Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
pygma joined the community
-
Σε συνέχεια της από 2 Ιουλίου 2025 Απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Πράσινου Ταμείου με αρ. 314.4.4/2025 για την σχετική έγκριση δημοσιεύουμε την: Πρόσκληση υποβολής προτάσεων για τα έτη 2025 -2026 στον Αξονα Προτεραιότητας 1 (Α.Π.1) «Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου» του χρηματοδοτικού Προγράμματος: «Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου» Η υποβολή των προτάσεων γίνεται αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρονικά, μέσω της ιστοσελίδας του Πράσινου Ταμείου (www.prasinotameio.gr ) από την Τετάρτη 30 Ιουλίου 2025. Η πρόσκληση θα παραμείνει ανοιχτή έως και την Παρασκευή 29 Μαΐου 2026, που είναι καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προτάσεων. Προσοχή κατά τη σύνταξη των προτάσεων να λαμβάνεται υπόψιν η ισχύουσα έκδοση του Οδηγού v.1 Δείτε εδώ το σχετικό αρχείο της Πρόσκλησης : Πρόσκληση_ΠΙ_2025-2026 Πρόσθετα αρχεία: Οδηγός Διαχείρισης για τη χρηματοδότηση δράσεων στο πλαίσιο της πρόσκλησης με κωδικό «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ 2025-2026 (Π.Ι. 2025-2026)» : ΟΔΗΓΟΣ ΠΙ 2025-2026_v1
-
Σε συνέχεια της από 2 Ιουλίου 2025 Απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Πράσινου Ταμείου με αρ. 314.4.4/2025 για την σχετική έγκριση δημοσιεύουμε την: Πρόσκληση υποβολής προτάσεων για τα έτη 2025 -2026 στον Αξονα Προτεραιότητας 1 (Α.Π.1) «Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου» του χρηματοδοτικού Προγράμματος: «Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου» Η υποβολή των προτάσεων γίνεται αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρονικά, μέσω της ιστοσελίδας του Πράσινου Ταμείου (www.prasinotameio.gr ) από την Τετάρτη 30 Ιουλίου 2025. Η πρόσκληση θα παραμείνει ανοιχτή έως και την Παρασκευή 29 Μαΐου 2026, που είναι καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προτάσεων. Προσοχή κατά τη σύνταξη των προτάσεων να λαμβάνεται υπόψιν η ισχύουσα έκδοση του Οδηγού v.1 Δείτε εδώ το σχετικό αρχείο της Πρόσκλησης : Πρόσκληση_ΠΙ_2025-2026 Πρόσθετα αρχεία: Οδηγός Διαχείρισης για τη χρηματοδότηση δράσεων στο πλαίσιο της πρόσκλησης με κωδικό «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ 2025-2026 (Π.Ι. 2025-2026)» : ΟΔΗΓΟΣ ΠΙ 2025-2026_v1 View full είδηση
-
Άμεσα να στραφείτε νομικά εναντίον αυτού που το έφτιαξε, με αγωγή και ασφαλιστικά μέτρα! Ταυτοχρόνως να κάνετε επώνυμη καταγγελία στην οικεία πολεοδομία! Χρειάζεστε έναν έμπειρο σε τέτοιου είδους θέματα δικηγόρο κι έναν επίσης έμπειρο μηχανικό ως σύμβουλό του. Εύκολα θα τα καταφέρετε! Υπάρχει ήδη νομολογία των ανώτατων δικαστηρίων της χώρας! Οτιδήποτε άλλο δεν θα σας προσφέρει κάτι... Καλή τύχη!
-
Δήλωση αυθαίρετου μεσοπατώματος
lio13 posted a topic in Ν. 4495/17 - Αντιμετώπιση Αυθαίρετης Δόμησης
Καλημέρα, σε κατοικία του 1988 έχουμε αυθαίρετη κατασκευή μεσοπατώματος από μπετόν το οποίο: 1) Έχει καθαρό ύψος 1.70μ. (άρα δεν είναι κύριο χώρος) και καθαρό ύψος υποκείμενου χώρου 2,05μ. (άρα δεν λογίζεται ως πατάρι?) 2) Δεν ξεπερνά το 70% της υποκείμενης κάτοψης αλλά ξεπερνά το 10% της δόμησης του κτηρίου. Η δόμηση του κτηρίου έχει εξαντληθεί, είμαστε στο όριο. Πώς θα το δηλώσουμε, τι κατηγορία? Μετράει στο συντελεστή υπέρβασης δόμησης? (δεν υπερβαίνει το 20% της δόμησης) - Σήμερα
-
Καλημέρα. Σας ευχαριστώ για την άμεση απάντηση. Το εν λόγω άρθρο είναι αυτό....https://ecopress.gr/afthaireta-vomva-ste-se-taktopoiiseis/ Διάβασα αυτό που στείλατε, αλλά είναι γραμμένο στα "δικηγορίστικα" και με μπερδεύει. Αν κατάλαβα σωστά το θέμα θα παραπεμφθεί στην Ολομέλεια του Δικαστηρίου για οριστική απόφαση. Το παρακολουθώ γιατί αντιμετωπίζω παρόμοιο θέμα με αυθαίρετο κτίσμα στην ταράτσα της πολυκατοικίας, και μάλιστα για να το φτιάξουν καταπάτησαν κοινόχρηστο χώρο χωρίς την άδεια κανενός από τους υπόλοιπους συγκατοίκους της πολυκατοικίας.
