Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
Aυθαιρεσίες σε χώρο αποκλειστικής χρήσης στο δώμα (ερώτηση ιδιώτη)
engem replied to engem's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
Άρα τι σημαίνει αυτό; Κακώς χτίστηκε; -
Aυθαιρεσίες σε χώρο αποκλειστικής χρήσης στο δώμα (ερώτηση ιδιώτη)
engem replied to engem's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
Άρα αν καταλαβαίνω καλά ιδιοκτήτες του δώματος είμαστε οι απόγονοι του πατέρα μου και της θείας μου; - Σήμερα
-
Rennv joined the community
-
Θα εμφανίζεται η αρχειοθετημένη (κλειδωμένη χωρίς δυνατότητα τροποποίησης). Αν θέλεις (προαιρετικά) μπορείς να αναγράψεις στα σχόλια ότι προηγήθηκε έκδοση ΗΤΚ στο κτίριο και πλέον λόγω σύστασης διηρημένων ιδιοκτησιών συντάσσονται νέες ΗΤΚ. υγ Πρόσθεσε την ειδικότητά σου στο προφίλ σύμφωνα με τους κανόνες συμμετοχής.
- 163 απαντήσεις
-
- πινακας χιλιοστών
- πινακας ποσοστών
-
(and 4 more)
Με ετικέτα:
-
σε ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση!!! μια απορία που μου προκύπτει είναι... πρώτα αρχειοθετώ την παλια ΗΤ. τι σχέση θα υπάρχει μεταξύ παλιάς και νέων? δεν πρέπει κάπως να συνδέονται αυτές? δεν ξερω αν θα σου φανεί πολύ ασχετη ερώτηση αλλα θα εκτιμούσα μια απάντηση.
- 163 απαντήσεις
-
- πινακας χιλιοστών
- πινακας ποσοστών
-
(and 4 more)
Με ετικέτα:
-
vk00 joined the community
-
Καλησπέρα. Καθώς επήλθε σύσταση θα πρέπει οι ιδιοκτησίες να περιγραφούν στην ΗΤΚ με ξεχωριστές καταχωρήσεις. Η αρχική ΗΤΚ αρχειοθετείται. Στις νέες ΗΤΚ που θα κάνεις, θα αναγράψεις τα στοιχεία της ΠΣΟΙ και τους ιδιοκτήτες που θα είναι υπόχρεοι. Τα ΚΑΕΚ των Ο.Ι αν δεν έχουν ακόμη αποδοθεί θα κάνεις τις καταχωρήσεις σου (έχεις το ΚΑΕΚ οικοπέδου) και θα κάνεις τροποποιητική όταν εκδοθούν αυτά τα ΚΑΕΚ ώστε να τα καταχωρήσεις και αυτά. Μπορείς να το αναφέρεις ως παρατήρηση.
- 163 απαντήσεις
-
- 1
-
-
- πινακας χιλιοστών
- πινακας ποσοστών
-
(and 4 more)
Με ετικέτα:
-
Chara Theodorou started following ΜΕΛΕΤΗ ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
-
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ. ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΑΣ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ. ΜΑΣ ΖΗΤΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΥΓΙΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΠΕΡΙΠΟΙΗΣΗΣ ΑΚΡΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΧΑΜΗΛΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΕΓΚΥΚΛΙΟ 1 ΚΑΙ ΑΔΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΒΑΣΕΙ Π.Δ. 41/2018, Η ΟΠΟΙΑ ΔΕ ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΓΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗ ΣΤΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ, ΦΥΛΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ. ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΑΣ ΡΩΤΗΣΩ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ. Η χρήση κεφαλαίων σε κείμενο δημοσίευσης και τίτλου δεν επιτρέπεται. Επίλεξε «επεξεργασία» (3 τελείες άνω δεξιά) και διόρθωσε το κείμενο της δημοσίευσής σου. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos33
-
dimitryf joined the community
-
Την δημιουργία Διεθνούς Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας από τον όμιλο ΙΟΝ στο Ελληνικό ανακοίνωσαν η LAMDA Development και ο τεχνολογικός κολοσσός. Η συνολική επένδυση του Ομίλου ION εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 1,5 δισ. ευρώ μέχρι το 2030, με το τίμημα για τη LAMDA Development να ανέρχεται στα 450 εκατομμύρια ευρώ. Το Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας που θα φιλοξενήσει περίπου 2.000 επαγγελματίες από 44 χώρες, θα αναπτυχθεί σε δύο περιοχές του Ελληνικού και θα καλύψει συνολική δόμηση περίπου 250.000 τ.