Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. venezia

    venezia

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.659


  2. civilpablo

    civilpablo

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      344


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.098


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.322


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/08/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Αναρτήθηκε το ειδοποιητήριο για τις εισφορές που αφορούν στον 07/2022 (Προθεσμία λήξης η Τετάρτη, 31.08)
    3 points
  2. 4.501 downloads

    Χρονικός Προγραμματισμός Έργου - Διάγραμμα Gantt για έκδοση Άδειας Δόμησης
    1 point
  3. Version 1.1

    954 downloads

    Χρειαζεται αποσυμπιεση του αρχειου tant.zip στο δισκο και τρεξιμο του αρχειου tant.exe.
    1 point
  4. Από το φύλλο της άδειας φαίνεται 5ώροφη οικοδομή διαμερισμάτων κατοικίας. Ένας έλεγχος φορολογικών αντίστροφα θα τεκμηριώσει ότι δεν έγινε λάθος στη στήλη. Το αν πχ ο κατασκευαστής δεν είχε χρήματα να υλοποιήσει και οι οικοπεδούχοι πήραν στη σύσταση ευρύτερη αδιαμόρφωτη περιοχή που περιλαμβάνει περισσότερα διαμερίσματα σαν αποτύπωση του ποσοστού τους (αυτό δείχνει η κάτοψη της σύστασης), δεν ενδιαφέρει το πολεοδομικό. Είναι κατοικίες στην άδεια. Ενδεχόμενη χρήση τους ως γραφεία σε εκείνη την εποχή δεν ήταν κολάσιμο πολεοδομικό αδίκημα, έγινε τέτοιο το 1986 και με προϋποθέσεις διατηρήθηκε ως μη κολάσιμο ακόμη και με την απόφαση του 1989.
    1 point
  5. No name (χωρίς χαρακτηρισμό) χώροι ΔΕΝ υπάρχουν. Κι αν δεν αναγράφεται στο σχέδιο, τεκμαίρεται από το περιεχόμενό του. Ο συγκεκριμένος χώρος θα μπορούσε να ήταν οποιοσδήποτε επαγγελματικός (γραφεία, καταστήματα, συνεργεία, βιοτεχνία, κλπ). Από τη στιγμή όμως που δεν αναγράφει κάτι συγκεκριμένο η άδεια, βασιζόμαστε στη σύσταση. Ας υποθέσουμε όμως ότι έχει δίκιο και είναι κατοικία. Για να εφαρμόσεις την κάτοψη της αναθεώρησης (η οποία έχει λήξει) θέλεις καινούρια άδεια. Οπότε, πάλι βρίσκεις μπροστά σου τις θέσεις στάθμευσης. Θα μπορούσες να κάνεις τις εργασίες στη ζούλα (χωρίς νέα άδεια), αλλά θα βρεις μπροστά σου το αυτόφωρο....
    1 point
  6. Δεν δίνονται "ιδέες" κοστολόγησης μελετών έργο Μηχανικό με βάση τους κανόνες του φόρουμ. Θα μιλήσεις με Τεχνικό Γραφείο Μηχανικών και θα σου δώσουν κοστολόγηση. Το θέμα ολοκληρώθηκε.
    1 point
  7. Γιώργο καλησπέρα, μου ακούγεται αρκετά μπερδεμένο σαν περίπτωση. Δεν ρωτάς καλύτερα στο αρμόδιο υποκ/μα ΕΦΚΑ να σου πούνε την άποψή τους;
    1 point
  8. μάλλον έχεις μπερδέψει πολλά.... Δεν έχει καθόλου πλάκα.... Αν αυτή η κάτοψη η ημερομηνία που έχει στην σφραγίδα της (την οποία δεν βλέπω) είναι μεταγενέστερη της προηγούμενης κάτοψης, τότε ΝΑΙ αυτή είναι η αναθεώρηση που νομίζεις ότι δεν βρήκες σχέδιο. Οπότε αν αυτή τότε ΝΑΙ καραμπινάτα είναι Διαμερίσματα. (να υποθέσω ότι είχες μικρή εμπειρία και ενασχόληση με πολεοδομικές άδειες)
    1 point
  9. Από το στέλεχος προκύπτει πως είναι κατοικία...