-
Εντός Δ/δ όπως το εντόπισες δεν αναφέρεται η πέργκολα στο αρ. 17 παρ. 4. Στα σταθερά συστήματα σκίασης που αναφέρει στην παρ. 4.στ του άρθρου 17, θεωρώ ότι παραπέμπει στην παρ. 1 του άρθρου 16, άρα να είναι επί της όψης (να στηρίζονται στην όψη) αλλά και πέργκολα να θεωρήσουμε ότι μπορείς να κάνεις με βάση τον όρο σταθερά συστήματα σκίασης, μπορεί να εισέχει μόνο μέχρι 1/4Δ ή 1/4δ στα Δ και δ (όπως και το στέγαστρο). Από πάνω ελπίζω είναι ΑΗΧ. Στο κάτω σχήμα έχεις 3 προστεγάσματα επί της όψης και ένα κατακόρυφο μη φέρων αρχιτεκτονικό στοιχείο επί της όψης άρα αρ. 16 παρ. 1
-
Δεν είναι ότι δεν μπορούν. Είναι ότι δεν θέλουν. Κι αυτό τους κάνει συνένοχους. Αλλιώς, υπάρχει τρόπος για όλα τα αυθαίρετα.
- 2 απαντήσεις
-
- κατεδάφιση
- αιγιαλός
-
(and 2 more)
Με ετικέτα:
-
Να το δεχτώ για χάρη της συζήτησης. Αφού λοιπόν δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχει κάνει αυθαιρεσία τα τελευταία 70 χρόνια, πως ξέρετε ποια αυθαιρεσία έχει κάνει, για να το εντάξετε σε κάποια κατηγορία ? Θα το πάτε ως πρό του 1975 ? Ως πρό του 1983 ? Η ακόμα νεότερο ? Η θα βάλουμε κάτι στην τύχη σαν κατηγορία 3, αλλαγή κουφώματος κλπ ? Ξαναθυμίζω ότι πριν τους αυθαιρετονόμους, τα πρό του 1955 θεωρούνταν νόμιμα ως ήταν και ευρίσκοντο με βεβαίωση δημάρχου, ή και παπά αν θυμάμαι καλά σε κάτι χωριά....😀 Βρέθηκα σε μια εκδήλωση στο εξοχικό το περασμένο Σάββατο και ανάμεσα στους θεατές ήταν φίλος συμβολαιογράφος που βρήκε άλλη συμβολαιογράφο και μας στόλιζαν όλους τους μηχανικούς καταλλήλως... Στο τέλος θα είμαστε και κερατάδες και δαρμένοι...
- 738 απαντήσεις
-
- προ 55
- βεβαίωση προ 55
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Καλησπέρα σας, θα ήθελα να με διευκολύνεται σε θέματα που έχω αντιμετωπίσει διότι είμαι νέος στο χώρο (Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός). Σύμφωνα πάντα με τον ΝΟΚ όσον αφορά τις πέργκολες (πχ. ξύλινες, μεταλλικές, μπετένιες) με διαδοκίδοση (ασκεπής) διατάσονται χωρίς προϋποθέσεις μέγιστου πλάτους και θέσης εντός πρασιάς και ως το όριο ρυμοτομικής (αρθ.17 παρ.8 Β-α). Επίσης σύμφωνα με το άρθρο 17 παρ. 7 επί του ακάλυπτου χώρου επιτρέπονται Πέργκολες. Ωστόσο τι συμβαίνει όταν μπαίνουμε μέσα στους υποχρεωτικούς ακάλυπτους (στο δ ή Δ) γιατί εκεί δεν αναφέρεται κάτι για τις πέργκολες συγκεκριμένα παρά μόνο για τα αρχιτεκτονικά στοιχεία κλπ. (άρθρο 17 παρ. 4-στ). Επίσης τι εννοείται ως σταθερό σύστημα σκίασης, μπορεί η πέργκολα να θεωρηθεί ως σταθερό σύστημα σκίασης; (τι είναι τα σταθερά η κινητά συστήματα σκίασης) Διαφορετικά μπαίνουμε σε άλλους παραγράφους με τα αρχιτεκτονικά στοιχεία και προεξοχές άρθρο 16 1Α,Β & 2. Σε μία φωτογραφία που στέλνω είναι η ερώτηση για τη πέργκολα, στην άλλη φωτογραφία με τα βελάκια τι θα τα δηλώνατε αυτά τα αρχιτεκτονικά στοιχεία και αν έχουν κάποιο περιορισμό. (Άρθρο 16 ?) Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.
