Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Σήμερα
  2. Καλησπέρα σε όλους είμαι σε αναζήτηση για αγορά θερμοσίφωνα ηλεκτρομπόιλερ 2πλής ενέργειας για σύνδεση και με το λέβητα της θέρμανσης του σπιτιού. Ο θερμοσίφωνας ηλεκτρομπόιλερ θα είναι δαπέδου 120 λίτρων. Οι εναλλάκτες θερμότητας, ανάλογα τον κατασκευαστή, είναι με σερπαντίνα ή μανδύα όπως τα μπόιλερ των ηλιακών. Η ερώτησή μου είναι ποιος από τους δύο τρόπους εναλλαγής της θερμότητας είναι πιο αποδοτικός; Προσωπικά νομίζω ότι ο τύπου μανδύας σε δαπέδου θα είναι πιο αποδοτικός (μπορεί να κάνω και λάθος δεν είμαι επαγγελματίας του χώρου). Ισως στους κάθετης τοποθέτησης θερμοσίφωνες-μπόιλερ η σερπαντίνα να αποδίδει καλύτερα. Αν μπορείτε παρακαλώ τη γνώμη σας.
  3. Στην κλήρωση είχαμε 163 συμμετοχές εκ των οποίων ήταν έγκυρες ήταν οι 161. Κατόπιν κλήρωσης τις δύο (2) άδειες χρήσης του προγράμματος SDBox Diamond κερδίζουν οι: Το μέλος @Gousgounis με την δημοσίευση: και την 2η άδεια Το μέλος @Ntinos_ με την δημοσίευση: Μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μου ως την Δευτέρα 10/11/2025 με π.μ. ή e-mail για να ενημερωθούν για την διαδικασία παραλαβής του δώρου τους.
  4. Συναδελφοι , σε κτιριο με αδεια του 1983 (ισογειο κτιριο καταστηματων με υπογειο) τακτοποιω - Ενα μικρο τμημα εκτος περιγραμματος ΥΔ ,ΥΚ (δεν αφορα το ερωτημα) - ΥΔ με μειωτικο συντ στο υπογειο λογω αλλαγης απο αποθηκη σε φανοποιειο - Παταρι με μειωτικο συντ στο ισογειο. Το προβλημα μου ειναι οι υπερβασεις υψους καθως εχω : α. Υπερβαση υψους αδειας αλλα οχι περιοχής. Εντος τμηματος της υπερβασης υψους εχει φταχτει το παταρι που χρησιμοποειται ως γραφειο του καταστηματος. β. Υπερβαση υψους υπογειου . Το υπογειο εχει καθαρο υψος 3,65μ. Η οροφη του δεν εξεχει πουθενα πανω απο 1,5μ. Ερωτησεις : 1. Οι ΥΥ θα πανε με αναλυτικο επειδη ειναι μικροτερες του επιτρεπομενου υψους περιοχης ? 2. Το παταρι θα παρει μονο μειωτικο θεωρωντας οτι υο υψος εχει καλυφθει με τον αναλυτικό η πρεπει να παρει και συντελεστη ΥΥ ? 3. Η υπερβαση υψους υπογειου στα 3,65 ( ! ) θα παει και αυτή με αναλυτικο ? ΥΓ. Η υπαγωγη εχει γινει πριν τον αποκλεισμο της Κ5.
  5. Καλησπέρα Έχω ΚΑΔ 47.74 Λιανικό Εμπόριο Ορθοπαιδικών και Ιατρικών ειδών. Το βρίσκω στο Παράρτημα του 4442/2016 αλλά δεν υπάρχει κάπου επιπλέον νομοθεσία που να ορίζει αν απαιτείται γνωστοποίηση ή έγκριση. Επίσης δεν υπάρχει στον πίνακα με τις δραστηριότητες στο οpenbusiness. Έχω επικοινωνήσει με Δήμο, Γραφείο Υποστήριξης openbusiness μέχρι και με εμπορικό επιμελητήριο και κανείς δε γνωρίζει και δεν είναι αρμόδιος. Γνωρίζει κανείς τι χρειάζεται τελικά (αν χρειάζεται); Και τι άλλο θα πρέπει να υπολογίσω ότι θα χρειαστεί; πχ πυροπροστασία, βεβαίωση χρήσης κλπ ώστε να είναι καλυμένος ο πελάτης; Ευχαριστώ
  6. ο λογιστης, εαν επιμενει, να διαβασει τα άρθρα 52-63 του Ν.4495/2017 [κι εσυ τα ΠΜ]
  7. Καλησπέρα. Πρόκειται (μάλλον) να κάνω μια τακτοποίηση εντός οικισμού, σε κατοικία με οικοδομική άδεια και υπερβάσεις δόμησης κάλυψης, κλπ.... Όλες οι παραβάσεις έχουν κατασκευαστεί πριν το 2011 και μπορούν να υπαχθούν στις διατάξεις του 4495/2017, εκτός από ένα στέγαστρο που είναι μεταγενέστερο του 2011. Ρωτώντας στην πολεοδομία μου είπαν πως μπορώ να ρυθμίσω όλα τα υπόλοιπα και να περιγράψω πως θα εκδοθεί διοικητική πράξη για νομιμοποίηση του στεγάστρου (αυτά ως γενικές οδηγίες) και στη συνέχεια με αυτοκαταγγελία και πρόστιμο εκδίδω εεμκ προς νομιμοποίηση. Τμήμα του στεγάστρου είναι εντός δ. Από τις πολλές διατάξεις που διαβάζω έχω μπερδευτεί... Αν ένα στέγαστρο βρίσκεται εντός δ, μπορεί να έχει μέγιστο πλάτος δ/4 ή αυτή η διάταξη καταργήθηκε; Το στέγαστρο μου είναι σε επαφή με όψη αποθήκης, και κατασκευασμένο από άλλο υλικό. Έχει συνολικό πλάτος 2,4 μ, ξεκινάει εκτός δ, και καταλήγει εντός δ, αφήνοντας ελεύθερη απόσταση 1,60μ από το όριο με το γειτονικό οικόπεδο. Οφείλει το τμήμα που είναι εντός δ, να έχει μέγιστο πλάτος δ/4 ή η κατασκευή συνολικά;
  8. Ευχαριστώ, και εγώ αυτό πιστεύω αλλά με έβαλε σε σκέψεις ο λογιστής πελάτη μου. Το ότι δεν υποχρεούνται προκύπτει από δική σας ερμηνεία ή βασίζεστε κάπου αλλού?
  9. μετράς τις πέργολες στην κάλυψη?
  10. Υπάρχουν περιορισμοί διαστάσεων ή θέσης Πέργκολας στον Ακάλυπτο-βεράντες Ισογείου, πέρα από το ότι μέχρι 50 τ.μ. δεν χρειάζεται Άδεια; Μπορούν να κολλάνε στα πίσω-πλάγια όρια του οικοπέδου, είτε κολλάει το κτίριο είτε όχι; Μπορεί να κολλάει στη Ρ.Γ; Χρειάζεται απόσταση 1,00m από τα όρια του οικοπέδου; Έχουν περιορισμό πλάτους; Έχουν περιορισμό μήκους όψης κτιρίου στην οποία μπορεί να εφάπτονται; Ξεκάθαρη διατύπωση απάντησης για αυτά τα ερωτήματα, για τις Πέργκολες συγκεκριμένα, δε βρήκα κάπου στο Νόμο - με βάση αυτά που αναφέρονται, προκύπτει ότι βάζεις όσο και όπου θες στον ακάλυπτο, αρκεί το άθροισμα Στέγαστρα + Πέργκολες να είναι μικρότερο από την επιτρεπόμενη Κάλυψη...
  11. @YvoΆρθρο 28 του Νοκ ζ) «Άδεια Αναθεώρησης»: Είναι η διοικητική πράξη που εκδίδεται κατά τη διάρκεια του χρόνου ισχύος της οικοδομικής αδείας, για οποιαδήποτε οικοδομική εργασία, όπως προσθήκη ή τροποποίηση μελετών αυτής, είτε για παράταΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ.pdfση ισχύος αυτής κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 42 του παρόντος. Δες αυτό στο άρθρο 68 παρ.7. Θα δοθεί παράταση.