    1 point
  10. Δες στο παράρτημα Α Δεν θεωρείται ότι υπάρχει άδεια όταν : γ) Όταν υπάρχει οικοδομική άδεια στο γήπεδο Ι οικόπεδο το οποίο από την αιτιολόγηση της τεχνικής έκθεσης του μηχανικού προκύπτει ότι: • είναι μικρότερο (λόγω μεταγενέστερης κατάτμησης), με συνέπεια να μην ταυτίζεται με αυτό για το οποίο έχει εκδοθεί η οικοδομική άδεια
    1 point
  11. Γειά σου, εφόσον η άδεια δεν έχει ανακληθεί θεωρείται ισχυρή, οπότε δε βλέπω λόγο να το βάλεις ως κατ.5 που δεν θα μπορούσες ούτως ή άλλως λόγω απαγόρευσης.
    1 point
  12. στο στέλεχος της άδειας φαίνεται κατοικία... η σφραγίδα της αναθεώρησης τι λόγο αναθεώρησης αναφέρει???
    1 point
  13. Εγκ-44721/2013 Τροποποιήσεις του Αρχαιολογικού Νόμου Ν-3028/02 (Ενέργειες σε ακίνητα μνημεία και στο περιβάλλον τους, Αρχαιολογικοί χώροι σε οικισμούς, Οικισμοί που αποτελούν αρχαιολογικούς χώρους) Με τις παρ.8, παρ.9, παρ.10 και παρ.11 του Αρθ-16 του Ν-4164/13 (ΦΕΚ-156/Α/9-7-13), επήλθαν ορισμένες τροποποιήσεις του Αρχαιολογικού Ν-3028/02 με ισχύ από 20-7-2013. Βάσει των ανωτέρω διατάξεων: 1) Για την εκτέλεση οιουδήποτε είδους έργου στο εσωτερικό κτιρίου, το οποίο βρίσκεται πλησίον αρχαίου ή κηρυγμένου νεώτερου μνημείου που προστατεύεται βάσει των διατάξεων του Ν-3028/02, δεν απαιτείται έγκριση των υπηρεσιών του ΥΠΠΟΑ, με την προϋπόθεση ότι δεν τροποποιούνται οι όψεις του κτιρίου και δεν προβλέπονται εκσκαφές (όπως πχ νέες θεμελιώσεις, κατασκευή υπογείου κλπ) και δεν τροποποιείται η όψη του. 2) Ομοίως δεν απαιτείται έγκριση των υπηρεσιών του ΥΠΠΟΑ στις περιπτώσεις οιουδήποτε είδους έργου στο εσωτερικό κτιρίου το οποίο εμπίπτει σε κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο ή ιστορικό τόπο, με την προϋπόθεση ότι δεν τροποποιούνται οι όψεις του και δεν προβλέπονται εκσκαφές. Η απαλλαγή από την υποχρέωση της εν λόγω έγκρισης ισχύει και για κάθε είδους εργασίες στους ιδιωτικούς ακάλυπτους χώρους του ακινήτου (όπως πχ εργασίες και κατασκευές του Αρθ-17 του Ν-4067/12), με την προϋπόθεση πάντα ότι δεν προβλέπονται εκσκαφές. Εξυπακούεται ότι οι ανωτέρω (1) και (2) απαλλαγές της έγκρισης των εργασιών από τις υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ δεν ισχύει για κτίρια που ελέγχονται βάσει του Ν-3028/02 (ήτοι κηρυγμένα νεώτερα μνημεία ή κτίρια άνω των εκάστοτε 100 τελευταίων ετών)