-
Κάποιος πρέπει να τους θυμίζει να το κάνουν με ιδιαίτερη προσοχή μήπως και σκίσουν κανένα καλσόν...
- 2 απαντήσεις
-
- κατεδάφιση
- αιγιαλός
-
(and 2 more)
Με ετικέτα:
-
Λεβέντες, να μην ξεχνάτε να φροντίζετε για την extra αμοιβή σας για αυτές τις διαδικασίες! Δεν αποτελούν υποχρέωσή σας! Ή οφείλει ο ιδιοκτήτης να σας ανταμείψει ικανοποιητικά ή ας πάει καλύτερα στο λογιστή του! Είναι πολύ σημαντική η ευθύνη που αναλαμβάνετε!!!
- Χθες
-
@TTFrenzy γειά και πάλι, με βάση την εικόνα που παραθέτεις η απογραφή φαίνεται σωστή. Για τα ερωτήματα 1 & 2 δεν έχει αλλάξει κάτι, αλλά πρέπει να βρεις την τελευταία απόφαση για τα ημ/σθία γιατι άλλαζουν όλη την ώρα. Επίσης θα πάρεις υπ. δήλωση από τον εργαζόμενο ότι δούλεψε τάδε μέρες, στο τάδε έργο, με το τάδε ημ/σθιο, την ζητάνε στον ΕΦΚΑ στην αποπεράτωση. Επίσης θα κάνεις απογραφή και στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ. Από ότι φαίνεται έχεις 4 ημ/σθια μονο οπότε δεν είναι πολύ κόπος.
-
@mariaTTASS Καλησπέρα. Για τον εξώστη άνωθεν ακαλύπτου, θα τον εντάξεις στην κατηγορία 4 με αναλυτικό, καθώς έχεις υπερβεί το κριτήριο του 20% για να ενταχθεί στην κατηγορία 3. Δεν θα εισάγεις καμία άλλη παράβαση για τον εξώστη και βεβαίως όχι Υ.Κ (δεν έχει σχέση η υπαγωγή αυθαιρέτων με κριτήρια έκδοσης Ο.Α). Αναφορικά με τον άλλο εξώστη (τον ονομάζεις "μπροστά εξώστη") υποθέτω ότι εννοείς εξώστη άνωθεν δρόμο. Στην περίπτωση αυτή υποχρεωτικά ο εξώστης θα υπαχθεί (ξεχωριστά) στην κατηγορία 3, καθώς είναι η μόνη που δίνει την παρέκκλιση να ενταχθεί αυθαίρετη κατασκευή άνωθεν Κ.Χ πόλεως, εφόσον φυσικά πληροί το κριτήριο του 20%. Συνοπτικά λοιπόν, θα έχεις μια Λ.Π του άρθρου 100 και 1 παράβαση της κατηγορίας 3.
-
Καλησπέρα και πάλι, οριστικοποίησα την απογραφή. Μερικές απορίες ακόμα καθώς απείχα για κάποια χρόνια από το γραφειοκρατικό κομμάτι του επαγγέλματος 1. Η διαδικασία για την ΑΠΔ παραμένει η ίδια φαντάζομαι, οι 3ετίες των μαστόρων εξακολουθούν να ισχύουν? 2. Η διορία υποβολής της ΑΠΔ και των πληρωμών εξακολουθεί να είναι 1 μήνα μετά?
