Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. δες στο κτηματολογιο και τον ν 4061/12 αρθρο 22 παρ. 8 8. α) Οι δρόμοι που απεικονίζονται στα κυρωμένα στοιχεία των διανομών αγροκτημάτων και συνοικισμών, καθώς και κυρωμένων αναδασμών, περιέρχονται κατά κυριότητα στους οικείους Δήμους, εφόσον σήμερα υφίστανται. Αν έχουν αλλάξει χρήση ή κατέχονται αυθαίρετα, η Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Περιφέρειας, μετά από αυτοψία, αποφαίνεται για τη σκοπιμότητα επαναφοράς των πραγμάτων στην προηγούμενη κατάσταση. Αν δεν είναι αναγκαία η επαναφορά των πραγμάτων στην προηγούμενη κατάσταση, η αίτηση του κατόχου για την εξαγορά ακινήτου εξετάζεται από την οικεία Επιτροπή Θεμάτων Γης και Επίλυσης Διαφορών σύμφωνα με το άρθρο 23. β) Οι δρόμοι που διανοίχθηκαν σε θέση διαφορετική από την προβλεπόμενη στην κυρωμένη διανομή του αγροκτήματος, θωρούνται ως δρόμοι της κυρωμένης διανομής και περιέρχονται στην κυριότητα του οικείου Δήμου, εφόσον μετατοπίσθηκαν εντός δημοσίων εκτάσεων και κρίνεται αναγκαία η διατήρησή τους. Για το σκοπό αυτόν, συντάσσεται έκθεση αυτοψίας από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Περιφέρειας, με την οποία αποφαίνεται για τη σκοπιμότητα της διατήρησης του δρόμου. Το ίδιο ισχύει και για αγροτικούς δρόμους που διανοίχτηκαν για την εξυπηρέτηση τυφλών τεμαχίων κυρωμένης διανομής, εφόσον δεν θίγονται εμπράγματα δικαιώματα τρίτων προσώπων. γ) Δρόμοι κυρωμένης διανομής που έχουν απολέσει τον κοινόχρηστο χαρακτήρα τους, μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Περιφέρειας, μπορούν να εξαγοράζονται από τον ιδιοκτήτη του όμορου ακινήτου, μετά από αίτηση που υποβάλλει στην Επιτροπή Θεμάτων Γης και Επίλυσης διαφορών. Για την εξαγορά καταβάλλεται τίμημα ίσο με την αντικειμενική αξία, το οποίο αποτελεί έσοδο του οικείου Δήμου. δ) Για τη μεταβίβαση της κυριότητας των δρόμων εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οικείου Περιφερειάρχη, η οποία μεταγράφεται στο οικείο Υποθηκοφυλακείο ή καταχωρίζεται στο αρμόδιο Κτηματολογικό Γραφείο και κοινοποιείται στον ΟΠΕΚΕΠΕ για ενημέρωση της ψηφιακής βάσης, καθώς και στην Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση ΑΕ.» κ Εγγρ-1256/1-3-05 Εφαρμογή του Αρθ-10 παρ.1 του Ν-3212/03 και διευκρινήσεις σχετικά με τους κοινόχρηστους δρόμους σε εκτός σχεδίου περιοχή (εφαρμογή της διάταξης του Αρθ-1 παρ.1α ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85) ελάχιστο πρόσωπο εξασφάλιση της αρτιότητας των εκτός σχεδίου γηπέδων, που δημιουργούνται από κατάτμηση ή από συνένωση μη αρτίων, απαίτηση προσώπου και σε περιοχές ΖΟΕ Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου) Σχετ: 1) Το υπ' αριθμ.πρωτ.οικ.2/3-3-04 έγγραφο του Συλλόγου Μηχανικών και Υπομηχανικών Νομού Χαλκιδικής 2) Το υπ' αριθμ.πρωτ.1567/22-7-04 έγγραφο της Διεύθυνσης ΠΕΧΩ Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας 3) Τα υπ' αριθμ.πρωτ.1141/10-5-04 και 5077/28-12-04 έγγραφα της Διεύθυνσης ΠΕΧΩ Περιφέρειας Κρήτης. Για την εφαρμογή της διάταξης του θέματος με την οποία θεσπίζεται η απαίτηση ελάχιστου προσώπου 25 μ σε κοινόχρηστο δρόμο για την εξασφάλιση της αρτιότητας των εκτός σχεδίου γηπέδων, της παρ.1α του Αρθ-1 του ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85 ), που δημιουργούνται από κατάτμηση ή από συνένωση μη αρτίων, μετά την 31-12-03 , σας ενημερώνουμε ότι: 1. Η παρ.1β του Αρθ-1 του ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85), δεν τροποποιήθηκε και αυτονόητα για γήπεδα που έχουν πρόσωπο σε Διεθνείς, Εθνικές, Επαρχιακές Δημοτικές και Κοινοτικές οδούς, ως και σε εγκαταλελειμμένα τμήματα τους καθώς και σε σιδηροδρομικές γραμμές, εξακολουθεί να ισχύει η απαίτηση ελάχιστου προσώπου 45 μ και ελαχίστου βάθους 50μ. Περαιτέρω με τα τελευταία εδάφια της παρ.2β. του ως άνω Αρθ-1 ορίζεται ποιες θεωρούνται ως Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί "...για την εφαρμογή του παρόντος..." καθώς και για ποιες εξ' αυτών (κύριες - μοναδικές) ισχύουν οι παρεκκλίσεις της παρ.2β. 2. Κατά συνέπεια δεν ισχύουν οι περιπτ.α και περιπτ.γ της παρ.1 του Αρθ-10 της Εγκ-5/04 και ισχύουν τα εξής: Κοινόχρηστοι δρόμοι για την εφαρμογή της διάταξης του Αρθ-1 παρ.1α του ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85), όπως ισχύει μετά την τροποποίηση του από το Αρθ-10 παρ.1 του Ν-3212/03, είναι οι δρόμοι που έχουν διαμορφωθεί ως κοινόχρηστοι με τη βούληση της πολιτείας ή έχουν καταστεί κοινόχρηστοι και δεν εμπίπτουν στους δρόμους της πιο πάνω παρ.1 της παρούσης , όπως: α) αγροτικοί δρόμοι που αποδεικνύεται βάσει συμβολαίων ή άλλων στοιχείων ότι προϋφίστανται της 16- 4-24, ημερομηνίας ισχύος του Αρθ-20 του ΝΔ/17-7-23, β) δρόμοι που προβλέπονται από αναδασμό του Υπουργείου Γεωργίας, γ) η καθορισμένη ζώνη παραλίας, που εξυπηρετεί τις ανάγκες της κυκλοφορίας, εφόσον έχει τεθεί σε κοινή χρήση και είναι διαμορφωμένη οδός, δ) δρόμοι που έχουν κατασκευαστεί από τεχνικές υπηρεσίες του Δημοσίου και επιτρέπουν την πρόσβαση σε ακτές, αρχαιολογικούς χώρους, εθνικούς δρυμούς, χιονοδρομικά κέντρα ή σε σημαντικά δημόσια έργα (όπως φράγματα, στρατιωτικές εγκαταστάσεις, νοσοκομεία κλπ). Οι δρόμοι της περίπτωσης αυτής μπορεί να διαπιστώνονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας (κατ' ανάλογη εφαρμογή της διαπιστωτικής απόφασης Νομάρχη της παρ.2β). 3. Οι ως άνω διατάξεις για την απαίτηση προσώπου ισχύουν και σε περιοχές όπου εφαρμόζονται άλλες, ειδικότερες διατάξεις, όπως Προεδρικά Διατάγματα ΖΟΕ (Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου), που εκδόθηκαν πριν την 31-12-03, εκτός αν από αυτές ορίζεται απαίτηση για μεγαλύτερο πρόσωπο. 4. Τέλος, επισημαίνεται ότι σε κάθε περίπτωση κατάτμησης εκτός σχεδίου εκτάσεων, δεν θα πρέπει να διαφαίνεται η επιδίωξη σχηματισμού κοινοχρήστων χώρων, κατα παράβαση του Αρθ-20 παρ.1 του ΝΔ/17-7-23. Σχετική είναι η Αποφ-45503/25-10-04 του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ Γενική Διεύθυνση Πολεοδομίας Διεύθυνση Οικοδομικού
  3. Σήμερα
