Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Η ηλεκτρονική τιμολόγηση γίνεται υποχρεωτική εντός του 2019 για όλους

    Τα χειρόγραφα παραστατικά (τιμολόγια και αποδείξεις) καταργούνται.

    Το τέλος εποχής των καταχωρητικών λαθών και ανεξόφλητων τιμολογίων φέρνουν τα ηλεκτρονικά βιβλία και η ηλεκτρονική τιμολόγηση.

    Τι αλλάζει

    Ο εκδότης αποστέλλει ηλεκτρονικά σε πραγματικό χρόνο στην Α.Α.Δ.Ε. τα τιμολόγια και τις αποδείξεις του.

    Η αυτόματη αποστολή των πωλήσεων στη Α.Α.Δ.Ε επιτυγχάνεται με τους παρακάτω τρόπους:

    1. Με την χρήση μιας εφαρμογής εμπορικής διαχείρισης και ηλεκτρονικής τιμολόγησης (όπως το i-spirit).
    2. Με την χρήση των ταμειακών μηχανών, (αφορά τα καταστήματα).
    3. Με τους παρόχους ηλεκτρονικής τιμολόγησης (αφορά τις μεγάλες επιχειρήσεις).

    Οι βασικές πληροφορίες που αποστέλλονται ηλεκτρονικά στην Α.Α.Δ.Ε είναι ο αριθμός παραστατικού, η ημερομηνία, η ώρα έκδοσης, η καθαρή αξία, ο ΦΠΑ, ο παρακαρατούμενος φόρος κ.ο.κ.

    Ο λήπτης τα αποδέχεται ηλεκτρονικά. Μόλις γίνει η αποδοχή τα παραστατικά «αντικρίζονται» από τον λογιστή του λήπτη, στην κατηγορία της δαπάνης που αφορά η συναλλαγή (π.χ αν είναι αγορά εμπορεύματος, έξοδο, πάγιο κ.ο.κ)

    Στις περιοδικές δηλώσεις οι επιχειρήσεις, θα βρίσκουν προ-συμπληρωμένο και μη μεταβαλλόμενο το ποσό του Φ.Π.Α προς απόδοση καθώς και τους λοιπούς φόρους.

    Τα πλεονεκτήματα του μέτρου

    1. Εξάλειψη καταχωρητικών λαθών που εγκυμονούν κινδύνους σε περίπτωση φορολογικού ελέγχου.
    2. Δυνατότητα χρηματοδότησης των τιμολογίων που έχουν γίνει αποδεκτά.
    3. Μηδενισμός στο κόστος εκτύπωσης, αποστολής και αρχειοθέτησης.

    Εξοικειωθείτε δωρεάν στα νέα δεδομένα με την ηλεκτρονική τιμολόγηση i-spirit και μπείτε στο πνεύμα της νέας εποχής.

    Δωρεάν δοκιμή

    Edited by Engineer


    • Like 1
    • Upvote 1


    User Feedback


    Μας έχουν κουράσει με όλα αυτά, ηλεκτρονικές υποβολές, token ψηφιακής υπογραφής, τώρα αυτό, ας μας αφήσουν λίγο ήσυχους να ασχοληθούμε με το επάγγελμα.

    • Like 1
    • Upvote 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ίσως για να μας κάνουν να ξεχάσουμε ότι δεν έχουμε επάγγελμα...

    • Like 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Η νομοθεσία τι λέει ακριβώς?, γιατι αυτο απο οτι καταλαβαίνω ειναι μια διαφήμιση μιας εταιρίας.... Πότε γίνεται υποχρεωτική, τι μορφή πρέπει να έχει, μπορει να γίνει με excel κ.ο.κ....

