Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
Όλο το υπόγειο είναι μια οριζόντια ιδιοκτησία. Δεν αναφέρεται πουθενά η θέση στάθμευσης εντός Ο.Ι. σαν παρακολούθημα ή ανεξάρτητη Ο.Ι., ούτε σε τίτλο ιδιοκτησίας,ούτε στο κτηματολόγιο. Προσανατολίζομαι να το δηλώσω ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΙΙ, ώστε να συμπεριληφθεί και η μη υλοποίηση της θέσης στάθμευσης (1981). Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
-
Απόσταση από δρόμο (εντός οικισμού)
Murvet Deli Ibrahim replied to DAG's θέμα in Τοπογραφικά-Χωροταξικά
Tetris το θυμαμαι αυτο , το είχα σαν παρατηρηση σε μια άδεια...Αρα το οικόπεδο μου που είναι σε οριοθετημενο οικισμό κάτω των 2000 κατοίκων ,και έχει πρόσωπο σε ένα ασφαλτωμένο δρόμο , τον οποίο εγω βλέπω ως δημοτική οδό , δεν χρειαζεται να αφησω 3 μέτρα ? (εκτός αν υπάρχει άλλη αποφαση νομάρχη που να ορίζει άλλη απόσταση όπως είπε ο Pavlos33). -
itstusharsoni joined the community
-
Σε ευχαριστούμε για την εύστοχη παράθεση του άρθρου
- 2 απαντήσεις
-
- μετρό θεσσαλονίκης
- δοκιμαστική λειτουργία
-
(and 2 more)
Με ετικέτα:
-
οι κύριες δημοτικές οδοί έχουν νόημα μόνο για τις εκτός σχεδίου παρεκκλίσεις (όπου δεν έχουν καταργηθεί)
-
η ευθύνη για τη μη τοποθέτηση των κουπαστών βαρύνει τον κατασκευαστή αλλά και τους ιδιοκτήτες που παρέλαβαν ελλιπές κτίριο και δεν το ολοκληρώνουν κατά τα λοιπά, ό,τι είπε ο συνάδελφος
-
2tr joined the community
- Σήμερα
-
συνεπώς να προσέχει και ο διαχειριστής γιατί να βρει τον μπελά του? Τέσπα άμα θέλει η πολυκατοικία να κάνει βελτίωση ορισμένα ζητήματα ειδικά οσο αφορά την ασφάλεια καλό είναι για εσάς και οχι κακό. Πάρτε απόφαση να βάλετε κουπαστές (δεξιά και αριστερά) στο κλιμακοστάσιο και αν γίνεται συχνά χρήση του κλιμακοστασίου αντί ανελκυστήρα (αν δεν υπάρχει) βάλτε και αντιολισθητικό στα μάρμαρα στο δάπεδο.
-
Επιβολή προστίμου στο δημόσιο από το ΣτΕ-Το ξενοδοχείο Cocomat η αιτία
GTnews posted μια είδηση in Επικαιρότητα
Πρόστιμο ύψους 5.000 για τη μη συμμόρφωση της διοίκησης στην απόφαση του ΣτΕ που είχε ως αποτέλεσμα την υποχρέωση κατεδάφισης των τελευταίων ορόφων του ξενοδοχείου Cocomat στην Ακρόπολη θα επιβληθεί στο Δημόσιο, με πρακτικό που εξέδωσε το ανώτατο δικαστήριο. Όπως εξηγεί σε σχετική ανακοίνωσή του το ΣτΕ, «με δεδομένο ότι η διαδικασία συμμόρφωσης ξεκίνησε από τον Οκτώβριο του έτους 2021, χωρίς να έχει εισέτι ολοκληρωθεί, συντρέχει νόμιμος λόγος προσδιορισμού ενός χρηματικού ποσού που πρέπει να καταβληθεί στους αιτούντες ως κύρωση για τη μη συμμόρφωση της Διοίκησης. Κατόπιν συνεκτίμησης των πραγματικών δεδομένων και των ιδιαιτεροτήτων της συγκεκριμένης περίπτωσης συμμόρφωσης και, ιδιαίτερα, του διακυβεύματος αυτής, που είναι η προστασία του σημαντικότερου μνημείου της κλασικής αρχαιότητας, το ποσό αυτό προσδιορίζεται σε 5.000 ευρώ». Υπενθυμίζεται ότι η Ολομέλεια του ΣτΕ είχε κρίνει το 2019 ότι η οικοδομική άδεια προκαλεί βλάβη στο μνημείο της Ακρόπολης και έπρεπε να γίνει περιορισμός στο ύψος του ξενοδοχείου και κατά συνέπεια πρέπει να κατεδαφιστούν ο μισός 6ος όροφος και ολόκληροι οι 8ος, 9ος και 10ος όροφοι του εν λόγω ξενοδοχείου. Το ΣτΕ ασχολήθηκε ξανά με την υπόθεση κατόπιν αιτήματος τεσσάρων κατοίκων της περιοχής Μακρυγιάννη – Κουκακίου. Η ανακοίνωση του ΣτΕ Με το 11/2025 Πρακτικό συνεδριάσεως του Τριμελούς Συμβουλίου (άρθρο 2 του ν. 3068/2002) του Συμβουλίου της Επικρατείας (Πρόεδρος: Μ. Πικραμένος, Εισηγητής: Χρ. Παπανικολάου, Σύμβουλος) έγιναν δεκτά τα ακόλουθα: Η εφαρμογή των διοικητικών πράξεων που εκδίδονται σε συμμόρφωση προς δικαστική απόφαση από τρίτους διοικούμενους που ενδεχομένως αφορούν, δύναται να αποτελέσει αντικείμενο ελέγχου εκ μέρους των αρμόδιων προς τούτο διοικητικών ή αστυνομικών αρχών, είτε αυτεπαγγέλτως είτε κατόπιν σχετικής καταγγελίας τυχόν ενδιαφερομένων προσώπων, εκφεύγει, όμως, του αντικειμένου της