Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. karanus

    karanus

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.395


  2. BAS

    BAS

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.543


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      25.872


  4. Anton_civeng

    Anton_civeng

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      931


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/11/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. ksteve Οι ισορροπίες πραγματικά είναι πολύ λεπτές. Νομίζω όμως ότι άλλο πράγμα είναι η έκδοση βεβαίωσης και άλλο η ύπαρξη η όχι πολεοδομικής παράβασης. Ο νομοθέτης δίνει το δικαίωμα της μεταβίβασης για κάποιες πολεοδομικές παραβάσεις. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι παύουν να είνα παραβάσεις. Το Α81 δίνει τους γενικούς ορισμούς και το Α82 εξειδικεύει στις μεταβιβάσεις , όπου για κάποιες των παραβάσεων (εκτός των β,γ,δ) δίνει ελεύθερο. Πόσο μάλλον για να επανέλθουμε και στο ερώτημα του συναδέρφου , αν οι παραβάσεις εκτελέστηκαν το 2018. Υ.Γ. Εν τω μεταξύ ενω προσπαθούμε να δώσουμε απαντήσεις βλέπω ένα -1 στον συνάδερφο ksteve και ύστερα από ώρα ένα -1 και στην δικιά μου ανάρτηση , η οποία είχε ήδη το +1 από κάποιον....(προφανώς από τον ερωτώντα). Τα θεωρώ και δύο αδικαιολόγητα. Αν έχει κάποιος να γράψει κάτι ας το γράψει. Εγώ πάντως για να ξεκαθαρίσω την θέση μου ,ειδικά απέναντι στον συνάδερφο ksteve το εξαφανίζω το -1 με +1.
    3 points
  2. "Άρθρο 82 Απαγόρευση δικαιοπραξιών σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή πολεοδομικές παραβάσεις 1. α) Απαγορεύεται και είναι απολύτως άκυρη η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή κατά την παράγραφο 1α του άρθρου 81, ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης κατά την παράγραφο 1β του άρθρου 81, ή έχει εκτελεστεί πολεοδομική παράβαση των περιπτώσεων β, γ, δ της παραγράφου 3 του άρθρου 81." Στο άρθο 82 δεν αναφέρει τη παράγραφο 1γ του άρθρου 81 και επιπλέον κάνει ιδιαίτερη μνεία γιά ποιές περιπτώσεις πολεοδομικών παραβάσεων ισχύει η απαγόρευση. Αναφέρει αναλυτικά ότι η απαγόρευση δικαιοπραξιών ισχύει για πολεοδομική παράβαση των περιπτώσεων β,γ,δ της παρ. 3 του άρθρου 81. Συνεπώς εξαιρεί την περίπτωση ε. Αν για το άρθρο 82 ισχύει ότι "στην έννοια της αυθαίρετης κατασκευής/αλλαγής χρήσης περιλαμβάνονται και οι πολεοδομικές παραβάσεις της παραγράφου 3 του παρόντος νόμου", συμπληρώνει στην 1α ότι μόνο για τις περιπτώσεις β,γ,δ πολεοδομικών παραβάσεων ισχύει η απαγόρευση.
    2 points