  12. penetron, ειδική μεμβράνη και από κάτω καλή διαβαθμιση αδρανων(σκύρα οδοποιίας) Πρέπει όμως να μην σπάσει/ραγίσει, λίγο δύσκολο για gross beton. καλυτερα να γίνει μελέτη, καθώς όπως αναφέρει και ο συναδελφος διαδραματίζουν ρόλο και οι καθετες επιφάνειες 9,9 στις 10 περιπτώσεις γίνεται αυτο που λεει ο παυλος
  13. Θεόφραστε η επίκληση της συνένωσης χωρίς συμβολαιογραφική πράξη μπορεί να γίνει όταν έχουμε όμορα οικόπεδα ίδιου ιδιοκτήτη ή αν έχουμε δυο ή περισσότερους ιδιοκτήτες, όταν αυτοί έχουν τα ίδια δικαιώματα και ποσοστά επ αυτών. Για παράδειγμα αν είχαν άπαντες το 50% εξ' αδιαιρέτου πλήρους κυριότητος σε όλα. Αναφέρομαι στην πιο πρόσφατη νομολογία, διότι κάπου εκεί στην επταετία της δικτατορίας υπήρχαν οι λεγόμενοι αναγκαστικοί νόμοι. Αν θυμάμαι σωστά, ένας εξ αυτών είχε αλλάξει τον περιορισμό του να μην μπορεί να κατατμηθεί οικόπεδο στην περίπτωση που δημιουργούσε μη άρτιο για εντός .Ρ.Σ ακίνητα. Για να απαντηθεί ένα τέτοιο ερώτημα σημαίνει ότι πρέπει να εκκινήσεις την εξής διαδικασία. Να ζητήσεις από το Κτηματολογικο γραφείο την αλληλουχία τίτλων των οικοπέδων και των επιμέρους πράξεων από το χρόνο δημιουργίας των αρχικών οικοπέδων έως και σήμερα με τα προσαρτημένα στους τίτλους τοπογραφικά διαγράμματα.
  14. Καλησπέρα συνάδελφοι, Έχω εκδώσει προέγκριση οικοδομικής άδειας για ανέγερση κατοικίας αλλα λόγω καθυστέρησης του ΣΑ (και γκρινιας πελάτη) εξεταζω το σενάριο να κάνω αλλαγές στο διάγραμμα κάλυψης ώστε να μην εχω πλεον κατι που να εμπιπτει σε ελεγχο Σ.Α, είναι διαμορφώσεις στον ακάλυπτο και περγκολες που ειχαν στοιχεία πλήρωσης, και μια αρχιτεκτονική προεξοχή. Δεν θα έχω αλλαγές σε δόμηση, όγκο ή χρήση. Προβλέπεται ενημέρωση προέγκρισης??? Αν όχι, τότε μήπως μπορώ να προχωρήσω κανονικά στην έκδοση της άδειας με το τροποποιημένο διάγραμμα και στο πεδίο των εγκρίσεων να ανεβάσω βεβαίωση μηχανικού ότι έγιναν οι αλλαγές στις διαμορφώσεις και αφαιρέθηκαν οι πέργκολες, ώστε να μην απαιτείται πλέον γνωμοδότηση Σ.Α.; Ευχαριστώ εκ των προτέρων,
  15. Ένα αποφασιστικό βήμα για την υλοποίηση του έργου μετεγκατάστασης των φυλακών Κορυδαλλού στον Ασπρόπυργο έγινε με την έγκριση της επικαιροποιημένης Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Η απόφαση αυτή αφορά την είσοδο του σχεδίου σε προχωρημένο στάδιο προετοιμασίας, λίγο πριν την τελική φάση του διαγωνισμού. Το έργο θα υλοποιηθεί μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και περιλαμβάνει τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, προμήθεια εξοπλισμού, συντήρηση και τεχνική διαχείριση των νέων εγκαταστάσεων. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες συμβάσεις ΣΔΙΤ που έχουν προκηρυχθεί στην Ελλάδα, με συνολικό προϋπολογισμό 765 εκατομμύρια ευρώ (με ΦΠΑ) και διάρκεια 30 ετών, εκ των οποίων τα πρώτα 3 – 4 χρόνια αφορούν στην κατασκευαστική περίοδο. Οι νέες φυλακές θα ανεγερθούν σε έκταση περίπου 100 στρεμμάτων στη θέση του παλαιού Στρατοπέδου «Αμερικανικής Ευκολίας» στον Ασπρόπυργο, στην Περιφερειακή Ενότητα Δυτικής Αττικής. Αναθέτουσα αρχή είναι το Υπερταμείο ( πρώην ΤΑΙΠΕΔ), μέσω της Μονάδας Στρατηγικών Συμβάσεων (PPF), το οποίο έχει αναλάβει τη διαγωνιστική διαδικασία για λογαριασμό του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Την κατασκευή και λειτουργία του νέου σωφρονιστικού συγκροτήματος διεκδικούν τέσσερις από τους μεγαλύτερους ελληνικούς ομίλους του τεχνικού και κατασκευαστικού τομέα: η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Άβαξ, η Aktor μέσω της Άκτωρ Παραχωρήσεις και η METKA. Οι τέσσερις όμιλοι έχουν προεπιλεγεί στο πλαίσιο του ανταγωνιστικού διαλόγου, ενώ τα τελικά στάδια του διαγωνισμού αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο 2026, ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες κατασκευής. Το νέο σωφρονιστικό συγκρότημα θα αποτελεί πρότυπο για τα ελληνικά δεδομένα, συνδυάζοντας αυξημένα μέτρα ασφάλειας με σύγχρονες συνθήκες διαβίωσης και λειτουργικότητας. Θα περιλαμβάνει 12 πτέρυγες συνολικής δυναμικότητας περίπου 2.000 κρατουμένων, χώρους εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης, υγειονομικές δομές, αθλητικές εγκαταστάσεις, χώρους λατρείας και επαρκείς χώρους στάθμευσης. Η μέγιστη επιτρεπόμενη κάλυψη θα είναι 35%, ο συντελεστής δόμησης 0,6, ενώ το ύψος των κτιρίων δεν θα ξεπερνά τα 9 μέτρα (14 μέτρα για υποδομές ασφάλειας και παρατήρησης). Παράλληλα, προβλέπονται μέτρα για βιώσιμη λειτουργία, όπως η χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, ο περιορισμός του ενεργειακού αποτυπώματος, η ορθολογική διαχείριση αποβλήτων και υδάτων, η αποκατάσταση του φυσικού τοπίου και η ενίσχυση της πρόσβασης μέσω Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Αντιδράσεις από τον δήμο Ασπροπύργου Η απομάκρυνση των φυλακών Κορυδαλλού είναι αίτημα που εκκρεμεί για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες. Από τη δεκαετία του 1980, οι δημοτικές αρχές και οι κάτοικοι ζητούσαν την κατεδάφιση των φυλακών και τη δημιουργία χώρου πρασίνου στη θέση τους. Όταν οι φυλακές ανεγέρθηκαν το 1961, ο Κορυδαλλός ήταν μια αραιοκατοικημένη περιοχή. Σήμερα, ωστόσο, βρίσκεται στο κέντρο ενός πυκνού αστικού ιστού, γεγονός που καθιστά τη λειτουργία του σωφρονιστικού συγκροτήματος ασύμβατη με τη φυσιογνωμία της πόλης. Η πρόταση για τη μετεγκατάσταση των φυλακών στον Ασπρόπυργο παρουσιάστηκε επίσημα το 2019 από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ο οποίος είχε δηλώσει ότι οι φυλακές πρέπει να μεταφερθούν εκτός