    1 point
  14. Για τα συνεχόμενα μη άρτια γήπεδα του ίδιου ιδιοκτήτη, υπάρχει η 1296/06 απόφαση Αρείου Πάγου η οποία, μεταξύ άλλων, αναφέρει: Σε περίπτωση που τα όμορα οικόπεδα ή γήπεδα του αυτού ιδιοκτήτη δεν είναι άρτια, έστω και αν αποκτήθηκαν με διαφορετικά συμβόλαια, δεν διατηρούν την αυτοτέλειά τους και εξετάζονται ως ενιαία ιδιοκτησία Συνεπώς, θα αποτυπωθούν ως ένα και στις παρατηρήσεις του διαγράμματος θα αναφερθεί ότι προήλθε από τους ..... & ..... τίτλους, και βάσει της ανωτέρω απόφασης, θεωρείται ως ενιαίο γήπεδο Κι όπως ανέφερε ο nbr (καλημέρα), πρέπει πρώτα να διασφαλιστεί η μη αρτιότητα ενός εκάστου
    1 point
  15. σου έγραψαν ότι γιόκ στέλεχος και γιόκ φάκελος. Εσύ έχεις αριθμό αδείας (για το στέλεχος που σου λένε δεν υπάρχει) Στο βιβλίο αρχείο της ΥΔΟΜ ο αριθμός αυτός υπάρχει (ακόμα κι αν έχασαν το στέλεχος) Αν δεν έχεις αριθμό και αν δεν υπάρχει στα βιβλία τότε δεν υπάρχει άλλη άδεια. Αν υπάρχει και έχεις μαζοχισμό ζητάς να κάνεις ανασύσταση φακέλου αλλά δεν συμφέρει σε καμία περίπτωση με τα δεδομένα που περιγράφεις (έως τώρα) και είναι πιο βατό να αποκτήσουν έγκυρα σχέδια με υπαγωγή στις διατάξεις του 4495 (άποψη μου φυσικά. Εσύ θα αποφασίσεις με βάση τα δεδομένα που έχεις)
    1 point
  16. Βάσει του νόμου δεν απαιτείται ως δικαιολογητικό για την έκδοση άδειας. Το συμφωνητικό αναρτάται στο σύστημα αμοιβών ΤΕΕ. Άρθρο 40 Δικαιολογητικά για τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας ιη) αντίγραφο απόδειξης παροχής υπηρεσιών ή τιμολόγιο που αφορά την καταβολή της συμφωνηθείσας αμοιβής των μελετητών μηχανικών, καθώς και Φόρο Εισοδήματος Μηχανικών (ΦΕΜ) αυτής.
    1 point
  17. Ανάθεση ιδιοκτήτη και ανάληψη μηχανικού για την ηλεκτρονική διαχείριση του έργου.
    1 point
  18. Η Πάροδος -Είσοδος και Επίθεση Πουλιών αποτελεί ένα επτάλεπτο αριστούργημα στο οποίο εναλλάσσονται 8 μουσικά θέματα, Ευρωπαϊκά, Ελληνικά, Ανατολίτικα μέσα σε ένα πολύχρωμο και οργιώδες πανηγύρι ρυθμών και χρωμάτων
    1 point
  19. Η Μπακλατσή στα άρθρα που δημοσιεύει δεν αναφέρει σχεδόν ποτέ σχετική νομολογία ...