  3. Καλησπέρα σου Δημήτρη, Αντιγράφοντας από το ΦΕΚ το αρ. 125.6 του ν.4495/17 : 6. Καταργούνται η παρ. 2 του άρθρου 34 του ν. 4315/ 2014 (Α΄ 269) και τα άρθρα 1 έως και 30, εκτός από την παράγραφο 9 του άρθρου 30, καθώς και 38 και 39 του ν. 4178/2013. φαίνεται και πάλι ότι θα πρέπει κανείς τελικά να ρίξει τα χαρτιά ή να ρωτήσει τον θολόμυαλο "ποιητή" για να ξεθολώσει και να μπορέσει να καταλήξει στο τι εννοεί !.... Θεωρώ ότι αν το διαβάσει κανείς όπως το έχω ξεχωρίσει, εισπράττει τότε ότι από τον ν.4178 καταργούνται ΜΟΝΟΝ τα 38 και 39 άρθρα. Μόνον όμως αν ανατρέξει κανείς εννοιολογικά σε όλα τα καταργούμενα άρθρα στους δύο νόμους 4315/14 και 4178/13 και μετά από ...λογικές διεργασίες μπορεί να καταλήξει σε αυτό που λες και που βεβαίως μετά από την σχετική αναδρομή που έκανα συμφωνώ μαζί σου...... Φτάνω όμως να πω: " Κι αυτά ακόμη από μεταφρασμένα των Βρυξελλών μας ήρθαν έτσι ...???"
    2 points
  4. Αντώνη, καλημερα και βεβαια υπαρχει διαφορά Και υπερισχυει ο 4495 ως νεος νομος, οχι ως τροποποιηση του 4178. [τροποποιηση του 4495 ειναι ο 4546] *** Τα άρθρα 1 έως και 30,εκτός από την παράγραφο 9 του άρθρου 30, καθώς και τα άρθρα 38 και 39 του παρόντος νόμου 4178, ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΑΝ με το άρθρο 125 παρ.6 Ν.4495/2017,ΦΕΚ Α 167/3.11.2017.
    2 points
  5. Το άρθρο 82 παρ. 1 α) πάντως αναφέρει ότι απαγορεύονται οι δικαιοπραξίες σε αυθαίρετες κατασκευές που υπάγονται σε ορισμένες μόνο υποπαραγράφους του άρθρου 81 παρ. 3 και συγκεκριμένα μόνο στις β, γ και δ.
    1 point
  6. Εκτέλεση εργασιών μικρής κλίμακας, ορίζεται ως πολεοδομική παράβαση και όχι αυθαίρετη κατασκευή σύμφωνα με τη παράγραφο 3 του άρθρου 81 περίπτωση ε. Η οποία περίπτωση ε δεν αναφέρεται στο άρθρο 82 παράγραφος 1α περί απαγόρευσης δικαιοπραξιών κ.λ.π.
    1 point
  7. Αγαπητοί συνάδελφοι, Σας διαβιβάζω απάντηση του ΕΤΕΑΝ σε σχετικό ερώτημά μου: "Σε σχέση με την έκδοση έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) επειδή το ερώτημα είναι ειδικό και υπάρχουν διάφορες περιπτώσεις, οι ωφελούμενοι θα πρέπει να συμβουλευτούν την ΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/69701/4461-16/10/2018 ή/και να απευθυνθούν σε μηχανικό ή/και στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.). Παρακάτω μπορείτε να δείτε έναν ενδεικτικό πίνακα απαίτησης έκδοσης ΕΕΔΜΚ (Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας) για την εκτέλεση εργασιών στα πλαίσια του "Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ" Α/Α Κατηγορία παρέμβασης Έκδοση ΕΕΔΜΚ Παρατηρήσεις Οι παρακάτω εργασίες 1~8, δεν απαιτούν οικοδομική άδεια ή ΕΕΔΜΚ με την επιφύλαξη των ειδικών διατάξεων που αφορούν την περιοχή ή το κτίριο (ν. 4495/2017 άρθρο 30 παρ 1) 1 Αντικατάσταση κουφωμάτων / εξωφύλλων στο ίδιο άνοιγμα ΌΧΙ 2 Αντικατάσταση υαλοπινάκων στο ίδιο άνοιγμα ΌΧΙ 3 Σταθερά ή κινητά συστήματα σκίασης ΌΧΙ Αφορά προστεγάσματα, περσίδες, τέντες 4 Θερμομονώσεις από την εσωτερική παρειά εξωτερικών τοίχων,οροφών/στεγών ΌΧΙ 5 Λέβητας φυσικού αερίου / υγραερίου * ΌΧΙ Αφορά αυτόνομο σύστημα θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες, με επίτοιχο λέβητα 6 Σύστημα συμπαραγωγής ΦΑ (ΣΗΘΥΑ) ΌΧΙ Αφορά αυτόνομο σύστημα θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 7 