μ. Το έργο θα περιλαμβάνει, εκτός από γραφεία και χώρους έρευνας, ένα αμφιθέατρο 1.000 θέσεων για διεθνείς εκδηλώσεις, καθώς και έως 200.000 τ.μ. οικιστικών μονάδων για τη στέγαση των εργαζομένων του Ομίλου ION. Επιπρόσθετα, ο Όμιλος ION θα αποκτήσει ίδιες μετοχές, που αντιπροσωπεύουν ποσοστό 2% στο μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας. Γεγονός που όπως σημειώνει η σχετική ανακοίνωση αντικατοπτρίζει την εμπιστοσύνη του Ομίλου ΙΟΝ στο Ελληνικό. Η στρατηγική αυτή συνεργασία σηματοδοτεί την έναρξη της δημιουργίας του Επιχειρηματικού Κέντρου του Ελληνικού, το οποίο αποτελεί βασικό τμήμα του γενικού σχεδίου ανάπτυξης του έργου (masterplan), ενώ ταυτόχρονα τοποθετεί το The Ellinikon ως ευρωπαϊκό κόμβο τεχνητής νοημοσύνης και ψηφιακού μετασχηματισμού. «Η συμφωνία αυτή τοποθετεί το Ελληνικό στην κορυφή των παγκόσμιων επενδυτικών προορισμών, και αναδεικνύει την Ελλάδα ως κέντρο υψηλής τεχνολογίας και δημιουργικότητας στην Ευρώπη» υπογράμμισε ο CEO της LAMDA Development Οδυσσέας Αθανασίου. Για τον Andrea Pignataro, ιδρυτή και CEO του Ομίλου ION «το μέγεθος, οι υποδομές και το όραμα του Ελληνικού συνάδουν με το όραμα της εταιρείας να συνδυάσει την τεχνολογία, τον πολιτισμό και τον τρόπο ζωής σε ένα πρωτοποριακό μοντέλο για το μέλλον της εργασίας και της εκπαίδευσης, με ρίζες στην Ελλάδα και ανοιχτό στην παγκόσμια κοινότητα. «Οραματιζόμαστε αυτό το Κέντρο να λειτουργεί, ταυτόχρονα, ως χώρος εργασίας και εκπαίδευσης, διατηρώντας όμως πάντα τα χαρακτηριστικά της γειτονιάς, καθιστώντας την Αθήνα έναν ευρωπαϊκό φάρο τεχνολογίας και δημιουργικότητας» ανέφερε ο επικεφαλής του ομίλου. Η συνεργασία αυτή θα επιταχύνει την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Αττικής και ιδιαίτερα των Δήμων της Αθηναϊκής Ριβιέρας, ενισχύοντας ταυτόχρονα την ελκυστικότητα τους, ως κέντρα επενδύσεων, επιχειρηματικής δραστηριότητας, κατοικίας και εμπορίου. Ο Όμιλος ION, ιδρυτής και ηγέτης στον τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και τεχνολογίας, έχει επενδύσει σε καινοτόμα έργα και τεχνολογίες παγκοσμίως. Η εταιρεία αναπτύσσει λογισμικό για την χρηματοπιστωτική βιομηχανία και παρέχει λύσεις σε παγκόσμιες αγορές. Η αξία της ION εκτιμάται σε δισεκατομμύρια δολάρια, με τον Andrea Pignataro να κατατάσσεται ως ο δεύτερος πλουσιότερος Ιταλός με περιουσία της οποίας η καθαρή αξία ανέρχεται σε 35,7 δισ. δολ, σύμφωνα με το περιοδικό Forbes (2025). Η στρατηγική της ION περιλαμβάνει επίσης επενδύσεις σε καινοτόμους τομείς όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η ψηφιακή χρηματοοικονομία, ενώ η εταιρεία ενισχύει τη θέση της μέσω νέων έργων και επενδύσεων στην Ελλάδα και διεθνώς. Πριν από τη συμφωνία για το Κέντρο στο Ελληνικό, ο Όμιλος ION είχε εκφράσει το ενδιαφέρον του για τη δημιουργία ενός τεχνολογικού campus στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Ανάβυσσο, νοτιοανατολικά της Αθήνας. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, στην αρχή του χρόνου, το σχέδιο προέβλεπε την ανάπτυξη ενός κέντρου με δυνατότητα απασχόλησης έως και 3.000 ατόμων με την επένδυση να προυπολογίζεται στα 2 δισ. δολάρια. Το σχεδιασμό είχε αναλάβει ο διάσημος αρχιτέκτονας Renzo Piano, και είχε ως στόχο να συγκεντρώσει τις δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης του Ομίλου, οι οποίες επί του παρόντος είναι διασκορπισμένες σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ινδία. View full είδηση
-
Διεθνές Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας από τον όμιλο ΙΟΝ στο Ελληνικό
Engineer posted μια είδηση in Έργα-Υποδομές