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Εννοείς φαντάζομαι αν θα υπάρχει κάποια free πλατφόρμα; ή θα εξαναγκάσουν τον κόσμο σε ένα νέο και υποχρεωτικό έξοδο; 

    Επίσης όταν λέει για όλους εννοεί και για τους μισθωτούς με μπλοκάκι; Αντί δηλαδή της χειρόγραφης απόδειξης κάθε μήνα θα αποστέλλεται ηλεκτρονικά κάτι βάσει φόρμας που θα αλλάζεις μόνο την ημερομηνία και τέλος; 

    Αν η υπηρεσία παρέχεται σε κρατικό φορέα θα αρκεί η έκδοση ηλεκτρονικού τιμολογίου ή πάλι θα πρέπει να εκτυπώνεται κάτι και να κατατίθεται στο αντίστοιχο πρωτόκολλο για να προχωρήσει; 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Μέχρι να βγει η νομοθεσία απλά υπομονή.

    Καλή η προσπάθεια όμως, μακάρι να ασχολούνταν και άλλοι με τα λογισμικά.

    • Thanks 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Θά υπάρχει εφαρμογή στο taxis για περιορισμένο αριθμό τιμολογίων, όπως στις συγκεντρωτικές που θα καταργηθούν...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Δεν ξέρω πόσο χρήσιμες είναι αυτές οι εφαρμογές για τους μισθωτούς με μπλοκάκι που κόβουν ένα τιμολόγιο το μήνα και ξεμπερδεύουν αλλά για τους ελεύθερους επαγγελματίες με εργολαβίες - που έχουν πολλά τιμολόγια εσόδων/εξόδων - είναι σίγουρα πολύ δυνατό εργαλείο. Την συγκεκριμένη την είχα δοκιμάσει αρχικά από περιέργεια αλλά κόλλησα και την μάγκωσα: σου περνάει όλα τα στοιχεια προμηθευτών δινοντας μονο αφμ, σου έχει έτοιμες τις συγκεντρωτικές, σου υπολογίζει αυτόματα σύνολα εξόδων/εσόδων/ΦΠΑ κλπ ταξινομημένα με ό,τι φίλτρο θες, στέλνει τιμολόγια απευθείας στο εμαιλ λογιστή ή πελάτη και γενικά έχεις ανα πάσα στιγμή εποπτεία του που βρισκεσαι λογιστικά ανά έργο ή συνολικά χωρις να χάνεις πολύ χρόνο (καφέ και ερμηνεία του ΝΟΚ δεν κάνει, να ξέτε!)
    Για ένα όμως τιμολόγιο το μήνα ή αν έχεις συνηθίσει να πηγαινεις τα πάντα σε λογιστή δεν νομίζω πως αξίζει τον κόπο ή το κόστος.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    On 10/1/2019 at 8:35 ΠΜ, Spiderman said:

    Μας έχουν κουράσει με όλα αυτά, ηλεκτρονικές υποβολές, token ψηφιακής υπογραφής, τώρα αυτό, ας μας αφήσουν λίγο ήσυχους να ασχοληθούμε με το επάγγελμα.

    Η ηλεκτρονική τιμολόγηση θα οδηγήσει σε κατάργηση των υποβολών ΦΠΑ.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Καλημέρα σε όλους,

    Θα ήθελα να απαντήσω σε όλους με αυτήν την ανάρτηση για να βοηθήσω και το λογισμικό μας αλλά και να επιλύσω τις απορίες σας. 

    Η επιστημονική μας ομάδα έχει ασχοληθεί και με το νομοσχέδιο αλλά και με την λειτουργικότητα που παρέχει η εφαρμογή μας, η οποία είναι κατάλληλη για τον κλάδο των κατασκευών.  

    Επίσης ήδη εφαρμόζεται από τα πρατήρια καυσίμων κατά το ήμισυ (μεταφορές βυτία κοκ) και την 1/3/2019 θα εφαρμοστεί καθολικά. Για του λοιπούς κλάδους βγαίνουν οι ερμηνευτικές εντός του 2/19

    Ο νόμος  4446 του  στο άρθρο 69 αναφέρει :«1. Τα υποκείμενα σε φόρο φυσικά και νομικά πρόσωπα των άρθρων 3 και 45 αντίστοιχα του ν. 4172/2013 (Α' 167) υποχρεούνται να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά σε βάση δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, τα δεδομένα των εκδιδόμενων λογιστικών αρχείων - στοιχείων, ανεξαρτήτως της μεθόδου έκδοσης αυτών.»