-
Οδικό χάρτη ...κατεδαφίσεων αυθαιρέτων κατασκευών σε αιγιαλό και παραλία, που καλεί τις Κτηματικές Υπηρεσίες να έχουν εφαρμόσει σε συνεργασία με τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις έως τις 30 Ιουνίου του 2027 δημοσίευσε με τη μορφή εγκυκλίου ο γενικός γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας του υπουργείου Οικονομικών, Αθανάσιος Τσιούρας. Παρά την προτροπή για κατεδαφίσεις «με τρόπο συντεταγμένο και προγραμματισμένο» πάντως, η εγκύκλιος αφήνει «παράθυρα» νομιμοποίησης έργων υπό προϋποθέσεις που θα ...φρενάρουν τις μπουλντόζες. Τα 8 κριτήρια Ο οδηγός κατεδαφίσεων θα καταρτιστεί στη βάση οκτώ κριτηρίων με πρωταρχικό αυτό της επικινδυνότητας. Συγκεκριμένα ορίζεται ότι κατά τον προγραμματισμό και την προτεραιοποίηση των κατεδαφίσεων πρέπει να ληφθούν υπόψη τα εξής κριτήρια: Επικινδυνότητα: οι επικίνδυνες κατασκευές πρέπει να κατεδαφίζονται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα σε σχέση με τις κατασκευές που δεν προκαλούν κινδύνους σε χρήστες και κοινό. Δυσμενείς συνέπειες από την κατεδάφιση για το περιβάλλον: η κατεδάφιση μπορεί να προκαλέσει προβλήματα αντιστήριξης και ανάγκη για να κατασκευασθούν νέα έργα, ιδίως αντιδιαβρωτικά, ζημία σε γειτονικά νόμιμα έργα, ρύπανση και προβλήματα στο οικοσύστημα που έχει αναπτυχθεί. Τα έργα που μπορούν να κατεδαφίζονται με λιγότερα προβλήματα πρέπει να κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με έργα, των οποίων η κατεδάφιση θα προκαλέσει προβλήματα, θα είναι τεχνικώς δυσχερής και θα απαιτήσει νέα έργα, ιδίως αντιδιαβρωτικά και αντιστήριξης. Χρόνος αυθαίρετης κατασκευής: οι πιο πρόσφατες κατασκευές πρέπει να κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με τις παλαιότερες. Μέγεθος κατασκευής και παρεμπόδιση κοινοχρησίας: οι μεγαλύτερες κατασκευές που κατά τεκμήριο παρεμποδίζουν την κοινοχρησία περισσότερο πρέπει να κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με τις μικρότερες. Εγγύτητα στη θάλασσα: οι κατασκευές ...πάνω στο κύμα, ιδίως αν επηρεάζουν τη γραμμή του αιγιαλού, πρέπει να κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με αυτές που είναι πιο μακριά. Συγκέντρωση έργων που πρέπει να κατεδαφισθούν: παράνομα έργα που έχουν φυσική εγγύτητα μεταξύ τους, με αποτέλεσμα η εκτίμηση των λοιπών παραγόντων και ιδίως των δυσμενών συνεπειών των κατεδαφίσεων για το περιβάλλον να μπορεί να είναι ενιαία, πρέπει να κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με έργα που είναι απομονωμένα. Εξυπηρετούμενος σκοπός: έργα που δεν εξυπηρετούν δημόσιο σκοπό κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με έργα που εξυπηρετούν δημόσιο σκοπό. Σημασία για την τουριστική κίνηση: έργα, των οποίων η διατήρηση δεν επηρεάζει την τουριστική κίνηση, κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με έργα που είναι επωφελή για τον τουρισμό. Όπως επισημαίνεται, με εξαίρεση το κριτήριο της επικινδυνότητας, που τηρείται κατ’ απόλυτη σειρά, οι υπηρεσίες μπορούν για κάθε ένα από τα υπόλοιπα κριτήρια, να αποδώσουν μία βαθμολογία που κινείται από το ένα όταν η κατεδάφιση πρέπει να γίνει κατά μέγιστη προτεραιότητα, έως το πέντε, όταν η κατεδάφιση πρέπει να γίνει κατά ελάχιστη προτεραιότητα. Ειδικά στο κριτήριο των δυσμενών συνεπειών στο περιβάλλον μπορεί να αποδοθεί τριπλάσια βαθμολογία, από το 3 έως το 15. Με βάση την κατάταξη αυτή θα προταθούν και οι ημερομηνίες για την κατεδάφιση. Ορίζεται ωστόσο ότι οι κατεδαφίσεις δεν πρέπει να γίνονται