Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      17.214


  2. BAS

    BAS

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      3.541


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.111


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      25.856


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/07/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Που να έμενες σε παλιά πολυκατοικία που ειδικά αυτό τον καιρό οι περισσότεροι ανακαινίζουν διαμερίσματα ξηλώνουν μπάνια κλπ. Εκεί να ακούσεις θόρυβο (και κομπρεσερακια) κάθε μέρα από τις 7 το πρωί. Όπως είπαν και οι συνάδελφοι θα πρέπει να δείχνεις ανοχή σε μια νέα κατασκευή, όπως έδειχναν και για την δική σου οικοδομή όταν ανεγείρονταν. Από κει και πέρα, η καταγγελία που έκανες στην Πολεοδομία, δεν θα αλλάξει κάτι σε ότι αφορά το ωράριο των εργασιών. Η Πολεοδομία ενδεχομένως εντόπισε κάποιες εργασίες καθ υπέρβαση της Ο.Α ή και χωρίς Ο.Α και ίσως γι αυτό έβαλε πρόστιμο. Εσύ όμως πλέον μπήκες στον μαυροπίνακα των "ρουφίανων" της γειτονιάς και αν ο ιδιοκτήτης θελήσει να δράσει αντεκδικητικά, όταν τελειώσει την δική σου οικοδομή, μπορεί και αυτός να κάνει καταγγελία για το δικό σου σπίτι (και πίστεψέ με κανένα σπίτι στην Ελλάδα δεν είναι καθόλα νόμιμο). Επομένως, συμμεριζόμαστε ανθρωπιστικά αυτό που λες και ίσως αυτό θα έπρεπε να είναι το πρώτο σου επιχείρημα, λέγοντας στον ιδιοκτήτη ή τον εκπρόσωπό του στην Ελλάδα, με καλό τρόπο, ότι εδώ υπάρχει άρρωστος άνθρωπος που πχ θα πρέπει να ξεκουράζεται , διότι από την στιγμή που τηρείται το ωράριο κοινής ησυχίας, ο εργολάβος δεν παρανομεί, εκτός και αν οι εργασίες που κάνει δημιουργούν επικινδυνότητα στη δημόσια ασφάλεια (πχ κάποιος μπορεί να τρελάθηκε και να έκανε χρήση εκρηκτικών).
    2 points
  2. Version X5.4

    74.342 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον Ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Καλημέρα, με δεδομένο ότι άλλαξαν πάρα πολλά ως προς την αδειοδότηση των ΚΥΕ, ξεκινάω νέο θέμα ώστε να συγκεντρώσουμε απορίες-απαντήσεις και για την ηλεκτρονική πλέον γνωστοποίηση και για τη νέα Υγειονομική Διάταξη. Εγώ έκανα πριν κανά μήνα γνωστοποίηση ηλεκτρονικά για ένα οβελιστήριο που έχει ισόγειο και Α΄όροφο, με συνολική ωφέλιμη επιφάνεια 63,40 τμ Επίσης είχε άδεια για κοινόχρηστο χώρο 8,60τμ. Τώρα ο ιδιοκτήτης θέλει να κάνει προσθήκη εξωτερικού παρακείμενου χώρου 24,00τμ ,κάτι που σύμφωνα και με τη νέα Υγειον. Διάταξη απαιτεί μεταβολή της γνωστοποίησης (σελ.21757, ΦΕΚ2161Β/2017) Οι αλλαγές που θα κάνω λοιπόν είναι: 1) τα εξυπηρετούμενα άτομα είναι: για την αίθουσα πελατών-->δια 1,30τμ (άρα 63,40/1,30=48,76 δηλ. 48 εξυπηρετούμενα άτομα) ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΜΕ 1,20 ΠΟΥ ΙΣΧΥΕ για τον υπαίθριο χώρο--->διά 0,70τμ (άρα 8,60+24,00=32,60τμ , οπότε 32,60/0,70=46,57 δηλ 46 άτομα)ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΜΕ 1,20 ΠΟΥ ΙΣΧΥΕ οπότε συνολικά εξυπηρετούμενα άτομα 48+46=94.... Σωστά???? 2) Επομένως αλλάζει και ο Συντελεστής Μεγέθους (ΦΕΚ 1723Β/2017) και πλεόν από Κατηγορία 3 που ήταν πάει Κατηγορία 5 3) Ο Θεωρητικός πληθυσμός δεν αλλάζει, σωστά? Είχα πάει με τη ΠΔ.71/1988 όπου διαιρούσα δια ωφέλιμη επιφάνεια δια 1,10. Το απέναντι κοινόχρηστο χώρο πεχζοδρομίου καθώς και την πρασιά του διπλανού οικοπέδου (το οποίο έχει στέγαστρο), αν έχω καταλάβει σωστά δεν τα λαμβάνω υπόψη για τον υπολογισμό του θεωρητικού πληθυσμού, σωστά?