    Το 2018 βγήκαν οι ΠΟΛ 1166, ΠΟΛ 1167, ΠΟΛ 1218 που καθορίζουν το νομικό πλαίσιο όσον αφορά την αποστολή από τις ταμειακές μηχανές και φορολογικούς μηχανισμούς των πωλήσεων μέσα από εμπορική εφαρμογή και αναμένεται η διάταξη για τους παρόχους ηλεκτρονικής τιμολόγηση

    Στα μέσα του 12 -2018 η Α.Α.Δ.Ε έδωσε παράστημα για τα ηλεκτρονικά βιβλία και την ηλεκτρονική τιμολόγηση

    ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

    ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΏΝ ΑΡΧΕΙΩΝ Α.Α.Δ.Ε.
    1.ΥΠΟΧΡΕΕΣ ΟΝΤΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΒΙΒΑΣΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ

    (αφορά όλους ακόμα και τους αγρότες με το ειδικό καθεστώς - μπλοκάκια κοκ) 

    2. ΤΡΟΠΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΤΩΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ
    ΔΙΑΒΙΒΑΣΗ
    Οι Υπόχρεες οντότητες δύνανται να αποστέλλουν τα λογιστικά τους αρχεία με τους κάτωθι
    τρόπους, ήτοι μέσω:
    α) παρόχων ηλεκτρονικής τιμολόγησης
    β) εταιριών λογισμικών προγραμμάτων (εμπορικό – λογιστικό)
    γ) Φ.Τ.Μ

    .δ) καταχωρητικών εγγραφών απευθείας στην Εφαρμογή ενημερώνοντας τη σύνοψη των
    «Πρότυπων Παραστατικών Α.Α.Δ.Ε.».
    Διευκρινίζεται ότι η περίπτωση δ) αναφέρεται κυρίως στις οντότητες που εκδίδουν ετήσια
    ολιγάριθμα παραστατικά.* 

    ** Σχόλιο i-spirit:Όσον αφορά αυτούς που έχουν μπλοκάκι και εκδίδουν ένα παραστατικό τον μήνα ή το τρίμηνο επί της ουσίας αντιμετωπίζονται ως μισθωτοί (εισφορές φόρος κοκ) και όχι ως επιτηδευματίες οπότε συμφωνώ πως δεν έχει νόημα να έχουν εφαρμογή.

    Όσον αφορά το Δ που έχετε αναφέρει και παραπάνω, δηλαδή την χειρόγραφη καταχώρηση σας λέω ότι θα μπορούσατε να το δοκιμάσετε και τώρα κάνοντας login με τα credentials του taxis σας στον παρακάτω σύνδεσμο

    https://www1.gsis.gr/tameiakes/myweb/esend.php?FUNCTION=7

    Να πω εν ολίγοις τι αλλάζει με απλά λόγια

    1)Τα έσοδα (πωλήσεις) θα δηλώνονται όλα από όλους αυτόματα με παραστατικά που έχουν αντίκρισμα (δηλαδή δεν θα μεταβάλλονται). Είναι σημαντικό να υπάρχει εφαρμογή που δημιουργεί αυτόματα τα ακυρωτικά και τα πιστωτικά με μετασχηματισμό που κρατάει αρχείο ώστε να υπάρχει ιστορικότητα και να μην διπλο πληρώνουμε ΦΠΑ γιατί βεβαιώνονται αυτόματα. 

    2)Θα αποδεχόμαστε τα παραστατικά αγορών από αυτούς που τα δήλωσαν ώς λήπτες μέσα από την Α.Α.Δ.Ε και θα τα αντικρίζουμε στην εμπορική μας διαδικασία(Ο λογιστής μας) 

    3)Θα δηλώνουμε λιανικές, αποσβέσεις κλπ παραστατικά που διαμορφώνουν το λογιστικό μας αποτέλεσμα (Ο λογιστής μας) 

    4)Οι δηλώσει ΦΠΑ θα συμπληρώνονται αυτόματα 

    Είναι επίσης καλό για όσους έχουν κάποια κίνηση παραστατικών να κάνουν χρήση μιας εφαρμογής όπως είναι το i-spirit ώστε να έχουν καθολική εικόνα των ΦΠΑ και φόρων που έχουν να αποδώσουν.