Την δημιουργία Διεθνούς Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας από τον όμιλο ΙΟΝ στο Ελληνικό ανακοίνωσαν η LAMDA Development και ο τεχνολογικός κολοσσός. Η συνολική επένδυση του Ομίλου ION εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 1,5 δισ. ευρώ μέχρι το 2030, με το τίμημα για τη LAMDA Development να ανέρχεται στα 450 εκατομμύρια ευρώ. Το Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας που θα φιλοξενήσει περίπου 2.000 επαγγελματίες από 44 χώρες, θα αναπτυχθεί σε δύο περιοχές του Ελληνικού και θα καλύψει συνολική δόμηση περίπου 250.000 τ.μ. Το έργο θα περιλαμβάνει, εκτός από γραφεία και χώρους έρευνας, ένα αμφιθέατρο 1.000 θέσεων για διεθνείς εκδηλώσεις, καθώς και έως 200.000 τ.μ. οικιστικών μονάδων για τη στέγαση των εργαζομένων του Ομίλου ION. Επιπρόσθετα, ο Όμιλος ION θα αποκτήσει ίδιες μετοχές, που αντιπροσωπεύουν ποσοστό 2% στο μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας. Γεγονός που όπως σημειώνει η σχετική ανακοίνωση αντικατοπτρίζει την εμπιστοσύνη του Ομίλου ΙΟΝ στο Ελληνικό. Η στρατηγική αυτή συνεργασία σηματοδοτεί την έναρξη της δημιουργίας του Επιχειρηματικού Κέντρου του Ελληνικού, το οποίο αποτελεί βασικό τμήμα του γενικού σχεδίου ανάπτυξης του έργου (masterplan), ενώ ταυτόχρονα τοποθετεί το The Ellinikon ως ευρωπαϊκό κόμβο τεχνητής νοημοσύνης και ψηφιακού μετασχηματισμού. «Η συμφωνία αυτή τοποθετεί το Ελληνικό στην κορυφή των παγκόσμιων επενδυτικών προορισμών, και αναδεικνύει την Ελλάδα ως κέντρο υψηλής τεχνολογίας και δημιουργικότητας στην Ευρώπη» υπογράμμισε ο CEO της LAMDA Development Οδυσσέας Αθανασίου. Για τον Andrea Pignataro, ιδρυτή και CEO του Ομίλου ION «το μέγεθος, οι υποδομές και το όραμα του Ελληνικού συνάδουν με το όραμα της εταιρείας να συνδυάσει την τεχνολογία, τον πολιτισμό και τον τρόπο ζωής σε ένα πρωτοποριακό μοντέλο για το μέλλον της εργασίας και της εκπαίδευσης, με ρίζες στην Ελλάδα και ανοιχτό στην παγκόσμια κοινότητα. «Οραματιζόμαστε αυτό το Κέντρο να λειτουργεί, ταυτόχρονα, ως χώρος εργασίας και εκπαίδευσης, διατηρώντας όμως πάντα τα χαρακτηριστικά της γειτονιάς, καθιστώντας την Αθήνα έναν ευρωπαϊκό φάρο τεχνολογίας και δημιουργικότητας» ανέφερε ο επικεφαλής του ομίλου. Η συνεργασία αυτή θα επιταχύνει την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Αττικής και ιδιαίτερα των Δήμων της Αθηναϊκής Ριβιέρας, ενισχύοντας ταυτόχρονα την ελκυστικότητα τους, ως κέντρα επενδύσεων, επιχειρηματικής δραστηριότητας, κατοικίας και εμπορίου. Ο Όμιλος ION, ιδρυτής και ηγέτης στον τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και τεχνολογίας, έχει επενδύσει σε καινοτόμα έργα και τεχνολογίες παγκοσμίως. Η εταιρεία αναπτύσσει λογισμικό για την χρηματοπιστωτική βιομηχανία και παρέχει λύσεις σε παγκόσμιες αγορές. Η αξία της ION εκτιμάται σε δισεκατομμύρια δολάρια, με τον Andrea Pignataro να κατατάσσεται ως ο δεύτερος πλουσιότερος Ιταλός με περιουσία της οποίας η καθαρή αξία ανέρχεται σε 35,7 δισ. δολ, σύμφωνα με το περιοδικό Forbes (2025). Η στρατηγική της ION περιλαμβάνει επίσης επενδύσεις σε καινοτόμους τομείς όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η ψηφιακή χρηματοοικονομία, ενώ η εταιρεία ενισχύει τη θέση της μέσω νέων έργων και επενδύσεων στην Ελλάδα και διεθνώς. Πριν από τη συμφωνία για το Κέντρο στο Ελληνικό, ο Όμιλος ION είχε εκφράσει το ενδιαφέρον του για τη δημιουργία ενός τεχνολογικού campus στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Ανάβυσσο, νοτιοανατολικά της Αθήνας. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, στην αρχή του χρόνου, το σχέδιο προέβλεπε την ανάπτυξη ενός κέντρου με δυνατότητα απασχόλησης έως και 3.000 ατόμων με την επένδυση να προυπολογίζεται στα 2 δισ. δολάρια. Το σχεδιασμό είχε αναλάβει ο διάσημος αρχιτέκτονας Renzo Piano, και είχε ως στόχο να συγκεντρώσει τις δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης του Ομίλου, οι οποίες επί του παρόντος είναι διασκορπισμένες σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ινδία. -
Aυθαιρεσίες σε χώρο αποκλειστικής χρήσης στο δώμα (ερώτηση ιδιώτη)