αστικού ιστού, «σε μια σύγχρονη και ασφαλή εγκατάσταση». Το 2020 ξεκίνησαν οι πρώτες παρεμβάσεις κατεδάφισης στην παλιά βάση του ΝΑΤΟ στον Ασπρόπυργο, σηματοδοτώντας την έναρξη των διαδικασιών. Παρά την κυβερνητική στήριξη και τη θεσμική ωριμότητα του έργου, η μετεγκατάσταση συναντά αντιδράσεις από τον Δήμο Ασπροπύργου, ο οποίος έχει ήδη προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την ακύρωσή της. Η δημοτική αρχή υποστηρίζει ότι η Δυτική Αττική δεν μπορεί να επωμίζεται διαρκώς οχλούσες δραστηριότητες, τονίζοντας πως η δημιουργία φυλακών στην περιοχή θα επιβαρύνει το περιβάλλον, τις μετακινήσεις και την εικόνα της πόλης. Με την έγκριση της ΜΠΕ από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και την αποστολή της στο Υπουργείο Περιβάλλοντος για τελική έγκριση, το έργο εισέρχεται πλέον στην πιο κρίσιμη φάση του. Εφόσον δεν υπάρξουν περαιτέρω καθυστερήσεις, οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του 2026. View full είδηση
  16. Ένα αποφασιστικό βήμα για την υλοποίηση του έργου μετεγκατάστασης των φυλακών Κορυδαλλού στον Ασπρόπυργο έγινε με την έγκριση της επικαιροποιημένης Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Η απόφαση αυτή αφορά την είσοδο του σχεδίου σε προχωρημένο στάδιο προετοιμασίας, λίγο πριν την τελική φάση του διαγωνισμού. Το έργο θα υλοποιηθεί μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και περιλαμβάνει τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, προμήθεια εξοπλισμού, συντήρηση και τεχνική διαχείριση των νέων εγκαταστάσεων. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες συμβάσεις ΣΔΙΤ που έχουν προκηρυχθεί στην Ελλάδα, με συνολικό προϋπολογισμό 765 εκατομμύρια ευρώ (με ΦΠΑ) και διάρκεια 30 ετών, εκ των οποίων τα πρώτα 3 – 4 χρόνια αφορούν στην κατασκευαστική περίοδο. Οι νέες φυλακές θα ανεγερθούν σε έκταση περίπου 100 στρεμμάτων στη θέση του παλαιού Στρατοπέδου «Αμερικανικής Ευκολίας» στον Ασπρόπυργο, στην Περιφερειακή Ενότητα Δυτικής Αττικής. Αναθέτουσα αρχή είναι το Υπερταμείο ( πρώην ΤΑΙΠΕΔ), μέσω της Μονάδας Στρατηγικών Συμβάσεων (PPF), το οποίο έχει αναλάβει τη διαγωνιστική διαδικασία για λογαριασμό του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Την κατασκευή και λειτουργία του νέου σωφρονιστικού συγκροτήματος διεκδικούν τέσσερις από τους μεγαλύτερους ελληνικούς ομίλους του τεχνικού και κατασκευαστικού τομέα: η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Άβαξ, η Aktor μέσω της Άκτωρ Παραχωρήσεις και η METKA. Οι τέσσερις όμιλοι έχουν προεπιλεγεί στο πλαίσιο του ανταγωνιστικού διαλόγου, ενώ τα τελικά στάδια του διαγωνισμού αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο 2026, ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες κατασκευής. Το νέο σωφρονιστικό συγκρότημα θα αποτελεί πρότυπο για τα ελληνικά δεδομένα, συνδυάζοντας αυξημένα μέτρα ασφάλειας με σύγχρονες συνθήκες διαβίωσης και λειτουργικότητας. Θα περιλαμβάνει 12 πτέρυγες συνολικής δυναμικότητας περίπου 2.000 κρατουμένων, χώρους εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης, υγειονομικές δομές, αθλητικές εγκαταστάσεις, χώρους λατρείας και επαρκείς χώρους στάθμευσης. Η μέγιστη επιτρεπόμενη κάλυψη θα είναι 35%, ο συντελεστής δόμησης 0,6, ενώ το ύψος των κτιρίων δεν θα ξεπερνά τα 9 μέτρα (14 μέτρα για υποδομές ασφάλειας και παρατήρησης). Παράλληλα, προβλέπονται μέτρα για βιώσιμη λειτουργία, όπως η χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, ο περιορισμός του ενεργειακού αποτυπώματος, η ορθολογική διαχείριση αποβλήτων και υδάτων, η αποκατάσταση του φυσικού τοπίου και η ενίσχυση της πρόσβασης μέσω Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Αντιδράσεις από τον δήμο Ασπροπύργου Η απομάκρυνση των φυλακών Κορυδαλλού είναι αίτημα που εκκρεμεί για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες. Από τη δεκαετία του 1980, οι δημοτικές αρχές και οι κάτοικοι ζητούσαν την κατεδάφιση των φυλακών και τη δημιουργία χώρου πρασίνου στη θέση τους. Όταν οι φυλακές ανεγέρθηκαν το 1961, ο Κορυδαλλός ήταν μια αραιοκατοικημένη περιοχή. Σήμερα, ωστόσο, βρίσκεται στο κέντρο ενός πυκνού αστικού ιστού, γεγονός που καθιστά τη λειτουργία του σωφρονιστικού συγκροτήματος ασύμβατη με τη φυσιογνωμία της πόλης. Η πρόταση για τη μετεγκατάσταση των φυλακών στον Ασπρόπυργο παρουσιάστηκε επίσημα το 2019 από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ο οποίος είχε δηλώσει ότι οι φυλακές πρέπει να μεταφερθούν εκτός αστικού ιστού, «σε μια σύγχρονη και ασφαλή εγκατάσταση». Το 2020 ξεκίνησαν οι πρώτες παρεμβάσεις κατεδάφισης στην παλιά βάση του ΝΑΤΟ στον Ασπρόπυργο, σηματοδοτώντας την έναρξη των διαδικασιών. Παρά την κυβερνητική στήριξη και τη θεσμική ωριμότητα του έργου, η μετεγκατάσταση συναντά αντιδράσεις από τον Δήμο Ασπροπύργου, ο οποίος έχει ήδη προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την ακύρωσή της. Η δημοτική αρχή υποστηρίζει ότι η Δυτική Αττική δεν μπορεί να επωμίζεται διαρκώς οχλούσες δραστηριότητες, τονίζοντας πως η δημιουργία φυλακών στην περιοχή θα επιβαρύνει το περιβάλλον, τις μετακινήσεις και την εικόνα της πόλης. Με την έγκριση της ΜΠΕ από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και την αποστολή της στο Υπουργείο Περιβάλλοντος για τελική έγκριση, το έργο εισέρχεται πλέον στην πιο κρίσιμη φάση του. Εφόσον δεν υπάρξουν περαιτέρω καθυστερήσεις, οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του 2026.
  17. Καλημέρα. Όχι, δεν ανήκουν σε όσα υποχρεούνται αυτά που αναφέρατε.