    Υπάρχουν όμως και πολλά πλεονεκτήματα από το μέτρο αυτό. Καταλαβαίνω ότι οι αλλαγές τρομάζουν αλλά αλλάζουνε και οι εποχές και πρέπει να σκεφτούμε διαφορετικά.

    Η ομάδα υποστήριξης της i-spirit software, είναι στην διάθεσή σας έτοιμη να σας λύσει οποιαδήποτε απορία

    το email μας είναι [email protected] 

    Ελπίζω να βοήθησα.

    Σπυρόπουλος Νικόλαος 

    Τα πράγματα αλλάζουν και πρέπει όλοι να σκεφτούμε λίγο διαφορετικά.

    Edited by Νικόλαος Σπυρόπουλος
    • Like 2
    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Σαν καινοτομία είναι ευπρόσδεκτη ακόμα και για το ένα τιμολόγιο ενός μισθωτού! Ειδικά αν υπάρχει και περιθώριο για λίγα δωρεάν τιμολόγια. Είναι ένα ξενέρωμα όταν όλα γίνονται με αυτόματες φόρμες, στο τιμολόγιο να κάθεσαι να συμπληρώνεις με το χέρι τα ίδια και τα ίδια.

    • Like 1
    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    45 λεπτά πριν, georgios_m said:

    Σαν καινοτομία είναι ευπρόσδεκτη ακόμα και για το ένα τιμολόγιο ενός μισθωτού! Ειδικά αν υπάρχει και περιθώριο για λίγα δωρεάν τιμολόγια. Είναι ένα ξενέρωμα όταν όλα γίνονται με αυτόματες φόρμες, στο τιμολόγιο να κάθεσαι να συμπληρώνεις με το χέρι τα ίδια και τα ίδια.

    Έχουμε μια σκέψη να δώσουμε δωρεάν την εφαρμογή για 1 πελάτη και 12 τιμολόγια τον χρόνο, χωρίς τηλεφωνική υποστήριξη, ώστε να εξυπηρετηθεί και η ομάδα αυτή georgios_m 

    • Like 2
    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    το κοστος κτησης / συντηρησης /αναβαθμισης  του προγραμματος ,  ποιο ειναι ?

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Το κόστος χρήσης και συντήρησης είναι:

    • 199 € πλέον Φ.Π.Α/έτος για την  έκδοση πωλήσεων 
    • 399€ πλέον Φ.Π.Α /έτος για την πλήρη έκδοση που περιλαμβάνει επιπλέον από την παραπάνω και τις ενότητες των αγορών, δαπανών και λογιστικής.

    Στο παραπάνω κόστος περιλαμβάνονται:

    • η εγκατάσταση,
    • η παραμετροποίηση,
    • η σύνδεση με φορολογικό μηχανισμό (αν απαιτείται) 
    • οι αναβαθμίσεις
    • η τηλεφωνική υποστήριξη.

    Τα δεδομένα σας ανήκουν για πάντα

    Δεν σταματάει ποτέ η πρόσβαση στην εφαρμογή ακόμα και να μην ανανεώσετε την συνδρομή σας. Δεν διαγράφουμε ποτέ τα δεδομένα σας, δεν έχουμε πρόσβαση σε αυτά.

    Δωρεάν δοκιμή για 20 ημέρες μπορείτε να κάνετε από ΕΔΩ

    • Downvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Δηλαδή μπαίνω στην εφαρμογή εκδίδω το τιμολόγιο για την αμοιβή του Ιανουαρίου και το Φεβρουάριο τον κόβω χειρόγραφα με το μπλοκάκι; Και για τον εργοδότη θα πρέπει να εκτυπώσω κάποιο παραστατικό ή θα του το στείλει η εφαρμογή αυτόματα; Είναι υποχρεωμένος να το δεχτεί ή πρέπει να προηγηθεί συνενόηση; Αν μετά τις 20 μέρες αποφασίσουμε να καθιερώσουμε μόνιμα πια την ηλεκτρονική τιμολόγηση (και μέχρι αυτή να επιβληθεί υποχρεωτικά) το μπλοκάκι μας ακυρώνεται με κάποιο τρόπο ή μπορούμε να κόβουμε κι από κει;

    Υπάρχει τρόπος να τα δούμε όλα αυτά χωρίς να πειραματιστούμε με μια αληθινή συναλλαγή μας;

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    georgios_m

    Η δοκιμαστική χρήση έχει demo δεδομένα και ο ρόλος της είναι να εξοικειωθείτε με τη εφαρμογή χωρίς να φοβηθείτε το λάθος.Οι 20 ημέρες είναι αρκετές για να κάνετε δοκιμές.

