Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Από Engineer, στο Εργασιακά,,

    e-adeies : demo - οδηγίες για την ηλεκτρονική έκδοση οικοδομικών αδειών
    Κατεβάστε το video από εδώ: 
     

    Από Engineer, στο Εργασιακά,,

    Με εντυπωσιακή προσέλευση ενδιαφέροντος έκανε σήμερα (σ. Π.Ν. “χθες 15/10/2018”) πρεμιέρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα έκδοσης οικοδομικών αδειών, που προέκυψε από τη συνεργασία του υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν κατά τη διάρκεια παρουσίασης του “e-‘Αδειες” από τον υπουργό, Γ. Σταθάκη, και τον πρόεδρο του ΤΕΕ, Γ. Στασινό, μόνο τις δυόμισι πρώτες ώρες λειτουργίας του συστήματος κατατέθηκαν 292 αιτήσεις.
    Όπως σημείωσε ο κ. Σταθάκης, το νέο ηλεκτρονικό σύστημα, το οποίο θεσμοθετήθηκε με τον νόμο 4495/2017 και αναπτύχθηκε από το ΤΕΕ, αποτελεί σημαντική μεταρρύθμιση με πολλαπλό στόχο: την απλοποίηση της διαδικασίας έκδοσης αδειών, τη διευκόλυνση των εμπλεκομένων μελών και την πάταξη της όποιας διαφθοράς.
    “Οι αιτήσεις για οικοδομικές άδειες στο σύνολό τους υποβάλλονται πλέον ηλεκτρονικά και εκδίδονται αυτόματα, ακόμη και εντός 24ώρου, εφόσον εισάγονται στο σύστημα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά”, σημείωσε ο υπουργός και πρόσθεσε χαρακτηριστικά: “Σήμερα είναι πολύ μεγάλη μέρα γιατί οι Έλληνες πολίτες μπορούν να φιλοδοξούν ότι δεν θα ξαναδούν την πολεοδομία”.
    Ο κ. Σταθάκης διευκρίνισε πως οι υποθέσεις έκδοσης οικοδομικών αδειών, που εκκρεμούν στις πολεοδομίες θα διεκπεραιωθούν από αυτές σε μία παράλληλη λειτουργία με το σύστημα, το οποίο πλέον δέχεται τις νέες αιτήσεις. Τόνισε, δε, πως η πλατφόρμα αφορά για την ώρα έργα μικρής κλίμακας (τεχνικά οικοδομικά θέματα και κτήρια κατηγορίας 3, στην οποία υπάγονται οι κατοικίες). “Για τις κατηγορίες 1 και 2, κτήρια ειδικού καθεστώτος, βιομηχανία, τουρισμό κ.λπ., θα υπάρξει μικρή καθυστέρηση, λόγω μη ετοιμότητας των πολεοδομιών. Από 1η Δεκεμβρίου, ωστόσο, θα είμαστε σε θέση να προχωρήσουμε ηλεκτρονικά και σε αυτές τις κατηγορίες”, δήλωσε ο κ. Σταθάκης και επίσης τοποθέτησε στις αρχές του 2019, την έναρξη και 2ης πλατφόρμας, που επεξεργάζονται από κοινού ΥΠΕΝ και ΤΕΕ, η οποία θα αφορά την αυθαίρετη δόμηση.
    “Πολύ σημαντική μεταρρύθμιση, που θα φανεί στην πάροδο του χρόνου”, χαρακτήρισε από την πλευρά του την “e-‘Αδειες”, ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός, προσθέτοντας πως ο αριθμός των αιτήσεων που υποβλήθηκαν τις πρώτες κιόλας ώρες λειτουργίας του συστήματος αποδεικνύει πως “προφανώς ήταν κάτι που ήθελαν πολύ να προχωρήσει και οι μηχανικοί” και διευκρινίζοντας: “Το θέμα καθυστερήσεων στη διαδικασία υποβολής δεν ήταν τόσο η φορολόγηση ή οι εισφορές. Αυτά, όσο υψηλά και να είναι, είναι γνωστά. Το θέμα για τους μηχανικούς ήταν πότε θα έβγαινε μία άδεια. Έχοντας, όμως, από σήμερα την ηλεκτρονική πλατφόρμα αυτόματης έκδοσης αδειών, λύνονται και τα χέρια των επαγγελματιών του κλάδου”.
    Σημειώνεται ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα έκδοσης οικοδομικών αδειών δημιουργεί ένα νέο πεδίο, στο οποίο ενεργοποιούνται ιδιώτες μηχανικοί. Όπως έγινε μάλιστα γνωστό, περισσότεροι από 1500 επαγγελματίες έχουν εγγραφεί έως τώρα στο μητρώο, προκειμένου να συνδράμουν στο έργο της διασταύρωσης των στοιχείων των υπό ανέγερση, ή τακτοποίηση, κτηρίων.