διαδικασίας συμμόρφωσης, εφόσον δεν γίνεται επίκληση ούτε τεκμηριώνεται αδικαιολόγητη αδράνεια της Διοίκησης κατά την άσκηση του ανωτέρω ελέγχου, η οποία άγει κατ’ αποτέλεσμα στην εξουδετέρωση του ωφέλιμου αποτελέσματος της συμμόρφωσης. Κατά συνέπεια, οι αμφιβολίες που εξέφρασαν με το υπόμνημά τους οι αιτούντες ως προς τη λειτουργία ή μη του σφραγισθέντος τμήματος του ξενοδοχείου δεν ανάγονται στη συμμόρφωση της Διοίκησης προς την 2102/2019 απόφαση της Ολομέλειας του Δικαστηρίου, αλλά στην εικαζόμενη μη συμμόρφωση της εταιρείας που εκμεταλλεύεται το επίμαχο κτίριο προς τις πράξεις σφράγισης που εκδόθηκαν σε συμμόρφωση προς την ανωτέρω απόφαση. Ο εντεταλμένος για την παρακολούθηση της διαδικασίας συμμόρφωσης της Διοίκησης δικαστής δύναται να απαντά σε σχετικά ερωτήματα της Διοίκησης, ιδίως όταν, λόγω των σοβαρών νομικών ή πραγματικών δυσχερειών της υπόθεσης, παρίσταται αναγκαίο να αποσαφηνισθούν ζητήματα που αφορούν στα όρια του πεδίου της συμμόρφωσης, στο μέτρο που δεν θίγει τις αρμοδιότητες του τριμελούς συμβουλίου, το οποίο, σε κάθε περίπτωση, τηρεί ενήμερο για τις ενέργειές του. Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής στο διάστημα που μεσολάβησε από την έκδοση του 3/2025 Πρακτικού του Συμβουλίου επέλυσε το ζήτημα χρηματοδότησης και προχώρησε, έστω και με σημαντική καθυστέρηση, στην προκήρυξη και τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας για τη μελέτη κατεδάφισης του αυθαίρετου μέρους του επίμαχου κτιρίου, στο δε αμέσως επόμενο διάστημα οφείλει να μεριμνήσει για την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας και την υπογραφή και ομαλή εκτέλεση της σύμβασης που θα συναφθεί με τον ανάδοχο της μελέτης κατεδάφισης. Με δεδομένο ότι η διαδικασία συμμόρφωσης ξεκίνησε από τον Οκτώβριο του έτους 2021, χωρίς να έχει εισέτι ολοκληρωθεί, συντρέχει νόμιμος λόγος προσδιορισμού ενός χρηματικού ποσού που πρέπει να καταβληθεί στους αιτούντες ως κύρωση για τη μη συμμόρφωση της Διοίκησης. Κατόπιν συνεκτίμησης των πραγματικών δεδομένων και των ιδιαιτεροτήτων της συγκεκριμένης περίπτωσης συμμόρφωσης και, ιδιαίτερα, του διακυβεύματος αυτής, που είναι η προστασία του σημαντικότερου μνημείου της κλασικής αρχαιότητας, το ποσό αυτό προσδιορίζεται σε 5.000 ευρώ. Το Συμβούλιο, τέλος, επιφυλάχθηκε να εξετάσει την πρόοδο της διαδικασίας σε επόμενη συνεδρίαση. -
Πρόστιμο ύψους 5.000 για τη μη συμμόρφωση της διοίκησης στην απόφαση του ΣτΕ που είχε ως αποτέλεσμα την υποχρέωση κατεδάφισης των τελευταίων ορόφων του ξενοδοχείου Cocomat στην Ακρόπολη θα επιβληθεί στο Δημόσιο, με πρακτικό που εξέδωσε το ανώτατο δικαστήριο. Όπως εξηγεί σε σχετική ανακοίνωσή του το ΣτΕ, «με δεδομένο ότι η διαδικασία συμμόρφωσης ξεκίνησε από τον Οκτώβριο του έτους 2021, χωρίς να έχει εισέτι ολοκληρωθεί, συντρέχει νόμιμος λόγος προσδιορισμού ενός χρηματικού ποσού που πρέπει να καταβληθεί στους αιτούντες ως κύρωση για τη μη συμμόρφωση της Διοίκησης. Κατόπιν συνεκτίμησης των πραγματικών δεδομένων και των ιδιαιτεροτήτων της συγκεκριμένης περίπτωσης συμμόρφωσης και, ιδιαίτερα, του διακυβεύματος αυτής, που είναι η προστασία του σημαντικότερου μνημείου της κλασικής αρχαιότητας, το ποσό αυτό προσδιορίζεται σε 5.000 ευρώ». Υπενθυμίζεται ότι η Ολομέλεια του ΣτΕ είχε κρίνει το 2019 ότι η οικοδομική άδεια προκαλεί βλάβη στο μνημείο της Ακρόπολης και έπρεπε να γίνει περιορισμός στο ύψος του ξενοδοχείου και κατά συνέπεια πρέπει να κατεδαφιστούν ο μισός 6ος όροφος και ολόκληροι οι 8ος, 9ος και 10ος όροφοι του εν λόγω ξενοδοχείου. Το ΣτΕ ασχολήθηκε ξανά με την υπόθεση κατόπιν αιτήματος τεσσάρων κατοίκων της περιοχής Μακρυγιάννη – Κουκακίου. Η ανακοίνωση του ΣτΕ Με το 11/2025 Πρακτικό συνεδριάσεως του Τριμελούς Συμβουλίου (άρθρο 2 του ν. 3068/2002) του Συμβουλίου της Επικρατείας (Πρόεδρος: Μ. Πικραμένος, Εισηγητής: Χρ. Παπανικολάου, Σύμβουλος) έγιναν δεκτά τα