Didonis replied to engem's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
ένα ενα τα λες... Άρα δεν έχει χιλιοστά ο "αέρας" ..... οπότε δες και τα σωστά που σου γράφει και ο ΙΑΣΟΝΑΣ -
Καλησπέρα σε ολους, Σε κτίριο 3οροφο χωρίς σύσταση, μετά από τακτοποίηση και έκδοση ταυτότητας κτιρίου που εξέδωσα, επήλθε θάνατος του ιδιοκτήτη. Έγινε στην συνέχεια σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας βάσει δια διατάξεως τελευταίας βουλήσεως. Τώρα μου ζητούν ταυτότητες για τις ιδιοκτησίες που προκύπτουν. Η ερώτηση μου αφορά βασικά το σύστημα του τεε. Θα κάνω επεξεργασία της αρχικής δήλωσης? Θα ξεκινήσω νέες δηλώσεις εξαρχής? ( μαλλον οχι) αλλα διάβασα κάπου για αρχειοθέτηση αλλά δεν κατάλαβα την διαδικασία.... επιπλέον χρειάζομαι λογικά και αριθμούς καεκ μετα την σύσταση λογικά... σωστά? εχω μόνο το καεκ του όλου κτιρίου... Ευχαριστώ προκαταβολικά για την βοήθεια σας Αν είσαι Μηχανικός βάλε την ειδικότητα στο Προφίλ σου Didonis
- 163 απαντήσεις
-
- πινακας χιλιοστών
- πινακας ποσοστών
-
(and 4 more)
Με ετικέτα:
-
@tromoskaifobos Kάθε κριτήριο το εξετάζεις αυτοτελώς. Π.χ η αυθαίρετη κατασκευή στο δώμα πληροί το κριτήριο φορτίου <20% τελείωσε. Πας στο άλλο κριτήριο του υπογείου. Έχεις το 75% περιμέτρου με τοιχία. Ξεμπέρδεψες. Μπορεί βεβαίως στο κριτήριο φορτίων να συνυπολογίσεις και άλλες κατασκευές στο κτίριο αν χρειάζεται.
-
ΙΑΣΟΝΑΣ started following Aυθαιρεσίες σε χώρο αποκλειστικής χρήσης στο δώμα (ερώτηση ιδιώτη)
-
Aυθαιρεσίες σε χώρο αποκλειστικής χρήσης στο δώμα (ερώτηση ιδιώτη)
ΙΑΣΟΝΑΣ replied to engem's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
Σωστά σας λέει ο μηχανικός σας! Αφού ο ιδιοκτήτης πατέρας σας και η θεία σας έχουν πεθάνει... Προϋπόθεση για την ύπαρξη ιδιοκτήτη είναι το να γίνει και να ολοκληρωθεί η αποδοχή κληρονομιάς των θανόντων, από τους κληρονόμους τους! Όταν ολοκληρωθεί αυτό, τότε θα "βρεθεί - βρεθούν" και ο ιδιοκτήτης - ιδιοκτήτες! -
Aυθαιρεσίες σε χώρο αποκλειστικής χρήσης στο δώμα (ερώτηση ιδιώτη)
engem replied to engem's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
Στη σύσταση λέει ότι αν χτιστεί νέος όροφος θα μειωθούν τα χιλιοστά των υπολοίπων. Αυτό που λέει ο μηχανικός ότι δεν μπορεί να κάνει αίτηση επειδή δεν υπάρχει ιδιοκτήτης για το δώμα ισχύει ή είναι μπαρούφα; -
Aυθαιρεσίες σε χώρο αποκλειστικής χρήσης στο δώμα (ερώτηση ιδιώτη)
Didonis replied to engem's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
να συνεργαστούν ο Μηχανικός σου με τον συμβολαιογράφο.... και φυσικά να υπάρχουν στην σύσταση οριζοντίου χιλιοστά για τον μελλοντικό αέρα προς τον πατέρα σου και όχι μόνο αποκλειστική χρήση. Υπάρχουν λύσεις αρκεί να γνωρίζουν τις διαδικασίες. Δεν μπορεί να δοθεί λύση με μπλα μπλα μόνο στο φόρουμ με ελάχιστα δεδομένα και μερικές λαθεμένες περιγραφές που άθελα σου κάνεις. -
"Αυγατίζει" εκ νέου ο όγκος των διαγωνισμών νέων έργων υποδομής, καθώς μέχρι το τέλος του 2026 δρομολογούνται συμβάσεις συνολικού ύψους 8-10 δισ. ευρώ, που αναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων. Αυτή την περίοδο ήδη εκτελούνται περίπου 20 μεγάλα έργα ΣΔΙΤ ύψους 10 δισ. ευρώ, ενώ ξεκινούν και νέες παραχωρήσεις, όπως για παράδειγμα το τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά - Ηράκλειο, ύψους περίπου 2 δισ. ευρώ. Παράλληλα, τρέχουν και δημόσια έργα, όπως το πακέτο 1,4 δισ. ευρώ για την ανακατασκευή των οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών της Θεσσαλίας. Συνολικά δε, σύμφωνα με πρόσφατη παρουσίαση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η χώρα χρειάζεται πρόσθετες υποδομές αξίας 40-50 δισ. ευρώ, προκειμένου να καλυφθεί το κατασκευαστικό κενό σε επενδύσεις, που προέκυψε κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης. Από αυτό το ποσό, περίπου το 37% θα πρέπει να κατευθυνθεί σε επενδύσεις για ενεργειακά έργα, το 31% σε σιδηροδρομικά έργα, το 17% σε οδικούς άξονες και αυτοκινητόδρομους και το 6% σε έργα διαχείρισης απορριμμάτων, ενώ σημαντικός είναι και ο όγκος των κεφαλαίων για νέα δημόσια κτίρια και έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων. Υπενθυμίζεται ότι κατά την περίοδο 2010-2022, οι επενδύσεις σε υποδομές, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών, της ενέργειας και των κοινωφελών υπηρεσιών, διαμορφώθηκαν σε μόλις 1% του ΑΕΠ ετησίως, έναντι 2% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ε.