  4. Το πρότυπο «πάρκο τσέπης» euPOLIS στην Ακτή Δηλαβέρη στη συμβολή με την οδό Φιλίππου, στο Μικρολίμανο παρέδωσε την Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου, στους πολίτες ο Δήμος Πειραιά, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά έναν αστικό χώρο και φέρνοντας τη φύση πιο κοντά στην καθημερινή ζωή των κατοίκων. Το νέο πάρκο αποτελεί μία μικρή «όαση» πρασίνου, αισθητικής και κοινωνικής ζωής, σε μια γειτονιά με αυξημένες ανάγκες για ελεύθερους και βιώσιμους δημόσιους χώρους. Το πάρκο εγκαινιάστηκε από τον Δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη, στο πλαίσιο της στρατηγικής του δήμου για μια πιο βιώσιμη και ανθρώπινη πόλη, μέσα από παρεμβάσεις που ενισχύουν την ποιότητα ζωής. Ο χώρος περιλαμβάνει αρωματικά φυτά και θάμνους, μικρό βοτανικό κήπο για ανακάλυψη και χαλάρωση, χλοοτάπητα για παιχνίδι, ξεκούραση και δραστηριότητες, τραπέζια πικνίκ και καθιστικά για όμορφες στιγμές, κεντρικό μονοπάτι από οικολογικά υλικά που συνδέει το πάρκο με τον αστικό ιστό, συστήματα φωτισμού από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με χαμηλή κατανάλωση, φωλιές πουλιών για την ενίσχυση της επικονίασης, μετεωρολογικό σταθμό, σταθμό μέτρησης ποιότητας της ατμόσφαιρας, γωνιές ανακύκλωσης, μικρές γωνιές στάσης που «προσκαλούν» σε χαλάρωση. Το πάρκο προσφέρει ταυτόχρονα αναψυχή, ήπια άθληση και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, αποτελώντας παράδειγμα για τον αστικό επανασχεδιασμό και την ενσωμάτωση της φύσης στην πόλη. Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου euPOLIS Το έργο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος euPOLIS, με την πολύτιμη συμβολή της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής του δήμου, με στόχο την υιοθέτηση καινοτόμων παρεμβάσεων που κάνουν την πόλη πιο πράσινη, πιο ανθρώπινη και με καλύτερη ποιότητα ζωής. Στο πλαίσιο του euPOLIS, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί και άλλες σημαντικές παρεμβάσεις στον Πειραιά: · Κάθετος κήπος στα Ράλλεια Δημοτικά Σχολεία, που ποτίζεται με ανακυκλωμένο νερό. · Τοιχογραφία με κάθετο κήπο στο Μικρολίμανο, σε συνεργασία με το Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα Παιδικής Προστασίας. · Τεχνητοί ύφαλοι στο κανάλι του ΣΕΦ, οι οποίοι συμβάλλουν στον φυσικό καθαρισμό των υδάτων. · Έξυπνο παγκάκι που λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια στο Μικρολίμανο. Οι παρεμβάσεις αυτές δεν περιορίζονται μόνο στο πράσινο, αλλά συμβάλλουν συνολικά στη βιώσιμη αστική ανάπτυξη, ενώ τα αποτελέσματα του προγράμματος θα μεταφερθούν και σε άλλες πόλεις του εξωτερικού: Μποκοτά (Κολομβία), Παλέρμο (Ιταλία), Λεμεσός (Κύπρος) και Τρεμπίνιε (Βοσνία – Ερζεγοβίνη). Στη δημιουργία του πάρκου σημαντική ήταν η συνεργασία του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και του Χατζηκυριακείου Ιδρύματος Παιδικής Προστασίας, καθώς και η πολύτιμη συμβολή των Διευθύνσεων Εξωστρέφειας, Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και Τουρισμού, Περιβάλλοντος – Κλιματικής Αλλαγής και Ευζωίας Ζώων Συντροφιάς, Επισκευών Συντηρήσεων και Έργων Αυτεπιστασίας, Καθαριότητας και Ανακύκλωσης του Δήμου Πειραιά. Επόμενο έργο: Ανάπλαση Ακτής Δηλαβέρη Ο Δήμαρχος ανακοίνωσε επίσης, ότι δρομολογείται η επόμενη μεγάλη αστική παρέμβαση στην ίδια περιοχή, την Ακτή Δηλαβέρη, ως φυσική συνέχεια της ανάπλασης στο Μικρολίμανο, με στόχο την ολοκληρωμένη αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου της πόλης. View full είδηση
  5. Το πρότυπο «πάρκο τσέπης» euPOLIS στην Ακτή Δηλαβέρη στη συμβολή με την οδό Φιλίππου, στο Μικρολίμανο παρέδωσε την Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου, στους πολίτες ο Δήμος Πειραιά, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά έναν αστικό χώρο και φέρνοντας τη φύση πιο κοντά στην καθημερινή ζωή των κατοίκων. Το νέο πάρκο αποτελεί μία μικρή «όαση» πρασίνου, αισθητικής και κοινωνικής ζωής, σε μια γειτονιά με αυξημένες ανάγκες για ελεύθερους και βιώσιμους δημόσιους χώρους. Το πάρκο εγκαινιάστηκε από τον Δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη, στο πλαίσιο της στρατηγικής του δήμου για μια πιο βιώσιμη και ανθρώπινη πόλη, μέσα από παρεμβάσεις που ενισχύουν την ποιότητα ζωής. Ο χώρος περιλαμβάνει αρωματικά φυτά και θάμνους, μικρό βοτανικό κήπο για ανακάλυψη και χαλάρωση, χλοοτάπητα για παιχνίδι, ξεκούραση και δραστηριότητες, τραπέζια πικνίκ και καθιστικά για όμορφες στιγμές, κεντρικό μονοπάτι από οικολογικά υλικά που συνδέει το πάρκο με τον αστικό ιστό, συστήματα φωτισμού από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με χαμηλή κατανάλωση, φωλιές πουλιών για την ενίσχυση της επικονίασης, μετεωρολογικό σταθμό, σταθμό μέτρησης ποιότητας της ατμόσφαιρας, γωνιές ανακύκλωσης, μικρές γωνιές στάσης που «προσκαλούν» σε χαλάρωση. Το πάρκο προσφέρει ταυτόχρονα αναψυχή, ήπια άθληση και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, αποτελώντας παράδειγμα για τον αστικό επανασχεδιασμό και την ενσωμάτωση της φύσης στην πόλη. Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου euPOLIS Το έργο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος euPOLIS, με την πολύτιμη συμβολή της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής του δήμου, με στόχο την υιοθέτηση καινοτόμων παρεμβάσεων που κάνουν την πόλη πιο πράσινη, πιο ανθρώπινη και με καλύτερη ποιότητα ζωής. Στο πλαίσιο του euPOLIS, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί και άλλες σημαντικές παρεμβάσεις στον Πειραιά: · Κάθετος κήπος στα Ράλλεια Δημοτικά Σχολεία, που ποτίζεται με ανακυκλωμένο νερό. · Τοιχογραφία με κάθετο κήπο στο Μικρολίμανο, σε συνεργασία με το Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα Παιδικής Προστασίας. · Τεχνητοί ύφαλοι στο κανάλι του ΣΕΦ, οι οποίοι συμβάλλουν στον φυσικό καθαρισμό των υδάτων. · Έξυπνο παγκάκι που λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια στο Μικρολίμανο. Οι παρεμβάσεις αυτές δεν περιορίζονται μόνο στο πράσινο, αλλά συμβάλλουν συνολικά στη βιώσιμη αστική ανάπτυξη, ενώ τα αποτελέσματα του προγράμματος θα μεταφερθούν και σε άλλες πόλεις του εξωτερικού: Μποκοτά (Κολομβία), Παλέρμο (Ιταλία), Λεμεσός (Κύπρος) και Τρεμπίνιε (Βοσνία – Ερζεγοβίνη). Στη δημιουργία του πάρκου σημαντική ήταν η συνεργασία του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και του Χατζηκυριακείου Ιδρύματος Παιδικής Προστασίας, καθώς και η πολύτιμη συμβολή των Διευθύνσεων Εξωστρέφειας, Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και Τουρισμού, Περιβάλλοντος – Κλιματικής Αλλαγής και Ευζωίας Ζώων Συντροφιάς, Επισκευών Συντηρήσεων και Έργων Αυτεπιστασίας, Καθαριότητας και Ανακύκλωσης του Δήμου Πειραιά. Επόμενο έργο: Ανάπλαση Ακτής Δηλαβέρη Ο Δήμαρχος ανακοίνωσε επίσης, ότι δρομολογείται η επόμενη μεγάλη αστική παρέμβαση στην ίδια περιοχή, την Ακτή Δηλαβέρη, ως φυσική συνέχεια της ανάπλασης στο Μικρολίμανο, με στόχο την ολοκληρωμένη αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου της πόλης.