ακόλουθα: Η εφαρμογή των διοικητικών πράξεων που εκδίδονται σε συμμόρφωση προς δικαστική απόφαση από τρίτους διοικούμενους που ενδεχομένως αφορούν, δύναται να αποτελέσει αντικείμενο ελέγχου εκ μέρους των αρμόδιων προς τούτο διοικητικών ή αστυνομικών αρχών, είτε αυτεπαγγέλτως είτε κατόπιν σχετικής καταγγελίας τυχόν ενδιαφερομένων προσώπων, εκφεύγει, όμως, του αντικειμένου της διαδικασίας συμμόρφωσης, εφόσον δεν γίνεται επίκληση ούτε τεκμηριώνεται αδικαιολόγητη αδράνεια της Διοίκησης κατά την άσκηση του ανωτέρω ελέγχου, η οποία άγει κατ’ αποτέλεσμα στην εξουδετέρωση του ωφέλιμου αποτελέσματος της συμμόρφωσης. Κατά συνέπεια, οι αμφιβολίες που εξέφρασαν με το υπόμνημά τους οι αιτούντες ως προς τη λειτουργία ή μη του σφραγισθέντος τμήματος του ξενοδοχείου δεν ανάγονται στη συμμόρφωση της Διοίκησης προς την 2102/2019 απόφαση της Ολομέλειας του Δικαστηρίου, αλλά στην εικαζόμενη μη συμμόρφωση της εταιρείας που εκμεταλλεύεται το επίμαχο κτίριο προς τις πράξεις σφράγισης που εκδόθηκαν σε συμμόρφωση προς την ανωτέρω απόφαση. Ο εντεταλμένος για την παρακολούθηση της διαδικασίας συμμόρφωσης της Διοίκησης δικαστής δύναται να απαντά σε σχετικά ερωτήματα της Διοίκησης, ιδίως όταν, λόγω των σοβαρών νομικών ή πραγματικών δυσχερειών της υπόθεσης, παρίσταται αναγκαίο να αποσαφηνισθούν ζητήματα που αφορούν στα όρια του πεδίου της συμμόρφωσης, στο μέτρο που δεν θίγει τις αρμοδιότητες του τριμελούς συμβουλίου, το οποίο, σε κάθε περίπτωση, τηρεί ενήμερο για τις ενέργειές του. Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής στο διάστημα που μεσολάβησε από την έκδοση του 3/2025 Πρακτικού του Συμβουλίου επέλυσε το ζήτημα χρηματοδότησης και προχώρησε, έστω και με σημαντική καθυστέρηση, στην προκήρυξη και τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας για τη μελέτη κατεδάφισης του αυθαίρετου μέρους του επίμαχου κτιρίου, στο δε αμέσως επόμενο διάστημα οφείλει να μεριμνήσει για την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας και την υπογραφή και ομαλή εκτέλεση της σύμβασης που θα συναφθεί με τον ανάδοχο της μελέτης κατεδάφισης. Με δεδομένο ότι η διαδικασία συμμόρφωσης ξεκίνησε από τον Οκτώβριο του έτους 2021, χωρίς να έχει εισέτι ολοκληρωθεί, συντρέχει νόμιμος λόγος προσδιορισμού ενός χρηματικού ποσού που πρέπει να καταβληθεί στους αιτούντες ως κύρωση για τη μη συμμόρφωση της Διοίκησης. Κατόπιν συνεκτίμησης των πραγματικών δεδομένων και των ιδιαιτεροτήτων της συγκεκριμένης περίπτωσης συμμόρφωσης και, ιδιαίτερα, του διακυβεύματος αυτής, που είναι η προστασία του σημαντικότερου μνημείου της κλασικής αρχαιότητας, το ποσό αυτό προσδιορίζεται σε 5.000 ευρώ. Το Συμβούλιο, τέλος, επιφυλάχθηκε να εξετάσει την πρόοδο της διαδικασίας σε επόμενη συνεδρίαση. View full είδηση
-
Ευχαριστώ για την απάντηση. Συνεπώς αν κάποιος γκρεμοτσακιστεί, ο διαχειριστής θα βρει τον μπελά του που δεν μερίμνησε για την ασφάλεια, σωστά;
-
Απόσταση από δρόμο (εντός οικισμού)
Murvet Deli Ibrahim replied to DAG's θέμα in Τοπογραφικά-Χωροταξικά
Ευχαριστω συνάδελφε, από ότι καταλαβαίνω υπάρχει διακριση ανάμεσα σε δημοτική οδό και κύρια δημοτική οδό.Για να πω ότι μια οδός είναι κύρια δημοτική οδός και να κρατησω την αποσταση ασφαλείας 3 μετρα ,χρειάζεται αυτή η οδός να είναι χαρακτηρισμένη από τον Δήμο? Σκέφτομαι να κάνω αίτηση στο Δήμο όπου να βεβαιωνουν το είδος του δρόμου. Τέλος σε περιπτωση που αφήσω τα 3 μέτρα επιτρέπεται να έχω εξωστη? -
Φωταγωγός, Αίθριο, Ακάλυπτος χώρος
GeorgePi replied to mtounta's θέμα in ΝΟΚ (Νέος Οικοδομικός Κανονισμός)
Καλημέρα συνάδελφοι. Μπορείτε να μου πείτε εάν ο φωταγωγός του σκίτσου, ο οποίος δεν διατρέχει ολόκληρο το κτίριο και έχει διαστάσεις μικρότερες του Δ, μπορεί να βγει από την δόμηση στο επίπεδο του 2ου ορόφου; Ευχαριστώ -
Συμβολαιογραφική πράξη δέσμευσης θέσης στάθμευσης
denia_s replied to nikpat's θέμα in ΓΟΚ - Κτιριοδομικός