    1 point
  20. Επειδή το παραπάνω λινκ είναι χαλασμένο, μήπως μπορεί κάποιος να το ξαναανεβάσει? Είπα να κλείσω τρεις φακέλους που μου έχουν μείνει με τον 4178, να φύγει ένας βραχνάς από το κεφάλι μου.. Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
    1 point
  21. Είναι ένας συνδυασμός όσων ανέφερες και άλλων παραγόντων. Εξετάζεις ανά ομάδα εργασιών και δίνοντας έμφαση σε αυτές με τη μεγαλύτερη δαπάνη και γνωρίζοντας την τιμή προμήθειας ή/και κατασκευής των προμηθευτών και συνεργείων που συνεργάζεσαι ή παίρνοντας προσφορές από άλλους που μπορείς να συνεργαστείς. Κάποιες φορές δε, μπορεί να υπάρχουν εξειδικευμένες εργασίες για τις οποίες μπορείς να βρεις ελάχιστους προμηθευτες ή συνεργεία, ή ειναι η φύση τους τέτοια που δεν θα τα βρεις σε χαμηλή τιμή. Έχεις υπόψη σου επίσης οτι σε μία ομόδα μπορεί να "μπεις μέσα" έχοντας δώσει μια μεγάλη έκπτωση αλλά μπορεί σε μια άλλη ομάδα να βγάλεις περισσότερα να καλύψεις τη ζημιά. Συχνά ίσως υπάρχουν υλικά όπως π.χ. αδρανή που σου περίσεψαν από κάποιο άλλο εργο, ή καποιες εργασίες μπορείς να τις κάνεις μόνος σου (ναι παίζει και αυτό). Πάνω σε αυτά και άλλους παράγοντες υπολογίζεις σε τι όφελος στοχεύεις και βγάζεις την οικονομική προσφορά σου. Γενικά το δημόσιο έργο θέλει πολύ γερό στομάχι και στο τέλος όλοι πυροβολούν τον εργολήπτη (αιρετοί πολίτες, υπηρεσίες) κάποιες φορές και δικαιολογημένα μη βγάζουμε την ουρά μας απ' έξω. Πρέπει να μπορείς να καλύπτεις τον εαυτό σου, να είναι έντεχνη η εκτέλεση των εργασιών σου σε όποιες δυσχέριες και αν συναντήσεις και να είσαι προετοιμασμένος για καθυστερήσεις πληρωμών για διαφόρους λόγους. Και φυσικά πολύ μεγάλος ανταγωνισμός. Χωρίς να θέλω να σε αποθαρρύνω όλα αυτά, απλά ένα μικρό παράθυρο σε κάτι που θα γίνει η καθημερινότητα σου και κατά πολλούς (και εμένα) δεν πληρώνεται αυτό το άγχος.
    1 point
  22. Yannis, καλημέρα και σε ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σου! Δεν περίμενα μάλιστα τόσο άμεση ανταπόκριση, μέρα που ήταν. Θα ήθελα να σχολιάσω ωστόσο κάποια σημεία, τα οποία είναι για εμένα τουλάχιστον τα πιο θολά. (Για λόγους επίσπευσης μπορεί κάποιος να προχωρήσει και να διαβάσει μόνο την τελευταία παράγραφο σχετικά με τη βασική απορία μου και όχι την μακροσκελή ανάλυση ενδιάμεσα.) Συμφωνώ, σίγουρα στον μειωτικό για σοφίτες, και στο ότι όλα τα αυθαίρετα τετραγωνικά κλειστών χώρων χρεώνονται με ΥΔ. Αυτό που δεν ήμουν σίγουρος είναι για τις απολήξεις κλιμακοστασίων που όπως έχει σχολιαστεί και αλλού κατά περίπτωση δηλώνονται με αναλυτικό. Αναρωτιόμουν αν και εδώ υπάρχει τέτοιο όφελος, αφού ως απόληξη κατασκευάστηκε και ουσιαστικά τέτοια παραμένει σαν χώρος, έστω και αν κατασκευάστηκε έπειτα η σοφίτα. Δεν ενοποιήθηκε για παράδειγμα με κάποια επέκταση και δεν μπορεί τεχνικά να αξιοποιηθεί σαν κύριος χώρος. Θυμίζει λίγο μια επιβαρυντική αντιμετώπιση αυτό που έχει ειπωθεί συχνά ως ντόμινο παραβάσεων. Εξάλλου δεν πρόκειται για μια πιο ξεκάθαρη περίπτωση π.