  6. Καλησπέρα σε όλους, αντιμετωπίζω την εξής υπόθεση και θα εκτιμούσα οποιαδήποτε καθοδήγηση: Ο εντολέας μου διαθέτει γήπεδα εκτός σχεδίου, τα οποία αποτελούν προϊόντα διανομής, αναρτημένα σε Κτηματολογικό Πίνακα Διανομής. Τα γήπεδα αυτά, σύμφωνα με το σχετικό τοπογραφικό, έχουν πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο που προβλέπεται στη διανομή, ο οποίος όμως δεν έχει διανοιχθεί στην πράξη. Τα γήπεδα πληρούν κατά τ’ άλλα τις προϋποθέσεις αρτιότητας και οικοδομησιμότητας «στα χαρτιά». Εκείνο όμως που με απασχολεί είναι η πρακτική δυνατότητα δόμησης και ποιες ενέργειες απαιτούνται ώστε να είναι οικοδομήσιμα στην πράξη, δεδομένου ότι ο δρόμος δεν έχει διανοιχθεί. Συγκεκριμένα: Υπάρχει διαδικασία ή πρόβλεψη για τη διάνοιξη τέτοιων κοινόχρηστων δρόμων; Χρειάζεται αίτημα προς τον οικείο Δήμο για τη διάνοιξη ή άλλου είδους πράξη/πρωτοβουλία?
  7. Το 2024, ο συνολικός κύκλος εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου επιχειρήσεων προς καταναλωτές (B2C) αυξήθηκε κατά 7%, από τα 765 δισ. ευρώ στα 819 δισ. ευρώ. Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2025 που έδωσαν στη δημοσιότητα ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, σε συνεργασία με τον Ecommerce Europe και το EuroCommerce. Αν και η αγορά συνολικά ενισχύθηκε, οι εξελίξεις διαφοροποιήθηκαν ανά περιοχή. Συγκεκριμένα, η Δυτική Ευρώπη, η μεγαλύτερη περιοχή e-commerce, κατέγραψε τη χαμηλότερη αύξηση (5%), φτάνοντας τα 466,5 δισ. ευρώ, κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Η Νότια Ευρώπη αυξήθηκε κατά 9% στα 182,9 δισ. ευρώ. Η Κεντρική Ευρώπη κατά 8% στα 85,9 δισ. ευρώ ενώ η Βόρεια Ευρώπη ακολούθησε τον μέσο όρο με 7% (στα 63,5 δισ. ευρώ). Η Ανατολική Ευρώπη κατέγραψε τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (18%), με κύκλο εργασιών 19,9 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με την έκθεση, για το 2025 προβλέπεται ανάπτυξη 7% συνολικά στην Ευρώπη. Το 81% του B2C κύκλου εργασιών το 2024 πραγματοποιήθηκε στην ΕΕ-27. Σε επίπεδο χωρών, το 2024, η Βοσνία-Ερζεγοβίνη σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση (+117%), κυρίως λόγω καλύτερης κάλυψης δεδομένων και νέας μεθοδολογίας. Ακολούθησε η Ουκρανία (+92%), ενώ Βουλγαρία (+20%), Εσθονία (+18%) και Βόρεια Μακεδονία (+15%) είχαν επίσης ισχυρή ανάπτυξη. Στον αντίποδα, Γερμανία και Τσεχία δεν είχαν καμία αύξηση. Η Γαλλία αναδείχθηκε η μεγαλύτερη αγορά B2C e-commerce στην Ευρώπη (175,3 δισ. ευρώ), ξεπερνώντας το Ηνωμένο Βασίλειο (127 δισ. ευρώ, πλέον μετρά μόνο τα διαδικτυακά αγαθά, όχι τις υπηρεσίες). Η Ισπανία πέρασε μπροστά από τη Γερμανία (95,2 δισ. ευρώ έναντι 94,0 δισ. ευρώ), ενώ Ιταλία (58,5 δισ. ευρώ) και Πολωνία (43,4 δισ. ευρώ) ακολουθούν. Το 2024, η διείσδυση διαδικτύου στην Ευρώπη αυξήθηκε στο 93% (από 92%). Για το 2025 προβλέπεται 94%, αγγίζοντας σχεδόν την πλήρη κάλυψη ηλικιών 16-74. Συγκεκριμένα: Βόρεια Ευρώπη (98%), Δυτική Ευρώπη (96%), Κεντρική Ευρώπη (93%), Νότια Ευρώπη (92%) και Ανατολική Ευρώπη (85%). Ορισμένες χώρες έφτασαν το 100% (Δανία, Ελβετία, Ολλανδία, Νορβηγία). Χαμηλότερα ποσοστά: Μολδαβία (64%), Ουκρανία (79%), Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία και Ελλάδα (87%), Κροατία (85%). Το 2024, το 73% του πληθυσμού 16-74 έκανε online αγορές (έναντι 71% το 2023). Αναλυτικότερα: Βόρεια Ευρώπη (84%), Δυτική Ευρώπη (83%), Κεντρική Ευρώπη ( 73% -μέσος όρος ΕΕ), Νότια Ευρώπη (61%) και Ανατολική Ευρώπη (57%). Κορυφαίες χώρες ήταν οι: Ιρλανδία (95%), Ολλανδία (94%), και Νορβηγία/Δανία/Ισλανδία/Ην. Βασίλειο (91%). Χαμηλότερα κινήθηκαν: Μολδαβία (27%), Μαυροβούνιο (35%), Αλβανία (38%), Βοσνία-Ερζεγοβίνη (44%), Βουλγαρία (50%) και Ιταλία (54%). Το 2024 η αγορά e-commerce της Ευρώπης βρέθηκε ανάμεσα σε ευκαιρίες και προκλήσεις. Συγκεκριμένα: -Ευκαιρίες: αυξανόμενη ζήτηση, καινοτομία σε πληρωμές/λογιστική/AI, νέα μοντέλα (second-hand, ανακατασκευή προϊόντων), στροφή στη βιωσιμότητα. -Προκλήσεις: σύνθετα ρυθμιστικά πλαίσια, ανάγκη στήριξης ΜΜΕ, αθέμιτος ανταγωνισμός από εκτός ΕΕ (κυρίως Ασία), περιορισμένοι μηχανισμοί επιβολής. Σύμφωνα με την έκθεση, η βιωσιμότητα καθίσταται βασική τάση: φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες, ηλεκτρικές παραδόσεις, τοπικά δίκτυα logistics. Ωστόσο, μικρότεροι λιανέμποροι δυσκολεύονται να εφαρμόσουν λύσεις μεγάλης κλίμακας. Η τεχνητή νοημοσύνη ενισχύει την εξατομίκευση, την εξυπηρέτηση πελατών, τη διαχείριση τιμών και προβλέψεων. Παρά τα εθνικά προγράμματα στήριξης, μόνο το 6% των ΜΜΕ της ΕΕ πληροί τα πολύ υψηλά ψηφιακά κριτήρια. Οι καταναλωτές ζητούν πλέον πιο ευέλικτες επιλογές παράδοσης (π.χ. click-and-collect, θυρίδες). Οι mobile πληρωμές και τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια ενισχύονται, ενώ η αντικαταβολή παραμένει σε κάποιες χώρες. Οικονομικές πιέσεις οδηγούν σε σύγκριση τιμών διασυνοριακά, καθυστερήσεις αγορών ή στροφή σε second-hand προϊόντα. View full είδηση