Ε. και ενώ πριν από την κρίση στην Ελλάδα οι ετήσιες επενδύσεις στις υποδομές διαμορφώνονταν σε 3%. Πρόκειται για μια απόκλιση που έχει δημιουργήσει ένα επενδυτικό κενό ύψους 1,8 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση, κάτι που πλέον είναι εμφανές, ειδικά σε επιβαρυμένες περιοχές, όπως η Αττική και οι τουριστικοί προορισμοί της χώρας. Σε ανάλυσή της η Eurobank είχε επισημάνει επίσης, ότι κατά την περίοδο από το 2011 έως το 2023 οι πόροι που κατευθύνθηκαν στις υποδομές ήταν αισθητά χαμηλότεροι, με αποτέλεσμα η μείωση του πάγιου κεφαλαίου που σημειώθηκε το διάστημα αυτό να αφαιρέσει από την οικονομία συνολικά 40,2 δισ. ευρώ σε τρέχουσες τιμές. Εξ αυτών, το 24%, ή 9,6 δισ. ευρώ, προήλθε από τον θεσμικό τομέα της γενικής κυβέρνησης. Έτσι, υπολογίζεται ότι οι δημόσιες επενδύσεις σε υποδομές θα πρέπει να μεγεθύνονται σε μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξεως του 4,4% του ΑΕΠ για μία δεκαετία, ώστε να ανακτηθούν πλήρως οι απώλειες του δημόσιου κεφαλαίου κατά τη διάρκεια της κρίσης χρέους. Επομένως, είναι ευπρόσδεκτη η πρόσφατη εξέλιξη αναφορικά με τον σχεδιασμό του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) για το 2026, που θα διαμορφωθεί σε 16,7 δισ. ευρώ, ποσό που είναι αυξημένο κατά 14,5% σε σχέση με τα περίπου 14,6 δισ. ευρώ, που εκτιμάται ότι θα είναι το φετινό ύψος, στο οποίο θα κλείσει το τρέχον ΠΔΕ. Το πρόγραμμα δίνει έμφαση στην επιτάχυνση μεγάλων έργων υποδομής, στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, αλλά και στην ολοκλήρωση δράσεων που ήδη τρέχουν με ευρωπαϊκά και εθνικά κονδύλια. Από το συνολικό ποσό των 16,7 δισ. ευρώ, τα 6,2 δισ. θα κατευθυνθούν σε συγχρηματοδοτούμενα έργα, 3,3 δισ. σε έργα αποκλειστικά με εθνικούς πόρους και 7,219 δισ. σε δράσεις του Ταμείου Ανάκαμψης. Τον περασμένο μήνα η ελληνική κυβέρνηση υπέβαλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 6ο αίτημα εκταμίευσης πόρων από το Ταμείο, ύψους 2,1 δισ. ευρώ σε επιχορηγήσεις, μετά την εκπλήρωση 39 νέων οροσήμων και στόχων. Με την ολοκλήρωση του 6ου αιτήματος, οι συνολικές εκταμιεύσεις προς την Ελλάδα θα ανέρχονται πλέον σε 23,4 δισ. ευρώ, άρα σε ποσοστό 65% των συνολικών πόρων που της αναλογούν, ενώ οι εκταμιεύσεις, ειδικά των επιχορηγήσεων, θα φθάσουν σε 12,04 δισ. ευρώ (στο 66% των διαθέσιμων πόρων). Το αίτημα για το σκέλος των δανείων, ύψους 1,8 δισ. ευρώ, θα υποβληθεί εντός του Σεπτεμβρίου. Εν τω μεταξύ, τον Ιούλιο κατατέθηκε και η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το επόμενο ΕΣΠΑ και την Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ) για την περίοδο 2028-2034. Η κατανομή των ποσών που θα αναλογούν σε κάθε κράτος-μέλος δεν είναι οριστική, καθώς θα ακολουθήσει διάλογος που μπορεί να απαιτήσει σημαντικό χρόνο έως ότου ολοκληρωθεί (ακόμα και μέχρι τις αρχές του 2027). Σε κάθε περίπτωση, με βάση την πρόταση που έχει πέσει στο τραπέζι από το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο (MFF) της νέας περιόδου, στην Ελλάδα αναλογούν 49,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 42,9 δισ. ευρώ αφορούν χρηματοδοτήσεις για πολιτικές περιφερειακής ανάπτυξης (π.