Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4562 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Μεγάλη πτώση στις μεταβιβάσεις ακινήτων την περίοδο της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, δείχνουν στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή από το υπουργείο Οικονομικών. Κάτι ωστόσο δείχνει να αλλάζει μέσα στο 2015.
       
      Τα στοιχεία που διαβίβασε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, αφορούν σε μεταβιβάσεις ακινήτων των οποίων η αξία είναι φορολογήσιμη. Στους πίνακες του υπουργείου Οικονομικών όμως δεν συμπεριλαμβάνονται μεταβιβάσεις ακινήτων τα οποία απαλλάσσονται από το φόρο μεταβίβασης βάσει νόμου και συνεπώς αυτά δεν μπορεί να προσμετρηθούν.
      Τα στοιχεία είχε ζητήσει ο βουλευτής της ΝΔ Ευάγγελος Μπασιάκος, με ερώτηση που είχε απευθύνει στο υπουργείο Οικονομικών ζητώντας να ενημερωθεί ποια είναι, ανά Δ.Ο.Υ., η μείωση των μεταβιβάσεων ετησίως, την τελευταία πενταετία, και ποιες πρωτοβουλίες θα υπάρξουν για την τόνωση της αγοράς ακινήτων.
       
      Δεδομένου ότι δεν καταχωρούνται σε πληροφοριακό σύστημα οι μεταβιβάσεις ακινήτων, το υπουργείο Οικονομικών διαβιβάζει το πλήθος των Βεβαιώσεων Φόρου Μεταβίβασης ανά Δ.Ο.Υ. για τις περιόδους από 1.1. έως 11.12 των ετών 2011, 2012, 2013, 2014 και 2015. Στα στοιχεία αυτά - όπως επισημαίνεται εκ προοιμίου- δεν έχουν καταμετρηθεί μεταβιβάσεις ακινήτων στις οποίες δεν προκύπτει φόρος.
      Τα στοιχεία δείχνουν ότι η «χειρότερη» χρονιά ήταν το 2013 με το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ακινήτων να έχει «κατρακυλήσει» σε ποσοστό συνολικά 44,78% σε σχέση με το 2011. Σε αρκετές περιοχές της χώρας ωστόσο οι μειώσεις των μεταβιβάσεων φαίνεται να ξεπέρασαν το 50% και το 60%.
       
      Όπως ειδικότερα προκύπτει από τα στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή, ενώ το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ακινήτων το 2011 ανήλθε σε 119.647, το 2012 έπεσε σε 76.859, το 2013 σε 66.071, το 2014 σε 68.851 και το 2015 σε 86.075 βεβαιώσεις φόρου μεταβιβάσεων. Έτσι, σε σχέση με το 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων, το 2012 σημείωσε πτώση (-35,76%), το 2013 επίσης μείωση (-44,78%), το 2014 μείωση (- 42,45%) και το 2015 μείωση(- 28,06%). Το 2015 δείχνει πάντως να υποχωρεί σταδιακά το φαινόμενο της μείωσης των μεταβιβάσεων ακινήτων σε σχέση με την τριετία 2012, 2013 και 2014.
       
      Σε σχέση με τα στοιχεία ανά Δ.Ο.Υ., μόνο η Δ.Ο.Υ. Καλαμάτας είναι εκείνη στην οποία το πλήθος βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων δεν έπεσε κάτω από τις 2.000 την περίοδο της κρίσης. Ακολουθούν ενδεικτικά τα στοιχεία από Δ.Ο.Υ. και οι μεταβολές σε σχέση με το έτος 2011.

      Στη Δ.Ο.Υ. Κηφισιάς, το 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ακινήτων ήταν 1.420, το 2012 έπεσε στις 1.000 (-29,58%), το 2013 στις 771 (-45,70%), το 2014 στις 765 (-46,13%) και το 2015 στις 812 (-42,82%).
      Στη Δ.Ο.Υ. Ψυχικού, το 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβίβασης ακινήτων ήταν 638, το 2012 έπεσε στις 402 (-36,99%), το 2013 στις 319 (-50%), το 2014 στις 425(-33,39%) , και το 2015 ήταν 588 βεβαιώσεις (-27,27%).
      Στη Δ.Ο.Υ. Κορωπίου, 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβίβασης ακινήτων ήταν 2.275, το 2012 ήταν 1.317 (-42,11%), το 2013 ήταν 1.120 (-50,77%), το 2014 ήταν 948 (-58,33%) και το 2015 ήταν 1.277 (-43,87).
      Στη Δ.Ο.Υ. Παλλήνης, το 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων του φόρου μεταβίβασης ακινήτων ήταν 1.862, το 2012 ήταν 925 (-50,32%), το 2013 ήταν 732 (-60,69%), το 2014 ήταν 638 (-65,74%) και το 2015 ήταν 753 βεβαιώσεις φόρου μεταβιβάσεων (-59,56%).
      Στη Δ.Ο.Υ. Γλυφάδας το 2011 το πλήθος βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ήταν 1.009, το 2012 ήταν 677 (-32,90%), το 2013 ήταν 640 (-36,57%), το 2014 ήταν 801 (-20,61%) και το 2015 ήταν 934 (-7,43%).
      Στη Δ.Ο.Υ. Μυκόνου το 2015 το πλήθος βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ακινήτων κινείται αυξητικά σε σχέση με το 2011 μετά από τριετή μείωση του ποσοστού. Ειδικότερα, το 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ήταν 203, το 2012 ήταν 157 (-22,66%), το 2013 ήταν 180 (-11,33%), το 2014 ήταν 143 (-29,56%) και το 2015 ήταν 229 (12,81%).
      Στη Δ.Ο.Υ. Πάρου καλή χρονιά φαίνεται να είναι το 2015. Το 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ακινήτων ήταν 358, το 2012 ήταν 240 (-32,96%), το 2013 ήταν 223 (-37,71%),το 2014 ήταν 264 (-26,26%) και το 2015 ήταν 397 (10,98%).
      Στη Δ.Ο.Υ. Ρόδου το 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ήταν 2.240, το 2012 ήταν 1.729 (-22,81%), το 2013 ήταν 1.084 (-51,61%), το 2014 ήταν 1.072 (-52,14%%) και το 2015 ήταν 1.289 (-42,46%).

      Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία των μεταβιβάσεων ακινήτων
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Ti_allaxe_to_2015_stis_metabibaseis_akiniton_-_To_istoriko_tis_krisis/#.VpNWaPmLS70
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      Με γοργούς ρυθμούς κινούνται κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ για την τμηματική πώληση ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ).
       
      Η αύξηση των "μνηστήρων" που έχουν μπει στο "παιχνίδι" της διεκδίκησης του λιμανιού της συμπρωτεύουσας όπως είχε αποκαλύψει πριν από λίγες εβδομάδες και ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας έχει σαν αποτέλεσμα τη δρομολόγηση του Master Plan, του επιχειρηματικού σχεδιασμού για τον ΟΛΘ με στόχο όπως είχε πει και ο ίδιος οι δεσμευτικές προσφορές να κατατεθούν μέχρι τα μέσα Απριλίου. Ωστόσο, σύμφωνα με εκτιμήσεις μέχρι το Μάρτιο πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η σύμβαση παραχώρησης που θα υπογράψει ο ΟΛΘ με το ελληνικό δημόσιο.
       
      Η πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ
       
      Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ σημείωσε ακόμη ότι η πρόταση του Ταμείου είναι το ετήσιο αντάλλαγμα του 2% επί του κύκλου εργασιών του λιμένος, που εισπράττει το δημόσιο, να αυξηθεί στο 3,5% και "να πηγαίνει στους δήμους, που δέχονται την όχληση και δεν είναι δυνατόν να μην αποζημιώνονται γι' αυτή". Υπενθυμίζεται ότι το 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ προβλέπεται να πωληθεί σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση το 51% και στη συνέχεια, σε βάθος πενταετίας, το υπόλοιπο 16% των μετοχών.
       
      Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού είχαν περάσει τα εξής σχήματα και εταιρείες: APM Terminals B.V (μέλος του Maersk Group), Deutsche Invest Equity Partners (επενδυτική εταιρεία), Duferco Particiption Holding SA με έδρα την Ελβετία (βραζιλιάνικη εταιρεία που δραστηριοποιείται στο εμπόριο μετάλλων), International Container Terminal Services με έδρα στις Φιλιππίνες, Mitsui & Co (ιαπωνικός όμιλος), P&O Steam Navigation Company (μετέχει η Dubai Ports), Russian Railways JSC σε συνεργασία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Υilport Holding (θυγατρική του τουρκικού ομίλου Yildirim Group).
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Oi_mnistires_kai_to_Master_Plan_gia_ton_OLTh/
    3. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε περίπου 1,5 εκατομμύριο ανέρχονται οι ιδιοκτήτες ακινήτων που οφείλουν σήμερα δόσεις για τον ΕΝΦΙΑ.
       
      Οι οφειλέτες του φόρου ακινήτων, μάλιστα, είναι στη συντριπτική τους πλειονότητα μικροϊδιοκτήτες με ΕΝΦΙΑ που κυμαίνεται σε 200-300 ευρώ το χρόνο.
       
      Το 37% όσων καλούνται να πληρώσουν συνολικό ΕΝΦΙΑ έως 200 ευρώ περίπου δεν έχει πληρώσει. Πρόκειται για περίπου ένα εκατομμύριο ιδιοκτήτες από τους περίπου 2,7 εκατομμύρια που καλούνται να πληρώσουν έως 200 ευρώ.
       
      Αντίθετα, η εισπραξιμότητα είναι υψηλότερη όσο αυξάνονται τα ποσά που πρέπει να καταβάλλουν οι πολίτες:
       
      - Περίπου 9 στους 10 μεγαλοϊδιοκτήτες ακινήτων έχουν πληρώσει κανονικά το φόρο που τους αναλογεί (ΕΝΦΙΑ πάνω από 30.000 ευρώ), ενώ
      - Γι' αυτούς που πρέπει να πληρώσουν από 500 έως 3.000 ευρώ -που είναι και ο μεγάλος όγκος των ιδιοκτητών- η εισπραξιμότητα διαμορφώνεται στο 80%.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Den_echoun_plirosei_ton_ENFIA_15_ekat_idioktites_akiniton/
    4. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ποικίλα σχόλια έχει προκαλέσει η ανέγερση ενός τιτάνιου αγάλματος του ιστορικού ηγέτη της Κίνας Μάο Τσετούνγκ, σε επαρχία της χώρας.
       
      Το άγαλμα ύψους 36 μέτρων κατασκευάστηκε από μπετόν και ατσάλι και στη συνέχεια βάφτηκε με χρυσή μπογιά. Συνολικά κόστισε περίπου 430.000 ευρώ και προκάλεσε αντιδράσεις στα κινεζικά social media λόγω του μεγάλου κόστους.
       
      Σύμφωνα με τον πρύτανη του ινστιτούτου ερευνών «Μάο Τσετούνγκ», το άγαλμα έγινε για τιμήσουν τη μνήμη του μεγάλου ηγέτη.
       

       

       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/155112/kolossiaio-kits-agalma-toy-mao-poy-kataskeyasan-oi-kinezoi-photos#.VovRl3RiYG8.facebook
    5. Επικαιρότητα

      Engineer

      Λαμβάνοντας υπόψη τη δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύουμε, τις αυξημένες υποχρεώσεις των φορολογουμένων καθώς και την πολύχρονη και ουσιαστική σχέση των μελών του ΤΕΕ με την Attica Bank, η Τράπεζα εκδηλώνει την πρόθεσή της για την εξυπηρέτηση εξόφλησης, είτε τακτικών, είτε ρυθμιζόμενων ασφαλιστικών οφειλών των μελών του Τ.Ε.Ε. μέσω πιστωτικών καρτών με σύστημα διευκόλυνσης ανάλογο της εξόφλησης οφειλών προς το Ελληνικό Δημόσιο (Δ.Ο.Υ.).
       
      Συγκεκριμένα η Τράπεζα προτείνει:
       
      Α. Εφάπαξ εξόφληση ρυθμισμένων ασφαλιστικών εισφορών
       
      Δυνατότητα εξόφλησης της συνολικής ρυθμισμένης οφειλής ασφαλιστικών εισφορών εφάπαξ κάνοντας χρήση των ευνοϊκών όρων της ρύθμισης για τα ποσοστά έκπτωσης με χρέωση πιστωτικών καρτών ATTICA CARD VISA, και δυνατότητα προγράμματος αποπληρωμής έως 24 άτοκες δόσεις.
       
      Β. Πληρωμή δόσης ρύθμισης
       
      Δυνατότητα εξόφλησης μεμονωμένων δόσεων των ρυθμισμένων οφειλών ασφαλιστικών εισφορών, κάνοντας χρήση των ευνοϊκών όρων της συνολικής ρύθμισης (μέχρι 100 δόσεις) με χρέωση πιστωτικών καρτών ATTICA CARD VISA, και δυνατότητα προγράμματος αποπληρωμής έως 5 άτοκες δόσεις.
       
      Γ. Πληρωμή τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών (6μηνο ειδοποιητήριο)
       
      Δυνατότητα εξόφλησης των τρεχουσών εξάμηνων ασφαλιστικών εισφορών με χρέωση πιστωτικών καρτών ATTICA CARD VISA, και δυνατότητα προγράμματος αποπληρωμής έως 12 άτοκες δόσεις.
       
      Δ. Πιστωτική κάρτα ΕΙΣΦΟΡΩΝ
       
      Δυνατότητα έκδοσης ειδικής πιστωτικής κάρτας για την εξόφληση, είτε εφάπαξ της ρυθμισμένης οφειλής, είτε πληρωμής των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών ανά εξάμηνο με δυνατότητα προγράμματος αποπληρωμής έως 24 ή 12 ή 5 δόσεις, σύμφωνα με τα ανωτέρω.
       
      Λοιπά χαρακτηριστικά
       
      - Στα προγράμματα διευκόλυνσης θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι υφιστάμενοι τύποι καρτών visa της Attica Bank.
       
      - Προνομιακό επιτόκιο εκτοκισμού εξόφλησης ασφαλιστικών εισφορών : 7,50% πλέον εισφοράς Ν. 128/75 (σήμερα 0,60%).
       
      - Το ποσό της χρέωσης θα είναι άτοκο σε περίπτωση που ο κάτοχος αποπληρώνει το σύνολο της μηνιαίας οφειλής είτε μέσω πάγιας εντολής εξόφλησης του λογαριασμού, είτε με μετρητά, είτε μέσω e-banking.
       
      - Σε περίπτωση που ο κάτοχος εξοφλεί το ελάχιστο ποσό της οφειλής τότε ο εκτοκισμός θα λαμβάνει χώρα σύμφωνα με τα ισχύοντα για τον κάθε τύπο κάρτας, επιτόκια.
       
      - Η πιστωτική κάρτα, παράλληλα με την υπόλοιπη χρήση της (αγορές, ανάληψη μετρητών) θα μπορεί να χρησιμοποιείται και για την εξόφληση ασφαλιστικών εισφορών εφόσον επαρκεί το πιστωτικό όριο της κάρτας. Εξαιρούνται οι πιστωτικές κάρτες εισφορών των οποίων το όριο δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αγορές ή ανάληψη μετρητών.
       
      - Σε περίπτωση που το υφιστάμενο πιστωτικό όριο της κάρτας δεν επαρκεί ο κάτοχος δύναται να ζητήσει από την Attica Bank αύξηση πιστωτικού ορίου για την έγκριση του οποίου ισχύουν τα πιστοδοτικά κριτήρια της Τράπεζας.
       
      - Για την έκδοση πιστωτικής κάρτας εισφορών και μόνο, θα ισχύουν τα κάτωθι:
       
      Μη ύπαρξη δυσμενών στοιχείων στον Τειρεσία
      Μη ύπαρξη οποιασδήποτε καθυστερημένης οφειλής στην Τράπεζα τουλάχιστον στους τελευταίους έξι μήνες πριν την ημερομηνία έγκρισης της κάρτας
      Ύπαρξη εισοδήματος
       
      - Το πιστωτικό όριο της κάρτας εισφορών θα είναι συνάρτηση των ασφαλιστικών εισφορών του κατόχου και θα αποφασίζεται από την Attica Bank
       
      Λοιπές παροχές
       
      - Επιστροφή 1% επί του ποσού των συναλλαγών (με πίστωση του λογαριασμού ανά δίμηνο) εφόσον στο χρονικό αυτό διάστημα οι συναλλαγές υπερβαίνουν τα € 750. Μέγιστο ποσό επιστροφής € 250. Η προσφορά δεν ισχύει για αναλήψεις μετρητών.
       