  8. Το 2024, ο συνολικός κύκλος εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου επιχειρήσεων προς καταναλωτές (B2C) αυξήθηκε κατά 7%, από τα 765 δισ. ευρώ στα 819 δισ. ευρώ. Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2025 που έδωσαν στη δημοσιότητα ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, σε συνεργασία με τον Ecommerce Europe και το EuroCommerce. Αν και η αγορά συνολικά ενισχύθηκε, οι εξελίξεις διαφοροποιήθηκαν ανά περιοχή. Συγκεκριμένα, η Δυτική Ευρώπη, η μεγαλύτερη περιοχή e-commerce, κατέγραψε τη χαμηλότερη αύξηση (5%), φτάνοντας τα 466,5 δισ. ευρώ, κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Η Νότια Ευρώπη αυξήθηκε κατά 9% στα 182,9 δισ. ευρώ. Η Κεντρική Ευρώπη κατά 8% στα 85,9 δισ. ευρώ ενώ η Βόρεια Ευρώπη ακολούθησε τον μέσο όρο με 7% (στα 63,5 δισ. ευρώ). Η Ανατολική Ευρώπη κατέγραψε τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (18%), με κύκλο εργασιών 19,9 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με την έκθεση, για το 2025 προβλέπεται ανάπτυξη 7% συνολικά στην Ευρώπη. Το 81% του B2C κύκλου εργασιών το 2024 πραγματοποιήθηκε στην ΕΕ-27. Σε επίπεδο χωρών, το 2024, η Βοσνία-Ερζεγοβίνη σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση (+117%), κυρίως λόγω καλύτερης κάλυψης δεδομένων και νέας μεθοδολογίας. Ακολούθησε η Ουκρανία (+92%), ενώ Βουλγαρία (+20%), Εσθονία (+18%) και Βόρεια Μακεδονία (+15%) είχαν επίσης ισχυρή ανάπτυξη. Στον αντίποδα, Γερμανία και Τσεχία δεν είχαν καμία αύξηση. Η Γαλλία αναδείχθηκε η μεγαλύτερη αγορά B2C e-commerce στην Ευρώπη (175,3 δισ. ευρώ), ξεπερνώντας το Ηνωμένο Βασίλειο (127 δισ. ευρώ, πλέον μετρά μόνο τα διαδικτυακά αγαθά, όχι τις υπηρεσίες). Η Ισπανία πέρασε μπροστά από τη Γερμανία (95,2 δισ. ευρώ έναντι 94,0 δισ. ευρώ), ενώ Ιταλία (58,5 δισ. ευρώ) και Πολωνία (43,4 δισ. ευρώ) ακολουθούν. Το 2024, η διείσδυση διαδικτύου στην Ευρώπη αυξήθηκε στο 93% (από 92%). Για το 2025 προβλέπεται 94%, αγγίζοντας σχεδόν την πλήρη κάλυψη ηλικιών 16-74. Συγκεκριμένα: Βόρεια Ευρώπη (98%), Δυτική Ευρώπη (96%), Κεντρική Ευρώπη (93%), Νότια Ευρώπη (92%) και Ανατολική Ευρώπη (85%). Ορισμένες χώρες έφτασαν το 100% (Δανία, Ελβετία, Ολλανδία, Νορβηγία). Χαμηλότερα ποσοστά: Μολδαβία (64%), Ουκρανία (79%), Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία και Ελλάδα (87%), Κροατία (85%). Το 2024, το 73% του πληθυσμού 16-74 έκανε online αγορές (έναντι 71% το 2023). Αναλυτικότερα: Βόρεια Ευρώπη (84%), Δυτική Ευρώπη (83%), Κεντρική Ευρώπη ( 73% -μέσος όρος ΕΕ), Νότια Ευρώπη (61%) και Ανατολική Ευρώπη (57%). Κορυφαίες χώρες ήταν οι: Ιρλανδία (95%), Ολλανδία (94%), και Νορβηγία/Δανία/Ισλανδία/Ην. Βασίλειο (91%). Χαμηλότερα κινήθηκαν: Μολδαβία (27%), Μαυροβούνιο (35%), Αλβανία (38%), Βοσνία-Ερζεγοβίνη (44%), Βουλγαρία (50%) και Ιταλία (54%). Το 2024 η αγορά e-commerce της Ευρώπης βρέθηκε ανάμεσα σε ευκαιρίες και προκλήσεις. Συγκεκριμένα: -Ευκαιρίες: αυξανόμενη ζήτηση, καινοτομία σε πληρωμές/λογιστική/AI, νέα μοντέλα (second-hand, ανακατασκευή προϊόντων), στροφή στη βιωσιμότητα. -Προκλήσεις: σύνθετα ρυθμιστικά πλαίσια, ανάγκη στήριξης ΜΜΕ, αθέμιτος ανταγωνισμός από εκτός ΕΕ (κυρίως Ασία), περιορισμένοι μηχανισμοί επιβολής. Σύμφωνα με την έκθεση, η βιωσιμότητα καθίσταται βασική τάση: φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες, ηλεκτρικές παραδόσεις, τοπικά δίκτυα logistics. Ωστόσο, μικρότεροι λιανέμποροι δυσκολεύονται να εφαρμόσουν λύσεις μεγάλης κλίμακας. Η τεχνητή νοημοσύνη ενισχύει την εξατομίκευση, την εξυπηρέτηση πελατών, τη διαχείριση τιμών και προβλέψεων. Παρά τα εθνικά προγράμματα στήριξης, μόνο το 6% των ΜΜΕ της ΕΕ πληροί τα πολύ υψηλά ψηφιακά κριτήρια. Οι καταναλωτές ζητούν πλέον πιο ευέλικτες επιλογές παράδοσης (π.χ. click-and-collect, θυρίδες). Οι mobile πληρωμές και τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια ενισχύονται, ενώ η αντικαταβολή παραμένει σε κάποιες χώρες. Οικονομικές πιέσεις οδηγούν σε σύγκριση τιμών διασυνοριακά, καθυστερήσεις αγορών ή στροφή σε second-hand προϊόντα.
  9. https://www.lifo.gr/now/entertainment/pethane-o-tragoydistis-kai-mpasistas-ton-moody-blues-tzon-lotz
  10. Το πρότυπο ΕΛΟΤ 60364-5-52 δεν παρέχει συγκεκριμένες οδηγίες για την τοποθέτηση καλωδίων "στο" δάπεδο, καθώς αυτό είναι πιθανόν να θεωρηθεί επικίνδυνο. Οι ηλεκτρικές γραμμές πρέπει να είναι εγκατεστημένες σε ένα προστατευμένο περιβάλλον και κατά την γνώμη μου στην περίπτωση τοποθέτησης στο δάπεδο μόνο μέσα σε μεταλλικούς σωλήνες, με όσα προβλήματα αυτό δημιουργεί στην περίπτωση συνύπαρξης με ενδοδαπέδια θέρμανση ή σωλήνες ύδρευσης.