    Από Engineer, στο Εργασιακά,,

    Με την παρούσα Πρόσκληση καλούμε όσους έχουν τα απαιτούμενα προσόντα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 104/2011 και ειδικότερα του άρθρου 9 αυτού, καθώς και του άρθρου 6 των Κατευθυντηρίων Γραμμών για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών (ΦΕΚ 3134/Β/727-11-2012) και επιθυμούν να αποκτήσουν Πιστοποιητικό Ελεγκτή Οδικής Ασφάλειας να υποβάλλουν, έως τις 25-10-2018, αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά ως εξής:
    Η παρούσα πρόσκληση απευθύνεται αποκλειστικά σε ιδιώτες Διπλωματούχους Πολιτικούς Μηχανικούς ή Αγρονόμους Τοπογράφους Μηχανικούς, εγγεγραμμένους στο Μητρώο Μελετητών που τηρείται στη Γενική Γραμματεία Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
    Η διαδικασία για την απόκτηση της Πιστοποίησης Ελεγκτή Οδικής Ασφάλειας περιγράφεται στις κάτωθι αποφάσεις:
    α) Απόφαση Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων με αρ. πρωτ.: ΔΑΟΥ/οικ.667/Φ-Αποφ./18-5-2016 (ΦΕΚ 1694/Β/713-6-2016), όπως τροποποιήθηκε με την Απόφαση Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με αρ. πρωτ.: ΔΑ0Υ/οικ.968/Φ-Αποφ./2-8-2017 (ΦΕΚ 2905/Β/722-8-2017).
    β) Απόφαση Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με αρ. πρωτ.: Δ14/γ/οικ.1417/Φ-Αποφ./03-08-2018 (ΑΔΑ:7ΘΓΟ465ΧΘΞ-4ΟΖ).
    Οι υποψήφιοι, προκειμένου να συμμετέχουν στο πρόγραμμα εκπαίδευσης Ελεγκτή Οδικής Ασφάλειας απαιτείται να έχουν συμπληρώσει πενταετία από την απόκτηση του διπλώματος και να διαθέτουν 5ετή εμπειρία σχετικά με τον σχεδιασμό των οδών, την τεχνολογία οδικής ασφάλειας και την ανάλυση ατυχημάτων.
    Α. Σχετικά με την εμπειρία διευκρινίζουμε τα παρακάτω:
    1. Εμπειρία στον σχεδιασμό οδών
    2. Εμπειρία στην τεχνολογία οδικής ασφάλειας
    3. Εμπειρία στην ανάλυση ατυχημάτων
    Συνημμένα Αρχεία
    D14_1817.pdf
    aitisi_gia_pistopoiisi_elegkton_od_asfaleias.docx
    1816.pdf

    Από Engineer, στο Περιβάλλον,,

    Φάκελο για τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων του ΧΥΤΑ Φυλής, ώστε να επιτραπεί η χρησιμοποίηση του «μίνι Κυττάρου» και της α΄ φάσης του ΧΥΤΑ μέχρι κορεσμού της, έχει υποβάλει στο υπουργείο Περιβάλλοντος ο Ενιαίος Διαβαθμιδικός Σύνδεσμος Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ).
    Ο επιπλέον χώρος, η χρήση του οποίου αποφασίστηκε στις αρχές του καλοκαιριού, θα διατηρήσει στη ζωή τον ΧΥΤΑ για ακόμα 8-10 μήνες, ενώ 2-4 μήνες ακόμα θα εξασφαλιστούν από τη χρησιμοποίηση των γειτονικών στο σημείο περιοχών, των οποίων η χρήση είχε σταματήσει λόγω καθιζήσεων. Σε κάθε περίπτωση, με δεδομένο ότι το ρολόι μετρά αντίστροφα, η συζήτηση για την επόμενη ημέρα στην Αττική και η σεναριολογία για τις προθέσεις της Περιφέρειας καλά κρατούν.
    Το ρεπορτάζ της «Κ», που αποκάλυψε τις προθέσεις του ΕΔΣΝΑ για τη χωροθέτηση δύο νέων ΧΥΤΥ στα Μέγαρα και στο Κορωπί φαίνεται ότι πυροδότησε διάφορες εξελίξεις. Κατ’ αρχάς, η ανακοίνωση των αποφάσεων μετατέθηκε για αργότερα, ενώ το πιθανότερο είναι στην τροποποίηση του νόμου του 2003 (με τον οποίο χωροθετήθηκαν τρεις ΧΥΤΑ στην Αττική) να συμπεριληφθούν κι άλλες θέσεις, σε χαμηλότερη προτεραιότητα. Νωρίτερα, ο ΕΔΣΝΑ θα «ξεδιπλώσει» το πλήρες σχέδιο για τη διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής, συγκεκριμενοποιώντας τις θέσεις των υποδομών (όπως ΧΥΤΥ, μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων, σταθμοί μεταφόρτωσης κ.λπ.) που «φωτογράφιζε» το περιφερειακό σχέδιο για τα απορρίμματα (ΠΕΣΔΑ).
    Οι κινήσεις της Περιφέρειας επιδέχονται, όπως ήταν επόμενο, πλήθος ερμηνειών. Χθες, το «Δυτικό Μέτωπο» (μια συλλογικότητα πολιτών από τη Δυτική Αττική) υποστήριξε ότι η Περιφέρεια προσπαθεί με κάθε τρόπο να κρατήσει ανοιχτό τον ΧΥΤΑ μέχρι τις αυτοδιοικητικές εκλογές. «Γνωρίζουν καλά ότι ο ΧΥΤΑ θα “σκάσει” προτού προλάβουν καν να ξεκινήσουν τις μελέτες για τους νέους ΧΥΤΥ», αναφέρει. Επομένως, καταλήγει, η υπόθεση αυτή είναι ουσιαστικά μια πρόφαση «για μια νέα, θηριώδη επέκταση του ΧΥΤΑ Φυλής στη λεγόμενη γ΄ φάση». Αυτή είναι μια εκδοχή.
    Ορισμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι (παρατάξεων της αντιπολίτευσης) έχουν μια διαφορετική εκδοχή: ότι η έναρξη της διαδικασίας χωροθέτησης ΧΥΤΥ γίνεται προκειμένου η περιφερειάρχης Ρένα Δούρου και το δ.σ. του ΕΔΣΝΑ να προστατευθούν νομικά, στην πιθανότητα να αναζητηθούν ευθύνες για τη χαώδη κατάσταση που θα δημιουργηθεί στην Αττική στο ενδεχόμενο κλείσιμο του ΧΥΤΑ προτού βρεθεί εναλλακτική λύση. Από την πλευρά της, η Περιφέρεια διαψεύδει κατηγορηματικά όλες αυτές τις τοποθετήσεις, μιλώντας για σεναριολογία. Οσο για τον ΧΥΤΑ Φυλής, επιβεβαιώνει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων, υποστηρίζοντας όμως ότι αφορά όσα είναι ήδη γνωστά, δηλαδή τη χρησιμοποίηση του «μίνι-κυττάρου» και την ολοκλήρωση της α΄ φάσης, στα σημεία όπου υπήρξε καθίζηση λόγω αποσύνθεσης των απορριμμάτων. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η μετάθεση του χρόνου ανακοίνωσης των αποφάσεων της Περιφέρειας δεν εξυπηρετεί την κατάσταση. Οπως δήλωσε προχθές η επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής Κ. Κρέτσου, «η Επιτροπή ανησυχεί ιδιαίτερα για την κατάσταση στην Αττική, όπου μετά την πλήρη αναθεώρηση του περιφερειακού σχεδίου το 2015 δεν έχει εγκριθεί ούτε ένα έργο, λόγω της χρονοβόρας διαδικασίας έγκρισης για περιβαλλοντικές άδειες».