χ. ΕΣΠΑ, ΚΑΠ, δράσεις για το προσφυγικό και την αλιεία κτλ.). Για το ΕΣΠΑ, από το οποίο χρηματοδοτούνται και οι επενδύσεις σε υποδομές και μεταφορές, υπολογίζεται (πάντα με βάση την πρόταση), ότι η Ελλάδα θα μπορεί να λάβει περί τα 24-25 δισ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι μιλώντας σε ειδική ημερίδα με αντικείμενο τα έργα ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων, ο κ. Γιώργος Συριανός, πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ, που εκπροσωπεί τις εταιρείες των δύο μεγαλύτερων τάξεων του εργοληπτικού πτυχίου, αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία του Υπερταμείου να δημιουργήσει το Ελληνικό Επενδυτικό Ταμείο Υποδομών (σ.σ.: συστάθηκε στις αρχές Ιουνίου και διαθέτει ήδη διοικητικό συμβούλιο), το οποίο εκτιμάται ότι θα αξιοποιήσει μέρος των κεφαλαίων του Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου (sovereign fund), αλλά και θα επιδιώξει περαιτέρω μόχλευση με κατεύθυνση τη χρηματοδοτική συμβολή σε έργα υποδομών. Επιπλέον, ο κ. Συριανός επανέλαβε και την πάγια θέση του ΣΤΕΑΤ για την ανάγκη σύστασης ενός Εθνικού Ταμείου Έργων Υποδομής, που θα παρέχει επενδυτικά κίνητρα και κεφάλαια σε ιδιωτικούς, αλλά και δημόσιους φορείς, ώστε να χρηματοδοτούνται έργα μεσοπρόθεσμου χαρακτήρα, με έμφαση στους τομείς των μεταφορών, της ενέργειας και των υδάτινων πόρων. Ένα τέτοιο Ταμείο θα μπορούσε, σε πρώτη φάση, να χρηματοδοτηθεί από τέλη διοδίων ή λιμανιών, κοινοτικά κονδύλια ή και Ομόλογα Έργων (Project Bonds). View full είδηση
-
"Αυγατίζει" εκ νέου ο όγκος των διαγωνισμών νέων έργων υποδομής, καθώς μέχρι το τέλος του 2026 δρομολογούνται συμβάσεις συνολικού ύψους 8-10 δισ. ευρώ, που αναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων. Αυτή την περίοδο ήδη εκτελούνται περίπου 20 μεγάλα έργα ΣΔΙΤ ύψους 10 δισ. ευρώ, ενώ ξεκινούν και νέες παραχωρήσεις, όπως για παράδειγμα το τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά - Ηράκλειο, ύψους περίπου 2 δισ. ευρώ. Παράλληλα, τρέχουν και δημόσια έργα, όπως το πακέτο 1,4 δισ. ευρώ για την ανακατασκευή των οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών της Θεσσαλίας. Συνολικά δε, σύμφωνα με πρόσφατη παρουσίαση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η χώρα χρειάζεται πρόσθετες υποδομές αξίας 40-50 δισ. ευρώ, προκειμένου να καλυφθεί το κατασκευαστικό κενό σε επενδύσεις, που προέκυψε κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης. Από αυτό το ποσό, περίπου το 37% θα πρέπει να κατευθυνθεί σε επενδύσεις για ενεργειακά έργα, το 31% σε σιδηροδρομικά έργα, το 17% σε οδικούς άξονες και αυτοκινητόδρομους και το 6% σε έργα διαχείρισης απορριμμάτων, ενώ σημαντικός είναι και ο όγκος των κεφαλαίων για νέα δημόσια κτίρια και έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων. Υπενθυμίζεται ότι κατά την περίοδο 2010-2022, οι επενδύσεις σε υποδομές, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών, της ενέργειας και των κοινωφελών υπηρεσιών, διαμορφώθηκαν σε μόλις 1% του ΑΕΠ ετησίως, έναντι 2% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ε.Ε. και ενώ πριν από την κρίση στην Ελλάδα οι ετήσιες επενδύσεις στις υποδομές διαμορφώνονταν σε 3%. Πρόκειται για μια απόκλιση που έχει δημιουργήσει ένα επενδυτικό κενό ύψους 1,8 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση, κάτι που πλέον είναι εμφανές, ειδικά σε επιβαρυμένες περιοχές, όπως η Αττική και οι τουριστικοί προορισμοί της χώρας. Σε ανάλυσή της η Eurobank είχε επισημάνει επίσης, ότι κατά την περίοδο από το 2011 έως το 2023 οι πόροι που κατευθύνθηκαν στις υποδομές ήταν αισθητά χαμηλότεροι, με αποτέλεσμα η μείωση του πάγιου κεφαλαίου που σημειώθηκε το διάστημα αυτό να αφαιρέσει από την οικονομία συνολικά 40,2 δισ. ευρώ σε τρέχουσες τιμές. Εξ αυτών, το 24%, ή 9,6 δισ. ευρώ, προήλθε από τον θεσμικό τομέα της γενικής κυβέρνησης. Έτσι, υπολογίζεται ότι οι δημόσιες επενδύσεις σε υποδομές θα πρέπει να μεγεθύνονται