Η άδεια είναι του 84, δεν είναι με τον ΓΟΚ του 85 οπως σας είπα, είναι με τον ΓΟΚ 73. Ο μηχανικός που είχε βγάλει την άδεια τότε το είχε μετρήσει κανονικά στη δόμηση, δεν νομίζω ότι καταλαβαίνω κάτι λάθος. Συγνώμη αν σας μπέρδεψα αλλά δεν μίλησα για αλλαγή χρήσης. Είπα απλά ότι η μονοκατοικία χωρίστηκε σε οριζόντιες, μια εκ των οποίων είναι η κλειστή θέση στάθμευσης. Και το ερώτημά μου ήταν πως να αντιμετωπίσω τον έλεγχο των απαιτούμενων θέσεων στην νέα άδεια προσθήκη που θα βγάλω. -
Συμβολαιογραφική πράξη δέσμευσης θέσης στάθμευσης
Didonis replied to nikpat's θέμα in ΓΟΚ - Κτιριοδομικός
@denia_s η "πρόσφατη" όπως είπες άδεια αν είναι μετά το 85 και προ 2012 (που δεν είπες) είναι με ΓΟΚ85 Με ΓΟΚ 85 οι κλειστές θέσεις στάθμευσης δεν μετρούσαν Σ.Δ. οπότε ή κάτι κατάλαβες λάθος ή κάτι περιγράφεις λάθος. Το υφιστάμενη που αναφέρεις ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ αφού έχει αλλάξει χρήση.... σε χαρτί άδειας είναι υφιστάμενη όχι στο κτίριο. Γιατί την θεωρείς υφιστάμενη. Δεν σε καταλαβαίνω Υ.Γ. Εδιτ λάθος μου. "Το πρόσφατη" σε κάποιο άλλο θέμα υπήρχε και μπερδεύτηκα μάλλον. -
Συμβολαιογραφική πράξη δέσμευσης θέσης στάθμευσης
denia_s replied to nikpat's θέμα in ΓΟΚ - Κτιριοδομικός
Καλημέρα σας! 2. Όχι η θέση μετρούσε κανονικά στον Σ.Δ., είναι ξεκάθαρο στο διάγραμμα κάλυψης, γιατί πρόκεται περί κλειστού γκαράζ. Οπότε, δεν εξετάζω κάποια τακτοποίηση για υπέρβαση δόμησης. 3. Αρά εσείς θεωρείτε ότι θα πρέπει να κάνω τον έλεγχο για όλο το κτίριο με βάση το άρθρο 3 του ΠΔ111/04? Γιατί αν υπολογίσω μόνο το εμβαδόν της προσθήκης όπως λέει το άρθρο θα πρέπει να προσθέσω μια θέση στάθμευσης. Την υφιστάμενη δεν πρέπει να την συμπεριλάβω όμως στη συμβολαιογραφική δέσμευση? -
tusharsoniagt joined the community
-
Συμβολαιογραφική πράξη δέσμευσης θέσης στάθμευσης
Didonis replied to nikpat's θέμα in ΓΟΚ - Κτιριοδομικός
χμ.... πέστα απ την αρχή.... Λοιπόν.... Δεν υπάρχει πιλοτή οπότε δεν υπήρχε ποτέ υποχρέωση η οποιαδήποτε θέση στάθμευσης να μη έχει χιλιοστά ή να είναι παράρτημα σε κάποια διηρήμενη. Στην τακτοποίηση για νομιμοποίηση τώρα θα βάλεις υπέρβαση Σ.Δ. αφού 95% η θέση στάθμευσης δεν είχε μετρήσει στον ΣΔ δόμησης και με την αλλαγή χρήσης ως οικία μετράει. Σε προσθήκη καθ ύψος σήμερα ανάλογα τις επιφάνειες και τα υπόλοιπα δεδομένα του ακινήτου, θα κάνεις τον έλεγχο το σύνολο των θέσεων στάθμευσης επί του συνόλου του κτηρίου που θα απαιτηθούν. Και ανάλογα θα προβλέψεις θέσεις στάθμευσης και συμβολαιογραφική πράξη ή δυνατότητα εξαγοράς -
Συμβολαιογραφική πράξη δέσμευσης θέσης στάθμευσης
denia_s replied to nikpat's θέμα in ΓΟΚ - Κτιριοδομικός
Σωστά είναι προ ΓΟΚ 85. Δεν έχει πιλοτή το ακίνητο, έχει ένα κλειστό γκαράζ στο ισόγειο, γιατί η αρχική οικοδομική άδεια αναφερόταν σε μονοκατοικία, αλλά μετά χωρίστηκε σε 3 οριζόντιες. Οπότε η απορία μου είναι τι έπρεπε να είχε γίνει με τη θέση στάθμευσης όταν έγινε η σύσταση. Γιατί εγώ τώρα που θα βγάλω άδεια για προσθήκη καθ' ύψος, στον υπολογισμό των θέσεων στάθμευσης πώς θα αντιμετωπίσω το υφιστάμενο; -
Παρουσίαση σύνταξης Τοπογραφικού με το SDBOX: Website facebook Page facebook Group Videos Instagram TikTok Οδηγός Χρήσης Download trial
-
Κατεδαφίστηκε η πέτρινη γέφυρα του Ιλισσού: Μια σιωπηλή απώλεια για την υδροϊστορία της Αθήνας, ένα σπάνιο τεχνικό και ιστορικό τεκμήριο του 20ού αιώνα, η πέτρινη πεντάτοξη γέφυρα στις εκβολές του Ιλισσού ποταμού, δεν υπάρχει πλέον. Η γέφυρα, που βρισκόταν στη συμβολή της Λεωφόρου Ποσειδώνος με τα όρια Καλλιθέας και Μοσχάτου, κατεδαφίστηκε στις 5 Νοεμβρίου 2025 στο πλαίσιο των αντιπλημμυρικών έργων που υλοποιεί η Περιφέρεια Αττικής. Η κατασκευή της γέφυρας έγινε μεταξύ 1905 και 1908, αποτελούσε μία από τις τελευταίες υλικές μαρτυρίες της υδροϊστορίας της Αθήνας και συνδεόταν με τη μεγάλη επέμβαση διευθέτησης του Ιλισού στις αρχές του περασμένου