Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. beLakis Tsipouras

    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      36


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.321


  3. pipakos

    pipakos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.251


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.225


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/09/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Αυτό προκύπτει από κάποια διάταξη; Βάσει του ισχύοντος νόμου δεν υπάρχει αυθαιρεσία, όπως εξήγησε ο συνάδελφος Alexios.
    2 points
  2. Εγκατάσταση που δεν απαιτεί καμία άδεια (η βεβαίωση του άρθρου 30 δεν αφορά νομιμότητα). Δεν βλέπω γιατί να σε προβληματίζει.
    1 point
  3. Η ζώνη είναι μια περιοχή όπου υπάρχουν "σχεδόν" πολεοδομικά δικαιώματα και υποχρεώσεις. Οπότε οι δεσμεύσεις των γηπέδων αυτών δεν μπορεί να αλλάζουν σύμφωνα με την έκταση του γηπέδου αλλά πρέπει να παραμένουν ενιαίες στην περιοχή. Υπόψη ότι η ζώνη έχει και αρκετές υποχρεώσεις (απαγόρευση στις επεκτάσεις οδών του σχεδίου) που δεν καλύπτονται ή δεν διευκολύνονται με την ύπαρξη μεγάλων εκτάσεων με υποχρεωτικά κεντρικά τοποθετημένα κτήρια. Οπότε επιδεινώνεται ο πολεοδομικός σχεδιασμός (όχι μόνον της ζώνης αλλά και του επεκτεινόμενου σχεδίου) με τη θεώρηση κάποιας άλλης παρέκκλισης ...
    1 point
  4. Η οποιαδήποτε αναφορά ή καταγγελία θα απευθυνθεί στην αντίστοιχη δ/νση (πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια), με κοινοποίηση στον εισαγγελέα. Θα γίνει μνεία του συμβάντος της Χίου, και θα ζητείται έλεγχος όλων των σχολικών αθλητικών εγκαταστάσεων.
    1 point
  5. Σαφώς και δεν υπάρχει αυθαίρετο και σαφώς πρέπει να προστατεύεται με ενημέρωση ο πελάτης από την πιθανή μελλοντική έκθεση σε "αυστηρό" συνάδελφο ή στην ελαττωματική μετροταινία του, όταν η απόκλιση πλησιάζει την μέγιστη ανοχή. Για του αυστηρότερους υπενθυμίζω ότι στην επιστήμη του μηχανικού δεν νοείται μέγεθος χωρίς ανοχή. Δεν πιστεύω να θεωρούμε ότι το ιδρύσαμε με τα αυθαίρετα.
    1 point
  6. Ακόμη και να ανήκαν στις προσωπικές υπηρεσίες που κατά την γνώμη μου δεν ανήκουν δεν επιτρέπονται σε περιοχές με χρήση κατοικίας
    1 point
  7. Εχει γινει ηδη μία μεταβιβαση με βαση την "ακυρη" βεβαιωση...... Το συμβολαιο ελεγχεται, ο δε αγοραστης δεν εχει νομιμο τιτλο. Ετσι και το παρουν κανα δυο μηχανικοι ακομα, με βαση την αρχικη βεβαιωση μετα δεν λυνεται με τπτ. Εσυ δεν ανακατευεσαι, μεχρι να δοθει η νομικη λυση...
    1 point
  8. Ν 4495, Άρθρο 81: Πρόσεξε την προϋπόθεση: "εφόσον με τις αποκλίσεις...".
    1 point
  9. Ναι, πρέπει. Προφανώς, ο λήπτης του τιμολογίου είναι μηχανικός ή τεχνικό γραφείο.
    1 point
  10. Η βεβαίωση του Ν.4495/2017 αναφέρει : ..... Για τον πραγματοποιούμενο έλεγχο δεν ελήφθησαν υπ'όψιν : αποκλίσεις των περιμετρικών διαστάσεων του ακινήτου έως 2%, μετρούμενες σε δισστάσεις κτίστη - Φ.Ο χωρίς επιχρίσματα & επενδύσεις. Υπόμνηση : Ο Ν.4178/2013 έθετε ως μέγιστη απόκλιση τα 20 εκ. ο Ν.4495/2017 όχι. Οπότε θεωρώ οτι είσαι ο.κ.