    Από Engineer, στο Ασφαλιστικά-Φορολογικά,,

    Αναρτήθηκαν στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) οι εισφορές Σεπτεμβρίου 2018 για τους αγρότες, τους αυτοαπασχολούμενους και τους ελεύθερους επαγγελματίες, όπως ανακοίνωσε η διοίκηση του Φορέα.
    Η 31η Οκτωβρίου 2018 είναι η καταληκτική ημερομηνία καταβολής εισφορών Σεπτεμβρίου μη μισθωτών ασφαλισμένων (αγροτών, αυτοαπασχολουμένων και ελεύθερων επαγγελματιών), όπως ανακοίνωσε η διοίκηση του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ).
    Οι ασφαλισμένοι μπορούν να επισκεφτούν τον ιστότοπο ΕΦΚΑ, www.efka.gov.gr, προκειμένου να πληροφορηθούν αναλυτικά για την εισφορά τους, να αντλήσουν την ταυτότητα πληρωμής ή να εκτυπώσουν το ειδοποιητήριο πληρωμής, δεδομένου ότι δεν θα πραγματοποιηθεί ταχυδρομική αποστολή. Την ίδια ημερομηνία, θα πραγματοποιηθεί η καταβολή της εισφοράς, μέσω άμεσης χρέωσης τραπεζικού λογαριασμού (πάγια εντολή).

    Από ΚΑΝΑ, στο Ασφαλιστικά-Φορολογικά,,

    Εντός της εβδομάδας οι υπουργικές αποφάσεις...

    Μέχρι στα τέλη της τρέχουσας εβδομάδας αναμένεται να εκδοθούν από το Υπουργείο Εργασίαας οι δύο πρώτες υπουργικές αποφάσεις με τις οποίες ανοίγει ο «δρόμος» για...
    μερική ή ολική διαγραφή αμφισβητούμενων ασφαλιστικών οφειλών που καταλογίστηκαν σε βάρος δεκάδων χιλιάδων ελευθέρων επαγγελματιών (μηχανικών, αγροτών, μικροεπιχειρηματιών κλπ) και δημοσιογράφων που διατηρούσαν επί χρόνια παράλληλη ασφάλιση, κυρίως ως μισθωτοί και ελεύθεροι επαγγελματίες.

    Με τις δύο πρώτες υπουργικές αποφάσεις που θα εκδοθούν από το Υπουργείο Εργασίας και μετά από σχετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Κοινωνικής Ασφάλισης, για κάθε εξεταζόμενη κατηγορία ασφαλισμένων αναμένεται να διαγραφεί,μ έχρι το τέλος του χρόνου, ένα σημαντικό μέρος ασφαλιστικών χρεών που αδίκως καταλογίστηκαν σε ασφαλισμένους και έτσι οι τελευταίοι θα απαλλαγούν από ληξιπρόθεσμες οφειλές, βεβαιωμένες και μη, στο Κέντρο Είσπραξης Ανεξόφλητων Οφειλών (ΚΕΑΟ).

    Η απαλλαγή από ληξιπρόθεσμες ασφαλιστικές εισφορές αφορά περίπου 200.000 παλαιούς ασφαλισμένους που εργάζονταν στο παρελθόν ταυτόχρονα ως μισθωτοί και ελεύθεροι επαγγελματίες ή εμφανίζονται ως υποχρεωμένοι να πληρώνουν ασφάλιστρα σε 2 ταμεία (π.χ. ΟΓΑ και ΟΑΕΕ για αγρότες που είχαν και εμπορική δραστηριότητα).

    Οι περισσότεροι από αυτούς αμέλησαν, όταν ξεκίνησαν να ασκούν παράλληλη επαγγελματική δραστηριότητα, να προσκομίσουν στον πρώην ΟΑΕΕ έγγραφο απαλλαγής, ως ασφαλισμένοι σε άλλο ταμείο π.χ ως μισθωτοί στο πρώην ΙΚΑ,ώστε να μην καταβάλουν εισφορές σε δύο ασφαλιστικά ταμεία.

    Μάλιστα, ενόψει των αναμενόμενων υπουργικών αποφάσεων ο Υφυπουργός Εργασίας Τάσος Πετρόπουλος κάλεσε το Κέντρο Είσπραξης Ανεξόφλητων Οφειλών (ΚΕΑΟ) να «παγώσει» τις διαδικασίες αναγκαστικής είσπραξης σε δεκάδες χιλιάδες οφειλέτες αυτής της κατηγορίας, όπως ασφαλισμένων με παράλληλη απασχόληση,της υπαγωγής νέων ασφαλισμένων με ενεργό δελτίο παροχής υπηρεσιών στο ΙΚΑ αλλά και στον ΟΑΕΕ,των μικροεπιχειρηματιών, μικροξενοδόχων και αγροτών που υπάγονταν στον ΟΓΑ και είχαν απαλλακτικά από τον ΟΑΕΕ, των μηχανικών που ήταν ασφαλισμένοι στο ΤΣΜΕΔΕ και στον ΟΑΕΕ(γιατί είχαν αναπτύξει εμπορική δραστηριότητα), και παλαιών δημοσιογράφων που,εκτός από μισθωτοί στο ταμείο τους,εμφανίζονται να έχουν χρέη στον ΟΑΕΕ καθώς διατηρούσαν και μπλοκ παροχής υπηρεσιών.