χ. ενός αυθάιρετου ημιυπαίθριου που αργότερα επί πλέον έκλεισε και έγινε δωμάτιο, οπότε χωρίς δεύτερη σκέψη πηγαίνει με ΥΔ και δεν κοιτάμε ότι αρχικά ήταν Η/Υ, αφού πλεόν ως δωμάτιο χρησιμοποιείται. Δεν μου είναι ξεκάθαρο πάντως, όχι τί τιμωρείται με ΥΔ, αλλά τί από αυτά προσμετράει στα ποσοστά επιβάρυνσης (< ή > 50%, 100% κλπ των επιτρεπόμενων) και στην επιλογή κατηγορίας (επιφάνειες που συνυπολογίζονται), αφού αυτό δεν ξεκαθαρίζεται είτε στον νόμο είτε από αυτά που γνωρίζω μέσω κάποιας συζήτησης. Ναι μεν θα μπορούσε κάποιος να συνυπολογίσει κάθε είδους αυθαίρετη επιφάνεια στα παραπάνω ποσοστά και να έχει το κεφάλι του ήσυχο. Αφενός όμως κάτι τέτοιο δημιουργεί "αδικίες" για αυθαίρετους χώρους που έχουν άνισα χαρακτηριστικά "ποιότητας", αφετέρου δεν προκύπτει κάπου στον νόμο ότι αυτή είναι η αντιμετώπιση πάντα. Ίσα ίσα που συγκεκριμένα στο ποσοστό υπέρβασης η οδηγία του παραρτήματος και το πνεύμα που επικρατεί γενικά είναι να προσμετρούνται μόνο οι κύριοι χώροι. Βέβαια ποιοί ακριβώς δεν έιναι ξεκάθαρο, αλλά υπόγειοι βοηθητικοί χώροι για παράδειγμα δεν προστίθενται (συμφωνείς;). Η αποθήκη κατηγορίας 3 (παρεπιπτόντως όταν είναι ισόγεια λέει η εγκύκλιος, ίσως έκανες τυπογραφικό) ας πούμε, ναι μεν γλιτώνει το πρόστιμο της ΥΔ, αλλά δεν ξέρω αν συμμετέχει στο ποσοστό επιβάρυνσης ή την επιλογή κατηγορίας. Θεωρώ πως όχι, αφού δεν περνά καθόλου από την ΥΔ και αν ήταν η μόνη υπέρβαση δεν θα είχε και πρακτικά νόημα αφού έτσι και αλλιώς είναι πολύ μικρός/χαμηλός χώρος βοηθητικής χρήσης. Όταν όμως συνδυάζεται και με άλλες αυθαιρεσίες ΥΔ, μπορεί αν μετρήσει να παίξει καταλυτικό ρόλο στις επιβαρύνσεις. Γι' αυτό πιστεύω ότι ο ουσιαστικός λόγος που δεν θα μετρήσει είναι γιατί οι προδιαγραφές του χώρου δεν είναι ποιοτικά τέτοιες που να είναι "δίκαιο" να επιβαρύνει το πρόστιμο, αναντίστοιχα με κάποιον χώρο που έχει μετατραπεί πχ σε κατοικία. Η ίδια λογική αφορά και στην επιλογή κατηγορίας που η εγκύκλιος αναφέρει αρκετά ξεκάθαρα ότι υπολογίζονται χώροι που προσαυξάνουν τον ΣΔ και άρα δεν τσουβαλιάζονται όλοι οι καθ' υπέρβαση χώροι. Επαναλαμβάνω, ναι μεν (σχεδόν) όλοι οι αυθαίρετοι κλειστοί χώροι, όπως λες και εσύ, θα τιμωρηθούν με ΥΔ, αλλά η απορία μου είναι αν