κατά τη θερινή περίοδο ή σε άλλες περιόδους με υψηλή τουριστική κίνηση για κάθε περιοχή. Επιπλέον, οι ενδιαφερόμενοι δημόσιοι ή ιδιωτικοί φορείς θα πρέπει να ενημερωθούν εγκαίρως για τις δυνατότητές τους και συγκεκριμένα ότι μπορούν είτε να κατεδαφίσουν τις παράνομες κατασκευές με δικές τους δαπάνες ή να ζητήσουν τη νομιμοποίησή τους σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 2971/2001. Κι αυτό γιατί η εγκύκλιος, μπορεί να αποτελεί εφαρμογή των διατάξεων του ν.5092/2024, αλλά δεν αποκλείει τη δυνατότητα να νομιμοποιηθεί ένα υφιστάμενο έργο, δηλαδή να χορηγηθεί άδεια γι’ αυτό εκ των υστέρων. Για να συμβεί αυτό, πρέπει να πρόκειται για έργο που θα μπορούσε να έχει κατασκευασθεί νομίμως, δηλαδή για έργο που θα μπορούσε να αδειοδοτηθεί εφόσον είχε ακολουθηθεί η σχετική διαδικασία. Κρίσιμο στοιχείο για τον καθορισμό αν μπορεί να αδειοδοτηθεί ένα υφιστάμενο έργο είναι η ύπαρξη μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία πρέπει να προκρίνει τη διατήρηση του έργου, με ή χωρίς κάποιες μετατροπές, ως τη βέλτιστη λύση περιβαλλοντικά. Στο πλαίσιο αυτό οι ενδιαφερόμενοι φορείς δημόσιοι ή ιδιωτικοί που επιθυμούν τη νομιμοποίηση υφιστάμενου έργου, η οποία θα πρέπει να σημειωθεί ότι γίνεται χωρίς περιορισμό σε σχέση με την ημερομηνία κατασκευής, αντίθετα με τις τακτοποιήσεις που μπορούν να γίνουν μόνο για αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσεις μέχρι την 28η Ιουλίου 2011, οφείλουν να υποβάλουν σχετική αίτηση. Στη μάχη κατά των αυθαιρέτων προσεχώς και ψηφιακά μέσα Την ίδια στιγμή σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται το έργο των 63 εκατομμυρίων ευρώ, με το οποίο το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας επιχειρεί να αντιμετωπίσει ριζικά την αυθαίρετη δόμηση, αξιοποιώντας τεχνολογία αιχμής. Βάσει του νόμου 5106/2024, δρομολογείται η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού συστήματος παρακολούθησης και ελέγχου, το οποίο θα συνδυάζει τεχνητή νοημοσύνη, δορυφορικές εικόνες, GIS, αεροφωτογραφήσεις και drones. Το έργο η σύμβαση του οποίου υπεγράφη τις προηγούμενες ημέρες από το ΤΕΕ περιλαμβάνει τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων από ορθοφωτοχάρτες υψηλής ανάλυσης και τις βάσεις του Επιμελητηρίου (e-Άδειες, Δηλώσεις Αυθαιρέτων, Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου, Ψηφιακός Χάρτης) και στόχο έχει τον εντοπισμό νέων αυθαίρετων κατασκευών από το 2011 και μετά. Περίπου 30.000 τετρ. χλμ. της επικράτειας θα καλυφθούν, με προτεραιότητα σε αστικά κέντρα, παραθαλάσσιες περιοχές και ζώνες με ιστορικό παραβάσεων. Προβλέπεται αεροφωτογράφηση 20.000 τετρ. χλμ. με ακρίβεια έως 10 εκ., χρήση LIDAR και δημιουργία τρισδιάστατου μητρώου 1.000.000 κτιρίων. Επίσης, μέσω ειδικού «War Room», θα εκτελούνται αποστολές drones για επιτόπιους ελέγχους. Όλα τα δεδομένα θα ενσωματώνονται στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη, με στόχο την ανάλυση πάνω από 2,5 εκατομμυρίων κτιρίων. Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΠΔΕ και θα ολοκληρωθεί σε 12 μήνες.
- 2 σχόλια
-
- κατεδάφιση
- αιγιαλός
-
(and 2 more)
Με ετικέτα:
-