    Δεν δίνεται η δοκιμαστική χρήση για πραγματικά παραστατικά και δεν λειτουργούν οι συγκεντρωτικές, τα αυτόματα αντίγραφα ασφαλείας , η αποστολή παραστατικού με μοναδικό σύνδεσμο κοκ.

    Μόλις προβείτε στην αγορά της εφαρμογής, τα δοκιμαστικά δεδομένα διαγράφονται αυτόματα και η εφαρμογή σας επιτρέπει να βάλετε το λογότυπό σας κοκ.

    Για την δοκιμαστική λειτουργία σας παρέχουμε τηλεφωνική υποστήριξη βοήθειας.

    Επίσης μπορείτε να δείτε και τα video της εφαρμογής από την σελίδα μας που βρίσκονται στην ενότητα υποστήριξη και στην πρώτη σελίδα.

    Δεν χρειάζεται να προβείτε σε ακύρωση των χειρόγραφων παραστατικών σας, μόλις ξεκινήσετε την εφαρμογή τα αφήνετε στην άκρη για ειδική περίπτωση (πχ βλάβη υπολογιστή).

    Η εφαρμογή σας παρέχει την δυνατότητα καταχώρησής των χειρογράφων αν παραστεί ανάγκη.

    πχ αν ξεκινήσει κάποιος τώρα και θέλει να έχει όλα τα δεδομένα του 2019 στην εφαρμογή εμπορικής διαχείρισης και ηλεκτρονικης τιμολόγησης i-spirit υπάρχει η δυνατοτητα.

    Για τους συνομιλητές του chat,  θα ήθελα να κάνω μια ειδική προσφορά, την έκδοση business από 399/έτος στα 199/έτος με δέσμευση τιμής ανανέωσης για 6 έτη. 

    Το email μου είναι [email protected] 