αιώνα. Ο σκοπός της ήταν να εξασφαλίζει τη διέλευση πολιτών και οχημάτων πάνω από τον ποταμό, ενώνοντας τις δύο αναπτυσσόμενες τότε περιοχές. Παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις κατοίκων, συλλόγων και ειδικών από το 2014, το αίτημα χαρακτηρισμού της ως «νεώτερου μνημείου» δεν εγκρίθηκε ποτέ από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού. Όταν η κατεδάφιση εντάχθηκε στα αντιπλημμυρικά έργα προϋπολογισμού 12,8 εκατ. ευρώ με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε., η διαδικασία θεωρήθηκε μη αναστρέψιμη, καθώς οι σχετικές συμβάσεις και μελέτες είχαν ήδη προχωρήσει. Το επιχείρημα που επικράτησε ήταν ότι η γέφυρα αποτελούσε «υδραυλικό εμπόδιο» για την ομαλή απορροή των υδάτων. Ωστόσο, σύμφωνα με μηχανικούς και ερευνητές, υπήρχαν εναλλακτικές λύσεις — όπως ήπιες παρεμβάσεις στην κοίτη και προσαρμογή του υδραυλικού προφίλ — που θα μπορούσαν να συνδυάσουν την αντιπλημμυρική προστασία με τη διατήρηση του ιστορικού έργου. Η κατεδάφιση της πέτρινης γέφυρας του Ιλισσού αναδεικνύει, σύμφωνα με ειδικούς, ένα ευρύτερο πρόβλημα στη διαχείριση της νεότερης πολιτιστικής κληρονομιάς: τα τεχνικά έργα και οι υποδομές που σφράγισαν την αστική ανάπτυξη του 20ού αιώνα σπάνια αναγνωρίζονται ως πολιτιστικά αγαθά. Την ώρα που ο δημόσιος λόγος επικεντρώνεται στην επανασύνδεση της Αθήνας με το νερό και την ανάδειξη των ρεμάτων της, η πρωτεύουσα έχασε ένα αυθεντικό τεκμήριο της σχέσης της με τον Ιλισό — έναν ποταμό που άλλοτε κυλούσε ελεύθερος και σήμερα επιβιώνει μόνο κάτω από το οδόστρωμα. Η απώλεια της γέφυρας δεν είναι μόνο ζήτημα αισθητικής ή νοσταλγίας, αλλά συλλογικής μνήμης και ταυτότητας. Όπως σημειώνουν αρχιτέκτονες και ιστορικοί, η επόμενη ανάλογη περίπτωση — είτε πρόκειται για γέφυρα, υδραγωγείο ή τεχνικό έργο — χρειάζεται να αντιμετωπιστεί με θεσμική πρόνοια, έγκαιρη τεκμηρίωση και συμμετοχή της κοινωνίας. Πηγή: https://www.youtube.com/@Millerium-MichaelMiller Φωτογραφίες: https://www.facebook.com/groups/107446506033882/permalink/24859996090352247/ View full είδηση
-
Κατεδαφίστηκε η πέτρινη γέφυρα του Ιλισσού: Μια σιωπηλή απώλεια για την υδροϊστορία της Αθήνας, ένα σπάνιο τεχνικό και ιστορικό τεκμήριο του 20ού αιώνα, η πέτρινη πεντάτοξη γέφυρα στις εκβολές του Ιλισσού ποταμού, δεν υπάρχει πλέον. Η γέφυρα, που βρισκόταν στη συμβολή της Λεωφόρου Ποσειδώνος με τα όρια Καλλιθέας και Μοσχάτου, κατεδαφίστηκε στις 5 Νοεμβρίου 2025 στο πλαίσιο των αντιπλημμυρικών έργων που υλοποιεί η Περιφέρεια Αττικής. Η κατασκευή της γέφυρας έγινε μεταξύ 1905 και 1908, αποτελούσε μία από τις τελευταίες υλικές μαρτυρίες της υδροϊστορίας της Αθήνας και συνδεόταν με τη μεγάλη επέμβαση διευθέτησης του Ιλισού στις αρχές του περασμένου αιώνα. Ο σκοπός της ήταν να εξασφαλίζει τη διέλευση πολιτών και οχημάτων πάνω από τον ποταμό, ενώνοντας τις δύο αναπτυσσόμενες τότε περιοχές. Παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις κατοίκων, συλλόγων και ειδικών από το 2014, το αίτημα χαρακτηρισμού της ως «νεώτερου μνημείου» δεν εγκρίθηκε ποτέ από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού. Όταν η κατεδάφιση εντάχθηκε στα αντιπλημμυρικά έργα προϋπολογισμού 12,8 εκατ. ευρώ με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε., η διαδικασία θεωρήθηκε μη αναστρέψιμη, καθώς οι σχετικές συμβάσεις και μελέτες είχαν ήδη προχωρήσει. Το επιχείρημα που επικράτησε ήταν ότι η γέφυρα αποτελούσε «υδραυλικό εμπόδιο» για την ομαλή απορροή των υδάτων. Ωστόσο, σύμφωνα με μηχανικούς και ερευνητές, υπήρχαν εναλλακτικές λύσεις — όπως ήπιες παρεμβάσεις στην κοίτη και προσαρμογή του υδραυλικού προφίλ — που θα μπορούσαν να συνδυάσουν την αντιπλημμυρική προστασία με τη διατήρηση του ιστορικού έργου. Η κατεδάφιση της πέτρινης γέφυρας του Ιλισσού αναδεικνύει, σύμφωνα με ειδικούς, ένα ευρύτερο πρόβλημα στη διαχείριση της νεότερης