    Η διαγραφή των χρεών θα είναι εφικτήμε τις δύο πρώτες υπουργικές αποφάσεις, εφόσον υπάρχει «εύλογη αμφιβολία» για το εάν θα έπρεπε οι ελεύθεροι επαγγελματίες ή οι δημοσιογράφοι να είναι ασφαλισμένοι σε ένα ή σε περισσότερα Ταμεία.

    Ουσιαστικά γλιτώνουν χρήματα όσοι είχαν κανονικά ασφάλιση σε τουλάχιστον ένα Ταμείο και ταυτόχρονα έχουν χρεωθεί από άλλον ασφαλιστικό φορέα καθώς υπήρχαν αντικρουόμενες διοικητικές ή ακόμη και δικαστικές αποφάσεις.

    Τι πρέπει να προσέξουν οι ασφαλισμένοι 
    Υπολογίζονται σε χιλιάδες οι μηχανικοί, οι γιατροί, οι δημοσιογράφοι, οι πολιτικοί μηχανικοί, οι αγρότες και άλλοι επαγγελματίες που είχαν κύρια ασφάλιση σε ένα ταμείο πληρώνοντας κανονικά τις εισφορές τους, ενώ παράλληλα είχαν αμοιβή από άλλη εργασία, συνήθως με μπλοκάκι για την οποία δεν πλήρωναν εισφορές και βρέθηκαν να χρωστούν μετά την ενοποίηση των ασφαλιστικών ταμείων υπέρογκα ποσά στον ΕΦΚΑ και στον ΕΤΕΑΕΠ .

    Οι ασφαλισμένοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι θα απαλλάσσονται ή θα διαγράφονται τα χρέη όσων είτε έχουν δικαστικές αποφάσεις υπέρ τους, είτε υπάρχουν, για περιπτώσεις όπως η δική τους, αντικρουόμενες αποφάσεις δικαστηρίων λόγω διαφορετικής ερμηνείας του νόμου. 

    Παράλληλα, εάν υπάρχουν διοικητικές αποφάσεις που είναι αντικρουόμενες μεταξύ τους ή ακολουθούνταν πρακτική μη ασφάλισης για μεγάλο χρονικό διάστημα η οποία παγίωνε μια κατάσταση και πάλι ευνοείται ο ασφαλισμένος. Επίσης θα μπορούν να διαγράφονται και χρέη που έχουν βεβαιωθεί έως τα τέλη του 2016 ακόμη κι αν έχουν κριθεί διοικητικά σε α και β' βαθμό, εφόσον και για αυτές τις περιπτώσεις προκύπτει «εύλογη αμφιβολία». Κυρίως ευνοούνται όσοι ασφαλισμένοι είχαν μισθωτή ή άλλη πλήρη ασφάλιση κατά την ίδια περίοδο για την οποία τους βεβαιώθηκαν χρέη.

    Όσοι λοιπόν βρέθηκαν χρεωμένοι στον ΕΦΚΑ, ενώ ήταν κανονικά ήταν ασφαλισμένοι σε ένα ταμείο, αλλά είχαν ταυτόχρονα και δεύτερη εργασία για την οποία δεν κατέβαλαν εισφορές θα πρέπει υποχρεωτικά να υποβάλουν αιτήματα διαγραφής των χρεών στον ΕΦΚΑ, το ΕΤΕΑΕΠ ή τους λοιπούς ασφαλιστικούς φορείς έτσι ώστε,μετά από απόφασή τους, να υπάρξει διαγραφή της οφειλής...