Οδικό χάρτη ...κατεδαφίσεων αυθαιρέτων κατασκευών σε αιγιαλό και παραλία, που καλεί τις Κτηματικές Υπηρεσίες να έχουν εφαρμόσει σε συνεργασία με τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις έως τις 30 Ιουνίου του 2027 δημοσίευσε με τη μορφή εγκυκλίου ο γενικός γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας του υπουργείου Οικονομικών, Αθανάσιος Τσιούρας. Παρά την προτροπή για κατεδαφίσεις «με τρόπο συντεταγμένο και προγραμματισμένο» πάντως, η εγκύκλιος αφήνει «παράθυρα» νομιμοποίησης έργων υπό προϋποθέσεις που θα ...φρενάρουν τις μπουλντόζες. Τα 8 κριτήρια Ο οδηγός κατεδαφίσεων θα καταρτιστεί στη βάση οκτώ κριτηρίων με πρωταρχικό αυτό της επικινδυνότητας. Συγκεκριμένα ορίζεται ότι κατά τον προγραμματισμό και την προτεραιοποίηση των κατεδαφίσεων πρέπει να ληφθούν υπόψη τα εξής κριτήρια: Επικινδυνότητα: οι επικίνδυνες κατασκευές πρέπει να κατεδαφίζονται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα σε σχέση με τις κατασκευές που δεν προκαλούν κινδύνους σε χρήστες και κοινό. Δυσμενείς συνέπειες από την κατεδάφιση για το περιβάλλον: η κατεδάφιση μπορεί να προκαλέσει προβλήματα αντιστήριξης και ανάγκη για να κατασκευασθούν νέα έργα, ιδίως αντιδιαβρωτικά, ζημία σε γειτονικά νόμιμα έργα, ρύπανση και προβλήματα στο οικοσύστημα που έχει αναπτυχθεί. Τα έργα που μπορούν να κατεδαφίζονται με λιγότερα προβλήματα πρέπει να κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με έργα, των οποίων η κατεδάφιση θα προκαλέσει προβλήματα, θα είναι τεχνικώς δυσχερής και θα απαιτήσει νέα έργα, ιδίως αντιδιαβρωτικά και αντιστήριξης. Χρόνος αυθαίρετης κατασκευής: οι πιο πρόσφατες κατασκευές πρέπει να κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με τις παλαιότερες. Μέγεθος κατασκευής και παρεμπόδιση κοινοχρησίας: οι μεγαλύτερες κατασκευές που κατά τεκμήριο παρεμποδίζουν την κοινοχρησία περισσότερο πρέπει να κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με τις μικρότερες. Εγγύτητα στη θάλασσα: οι κατασκευές ...πάνω στο κύμα, ιδίως αν επηρεάζουν τη γραμμή του αιγιαλού, πρέπει να κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με αυτές που είναι πιο μακριά. Συγκέντρωση έργων που πρέπει να κατεδαφισθούν: παράνομα έργα που έχουν φυσική εγγύτητα μεταξύ τους, με αποτέλεσμα η εκτίμηση των λοιπών παραγόντων και ιδίως των δυσμενών συνεπειών των κατεδαφίσεων για το περιβάλλον να μπορεί να είναι ενιαία, πρέπει να κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με έργα που είναι απομονωμένα. Εξυπηρετούμενος σκοπός: έργα που δεν εξυπηρετούν δημόσιο σκοπό κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με έργα που εξυπηρετούν δημόσιο σκοπό. Σημασία για την τουριστική κίνηση: έργα, των οποίων η διατήρηση δεν επηρεάζει την τουριστική κίνηση, κατεδαφίζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με έργα που είναι επωφελή για τον τουρισμό. Όπως επισημαίνεται, με εξαίρεση το κριτήριο της επικινδυνότητας, που τηρείται κατ’ απόλυτη σειρά, οι υπηρεσίες μπορούν για κάθε ένα από τα υπόλοιπα κριτήρια, να αποδώσουν μία βαθμολογία που κινείται από το ένα όταν η κατεδάφιση πρέπει να γίνει κατά μέγιστη προτεραιότητα, έως το πέντε, όταν η κατεδάφιση πρέπει να γίνει κατά ελάχιστη προτεραιότητα. Ειδικά στο κριτήριο των δυσμενών συνεπειών στο περιβάλλον μπορεί να αποδοθεί τριπλάσια βαθμολογία, από το 3 έως το 15. Με βάση την κατάταξη αυτή θα προταθούν και οι ημερομηνίες για την κατεδάφιση. Ορίζεται ωστόσο ότι οι κατεδαφίσεις δεν πρέπει να γίνονται κατά τη θερινή περίοδο ή σε άλλες περιόδους με υψηλή τουριστική κίνηση για κάθε περιοχή. Επιπλέον, οι ενδιαφερόμενοι δημόσιοι ή ιδιωτικοί φορείς θα πρέπει να ενημερωθούν εγκαίρως για τις δυνατότητές τους και συγκεκριμένα ότι μπορούν είτε να κατεδαφίσουν τις παράνομες κατασκευές με δικές τους δαπάνες ή να ζητήσουν τη νομιμοποίησή