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Παραδόθηκε στον αρμόδιο υφυπουργό για θέματα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, κ. Δημήτρη Οικονόμου, το έργο: «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ: Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών για τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις της Χώρας».   Αντικείμενο του έργου «Ηλεκτρονική Πολεοδομία» είναι η δημιουργία του πληροφοριακού συστήματος που θα παρέχει στα στελέχη των Δημοσίων Υπηρεσιών Πολεοδομικού Σχεδιασμού & Εφαρμογής της Χώρας, καθώς και στους πολίτες, ιδιώτες και μηχανικούς, έγκυρη και διαρκώς ενημερωμένη - on line - πληροφόρηση για τα δημόσια γεωχωρικά και περιγραφικά δεδομένα, τα οποία παράγονται από τις διαδικασίες πολεοδομικού σχεδιασμού και της εφαρμογής του, όπως οι χρήσεις γης, οι όροι δόμησης, η αρτιότητα γηπέδων, οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι κ.ο.κ.
      Μέχρι τώρα έχει δημοσιευτεί περιεχόμενο που αφορά τους παρακάτω δήμους:
      Περιφέρεια Αττικής:   Αθηναίων, Δάφνης – Υμηττού, Καισαριανής, Βύρωνα, Ηλιούπολης, Ζωγράφου, Φιλοθέης – Ψυχικού, Παπάγου – Χολαργού, Χαλανδρίου, Βριλησσίων, Γαλατσίου, Λυκόβρυσης – Πεύκης, Αγ. Δημητρίου, Αγ. Παρασκευής, Αλίμου, Αμαρουσίου, Ελληνικού - Αργυρούπολης, Φιλαδέλφειας - Χαλκηδόνος, Γλυφάδας, Ηρακλείου, Καλλιθέας, Κηφισιάς, Μεταμόρφωσης, Μοσχάτου - Ταύρου, Νέας Ιωνίας, Νέας Σμύρνης, Π. Φαλήρου, Πεντέλης (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 10/2014 - 6/2015). Αγίας Βαρβάρας, Αγ.Αναργύρων-Καματερού, Αγκιστρίου, Αιγάλεω,  Αίγινας, Ασπρόπυργου, Αχαρνών, Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης  Διονύσου, Ελευσίνας, Ιλίου, Κερατσινίου-Δραπετσώνας Κορυδαλλού, Κρωπίας, Κυθήρων, Λαυρεωτικής, Μάνδρας – Ειδυλλίας, Μαραθώνας, Μαρκοπούλου Μεσογαίας, Μεγαρέων, Νίκαιας – Αγ. Ιωαν. Ρέντη,  Παιανίας, Παλλήνης, Πειραιώς, Περάματος, Περιστερίου, Πετρουπόλεως, Πόρου, Ραφήνας-Πικερμίου Σαλαμίνος, Σαρωνικού, Σπάτων –Αρτέμιδος, Σπετσών, Τριμηνίας, Ύδρας, Φυλής, Χαϊδαρίου και Ωρωπού. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
      Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας:
      Θεσσαλονίκης, Αμπελοκήπων - Μενεμένης, Βόλβης, Θερμαϊκού, Θέρμης, Καλαμαριάς, Νεάπολης - Συκεών, Πυλαίας - Χορτιάτη, Χαλκηδόνος, Ωραιοκάστρου (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 10/2014 - 6/2015). Κορδελιού-Εύοσμου Λαγκαδά, Παύλου Μελα  (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).   Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας:  Νομός Βοιωτίας: Δίστομου-Αράχοβας-Αντίκυρας Θηβαίων, Λεβαδέων, Ορχομενού, Τανάγρας, Αλιάρτου-Θεσπιέων. Νομός Ευβοίας: Ερέτριας, Ιστιαίας-Αιδηψού Καρύστου, Κύμης-Αλιβερίου, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, Σκύρου, Χαλκιδέων, Διρφύων-Μεσσαπίων. Νομός Ευρυτανίας: Καρπενησίου, Αγράφων. Νομός Φθιώτιδας: Δομοκού, Λαμιέων, Λοκρών, Μακρακώμης, Μώλου-Αγίου Κωνσταντίνου, Στυλίδος, Αμφίκλειας-Ελάτειας. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
        Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος:   Νομός Αχαΐας: Δυτικής Αχαΐας, Ερυμάνθου, Καλαβρύτων.