    Από Engineer, στο Εργασιακά,,

    Το ΤΕΕ δίπλα στα στελέχη του δημοσίου κατά τη μετάβαση στο νέο ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης οικοδομικών αδειών
    Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, θέτει από τη Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2018 στην υπηρεσία των μηχανικών και υπαλλήλων των ΥΔΟΜ και των αρμοδίων υπηρεσιών του Δημοσίου, εξειδικευμένα στελέχη του για την υποστήριξη της πρώτης εφαρμογής της ηλεκτρονικής έκδοσης οικοδομικών αδειών με το νέο πληροφοριακό σύστημα e–adeies
    Για την υποστήριξη του έργου των ΥΔΟΜ (Υπηρεσιών Δόμησης) των ΟΤΑ όλης της χώρας, το ΤΕΕ, με τα εξειδικευμένα στο σύστημα e-adeies στελέχη του, θα διαθέτει από τις 15/10/2018 τις εξής υπηρεσίες υποστήριξης:
    Ομάδα υποστήριξης (help desk), ειδικά των ΥΔΟΜ, η οποία είναι διαθέσιμη μέσω ηλεκτρονικής επικοινωνίας και σε εξαιρετικές περιπτώσεις τηλεφωνικά Ειδική ιστοσελίδα στον ιστότοπο του ΤΕΕ με ενημερωτικό υλικό και συχνές ερωτήσεις-απαντήσεις, ειδικά για τα στελέχη των ΥΔΟΜ Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός δήλωσε:
    «Λαμβάνουμε ειδική μέριμνα για την υποστήριξη των υπηρεσιών του δημοσίου και ιδίως των ΥΔΟΜ και των υπαλλήλων που υπηρετούν σε αυτές προκειμένου να μεταβούμε όλοι πιο εύκολα, πιο γρήγορα και επιτυχημένα σε ένα νέο ηλεκτρονικό περιβάλλον για την αδειοδότηση των οικοδομικών έργων και εργασιών. Τη Δευτέρα 15 Οκτωβρίου ξεκινά επίσημα η ηλεκτρονική έκδοση οικοδομικών αδειών, μια πραγματική μεταρρύθμιση της χώρας στον τομέα της αδειοδότησης και του δομημένου περιβάλλοντος. Το ΤΕΕ ανέπτυξε το πληροφοριακό σύστημα e-adeies και υλοποίησε τις προβλέψεις του νόμου 4495, όπως έχουν εξειδικευθεί μέχρι σήμερα με τις αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις και κανονιστικές ρυθμίσεις. Ξεκινήσαμε την πιλοτική λειτουργία στις αρχές Σεπτεμβρίου, προχωρούμε τώρα στην εφαρμογή και θα συνεχίσουμε το επόμενο διάστημα με ενημέρωση όλων των μηχανικών και τυχόν προσαρμογές που θα προκύπτουν νομοθετικά. Τόσο οι ελεύθεροι επαγγελματίες μηχανικοί όσο και μηχανικοί του δημοσίου στις αρμόδιες υπηρεσίες αποτελούν, όχι μόνο τους χρήστες του συστήματος, αλλά και πολύτιμους συμπαραστάτες σε μια μεταρρύθμιση που καθυστέρησε αλλά μπορεί να αλλάξει τη χώρα. Με την καθημερινή μας πρακτική, τον επαγγελματισμό και την ευσυνειδησία του Έλληνα Μηχανικού, μπορούμε να αποδείξουμε ότι είμαστε μια σύγχρονη χώρα. Το ΤΕΕ, το οποίο σχεδίασε, ανέπτυξε και θα συντηρεί το πληροφοριακό σύστημα ηλεκτρονικής έκδοσης οικοδομικών αδειών, στέκεται, μαζί με τα στελέχη του, στο πλευρό του μάχιμου μηχανικού για να επιλύσει προβλήματα και να προτείνει εφαρμόσιμες και ρεαλιστικές λύσεις».
    Το ΤΕΕ πρόθυμα θα δεχθεί τυχόν παρατηρήσεις των αρμοδίων στελεχών του δημοσίου και ειδικά των ΥΔΟΜ  για βελτιώσεις, έτσι ώστε σε συνεννόηση με το ΥΠΕΝ να τις ενσωματώσει στο πληροφοριακό σύστημα στις προγραμματισμένες αναβαθμίσεις που προβλέπονται από την σχετική υπουργική απόφαση.  Επίσης, στο επόμενο διάστημα θα επαναληφθούν ενημερωτικές εκδηλώσεις ειδικά για τους μηχανικούς και τα στελέχη των ΥΔΟΜ για την ανταλλαγή επιπρόσθετων πληροφοριών. Αναλυτικότερες πληροφορίες για τα ανωτέρω βρίσκονται στην ιστοσελίδα του ΤΕΕ και σε σχετικές επιστολές του ΤΕΕ προς τις ΥΔΟΜ όλης της χώρας.

    Από ΝΙΚΟΣΤΡΙ, στο Έργα-Υποδομές,,

    Μήκους 3,5 χιλιομέτρων η σήραγγα που θα μεταφέρει τα πλημμυρικά νερά από το Οροπέδιο Λασιθίου στο φράγμα Αποσελέμη.
    Περισσότερα από έξι χρόνια πέρασαν από την υπογραφή της σύμβασης, τον Μάιο του 2012, για την κατασκευή του έργου κατασκευής μιας σήραγγας μέσω της οποίας τα νερά που «περισσεύουν» (πλημμυρικά)  από το Οροπέδιο Λασιθίου θα διοχετεύονται για την ενίσχυση του φράγματος Αποσελέμη.
    Πρόκειται για μια σήραγγα μήκους περίπου 3.500 μέτρων με κλίση περίπου 15%, η οποία είναι και η μεγαλύτερη σε μήκος σήραγγα της Ευρώπης.
    Για την διάνοιξή της χρειάστηκε η μεταφορά στην Κρήτη από την Ινδία, ενός μηχανήματος ολομέτωπης κοπής, κλειστού τύπου, διπλής ασπίδας, συνολικού μήκους με τους υποστηρικτικούς συρμούς, 180 μέτρων, το οποίο ξεκίνησε την διάνοιξη τον Δεκέμβριο του 2014. Μετά από πολλές ενστάσεις και διάφορα εμπόδια, το έργο πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του, κάτι που αναμένεται να γίνει στα τέλη του έτους.
    Τα νερά θα μεταφέρονται από το Οροπέδιο Λασιθίου στο φράγμα Αποσελέμη  σε ποσοστό 50%, μέσω ενός χαλυβδοσωλήνα  διαμέτρου 1,5 μέτρου, που τοποθετείται εντός της σήραγγας πάνω σε βάθρα επί της πλάκας δαπέδου σε όλο το μήκος της σήραγγας. 
    Δείτε βίντεο από την Κρήτη TV για το πώς είναι σήμερα η σήραγγα
     
     

    Από Engineer, στο Χρηματοδοτήσεις,,

    Σχετικά με την απαίτηση πιστοποίησης ενεργειακών χαρακτηριστικών και σήμανσης CE των υλικών και συστημάτων στα πλαίσια του προγράμματος Εξοικονόμιση Κατ΄Οίκον ΙΙ, αυτή περιγράφεται στον παρακάτω πίνακα:
     
    Κύρια προϊόντα και Η/Μ συστήματα παρεμβάσεων
    Απαίτηση
    Α/Α
    Δομικά προϊόντα / υλικά
    Ενεργειακά χαρακτηριστικά
    Σήμανση CE
    Δελτίο προϊόντος  (Product Fiche)
    1
    Πλαίσιο κουφώματος με υαλοπίνακες 
    ΝΑΙ
    ΝΑΙ
    ---
    2
    Yαλοπίνακες (χωρίς αντικατάσταση πλαισίου)
    ΝΑΙ
    ΝΑΙ
    ---
    3
    Εξώφυλλα και Ρολλά κουφωμάτων
    ΌΧΙ
    ΝΑΙ
    ---
    4
    Λοιπά σταθερά ή κινητά συστήματα σκίασης
    ΌΧΙ
     ΝΑΙ*
    ---
    5
    Θερμομονωτικά υλικά, εξωτερικά σύνθετα θερμομονωτικά συστήματα (ETICS), γυψοσανίδες
    ΝΑΙ
    ΝΑΙ
    ---
     