    1 point
  4. Δεν υπάρχει παράβαση για να τακτοποιηθεί. Από νεότερη και ακριβέστερη αποτύπωση, προέκυψε μια μικρή εμβαδομετρική διαφορά, ενώ το κτίριο παραμένει προ 55. Η άποψή μου είναι ότι στην ΗΤ θα βάλεις στην αντίστοιχη διοικητική πράξη (μάλλον έχεις πιστοποίηση νομίμου περιγράμματος προ 55 κτιρίου) την επιφάνεια που αναφέρεται και σε δεύτερη σειρά στις πράξεις θα βάλεις και το 1,10 τμ προ 55 και θα εισάγεις μια τεχνική έκθεση που θα εξηγείς το λόγο της εμβαδομετρικής διαφοράς. Έτσι στο τέλος το άθροισμα θα είναι 15,92 τμ. Μπορείς εναλλακτικά να μην εισάγεις δεύτερη σειρά και να το γράψεις όλη την επιφάνεια στην σειρά της πράξης και να το εξηγήσεις στην τεχνική περιγραφή της Η.Τ. Μπορείς να διαβάσεις σχετικά με τις καταχωρήσεις προ 55 στην Η.Τ εδώ
    1 point
  5. αυτο δεν ειναι αναρτηση...ειναι το θεατρο του παραλογου -τι ξυσιμο θα γινονταν και τι μηνυσεις και τι φοβηθηκαν οι εργατες κι εφυγαν;;; Ειχες κοτζαμ αδεια...έπρεπε να εισαι εκει με τον μηχανικο σου να τους καλυψεις. - θα δεις αν υπαρχει καποιο προβλημα με την ΔΟΥ....υποθετω οτι δεν πληρωσες ΦΜΑ για το "κτισμα" λογω της εκδοσης της αδειας κατεδαφισης. - θα βγαλεις νεα αδεια [μιλας με τον μηχανικο σου] -και θα εισαι εκει παρων με τον μηχανικο σου κατα τις εργασιες κι ας κανει 100 μηνυσεις. Οσο για αυτο που λες "Ο γειτονας αρχισε να εκμεταλευεται αυτη την κατασταση και κανει ενα σωρο παρανομιες σου λεει αμα μπορεις τραβα φωναξε την πολεοδομια " .....δεν εχει καμμια άμεση σχεση με το δικο σου προβλημα. [μπορεις ομως να βαλεις τον μηχανικο σου να δει "ακριβως" τι εχει κανει, ωστε να ξερεις και να το εχεις σαν επιχειρημα "δια πασαν χρησιν..."] [άκου "θα" εξυναν τον τοιχο...]
    1 point
  6. Να ρωτήσω κι εγώ ο άσχετος; Ποιός θα υπογράφει αυτά τα ¨σχέδια";
    1 point
  7. Δυστυχώς, κατά την προσωπική μου άποψη, δεν μπορεί και δεν πρέπει ν' ανέβει ένα τέτοιο τοπογραφικό διάγραμμα στο σύστημα της ΗΤΑ. Δεν έχει απολύτως καμία νομιμοποίηση και δεν δύναται να επιφέρει απολύτως κανένα νόμιμο αποτέλεσμα.