      - Η Υπηρεσία Έγκαιρης Ειδοποίησης Κακόβουλης Χρήσης αποτελεί ένα σύστημα ελέγχου των συναλλαγών που πραγματοποιούνται με τις πιστωτικές και προπληρωμένες κάρτες της ATTICA BANK σε όλο τον κόσμο. Σκοπός του συστήματος είναι η προστασία των κατόχων από δόλια χρήση της κάρτας τους από τρίτους, ώστε να αποφευχθούν κρούσματα απάτης.
       
      - Τεχνολογία chip and pin για πρόσθετη ασφάλεια
       
      - Δυνατότητα εξόφλησης
       
      μέσω πάγιας εξουσιοδότησης συνδεδεμένου λογαριασμού
      μέσω e-banking
      στα καταστήματα της Τράπεζας
       
      Σημειώνουμε ότι η Attica Bank έχει καθιερωθεί στην αγορά ως μια εξειδικευμένη και ευέλικτη Τράπεζα. Η τεχνογνωσία, η εξειδίκευση, το ανθρώπινο δυναμικό και η συνεπής σχέση με τους πελάτες της αποτελούν τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα. Η Attica Bank, στοχεύοντας στη δημιουργία πιστής πελατειακής βάσης, έχει δώσει βαρύνουσα σημασία στην άριστη εξυπηρέτηση των πελατών και κύριο μέλημα της είναι η συνεχής ποιοτική και ποσοτική βελτίωση του επιπέδου των προϊόντων και υπηρεσιών, η σύγχρονη και υπεύθυνη αντιμετώπιση όλων των τραπεζικών αναγκών των πελατών της.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/karta-pliromis-asfalistikon-eisforon/
    6. Επικαιρότητα

      nik

      Να μην ζητείται δήλωση στοιχείων Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) στις περιπτώσεις καταχώρησης τροποποιήσεων υφιστάμενων μισθώσεων στην ηλεκτρονική εφαρμογή της ΓΓΠΣ, αφού αυτό δεν προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία, ζητά η ΠΟΜΙΔΑ με επιστολή προς τον αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κο Τρύφωνα Αλεξιάδη, τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων κ. Ιωάννη Μπάκα και τον Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων κ. Πέτρο Τριάρχη.
       
      Ο νόμος 4122/2013 (άρθρο 12) προβλέπει ρητά ότι η έκδοση ΠΕΑ είναι υποχρεωτική μόνον «κατά τη μίσθωση σε νέο ενοικιαστή κτιρίου ή κτιριακής μονάδας».
       
      Όμως η ΓΓΠΣ, ερμηνεύοντας διασταλτικά πρόσφατη διάταξη του Ν. 4342/2015 που αναφέρεται στην καταχώρηση των στοιχείων των μισθωτικών συμβάσεων στην σχετική ηλεκτρονική εφαρμογή της, αξιώνει δήλωση στοιχείων ΠΕΑ και στις τροποποιητικές συμβάσεις υφισταμένων μισθώσεων, ενώ αυτό δεν προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία, καθόσον η συγκεκριμένη φορολογικού χαρακτήρα ρύθμιση δεν μπορεί ποτέ να θεωρηθεί ότι επεκτείνει την υποχρέωση έκδοσης ΠΕΑ και στις υπάρχουσες μισθώσεις. «Αν λάβουμε δε υπόψη μας ότι οι περισσότερες τροποποιητικές συμβάσεις έχουν ως αντικείμενό τους την οικειοθελή μείωση του καταβαλλομένου μισθώματος, είναι όλως παράλογο να ζητείται ταυτόχρονα από τους εκμισθωτές και η έκδοση ΠΕΑ με δαπάνη τους.», σημειώνει η ΠΟΜΙΔΑ στην επιστολή.
       
      http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=17487
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Με Κοινή Υπουργική Απόφαση τροποποιείται το ύψος του επιβαλλόμενου προστίμου για την εκπρόθεσμη υποβολή αιτήσεων για χορήγηση άδειας χρήσης ύδατος, μετά την 01-01-2016.
       
      Ειδικότερα, από 01-01-2016 μειώνεται το προβλεπόμενο, από το άρθρο 13 παρ 1 περ. (ε) της ΚΥΑ 146896/2014, όπως ισχύει με την ΚΥΑ 101123/2015, πρόστιμο των 1000-2000 ευρώ, στο ποσό των 150 ευρώ.
       
      Η μείωση του προστίμου κρίθηκε αναγκαία, καθώς παρά το γεγονός ότι η υποβολή των αιτήσεων εξελίσσεται ομαλά, η παρούσα οικονομική συγκυρία επιβάλλει την οικονομική ελάφρυνση των χρηστών ύδατος.
       
      Η ΚΥΑ αναμένεται να υπογραφεί από τους συναρμόδιους υπουργούς αρχές Ιανουαρίου και να αποσταλεί στο Εθνικό Τυπογραφείο προς δημοσίευση σε ΦΕΚ.
       
      http://ypeka.gr/Default.aspx?tabid=785&sni[524]=4076&language=el-GR
       
      Πηγή: http://ypeka.gr/
    8. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η οδήγηση στα ταξίδια μπορεί να γίνει λίγο μονότονη. Ατέλειωτη δρόμοι, που θα σας οδηγήσουν στον προορισμό σας, με την... εναλλαγή του σκηνικού να είναι η μόνη ενδιαφέρουσα παράμετρος.
       
      Βαρετοί δρόμοι; Η Huffington Post έρχεται να μας αλλάξει γνώμη παρουσιάζοντας μας τους πιο εντυπωσιακούς δρόμους σε πόλεις και χώρες σε όλο τον κόσμο!
       
      Ο πιο απότομος
       

       
       
      Η οδός Baldwin στο Dunedin της Νέας Ζηλανδίας είναι η πιο απότομη σε κατοικημένη περιοχή στον κόσμο!
       
      Ο πιο ιλιγγιώδης
       

       
      Ο Passo dello Stelvio στις Ortler Άλπεις στην Ιταλία διαθέτει 48 στροφές φουρκέτες, με μέση κλίση 7,4%, με το 6% να είναι το μέγιστο για τους αυτοκινητοδρόμους των ΗΠΑ.
       
      Ο πιο τρομακτικός
       

       
       
      Τα τούνελ Guoliang στο Χουνάν της Κίνας Κίνα σμιλεύτηκε χειρωνακτικά στα όρη Taihang, κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '70 και είναι επενδεδυμένα με ανοίγματα, που προσφέρουν τρομακτική θέα στους οδηγούς.
       
      Ο πιο μπερδεμένος
       

       
       
      Το Magic Roundabout στο Swindon της Αγγλίας Αποτελείται από πέντε μίνι-κυκλικούς κόμβους, τοποθετημένους γύρω από έναν κύκλο.
       
      Ο στενότερος
       

       
       
      Η οδός Parliament στην Αγγλία, που χρονολογείται από το 1300, είναι ο στενότερος δρόμο στον κόσμο, μετρώντας λιγότερο από 25 πόντους στο στενότερο σημείο του.
       
      Ο πιο μακρύς
       

       
       
      Ο Pan-American Highway συνδέει τις ηπειρωτικές χώρες της Αμερικής και έχει συνολικό μήκος 29.800 μίλια μακριά. Είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στον κόσμο, σύμφωνα με το Βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες.
       
       
      Ο πιο ευρύς
       

       
       
      Με σχεδόν 140 μέτρα πλάτος, η λεωφόρος 9 de Julio στο Μπουένος Άιρες της Αργεντινής είναι ο πιο ευρύς στον κόσμο.
       