    Ηλεκτρομηχανολογικά Συστήματα
     
     
     
    6
    Σύστημα καυστήρα - λέβητα πετρελαίου
    ΝΑΙ
    ΝΑΙ
    ΝΑΙ
    7
    Σύστημα καυστήρα - λέβητα φυσικού αερίου / υγραερίου
    ΝΑΙ
    ΝΑΙ
    ΝΑΙ
    8
    Σύστημα Α/Θ (Θέρμανσης - Ψύξης)
    ΝΑΙ
    ΝΑΙ
    ΝΑΙ
    9
    Σύστημα γεωθερμικής αντλίας θερμότητας
    ΝΑΙ
    ΝΑΙ
    ΝΑΙ
    10
    Σύστημα συμπαραγωγής Φ.Α. (ΣΥΘΗΑ)
    ΝΑΙ
    ΝΑΙ
    ΝΑΙ
    11
    Σύστημα λέβητα βιομάζας συνεχούς τροφοδοσίας (πχ πέλλετ)
    ΝΑΙ
          ΌΧΙ **
    ΌΧΙ
    12
    Σύστημα λέβητα βιομάζας μη συνεχούς τροφοδοσίας (πχ ξύλου)
    ΝΑΙ
    ΝΑΙ
    ΌΧΙ
    13
    Ενεργειακό τζάκι (αερόθερμο/καλοριφέρ)
    ΝΑΙ
    ΝΑΙ
    ΌΧΙ
    14
    Αντλίες θερμότητα αέρα-αέρα διαιρούμενου τύπου (split) για θέρμανση/ψύξη χώρου
    ΝΑΙ
    ΝΑΙ
    ΝΑΙ
    15
    Ηλιακό θερμοσιφωνικό σύστημα συλλέκτη - ταμιευτήρα αποθήκευσης ΖΝΧ
          ΝΑΙ***
    ΝΑΙ
    ΝΑΙ
    16
    Ηλιοθερμικό σύστημα συλλέκτη - ταμιευτήρα αποθήκευσης ΖΝΧ βεβιασμένης κυκλοφορίας
          ΝΑΙ***
    ΝΑΙ
    ΝΑΙ
    17
    Ηλιoθερμικό σύστημα παροχής ΖΝΧ και υποβοήθησης θέρμανσης χώρου
          ΝΑΙ***
    ΝΑΙ
    ΝΑΙ
    18
    Αντλία θερμότητας (για παροχή ΖΝΧ)
          ΝΑΙ***
    ΝΑΙ
    ΝΑΙ
     
    Ενεργειακά χαρακτηριστικά:
    Συντελεστής θερμοπερατότητας U (Uf, Ug, Uw), θερμική αντίσταση υλικών R, ισχύς  P, βάσει των οποίων γίνεται η κατάταξη στις υποκατηγορίες παρεμβάσεων και στα ανώτατα όρια επιλέξιμων δαπανών.
    *** Ανώτατο όριο δαπάνης ανεξαρτήτως ισχύος.
    Σήμανση CE:
    * Για όποια από αυτά απαιτείται πχ τέντες.
    ** Απαιτείται Δήλωση συμμόρφωσης του κατασκευαστή του προϊόντος.
    Επισήμανση: το πιστοποιητικό διαχείρισης ποιότητας ISO 9001 δεν αποτελεί σήμανση CE.
    Δελτίο  προϊόντος: Κανονισμοί (ΕΕ) 626/2011, 811/2013, 812/2013 (Οδηγία 2010/30/ΕΕ)
    Στις περιπτώσεις που ο ταμιευτήρας αποθήκευσης του ΖΝΧ είναι ενσωματωμένος στο σύστημα θέρμανσης, το Δελτίο προϊόντος αφορά το ενιαίο σύστημα, όπως και σε κάθε περίπτωση όπου αναφέρεται “σύστημα”.
    Για τις επιλέξιμες παρεμβάσεις της κατηγορίας 3 (πλην των 3.ΣΤ και 3.Η), όσον αφορά την ένταξη της Ισχύος P στις κατηγορίες δαπάνης Ι ως VIII, αυτή αφορά την αναγραφόμενη τιμή στο Δελτίο Προϊόντος ως εξής:
    Για τις υποκατηγορίες 3.Α & 3.Β: Την Ονομαστική θερμική ισχύ (Nominal heat output), συμπεριλαμβανομένης της ονομαστικής θερμικής ισχύος κάθε συμπληρωματικού θερμαντήρα. Για τις υποκατηγορίες 3.Γ & 3.Δ: Την Ονομαστική θερμική ισχύ, συμπεριλαμβανομένης της ονομαστικής θερμικής ισχύος κάθε συμπληρωματικού θερμαντήρα (θερμότερο κλίμα). Για την υποκατηγορία 3.Ε: Την Ονομαστική θερμική ισχύ  (Prated). Για την υποκατηγορία 3.Z: Το φορτίο σχεδιασμού (Design load) για την λειτουργία της ψύξης. Για τις περιπτώσεις που έχει επιλεγεί η τοποθέτηση κλιματιστικών τύπου multi split, η κατάταξη στις κατηγορίες δαπάνης I έως III, γίνεται λαμβάνοντας υπόψη το φορτίο σχεδιασμού της εξωτερικής μονάδας, ανεξαρτήτως του αριθμού των εσωτερικών μονάδων. Για τις επιλέξιμες παρεμβάσεις της κατηγορίας 3.ΣΤ, όσον αφορά την ένταξη της Ισχύος P στις κατηγορίες δαπάνης Ι έως VIII για τους λέβητες βιομάζας (ξύλου – πελλέτας) και στις κατηγορίες I έως IV για τα ενεργειακά τζάκια, αυτή αφορά:
    την ονομαστική θερμική ισχύ που δηλώνεται από τον κατασκευαστή του προϊόντος. Σε περίπτωση εύρους ισχύος λαμβάνεται η μέγιστη.