    1 point
  8. Μεταβίβαση ακινήτου (οικόπεδο με κτίσμα τμήμα του οποίου ρυθμίστηκε με τον Ν.4495). Η υπαγωγή είναι οριστική και όχι περαιωμένη καθώς για να μεταβεί απαιτείται υποβολή ΜΣΕ. Προθεσμία για την υποβολή από τον Νόμο έχουμε μέχρι 31/12/22. Μπορώ να δώσω οριστική υπαγωγή και Π.Π. με τις απαραίτητες αναφορές σχετικά με τη ΜΣΕ ή προκύπτει υποχρέωση για υποβολή ΜΣΕ από την παράγραφο 6 του άρθρου 2 της Αριθ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631; 6. Για την εφαρμογή της διάταξης της παρ. η του άρθρου 99 του ν.4495/2017 σχετικά με την υποβολή ή μη της μελέτης στατικής επάρκειας, όπου απαιτείται, γίνεται ειδική μνεία σε κάθε βεβαίωση οριστικής υπαγωγής καθώς και σε κάθε βεβαίωση περαίωσης της διαδικασίας, καθώς και στη βεβαίωση της παρ.2 (περ.γ) του άρθρου 83 του ν.4495/2017 για μεταβίβαση. Η αναφορά επί της βεβαιώσεως για την υποβολή ή μη μελέτης στατικής επάρκειας καταχωρείται από τον εξουσιοδοτούμενο Μηχανικό στην Τεχνική Έκθεση που συνοδεύει την έκδοση της βεβαίωσης της παρ.2 (περ.γ) του άρθρου 83 του ν.4495/2017. Σε κάθε περίπτωση εφόσον δεν υποβάλλεται μελέτη στατικής επάρκειας, αναφέρεται ρητά ότι η μελέτη στατικής επάρκειας πρέπει να υποβληθεί εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας και πριν τη συμπλήρωση της ταυτότητας του κτιρίου κατά τις κείμενες διατάξεις. Ενώ σύμφωνα με το άρθρο 4 της Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105 (ΦΕΚ B' 334/29.01.2021) 4. Εάν στο ακίνητο υφίστανται αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις της περίπτωσης ζ` της παρ. 2 του άρθρου 82 του ν. 4495/2017, το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρί-ου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας αναφέρει σαφώς την περαίωση της δήλωσης. Εφόσον δεν έχει περαιωθεί η διαδικασία εξόφλησης του ενιαίου ειδικού προστίμου του ν. 4014/2011, του ν. 4178/2013 ή του ν. 4495/2017, καθώς και στις περιπτώσεις της παρ. 3 του άρθρου 106, της παρ. 6 του άρθρου 116 και της παρ. 5 του άρθρου 117 του ν. 4495/2017, το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας περιέχει ρητή αναφορά για την εξόφληση ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου, καθώς και για την ανάρτηση στο πληροφοριακό σύστημα όλων των κατά περίπτωση απαιτούμενων δικαιολογητικών κατά τις διατάξεις των ν. 4014/2011, ν. 4178/2013 και ν. 4495/2017, για τις οποίες γίνεται ειδική μνεία σε κάθε δικαιοπραξία. Από τα ανωτέρω δικαιολογητικά εξαιρούνται αυτά που αφορούν στο στατικό έλεγχο των παραβάσεων, τα οποία υποβάλλονται στην προθεσμία του άρθρου 99 του ν. 4495/2017. Με άλλα λόγια, η προθεσμία υποβολής των δικαιολογητικών και δη της ΜΣΕ ισχύει μόνο αν δεν έχεις εξοφλήσει το πρόστιμο; Αν έχεις κάνει το λάθος και έχεις εξοφλήσει, για να πουλήσεις, πρέπει να έχεις περαίωση οπότε και ΜΣΕ;
    1 point
  9. Έχει εκδοθεί ΟΑ στο γήπεδο? Από ότι κατάλαβα, έχει εκδοθεί. Πότε εκδόθηκε? Εγκεκριμένα σχέδια υπάρχουν, άσχετα που το πρόστιμο των αυθαίρετων κατασκευών υπολογίσθηκε χωρίς ΟΑ. Η πράξη της αρχικής ΟΑ θα πρέπει να ανέβει στο σύστημα καθώς και τα σχέδια που την συνόδευαν. Όπως θα ανέβει και η πράξη της ρύθμισης και τα σχέδια που την συνοδεύουν....