  11. Εντός του 2026 είναι ο στόχος για την έναρξη των προκαταρκτικών εργασιών που αφορά το project για το Cape Tholos του ομίλου Μεταξά, των Μetaxa Hospitality Group στην Κρήτη, μία επένδυση ύψους 250 εκατ. ευρώ. Το έργο θα υλοποιηθεί σε ορίζοντα πέντε ετών όπως επισημαίνεται στη νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για την αδειοδότηση του έργου που έχει τεθεί σε διαβούλευση και θα ολοκληρωθεί έως τις 9 Δεκεμβρίου 2025. Το έργο του ομίλου που κλείνει 50 χρόνια παρουσίας σε Κρήτη και Σαντορίνη στο κομμάτι των πολυτελών ξενοδοχείων, περιλαμβάνει τουριστικά καταλύματα (ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις και Τουριστικές Επιπλωμένες Κατοικίες) που αποτελούνται από το κεντρικό κτίριο του ξενοδοχείου σε συνδυασμό με ανεξάρτητες μονάδες διαμονής, χώρους εστίασης και αναψυχής, κολυμβητικές δεξαμενές, κοινόχρηστους χώρους καθώς και χώρους στάθμευσης. Ταυτόχρονα, προβλέπεται η ανάπτυξη ενός Κέντρου Αναζωογόνησης (SPA) ως ειδική τουριστική υποδομή, καθώς και ενός Κέντρου Αθλητικών Εγκαταστάσεων. Στόχος είναι η σύνθετη τουριστική ανάπτυξη «για έναν νέο ολιστικό προορισμό υπερπολυτελούς φιλοξενίας και «επώνυμων» κατοικιών», με βάση τη μελέτη. Για το ακίνητο έχει εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα το 2024, εγκρίνοντας το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) με τίτλο «Cape Tholos – Σύνθετη Τουριστική Ανάπτυξη στο Λασίθι». Το έργο θα υλοποιηθεί σε βραχώδη έκταση χαμηλής βλάστησης περίπου 1.130 στρεμμάτων στην περιοχή του Καβουσίου της βορειοανατολικής Κρήτης. Συνολικά, η έκταση αφορά 1.224 στρέμματα, ωστόσο περί τα 94 στρέμματα αφορούν σε ζώνες προστασίας φύσης και τοπίου, καθώς και σε αρχαιολογικούς χώρους. Η συνολική δυναμικότητα του συγκροτήματος θα ανέρχεται σε 1.014 κλίνες, ενώ η προγραμματισμένη δόμηση αγγίζει τα 48.780 τ.μ., με συνολική κάλυψη 43.517 τετραγωνικών μέτρων. Οι επιμέρους λειτουργικές ενότητες του ξενοδοχειακού συγκροτήματος περιλαμβάνουν χώρους υποδοχής και διοίκησης, ποικιλία τύπων σουιτών (standard, executive, presidential), αίθουσες συνεδρίων και εκδηλώσεων, εγκαταστάσεις εστίασης (εστιατόρια, lounge bar, BBQ), εγκαταστάσεις ευεξίας και γυμναστηρίου, παιδότοπο, βιβλιοθήκη, χώρους αποθήκευσης και logistics, καθώς και αυτόνομα υποσυστήματα όπως το Sea Beach Club, το Water Sports Center και το κλειστό Sports Club. Ήπια ένταξη του έργου στο φυσικό τοπίο της περιοχής Η αρχιτεκτονική προσέγγιση βασίζεται σε αρχές ήπιας ένταξης στο φυσικό περιβάλλον, με ανάπτυξη δύο διακριτών ενοτήτων: Την ενότητα Luxury Resort, στην οποία χωροθετείται το ξενοδοχείο των πέντε αστέρων με συνολική δυναμικότητα 370 κλινών, κατανεμημένων σε κεντρικό κτίριο και επιμέρους μονάδες Hotel Guestrooms και Hotel Villas. Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων εγκαταστάσεις SPA, αίθουσες συνεδρίων, εστιατόρια, εξωτερικές πισίνες και παιδικούς χώρους. Την ενότητα Cape Tholos Residences, όπου προβλέπονται 58 Non-Branded επιπλωμένες τουριστικές κατοικίες, διαφόρων τυπολογιών (3 έως 5 υπνοδωματίων), όλες με ιδιωτικές πισίνες και θέα προς τη θάλασσα Κατά τη φάση λειτουργίας του Συνθέτου Τουριστικού Καταλύματος, η επιχείρηση θα βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη κατά την υψηλή τουριστική περίοδο, η οποία εκτείνεται από τον Απρίλιο έως και τον Οκτώβριο, ενώ κατά τους υπόλοιπους μήνες, η λειτουργία θα προσαρμόζεται δυναμικά στη ζήτηση. Σύμφωνα με τον αναλυτικό σχεδιασμό του έργου, κατά την πλήρη λειτουργία του συγκροτήματος, προβλέπεται η απασχόληση συνολικά 411 εργαζομένων, εκ των οποίων 335 στο ξενοδοχείο και τις επώνυμες κατοικίες και 76 στο τμήμα Cape Tholos Residences. Οι κτιριακές υποδομές διατάσσονται με γνώμονα την αραιή δόμηση και την προστασία του φυσικού τοπίου. Η υψομετρική ανάπτυξη αξιοποιεί τη φυσική γεωμορφολογία, με τις κύριες κατασκευές να τοποθετούνται σε περιοχές χαμηλής ορατότητας και σε θέσεις που ελαχιστοποιούν την οπτική όχληση. Η πλειονότητα των κτιρίων διατηρεί χαμηλό ύψος (ισόγεια ή μερικώς διώροφα), ενώ πάνω από 60% της έκτασης παραμένει αδόμητο ή διαμορφώνεται με φυτεύσεις. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ενεργειακή απόδοση και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, με εφαρμογή αρχών βιοκλιματικού σχεδιασμού (φυσικός αερισμός, προσανατολισμός, ηλιοπροστασία, φυσικός φωτισμός) και υλοποίηση πράσινων δωμάτων, υδατοπερατών δαπέδων και χρήσης τοπικών υλικών, όπως η ασβεστολιθική πέτρα από τις εκσκαφές. View full είδηση