    Από Engineer, στο webTV,,

    Τα Assassin’s Creed είναι μια από τις δημοφιλέστερες σειρές παιχνιδιών που υπάρχουν στον χώρο του gaming, εδώ και χρόνια- και σε αρκετούς τίτλους της σειράς είχε έντονο ελληνικό «χρώμα», καθώς κάποιες περιπέτειες διαδραματίζονταν στην Κωνσταντινούπολη, αλλά και στην Αίγυπτο της δυναστείας των Πτολεμαίων- επίσης, ο επερχόμενος τίτλος της σειράς, Assassin’s Creed: Odyssey, θα διαδραματίζεται στην αρχαία Ελλάδα κατά τη διάρκεια του Πελοποννησιακού Πολέμου.
    Όπως γνωρίζουν οι φίλοι του Altair, του Ezio Auditore και των υπόλοιπων ασσασσίνων της παρέας τους, οι δημιουργοί (Ubisoft Quebec),έχουν δημιουργήσει παράδοση στα Assassin’s Creed ως προς την ψηφιακή αναδημιουργία των πόλεων όπου διαδραματίζονται οι περιπέτειες, έτσι ώστε αυτές να απεικονίζονται όσο το δυνατόν πιο άρτια και ρεαλιστικά γίνονται, δεδομένων των ιστορικών περιόδων όπου τοποθετούνται τα παιχνίδια.
    To Odyssey δεν αποτελεί εξαίρεση- και η αρχαία Αθήνα έχει «χτιστεί» ψηφιακά εξαρχής έτσι ώστε, σύμφωνα με τους δημιουργούς της, να είναι μια πραγματικά ανθηρή μεγαλούπολη της αρχαιότητας, μια «πόλη φωτός», η οποία τότε απεικόνιζε το μέλλον. Επίσης, όπως αναφέρουν οι δημιουργοί του παιχνιδιού μιλώντας στο IGN, μια από τις πιο επίπονες δουλειές- σε συνεργασία με την ιστορικό Στέφανι Αν Ρουάτα- ήταν η διάκριση των στοιχείων που συνθέτουν το μωσαϊκό μιας πόλης χιλιάδων χρόνων έτσι ώστε να διαπιστωθεί ποια ανήκαν στην συγκεκριμένη περίοδο και ποια όχι- αντλώντας πληροφορίες από όσο περισσότερες πηγές ήταν δυνατόν. Σύμφωνα με τον Μπεν Χολ, world director του Odyssey, ο απόλυτος στόχος ήταν να διασφαλιστεί η δημιουργία της «πιο αυθεντικής, πιστευτής Ελλάδας που μπορούσαμε, κάνοντάς την όμορφη και διασκεδαστική ταυτόχρονα».
    Η Αθήνα του Assassin’s Creed φτιάχτηκε ξεκινώντας από το λιμάνι του Πειραιά, περνώντας από τα εξωτερικά τείχη της πόλης και τα στρατόπεδα των Σπαρτιατών εισβολέων στην Αττική και φτάνοντας στους ναούς, τα εργαστήρια των τεχνιτών, την αγορά, την Πνύκα κ.α.
    «Η Ελλάδα δεν είναι το ασπρόμαυρο που συχνά απεικονίζουν- είναι πολύχρωμη, και ζωντανή, και θέλαμε να εξασφαλίσουμε ότι το απεικονίζαμε αυτό στον κόσμο καθώς κινείστε σε αυτόν» είπε ο Χολ.
     

    Από Engineer, στο Επικαιρότητα,,

    Με συνολική συνεισφορά στο ΑΕΠ κατά 47,9% το 2016, η Αθήνα καταδεικνύει τον αποφασιστικό ρόλο που διαδραματίζουν οι πρωτεύουσες στη συνολική οικονομία μιας χώρας.
    Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) Regions & Cities at a Glance, διαπιστώνεται ότι οι πρωτεύουσες αντιπροσωπεύουν το 26% του ΑΕΠ κατά μέσο όρο στις χώρες μέλη του οργανισμού.
    Το γεγονός αυτό πιθανότατα δεν προκαλεί έκπληξη, δεδομένου ότι η πρωτεύουσα αποτελεί συνήθως την πολυπληθέστερη πόλη μιας χώρας, καθώς και κέντρο των πολιτικών και οικονομικών φιλοδοξιών ενός έθνους.

    [statista]
    Ορισμένες χώρες βασίζονται στην σημασία της πρωτεύουσάς τους για την οικονομική ανάπτυξη πολύ περισσότερο από κάποιες άλλες.
    Εντούτοις, παρατηρούνται και εξαιρέσεις. Ενδεικτικά, στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Ουάσινγκτον αποτελεί την 20η μεγαλύτερη πόλη όσον αφορά τον πληθυσμό. Δεδομένης αυτής της κατάταξης, αντιπροσωπεύει μόνο το 0,7% του ΑΕΠ.
    Ομοίως στην Αυστραλία, προηγείται η Καμπέρα ακολουθεί το Σίδνεϊ και η Μελβούρνη. Ωστόσο, το 2016 το Σίδνεϊ αντιπροσώπευε το 38,6% του ΑΕΠ, ενώ η συνεισφορά της Καμπέρα ήταν μόνο 2,2%.
    Τέλος και στην Ασία, η επίδραση της πρωτεύουσας γίνεται έντονα αισθητή. Για παράδειγμα, η Σεούλ αντιπροσωπεύει σχεδόν το ήμισυ του ΑΕΠ της Νότιας Κορέας, ενώ η συμβολή του Τόκιο στην Ιαπωνία ανέρχεται στο 32,3%.