    1 point
  10. Σήμερα ισχύει ο ν. 4495 και με βάση αυτόν θα τακτοποιήσεις. Σημείωσε ότι ο νόμος 1337 δεν έδωσε εξαίρεση από κατεδάφιση, αλλά αναστολή κυρώσεων μέχρι τα αυθαίρετα να κριθούν οριστικά, είτε κατεδαφιστέα, είτε εξαιρετέα από την κατεδάφιση (ακόμα κρίνονται....).
    1 point
  11. Καλημέρα, Το ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ Π.Ε. Βορείου Τομέα Αθηνών δεν είναι στην Λεωφόρο Κηφισίας 18, & 20, Μαρούσι. Πλέων στεγάζεται στο Δημαρχείο Αμαρουσίου, Βασ. Σοφίας 9, Μαρούσι 151 24 και τα τηλεφώνα είναι 2132038147, 2132038112 και το email [email protected] *¨όταν συμπληρώνουμε την αίτηση υπάρχει ένα πεδίο «συμπληρωματικά στοιχεία» εκεί πρέπει να συμπληρώσεις το email σου. **Λόγο Αυγούστου (κλειστά) 2,5 μήνες αναμονή (ενημέρωση από την γραμματεία)
    1 point
  12. Προσωπικά σε αυτό που ρωτάς δεν έχω καταλήξει κάπου συγκεκριμένα. Έχουμε τα εξής σχετικά άρθρα, όπου για κατηγορία Η.Τ ΙΙ αναφέρεται ότι δεν υπάρχει προθεσμία (άρθρο 55), ενώ από τα άρθρα 96 και 97 υπαρχει αναφορά (άρθρο 97) ότι "Μετά την καταβολή του ενιαίου ειδικού προστίμου ή του προβλεπόμενου σχετικού παραβόλου, αναστέλλεται η κατεδάφιση, η επιβολή κάθε κύρωσης και η είσπραξη προστίμου για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται στον παρόντα νόμο ή η κατασκευή εξαιρείται οριστικά από την κατεδάφιση, ανάλογα με την κατηγορία της αυθαίρετης κατασκευής, όπως ορίζεται στο άρθρο 96 του παρόντος. " και ενώ από τα ανωτέρω άρθρα είναι ξεκάθαρο ότι αναστέλλεται η επιβολή κάθε κύρωσης, είτε η κατασκευή εξαιρείται οριστικά της κατεδάφισης, στο άρθρο 102 τελευταία παράγραφος, υπάρχει η αναφορά ότι για τις υπαγωγές που θα γίνουν από 1/10/2020 έως 31/3/2026 η καταχώρηση της ΗΤΚ αποτελεί όρο για την "επέλευση των συνεπειών της υπαγωγής". Όμως, οι συνέπειες υπάρχουν όταν δεν έχει γίνει υπαγωγή (κατεδάφιση αυθαιρέτων, πρόστιμα διατήρησης και ανέγερσης κλπ). Για ποια "επέλευση των συνεπειών υπαγωγής" μιλάνε; (πρόκειται για κάκιστη διατύπωση φυσικά η οποία έτσι και αναλυθεί λεκτικά δημιουργεί προβλήματα). Άρα, φαίνεται εδώ ότι έχουμε μέσα στον ίδιο νόμο, άρθρα με αντικρουόμενες ερμηνείες και θα πρέπει το άρθρο 102 (τελευταίο εδάφιο) να τροποποιηθεί ή να διαγραφεί. Η μόνη λογική εξήγηση που θα μπορούσε να έχει είναι να αφορά αυθαίρετα κατηγορίας 5, τα οποία δεν μπορούν να ενταχθούν μετά την 1/10/2020 στο ν.4495/17 γιατί θα πρέπει να εγκριθούν Ζ.Υ.Σ να αγοράσουν Σ.