      Διαβάστε περισσότερα: Αυτοί είναι οι πιο παράξενοι δρόμοι που υπάρχουν στο κόσμο - Από τον πιο επικίνδυνο μέχρι τον αρχαιότερο [photos] - iPaideia.gr
    9. Επικαιρότητα

      Engineer

      Με το τέλος του 2015, αναρτούμε παρακάτω τα πλήρη στατιστικά αποτελέσματα για την ενεργειακή απόδοση κτιρίων οικιακού, τριτογενούς τομέα και δημοσίων κτιρίων, κατόπιν επεξεργασίας των ηλεκτρονικών αρχείων δεδομένων των Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων που έχουν καταχωρηθεί στο (ηλεκτρονικό) Αρχείο Επιθεωρήσεως Κτιρίων του πληροφοριακού συστήματος www.buildingcert.gr από τους Ενεργειακούς Επιθεωρητές Κτιρίων.
       
      Πιο αναλυτικά, παρουσιάζονται γραφήματα και πίνακες δεδομένων σχετικά με :
      Το Πλήθος Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης ανά Δεκαετία Κατασκευής & Ενεργειακή Κατηγορία,
      Πλήθος Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης ανά Δεκαετία Κατασκευής & Χρήση,
      Πλήθος Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης ανά Χρήση & Ενεργειακή Κατηγορία,
      Πλήθος Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης ανά Λόγο Έκδοσης,
      Μέση Κατανάλωση πρωτογενούς ενέργειας στη θέρμανση, ψύξη, ΖΝΧ, φωτισμό, ΑΠΕ και ΣΗΘ,

      για τα κτίρια οικιακού τομέα, κτίρια τριτογενούς τομέα, δημόσια κτίρια, όλης της ελληνικής Επικράτειας, αλλά και για κάθε Περιφέρεια, Νομό και Δήμο αυτής.
      Δείτε παρακάτω:
      Κτίρια Οικιακού τομέα
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ & ΕΝ.ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ & ΧΡΗΣΗ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΧΡΗΣΗ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΛΟΓΟ ΕΚΔΟΣΗΣ
      ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΑ ΚΤΙΡΙΑ

      Κτίρια τριτογενούς τομέα
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ & ΕΝ.ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ & ΧΡΗΣΗ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΧΡΗΣΗ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΛΟΓΟ ΕΚΔΟΣΗΣ
      ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΑ ΚΤΙΡΙΑ

      Δημόσια κτίρια
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ & ΕΝ.ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ & ΧΡΗΣΗ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΧΡΗΣΗ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΛΟΓΟ ΕΚΔΟΣΗΣ
      ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΑ ΚΤΙΡΙΑ

      Όλες οι κατηγορίες
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ & ΕΝ.ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ & ΧΡΗΣΗ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΧΡΗΣΗ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΛΟΓΟ ΕΚΔΟΣΗΣ
      ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΑ ΚΤΙΡΙΑ

      Δείτε περισσότερα στατιστικά ανά Περιφέρεια & Περιφερειακή Ενότητα, εδώ
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/31005/pea-ta-pliri-statistika-tis-energeiakis-apodosis-ton-ktirion-stin-ellada
    10. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 23 του ν. 3427/2005, από 1-1-2014 και εφεξής, για τη συμπλήρωση της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9) λαμβάνεται υπόψη η πραγματική κατάσταση του ακινήτου, όπως αυτή προκύπτει από την οριστική εγγραφή στο κτηματολογικό γραφείο. Αν δεν υπάρχει οριστική εγγραφή, λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία του ακινήτου, όπως προκύπτουν από τον τίτλο κτήσης. Αν δεν υπάρχει τίτλος κτήσης, λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία της πραγματικής κατάστασης του ακινήτου. Αν η πραγματική επιφάνεια του ακινήτου υπερβαίνει αυτή που αναγράφεται στην οριστική εγγραφή στο κτηματολογικό γραφείο ή στον τίτλο κτήσης ή στην άδεια οικοδομής ή έχει γίνει αλλαγή της χρήσης του ακινήτου, λαμβάνεται υπόψη η πραγματική επιφάνεια και η πραγματική χρήση του ακινήτου.
       
      Κατόπιν των ανωτέρω, για ενημέρωση και διευκόλυνσή σας, σας κοινοποιούμε τις ημερομηνίες μετά την παρέλευση των οποίων οριστικοποιούνται οι αρχικές κτηματολογικές εγγραφές, για τους κατοίκους εσωτερικού, που είναι δικαιούχοι εγγραπτέων δικαιωμάτων σε κτηματογραφημένα ακίνητα και εμπίπτουν στην τοπική αρμοδιότητα των Κτηματολογικών Γραφείων όπως φαίνονται στους Πίνακες 1, 2 και 3.
       
      Επισημαίνεται ότι, ουσιαστικά, οριστικές είναι μόνο οι κτηματολογικές εγγραφές που περιλαμβάνονται στον Πίνακα 1 με ημερομηνίες από 1-8-2015 μέχρι και 31-12-2015 και μόνο εφόσον αφορούν, όπως προαναφέρθηκε, κατοίκους εσωτερικού.
       
      Για το Ελληνικό Δημόσιο, τους κατοίκους εξωτερικού και τους εργαζομένους μόνιμα στο εξωτερικό η παραπάνω προθεσμία για όλες τις περιοχές των πινάκων παρέρχεται μετά από δύο επιπλέον χρόνια, αφού για αυτούς είναι δεκατετραετής.
       
      (Για το πρώτο εξάμηνο του έτους 2016, παρέρχεται σταδιακά η νόμιμη προθεσμία για τους κατοίκους εσωτερικού, όπως εμφανίζεται στους συνημμένους ΠΙΝΑΚΕΣ 2 και 3).
       
      Πηγή: http://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=191019
    11. Επικαιρότητα

      Engineer

      Περισσότερα από 400 σπίτια από όλο τον κόσμο παρουσιάστηκαν μέσα από το αρχιτεκτονικό περιοδικό Dezeen το 2015. Ο αρχιτεκτονικός διευθυντής του Amy Frearson ξεχώρισε τα top 10 τα οποία και παρουσιάζουμε με φωτογραφίες παρακάτω:
       
      1. Granoller της Καταλονίας, House 1014 από το ισπανικό αρχιτεκτονικό studio "H Arquitectes"
       

       
      2. Πορτογαλία, E/C House από το αρχιτεκτονικό γραφείο "SAMI Arquitectos"
       

       
      3. Ιαπωνία, Nasu Tepee από τον Ιάπωνα αρχιτέκτονα Hiroshi Nakamura και το studio "Nap"
       

       
      4. Αγγλία, Flint House από την αρχιτεκτονική φίρμα "Skene Catling de la Pena"
       

       
      5. Ιαπωνία, Hiroshima Hut από το αρχιτεκτονικό γραφείο "Suppose Design Office"

       
       
      6. Χιλή, Casa Guna από τους αρχιτέκτονες Mauricio Pezo και Sofia von Ellrichshausen
       

       
       
      7. Αγγλία, House for Essex από το αρχιτεκτονικό στούντιο FAT και ο καλλιτέχνης Grayson Perry
       

       
       
      8. Βιετνάμ, Saigon House από το αρχιτεκτονικό γραφείο office a21studio
       

       
       
      9. Αυστραλία, Tower House από τον αρχιτέκτονα Andrew Maynard
       

       
       
      10. Ελβετία, Casa Dem από το αρχιτεκτονικό γραφείο Wespi de Meuron Romeo Architetti
       

       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=17465
    12. Επικαιρότητα

      Engineer

      Οι Υπουργοί Οικονομικών, Οικονομίας Ανάπτυξης & Τουρισμού, Περιβάλλοντος & Ενέργειας, συνυπέγραψαν νέα τροποποίηση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης σύστασης του ταμείου "Εξοικονόμηση Κατ' Οίκον".
       