πολιτιστικής κληρονομιάς: τα τεχνικά έργα και οι υποδομές που σφράγισαν την αστική ανάπτυξη του 20ού αιώνα σπάνια αναγνωρίζονται ως πολιτιστικά αγαθά. Την ώρα που ο δημόσιος λόγος επικεντρώνεται στην επανασύνδεση της Αθήνας με το νερό και την ανάδειξη των ρεμάτων της, η πρωτεύουσα έχασε ένα αυθεντικό τεκμήριο της σχέσης της με τον Ιλισό — έναν ποταμό που άλλοτε κυλούσε ελεύθερος και σήμερα επιβιώνει μόνο κάτω από το οδόστρωμα. Η απώλεια της γέφυρας δεν είναι μόνο ζήτημα αισθητικής ή νοσταλγίας, αλλά συλλογικής μνήμης και ταυτότητας. Όπως σημειώνουν αρχιτέκτονες και ιστορικοί, η επόμενη ανάλογη περίπτωση — είτε πρόκειται για γέφυρα, υδραγωγείο ή τεχνικό έργο — χρειάζεται να αντιμετωπιστεί με θεσμική πρόνοια, έγκαιρη τεκμηρίωση και συμμετοχή της κοινωνίας. Πηγή: https://www.youtube.com/@Millerium-MichaelMiller Φωτογραφίες: https://www.facebook.com/groups/107446506033882/permalink/24859996090352247/
-
Συνάδελφοι καλημέρα Σχεδιάζω το παρακάτω έργο (2 κτιρια) . Το ενα κτίριο είναι κατοικία και το άλλο αποτελείται από θέση στάθμευσης , πισίνα και μηχανοστάσιο . Η πισίνα μετράει σε δόμηση, όγκο , κάλυψη ; Ερωτώ γιατί δεν είναι επάνω από το κτίριο ούτε κατασκευή στον ακάλυπτο . Είναι μέρος του κτιρίου . Ή μήπως θεωρείται κατασκευή στον ακάλυπτο; Εχω λίγο μπερδευτεί … Εννοείται ότι τα δύο κτίρια απέχουν απόσταση μεγαλύτερη από Δ , ειναι τελείως ανεξάρτητα και έχω πάρει έγκριση Σ.Α. (Οικισμός προ 23)
-
Αυτά τα κατακόρυφα μεταλλικά στοιχεία ΔΕΝ είναι κουπαστή. Είναι ο σκελετός πάνω στον οποίο θα στερεωθεί η κουπαστή
-
Το κάθε κτίριο εκλαμβάνεται ως κάθετος-Σωστά σου απάντησε ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ -Σωστά το περάσανε στο Κτημ/γιο και βάσει manual Η.Τ.Κ
- 76 απαντήσεις
-
- ηλεκτρονική ταυτότητα
- ητκ
- (and 3 more)
-
Tushar Soni joined the community
-
Παρουσιάστηκε από το ΥΕΘΑ το Στεγαστικό Πρόγραμμα των Ενόπλων Δυνάμεων. Το νέο στεγαστικό πρόγραμμα έρχεται να αντιμετωπίσει, επίσης, σημαντικά προβλήματα της υφιστάμενης κατάστασης των 7.030 στρατιωτικών οικημάτων: Έλλειψη συντήρησης. Απουσία σχεδιασμού . Ανορθολογική χωροθέτηση (2.160 οικήματα σε Πελοπόννησο, Θεσσαλία & Κεντρική Μακεδονία έναντι 1.557 σε Έβρο και νησιά Αιγαίου με πενταπλάσιο αριθμό υπηρετούντων εκτός του τόπου επιθυμίας). Το στεγαστικό πρόγραμμα αποτελεί βασικό πυλώνα της μεταρρύθμισης «Ατζέντα 2030» και περιλαμβάνει δράσεις κοινωνικής στέγασης, μέσω της κατασκευής, μετασκευής, ανακαίνισης και συντήρησης των στρατιωτικών οικημάτων και των υποστηρικτικών δομών, όπως βρεφονηπιακούς και επεκτάσεις παιδικών σταθμών, στέγες υποστηριζόμενης διαβίωσης, μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων, φοιτητικές εστίες δοκίμων αξιωματικών που σπουδάζουν σε ΑΕΙ και στήριξη καλαθιού στρατιωτικής οικογένειας. Η υλοποίησή του είναι διασφαλισμένη και εγγυημένη, καθώς έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από ιδίους πόρους. Επιπλέον, προωθεί τη διακλαδικότητα με τον νέο κανονισμό στέγασης και λειτουργίας, καθώς και τη διαφάνεια. Κατασκευές Αναλυτικότερα, προβλέπει την κατασκευή νέων κατοικιών και τον εκσυγχρονισμό υφιστάμενων, συνολικού αριθμού 17.484 κατοικιών. Η κατασκευή περισσότερων από 10.454 νέων κατοικιών χωρίζεται σε τρεις φάσεις: Α΄ φάση: Κατασκευή περισσότερων από 5.100 για το σύνολο του προσωπικού σε Έβρο και νησιά του Ανατολικού Αιγαίου για την περίοδο έως 2030. Η πρώτη φάση ξεκίνησε το 2024 και έως τον Δεκέμβριο του 2026 θα παραδοθούν περισσότερες από 1.059 κατοικίες. Β΄ φάση: Κατασκευή περισσότερων από 2.623 κατοικιών για το σύνολο του προσωπικού σε Αιγαίο, Κρήτη και Θράκη και το 50% της Αττικής για την περίοδο 2031-2035. Γ΄ φάση: Κατασκευή περισσότερων από 2.731 κατοικιών στο 100% της επικράτειας έως το 2040. Αντίστοιχα, ο εκσυγχρονισμός 7.030 υφιστάμενων στρατιωτικών οικημάτων χωρίζεται σε τρεις φάσεις: Α΄ φάση: Ανακαίνιση – συντήρηση 2.520 κατοικιών έως το 2030 σε Θράκη, νησιά Αιγαίου και 50% Κρήτη. Β΄ φάση: Ανακαίνιση – συντήρηση 2.527 κατοικιών σε Μακεδονία, Αττική και 50% Κρήτη, από το 2031-2035. Γ΄ φάση: Ανακαίνιση – συντήρηση 1.983 κατοικιών στην υπόλοιπη επικράτεια για την περίοδο 2036-2040. Χρηματοδότηση Η χρηματοδότηση του οικιστικού αυτού προγράμματος είναι πλήρως εξασφαλισμένη. Το 85% της εξασφαλισμένης χρηματοδότησης προέρχεται από ιδίους πόρους του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, ενώ το υπόλοιπο από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και το υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής. Το πρόγραμμα εξασφαλίζει τη στέγαση όλων των στελεχών που μετατίθενται προωθώντας διαφάνεια, διακλαδικότητα και εκσυγχρονισμό στις διαδικασίες στέγασης. Βρεφονηπιακοί Σταθμοί, Μονάδες Φιλοξενίας Ηλικιωμένων, Φοιτητικές Εστίες, στήριξη καλαθιού στρατιωτικής οικογένειας Σύμφωνα με τον ΥΠΕΘΑ, το στεγαστικό πρόγραμμα δεν σταματά στην κατασκευή και τον εκσυγχρονισμό κατοικιών, αλλά αγκαλιάζει ολόκληρο το οικοσύστημα της στρατιωτικής ζωής, στηρίζοντας την καθημερινότητα του κύριου πολλαπλασιαστή των Ενόπλων Δυνάμεων, του έμψυχου δυναμικού τους. Στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσής τους συμβάλλει σημαντικά και η κατασκευή νέων βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών, καλύπτοντας το σύνολο των αναγκών, σε ποσοστό 100%. Ειδικότερα, κατασκευάζονται 6 νέοι βρεφονηπιακοί σταθμοί δυναμικότητας 252 βρεφών και νηπίων. Επίσης, ανακατασκευάζονται – επεκτείνονται 6 κτίρια υφιστάμενων παιδικών σταθμών για τη φιλοξενία 70 βρεφών πλέον των 180 νηπίων. Παράλληλα, προχωρά η κατασκευή 3 νέων συγκροτημάτων υποστηριζόμενης διαβίωσης απόστρατων Ενόπλων Δυνάμεων, με την παροχή της αναγκαίας ιατροφαρμακευτικής υποστήριξης. Σημαντική εξίσου είναι και η κατασκευή φοιτητικών εστιών για Δόκιμους Αξιωματικούς που σπουδάζουν σε ΑΕΙ. Πιο συγκεκριμένα, κατασκευάζονται 4 νέα συγκροτήματα φοιτητικών εστιών που θα φιλοξενούν 120 σπουδαστές, οι οποίοι μετέχουν στα Ειδικά Προγράμματα Θητείας. Σε πλαίσιο βελτίωσης των συνθηκών διαβίωσης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων εντάσσεται και η στήριξη του καλαθιού της στρατιωτικής οικογένειας. Δημιουργείται Ενιαία Διακλαδική Διοίκηση Κέντρων Εφοδιασμού Μονάδων με νέα πρότυπα λειτουργίας Πρατηρίων και Προμηθευτικών Οργανισμών. Μεσοσταθμικά το όφελος για τη στρατιωτική οικογένεια υπολογίζεται στο 20%-23%, σε σχέση με τις τιμές της αγοράς. Το Στεγαστικό Πρόγραμμα συνιστά μια ολιστική πολιτική παρέμβαση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Ενημερωτικό-σημείωμα-για-το-Στεγαστικό-Πρόγραμμα-των-Ενόπλων-Δυνάμεων1.pdf 20251211102729modtpent_Οικιστικό-11.11.v11.pdf View full είδηση
-
- υεθα
- ένοπλες δυνάμεις
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Παρουσιάστηκε από το ΥΕΘΑ το Στεγαστικό Πρόγραμμα των Ενόπλων Δυνάμεων. Το νέο στεγαστικό πρόγραμμα έρχεται να αντιμετωπίσει, επίσης, σημαντικά προβλήματα της υφιστάμενης κατάστασης των 7.030 στρατιωτικών οικημάτων: Έλλειψη συντήρησης. Απουσία σχεδιασμού . Ανορθολογική χωροθέτηση (2.160 οικήματα σε Πελοπόννησο, Θεσσαλία & Κεντρική Μακεδονία έναντι 1.557 σε Έβρο και νησιά Αιγαίου με πενταπλάσιο αριθμό υπηρετούντων εκτός του τόπου επιθυμίας). Το στεγαστικό πρόγραμμα αποτελεί βασικό πυλώνα της μεταρρύθμισης «Ατζέντα 2030» και περιλαμβάνει δράσεις κοινωνικής στέγασης, μέσω της κατασκευής, μετασκευής, ανακαίνισης και συντήρησης των στρατιωτικών οικημάτων και των υποστηρικτικών δομών, όπως βρεφονηπιακούς και επεκτάσεις παιδικών σταθμών, στέγες υποστηριζόμενης διαβίωσης, μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων, φοιτητικές εστίες δοκίμων αξιωματικών που σπουδάζουν σε ΑΕΙ και στήριξη καλαθιού στρατιωτικής οικογένειας. Η υλοποίησή του είναι διασφαλισμένη και εγγυημένη, καθώς έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από ιδίους πόρους. Επιπλέον, προωθεί τη διακλαδικότητα με τον νέο κανονισμό στέγασης και λειτουργίας, καθώς και τη διαφάνεια. Κατασκευές Αναλυτικότερα, προβλέπει την κατασκευή νέων κατοικιών και τον εκσυγχρονισμό υφιστάμενων, συνολικού αριθμού 17.484 κατοικιών. Η κατασκευή περισσότερων από 10.454 νέων κατοικιών χωρίζεται σε τρεις φάσεις: Α΄ φάση: Κατασκευή περισσότερων από 5.100 για το σύνολο του προσωπικού σε Έβρο και νησιά του Ανατολικού Αιγαίου για την περίοδο έως 2030. Η πρώτη φάση ξεκίνησε το 2024 και έως τον Δεκέμβριο του 2026 θα παραδοθούν περισσότερες από 1.059 κατοικίες. Β΄ φάση: Κατασκευή περισσότερων από 2.623 κατοικιών για το σύνολο του προσωπικού σε Αιγαίο, Κρήτη και Θράκη και το 50% της Αττικής για την περίοδο 2031-2035. Γ΄ φάση: Κατασκευή περισσότερων από 2.731 κατοικιών στο 100% της επικράτειας έως το 2040. Αντίστοιχα, ο εκσυγχρονισμός 7.030 υφιστάμενων στρατιωτικών οικημάτων χωρίζεται σε τρεις φάσεις: Α΄ φάση: Ανακαίνιση – συντήρηση 2.520 κατοικιών έως το 2030 σε Θράκη, νησιά Αιγαίου και 50% Κρήτη. Β΄ φάση: Ανακαίνιση – συντήρηση 2.527 κατοικιών σε Μακεδονία, Αττική και 50% Κρήτη, από το 2031-2035. Γ΄ φάση: Ανακαίνιση – συντήρηση 1.983 κατοικιών στην υπόλοιπη επικράτεια για την περίοδο 2036-2040. Χρηματοδότηση Η χρηματοδότηση του οικιστικού αυτού προγράμματος είναι πλήρως εξασφαλισμένη. Το 85% της εξασφαλισμένης χρηματοδότησης προέρχεται από ιδίους πόρους του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, ενώ το υπόλοιπο από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και το υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής. Το πρόγραμμα εξασφαλίζει τη στέγαση όλων των στελεχών που μετατίθενται προωθώντας διαφάνεια, διακλαδικότητα και εκσυγχρονισμό στις διαδικασίες στέγασης. Βρεφονηπιακοί Σταθμοί, Μονάδες Φιλοξενίας Ηλικιωμένων, Φοιτητικές Εστίες, στήριξη καλαθιού στρατιωτικής οικογένειας Σύμφωνα με τον ΥΠΕΘΑ, το στεγαστικό πρόγραμμα δεν σταματά στην κατασκευή και τον εκσυγχρονισμό κατοικιών, αλλά αγκαλιάζει ολόκληρο το οικοσύστημα της στρατιωτικής ζωής, στηρίζοντας την καθημερινότητα του κύριου πολλαπλασιαστή των Ενόπλων Δυνάμεων, του έμψυχου δυναμικού τους. Στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσής τους συμβάλλει σημαντικά και η κατασκευή νέων βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών, καλύπτοντας το σύνολο των αναγκών, σε ποσοστό 100%. Ειδικότερα, κατασκευάζονται 6 νέοι βρεφονηπιακοί σταθμοί δυναμικότητας 252 βρεφών και νηπίων. Επίσης, ανακατασκευάζονται – επεκτείνονται 6 κτίρια υφιστάμενων παιδικών σταθμών για τη φιλοξενία 70 βρεφών πλέον των 180 νηπίων. Παράλληλα, προχωρά η κατασκευή 3 νέων συγκροτημάτων υποστηριζόμενης διαβίωσης απόστρατων Ενόπλων Δυνάμεων, με την παροχή της αναγκαίας ιατροφαρμακευτικής υποστήριξης. Σημαντική εξίσου είναι και η κατασκευή φοιτητικών εστιών για Δόκιμους Αξιωματικούς που σπουδάζουν σε ΑΕΙ. Πιο συγκεκριμένα, κατασκευάζονται 4 νέα συγκροτήματα φοιτητικών εστιών που θα φιλοξενούν 120 σπουδαστές, οι οποίοι μετέχουν στα Ειδικά Προγράμματα Θητείας. Σε πλαίσιο βελτίωσης των συνθηκών διαβίωσης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων εντάσσεται και η στήριξη του καλαθιού της στρατιωτικής οικογένειας. Δημιουργείται Ενιαία Διακλαδική Διοίκηση Κέντρων Εφοδιασμού Μονάδων με νέα πρότυπα λειτουργίας Πρατηρίων και Προμηθευτικών Οργανισμών. Μεσοσταθμικά το όφελος για τη στρατιωτική οικογένεια υπολογίζεται στο 20%-23%, σε σχέση με τις τιμές της αγοράς. Το Στεγαστικό Πρόγραμμα συνιστά μια ολιστική πολιτική παρέμβαση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Ενημερωτικό-σημείωμα-για-το-Στεγαστικό-Πρόγραμμα-των-Ενόπλων-Δυνάμεων1.pdf 20251211102729modtpent_Οικιστικό-11.11.v11.pdf
-
- υεθα
- ένοπλες δυνάμεις
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