τους σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 2971/2001. Κι αυτό γιατί η εγκύκλιος, μπορεί να αποτελεί εφαρμογή των διατάξεων του ν.5092/2024, αλλά δεν αποκλείει τη δυνατότητα να νομιμοποιηθεί ένα υφιστάμενο έργο, δηλαδή να χορηγηθεί άδεια γι’ αυτό εκ των υστέρων. Για να συμβεί αυτό, πρέπει να πρόκειται για έργο που θα μπορούσε να έχει κατασκευασθεί νομίμως, δηλαδή για έργο που θα μπορούσε να αδειοδοτηθεί εφόσον είχε ακολουθηθεί η σχετική διαδικασία. Κρίσιμο στοιχείο για τον καθορισμό αν μπορεί να αδειοδοτηθεί ένα υφιστάμενο έργο είναι η ύπαρξη μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία πρέπει να προκρίνει τη διατήρηση του έργου, με ή χωρίς κάποιες μετατροπές, ως τη βέλτιστη λύση περιβαλλοντικά. Στο πλαίσιο αυτό οι ενδιαφερόμενοι φορείς δημόσιοι ή ιδιωτικοί που επιθυμούν τη νομιμοποίηση υφιστάμενου έργου, η οποία θα πρέπει να σημειωθεί ότι γίνεται χωρίς περιορισμό σε σχέση με την ημερομηνία κατασκευής, αντίθετα με τις τακτοποιήσεις που μπορούν να γίνουν μόνο για αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσεις μέχρι την 28η Ιουλίου 2011, οφείλουν να υποβάλουν σχετική αίτηση. Στη μάχη κατά των αυθαιρέτων προσεχώς και ψηφιακά μέσα Την ίδια στιγμή σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται το έργο των 63 εκατομμυρίων ευρώ, με το οποίο το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας επιχειρεί να αντιμετωπίσει ριζικά την αυθαίρετη δόμηση, αξιοποιώντας τεχνολογία αιχμής. Βάσει του νόμου 5106/2024, δρομολογείται η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού συστήματος παρακολούθησης και ελέγχου, το οποίο θα συνδυάζει τεχνητή νοημοσύνη, δορυφορικές εικόνες, GIS, αεροφωτογραφήσεις και drones. Το έργο η σύμβαση του οποίου υπεγράφη τις προηγούμενες ημέρες από το ΤΕΕ περιλαμβάνει τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων από ορθοφωτοχάρτες υψηλής ανάλυσης και τις βάσεις του Επιμελητηρίου (e-Άδειες, Δηλώσεις Αυθαιρέτων, Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου, Ψηφιακός Χάρτης) και στόχο έχει τον εντοπισμό νέων αυθαίρετων κατασκευών από το 2011 και μετά. Περίπου 30.000 τετρ. χλμ. της επικράτειας θα καλυφθούν, με προτεραιότητα σε αστικά κέντρα, παραθαλάσσιες περιοχές και ζώνες με ιστορικό παραβάσεων. Προβλέπεται αεροφωτογράφηση 20.000 τετρ. χλμ. με ακρίβεια έως 10 εκ., χρήση LIDAR και δημιουργία τρισδιάστατου μητρώου 1.000.000 κτιρίων. Επίσης, μέσω ειδικού «War Room», θα εκτελούνται αποστολές drones για επιτόπιους ελέγχους. Όλα τα δεδομένα θα ενσωματώνονται στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη, με στόχο την ανάλυση πάνω από 2,5 εκατομμυρίων κτιρίων. Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΠΔΕ και θα ολοκληρωθεί σε 12 μήνες. View full είδηση
- 2 απαντήσεις
-
- κατεδάφιση
- αιγιαλός
-
(and 2 more)
Με ετικέτα:
-
Δεν είναι ψηφισμένος νόμος είναι μια ΥΑ που υπογραφήκε λίγο πριν τον ανασχηματισμό εν κτρυπτώ στις 12/02/2025 και δημοσιευθηκε σε ΦΕΚ στις 12/03/2025 δίνοντας χρονικό διάστημα 4 μηνών σε όλους τους επιθεωρητές (όσοι βεβαία το ήξεραν, γιατί πολλοί δεν το ήξεραν καν) να κάνουν οτι μπορούν για να πιάσουν τα 40 χιλ. τ.μ. και κάποιοι τα κατάφεραν. Εγω πάντως ως Β επιθεωρητής ΕΚΜΕΕΠΕΕ για το εξοικονομώ δεν κληρώθηκα πότε μετα τον Μάρτιο του 2025 έως και σήμερα. Μπορεί να είναι τυχαίο, μπορεί όμως και όχι!!! Το θέμα είναι τώρα τι μπορεί να γίνει από εδώ και πέρα;;
-