      Σύμφωνα με την τροποποίηση, Προστίθεται η ακόλουθη παράγραφος 3 μετά την παρ. 2 του άρθρου 9:
       
      «Πόροι του Ταμείου, για τους οποίους μετά από σχετικές αναφορές προόδου του ∆ικαιούχου, εκτιμάται ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα επένδυσης, δύναται να επιστρέφονται στο Πρόγραμμα ∆ημοσίων Επενδύσεων εν όλω ή εν μέρει και ανά επιχειρησιακό πρόγραμμα που συνεισέφερε, με εισήγηση της ασκούσας καθήκοντα ∆ιαχειριστικής Αρχής ΕΥ∆ ΕΠΑνΕΚ και απόφαση του Γενικού Γραμματέα ΕΣΠΑ»
       
      Κατά τα λοιπά ισχύει η υπ' αριθμ. πρωτ. 31654/ΕΥΘΥ1415/20.7.2010 (ΦΕΚ1262/Β/6.8.2010) Κοινή Υπουργική Απόφαση, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/30935/
    13. Επικαιρότητα

      Clemenza

      Ακόμα μία ευκαιρία -αλλά με αυξημένα πρόστιμα- θα έχουν, όπως όλα δείχνουν, οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων, ώστε να τα δηλώσουν ακόμα και μετά τις 8 Φεβρουαρίου 2016, οπότε και λήγει η ετήσια παράταση που είχε δοθεί για την τακτοποίησή τους.
       
      Ηδη στο υπουργείο Περιβάλλοντος μελετούν σχέδιο, το οποίο προβλέπει ότι οι ιδιοκτήτες θα μπορούν με κλιμακούμενα αυξανόμενα πρόστιμα να «νομιμοποιήσουν» αυθαίρετα έως και την κατάθεση της επόμενης νομοθετικής ρύθμισης, η οποία εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμη εντός του πρώτου εξαμήνου της νέας χρονιάς.
       
      Συγκεκριμένα, όπως σημειώνουν στο «Εθνος» πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος, υπάρχουν σκέψεις να μη διακοπεί η δυνατότητα τακτοποίησης αυθαιρέτων μετά την 8η Φεβρουαρίου που λήγει η προθεσμία και να συνεχιστεί αλλά με κλιμακούμενη επιβάρυνση για όσους αμέλησαν ή αδιαφόρησαν και με την εφαρμογή κοινωνικών κριτηρίων για όσους αδυνατούσαν λόγω της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης.
       
      Ουσιαστικά όσοι δεν σπεύσουν να δηλώσουν το αυθαίρετό τους στο διάστημα που απομένει, θα μπορούν να το κάνουν και στη συνέχεια, αλλά όσο περνάει το διάστημα, το ύψος του προστίμου θα αυξάνεται. Πιο ευχάριστα είναι τα νέα για τους ιδιοκτήτες, οι οποίοι θα μπορούν να αποδείξουν ότι αν και ήθελαν δεν κατάφεραν να υπαχθούν στην τρέχουσα ρύθμιση λόγω οικονομικής αδυναμίας: «Θα υπάρξει μια λύση είτε με τη μορφή μειώσεων ή εκπτώσεων στο πρόστιμο ή αποπληρωμής σε δόσεις, η οποία όμως θα ισχύσει όχι για εκείνους που αδιαφόρησαν αλλά για όσους πραγματικά δεν είχαν.
       
      Το τι ακριβώς θα ισχύσει είναι υπό μελέτη αυτή την περίοδο, αλλά σίγουρα θα ληφθούν υπόψη το ετήσιο εισόδημα, ο αριθμός των παιδιών σε μια οικογένεια, η ύπαρξη άλλων περιουσιακών στοιχείων του ενδιαφερομένου κ.λπ.», επισημαίνουν οι ίδιες πηγές.
      Μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, στη ρύθμιση έχουν ενταχθεί 941.470 αυθαίρετα κτίσματα, ενώ περισσότερα από τα μισά υπολογίζεται ότι έχουν ήδη τακτοποιηθεί.
       
      Μέχρι στιγμής τα έσοδα είναι 1,505 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ έχουν ήδη προϋπολογιστεί και άλλα 1,8 δισεκατομμύρια προς είσπραξη. Ταυτόχρονα στο υπουργείο Περιβάλλοντος ήδη σχεδιάζουν την επόμενη νομοθετική ρύθμιση για τα αυθαίρετα, βάσει της οποίας δυνατότητα τακτοποίησης θα έχει μόνο συγκεκριμένος αριθμός αυθαιρέτων ανά περιοχή.
       
      Αυτό που μελετάται είναι η ρύθμιση να εξαρτάται πλέον από τη «φέρουσα ικανότητα μιας περιοχής», να γίνεται με αυστηρά χωροταξικά και περιβαλλοντικά κριτήρια και ο αριθμός των αυθαιρέτων, για τα οποία θα προκύπτει δυνατότητα τακτοποίησης να είναι άμεσα συνδεδεμένος με τις υποδομές και τα δίκτυα που υφίστανται σε κάθε δήμο ή περιοχή ακόμα και μέσα στον ίδιο δήμο.
       
      Σήμερα υπολογίζεται ότι υπάρχουν περίπου 1 εκατομμύριο αυθαίρετα κτίσματα εκτός ρύθμισης, τα οποία δεν θεωρείται βέβαιο ότι θα μπορέσουν να υπαχθούν στον νέο νόμο, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες τους να πρέπει να σκεφτούν να σπεύσουν για τακτοποίηση έως τις 8 Φεβρουαρίου.
       
      Οπως φαίνεται, πάντως, όσοι ιδιοκτήτες έχουν ήδη εντάξει τα αυθαίρετά τους στις ρυθμίσεις των υφιστάμενων νόμων, δεν πρόκειται να θιγούν από τις υπό κατάρτιση νέες διατάξεις.
       
      ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64308407
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η Ελλάδα «φιγουράρει» μέσα στις αγορές που σημείωσαν δραματική πτώση στις τιμές των ακινήτων τους το 2015, την ώρα που παγκοσμίως παρατηρείται μεγάλη άνοδος στις τιμές.
       
      Σύμφωνα με έκθεση της Global Property Guide οι τιμές των ακινήτων σημείωσαν ραγδαία άνοδο το 2015 τόσο στις ΗΠΑ, όσο και στην Ευρώπη και την Ασία, όμως, υπάρχουν και ορισμένες αγορές που «ξεχώρισαν» με τις κακές τους επιδόσεις. Η έρευνα βασίζεται στις αποδόσεις των τιμών βάσει του πληθωρισμού σε ετήσια βάση έως και το γ’ τρίμηνο.
       
      Στην πρώτη θέση βρίσκεται το πολυτελές και πολλά υποσχόμενο Ντουμπάι. Οι τιμές κατοικιών υποχώρησαν κατά 14,10% σε ετήσια βάση μετά την άνοδο 23,73% του 2014, ενώ έως το γ’ τρίμηνο του 2015 η πτώση έφθασε το 3,79%. Στη δεύτερη θέση η Ρωσία με πτώση 13,38% σε ετήσια βάση, από 5,68% το 2014, ενώ έως το γ’ τρίμηνο του 2015 η πτώση έφθασε το 3,26% και στην τρίτη θέση η Αίγυπτος με πτώση 12,48% σε ετήσια βάση, από 19,08% το 2014, ενώ έως το γ’ τρίμηνο του 2015 η πτώση έφθασε το 0,35%.
       
      Την πρώτη «πεντάδα» κλείνουν το Σάο Πάολο στη Βραζιλία (6,54% σε ετήσια βάση, από 3,29% το 2014 και 1,11% έως το γ’ τρίμηνο του 2015) και το Κίεβο στην Ουκρανία (5,50% σε ετήσια βάση από 36,12% το 2014 και 0,61% έως το γ’ τρίμηνο του 2015).
       
      Στην έκτη θέση βρίσκεται η Ελλάδα με πτώση στις τιμές των ακινήτων σε ετήσια βάση που φθάνει το 4,35% έναντι πτώσης 7,02% το 2014, ενώ έως το γ’ τρίμηνο του 2015 η πτώση έφθασε το 1,10%. Ακολουθεί η FYROM με πτώση 4,02% σε ετήσια βάση, η Σιγκαπούρη με 3,62% και η Ταϊβάν με 2,95%.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Oi_9_cheiroteres_agores_akiniton_ston_kosmo_to_2015/#.VoD5KPmLS70
    15. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ενα σχολείο που έρχεται από το μέλλον και αναπτύσσει... μια διαδραστική σχέση και διάλογο με το δάσος του Σέιχ Σου θα ανεγείρει ο Δήμος Νεάπολης - Συκεών στη θέση του σημερινού 1ου Δημοτικού Σχολείου στον Αγιο Παύλο Θεσσαλονίκης.
       