Δ κλπ. Άρθρο 102: Μειώσεις και επιβαρύνσεις ενιαίου ειδικού προστίμου και καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής Για τις αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις του άρθρου 96 που υπάγονται στις διατάξεις για την αναστολή επιβολής κυρώσεων σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 97, η αίτηση υπαγωγής μπορεί να υποβληθεί στο πληροφοριακό σύστημα μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2020. Εντός της προθεσμίας αυτής ισχύουν οι εκπτώσεις που προβλέπονται στο άρθρο 101. Μετά από την παρέλευση της προθεσμίας αυτής και μέχρι τις 31 Μαρτίου 2026 επιτρέπεται η υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος μόνο για αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης των κατηγοριών 1 έως και 4 του άρθρου 9 του ν.4178/2013 (Α174) και των κατηγοριών 1 έως και 4 του άρθρου 96 του παρόντος που είναι προγενέστερες της 28ης Ιουλίου 2011. Για τις υπαγωγές που θα γίνουν από την 1 Οκτωβρίου 2020 και μέχρι τις 31 Μαρτίου 2026 το ενιαίο ειδικό πρόστιμο θα καταβάλλεται προσαυξημένο κατά τα οριζόμενα στις περ. β' έως στ' της παρ.3. Στις περιπτώσεις αυτές, η καταχώριση της ταυτότητας του κτιρίου ή της διηρημένης ιδιοκτησίας στο ηλεκτρονικό μητρώο του άρθρου 62 του παρόντος αποτελεί όρο για την επέλευση των συνεπειών της υπαγωγής. ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΗΤΚ Άρθρο 55 Διαδικασία έναρξης και ενημέρωσης - Προθεσμία υπαγωγής 1. Για την υποβολή της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας, τα κτίρια διακρίνονται σε κατηγορίες, ως εξής : α) Κατηγορία Ι : αα. Στην κατηγορία αυτή υπάγονται τα κτίρια που ανήκουν στο Δημόσιο, στους Ο.Τ.Α. και στα Ν.Π.Δ.Δ., καθώς και αυτά που στεγάζουν υπηρεσίες του Δημοσίου, των ΟΤΑ και των Ν.Π.Δ.Δ. και στεγάζουν υπηρεσίες αυτού. ββ. Κτίρια συνάθροισης κοινού : θέατρα, κινηματογράφοι, αίθουσες συγκέντρωσης για κοινωνικές, οικονομικές, πολιτιστικές και θρησκευτικές εκδηλώσεις, συνεδριακά κέντρα και κτίρια εκθέσεων. Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται επίσης : πολιτιστικές εγκαταστάσεις (βιβλιοθήκες, μουσεία, αίθουσες εκθέσεων), αθλητικές εγκαταστάσεις (κλειστά γυμναστήρια, γήπεδα με κερκίδες και κλειστούς βοηθητικούς χώρους, γήπεδα ΠΑΕ, Ολυμπιακές αθλητικές εγκαταστάσεις), σταθμοί μετεπιβίβασης μέσων μαζικής μεταφοράς. γγ. Πρατήρια υγρών καυσίμων και συνεργεία αυτοκινήτων : κτίρια ή τμήματα κτιρίων που χρησιμοποιούνται για πρατήρια υγρών καυσίμων ή για πλυντήρια αυτοκινήτων, καθώς και κάθε είδους συνεργεία αυτοκινήτων. δδ. Τουριστικά καταλύματα άνω των τριακοσίων (300) τ.μ.. εε. Εκπαίδευση : δημόσια και ιδιωτικά κτίρια προσχολικής, πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. στστ. Υγεία και κοινωνική πρόνοια : κτίρια περίθαλψης (νοσοκομεία, ιατρικά κέντρα, κλινικές, αγροτικά και περιφερειακά ιατρεία, κέντρα ψυχικής υγείας, κέντρα παροχής υπηρεσιών υγείας). Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται επίσης : βρεφοκομεία, παιδικοί – βρεφονηπιακοί σταθμοί, οικοτροφεία, οίκοι ευγηρίας, ιδρύματα χρονίως πασχόντων, ιδρύματα ατόμων με ειδικές ανάγκες, άσυλα. ζζ. Σωφρονισμός: καταστήματα κράτησης, ειδικά καταστήματακράτησης νέων. β) Κατηγορία ΙΙ : Στην κατηγορία αυτή υπάγονται όλα τα υπόλοιπα κτίρια και οι αυτοτελείς διηρημένες ιδιοκτησίες ανεξαρτήτως χρήσης. 2. Για τα κτίρια της Κατηγορίας Ι η υποβολή της ταυτότητας κτιρίου γίνεται μέσα σε πέντε (5) έτη από την ημερομηνία ισχύος των παρόντων διατάξεων, ως ορίζεται στο άρθρο 62. Για τα λοιπά κτίρια και αυτοτελείς διηρημένες ιδιοκτησίες της Κατηγορίας II, η υποβολή της ταυτότητας γίνεται κατά τη μεταβίβαση του κτιρίου ή της αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας, οπότε και η σχετική δήλωση για την ταυτότητα προσαρτάται υποχρεωτικώς στο συμβόλαιο της μεταβίβασης της κυριότητας, μετά την ημερομηνία ισχύος ως ορίζεται στο άρθρο 62. Ερμηνεία της εγκ. 2 Ν. 4495 για το άρθρο 96 (κατηγορίες αυθαιρέτων) Ν. 4495 Άρθρο 96 Κατηγορίες αυθαίρετων κατασκευών και αλλαγών χρήσεων Στο παρόν άρθρο ορίζονται πέντε κατηγορίες αυθαιρέτων που έχουν συντελεστεί πριν από την 28η.07.2011. Οι αιτήσεις υπαγωγής μπορούν να περιλαμβάνουν αυθαίρετες κατασκευές που υπάγονται σε διαφορετικές κατηγορίες. Οι αυθαίρετες κατασκευές των κατηγοριών 1, 2 και 3 εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση μετά την περαίωση της υπαγωγής. Οι αυθαίρετες κατασκευές της κατηγορίας 4 εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση μετά την περαίωση της υπαγωγής, εφ’ όσον δεν βρίσκονται εντός προκηπίου. Άρθρο 97 Ρύθμιση αναστολής και εξαίρεσης από την κατεδάφιση Μετά την καταβολή του ενιαίου ειδικού προστίμου ή του προβλεπόμενου σχετικού παραβόλου, αναστέλλεται η κατεδάφιση, η επιβολή κάθε κύρωσης και η είσπραξη προστίμου για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται στον παρόντα νόμο ή η κατασκευή εξαιρείται οριστικά από την κατεδάφιση, ανάλογα με την κατηγορία της αυθαίρετης κατασκευής, όπως ορίζεται στο άρθρο 96 του παρόντος. Η αναστολή ή και η εξαίρεση από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ισχύει για κτίρια των οποίων έχει ολοκληρωθεί ο φέρων οργανισμός και για χρήσεις που έχουν εγκατασταθεί μέχρι τις 28.7.2011, καθ’ υπέρβαση είτε των διατάξεων του ν.1577/1985 (Α210) είτε της οικοδομικής άδειας, είτε των όρων ή περιορισμών δόμησης του ακινήτου, είτε χωρίς οικοδομική άδεια και εφόσον η χρήση τους δεν απαγορεύεται από τις πολεοδομικές διατάξεις για τις χρήσεις γης που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 51 του ν.4030/2011 (Α249) ή δεν απαγορευόταν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας ή κατά το χρόνο εγκατάστασης της αυθαίρετης χρήσης.