    1 point
  11. Αυτό όμως είναι καθαρά πολιτικό θέμα (και δεν αναφέρομαι μόνο στην τωρινή κυβέρνηση, προφανώς, είναι μια κατάσταση που διαιωνίζεται), καθώς σχετίζεται με την (πολιτική) απόφαση να μη γίνονται ουσιαστικοί έλεγχοι για φοροδιαφυγή, για επιδοτήσεις κλπ κλπ. Στα εξοικονομώ, το πιο εύκολο πράγμα που μπορούσες να κάνεις (έως και τα τέλη του 2020 τουλάχιστον) ήταν να κάνεις υπερτιμολογήσεις Αυτό εξ ορισμού δεν γίνεται να ελεγχθεί σε μια ελεύθερη οικονομία Δηλαδή αν χρεώσει ένας εργολάβος ένα split 1800 €, τι θα πει ο αξιολογητής, "α, αυτό στο skroutz το βλέπω 850€ ;" Βέβαια με την έκρηξη των τιμών αυτό το παιχνίδι πάει Ένας προετοιμασμένος μηχανικός μπορεί για πλάκα να ελέγξει δειγματοληπτικά 30-40 αιτήσεις σε μια βδομάδα, οι περισσότερες αιτήσεις εξάλλου τι είχαν, κουφώματα / ηλιακούς / κλιματιστικά, πόσο θα σου πάρει για να δεις ότι το splitάκι ή ο ηλιακός που βλέπεις στο παραστατικό αντιστοιχεί σε αυτόν που θα δεις μέσα στο σπίτι, ή πόση εμπειρεία χρειάζεται για να καταλάβεις ότι το split τοποθετήθηκε πριν 2 μήνες ή πριν 2 χρόνια ; Αν βρεις όμως ρεμούλα, παίρνεις την άδεια του μηχανικού, του βάζεις ένα ταληράκι πρόστιμο, βάζεις και τον ωφελούμενο να πληρώσει τα χρήματα της αίτησης *2, βγάζεις και μια ωραία ανακοίνωση ότι πέσαν 500,000 - 1,000,000€ πρόστιμα, και να δεις τι ωραία που συμμορφώνονται όλοι Το να ζητάμε ότι χαρτί μας κατέβει για να καθυστερούμε μέχρι αηδίας τις εκταμιεύσεις, νομίζω ότι είναι απλά μια κατεύθυνση που έχει δοθεί πολιτικά, καθώς τα (κρατικά / ευρωπαϊκά) χρήματα που υπάρχουν για τα Εξοικονομώ, έχουν γίνει επιδοτήσεις για Covid, Fuel Pass, Energy Pass κλπ κλπ κλπ. Εξάλλου όποιος θέλει να κάνει απατεωνιά με ένα PDF editor κάνει παπάδες, σιγά μη κολλήσει εκεί...
    1 point
  12. Ανήκουν στα καταστήματα παροχής προσωπικών υπηρεσιών τα οποία, δυστυχώς, δεν εμπεριέχονται στις χρήσεις του συγκεκριμένου ΠΔ. Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποια διάταξη ή ερμηνευτική εγκύκλιος που να αντιστοιχίζει τις (απαρχαιωμένες) διατάξεις του 87 με αυτές του 18
    1 point
  13. Γνωστά όλα αυτά και φυσικά συμφωνώ. Στο θέμα σου και θέμα πολλών από εμάς, το παράλογο είναι ότι στα πλαίσια τακτοποίησης και μεταβίβασης (προ έκδοσης της σχετικής απόφασης περί ΗΤΚ) μπορούσαμε-εφόσον ένα ακίνητο είχε αυθαιρεσίες που υπάγονταν στις εξαιρέσεις του άρθρου 82 σε συνδυασμό με το άρθρο 81 (όταν κατά την γνωμάτευσή μας στην τ.ε της βεβαίωσης, οι αυθαιρεσίες μπορούσαν να εμπίπτουν στην κατηγορία 3 ν. 4495, ή να εκδοθεί ΕΕΔΜΚ γι αυτές), αυτό μπορούσε να μεταβιβαστεί χωρίς τακτοποίηση. Από τα πιο κλασσικά παραδείγματα, οικόπεδα-γήπεδα με περίφραξη ή κάποια πέργκολα (σε χωριά ειδικά οι κρεβατίνες είναι σίγουρες) κλπ. Επομένως, τώρα έχουμε μια αντίφαση στις διατάξεις, διότι ναι μεν η βεβαίωση άρθρου 83 Ν. 4495 αντικαταστάθηκε από το Π.