  12. Εντός του 2026 είναι ο στόχος για την έναρξη των προκαταρκτικών εργασιών που αφορά το project για το Cape Tholos του ομίλου Μεταξά, των Μetaxa Hospitality Group στην Κρήτη, μία επένδυση ύψους 250 εκατ. ευρώ. Το έργο θα υλοποιηθεί σε ορίζοντα πέντε ετών όπως επισημαίνεται στη νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για την αδειοδότηση του έργου που έχει τεθεί σε διαβούλευση και θα ολοκληρωθεί έως τις 9 Δεκεμβρίου 2025. Το έργο του ομίλου που κλείνει 50 χρόνια παρουσίας σε Κρήτη και Σαντορίνη στο κομμάτι των πολυτελών ξενοδοχείων, περιλαμβάνει τουριστικά καταλύματα (ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις και Τουριστικές Επιπλωμένες Κατοικίες) που αποτελούνται από το κεντρικό κτίριο του ξενοδοχείου σε συνδυασμό με ανεξάρτητες μονάδες διαμονής, χώρους εστίασης και αναψυχής, κολυμβητικές δεξαμενές, κοινόχρηστους χώρους καθώς και χώρους στάθμευσης. Ταυτόχρονα, προβλέπεται η ανάπτυξη ενός Κέντρου Αναζωογόνησης (SPA) ως ειδική τουριστική υποδομή, καθώς και ενός Κέντρου Αθλητικών Εγκαταστάσεων. Στόχος είναι η σύνθετη τουριστική ανάπτυξη «για έναν νέο ολιστικό προορισμό υπερπολυτελούς φιλοξενίας και «επώνυμων» κατοικιών», με βάση τη μελέτη. Για το ακίνητο έχει εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα το 2024, εγκρίνοντας το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) με τίτλο «Cape Tholos – Σύνθετη Τουριστική Ανάπτυξη στο Λασίθι». Το έργο θα υλοποιηθεί σε βραχώδη έκταση χαμηλής βλάστησης περίπου 1.130 στρεμμάτων στην περιοχή του Καβουσίου της βορειοανατολικής Κρήτης. Συνολικά, η έκταση αφορά 1.224 στρέμματα, ωστόσο περί τα 94 στρέμματα αφορούν σε ζώνες προστασίας φύσης και τοπίου, καθώς και σε αρχαιολογικούς χώρους. Η συνολική δυναμικότητα του συγκροτήματος θα ανέρχεται σε 1.014 κλίνες, ενώ η προγραμματισμένη δόμηση αγγίζει τα 48.780 τ.μ., με συνολική κάλυψη 43.517 τετραγωνικών μέτρων. Οι επιμέρους λειτουργικές ενότητες του ξενοδοχειακού συγκροτήματος περιλαμβάνουν χώρους υποδοχής και διοίκησης, ποικιλία τύπων σουιτών (standard, executive, presidential), αίθουσες συνεδρίων και εκδηλώσεων, εγκαταστάσεις εστίασης (εστιατόρια, lounge bar, BBQ), εγκαταστάσεις ευεξίας και γυμναστηρίου, παιδότοπο, βιβλιοθήκη, χώρους αποθήκευσης και logistics, καθώς και αυτόνομα υποσυστήματα όπως το Sea Beach Club, το Water Sports Center και το κλειστό Sports Club. Ήπια ένταξη του έργου στο φυσικό τοπίο της περιοχής Η αρχιτεκτονική προσέγγιση βασίζεται σε αρχές ήπιας ένταξης στο φυσικό περιβάλλον, με ανάπτυξη δύο διακριτών ενοτήτων: Την ενότητα Luxury Resort, στην οποία χωροθετείται το ξενοδοχείο των πέντε αστέρων με συνολική δυναμικότητα 370 κλινών, κατανεμημένων σε κεντρικό κτίριο και επιμέρους μονάδες Hotel Guestrooms και Hotel Villas. Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων εγκαταστάσεις SPA, αίθουσες συνεδρίων, εστιατόρια, εξωτερικές πισίνες και παιδικούς χώρους. Την ενότητα Cape Tholos Residences, όπου προβλέπονται 58 Non-Branded επιπλωμένες τουριστικές κατοικίες, διαφόρων τυπολογιών (3 έως 5 υπνοδωματίων), όλες με ιδιωτικές πισίνες και θέα προς τη θάλασσα Κατά τη φάση λειτουργίας του Συνθέτου Τουριστικού Καταλύματος, η επιχείρηση θα βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη κατά την υψηλή τουριστική περίοδο, η οποία εκτείνεται από τον Απρίλιο έως και τον Οκτώβριο, ενώ κατά τους υπόλοιπους μήνες, η λειτουργία θα προσαρμόζεται δυναμικά στη ζήτηση. Σύμφωνα με τον αναλυτικό σχεδιασμό του έργου, κατά την πλήρη λειτουργία του συγκροτήματος, προβλέπεται η απασχόληση συνολικά 411 εργαζομένων, εκ των οποίων 335 στο ξενοδοχείο και τις επώνυμες κατοικίες και 76 στο τμήμα Cape Tholos Residences. Οι κτιριακές υποδομές διατάσσονται με γνώμονα την αραιή δόμηση και την προστασία του φυσικού τοπίου. Η υψομετρική ανάπτυξη αξιοποιεί τη φυσική γεωμορφολογία, με τις κύριες κατασκευές να τοποθετούνται σε περιοχές χαμηλής ορατότητας και σε θέσεις που ελαχιστοποιούν την οπτική όχληση. Η πλειονότητα των κτιρίων διατηρεί χαμηλό ύψος (ισόγεια ή μερικώς διώροφα), ενώ πάνω από 60% της έκτασης παραμένει αδόμητο ή διαμορφώνεται με φυτεύσεις. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ενεργειακή απόδοση και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, με εφαρμογή αρχών βιοκλιματικού σχεδιασμού (φυσικός αερισμός, προσανατολισμός, ηλιοπροστασία, φυσικός φωτισμός) και υλοποίηση πράσινων δωμάτων, υδατοπερατών δαπέδων και χρήσης τοπικών υλικών, όπως η ασβεστολιθική πέτρα από τις εκσκαφές.
  13. Εγώ βρε λεβέντες γιατί βλέπω Υπέρβαση Δόμησης χώρου με μειωμένο συντελεστή και ταυτοχρόνως Υπέρβαση Κάλυψης;
  14. Μεροληπτικό άρθρο από σάιτ που στηρίζει τους δημαρχούκους και τις πομπές τους. Είναι ξεκάθαρο ότι ο δήμαρχος της Αθήνας με την συμπαράσταση γνωστών πολιτικών φρονημάτων συνταγματολόγου, παρανόμησε και πρέπει άμεσα να επαναφερθούν τα ύψη του ΝΟΚ, τα οποία δεν έχουν σχέση με τα μπόνους, αλλά με τους ισχύοντες ΣΔ.