       
      Με όλους τους κοινόχρηστους χώρους υπόσκαφους και τις 12 αίθουσες διδασκαλίας ως φυτεμένα δώματα, το σχολείο στις παρυφές του περιαστικού δάσους θα δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να... περπατούν πάνω από τους χώρους του.
       
      Απόλυτα βιοκλιματικό και με τις πλέον σύγχρονες μεθόδους διάρθρωσης των αιθουσών, το σχολείο, που σχεδίασαν οι αρχιτέκτονες Δώρα Μπαλντά και Λουίζα Πολυζωγοπούλου, απέσπασε το 1ο βραβείο στον Πανελλήνιο Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό Ιδεών που προκήρυξε ο Δήμος Νεάπολης - Συκεών για την αντικατάσταση του σημερινού, παλιού εκπαιδευτηρίου.
       
      Η ιδέα βασίστηκε σε ένα μοντέρνο κτίριο, σε μια δομημένη επιφάνεια 3.790 τ.μ., που θα «συνομιλεί» με το φυσικό περιβάλλον και θα αξιοποιεί την απαράμιλλη θέα με την πόλη και το θαλάσσιο μέτωπο.
       
       
      «Είχαμε κατά νου δύο πράγματα, αφενός το παιδί, θέλαμε δηλαδή να προτείνουμε ένα κτίριο που να ταιριάζει στο ύφος του μικρού χρήστη και αφετέρου τη μοναδική αυτή σχέση που έχει με το δάσος, με το οποίο βρίσκεται σε απόλυτη αρμονία», είπε στο «Εθνος» η αρχιτέκτων Δ. Μπαλντά.
       
      Κάτω από το έδαφος βρίσκονται το γυμναστήριο, τα γραφεία των δασκάλων, το εστιατόριο, η αίθουσα θεάτρου, 4 εργαστήρια -πληροφορικής, χημείας, φυσικής, ηλεκτρονική βιβλιοθήκη-, γυμναστήριο αγωνιστικών προδιαγραφών, αίθουσα μουσικών και άλλων εκδηλώσεων.
       
      Τα «φυτεμένα δώματα» φιλοξενούν τις 12 αίθουσες διδασκαλίας με την υπέροχη θέα προς το δάσος και προς τη θάλασσα.
       
      Οι μικροί μαθητές έχουν πολύ μεγάλο υπαίθριο χώρο για να αθλούνται ή να παίζουν στα διαλείμματα, ενώ όταν ανεγερθεί το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Παύλου, θα είναι ένα «κόσμημα» για την περιοχή και για όλη την πόλη.
       
      «Δεν θέλουμε να εξαφανίσουμε το σχολείο, αλλά να γίνει ένα καινούργιο, μεγάλο, υπερσύγχρονο, ευρωπαϊκού επιπέδου σχολικό συγκρότημα, βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής, όχι μόνο με αίθουσες διδασκαλίας, αλλά και με άλλες αίθουσες και χώρους πολιτισμού, αθλητισμού, εργαστηρίων φυσικής - χημείας - πληροφορικής και άλλων δραστηριοτήτων. Ενα σχολικό συγκρότημα που, σεβόμενο το περιβάλλον και το δάσος, θα καλύπτει τις ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας για τις επόμενες δεκαετίες, αλλά ταυτόχρονα, μετά τη λήξη των μαθημάτων, θα αποτελεί ζωντανό εκπαιδευτικό, πολιτιστικό, αθλητικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό κέντρο, τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες», δήλωσε ο δήμαρχος Νεάπολης - Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, στη διάρκεια εκδήλωσης που έγινε για την απονομή των βραβείων και την έκθεση με σχέδια και μακέτες από όλες τις προτάσεις.
       
      Είκοσι επτά προτάσεις
       
      Στον πανελλήνιο αρχιτεκτονικό διαγωνισμό συμμετείχαν 27 μελετητικά σχήματα, καθένα από τα οποία είχε μια ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη ιδέα για το νέο διδακτήριο.
      Αναφερόμενη στις προτάσεις που κατατέθηκαν, η πρόεδρος της κριτικής επιτροπής, αρχιτέκτων-μηχανικός της Τεχνικής Υπηρεσίας του δήμου, Φεδώρα Κανελλή, είπε ότι «υπήρξαν πολλές ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις για την αρχιτεκτονική επίλυση του σχολικού συγκροτήματος, δεδομένης της ιδιαιτερότητας και των αντικειμενικών δυσκολιών με το έντονα επικλινές οικόπεδο και τη γειτνίαση με το δάσος».
       
      Εντυπωσιασμένος από την πρόταση των δύο αρχιτεκτόνων από την Αθήνα ήταν και ο γνωστός αρχιτέκτονας Πρόδρομος Νικηφορίδης, που ήταν μέλος της επιτροπής ως «κριτής εκ προσωπικοτήτων». Ο κ. Νικηφορίδης σχολίασε ότι το αποτέλεσμα ήταν «ένας ιδανικός σχεδιασμός προσαρμογής στο περιβάλλον, ένα ουσιαστικά υπόσκαφο κτίριο» και ευχήθηκε να κατασκευαστεί σύντομα.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64306813
    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Με αλλαγές στα δρομολόγια θα κινηθούν και φέτος τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τις ημέρες των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
       
      Αναλυτικά, τα μέσα μεταφοράς θα κινηθούν ως εξής:
       
      Λεωφορεία και Τρόλεϊ
       
      Την Παρασκευή 25 Δεκεμβρίου 2015, το Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2015 και την Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2016: Τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα κινούνται με πρόγραμμα Κυριακής.
       
      Την Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2015, Παραμονή Πρωτοχρονιάς, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα αποσύρονται στα αμαξοστάσια σταδιακά από τις 22:00, έτσι ώστε τα δρομολόγια να ολοκληρωθούν περί στις 23:00.
       
      Την Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2016 τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα κινούνται με πρόγραμμα Σαββάτου.
       
      Ιδιαίτερες ρυθμίσεις που θα ισχύσουν τις μέρες των γιορτών:
       
      θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στις επιμέρους ανάγκες των γραμμών (πρώτα δρομολόγια 05:00, ειδικά δρομολόγια κ.τ.λ. ) οι γραμμές που εξυπηρετούν, τους σταθμούς ΚΤΕΛ και το λιμάνι του Πειραιά θα ενισχυθούν ανάλογα με την αντίστοιχη επιβατική ζήτηση.
       
      Οι γραμμές του αεροδρομίου θα λειτουργήσουν με το προγραμματισμένο πρόγραμμα των 7 ημερών.
       
      Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ
       
      Από τη Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2015, έως και την Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2016, τα δρομολόγια της ΣΤΑΣΥ (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ) θα εκτελούνται με μειωμένη συχνότητα, ανάλογη με αυτή των Σαββατοκύριακων περίπου.
       
      Την Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2015, τα δρομολόγια των Μέσων Σταθερής Τροχιάς θα ολοκληρωθούν μεταξύ 22:00 – 23:00.
       
      Πηγή: http://www.altsantiri.gr/ellada/pos-tha-kinithoun-leoforia-metro-isap-ke-tram-tis-meres-ton-giorton/
    17. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ενα παράδοξο φαινόμενο εντοπίζεται στη γερμανική αγορά ενέργειας την περίοδο των Χριστουγέννων. Οι παροχείς υπηρεσιών κοινής ωφελείας μπορεί να καταλήξουν για μία ακόμη φορά να πληρώσουν τους καταναλωτές προκειμένου να αξιοποιηθεί πλεονάζουσα ενέργεια, καθώς έχει αυξηθεί αισθητά η παραγωγή αιολικής ενέργειας ενώ οι ανάγκες θέρμανσης έχουν μειωθεί λόγω του θερμότερου χειμώνα στην ιστορία. Εναλλακτική για τους παροχείς υπηρεσιών κοινής ωφέλειας είναι να κλείσουν τις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που λειτουργούν με άνθρακα και φυσικό αέριο, σχολιάζει η συμβουλευτική εταιρεία Markedsktaft Deutschland GmbH.
       