Π.Η.Τ πλην όμως οι εξαιρέσεις δεν έπαυσαν να ισχύουν. Ο ορισμός που δόθηκε για το αδόμητο στην ΗΤΚ αντιβαίνει το νόμο (η απόφαση αυτή θα πρέπει να τροποποιηθεί και να καταργηθεί αυτός ο ορισμός που μόνο προβλήματα έχει δημιουργήσει). Στις ημερίδες του ΤΕΕ η "φιλοσοφία" των ομιλητών ήταν "τακτοποίηση" παντού. Όμως, ακόμα και να θέλαμε (όπως ορθώς αναφέρεις) η κατηγορία 5 δεν επιτρέπεται στο σύνολο σχεδόν των περιπτώσεων.
    1 point
  14. Περιγράφεις το πρόβλημα που έχουμε εξ αρχής θίξει και στο φόρουμ (δες εδώ), όταν εκδόθηκε η απόφαση για το τι θεωρείται αδόμητο για την Η.Τ.Κ. Αδόμητο χαρακτηρίζεται οικόπεδο ή γήπεδο, εφόσον δεν υφίσταται σε αυτό κατασκευή που προϋποθέτει την έκδοση πράξης εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών Επομένως, μέχρι να εκδοθεί (αν και εφόσον) κάποια τροποποίηση, έχουμε τις επιλογές, ρύθμισης με ν. 4495 (αν έχεις κατηγορία 1 ή 2 ) ή νομιμοποίηση (εάν μπορεί να γίνει) ή δεν μπορείς να συντάξεις ΗΤΚ. Το τελευταίο είναι το παρανοικό της όλης ιστορίας και πρέπει "χθές" αυτός ο ορισμός να καταργηθεί. για να μην μιλήσουμε και για την εγκυρότητα της απόφασης, στην οποία έχουν εισαχθεί διαφορετικά πράγματα από αυτά που ζητάει ο νόμος. Ο παραπάνω ορισμός είναι μέσα σε αυτά.
    1 point
  15. Οι παρατηρήσεις απευθύνονται στον ιδιοκτήτη/εργοδότη. Ο μηχανικός έχει δικαίωμα να ορίσει αμοιβή για κάθε νέα εργασία που ζητείται. Το ΤΕΕ είναι καλυμένο λοιπόν και ο ιδιοκτήτης αν δεν του αρέσει μπορεί να παραπονεθεί στους αρμόδιους του εξοικονομώ.... Εκτός και αν καλοπληρωθήκαμε σε κάποια υπόθεση και τους θέλουμε καλομαθημένους, οπότε μπορούμε χωρίς χρέωση να τους πάμε και τα κουστουμάκια στο καθαριστήριο περνώντας... 😉
    1 point
  16. Έτσι όπως περιγράφεις, μάλλον είναι κτίριο σε αγρό. Ας κάνει ενημέρωση, προς το συμφέρον του είναι αν εφαρμόζεις σωστά. Μήπως όμως είναι όλες οι συντεταγμένες μετατοπισμένες και το κτίριο είναι τοποθετημένο σωστά;
    1 point
  17. Δεν είναι. Στην υπουργική απόφαση αναφέρεται ότι το ΠΕΑ συμπεριλαμβάνεται εφόσον απαιτείται. Δεν αποσαφηνίζεται αν το "εφόσον απαιτείται" αφορά τη χρήση του ακινήτου ή το είδος της συμβολαιογραφικής πράξης ή και τα δύο. Διάβασα τη σχετική ερωτωαπάντηση του ΤΕΕ, όμως αυτή αποτελεί —απλώς— μία τοποθέτηση χωρίς νομοθετική ισχύ. Η εφαρμογή της (ή μη) γίνεται με αποκλειστική ευθύνη του μηχανικού.
    1 point
  18. Το πνεύμα του νομοθέτη, με αυτήν την απαγόρευση, του να μην υπάρχει έμπροσθεν του έρκερ εξώστης, είναι για να προβάλλεται ολόκληρος ο όγκος του έρκερ στην όψη του κτιρίου (κατά τα αρχιτεκτονικά πρότυπα του λόγου κατασκευής του) Δεν νομίζω να στο επιτρέψουν και αν καταφύγεις στο συγκεκριμένο ερώτημα σίγουρα η απάντηση θα είναι αρνητική
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.