  15. Το Ταμείο Ανάκαμψης λήγει στο τέλος του Αυγούστου 2026, υπενθυμίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην έκθεση της για την πορεία των πληρωμών και της εκπλήρωσης των ορόσημων. Η Κομισιόν στην έκθεση (αφορούσε δεδομένα του Ιουνίου 2025) που έδωσε στη δημοσιότητα περιλαμβάνει την Ελλάδα μαζί με άλλες 11 χώρες σε εκείνες που θα πρέπει να επιταχύνουν τους ρυθμούς εφαρμογής των ορόσημων που έχει θέσει το Ταμείο Ανάκαμψης. Αντίθετα, ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης, παίζοντας… με τα νούμερα βλέπει την Ελλάδα στις πρώτες θέσεις της Ε.Ε. ως προς τα αιτήματα πληρωμών, τις εκταμιεύσεις πόρων και τα ορόσημα. Τα ορόσημα και η Ελλάδα Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Ελλάδα και σε άλλες 11 χώρες στην Κύπρο, την Κροατία, την Τσεχία, την Ιταλία, τη Λετονία, τη Λιθουανία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Σλοβακία, τη Σλοβενία και την Ισπανία έγινε σύσταση να επιταχύνουν τον ρυθμό εφαρμογής των ορόσημων που έχουν τεθεί στις χώρες για την εκταμίευση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης. Η Ελλάδα, επί της ουσίας περιλαμβάνεται στο γκρουπ των χωρών εκείνων που καθυστερούν να υλοποιήσουν τα ορόσημα και η Κομισιόν τις κατηγοριοποιεί σε εκείνες που δεν έχουν εκπληρώσει σε ποσοστό από το 50% έως το 85% των ορόσημων τους. Στις αδύναμες χώρες ως προς τα ορόσημα κάνει επίσης άλλη μία κατηγορία των χωρών εκείνων που δεν έχουν εκπληρώσει πάνω από το 85% των ορόσημων, δηλαδή τις Βουλγαρία, Ουγγαρία και Ρουμανία για τις οποίες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απευθύνει σύσταση ώστε να επιταχύνουν επειγόντως τους ρυθμούς υλοποίησης των ορόσημων και των στόχων. Οι συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το ΤΑΑ: ΟΙ-ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ-ΤΗΣ-ΕΥΡ.-ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ-ΓΙΑ-ΤΟ-ΤΑΜΕΙΟ-ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ.pdf Το Ταμείο Ανάκαμψης και οι πληρωμές Στην έκθεση της η Κομισιόν παρατηρεί ότι ο ρυθμός υλοποίησης του Ταμείου Ανάκαμψης διαφέρει μεταξύ των κρατών – μελών της Ε.Ε. Όπως αναφέρει έξι κράτη μέλη (Δανία, Εσθονία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία και Μάλτα) έχουν λάβει πληρωμές που αντιστοιχούν σε περισσότερο από 65% των συνολικών πόρων που τους αναλογούν. Ελλάδα, Λετονία, Πορτογαλία και Σλοβακία, σύμφωνα με το report της Κομισιόν, έχουν λάβει περισσότερο από 50% της χρηματοδότησης. Δεκαπέντε κράτη μέλη (Αυστρία, Βέλγιο, Κροατία, Κύπρος, Τσεχία, Φινλανδία, Ιρλανδία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Κάτω Χώρες, Πολωνία, Ρουμανία, Σλοβενία, Ισπανία και Σουηδία) έχουν πραγματοποιήσει εκταμιεύσεις που αντιστοιχούν σε περισσότερο από 30% της χρηματοδότησης του RRF, ενώ δύο κράτη μέλη (Βουλγαρία και Ουγγαρία) παραμένουν κάτω από το όριο του 30%. Με αυτά τα δεδομένα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τονίζει ότι «απομένει λιγότερος από ένας χρόνος μέχρι την καταληκτική προθεσμία του Αυγούστου 2026 και πλέον η αποτελεσματική εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων και υλοποίησης των επενδύσεων καθίσταται ολοένα και πιο επείγουσα». ΟΛΗ Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡ. ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ: ΟΛΗ-Η-ΕΚΘΕΣΗ-ΤΗΣ-ΕΥΡ.-ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ-ΓΙΑ-ΤΗΝ-ΠΟΡΕΙΑ-ΤΟΥ-ΤΑΜΕΙΟΥ-ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ.pdf
  16. Το Ταμείο Ανάκαμψης λήγει στο τέλος του Αυγούστου 2026, υπενθυμίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην έκθεση της για την πορεία των πληρωμών και της εκπλήρωσης των ορόσημων. Η Κομισιόν στην έκθεση (αφορούσε δεδομένα του Ιουνίου 2025) που έδωσε στη δημοσιότητα περιλαμβάνει την Ελλάδα μαζί με άλλες 11 χώρες σε εκείνες που θα πρέπει να επιταχύνουν τους ρυθμούς εφαρμογής των ορόσημων που έχει θέσει το Ταμείο Ανάκαμψης. Αντίθετα, ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης, παίζοντας… με τα νούμερα βλέπει την Ελλάδα στις πρώτες θέσεις της Ε.Ε. ως προς τα αιτήματα πληρωμών, τις εκταμιεύσεις πόρων και τα ορόσημα. Τα ορόσημα και η Ελλάδα Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Ελλάδα και σε άλλες 11 χώρες στην Κύπρο, την Κροατία, την Τσεχία, την Ιταλία, τη Λετονία, τη Λιθουανία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Σλοβακία, τη Σλοβενία και την Ισπανία έγινε σύσταση να επιταχύνουν τον ρυθμό εφαρμογής των ορόσημων που έχουν τεθεί στις χώρες για την εκταμίευση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης. Η Ελλάδα, επί της ουσίας περιλαμβάνεται στο γκρουπ των χωρών εκείνων που καθυστερούν να υλοποιήσουν τα ορόσημα και η Κομισιόν τις κατηγοριοποιεί σε εκείνες που δεν έχουν εκπληρώσει σε ποσοστό από το 50% έως το 85% των ορόσημων τους. Στις αδύναμες χώρες ως προς τα ορόσημα κάνει επίσης άλλη μία κατηγορία των χωρών εκείνων που δεν έχουν εκπληρώσει πάνω από το 85% των ορόσημων, δηλαδή τις Βουλγαρία, Ουγγαρία και Ρουμανία για τις οποίες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απευθύνει σύσταση ώστε να επιταχύνουν επειγόντως τους ρυθμούς υλοποίησης των ορόσημων και των στόχων. Οι συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το ΤΑΑ: ΟΙ-ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ-ΤΗΣ-ΕΥΡ.-ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ-ΓΙΑ-ΤΟ-ΤΑΜΕΙΟ-ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ.pdf Το Ταμείο Ανάκαμψης και οι πληρωμές Στην έκθεση της η Κομισιόν παρατηρεί ότι ο ρυθμός υλοποίησης του Ταμείου Ανάκαμψης διαφέρει μεταξύ των κρατών – μελών της Ε.Ε. Όπως αναφέρει έξι κράτη μέλη (Δανία, Εσθονία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία και Μάλτα) έχουν λάβει πληρωμές που αντιστοιχούν σε περισσότερο από 65% των συνολικών πόρων που τους αναλογούν. Ελλάδα, Λετονία, Πορτογαλία και Σλοβακία, σύμφωνα με το report της Κομισιόν, έχουν λάβει περισσότερο από 50% της χρηματοδότησης. Δεκαπέντε κράτη μέλη (Αυστρία, Βέλγιο, Κροατία, Κύπρος, Τσεχία, Φινλανδία, Ιρλανδία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Κάτω Χώρες, Πολωνία, Ρουμανία, Σλοβενία, Ισπανία και Σουηδία) έχουν πραγματοποιήσει εκταμιεύσεις που αντιστοιχούν σε περισσότερο από 30% της χρηματοδότησης του RRF, ενώ δύο κράτη μέλη (Βουλγαρία και Ουγγαρία) παραμένουν κάτω από το όριο του 30%. Με αυτά τα δεδομένα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τονίζει ότι «απομένει λιγότερος από ένας χρόνος μέχρι την καταληκτική προθεσμία του Αυγούστου 2026 και πλέον η αποτελεσματική εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων και υλοποίησης των επενδύσεων καθίσταται ολοένα και πιο επείγουσα». ΟΛΗ Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡ. ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ: ΟΛΗ-Η-ΕΚΘΕΣΗ-ΤΗΣ-ΕΥΡ.-ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ-ΓΙΑ-ΤΗΝ-ΠΟΡΕΙΑ-ΤΟΥ-ΤΑΜΕΙΟΥ-ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ.pdf View full είδηση
  17. Χθες
  18. Η αλλαγή θέσης αφορά σε διαφορετική θέση υποχρεωτικής-για την έκδοση της Ο.Α-θέσης στάθμευσης;
  19. Αρα @Pavlos33 2 πολ. παραβάσεις θα βαλω , μια για τον αναλυτικο και μια για την αλλαγη θεσης. Σωστά ?
  20. Σε υπόγειο πολυκατοικίας που χρησιμοποιείται ως χώρος στάθμευσης εχει συσταθει ως οριζοντια ιδιοκτησια , με χιλιοστά , η θέση της φωτο που δεν προβλέπεται στην άδεια. Άρα μια παράβαση έχω ήδη από αυτό. Στο σημείο που την έχουν βάλει , είναι τμήμα το οποίο έπρεπε να έχει χαμηλό ύψος λόγω μπαζώματος (διαταξη περι υπογείου γκαραζ σε εκτος περιγραμματος τμημα υπογειου). Οπως βλεπετε αυτο δεν εγινε και εχω το πληρες υψος υπογειου 2,80 αντί για 1,80. Με δεδομένο οτι η θέση στάθμευσης έχει μεν δικά της χιλιοστά αλλά δεν έχει τοίχους , ένα θεωρητικό περίγραμμα στο δάπεδο είναι , πως πρέπει να αντιμετωπίσω το θέμα της υπέρβασης του ύψους και μάλιστα στη μισή θέση ?