    Από Engineer, στο Περιβάλλον,,

    Ο αριθμός των φυσικών καταστροφών που σχετίζονται με το κλίμα έχει τετραπλασιαστεί από τη δεκαετία του 1970, λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη, επισημαίνουν στελέχη ανθρωπιστικών οργανώσεων, προειδοποίωντας ότι η κατάσταση αυτή μπορεί να οδηγήσει σε λιμούς και μαζικές μεταναστεύσεις.
    "Τη δεκαετία του 1970 αντιμετωπίζαμε 80 με 100 σοβαρούς κινδύνους" που συνδέονταν με τις καιρικές συνθήκες κάθε χρόνο. Πέρσι ήταν περίπου 400, δηλαδή "τέσσερις φορές περισσότεροι", τόνισε ο Ελχάτζ Ας Σι, ο γενικός γραμματέας της Διεθνούς Ομοσπονδίας του Ερυθρού Σταυρού και της Ερυθράς Ημισελήνου, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Γαλλικό Πρακτορείο.
    Μιλώντας στο περιθώριο ενός συνεδρίου που έγινε στη Γενεύη με θέμα την επίδραση του ανθρώπου στην κλιματική αλλαγή, άλλα στελέχη ανθρωπιστικών οργανώσεων τόνισαν ότι αν δεν μπει ένας φραγμός στην άνοδο της θερμοκρασίας, ο κόσμος θα βρεθεί αντιμέτωπος με μετακινήσεις πληθυσμών και με λιμό.
    Σύμφωνα με τον Ζερνό Λαγκάντα, που είναι υπεύθυνος για την εκτίμηση των καταστροφών που σχετίζονται με το κλίμα στο Παγκόσμιο Επισιτιστικό Πρόγραμμα, αν η θερμοκρασία του πλανήτη αυξηθεί κατά 2 βαθμούς Κελσίου, 189 εκατομμύρια άνθρωποι θα αντιμετωπίσουν διατροφική ανασφάλεια. "Αν ανέβει κατά 4 βαθμούς, θα ξεπεράσουμε το 1 δισεκατομμύριο", είπε.
    Ο Λαγκάντα υπενθύμισε ότι τα ακραία καιρικά φαινόμενα προκαλούν κάθε χρόνο τη μετακίνηση 22,5 εκατομμυρίων ανθρώπων και έχουν σημαντικές επιπτώσεις στις εμπόλεμες χώρες, όπως τη Συρία, την Υεμένη και τη ΛΔ του Κονγκό.
    Σε μια έκθεσή τους που έδωσαν στη δημοσιότητα την Δευτέρα οι εμπειρογνώμονες της Διακυβερνητικής επιτροπής για την κλιματική αλλαγή (Giec) ζήτησαν να αναληφθεί "τάχιστα" δράση προκειμένου να περιοστεί η άνοδος της θερμοκρασίας του πλανήτη στον 1,5 βαθμό Κελσίου.

    Από Engineer, στο Τεχνολογία,,

    Ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο οδηγός στη διαδικασία φόρτισης των μπαταριών.
    Εκτός από τον μεγάλο χρόνο που απαιτείται για την πλήρη φόρτιση των μπαταριών, προβλήματα θα αντιμετωπίσουν και όσοι κατοικούν σε πολυκατοικίες και συγκροτήματα κατοικιών χωρίς γκαράζ. Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν εντοπίσει τα προβλήματα και αναζητούν τις καλύτερες λύσεις για να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις των μελλοντικών τους πελατών.
    Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι οι έρευνες έδειξαν πως τα περισσότερα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της καινούργιας σειράς ID, θα έχουν ανάγκη μόνο από μια φόρτιση την εβδομάδα. Οι προδιάγραφες τους αναφέρουν ότι η αυτονομία με πλήρη φόρτιση ανέρχεται έως τα 550 χλμ.
    Καθώς η πλειονότητα των οδηγών που θα χρησιμοποιούν τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα διανύει περίπου 50 χλμ., η αυτονομία αρκεί για να καλύψει τις εργάσιμες ημέρες. Με βάση τις αναλύσεις της Volkswagen, εκτιμάται ότι περίπου το 50% των φορτίσεων θα πραγματοποιούνται στο σπίτι κατά την διάρκεια της νύχτας ενώ το 20% θα πραγματοποιείται στους χώρους της εργασίας. Η Volkswagen θα προσφέρει ταχυφορτιστές νέας γενιάς οι οποίοι θα τοποθετηθούν σε φορτηγά, γκαράζ ή εταιρικά πάρκινγκ.
    Η τιμή εκκίνησης για τους ταχυφορτιστές της Volkswagen θα είναι περίπου 300 ευρώ, συν το κόστος εγκατάστασης. Η γερμανική εταιρία σχεδιάζει επίσης να παράγει ταχυφορτιστές οι οποίοι δουλεύουν αμφίδρομα, δηλαδή επιτρέπουν την παροχή της ενέργειας που περισσεύει από τις μπαταρίες του αυτοκινήτου στο δημόσιο δίκτυο. Τη νύχτα (σε περιόδους χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας σε ιδιωτικές κατοικίες και επιχειρήσεις), τα ηλεκτρικά οχήματα που συνδέονται με τους αμφίδρομους ταχυφορτιστές χρησιμεύουν επίσης ως μπαταρία για πλεονάζουσα χωρητικότητα.
    Επίσης, η έρευνα έδειξε ότι το 25% των φορτίσεων θα πραγματοποιείται σε δημόσιους σταθμούς γρήγορης φόρτισης, ενώ το 5% θα πραγματοποιείται στους αυτοκινητοδρόμους. Η εταιρία εκτιμά ότι με πλήρη φόρτιση και μια γρήγορη φόρτιση στον δρόμο τα νέα ηλεκτρικά της μοντέλα θα διανύουν ακόμη και 700 χλμ. Σε σταθμό ταχείας φόρτισης με ισχύ 125 kW, η φόρτιση θα ολοκληρώνεται σε περίπου 30 λεπτά.
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.