Αντλίες θερμότητας αέρα-αέρα τύπου split (τοπικές κλιματιστικές μονάδες) ΌΧΙ 8 Ηλιακός θερμοσίφωνας και λοιπά ηλιοθερμικά συστήματα ΌΧΙ 9 Εξωτερική θερμομόνωση δώματος ΌΧΙ 10 Εξωτερική θερμομόνωση οροφής πυλωτής ΌΧΙ 11 Ενεργειακά τζάκια ΌΧΙ Αφορά μετατροπή υπάρχοντος τζακιού σε ενεργειακό σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 12 Τοποθέτηση ικριωμάτων και εκτέλεση εργασιών που απαιτούν ικριώματα ΝΑΙ 13 Εξωτερική θερμομόνωση όψεων (θερμοπρόσοψη) με ή χωρίς ικριώματα ΝΑΙ 14 Εξωτερική θερμομόνωση στέγης ΝΑΙ Βάσει του ΝΟΚ (ν.4067/2012) " Ως όψεις του κτιρίου θεωρούνται και οι στέγες" 15 Λέβητας πετρελαίου ΝΑΙ Αφορά εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 16 Αντλίες θερμότητας ΝΑΙ Αφορά εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 17 Γεωθερμική αντλία θερμότητας ΝΑΙ Αφορά εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 18 Λέβητας βιομάζας - πελλέτας ξύλου ΝΑΙ Αφορά εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 19 Ενεργειακά τζάκια ΝΑΙ Αφορά νέες κατασκευές σε οριζόντιες ιδιοκτησίες * Για εγκαταστάσεις υγραερίου σε κτίριο ή κτιριακή μονάδα, η απαίτηση ή μη αδειοδότησης προκύπτει από την ταξινόμηση της εγκατάστασης στις κατηγορίες που προβλέπονται στην ΚΥΑ 31856 "Τεχνικός Κανονισμός εγκαταστάσεων υγραερίου στα κτίρια (πλην βιομηχανιών-βιοτεχνιών)" 11.08.2003 (ΦΕΚ 1257 Β' 3.09.2003). Για την κατηγορία 0 δεν απαιτείται αδειοδότηση ενώ για τις κατηγορίες I, II, III απαιτείται. Όσον αφορά τον επίτοιχο Λέβητα φυσικού αερίου, στην περίπτωση αυτόνομου συστήματος σε οριζόντια ιδιοκτησία, δεν απαιτείται έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας (ν. 4495/2017 άρθρο 30 περίπτωση η και Υ.Α. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/69701/4461-16/10/2018 άρθρο 2 περίπτωση λ)".
    1 point
  8. Χωρίς να διαφωνώ με την άποψη θα έλεγα ότι η εξαίρεση του άρθρου 82 θ) ,δεν μας δεσμεύει ότι σε μελλοντικό χρόνο δεν μπορούμε να τακτκοποιήσουμε την εκκρεμότητα που αφήσαμε κάποτε. Δίνω δηλ. την βεβαίωση για την μεταβίβαση τώρα στηριζόμενος στο δικαίωμα που μου δίνει το Α82 θ) και αφήνω την τακτκοποίηση για αργότερα. Αυτός που θα έρθει αργότερα , μπορεί να κάνει την τακτοποίηση χωρίς να εκθέτει κάποιον. Και οι δύο νόμιμα έχουν κινηθεί. Και αυτός που έδωσε την βεβαίωση και αυτός που θα τακτοποιήσει αργότερα. Στην περίπτωση του συναδέρφου το θέμα με τα 10 εκ. δεν νομίζω ότι αποτελεί θέμα. Οι εργασίες που εκτελέστηκαν μετά τις 28-11-2018 , μπορούν να αντιμετωπιστούν με τον τρόπο που προτείνει Α94 παρ.4.
    1 point
  9. Καλημέρα, προσωπική μου άποψη, τακτοποιείς τον εξώστη οπωσδήποτε, εφόσον είναι Κατηγορία 3, δεν θα έχει θέμα και ο συμβολαιογράφος και του εκδίδεις και άδεια εργασιών μικρής κλιμακας για τα υπόλοιπα, αν δεν το χειριστείς έτσι μπορεί να μπλέξεις άσχημα με τον επόμενο ιδιοκτήτη και τον μηχανικό του. Τώρα αν το φοβάσαι πολύ, το αφήνεις σε κάποιον καμικάζι. Εγω χωρίς τακτοποίηση εξώστη και Εργασίες μικρής κλίμακας δεν θα έδινα βεβαίωση. Τώρα για το θέμα του εξώστη θα μας απασχολήσει αρκετά στο μέλλον, γνωρίζω πολλούς μηχανικούς που εξέδωσαν βεβαίωση είτε με 4014 είτε με 4178 και δεν πέρασαν ποτέ την μπαλκονόπορτα για έλεγχο εξωστών. Αυτά καλημέρα.