      Οι υψηλές θερμοκρασίες και η αύξηση παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας αυξάνουν αισθητά τις πιθανότητες να περάσουν σε αρνητικό πρόσημο οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας στη λιανική αγορά. Εχει ξανασυμβεί στη Γερμανία. Στις 24 Δεκεμβρίου του 2012, οι τιμές διολίσθησαν στα μείον (-) 56,87 ευρώ η μεγαβατώρα. Σε αρνητικό έδαφος κινήθηκαν, επίσης, τα Χριστούγεννα του 2013, κάτι που σημαίνει πως οι παραγωγοί πληρώνουν τους καταναλωτές για να τους απαλλάξουν από την πλεονάζουσα ενέργεια που επιβαρύνει το δίκτυο ηλεκτροδότησης. Φέτος, η παραγωγή αιολικής ενέργειας προβλέπεται πως θα φθάσει στο ζενίθ, δηλαδή σε επίπεδα υπερδιπλάσια του μέσου όρου των τελευταίων 30 ημερών. Εκτιμάται, ειδικότερα, πως θα κυμανθεί ανάμεσα στα 10 και πάνω από τα 20 γιγαβάτ κατά τη διάρκεια των εορτών, όταν οι θερμοκρασίες είναι της τάξεως των 8 βαθμών Κελσίου. Στις 25 Δεκεμβρίου, η παραγωγή αιολικής ενέργειας προβλέπεται να διαμορφωθεί στα 22,9 γιγαβάτ συγκριτικά με τον μέσον όρο των τελευταίων 30 ημερών, που ανέρχεται στα 14,7 γιγαβάτ, σύμφωνα με στοιχεία του πρακτορείου Bloomberg. Ενα γιγαβάτ επαρκεί για να παρέχει ενέργεια σε δύο εκατομμύρια νοικοκυριά.
       
      Οι καθοδικές πιέσεις στις τιμές ενέργειας αναμένεται να ενταθούν στη Γερμανία μέχρι τα τέλη του έτους λόγω στόχου για την κάλυψη του ενός τρίτου των ενεργειακών αναγκών της χώρας από ανανεώσιμες πηγές αντί του 20% που ίσχυε για το 2014, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Ενέργειας. Η Γερμανία εισέρχεται πλέον σε μια φάση όπου θα πρέπει να αποφασίσει εάν θα βάλει λουκέτο σε παλαιές μονάδες ηλεκτροδότησης ή εάν θα τις διατηρήσει σε λειτουργία για λόγους ενεργειακής ασφάλειας, σχολιάζει η ελβετική τράπεζα Societe Generale S.A. H διαφορά της ζήτησης και προσφοράς από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας εκτιμάται στις 22 γιγαβατώρες, οι οποίες κινούνται κάτω από τον μέσον όρο της τελευταίας 30ετίας για το τελευταίο δεκαπενθήμερο του έτους. Ακόμη και όταν ο αριθμός των γιγαβατωρών κυμαινόταν πάνω από τον μέσον όρο, οι τιμές και πάλι βρίσκονταν σε αρνητικό έδαφος σε ορισμένες περιστάσεις.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/843428/article/oikonomia/die8nhs-oikonomia/8a-plhrwnontai-gia-na-exoyn-reyma
    18. Επικαιρότητα

      Engineer

      Mε τη σύσταση πέντε επιτροπών που θα συντονίσει η Γενική Γραμματέας Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος κ. Ρένα Κλαπατσέα και οι γενικοί διευθυντές του υπουργού κ. Πάνου Σκουρλέτη και του αναπληρωτή υπουργού κ. Γιάννη Τσιρώνη, θα προχωρήσει το υπουργείο Περιβάλλοντος στις τροποποιήσεις του νομοθετικού πλαισίου σε σειρά πολεοδομικών ρυθμίσεων.
       
      Στόχος είναι η σύνταξη και η απλοποίηση του οικοδομικού κανονισμού, η αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης, το περιβαλλοντικό ισοζύγιο, η Τράπεζα Γης και η οριοθέτηση οικισμών κάτω από 2.000 κατοίκους. Πρόκειται για θέματα που άνοιξαν (π.χ τράπεζα γης κ.α) ή θεσμοθέτησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις και που σήμερα το αρμόδιο υπουργείο επιδιώκει να δει με μία διαφορετική οπτική βάζοντας το δικό της στίγμα. Τις πέντε Επιτροπές, που σύμφωνα με την απόφαση που δημοσιεύτηκε στην διαύγεια θα είναι μη αμοιβόμενες, συστήνει ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης.
       
      Σημείο αναφοράς είναι αναμφισβήτητα ο νέος νόμος για τα αυθαίρετα, ο οποίος είχε εξαγγελθεί από τις αρχές του έτους, ωστόσο είναι αβέβαιο πότε θα ολοκληρωθεί. Σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό, η νομοθετική ρύθμιση, μολονότι έχει εξαγγελθεί αρκετές φορές αναμένεται να παρουσιαστεί το α΄ εξάμηνο του 2016. Θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο νόμο και θα ενσωματωθεί με βάση τα όσα έχει δηλώσει ο κ. Τσιρώνης σε ένα συνολικό πλαίσιο για την χωροταξία. Αξιοσημείωτο στοιχείο της σύνθεσης της νέας 13μελούς Επιτροπής που θα επεξεργαστεί τις αλλαγές είναι η συμμετοχή (ως εξωτερική συνεργάτης) της αδερφής του αναπληρωτή υπουργού κ. Νατάσσας Τσιρώνη, αρχιτέκτονα-μηχανικού η οποία εργάζεται στην Αττικό μετρό.
       
      Η τελευταία έχει δεχτεί δριμεία κριτική για το κυνηγητό που έχει εξαπολύσει εναντίον της εταιρίας ο κ. Τσιρώνης, με αφορμή την εμπορική εκμετάλλευση ενός διατηρητέου κτίριο στο Μοναστηράκι. Σύμφωνα με την απόφαση, το έργο των επιτροπών θα ολοκληρωθεί μέχρι τις 31 Μαΐου 2016.
       
      Πηγή: http://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/ellada/264447-sbinoun-kai-ksanagrafoun-tin-poleodomiki-nomothesia-etoimazetai-gia-ton-maio-tou-2016
    19. Επικαιρότητα

      Engineer

      Οι πρώτες τρεις από τις οκτώ αυθαίρετες ταβέρνες στην παραλία του Σχινιά αποτελούν παρελθόν. Συνεργεία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης προχώρησαν «αθόρυβα» την προηγούμενη εβδομάδα στην κατεδάφισή τους, υπό την παρουσία ισχυρής αστυνομικής δύναμης. Το ζητούμενο πλέον είναι να πραγματοποιηθεί το ταχύτερο δυνατόν η κατεδάφιση και των υπολοίπων, προκειμένου να αποφευχθεί η παραπομπή της χώρας στο Ευρωδικαστήριο.
       
      Οι οκτώ ταβέρνες έχουν ανεγερθεί παράνομα σε αναδασωτέα έκταση και έχουν τελεσίδικα κριθεί κατεδαφιστέες από το 1999. Η λειτουργία τους, παρά τις αποφάσεις των δικαστηρίων και του Συμβουλίου της Επικρατείας, αλλά και τις πολυετείς παρεμβάσεις του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, συνεχίστηκε έως το 2014. Το καλοκαίρι εκείνης της χρονιάς, η τότε ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος (Γιάννης Μανιάτης, Νίκος Ταγαράς) συμπεριέλαβαν στον Ν. 4280/14 ρύθμιση με την οποία «νομιμοποίησαν» τη λειτουργία των αυθαιρέτων ταβερνών για έξι μήνες. Το διάστημα παρήλθε τον περασμένο Φεβρουάριο, ωστόσο ο Δήμος Μαραθώνα τους έδωσε άδεια λειτουργίας έως το τέλος του 2015. Ομως στην υπόθεση παρενέβη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς οι αυθαίρετες ταβέρνες βρίσκονται στην «καρδιά» του Εθνικού Πάρκου Σχινιά - Μαραθώνα. Οπως αποκάλυψε η «Κ» (25.10.15), οι κοινοτικές αρχές προειδοποίησαν ότι η Ελλάδα θα παραπεμφθεί σύντομα στο Ευρωδικαστήριο αν δεν προχωρήσει άμεσα η κατεδάφισή τους.
       