σε μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξεως του 4,4% του ΑΕΠ για μία δεκαετία, ώστε να ανακτηθούν πλήρως οι απώλειες του δημόσιου κεφαλαίου κατά τη διάρκεια της κρίσης χρέους. Επομένως, είναι ευπρόσδεκτη η πρόσφατη εξέλιξη αναφορικά με τον σχεδιασμό του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) για το 2026, που θα διαμορφωθεί σε 16,7 δισ. ευρώ, ποσό που είναι αυξημένο κατά 14,5% σε σχέση με τα περίπου 14,6 δισ. ευρώ, που εκτιμάται ότι θα είναι το φετινό ύψος, στο οποίο θα κλείσει το τρέχον ΠΔΕ. Το πρόγραμμα δίνει έμφαση στην επιτάχυνση μεγάλων έργων υποδομής, στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, αλλά και στην ολοκλήρωση δράσεων που ήδη τρέχουν με ευρωπαϊκά και εθνικά κονδύλια. Από το συνολικό ποσό των 16,7 δισ. ευρώ, τα 6,2 δισ. θα κατευθυνθούν σε συγχρηματοδοτούμενα έργα, 3,3 δισ. σε έργα αποκλειστικά με εθνικούς πόρους και 7,219 δισ. σε δράσεις του Ταμείου Ανάκαμψης. Τον περασμένο μήνα η ελληνική κυβέρνηση υπέβαλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 6ο αίτημα εκταμίευσης πόρων από το Ταμείο, ύψους 2,1 δισ. ευρώ σε επιχορηγήσεις, μετά την εκπλήρωση 39 νέων οροσήμων και στόχων. Με την ολοκλήρωση του 6ου αιτήματος, οι συνολικές εκταμιεύσεις προς την Ελλάδα θα ανέρχονται πλέον σε 23,4 δισ. ευρώ, άρα σε ποσοστό 65% των συνολικών πόρων που της αναλογούν, ενώ οι εκταμιεύσεις, ειδικά των επιχορηγήσεων, θα φθάσουν σε 12,04 δισ. ευρώ (στο 66% των διαθέσιμων πόρων). Το αίτημα για το σκέλος των δανείων, ύψους 1,8 δισ. ευρώ, θα υποβληθεί εντός του Σεπτεμβρίου. Εν τω μεταξύ, τον Ιούλιο κατατέθηκε και η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το επόμενο ΕΣΠΑ και την Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ) για την περίοδο 2028-2034. Η κατανομή των ποσών που θα αναλογούν σε κάθε κράτος-μέλος δεν είναι οριστική, καθώς θα ακολουθήσει διάλογος που μπορεί να απαιτήσει σημαντικό χρόνο έως ότου ολοκληρωθεί (ακόμα και μέχρι τις αρχές του 2027). Σε κάθε περίπτωση, με βάση την πρόταση που έχει πέσει στο τραπέζι από το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο (MFF) της νέας περιόδου, στην Ελλάδα αναλογούν 49,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 42,9 δισ. ευρώ αφορούν χρηματοδοτήσεις για πολιτικές περιφερειακής ανάπτυξης (π.χ. ΕΣΠΑ, ΚΑΠ, δράσεις για το προσφυγικό και την αλιεία κτλ.). Για το ΕΣΠΑ, από το οποίο χρηματοδοτούνται και οι επενδύσεις σε υποδομές και μεταφορές, υπολογίζεται (πάντα με βάση την πρόταση), ότι η Ελλάδα θα μπορεί να λάβει περί τα 24-25 δισ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι μιλώντας σε ειδική ημερίδα με αντικείμενο τα έργα ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων, ο κ. Γιώργος Συριανός, πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ, που εκπροσωπεί τις εταιρείες των δύο μεγαλύτερων τάξεων του εργοληπτικού πτυχίου, αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία του Υπερταμείου να δημιουργήσει το Ελληνικό Επενδυτικό Ταμείο Υποδομών (σ.σ.: συστάθηκε στις αρχές Ιουνίου και διαθέτει ήδη διοικητικό συμβούλιο), το οποίο εκτιμάται ότι θα αξιοποιήσει μέρος των κεφαλαίων του Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου (sovereign fund), αλλά και θα επιδιώξει περαιτέρω μόχλευση με κατεύθυνση τη χρηματοδοτική συμβολή σε έργα υποδομών. Επιπλέον, ο κ. Συριανός επανέλαβε και την πάγια θέση του ΣΤΕΑΤ για την ανάγκη σύστασης ενός Εθνικού Ταμείου Έργων Υποδομής, που θα παρέχει επενδυτικά κίνητρα και κεφάλαια σε ιδιωτικούς, αλλά και δημόσιους φορείς, ώστε να χρηματοδοτούνται έργα μεσοπρόθεσμου χαρακτήρα, με έμφαση στους τομείς των μεταφορών, της ενέργειας και των υδάτινων πόρων. Ένα τέτοιο Ταμείο θα μπορούσε, σε πρώτη φάση, να χρηματοδοτηθεί από τέλη διοδίων ή λιμανιών, κοινοτικά κονδύλια ή και Ομόλογα Έργων (Project Bonds).