    1 point
  13. μη μπαίνουμε σε πολύπλοκους υπολογισμούς η αμοιβή είναι ευθέως ανάλογη της ποιότητας δουλειάς και των αναγκών μας
    1 point
  14. είπαμε: σχέδιο δεν υφίσταται (παρά μόνο ως πρόταση) άρα ούτε ρ.γ., ούτε ο.γ., ούτε τίποτε από όλα αυτά σκέτος οικισμός
    1 point
  15. Αν εκδοθεί Ο.Α ισχύει η προθεσμία τεσσάρων μηνών με υποχρέωση από τον επιβλέπων μηχανικό του έργου. Στην περίπτωση, όπου στο ακίνητο δεν εκδίδεται κάποια Ο.Α η Η.Τ, θα εκδοθεί στην πρώτη δικαιοπραξία που θα γίνει. Μέχρι τότε, ο ιδιοκτήτης, δεν έχει υποχρέωση να προβεί στην διαδικασία έκδοσης Η.Τ.Κ (υποθέτω αναφέρεσαι σε κτίριο κατοικίας).
    1 point
  16. το υψουν αφορα α] δυνατοτητα περαιτερω ανοικοδομησης καθ'υψος, λογω αυξησης του σδ. -δεν εχεις το υψος. β] δυνατοτητα περαιτερω ανοικοδομησης σε οικοπεδο όπου δεν εξαντλήθηκε ο σδ και υπαρχει υπολοιπο σδ. είτε καθ' υψος- δεν εχεις υψος -ειτε κατα πλατος με την προσθηκη ειτε ανεξαρτητου τμ είτε κατ' επεκταση του υφισταμενου κτισματος.] Εχεις οικοπεδο εμβαδου....τμ, εχει σδ.....εχτισες/θα χτισεις εστω τον μισο σδ... αρα καταληγουμε στην προταση του παυλου συστηνεις δυο καθετες με τα μισα τμ. καθε μια και το δικαιωμα δομησης 50% οικοπεδου καθε μια [οπα, αλλαξαν τα δεδομενα του προβληματος... φτου κι' απο την αρχη] ξαναπαρτο απο την αρχη με λεπτομερειεες εμβαδων και τμ. [μιλησες με συμβ/φο για ολο αυτο το περιπλοκο -και πολυεξοδο -που σκεφθηκαν; κανε ενα σχεδιακι...ποιος ειναι αναμεσα σε τι..] και τα ξαναλεμε
    1 point
  17. Καλέ μου φίλε, και η καμινάδα και ολόκληρο το Bbq και το στέγαστρο και η απέναντι από αυτό κατασκευή, είναι αυθαίρετα! Αυτό σημαίνει ότι, με μια ωραιότατη καταγγελία στην πολεοδομία θα του επιβληθεί ένα ωραιότατο πρόστιμο κι επίσης ταυτοχρόνως με μια ωραιότατη αγωγή θ' αναγκαστεί να τα κατεδαφίσει! Αυτό σημαίνει ότι, ανοίγεις "πόλεμο", απαιτείται χρόνος και θα σου κοστίσει και κάποια χρήματα (σημαντικό ποσό).... Καλό λοιπόν είναι πρώτα να προσπαθήσεις να κουβεντιάσεις μαζί του, να τον "απειλήσεις", να βρεις τη λύση σου (π.χ. να σηκώσει τουλάχιστον 4-5 μέτρα την καμινάδα και να σου ψήνει κάθε Σαββατοκύριακο 4 μπριζόλες) κι άσε τον επόμενο στη σειρά (αυτόν δηλαδή που είναι ψηλότερα από εσένα, είτε στο δικό σου κτίριο, είτε σε κάποιο όμορο) να βγάλει το "...φίδι από την τρύπα"!