       
      Τελικά, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, από κοινού με το Τμήμα Επιθεωρητών Δόμησης και Κατεδαφίσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος ξεκίνησαν στις αρχές Δεκεμβρίου την κατεδάφιση των πρώτων τριών (Γριγρι, Διόνυσος, Γλαράκι), οι οποίες δεν λειτουργούσαν. Η κατεδάφιση, που ολοκληρώθηκε την προηγούμενη Παρασκευή με την απομάκρυνση και των τελευταίων μπάζων, χρηματοδοτήθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και το Πράσινο Ταμείο.
       
      «Δεν έχουμε εμπάθεια με τους ταβερνιάρηδες. Θέλουμε απλά να εφαρμοστεί ο νόμος και το βούλευμα του ΣτΕ», λέει ο πρόεδρος του φορέα διαχείρισης Σχινιά - Μαραθώνα Χάρης Καμπεζίδης. «Η κατεδάφιση των ταβερνών είναι βασικό θέμα στο “φάκελο” που έχει ανοίξει εναντίον της χώρας μας η Ευρωπαϊκή Επιτροπή». Το εξωφρενικό στην υπόθεση είναι ότι μία από τις πέντε ταβέρνες που έχουν απομείνει προχώρησε τις ημέρες της κατεδάφισης... στην ανέγερση νέας αυθαίρετης κατασκευής.
       
      Η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, η οποία για χρόνια αγωνίζεται για την προστασία του εθνικού πάρκου Μαραθώνα - Σχινιά, εκφράζει την ικανοποίησή της για τις εξελίξεις. «Πρέπει να φύγουν όλες οι ταβέρνες από την παραλία Σχινιά διότι είναι από χρόνια παράνομες», λέει ο αντιπρόεδρός της Γιάννης Μιχαήλ. «Δεν είναι κατοικίες και δεν ανήκουν σε αυτούς που τις διαχειρίζονται, αλλά στον Οικοδομικό Συνεταιρισμό Ελλήνων Δικαστών - Εισαγγελέων, ο οποίος είναι ανενεργός. Λόγω των ταβερνών, από την άνοιξη και μετά η περιοχή της παραλίας και ένα μέρος του δάσους μετατρέπονται σε ένα τεράστιο πάρκινγκ, προκειμένου να υπάρχει πρόσβαση σε αυτές με το αυτοκίνητο. Ετσι γεμίζει η περιοχή με σκουπίδια, καταστρέφονται οι υπέροχες αμμοθίνες, το δάσος δεν μπορεί να αναγεννηθεί και οδηγείται σε αργό θάνατο».
       
      Τώρα το Τμήμα Επιθεωρητών Δόμησης και Κατεδαφίσεων του ΥΠΕΚΑ προσπαθεί να οργανώσει την κατεδάφιση και των υπολοίπων πέντε. Η υπηρεσία κάλεσε εγγράφως τον Δήμο Μαραθώνα να μην ανανεώσει την άδεια λειτουργίας των ταβερνών και να τις σφραγίσει (ενημερώνοντας σχετικά και τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρο Ρακιντζή). Ζήτησε από την Κτηματική Υπηρεσία να αφαιρέσει τις 210 ομπρέλες που έχουν πακτωθεί παράνομα στην παραλία. Και από το δασαρχείο να συμπληρώσει τα πρωτόκολλα κατεδάφισης, καταγράφοντας τις νέες παρανομίες των ταβερνών. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», οι κοινοτικές υπηρεσίες ζητούν να λήξει η υπόθεση το αργότερο μέχρι την άνοιξη.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/843262/article/epikairothta/ellada/mpoylntoza-stis-tavernes-toy-sxinia
    20. Επικαιρότητα

      Engineer

      Με μικρές μειώσεις στις τιμές διοδίων θα υποδεχθούν το νέο έτος οι αυτοκινητόδρομοι Νέα Οδός και Κεντρική Οδός. Αυτό σημαίνει πως από τα διόδια Αφιδνών στην έξοδο της Αθήνας έως και τα διόδια Αγίας Μαρίνας στον Μαλιακό Κόλπο θα δείτε συνολική μία ελάφρυνση στο συνολικό ποσό.
       
      ΝΕΑ ΟΔΟΣ
      Η «Νέα Οδός Α.Ε.», που διαχειρίζεται το οδικό τμήμα του ΠΑΘΕ Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας ενημέρωσε πως την Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2016 και ώρα 00:01, θα πραγματοποιηθεί η ετήσια τιμαριθμική προσαρμογή των διοδίων τελών.
       
      Τα νέα μειωμένα τέλη εμφανίζονται αναλυτικά ανά σταθμό διοδίων και κατηγορία οχήματος στους παρακάτω πίνακες. Στις κατηγορίες 1 και 2 (δίκυκλα & Ι.Χ.) οι μειώσεις κυμαίνονται από 0.05€ έως και 0.10€ και στις κατηγορίες 3 και 4 (φορτηγά & λεωφορεία) από 0.05€ έως και 0.20€. Προς διευκόλυνσή σας, αναφέρονται και τα ισχύοντα τέλη, ενώ με κόκκινο στη στήλη Τέλη Διοδίων 2016 έχουν επισημανθεί τα νέα μειωμένα τέλη.
       
      Υπενθυμίζουμε ότι η Νέα Οδός, με όχημα την υπηρεσία ηλεκτρονικής πληρωμής διοδίων Fast Pass και το εκπτωτικό πρόγραμμα Frequent, προσφέρει σε όλους τους οδηγούς Ι.Χ. (κατ. 2), κλιμακωτές εκπτώσεις έως και 50%, ανάλογα με τη συχνότητα διέλευσης από τους σταθμούς διοδίων Αφιδνών, Καπανδριτίου, Μαλακάσας και Οινοφύτων.
       

       
       
      ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ
      Η «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος A.E. Παραχώρησης», που διαχειρίζεται το τμήμα Σκάρφεια Φθιώτιδας-Ράχες Φθιώτιδας (και μελλοντικά τα διόδια στον Ε65) ανακοίνωσε ότι την Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2016 και ώρα 00:01 , θα πραγματοποιηθεί η ετήσια τιμαριθμική προσαρμογή των διοδίων τελών.
       
      Τα νέα μειωμένα τέλη παρουσιάζονται αναλυτικά ανά σταθμό διοδίων και κατηγορία οχήματος στους παρακάτω πίνακες. Οι μειώσεις κυμαίνονται από 0,05€ έως και 0,10€. Προς διευκόλυνσή σας, αναφέρονται και τα ισχύοντα τέλη, ενώ με κόκκινο στη στήλη Τέλη Διοδίων 2016 έχουν επισημανθεί τα νέα μειωμένα τέλη.
       
      Υπενθυμίζουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν, χρήστης που πληρώνει διόδιο τέλος σε μετωπικό σταθμό να πληρώσει ξανά σε πλευρικό σταθμό της ίδιας ζώνης , στο ίδιο ταξίδι. Αντιστοίχως, σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν χρήστης που πληρώνει διόδιο τέλος σε πλευρικό σταθμό να πληρώσει και σε μετωπικό ή άλλον πλευρικό σταθμό της ίδιας ζώνης, στο ίδιο ταξίδι.
       

       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/nea-odos/item/32934-%CF%80%CE%B1%CE%B8%CE%B5-%CE%BC%CE%B5%CE%B9%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%AD%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%B4%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B4%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%BC%CE%AD%CF%87%CF%81%CE%B9-%CE%BC%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C
    21. Επικαιρότητα

      dsworks

      Ενενηνταένα άτομα αγνοούνται μετά από την κατάρρευση μεγάλου όγκου βιομηχανικής λάσπης, η οποία ισοπέδωσε 33 κτήρια στην Κίνα την Κυριακή. Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Γης και Πόρων στην επίσημη ιστοσελίδα του, η κατολίσθηση στο βιομηχανικό πάρκο Χενγκτάγιου, οφείλεται στην συσσώρευση λάσπης από κατασκευές στην περιοχή.
       
      Το πρακτορείο Σινχουά μετέδωσε ότι 14 άτομα είχαν διασωθεί και πάνω από 900 απομακρύνθηκαν από την περιοχή μέχρι χθες το βράδυ.
       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       
      Πηγή: Ναυτεμπορική
      http://www.naftemporiki.gr/slideshows/1045185/kina-biomixaniki-laspi-isopedose-33-ktiria/all
       
      Σχόλιο: το δυστύχημα έχει εντυπωσιακές παραμέτρους.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.