  18. - η αδεια δεν δειχνει φωταγωγο - η συσταση δειχνει - στην πραγματικοτητα δεν υπαρχει φωταγωγος.[το διορθωσα] Θα ελεγα να πας με το αρθρο 16 του ν 5142 https://enotariat.gr/wp-content/uploads/2024/12/egxeiridio.pdf Επομενως, καταληγουμε΄ σε ΔΔ
  19. Η Ευρώπη ενεργοποιεί 17 μέτρα για τη στέγη με αιχμή τον διπλασιασμό των κονδυλίων μέσα από άμεσες ενισχύσεις και δάνεια, δίνοντας τη δυνατότητα στις χώρες-μέλη με οξύ πρόβλημα, και μεταξύ αυτών την Ελλάδα, να επιλέξουν μέσα από μια ευρεία γκάμα παρεμβάσεων για να το αντιμετωπίσουν, σύμφωνα με τον ευρωβουλευτή Γιώργο Αυτιά. Όπως γράφει στην εφημερίδα Απογευματινή, η χώρα μας την ίδια στιγμή προχωρά σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες ώστε να ανοίξουν τουλάχιστον 200.000 κλειστά σπίτια και να αξιοποιηθούν τα ακίνητα του Δημοσίου. Στόχος να ενισχυθεί σημαντικά η προσφορά κατοικιών και οι τιμές να γίνουν πιο προσιτές. Μεταξύ των παρεμβάσεων που δρομολογεί η κυβέρνηση είναι η ανακατανομή κονδυλίων και η διοχέτευσή τους σε νέα στεγαστικά προγράμματα, όχι μόνο ενεργειακής αναβάθμισης, η μόνιμη ενίσχυση με φτηνά δάνεια αλλά και οι φορολογικές ελαφρύνσεις. Σχετικές ανακοινώσεις τόσο από την Κομισιόν όσο και από την κυβέρνηση αναμένονται άμεσα. Πλέον η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αποφασίσει και προχωρά σε: Διπλασιασμό των κονδυλίων αλλά και των δανείων που διατίθενται σε προγράμματα στέγασης, όπως αναφέρει ο επίτροπος Ενέργειας και Στέγασης, Νταν Γιόγκερσεν. Τονίζει μάλιστα ότι «η Επιτροπή έχει σκοπό να καταργήσει την άσκοπη γραφειοκρατία και να απλουστεύσει τις διαδικασίες ώστε η διαθέσιμη χρηματοδότηση να μπορεί να εκταμιεύεται το συντομότερο». Για την Ελλάδα αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι τα 2+1 δισ. ευρώ θα μπορούσαν να γίνουν 4+2 δισ. ευρώ. Αξιοποίηση ακινήτων του Δημοσίου. Επιδότηση ενοικίου σε χαμηλόμισθους. Ενίσχυση της Κοινωνικής Κατοικίας Δραστική παρέμβαση στο Airbnb Ευκολότερη ανακαίνιση ακινήτων. Απλοποίηση χορήγησης δανείων. Φορολογικά κίνητρα για δάνεια. Μείωση του διοικητικού φόρτου. Κίνητρα εργασίας και σύνδεση με αγορά ακινήτου. Ενίσχυση των φοιτητικών κατοικιών. Στήριξη ιδιοκτητών και ενοικιαστών. Δημιουργία Αστυνομίας για την αισχροκέρδεια. Στήριξη νέων χωρίς γονείς. Δυνατότητα επενδύσεων για κατοικίες, με ιδιώτες, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Περιφέρεις. Λιγότερη γραφειοκρατία για γονικές παροχές και δωρεές. Μείωση διαδικασιών για οικοδομικές άδειες. Οι κινήσεις της Αθήνας Η κυβέρνηση ήδη προγραμματίζει τις επόμενες κινήσεις με βάση τη φαρέτρα των επιλογών που της δίνει η Κομισιόν. Ωστόσο προωθεί ή θα ενεργοποιήσει και σημαντικά μέτρα φορολογικής ελάφρυνσης όπως: Η επέκταση και για το 2026 της τριετούς φοροαπαλλαγής για κενά ακίνητα που διατίθενται για μακροχρόνια μίσθωση. – Σε τρίτεκνες ή πολύτεκνες οικογένειες, η απαλλαγή θα ισχύει και για ακίνητα άνω των 120 τ.μ., συν 20 τ.μ. για κάθε εξαρτώμενο τέκνο άνω των δύο. – Αν αποχωρήσει ο ενοικιαστής πριν από την τριετία, η απαλλαγή συνεχίζει να ισχύει. – Ειδικά για τις περιπτώσεις μίσθωσης σε ιατρικό ή νοσηλευτικό προσωπικό, εκπαιδευτικούς και σε στρατιωτικούς και Σώματα Ασφαλείας, η απαλλαγή ισχύει ακόμη και αν το ακίνητο μισθώνεται για 6 μήνες. – Δημιουργείται από το 2026 ενδιάμεσος συντελεστής 25% (από 35%) για εισόδημα από μισθώματα, το ύψος του οποίου κυμαίνεται από 12.000 έως 24.000 ευρώ. Ωφελούνται 160.000 ιδιοκτήτες. – Επεκτείνεται για ένα έτος η αναστολή του ΦΠΑ στις νέες οικοδομές. – Παρατείνεται η μείωση του φόρου εισοδήματος για δαπάνες αναβάθμισης κτιρίων. – Επεκτείνεται ο περιορισμός νέων βραχυχρόνιων μισθώσεων στα τρία δημοτικά διαμερίσματα της Αθήνας. – Η κοινωνική αντιπαροχή αξιοποιείται με στόχο την εξασφάλιση κοινωνικής μίσθωσης σε ευάλωτες ομάδες. – Μειώνεται ο ΕΝΦΙΑ κατά 50% και από το 2027 καταργείται πλήρως για κύριες κατοικίες σε οικισμούς με πληθυσμό έως 1.500 κατοίκους, πλην Αττικής. Το μέτρο αφορά περίπου 1 εκατομμύριο ακίνητα. View full είδηση
  20. Η Ευρώπη ενεργοποιεί 17 μέτρα για τη στέγη με αιχμή τον διπλασιασμό των κονδυλίων μέσα από άμεσες ενισχύσεις και δάνεια, δίνοντας τη δυνατότητα στις χώρες-μέλη με οξύ πρόβλημα, και μεταξύ αυτών την Ελλάδα, να επιλέξουν μέσα από μια ευρεία γκάμα παρεμβάσεων για να το αντιμετωπίσουν, σύμφωνα με τον ευρωβουλευτή Γιώργο Αυτιά. Όπως γράφει στην εφημερίδα Απογευματινή, η χώρα μας την ίδια στιγμή προχωρά σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες ώστε να ανοίξουν τουλάχιστον 200.000 κλειστά σπίτια και να αξιοποιηθούν τα ακίνητα του Δημοσίου. Στόχος να ενισχυθεί σημαντικά η προσφορά κατοικιών και οι τιμές να γίνουν πιο προσιτές. Μεταξύ των παρεμβάσεων που δρομολογεί η κυβέρνηση είναι η ανακατανομή κονδυλίων και η διοχέτευσή τους σε νέα στεγαστικά προγράμματα, όχι μόνο ενεργειακής αναβάθμισης, η μόνιμη ενίσχυση με φτηνά δάνεια αλλά και οι φορολογικές ελαφρύνσεις. Σχετικές ανακοινώσεις τόσο από την Κομισιόν όσο και από την κυβέρνηση αναμένονται άμεσα. Πλέον η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αποφασίσει και προχωρά σε: Διπλασιασμό των κονδυλίων αλλά και των δανείων που διατίθενται σε προγράμματα στέγασης, όπως αναφέρει ο επίτροπος Ενέργειας και Στέγασης, Νταν Γιόγκερσεν. Τονίζει μάλιστα ότι «η Επιτροπή έχει σκοπό να καταργήσει την άσκοπη γραφειοκρατία και να απλουστεύσει τις διαδικασίες ώστε η διαθέσιμη χρηματοδότηση να μπορεί να εκταμιεύεται το συντομότερο». Για την Ελλάδα αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι τα 2+1 δισ. ευρώ θα μπορούσαν να γίνουν 4+2 δισ. ευρώ. Αξιοποίηση ακινήτων του Δημοσίου. Επιδότηση ενοικίου σε χαμηλόμισθους. Ενίσχυση της Κοινωνικής Κατοικίας Δραστική παρέμβαση στο Airbnb Ευκολότερη ανακαίνιση ακινήτων. Απλοποίηση χορήγησης δανείων. Φορολογικά κίνητρα για δάνεια. Μείωση του διοικητικού φόρτου. Κίνητρα εργασίας και σύνδεση με αγορά ακινήτου. Ενίσχυση των φοιτητικών κατοικιών. Στήριξη ιδιοκτητών και ενοικιαστών. Δημιουργία Αστυνομίας για την αισχροκέρδεια. Στήριξη νέων χωρίς γονείς. Δυνατότητα επενδύσεων για κατοικίες, με ιδιώτες, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Περιφέρεις. Λιγότερη γραφειοκρατία για γονικές παροχές και δωρεές. Μείωση διαδικασιών για οικοδομικές άδειες. Οι κινήσεις της Αθήνας Η κυβέρνηση ήδη προγραμματίζει τις επόμενες κινήσεις με βάση τη φαρέτρα των επιλογών που της δίνει η Κομισιόν. Ωστόσο προωθεί ή θα ενεργοποιήσει και σημαντικά μέτρα φορολογικής ελάφρυνσης όπως: Η επέκταση και για το 2026 της τριετούς φοροαπαλλαγής για κενά ακίνητα που διατίθενται για μακροχρόνια μίσθωση. – Σε τρίτεκνες ή πολύτεκνες οικογένειες, η απαλλαγή θα ισχύει και για ακίνητα άνω των 120 τ.μ., συν 20 τ.μ. για κάθε εξαρτώμενο τέκνο άνω των δύο. – Αν αποχωρήσει ο ενοικιαστής πριν από την τριετία, η απαλλαγή συνεχίζει να ισχύει. – Ειδικά για τις περιπτώσεις μίσθωσης σε ιατρικό ή νοσηλευτικό προσωπικό, εκπαιδευτικούς και σε στρατιωτικούς και Σώματα Ασφαλείας, η απαλλαγή ισχύει ακόμη και αν το ακίνητο μισθώνεται για 6 μήνες. – Δημιουργείται από το 2026 ενδιάμεσος συντελεστής 25% (από 35%) για εισόδημα από μισθώματα, το ύψος του οποίου κυμαίνεται από 12.000 έως 24.000 ευρώ. Ωφελούνται 160.000 ιδιοκτήτες. – Επεκτείνεται για ένα έτος η αναστολή του ΦΠΑ στις νέες οικοδομές. – Παρατείνεται η μείωση του φόρου εισοδήματος για δαπάνες αναβάθμισης κτιρίων. – Επεκτείνεται ο περιορισμός νέων βραχυχρόνιων μισθώσεων στα τρία δημοτικά διαμερίσματα της Αθήνας. – Η κοινωνική αντιπαροχή αξιοποιείται με στόχο την εξασφάλιση κοινωνικής μίσθωσης σε ευάλωτες ομάδες. – Μειώνεται ο ΕΝΦΙΑ κατά 50% και από το 2027 καταργείται πλήρως για κύριες κατοικίες σε οικισμούς με πληθυσμό έως 1.500 κατοίκους, πλην Αττικής. Το μέτρο αφορά περίπου 1 εκατομμύριο ακίνητα.