κάποιοι -και ποιοι- δεν θα συμμετάσχουν στις επιβαρύνσεις. Ακόμα και η υποσημείωση σου: "όσοι χώροι τουλάχιστον έχουν ύψος να σταθείς όρθιος", που προφανώς τη θεωρώ πολύ σωστή, δηλώνει επίσης αυτό ακριβώς το πνεύμα της λογικής κρίσης στην αντιμετώπιση ενός χώρου, που και ουσιώδες είναι και ως ένα βαθμό απορρέει από τις κατά τ'άλλα ασαφείς, κακογραμμένες και αντιεπιστημονικές οδηγίες του νόμου. Θα μπορούσε ο δικηγόρος κάποιου διαβόλου να ισχυριστεί ότι αυτό κάνει ο νόμος, τιμωρεί ισοπεδωτικά αυτόν που είχε πρόθεση να αυθαιρετήσει, χωρίς να μπαίνει σε πολλές λεπτομέρειες και κατά συνέπεια κάποιοι θα την πληρώσουν πιο ακριβά. Αλλά κάτι τέτοιο θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον ξεκάθαρο! Γι' αυτό προσωπικά βλέπω μια άλλη λογική για τους λόγους που ανέλυσα. Εξάλλου όλοι κατανοούμε την ουσιαστική πρόθεση του νόμου...💲💲To θέμα είναι εμείς τι κάνουμε. Η βασική λοιπόν απορία μου είναι ότι δέχομαι τη χρέωση με ΥΔ σε όλους τους παραπάνω χώρους, αλλά, έστω και αν μετρήσουν όλοι (ακόμα και το κλιμακοστάσιο) στο ποσοστό επιβάρυνσης, θα πρέπει και να μετρήσουν και στην επιλογή κατηγορίας; Δεν αφαιρείται τίποτα, ούτε τα 12τ.μ. ούτε η οπή της πλάκας, και αν είναι έτσι, με ποιά λογική/αναφορά στον νόμο;
    1 point
  23. Οι βοηθητικοί χώροι όπως σοφίτες, υπόγεια, αποθήκες οι οποίοι άλλαξαν από βοηθητική σε κύρια χρήση, δεν παίρνουν 1,4 για την αλλαγή, εφόσον ξαναλέω αποτελούσαν μέρος μιας κατοικίας, ενός καταστήματος και παραμένουν τμήμα κατοικίας ή καταστήματος αντίστοιχα. Ο νομοθέτης κατά τους αναλυτές του νόμου, έβαλε το συντελεστή 1,4 για να συμπεριλάβει τις περιπτώσεις κατά τις οποίες έβγαζε κάποιος μια άδεια με χρήση πχ βιοτεχνίας για να εξασφαλίσει μεγάλο συντελεστή δόμησης και τελικά τα έκανε κατοικίες. Η αυθαιρεσία για την αλλαγή ενός βοηθητικού χώρου σε κύριο τιμωρείται με την αύξηση των αυθαιρέτων τετραγωνικών και εννοείται με ότι άλλο προκύπτει από αυτά όπως απόσταση Δ κτλ. @Karathanas σωστή σκέψη ως προς την προχειρότητα του νόμου, έχει πολλά κενά και παραδοξότητες. Ως προς την αλλαγή χρήσης στη μια περίπτωση έχεις άδεια, επομένως συντελεστή 1 και βάζεις 1,4 για την αλλαγή από κατάστημα σε κατοικία ενώ όταν δεν έχεις καθόλου άδεια βάζεις συντελεστή 2. Τώρα αν αυτός που έχει βγάλει την άδεια καταστήματος εκτός από την μετατροπή στην χρήση σε κατοικία έκανε και μεγάλες υπερβάσεις στη δόμηση(θα πάρει δηλαδή εκτός από το 1,4 και 1,9 για δόμηση και 1,4 για κάλυψη), τον συμφέρει να "πάει" χωρίς οικοδομική άδεια. Άρα ένας εντελώς αυθαίρετος, σε ανάλογη περίπτωση, όντως αντιμετωπίζεται πιο ευνοϊκά.
