλους. Δεν κάνουμε κατάχρηση της έντονης (bold), πλάγιας (italics) και υπογραμμισμένης (underlined) γραφής γιατί τότε το κείμενό μας γίνεται κουραστικό και δίνουμε την εντύπωση ότι προσπαθούμε να επιβάλλουμε στους άλλους τις απόψεις μας και όχι να παραθέσουμε απλώς τα επιχειρήματά μας.
    1 point
  10. Δές και στο infostudio.gr , σεμινάρια on line αλλά και σε αίθουσα.
    1 point
  11. @Xaris23 καλησπέρα, πιστεύω το ακόλουθο σεμινάριο (AutoCAD 2D & 3D) μπορεί να σε βοηθήσει και να σου δώσει και σχετική πιστοποίηση αν είσαι σε θέση να ανταποκριθείς στο κόστος: https://www.gaelearning.com/courses/seminario-autocad/ Από εκεί και πέρα, μπορείς να δεις και σχετικά videos στο youtube κι αλλού ως practice.
    1 point
  12. ΚΑΝΑ Καλά τα λες εσύ , έτσι θα έπρεπε να είναι ..... αλλά αν περιμέναμε το ΥΠΕΝ ... καλά κρασιά .... Ξέρεις εσύ κάποιον από το ΥΠΕΝ να καθίσει να ενημερώσει το παλιό εγκεκριμένο έντυπο ...
    1 point
  13. και εγώ σ' ευχαριστώ πολύ Αλλά γενικά αυτά τα έντυπα (μικρής κλίμακας και αδειών έγκρισης και δόμησης) για να ισχύουν δεν έπρεπε πρώτα να είναι εγκεκριμένα από το ΥΠΕΝ???? (σαν παλιός αυτό ξέρω -ότι προβλέπονταν ανέκαθεν σε όλα τα διατάγματα έκδοσης οικ αδειών)
    1 point
  14. Να μη βαλουμε και μια φωτογραφικη διαταξη για το φιλο μας με την φαρμακαποθηκη στις μεταβατικες διατάξεις? 6. Σε νομίμως υφιστάμενες φαρμακαποθήκες σε πε- ριοχές γενικής κατοικίας και πολεοδομικού κέντρου με συνολική επιφάνεια δόμησης μεγαλύτερη των 1.500 τ.μ., νομίμως γίνεται η ανανέωση της άδειας λειτουργίας.
    1 point
  15. Με την πρόσφατα εκδοθείσα υπ’ Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/27623/1752 Υπουργική Απόφαση ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Γ. Σταθάκης, επιχειρεί να αποκλείσει με έμμεσο τρόπο τους συναδέλφους Πτυχιούχους Μηχανικούς που δραστηριοποιούνται στη σύνταξη τοπογραφικών διαγραμμάτων αφού η σχετική διαδικασία θα περνάει μέσα από το ηλεκτρονικό σύστημα του Τ.Ε.Ε. Πρόκειται για μια απαράδεκτη απόφαση, της οποίας η νομιμότητα ελέγχεται και η οποία παραβιάζει σωρεία αρχών του ελεύθερου ανταγωνισμού. Ως βασικό της γνώμονα έχει, από τη μία την αύξηση των εσόδων του Τ.Ε.Ε, και από την άλλη τον οικονομικό στραγγαλισμό των Μηχανικών Τ.Ε.Ι προς όφελος των άμεσων ανταγωνιστών τους Διπλωματούχων Μηχανικών – μελών Τ.Ε.Ε. Μέσω της διαχείρισης του συστήματος αυθαιρέτων, το Τ.Ε.Ε έχει αποδείξει, και στους πλέον δύσπιστους, ότι χρησιμοποιεί τέτοιου είδους συστήματα προς όφελος των μελών του. Τη στιγμή που εκκρεμεί η έκδοση του Π.Δ για τα επαγγελματικά δικαιώματα των Διπλωματούχων Μηχανικών, και οι επιτροπές Γαβρόγλου για τον “καθορισμό των επαγγελματικών προσόντων” των Μηχανικών Τ.Ε.Ι, σύμφωνα με πληροφορίες μας, έχουν “παγώσει”, το Τ.Ε.Ε καθίσταται, δια της πλαγίας οδού και με τη συνδρομή του αρμόδιου Υπουργού, ως “άτυπος” ρυθμιστής του επαγγέλματος του Μηχανικού. Εκτός όλων των άλλων οι συντάκτες της απόφασης, δεν έλαβαν υπόψη τους ότι το χρονικό διάστημα του ενός μηνός για την ισχύ των υποχρεώσεων και των συνεπειών της απόφασης δεν είναι αρκετό ώστε να προβεί το σύνολο των ενδιαφερομένων στις απαραίτητες ενέργειες, πράγμα που θα προκαλέσει ακόμα περισσότερα προβλήματα. Η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ ενημερώνει τους συναδέλφους ότι έχει ήδη παρέμβει στον Υπουργό Π.ΕΝ για την τροποποίηση της απόφασης και θα προβεί, εφόσον κάτι τέτοιο απαιτηθεί, σε όλες τις απαραίτητες νομικές ενέργειες προκείμενου να διασφαλίσει τα συμφέροντα τους. ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Ε.Ε.Τ.Ε.Μ
    1 point
  16. για το τεχνικο μερος...θα απαντησει καποιος πλεον ειδικος... για την τροποποιηση της συστασης, ναι, μπορει μονος του, να τροποποιησει την ΟΙ και να "μοιρασει" τα χιλιοστα του ενος...στα δύο... χωρις συναινεση και χωρις ελεγχο των υπόλοιπων...
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.