  21. Σπάει κάθε ρεκόρ η εξέλιξη του αριθμού των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb, Booking) στην Ελλάδα. Ήδη από τον Απρίλιο ο αριθμός των προσφερόμενων κλινών έχει ξεπεράσει και παγιώνεται σε επίπεδα άνω του 1 εκατομμυρίου φέτος. Αν και από τις αρχές Οκτωβρίου ξεκίνησε και η ισχύς των πρόσθετων προδιαγραφών, όρων και προϋποθέσεων για τη λειτουργία ακινήτων ως καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, εκτιμάται ότι η ανοδική πορεία δύσκολα θα ανακοπεί. Και αυτό, γιατί η ζήτηση από το εξωτερικό παραμένει ισχυρή. Η εφαρμογή του νέου ρυθμιστικού πλαισίου, η καταγραφή των ακινήτων στο Μητρώο Βραχυχρόνιας Μίσθωσης και οι αυξανόμενες απαιτήσεις συμμόρφωσης δημιουργούν συνθήκες μεγαλύτερης διαφάνειας και επαγγελματισμού. Τα νούμερα για τα Airbnb Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, το Α’ τρίμηνο του 2025 ξεκίνησε ιδιαίτερα δυναμικά. Τον Ιανουάριο καταγράφηκαν 213 χιλ. καταλύματα, αυξημένα κατά +23 χιλ. σε σχέση με τα 190 χιλ. του Ιανουαρίου 2024. Τον Φεβρουάριο, τα καταλύματα ανήλθαν σε 216 χιλ., παρουσιάζοντας αύξηση +20 χιλ. έναντι των 196 χιλ. του αντίστοιχου μήνα. Τον Μάρτιο, ο αριθμός διαμορφώθηκε σε 222 χιλ., σημειώνοντας άνοδο +18 χιλ. από τα 204 χιλ. του Μαρτίου 2024. Το Β’ τρίμηνο συνέχισε με σταθερά θετικό ρυθμό. Τον Απρίλιο καταγράφηκαν 228 χιλ. καταλύματα, αυξημένα κατά +16 χιλ. έναντι των 212 χιλ. του Απριλίου 2024. Τον Μάιο τα καταλύματα ανήλθαν σε 236 χιλ., κατά +18 χιλ. περισσότερα από τα 218 χιλ. του Μαΐου 2024, ενώ τον Ιούνιο σημειώθηκε νέα άνοδος στα 242 χιλ., αυξημένα κατά +17 χιλ. από τα 225 χιλ. του Ιουνίου 2024. Το Γ’ τρίμηνο συνέχισε επίσης με θετικό ρυθμό. Τον Ιούλιο τα διαθέσιμα καταλύματα ανήλθαν σε 246 χιλ., υπερβαίνοντας τα 232 χιλ. του Ιουλίου 2024 (+14 χιλ.), ενώ τον Αύγουστο σημειώθηκε νέο ιστορικό υψηλό με 247 χιλ., αυξημένα κατά +14 χιλ. έναντι των 233 χιλ. του Αυγούστου 2024. Τον Σεπτέμβριο παρατηρείται οριακή αποκλιμάκωση στα 245 χιλ. καταλύματα, παραμένοντας ωστόσο +13 χιλ. υψηλότερα σε σχέση με τα 232 χιλ. του Σεπτεμβρίου 2024. Η συνολική πορεία εννέα μηνών αναδεικνύει τη σταθερή ανοδική δυναμική της αγοράς, με διαδοχικά ρεκόρ και διατήρηση της προσφοράς σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Οι κλίνες Σε επίπεδο αριθμού κλινών, το γ’ τρίμηνο κορυφώθηκε με διαδοχικά ιστορικά υψηλά. Το Α’ τρίμηνο ξεκίνησε θετικά, με τον Ιανουάριο να καταγράφει 947 χιλ. κλίνες, αυξημένες κατά +102 χιλ. έναντι των 845 χιλ. του Ιανουαρίου 2024. Τον Φεβρουάριο οι διαθέσιμες κλίνες ανήλθαν σε 961 χιλ., παρουσιάζοντας άνοδο +84 χιλ. σε σχέση με τις 877 χιλ. του 2024, ενώ τον Μάρτιο έφτασαν τις 981 χιλ., αυξημένες κατά +76 χιλ. έναντι των 907 χιλ. του Μαρτίου 2024. Το Β’ τρίμηνο χαρακτηρίστηκε από περαιτέρω ενίσχυση. Τον Απρίλιο οι κλίνες διαμορφώθηκαν σε 1.008 χιλ., αυξημένες κατά +73 χιλ. από τις 935 χιλ. του Απριλίου 2024. Τον Μάιο ανήλθαν σε 1.038 χιλ. (+76 χιλ. έναντι 962 χιλ.) ενώ τον Ιούνιο καταγράφηκαν 1.061 χιλ. κλίνες, αυξημένες κατά +70 χιλ. περισσότερες από τις 991 χιλ. του αντίστοιχου μήνα του 2024. Το Γ’ τρίμηνο κορυφώθηκε με διαδοχικά ιστορικά υψηλά. Τον Ιούλιο καταγράφηκαν 1.078 χιλ. κλίνες, αυξημένες κατά +57 χιλ. από τις 1.021 χιλ. του Ιουλίου 2024. Τον Αύγουστο σημειώθηκε νέο ρεκόρ με 1.081 χιλ., δηλαδή +58 χιλ. σε σχέση με τις 1.023 χιλ. του Αυγούστου 2024. Τον Σεπτέμβριο οι διαθέσιμες κλίνες διαμορφώθηκαν σε 1.075 χιλ., παραμένοντας σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο αυξημένες κατά +56 χιλ. υψηλότερες από τις 1.019 χιλ. του Σεπτεμβρίου 2024. Η συνολική πορεία του 2025 επιβεβαιώνει τη διαρκή διεύρυνση της χωρητικότητας, με το όριο του 1 εκατ. κλινών να διατηρείται σταθερά από τον Απρίλιο και μετά — επίδοση πρωτοφανής για την περίοδο 2019–2025. Σε επίπεδο πληρότητας ανά την Ελλάδα, την περίοδο αιχμής του Αυγούστου αυτή διαμορφώθηκε φέτος στο 58% ελαφρά χαμηλότερα έναντι του 59% του Αυγούστου του 2024, ενώ ο φετινός Σεπτέμβριος είναι αντίστοιχος με τον περσινό με 45% πληρότητα πανελλαδικά. Η μέση διάρκεια παραμονής σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης το γ’ τρίμηνο επιβεβαιώνει την σταθεροποίηση στα υψηλά επίπεδα της τελευταίας διετίας: Τον Ιούλιο, η μέση διάρκεια παραμονής διαμορφώθηκε σε 4,1 διανυκτερεύσεις, ίδια με τον Ιούλιο του 2024. Τον Αύγουστο, καταγράφηκε νέα άνοδος στις 4,2 διανυκτερεύσεις — επίδοση που αποτέλεσε την υψηλότερη τιμή της περιόδου- ενώ το Σεπτέμβριο, η μέση διάρκεια παραμονής διαμορφώθηκε σε 3,8 διανυκτερεύσεις, παραμένοντας στα ίδια επίπεδα με τον Σεπτέμβριο του 2024. View full είδηση