    1 point
  18. Aγαπητέ Albireo, σήμερα πήρα από το Γραφείο Ενημέρωσης για θέματα ΝΟΚ του ΤΕΕ Θεσσαλονίκης, την απάντηση, ότι για όποια θέματα δεν αναφέρονται στο ΝΟΚ, ισχύουν τα όσα αναφέρονται στο ΓΟΚ (Ν.1577/1985). Σου απαντώ, έτσι, για το ερώτημα σου, εάν ισχύει η παρ. 2 του άρθρου 8 του ΓΟΚ. Αλλά, το γεγονός ότι το ίδιο Γραφείο, με πληροφόρησε επίσης, ότι η πρόσβαση στον/στους ακαλύπτους θα πρέπει να είναι εξωτερική, δηλαδή σε συνέχεια με τον μπροστινό ακάλυπτο, μου κλόνισε την αξιοπιστία και για την πρώτη ενημέρωση. Βαδίζουμε στο άγνωστο...
    1 point
  19. Despoinis Vatomouro: ΑΡΘΡΟΝ-28-ΝΟΚ Εξουσιοδοτικές διατάξεις 1. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται μετά από πρόταση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις δόμησης κοντά σε ρέματα. Ν. 4258/14 ΆΡΘΡΟ 9 παρ 4 4. Έως την έκδοση του προεδρικού διατάγματος που προβλέπεται στην παρ.1 του Αρθ-28 του Ν-4067/12, οι αποστάσεις δόμησης από τις γραμμές πλημμύρας που αναφέρονται στην παρ.2 του Αρθ-5 του παρόντος ορίζονται ως εξής: Α. Για τις εντός σχεδίου και εντός ορίων οικισμών περιοχές, απόσταση 10 μέτρων από κάθε μία των γραμμών πλημμύρας και Β. για τις εκτός σχεδίου περιοχές, απόσταση 20 μέτρων από κάθε μία των γραμμών πλημμύρα και έχουμε και την παρ. 1.2 του άρθρου 6 Κτιριοδομικού Κανονισμού η οποία παραμένει χωρίς να υπάρχει νόμος που να την καταργεί δημιουργώντας σύγχυση στην ερμηνεία των διατάξεων Ν. 4258/14. Πιθανολογώ ότι η ΥΔΟΜ θα καταλήξει στην αυστηρότερη ερμηνεία (Ν. 4258) και θα ζητήσει απόσταση 10 μ από την γραμμή πλημμύρας. ΚΤΙΡΙΟΔΟΜΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ. Αποφ-3046/304/89 ΑΡΘΡΟΝ-6. (ΦΕΚ-59/Δ/3-2-89) ΔΟΜΗΣΗ ΚΟΝΤΑ ΣΕ ΡΕΜΑΤΑ. 1. Στα ρέματα, των οποίων οι οριογραμμές έχουν καθορισθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Αρθ-6 του Ν-880/79 (ΦΕΚ 58/Α), όπως ισχύει η ανέγερση κτιρίων, εγκαταστάσεων ή περιτοιχισμάτων και γενικά η δόμηση ρυθμίζεται ως εξής: 1.1. Απαγορεύεται απολύτως η δόμηση μέσα στην έκταση που περικλείεται από τις οριογραμμές του ρέματος. 1.2. Επιτρέπεται η δόμηση έξω από την έκταση της προηγούμενης περίπτωσης σύμφωνα με τους όρους δόμησης της περιοχής, μόνο εφόσον έχουν κατασκευαστεί τα έργα διευθέτησης του ρέματος. Εάν δεν έχουν κατασκευασθεί τα έργα διευθέτησης του ρέματος, η δόμηση επιτρέπεται σε απόσταση τουλάχιστον 10μ. από την οριογραμμή.
    1 point
  20. Ευχαριστούμε είναι το ελάχιστο που μπορούμε να πούμε
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.