-
την καμψη χαμηλα στα ορθια, την ειδες;
-
greg2michanikos started following Κωδικας χωροταξιας- πολεοδομιας
-
Aυθαιρεσίες σε χώρο αποκλειστικής χρήσης στο δώμα (ερώτηση ιδιώτη)
engem replied to engem's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
Πήγα ήδη. Ο μηχανικός λέει ότι δεν μπορεί να κάνει αίτηση για να μπούμε στη ρύθμιση για τα αυθαίρετα γιατί δεν υπάρχει ιδιοκτήτης για το δώμα. Μπορεί να ισχύει κάτι τέτοιο; -
Didonis started following Aυθαιρεσίες σε χώρο αποκλειστικής χρήσης στο δώμα (ερώτηση ιδιώτη)
-
Aυθαιρεσίες σε χώρο αποκλειστικής χρήσης στο δώμα (ερώτηση ιδιώτη)
Didonis replied to engem's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
πας σε Μηχανικό και Συμβολαιογράφο Στο Μηχανικό θα χρειαστεί να σου κάνει Ηλεκτρονικη Ταυτότητα για το Διαμέρισμα και την προσθήκη του ορόφου. Για να το κάνει αυτό θα πρέπει να τσεκάρει αν έχεις και πολεοδομικές υπερβάσεις κι αν ναι να "τακτοποιηθούν¨ Στον //ην συμβολαιογράφο να σου πει τι άλλο θα χρειαστεί για να κάνει διόρθωση της σύστασης οριζοντίου ιδιοκτησίας που έχετε..... Οι ίδιοι θα σε ενημερώσουν για όλα τα απαιτούμενα. -
Artemiscv started following Απαιτούμενες μελέτες για άδεια προσθήκης κατ' επέκταση
-
Απαιτούμενες μελέτες για άδεια προσθήκης κατ' επέκταση
Artemiscv replied to ge_liakos's θέμα in Άδειες-Διαδικασίες
Καλημέρα, έχω άδεια του 1992 για κατασκευή ισόγειας κατοικίας και καθ' υπέρβαση αυτής δημιουργήθηκε υπόγειος χώρος ο οποίος ξεμπαζώθηκε και είναι ισόγειος πλέον. Εκδίδω άδεια νομιμοποίησης και προσθήκης κατ' επέκτασης σε αυτό τον "πρώην" υπόγειο χώρο, οπότε θα δημιουργηθεί ένα ανεξάρτητο ισόγειο διαμέρισμα κάτω από τη νομίμως υφιστάμενη κατοικία με εμβαδόν συνολικό < 50 τμ. Τι μελέτες θεωρείτε πως απαιτούνται; Για τον υπολογισμό των αμοιβών θα βάλω μόνο τα επιπλέον τμ της προσθήκης και τα τμ της κατοικίας και του υπόγειου τμήματος που νομιμοποιείται θα τα βάλω σαν αποτύπωση μόνο; Ποια είναι η γνώμη σας; Ευχαριστώ εκ των προτέρων. -
Katerina xan started following Απαιτούμενα βεβαίωσης σύνδεσης με ΔΕΔΔΗΕ σε ηλεκτροδότηση
-
Απαιτούμενα βεβαίωσης σύνδεσης με ΔΕΔΔΗΕ σε ηλεκτροδότηση
Katerina xan replied to kan62's θέμα in Άδειες-Διαδικασίες
Γεια σας, θα ήθελα να ρωτήσω, για την έκδοση της βεβαίωσης σύνδεσης θα πρέπει να ανεβάσω και αντίγραφο της βεβαίωσης που εκδίδεται από τον οικείο δήμο σχετικά με την επιφάνεια της προς ηλεκτροδότηση ιδιοκτησίας/κτιρίου, όπως αναφέρει στη νομοθεσία; Γιατί δεν μου το ζητάει στα απαιτούμενα δικαιολογητικά. -
Επειδή κοιτάω κι εγώ μια περίπτωση διαχωρισμόυ, βλέπω ότι στο άρθρο 29, παρ2 του 4495 εχει προστεθεί το λστ το οποίο λεει ότι με ΕΕΜΚ μπορείς να διαχωρίσεις οριζόντιες ιδιοκτησίες (από την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 αρθρο 2 παρ.2) με τη προυπόθεση ότι δεν ξεπερνάς τον προϋπολογισμό των 25.000 ευρώ Στα αρθρα 3 και 4 της ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 θα βρεις τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Αν και εσύ δεν εχεις προυπάρχουσες μελέτες νομίζω ότι πρέπει να γίνουν και να προστεθούν στα σχέδια που θα ανεβάσεις.