    1 point
  24. Όχι δεν χρειάζεται εφόσον το κτίριο σου προοριζόταν μόνο για κατοικία βάσει της άδειας και ο νέος αυθαίρετος χώρος διατηρεί την αρχική χρήση του κτιρίου, ως κατοικία. Η μετατροπή του βοηθητικού χώρου σε κύριο επιβαρύνεται μόνο με την αύξηση των τετραγωνικών μέτρων και όχι με τον συντελεστή αλλαγής χρήσης. (Επαναλαμβάνω πως ότι γράφω προέκυψαν από ημερίδα, άρα τα μεταφέρω με κάθε επιφύλαξη)
    1 point
  25. Ενημέρωση από ημερίδα για αυθαίρετα (ημερομηνία 6/11/2011) εισηγήτρια Ξυνομηλάκη. Σχετικά με την αλλαγή χρήσης, ήταν απόλυτη. Αλλαγή χρήσης μπαίνει μόνο σε περιπτώσεις κατά τις οποίες έχουμε αλλαγή στη χρήση ενός χώρου σε σχέση με την οικοδομική άδεια. Συγκεκριμένα αν ένα κτίριο έχει βγάλει άδεια ως κατοικία, τότε κάθε αυθαιρεσία στο κτίριο από την οποία προκύπτει πάλι χρήση κατοικίας ΔΕΝ παίρνει αυξητικό συντελεστή 1,4. Αν όμως κλειστεί - δημιουργηθεί ένας χώρος σε κτίριο κατοικίας και λειτουργήσει ως κατάστημα τότε πρέπει να μπει ο συντελεστης. Ομοίως αν ένα κτίριο είχε βγάλει άδεια ως κτίριο βιομηχανίας ή ως κτίριο γραφείων και τελικά προέκυψε κτίριο κατοικίας τότε πρέπει να μπει ο συντελεστής αλλαγής χρήσης.
    1 point
  26. ΑΦΡΟΜΠΕΤΟΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Το αφρομπετόν ανήκει στην κατηγορία των κυψελωτών τσιμεντοκονιαμάτων. Η βάση του είναι οι φυσαλλίδες αέρα που εγκλωβίζονται μέσα στην μάζα του κρυσταλλικού πλέγματος σχηματίζει το τσιμέντο κατά την σκλήρυνση του. Οι φυσαλίδες αυτές δίνουν ένα προϊόν με χαμηλή πυκνότητα, ηχομονωτικές και θερμομονωτικές ιδιότητες. ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ: Με την διάστρωση του Αφρομπετόν έχουμε: Βελτίωση της αντισεισμικής συμπεριφοράς: μειώνει στο μέγιστο τα νεκρά φορτία της οικοδομής, βελτιώνοντας την αντισεισμική συμπεριφορά του κτιρίου σε περίπτωση σεισμών. Οικονομία: αφού ως κύρια πρώτη ύλη που απαιτεί είναι μόνο το τσιμέντο. Μεταβαλόμενη αυτοεπιπεδότητα: Αυξομειώνοντας το αφρογόνο κατα την παρασκευή του αφρομπετόν μπορούμε να έχουμε ένα υλικό με μεγάλο βαθμό αυτοεπιπεδότητας για γεμίσματα δαπέδου αλλά και ένα υλικό με μικρό βαθμό αυτοεπιπεδότητας για δημιουργία κλίσης μέχρι και 4%. Το μικρότερο φαινόμενο βάρος: το οποίο μπορεί να είναι από 300 kg/m3 -680 kg/m3 ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ: Ακατάλληλο για απευθείας επικόλληση κεραμικών πλακιδίων. Μάρμαρα και μωσαϊκά ωστόσο μπορούν να τοποθετηθούν χωρίς πρόβλημα. Ακατάλληλο για διάστρωση σε εξωτερικούς χώρους που εμφανίζεται παγετός αν δεν καλυφθεί από υγρομόνωση. Η κατασκευή του είναι εμπειρική. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω η το ελαφρή μέρος είναι οι φυσαλίδες αέρα. Οι φυσαλίδες δημιουργούνται όταν μια τασιενεργός ουσία (π.χ.