  22. Σπάει κάθε ρεκόρ η εξέλιξη του αριθμού των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb, Booking) στην Ελλάδα. Ήδη από τον Απρίλιο ο αριθμός των προσφερόμενων κλινών έχει ξεπεράσει και παγιώνεται σε επίπεδα άνω του 1 εκατομμυρίου φέτος. Αν και από τις αρχές Οκτωβρίου ξεκίνησε και η ισχύς των πρόσθετων προδιαγραφών, όρων και προϋποθέσεων για τη λειτουργία ακινήτων ως καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, εκτιμάται ότι η ανοδική πορεία δύσκολα θα ανακοπεί. Και αυτό, γιατί η ζήτηση από το εξωτερικό παραμένει ισχυρή. Η εφαρμογή του νέου ρυθμιστικού πλαισίου, η καταγραφή των ακινήτων στο Μητρώο Βραχυχρόνιας Μίσθωσης και οι αυξανόμενες απαιτήσεις συμμόρφωσης δημιουργούν συνθήκες μεγαλύτερης διαφάνειας και επαγγελματισμού. Τα νούμερα για τα Airbnb Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, το Α’ τρίμηνο του 2025 ξεκίνησε ιδιαίτερα δυναμικά. Τον Ιανουάριο καταγράφηκαν 213 χιλ. καταλύματα, αυξημένα κατά +23 χιλ. σε σχέση με τα 190 χιλ. του Ιανουαρίου 2024. Τον Φεβρουάριο, τα καταλύματα ανήλθαν σε 216 χιλ., παρουσιάζοντας αύξηση +20 χιλ. έναντι των 196 χιλ. του αντίστοιχου μήνα. Τον Μάρτιο, ο αριθμός διαμορφώθηκε σε 222 χιλ., σημειώνοντας άνοδο +18 χιλ. από τα 204 χιλ. του Μαρτίου 2024. Το Β’ τρίμηνο συνέχισε με σταθερά θετικό ρυθμό. Τον Απρίλιο καταγράφηκαν 228 χιλ. καταλύματα, αυξημένα κατά +16 χιλ. έναντι των 212 χιλ. του Απριλίου 2024. Τον Μάιο τα καταλύματα ανήλθαν σε 236 χιλ., κατά +18 χιλ. περισσότερα από τα 218 χιλ. του Μαΐου 2024, ενώ τον Ιούνιο σημειώθηκε νέα άνοδος στα 242 χιλ., αυξημένα κατά +17 χιλ. από τα 225 χιλ. του Ιουνίου 2024. Το Γ’ τρίμηνο συνέχισε επίσης με θετικό ρυθμό. Τον Ιούλιο τα διαθέσιμα καταλύματα ανήλθαν σε 246 χιλ., υπερβαίνοντας τα 232 χιλ. του Ιουλίου 2024 (+14 χιλ.), ενώ τον Αύγουστο σημειώθηκε νέο ιστορικό υψηλό με 247 χιλ., αυξημένα κατά +14 χιλ. έναντι των 233 χιλ. του Αυγούστου 2024. Τον Σεπτέμβριο παρατηρείται οριακή αποκλιμάκωση στα 245 χιλ. καταλύματα, παραμένοντας ωστόσο +13 χιλ. υψηλότερα σε σχέση με τα 232 χιλ. του Σεπτεμβρίου 2024. Η συνολική πορεία εννέα μηνών αναδεικνύει τη σταθερή ανοδική δυναμική της αγοράς, με διαδοχικά ρεκόρ και διατήρηση της προσφοράς σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Οι κλίνες Σε επίπεδο αριθμού κλινών, το γ’ τρίμηνο κορυφώθηκε με διαδοχικά ιστορικά υψηλά. Το Α’ τρίμηνο ξεκίνησε θετικά, με τον Ιανουάριο να καταγράφει 947 χιλ. κλίνες, αυξημένες κατά +102 χιλ. έναντι των 845 χιλ. του Ιανουαρίου 2024. Τον Φεβρουάριο οι διαθέσιμες κλίνες ανήλθαν σε 961 χιλ., παρουσιάζοντας άνοδο +84 χιλ. σε σχέση με τις 877 χιλ. του 2024, ενώ τον Μάρτιο έφτασαν τις 981 χιλ., αυξημένες κατά +76 χιλ. έναντι των 907 χιλ. του Μαρτίου 2024. Το Β’ τρίμηνο χαρακτηρίστηκε από περαιτέρω ενίσχυση. Τον Απρίλιο οι κλίνες διαμορφώθηκαν σε 1.008 χιλ., αυξημένες κατά +73 χιλ. από τις 935 χιλ. του Απριλίου 2024. Τον Μάιο ανήλθαν σε 1.038 χιλ. (+76 χιλ. έναντι 962 χιλ.) ενώ τον Ιούνιο καταγράφηκαν 1.061 χιλ. κλίνες, αυξημένες κατά +70 χιλ. περισσότερες από τις 991 χιλ. του αντίστοιχου μήνα του 2024. Το Γ’ τρίμηνο κορυφώθηκε με διαδοχικά ιστορικά υψηλά. Τον Ιούλιο καταγράφηκαν 1.078 χιλ. κλίνες, αυξημένες κατά +57 χιλ. από τις 1.021 χιλ. του Ιουλίου 2024. Τον Αύγουστο σημειώθηκε νέο ρεκόρ με 1.081 χιλ., δηλαδή +58 χιλ. σε σχέση με τις 1.023 χιλ. του Αυγούστου 2024. Τον Σεπτέμβριο οι διαθέσιμες κλίνες διαμορφώθηκαν σε 1.075 χιλ., παραμένοντας σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο αυξημένες κατά +56 χιλ. υψηλότερες από τις 1.019 χιλ. του Σεπτεμβρίου 2024. Η συνολική πορεία του 2025 επιβεβαιώνει τη διαρκή διεύρυνση της χωρητικότητας, με το όριο του 1 εκατ. κλινών να διατηρείται σταθερά από τον Απρίλιο και μετά — επίδοση πρωτοφανής για την περίοδο 2019–2025. Σε επίπεδο πληρότητας ανά την Ελλάδα, την περίοδο αιχμής του Αυγούστου αυτή διαμορφώθηκε φέτος στο 58% ελαφρά χαμηλότερα έναντι του 59% του Αυγούστου του 2024, ενώ ο φετινός Σεπτέμβριος είναι αντίστοιχος με τον περσινό με 45% πληρότητα πανελλαδικά. Η μέση διάρκεια παραμονής σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης το γ’ τρίμηνο επιβεβαιώνει την σταθεροποίηση στα υψηλά επίπεδα της τελευταίας διετίας: Τον Ιούλιο, η μέση διάρκεια παραμονής διαμορφώθηκε σε 4,1 διανυκτερεύσεις, ίδια με τον Ιούλιο του 2024. Τον Αύγουστο, καταγράφηκε νέα άνοδος στις 4,2 διανυκτερεύσεις — επίδοση που αποτέλεσε την υψηλότερη τιμή της περιόδου- ενώ το Σεπτέμβριο, η μέση διάρκεια παραμονής διαμορφώθηκε σε 3,8 διανυκτερεύσεις, παραμένοντας στα ίδια επίπεδα με τον Σεπτέμβριο του 2024.