Καλησπέρα αγαπητοί Κοι Συνάδελφοι Παρακαλώ την άποψη σας : Αδόμητο Εμβαδού : 537,25μ2 βρίσκεται εκτός σχεδίου Πόλεως Αιγίνης, εκτός Γ.Π.Σ., εντός των ορίων του κατηργημένου οικισμού Αγία Παρασκευή, στην ζώνη Δ' της πόλης της Αίγινας και είναι άρτιο αλλά μη οικοδομήσιμο διότι στερείται προσώπου σε κοινόχρηστο χώρο πλάτους 4,00 μέτρων σύμφωνα με τις ισχύουσες Πολεοδομικές διατάξεις. (Φ.Ε.Κ. 539Δ'/1989 & Φ.Ε.Κ 308Α'/2003). Εντός έχουν κατασκευάσει στέγαστρο με κεραμίδια κι ένα bbq. Μπορεί να μπει στον 4495 κι αν ναι σε πια κατηγορία. Μετά από επικοινωνία μου με το τμήμα αυθαιρέτων της πολεοδομίας ο αρμόδιος υπάλληλος επέμενε ότι μπορεί να μπει κατηγορία 3. Προσωπικα έχω τις επιφυλάξεις μου καθ ότι δεν υπάρχει κάποιο άρθρο που να καλύπτει στέγαστρο με κεραμίδια Εμβαδού 65 μ2. Ευχαριστω πολυ. ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΔΟΜΗΤΟΥ-Model.pdf
-
(Μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Καλησπέρα σε όλους, θα ήθελα μια διευκρίνιση για τους εξώστες. έχω μία περίπτωση επέκτασης εξώστη με μεγαλύτερο μήκος 70% του αρχικά προβλεπόμενου. Η επέκταση είναι πανομοιότυπη σε όλους τους ορόφους, ο εξώστης βλέπει στον ακάλυπτο του οικοπέδου, σε κτίριο με ΟΑ του 2000. την επέκταση αυτή μπορώ να την τακτοποιήσω ως λοιπή παράβαση; Ή' εναλλακτικά, μήπως πρέπει να το θεωρήσω υπέρβαση κάλυψης; επίσης, αντίστοιχα, και ο μπροστά εξώστης έχει επεκταθεί σε ποσοστό 17% του προβλεπόμενου στην ΟΑ. εκεί θα το πάω Κατηγορία 3, όπου σύμφωνα με τις ερωτοαπαντήσεις του ΤΕΕ Πελοποννήσου, δε μπορώ να το "ομαδοποιήσω" με τις λοιπές. σωστά; Σας ευχαριστώ.
-
Συνάδελφοι, ίσως δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα. Με αφορμή το θέμα, έκανα έναν απολογισμό της σχετικής δουλειάς μου για το διάστημα από 2011 έως 2018, που ασχολήθηκα με εν. επιθ. Αό το σύνολο των 482 επιθεωρήσεων (αυτές του "εξοικονομώ", αν και δεν ήταν πολλές, τις μετράω μια φορά) ποσοστό 6% ήταν άνω των 250 μ², ενώ ποοστό 61% ήταν <100 μ². Κι όταν ξεκίνησα δεν ήμουν πρωτάρης, αλλά φτασμένος και πολύ γνωστός στην πιάτσα (54 ετών τότε). Βέβαια, δεν ήταν η μοναδική μου ενασχόληση, όπως δεν πρέπει να είναι για κανένα μηχανικό διότι, για να εξασφαλίσω τα προς το ζην μόνο από τις επιθ., θα έπρεπε να κάνω πάνω από 20 το μήνα.
-
THEOTHECHARIS joined the community
-
Τελικά διαβάζοντας λίγο πιο προσεκτικά το εγχειρίδιο που δόθηκε στους συμβ/φους για διευκρινίσεις του αρθ 16 5142/24 βρήκα τις απαντήσεις στο τι δηλώνω ως μηχανικός, τι δηλώνει ο ιδιοκτήτης, και τι ο συμβ/φος.
- 124 απαντήσεις
-
- φεκ158.α.4/10.2024
- τροποποιηση ν.4495/17
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Συμφωνώ απόλυτα με την παρατήρηση για την εργασία στο εργοτάξιο. Πολλά πράγματα που στα χαρτιά φαίνονται απλώς "γραμμές και αριθμοί", αποκτούν πραγματική σημασία όταν τα δεις να υλοποιούνται στην πράξη. Η εμπειρία «επί τόπου» δεν αντικαθίσταται με τίποτα – ακόμη και μια μικρή περίοδος παρακολούθησης κατασκευαστικών εργασιών μπορεί να σε βοηθήσει να κατανοήσεις βαθύτερα την αλληλεπίδραση μεταξύ σχεδιασμού και υλοποίησης. Ειδικά για νέους μηχανικούς και φοιτητές, η επαφή με το πεδίο είναι ανεκτίμητη.
-
Επομένως, ξεκαθαρίστηκε ότι θα βάλεις "ναι" στην ύπαρξη Ο.Α και θα συγκρίνεις ως να είχες κανονική Ο.Α για προσδιορισμό κατηγορίας 4. Η παραβίαση της Δ, δεν θα συμμετάσχει στην εύρεση της κατηγορίας. Θα βάλεις την Υ.Δ το τμήμα που την παραβιάζει, αλλά θα αναφέρεις ότι αυτό γίνεται για συστημικούς λόγους υπολογισμού προστίμου και η Υ.Δ δεν προσαυξάνει τα πολεοδομικά μεγέθη, δόμησης, κάλυψης.