κάποιος σάπωνας) αναμιγνύεται με το αριάνι. Το μέγεθος αλλά και ο αριθμός των φυσαλίδων που δημιουργείται είναι καθαρά εμπειρικό αποτέλεσμα για την πλειοψηφία των μηχανων αφρομπετόν της αγοράς. Επιπλέον η ανάμιξη αυτή γίνεται σε σημείο πρίν την άντλιση του αφρομπετόν σε κάποιο ύψος με αποτέλεσμα όταν περάσει μέσα από την αντλία μέρος των φυσαλίδων να σπάει και να αλειώνονται οι ιδιότητες του αφρομπετόν. ΠΕΡΛΟΜΠΕΤΟΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Το Perlobeton S, είναι θερμοηχομονωτικό ελαφροσκυρόδεμα με βάση τον διογκωμένο περλίτη (Perlomin) για γεμίσματα δαπέδων και δημιουργία ρύσεων στα δώματα. Το προϊόν είναι συσκευασμένο σε σάκκους, αναμιγνύεται με τσιμέντο και νερό και διαστρώνεται. Η επιφάνεια που προκύπτει είναι έτοιμη για την τελική στρώση. ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ: Με την διάστρωση του περλιτομπετόν έχουμε απευθεία τελική επιφάνεια προς επικόλληση κεραμεικών πλακιδίων, πλακών μαρμάρου, γρανίτη, μοκέτας και ασφαλτοπάνων χωρίς τη χρήση τσιμεντοκονίας. Aπαραίτητη προυπόθεση είναι η στρώση του περλομπετόν να έχει αντοχή σε θλίψη > 70 kg/cm2. Βελτίωση της αντισεισμικής συμπεριφοράς Το περλιτομπετόν είναι ελαφρύ, μειώνει τα νεκρά φορτία της οικοδομής, βελτιώνοντας την αντισεισμική συμπεριφορά του κτιρίου σε περίπτωση σεισμών. Ισχυρή τελική επιφάνεια. Η τελική επιφάνεια που προκύπτει είναι ισχυρή με μεγάλες αντοχές που φθάνουν μέχρι και 80 kg/cm2. Εγγυημένη ποιότητα Η έτοιμη σε σάκκο συσκευασία αλλά και ο χρόνος ανάδευσης είναι παράμετροι μετρήσιμοι και ελενχόμενοι δίνοντας πάντα σταθερή σύνθεση σε ποιότητα σε αντίθεση με άλλα ανταγωνιστικά προϊόντα τα οποία κατά την προετοιμασία τους έχουν πολλές φορές παραμέτρους που ρυθμίζονται εμπειρικά π.χ. το αφρομπετόν στο οποίο ένα από τα βασικά συστατικά του που είναι ο αέρας ρυθμίζεται εμπειρικά εξαιτείας των απλων σε κατασκευή και τεχνολογια μηχανών αφρομπετόν που υπάρχουν στην αγορά. Τέλος είναι αντλήσιμο στο ύψος ή σε απόσταση που απαιτείται χωρίς να αλειώνεται η ποιότητα του. Το ενιαίο πάχος στρώσης του γεμίσματος λειτουργεί καλύτερα και μειώνει τις αστοχίες που παρατηρούνται σε άλλες λύσεις δύο στρώσεων. Συμβατότητα θερμικής διαστολής Το περλιτομπετόν έχει τον ίδιο συντελεστή συστολοδιαστολής με τα κεραμεικά πλακίδια. ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ: Υψηλό κόστος σε πρώτες ύλες. Από τα ελαφρομπετόν που κυκλοφορούν στην αγορά το περλιτομπετόν έχει υψηλό κόστος σε πρώτες ύλες. Είναι ένα μειονέκτημα το οποίο αντισταθμίζεται στην περίπτωση που γίνει ενιαία διάστρωση ενός στρώματος για την απευθείας επικόλληση των πλακιδίων. Ακατάλληλο για διάστρωση σε εξωτερικούς χώρους. Το περλιτομπετόν έχει ως βάση τον διογκωμένο περλίτη, ένα υλικό το οποίο είναι υδρόφιλο και απορροφά το νερό με συνέπεια την αύξηση του όγκου του μέχρι και 10% κ.ο. Το γεγονός αυτό το καθιστά ακατάλληλο για χρήση σε χώρους που θα δέχονται νερό και ταυτόχρονα είναι χωρίς υγρομόνωση. Από http://www.alphamonosi.gr (το βρήκα αμέσως με google)
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.