  23. Καλημέρα σας, σκέφτομαι να ιδρύσω ΕΕ η ΟΕ με συνέταιρο μη μηχανικό. Οι εργασίες που θα κάνω θα είναι ταυτότητες, τακτοποιήσεις, ΠΕΑ κτλ. Ξέρετε αν επιτρέπεται; Για αν γίνει συμβολαιογραφική εταιρεία πρέπει όλοι οι ετέροι να ειναι συμβολαιογράφοι το ίδιο με δικηγόρους κτλ. Περιμένω απάντηση και απο το ΤΕΕ.
  24. Υπεγράφη από τους συναρμόδιους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τους Υφυπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και τον Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας με εισήγηση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Γιώργου Πιτσιλή, η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης της χειμερινής περιόδου 2025-2026. (ΦΕΚ 5802/ ΤΕΥΧΟΣ Β/ 31/10/2025). Το επίδομα χορηγείται σε φυσικά πρόσωπα για την κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης, φωτιστικού πετρελαίου, φυσικού αερίου, υγραερίου, καυσόξυλων, και βιομάζας ή θερμικής ενέργειας μέσω τηλεθέρμανσης ή ηλεκτρική ενέργεια. Για τον καθορισμό ενός φυσικού προσώπου ως δικαιούχου πρέπει να πληρούνται τα ακόλουθα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια: Το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα πρέπει να ανέρχεται έως τα 16.000 ευρώ για μονομελές νοικοκυριό και 24.000 ευρώ για το ζευγάρι. Το όριο αυτό προσαυξάνεται κατά 5.000 ευρώ για κάθε παιδί. Για τη μονογονεϊκή οικογένεια το ως άνω εισόδημα ανέρχεται έως 29.000 ευρώ το οποίο προσαυξάνεται κατά 5.000 ευρώ για κάθε παιδί μετά το πρώτο. Τα συνολικά ακαθάριστα έσοδα του νοικοκυριού από επιχειρηματική δραστηριότητα δεν πρέπει να υπερβαίνουν το ποσό των 80.000 ευρώ, με σκοπό την καλύτερη στόχευση των δικαιούχων Τα περιουσιακά στοιχεία των δικαιούχων, όπως αυτά προκύπτουν από την πράξη διοικητικού προσδιορισμού ΕΝΦΙΑ του έτους 2025, δεν πρέπει να υπερβαίνουν τις 200.000 ευρώ για τους άγαμους, τους υπόχρεους σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει και τις 260.000 ευρώ για τους έγγαμους ή μέρη συμφώνου συμβίωσης και τις μονογονεϊκές οικογένειες. Σε κάθε περίπτωση το ποσό προσαυξάνεται κατά 40.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο Για τον υπολογισμό του επιδόματος λαμβάνονται υπόψη μια σειρά από παράγοντες, όπως η δριμύτητα του κλίματος κάθε περιοχής και η απαιτούμενη κατανάλωση ενέργειας για τη θέρμανση ενός κτιρίου. Το επίδομα που θα λάβει κάθε δικαιούχος δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 100 ευρώ, ούτε να υπερβαίνει τα 800 ευρώ. Το ανώτατο ποσό αυξάνεται μέχρι το ποσό των 1.200 ευρώ για οικισμούς με αυξημένες ενεργειακές ανάγκες. Μόνο ένα είδος καυσίμου δύναται να επιδοτηθεί ανά δικαιούχο και για αγορές τουλάχιστον διπλάσιας αξίας των επιδοτούμενων ειδών καυσίμων θέρμανσης. Οι αγορές των καυσίμων θέρμανσης ή θερμικής ενέργειας πρέπει να γίνουν μεταξύ της 1ης Οκτωβρίου 2025 και της 31ης Μαρτίου 2026. Ειδικά για το πετρέλαιο θέρμανσης η περίοδος επιδότησης αρχίζει από την 15η Οκτωβρίου 2025 και στην τιμή 1,14€/λίτρο. Τέλος, για την επιδότηση καυσόξυλων και της βιομάζας (πέλετ), οι αγορές θα πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί από την 1η Ιουνίου 2025 έως και την 31η Μαρτίου 2026. Η έναρξη των αιτήσεων αναμένεται εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου του Νοεμβρίου. Εφόσον η αίτηση υποβληθεί από τους δυνητικούς δικαιούχους έως την 5η Δεκεμβρίου 2025, τότε θα λάβουν ως προκαταβολή το 60% του ποσού του επιδόματος που τους είχε καταβληθεί κατά την περυσινή χειμερινή περίοδο 2024-2025. Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν τις αιτήσεις τους, ηλεκτρονικά, μέσω της πλατφόρμας myΘέρμανση στην ψηφιακής πύλη myAADE (myaade.gov.gr), στη διαδρομή Εφαρμογές > Δημοφιλείς Εφαρμογές > myΘέρμανση, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης TAXISnet, για να ενταχθούν στο Μητρώο Δικαιούχων του επιδόματος θέρμανσης. Η πληρωμή του επιδόματος θέρμανσης γίνεται μέσω τραπεζικών ή λοιπών πιστωτικών ιδρυμάτων σε 3 δόσεις. Οι ειδικότερες ημερομηνίες καταβολής έχουν ως εξής: α) Έως την 23η Δεκεμβρίου 2025 για την προκαταβολή και το σύνολο των αγορών, που θα τιμολογηθούν έως την 30ή Νοεμβρίου 2025 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 5η Δεκεμβρίου 2025. β) Έως την 29η Μαΐου 2026 για αγορές που αφορούν καταναλώσεις από 1η Οκτωβρίου 2025 και ειδικά για τα καυσόξυλα και το πέλετ από 1η Ιουνίου 2025 έως και 31 Μαρτίου 2026 για το σύνολο των αγορών που θα τιμολογηθούν έως την 15η Απριλίου 2026 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 30η Απριλίου 2026. Ειδικά για το φυσικό αέριο και για την κατανάλωση θερμικής ενέργειας μέσω τηλεθέρμανσης πραγματοποιείται επιπλέον πληρωμή έως την 31η Ιουλίου 2026, για αγορές που αφορούν καταναλώσεις από 1η Οκτωβρίου 2025 έως 31η Μαρτίου 2026. Το επίδομα θέρμανσης είναι αφορολόγητο, ακατάσχετο, δεν υπόκειται σε κανενός είδους παρακράτηση και δεν συμψηφίζεται με τυχόν οφειλές του δικαιούχου προς το Ελληνικό Δημόσιο. Στην Κοινή Υπουργική Απόφαση περιγράφεται επιπλέον λεπτομερώς η διαδικασία ελέγχου των προϋποθέσεων, η καταβολή των ποσών, αλλά και η διαδικασία υποβολής τυχόν ενστάσεων και καταλογισμού αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών και επιβολής προστίμων. Ειδικότερα, σημειώνεται ότι, όσον αφορά τις αγορές πετρελαίου θέρμανσης, στο πλαίσιο της ομαλής προσαρμογής της αγοράς στη νέα διαδικασία επεξεργασίας και ελέγχου των αιτήσεων και των στοιχείων που υποβάλλονται στην ΑΑΔΕ, και με σκοπό τη διασφάλιση της εύρυθμης και απρόσκοπτης καταβολής του επιδόματος στους δικαιούχους, οι επιχειρήσεις εμπορίας πετρελαιοειδών υποχρεούνται να διαβιβάζουν τα στοιχεία των αγορών ως εξής: α. Από το πληροφοριακό σύστημα διακινητών πετρελαίου θέρμανσης (ΔΙΠΕΘΕ) για τα παραστατικά αγοράς με ημερομηνία έκδοσης για το χρονικό διάστημα από την έναρξη διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης έως και την 31/12/2025, β. Από την ψηφιακή πλατφόρμα, myDATA ή από το πληροφοριακό σύστημα e-send της ΑΑΔΕ για τα παραστατικά αγοράς με ημερομηνία έκδοσης για το χρονικό διάστημα από 1/1/2026 και εντεύθεν. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην Εξυπηρέτηση Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ my1521: Τηλεφωνικά στο 1521, εργάσιμες ημέρες από 7.00 έως 20:00. Ψηφιακά στο my1521, με θέμα Κοινωνική Πολιτική & Επιδόματα > Επιδόματα > Επίδομα θέρμανσης – myΘέρμανση > myΘέρμανση 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. View full είδηση