  21. Kαλησπέρα συνάδελφοι. Θέλω να κάνω αναθεώρηση έντυπης άδειας που είναι σε ισχύ, με μεταβολή πολεοδομικών μεγεθών για κτίριο που έχει κατασκευαστεί ο φέροντας οργανισμός και οι τοιχοποιίες ,καθώς, ενώ διατηρήθηκε η μορφολογία της αρχικής άδειας στην κατασκευή προέκυψαν σε κάποια σημεία αποκλίσεις 3-4%.Μετά από επικοινωνία με την ΥΔΟΜ ενημερώθηκα πως δεν επιτρέπεται να κάνω αναθεώρηση αλλά μόνο νομιμοποίηση αφού πληρωθεί πρόστιμο καθώς δεν έχει διατηρηθεί το αρχικό περίγραμμα του κτιρίου. Έχετε κάποια άποψη σχετικά με το θέμα; Ευχαριστώ!
  22. Μη ευγενικό είναι να μπαίνεις σε ένα ποστ δικό μου, όπου με επιχειρήματα κάνω μια παρουσίαση εκτίμηση ενός γεγονότος και να μιλάς πολύ χωρίς κανένα επιχείρημα. Θα καώ στη πυρά, όταν έρθει η στιγμή, αν δεν μου κάψουν τον εγκέφαλο κάποιοι νωρίτερα. Σ ευχαριστώ που δεν θα μου ξαναμιλήσεις… θα έλεγα για να κλείσω , αλλά με πρόλαβες, είδα ότι το μετάνιωσες και ξαναμίλησες. Θα κρατήσεις τον λόγο σου;
  23. Κατ αρχήν να είσαι ευγενικός. Αφού μπορείς να βγάλεις συμπέρασμα από φωτογραφίες μπράβο σου. Κοίτα μόνο μην το κάνεις σε καμμια πραγματογνωμοσύνη γιατί τότε κάηκες.Στο συστήνει φιλικά κάποιος που έχει κάνει 25 πραγματογνωμοσύνες στα 44 χρόνια δουλειάς. Ακούς τεχνικό συμπέρασμα από φωτογραφίες . Ας μιλήσουν και οι συνάδελφοι του φόρουμ (αν θεωρούν οτι είναι άξια λόγου μια απάντηση). Αυτά και από εμένα δεν αξίζει καμμια περαιτέρω συζήτηση.
  24. δεν μιλάς αλλά μιλάς πολύ , η φωτο εμένα μου αρκεί, στις έννοιες μπαίνει εσύ. Επί της ουσίας έχεις κάποιο επιχείρημα να αντιτείνεις; όχι, μη μιλάς πολύ τότε.
  25. Κι, επί πλέον, μια καλή αποτύπωση της ενδοδαπέδιας όδευσης δια παν ενδεχόμενο
  26. Σύμφωνα με στοιχεία του ΔΑΠΕΕΠ, δεκάδες επιχειρήσεις εξακολουθούν να καταβάλλουν χαμηλότερο τέλος από το προβλεπόμενο (8,75 ευρώ αντί για 17 ευρώ), με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ανείσπρακτες οφειλές που αγγίζουν τα 60 εκατ. ευρώ ετησίως από το 2019. Σε λεπτές ισορροπίες κινείται η υπόθεση του Ειδικού Τέλους Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ), καθώς οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκονται σε εξέλιξη. Το ζητούμενο είναι η οριστικοποίηση του νέου πλαισίου που θα ισχύσει για την τριετία 2023–2025, αλλά η πορεία δεν είναι χωρίς εμπόδια. Το «αγκάθι» των παλαιών χρεώσεων Σύμφωνα με στοιχεία του ΔΑΠΕΕΠ, δεκάδες επιχειρήσεις εξακολουθούν να καταβάλλουν χαμηλότερο τέλος από το προβλεπόμενο (8,75 ευρώ αντί για 17 ευρώ), με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ανείσπρακτες οφειλές που αγγίζουν τα 60 εκατ. ευρώ ετησίως από το 2019. Το βάρος αυτό μεταφέρεται στον ΕΛΑΠΕ, ο οποίος χρηματοδοτεί την αποζημίωση των παραγωγών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Η Ελλάδα όφειλε ως τα τέλη του 2023 να παρουσιάσει στην Κομισιόν έναν επικαιροποιημένο μηχανισμό ενισχύσεων, προσαρμοσμένο στους νέους ευρωπαϊκούς κανόνες (CEEAG 2022). Αυτοί περιορίζουν πλέον τις μειωμένες χρεώσεις μόνο σε συγκεκριμένους, ενεργοβόρους κλάδους, αποκλείοντας την ευρεία εφαρμογή που ακολουθούσε η χώρα μας και είχε οδηγήσει σε έλλειμμα. Εκκρεμότητες και συμμόρφωση Ο έλεγχος των χρεώσεων για τη διετία 2019–2020 αποκάλυψε ότι το μειωμένο τέλος εφαρμόστηκε όχι βάσει του τομέα δραστηριότητας – όπως επιβάλλει η Ε.Ε. – αλλά ανάλογα με την τάση του δικτύου (μέση ή υψηλή). Αυτό σήμαινε ότι επιχειρήσεις που δεν ήταν επιλέξιμες πλήρωναν λιγότερο, ενώ κάποιες βιομηχανίες με υψηλή κατανάλωση κατέβαλλαν περισσότερα. Οι διαφορές αυτές οδήγησαν σε μια περίπλοκη εικόνα. Αγροτικές μονάδες και μικρότερες επιχειρήσεις καλούνται να επιστρέψουν περί τα 130 εκατ. ευρώ για τη διετία 2019–2020, ποσό που μπορεί να διπλασιαστεί όταν κλείσουν οι εκκαθαρίσεις ώς το 2024. Αντίθετα, οι ενεργοβόρες βιομηχανίες μέσης τάσης και οι μονάδες υψηλής τάσης δικαιούνται επιστροφές δεκάδων εκατομμυρίων. Οι επιστροφές του 2021 Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανάρτησης των οριστικών αποφάσεων υπαγωγής για το 2021. Μέσα από το πληροφοριακό σύστημα του ΔΑΠΕΕΠ, οι δικαιούχοι μπορούν πλέον να λάβουν τα σχετικά έγγραφα. Το συνολικό ποσό που επιστρέφεται στις επιλέξιμες βιομηχανίες ανέρχεται σε περίπου 17 εκατ. ευρώ, εξέλιξη που θεωρείται ένα μικρό αλλά σημαντικό βήμα για την εξυγίανση του συστήματος. Το παζλ της επόμενης μέρας Παρά τις επιστροφές, η μεγάλη εικόνα παραμένει θολή. Οι οφειλές που «τρέχουν» από το 2019 βαραίνουν τον ΕΛΑΠΕ, ενώ οι τελικές αποφάσεις για το ύψος του ΕΤΜΕΑΡ στην περίοδο 2023–2025 καθυστερούν. Οι συνομιλίες με την Κομισιόν είναι κρίσιμες, καθώς η χώρα καλείται να βρει ισορροπία ανάμεσα στη στήριξη των ενεργοβόρων βιομηχανιών και στη δημοσιονομική σταθερότητα, χωρίς να παραβιάσει το πλαίσιο των ευρωπαϊκών ενισχύσεων. Το μόνο βέβαιο είναι ότι οι επόμενοι μήνες θα είναι καθοριστικοί για το πώς θα διαμορφωθεί το ενεργειακό τοπίο για τις μεγάλες επιχειρήσεις της χώρας, με το ΕΤΜΕΑΡ να παραμένει στο επίκεντρο των διαβουλεύσεων. View full είδηση
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.