    1 point
  10. Ανέβασε το τοπγραφικό εγσα'87 και στις δύο θέσεις. Και σαν ΕΓΣΑ'87 και σαν τοπογραφικό άδειας η ακόμα άλλος τρόπος στο τοπγραφικό άδειας ανέβασε σημείωμα, ότι σαν πριν του '55 δεν υπάρχει άδεια και κατά συνέπεια ούτε τοπογραφικό άδειας. Προσωπικά θα εφάρμοζα το πρώτο. Όσα αρχεία θέλεις ανεβάζεις σε μια θέση.
    1 point
  11. Καλησπέρα σας, Σας διαβιβάζω απάντηση του ΕΤΕΑΝ για τα θέματα ΕΕΔΜΚ "Σε σχέση με την έκδοση έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) επειδή το ερώτημα είναι ειδικό και υπάρχουν διάφορες περιπτώσεις, οι ωφελούμενοι θα πρέπει να συμβουλευτούν την ΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/69701/4461-16/10/2018 ή/και να απευθυνθούν σε μηχανικό ή/και στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.). Παρακάτω μπορείτε να δείτε έναν ενδεικτικό πίνακα απαίτησης έκδοσης ΕΕΔΜΚ (Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας) για την εκτέλεση εργασιών στα πλαίσια του "Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ" Α/Α Κατηγορία παρέμβασης Έκδοση ΕΕΔΜΚ Παρατηρήσεις Οι παρακάτω εργασίες 1~8, δεν απαιτούν οικοδομική άδεια ή ΕΕΔΜΚ με την επιφύλαξη των ειδικών διατάξεων που αφορούν την περιοχή ή το κτίριο (ν. 4495/2017 άρθρο 30 παρ 1) 1 Αντικατάσταση κουφωμάτων / εξωφύλλων στο ίδιο άνοιγμα ΌΧΙ 2 Αντικατάσταση υαλοπινάκων στο ίδιο άνοιγμα ΌΧΙ 3 Σταθερά ή κινητά συστήματα σκίασης ΌΧΙ Αφορά προστεγάσματα, περσίδες, τέντες 4 Θερμομονώσεις από την εσωτερική παρειά εξωτερικών τοίχων,οροφών/στεγών ΌΧΙ 5 Λέβητας φυσικού αερίου / υγραερίου * ΌΧΙ Αφορά αυτόνομο σύστημα θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες, με επίτοιχο λέβητα 6 Σύστημα συμπαραγωγής ΦΑ (ΣΗΘΥΑ) ΌΧΙ Αφορά αυτόνομο σύστημα θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 7 Αντλίες θερμότητας αέρα-αέρα τύπου split (τοπικές κλιματιστικές μονάδες) ΌΧΙ 8 Ηλιακός θερμοσίφωνας και λοιπά ηλιοθερμικά συστήματα ΌΧΙ 9 Εξωτερική θερμομόνωση δώματος ΌΧΙ 10 Εξωτερική θερμομόνωση οροφής πυλωτής ΌΧΙ 11 Ενεργειακά τζάκια ΌΧΙ Αφορά μετατροπή υπάρχοντος τζακιού σε ενεργειακό σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 12 Τοποθέτηση ικριωμάτων και εκτέλεση εργασιών που απαιτούν ικριώματα ΝΑΙ 13 Εξωτερική θερμομόνωση όψεων (θερμοπρόσοψη) με ή χωρίς ικριώματα ΝΑΙ 14 Εξωτερική θερμομόνωση στέγης ΝΑΙ Βάσει του ΝΟΚ (ν.4067/2012) " Ως όψεις του κτιρίου θεωρούνται και οι στέγες" 15 Λέβητας πετρελαίου ΝΑΙ Αφορά εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 16 Αντλίες θερμότητας ΝΑΙ Αφορά εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 17 Γεωθερμική αντλία θερμότητας ΝΑΙ Αφορά εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 18 Λέβητας βιομάζας - πελλέτας ξύλου ΝΑΙ Αφορά εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 19 Ενεργειακά τζάκια ΝΑΙ Αφορά νέες κατασκευές σε οριζόντιες ιδιοκτησίες * Για εγκαταστάσεις υγραερίου σε κτίριο ή κτιριακή μονάδα, η απαίτηση ή μη αδειοδότησης προκύπτει από την ταξινόμηση της εγκατάστασης στις κατηγορίες που προβλέπονται στην ΚΥΑ 31856 "Τεχνικός Κανονισμός εγκαταστάσεων υγραερίου στα κτίρια (πλην βιομηχανιών-βιοτεχνιών)" 11.08.2003 (ΦΕΚ 1257 Β' 3.09.2003). Για την κατηγορία 0 δεν απαιτείται αδειοδότηση ενώ για τις κατηγορίες I, II, III απαιτείται. Όσον αφορά τον επίτοιχο Λέβητα φυσικού αερίου, στην περίπτωση αυτόνομου συστήματος σε οριζόντια ιδιοκτησία, δεν απαιτείται έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας (ν. 4495/2017 άρθρο 30 περίπτωση η και Υ.Α. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/69701/4461-16/10/2018 άρθρο 2 περίπτωση λ)."
    1 point
  12. το αρθρο 108 ειναι σαφες... - δικαιωμα ελέγχου θα εχουν ελεγκτες κατ. ΙΙ και ΙΙΙ - για λαθη στον υπολογισμο του προστιμου, θα καλειται ο μηχανικος να εφαρμοσει τις παρατηρησεις. Ούτε για ακυρωσεις ούτε για προσθετες ποινες ορίζει ο νομος για αυτη την κατηγορια "λαθών". [Προφανως, υπόχρεως να πληρωσει ειναι ο ιδιοκτητης, ακομα και εάν εχει μεταβιβασει ήδη το ακινητο.] -Υπαγωγές κατα παραβαση του αρθρου 89 ανακαλούνται και επιβαλλονται οι κυρωσεις του αρθρου 94. Λογικό και αυτονόητο. Θα ακολουθησει αποφαση για τις λεπτομερειες. υγ [και οι ελέγχοντες...ελεγχονται...]
    1 point
  13. Ενα απο τα πιο αστεια, και το γνωριζω λογω ειδικοτητας, ειναι να εχει περισσοτερα & καθορισμενα επαγγελματικά δικαιωματα επι των ηλεκτρικών εγκαταστασεων ο Διπλωματουχος ΜΜ εναντι του Ηλεκτρολογου Τ.Ε. .... Ισως το γελειότερο της καταστασης... Επισης γενικα οτι δεν εχουν αναγνωρισθει επισημα οι Μηχανικοι Τ.Ε. και δεν εχουν καθορισθει σαφως τα επαγγελαμτικα τους δικαιωματα παραπεμπει πραγματικα σε Αφρικανικη χωρα....
    1 point
  14. Καλησπέρα συνάδελφε Dimitris. Με το πτυχίο σου μπορείς να βγάλεις τις παρακάτω ΑΔΕΙΕΣ: Άδεια ασκήσεως επαγγέλματος (μία είναι για μελέτες και επιβλέψεις) Τα παρακάτω είναι άδειες -αναγγελίες για Μηχανολογικά και Ηλεκτρολογικά έργα (ως Μηχανικός Εργοδηγός/Εγκαταστάτης). Δεν αφορούν μελέτες και επιβλέψεις. Διάβασε τα παρακάτω Π.Δ. από τα οποία προκύπτουν οι άδειες-αναγγελίες αυτές και θα καταλάβεις τι εννοώ: Π.Δ.112/2012, Π.Δ.114/2012, Π.Δ.115/2015 και 1/2013 για τα Μηχανολογικά. Π.Δ.108/2013 για τα Ηλεκτρολογικά. Ελπίζω να βοήθησα.
    1 point
  15. η χωρητικότητα είναι ανάλογη του εμβαδού και αντιστρόφως ανάλογη της απόστασης οπότε μικρά αντικείμενα σε μεγάλη απόσταση από την γη έχουν μικρή χωρητικότητα. Τα μεγάλα πουλιά σκοτώνοται αν ακουμπίσουν ταυτόχρονα δυο φάσεις γιαυτό και η ΔΕΗ βάζει φωλιές για τους πελαργούς
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.