  25. Υπεγράφη από τους συναρμόδιους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τους Υφυπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και τον Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας με εισήγηση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Γιώργου Πιτσιλή, η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης της χειμερινής περιόδου 2025-2026. (ΦΕΚ 5802/ ΤΕΥΧΟΣ Β/ 31/10/2025). Το επίδομα χορηγείται σε φυσικά πρόσωπα για την κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης, φωτιστικού πετρελαίου, φυσικού αερίου, υγραερίου, καυσόξυλων, και βιομάζας ή θερμικής ενέργειας μέσω τηλεθέρμανσης ή ηλεκτρική ενέργεια. Για τον καθορισμό ενός φυσικού προσώπου ως δικαιούχου πρέπει να πληρούνται τα ακόλουθα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια: Το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα πρέπει να ανέρχεται έως τα 16.000 ευρώ για μονομελές νοικοκυριό και 24.000 ευρώ για το ζευγάρι. Το όριο αυτό προσαυξάνεται κατά 5.000 ευρώ για κάθε παιδί. Για τη μονογονεϊκή οικογένεια το ως άνω εισόδημα ανέρχεται έως 29.000 ευρώ το οποίο προσαυξάνεται κατά 5.000 ευρώ για κάθε παιδί μετά το πρώτο. Τα συνολικά ακαθάριστα έσοδα του νοικοκυριού από επιχειρηματική δραστηριότητα δεν πρέπει να υπερβαίνουν το ποσό των 80.000 ευρώ, με σκοπό την καλύτερη στόχευση των δικαιούχων Τα περιουσιακά στοιχεία των δικαιούχων, όπως αυτά προκύπτουν από την πράξη διοικητικού προσδιορισμού ΕΝΦΙΑ του έτους 2025, δεν πρέπει να υπερβαίνουν τις 200.000 ευρώ για τους άγαμους, τους υπόχρεους σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει και τις 260.000 ευρώ για τους έγγαμους ή μέρη συμφώνου συμβίωσης και τις μονογονεϊκές οικογένειες. Σε κάθε περίπτωση το ποσό προσαυξάνεται κατά 40.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο Για τον υπολογισμό του επιδόματος λαμβάνονται υπόψη μια σειρά από παράγοντες, όπως η δριμύτητα του κλίματος κάθε περιοχής και η απαιτούμενη κατανάλωση ενέργειας για τη θέρμανση ενός κτιρίου. Το επίδομα που θα λάβει κάθε δικαιούχος δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 100 ευρώ, ούτε να υπερβαίνει τα 800 ευρώ. Το ανώτατο ποσό αυξάνεται μέχρι το ποσό των 1.200 ευρώ για οικισμούς με αυξημένες ενεργειακές ανάγκες. Μόνο ένα είδος καυσίμου δύναται να επιδοτηθεί ανά δικαιούχο και για αγορές τουλάχιστον διπλάσιας αξίας των επιδοτούμενων ειδών καυσίμων θέρμανσης. Οι αγορές των καυσίμων θέρμανσης ή θερμικής ενέργειας πρέπει να γίνουν μεταξύ της 1ης Οκτωβρίου 2025 και της 31ης Μαρτίου 2026. Ειδικά για το πετρέλαιο θέρμανσης η περίοδος επιδότησης αρχίζει από την 15η Οκτωβρίου 2025 και στην τιμή 1,14€/λίτρο. Τέλος, για την επιδότηση καυσόξυλων και της βιομάζας (πέλετ), οι αγορές θα πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί από την 1η Ιουνίου 2025 έως και την 31η Μαρτίου 2026. Η έναρξη των αιτήσεων αναμένεται εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου του Νοεμβρίου. Εφόσον η αίτηση υποβληθεί από τους δυνητικούς δικαιούχους έως την 5η Δεκεμβρίου 2025, τότε θα λάβουν ως προκαταβολή το 60% του ποσού του επιδόματος που τους είχε καταβληθεί κατά την περυσινή χειμερινή περίοδο 2024-2025. Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν τις αιτήσεις τους, ηλεκτρονικά, μέσω της πλατφόρμας myΘέρμανση στην ψηφιακής πύλη myAADE (myaade.gov.gr), στη διαδρομή Εφαρμογές > Δημοφιλείς Εφαρμογές > myΘέρμανση, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης TAXISnet, για να ενταχθούν στο Μητρώο Δικαιούχων του επιδόματος θέρμανσης. Η πληρωμή του επιδόματος θέρμανσης γίνεται μέσω τραπεζικών ή λοιπών πιστωτικών ιδρυμάτων σε 3 δόσεις. Οι ειδικότερες ημερομηνίες καταβολής έχουν ως εξής: α) Έως την 23η Δεκεμβρίου 2025 για την προκαταβολή και το σύνολο των αγορών, που θα τιμολογηθούν έως την 30ή Νοεμβρίου 2025 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 5η Δεκεμβρίου 2025. β) Έως την 29η Μαΐου 2026 για αγορές που αφορούν καταναλώσεις από 1η Οκτωβρίου 2025 και ειδικά για τα καυσόξυλα και το πέλετ από 1η Ιουνίου 2025 έως και 31 Μαρτίου 2026 για το σύνολο των αγορών που θα τιμολογηθούν έως την 15η Απριλίου 2026 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 30η Απριλίου 2026. Ειδικά για το φυσικό αέριο και για την κατανάλωση θερμικής ενέργειας μέσω τηλεθέρμανσης πραγματοποιείται επιπλέον πληρωμή έως την 31η Ιουλίου 2026, για αγορές που αφορούν καταναλώσεις από 1η Οκτωβρίου 2025 έως 31η Μαρτίου 2026. Το επίδομα θέρμανσης είναι αφορολόγητο, ακατάσχετο, δεν υπόκειται σε κανενός είδους παρακράτηση και δεν συμψηφίζεται με τυχόν οφειλές του δικαιούχου προς το Ελληνικό Δημόσιο. Στην Κοινή Υπουργική Απόφαση περιγράφεται επιπλέον λεπτομερώς η διαδικασία ελέγχου των προϋποθέσεων, η καταβολή των ποσών, αλλά και η διαδικασία υποβολής τυχόν ενστάσεων και καταλογισμού αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών και επιβολής προστίμων. Ειδικότερα, σημειώνεται ότι, όσον αφορά τις αγορές πετρελαίου θέρμανσης, στο πλαίσιο της ομαλής προσαρμογής της αγοράς στη νέα διαδικασία επεξεργασίας και ελέγχου των αιτήσεων και των στοιχείων που υποβάλλονται στην ΑΑΔΕ, και με σκοπό τη διασφάλιση της εύρυθμης και απρόσκοπτης καταβολής του επιδόματος στους δικαιούχους, οι επιχειρήσεις εμπορίας πετρελαιοειδών υποχρεούνται να διαβιβάζουν τα στοιχεία των αγορών ως εξής: α. Από το πληροφοριακό σύστημα διακινητών πετρελαίου θέρμανσης (ΔΙΠΕΘΕ) για τα παραστατικά αγοράς με ημερομηνία έκδοσης για το χρονικό διάστημα από την έναρξη διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης έως και την 31/12/2025, β. Από την ψηφιακή πλατφόρμα, myDATA ή από το πληροφοριακό σύστημα e-send της ΑΑΔΕ για τα παραστατικά αγοράς με ημερομηνία έκδοσης για το χρονικό διάστημα από 1/1/2026 και εντεύθεν. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην Εξυπηρέτηση Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ my1521: Τηλεφωνικά στο 1521, εργάσιμες ημέρες από 7.00 έως 20:00. Ψηφιακά στο my1521, με θέμα Κοινωνική Πολιτική & Επιδόματα > Επιδόματα > Επίδομα θέρμανσης – myΘέρμανση > myΘέρμανση 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.