        Περιφέρεια Πελοποννήσου:  Νομός Λακωνίας: Ανατολικής Μάνης, Ευρώτα, Ελαφονήσου, Σπάρτης, Νομός Αργολίδος: Επιδαύρου, Ερμιονίδος, Ναυπλιέων, Άργους-Μυκηνων, Νομός Αρκαδίας: Γορτυνίας, Μεγαλόπολης, Νοτιας Κυνουρίας, Τρίπολης, Βόρειας Κυνουρίας, Νομός Κορινθίας: Κορινθίων, Λουτρακίου-Αγιων Θεοδώρων, Νεμέας, Ξυλοκάστρου- Ευρωστίνης, Σικυώνων, Βελου-Βόχας, Νομός Μεσσηνίας: Καλαμάτας, Μεσσήνης, Οιχαλίας, Πύλου-Νέστορος, Τριφυλίας, Δυτικής Μάνης (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
      Περιφέρεια Ηπείρου:  Νομός Άρτας: Αρταίων, Γεωργίου Καραϊσκάκη, Κεντρικών Τζουμέρκων, Νικολάου Σκουφά, Νομός Ιωαννίνων: Βόρειων Τζουμέρκων, Δωδώνης, Ζαγορίου, Ζίτσας, Κόνιτσας, Πωγωνίου, Νομός Θεσπρωτίας: Σουλίου, Φιλιατών, Νομός Πρεβέζης: Πρεβέζης, Ζηρού (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
      Περιφέρεια Ιονίων:  Νομός Ζακύνθου: Ζακύνθου, Νομός Κερκύρας: Κερκυραίων, Νομός Κεφαλληνίας: Ιθάκης, Κεφαλλονιάς. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017). Περιφέρεια Θεσσαλίας: 
      Νομός Λαρίσης: Ελασσόνας, Κιλελέρ, Τεμπών, Τύρναβου, Φαρσάλων, Αγιάς, Νομός Μαγνησίας: Αλοννήσου, Ζαγοράς-Μουρεσίου, Σκιάθου, Σκοπέλου. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
    • By Engineer
      Παραδόθηκε στον αρμόδιο υφυπουργό για θέματα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, κ. Δημήτρη Οικονόμου, το έργο: «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ: Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών για τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις της Χώρας».   Αντικείμενο του έργου «Ηλεκτρονική Πολεοδομία» είναι η δημιουργία του πληροφοριακού συστήματος που θα παρέχει στα στελέχη των Δημοσίων Υπηρεσιών Πολεοδομικού Σχεδιασμού & Εφαρμογής της Χώρας, καθώς και στους πολίτες, ιδιώτες και μηχανικούς, έγκυρη και διαρκώς ενημερωμένη - on line - πληροφόρηση για τα δημόσια γεωχωρικά και περιγραφικά δεδομένα, τα οποία παράγονται από τις διαδικασίες πολεοδομικού σχεδιασμού και της εφαρμογής του, όπως οι χρήσεις γης, οι όροι δόμησης, η αρτιότητα γηπέδων, οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι κ.ο.κ.
      Μέχρι τώρα έχει δημοσιευτεί περιεχόμενο που αφορά τους παρακάτω δήμους:
      Περιφέρεια Αττικής:   Αθηναίων, Δάφνης – Υμηττού, Καισαριανής, Βύρωνα, Ηλιούπολης, Ζωγράφου, Φιλοθέης – Ψυχικού, Παπάγου – Χολαργού, Χαλανδρίου, Βριλησσίων, Γαλατσίου, Λυκόβρυσης – Πεύκης, Αγ. Δημητρίου, Αγ. Παρασκευής, Αλίμου, Αμαρουσίου, Ελληνικού - Αργυρούπολης, Φιλαδέλφειας - Χαλκηδόνος, Γλυφάδας, Ηρακλείου, Καλλιθέας, Κηφισιάς, Μεταμόρφωσης, Μοσχάτου - Ταύρου, Νέας Ιωνίας, Νέας Σμύρνης, Π. Φαλήρου, Πεντέλης (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 10/2014 - 6/2015). Αγίας Βαρβάρας, Αγ.Αναργύρων-Καματερού, Αγκιστρίου, Αιγάλεω,  Αίγινας, Ασπρόπυργου, Αχαρνών, Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης  Διονύσου, Ελευσίνας, Ιλίου, Κερατσινίου-Δραπετσώνας Κορυδαλλού, Κρωπίας, Κυθήρων, Λαυρεωτικής, Μάνδρας – Ειδυλλίας, Μαραθώνας, Μαρκοπούλου Μεσογαίας, Μεγαρέων, Νίκαιας – Αγ. Ιωαν. Ρέντη,  Παιανίας, Παλλήνης, Πειραιώς, Περάματος, Περιστερίου, Πετρουπόλεως, Πόρου, Ραφήνας-Πικερμίου Σαλαμίνος, Σαρωνικού, Σπάτων –Αρτέμιδος, Σπετσών, Τριμηνίας, Ύδρας, Φυλής, Χαϊδαρίου και Ωρωπού. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
      Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας:
      Θεσσαλονίκης, Αμπελοκήπων - Μενεμένης, Βόλβης, Θερμαϊκού, Θέρμης, Καλαμαριάς, Νεάπολης - Συκεών, Πυλαίας - Χορτιάτη, Χαλκηδόνος, Ωραιοκάστρου (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 10/2014 - 6/2015). Κορδελιού-Εύοσμου Λαγκαδά, Παύλου Μελα  (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).   Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας:  Νομός Βοιωτίας: Δίστομου-Αράχοβας-Αντίκυρας Θηβαίων, Λεβαδέων, Ορχομενού, Τανάγρας, Αλιάρτου-Θεσπιέων. Νομός Ευβοίας: Ερέτριας, Ιστιαίας-Αιδηψού Καρύστου, Κύμης-Αλιβερίου, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, Σκύρου, Χαλκιδέων, Διρφύων-Μεσσαπίων. Νομός Ευρυτανίας: Καρπενησίου, Αγράφων. Νομός Φθιώτιδας: Δομοκού, Λαμιέων, Λοκρών, Μακρακώμης, Μώλου-Αγίου Κωνσταντίνου, Στυλίδος, Αμφίκλειας-Ελάτειας. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
        Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος:   Νομός Αχαΐας: Δυτικής Αχαΐας, Ερυμάνθου, Καλαβρύτων.
        Περιφέρεια Πελοποννήσου:  Νομός Λακωνίας: Ανατολικής Μάνης, Ευρώτα, Ελαφονήσου, Σπάρτης, Νομός Αργολίδος: Επιδαύρου, Ερμιονίδος, Ναυπλιέων, Άργους-Μυκηνων, Νομός Αρκαδίας: Γορτυνίας, Μεγαλόπολης, Νοτιας Κυνουρίας, Τρίπολης, Βόρειας Κυνουρίας, Νομός Κορινθίας: Κορινθίων, Λουτρακίου-Αγιων Θεοδώρων, Νεμέας, Ξυλοκάστρου- Ευρωστίνης, Σικυώνων, Βελου-Βόχας, Νομός Μεσσηνίας: Καλαμάτας, Μεσσήνης, Οιχαλίας, Πύλου-Νέστορος, Τριφυλίας, Δυτικής Μάνης (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
      Περιφέρεια Ηπείρου:  Νομός Άρτας: Αρταίων, Γεωργίου Καραϊσκάκη, Κεντρικών Τζουμέρκων, Νικολάου Σκουφά, Νομός Ιωαννίνων: Βόρειων Τζουμέρκων, Δωδώνης, Ζαγορίου, Ζίτσας, Κόνιτσας, Πωγωνίου, Νομός Θεσπρωτίας: Σουλίου, Φιλιατών, Νομός Πρεβέζης: Πρεβέζης, Ζηρού (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).
      Περιφέρεια Ιονίων:  Νομός Ζακύνθου: Ζακύνθου, Νομός Κερκύρας: Κερκυραίων, Νομός Κεφαλληνίας: Ιθάκης, Κεφαλλονιάς. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017). Περιφέρεια Θεσσαλίας: 
      Νομός Λαρίσης: Ελασσόνας, Κιλελέρ, Τεμπών, Τύρναβου, Φαρσάλων, Αγιάς, Νομός Μαγνησίας: Αλοννήσου, Ζαγοράς-Μουρεσίου, Σκιάθου, Σκοπέλου. (από ψηφιοποιήσεις που έλαβαν χώρα κατά το διάστημα 2/2017 - 10/2017).

      View full είδηση
    • By Engineer
      Από την 1η Ιουλίου σε ισχύ ο νέος θεσμός της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτηρίων. Θα είναι υποχρεωτική μόνο όταν γίνεται μεταβίβαση ακινήτου ή τακτοποίηση αυθαιρεσιών, αλλά και σε νέες οικοδομές.
      Σταδιακά και όχι υποχρεωτικά για όλους τίθεται φέτος σε ισχύ η ηλεκτρονική ταυτότητα κτηρίου, ένα νέο «εργαλείο» της πολεοδομικής νομοθεσίας, προκειμένου να μπει επιτέλους τάξη στο χάος των πολεοδομικών αυθαιρεσιών, που με τη σειρά τους γεννούν σωρεία ζητημάτων στην κατοχή και μεταβίβαση ακινήτων. Σύμφωνα με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε στο τέλος Νοεμβρίου, ο θεσμός της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτηρίου θα τεθεί επισήμως σε ισχύ από την 1η Ιουλίου του 2020 και θα συνδεθεί με το νέο νόμο για τα αυθαίρετα.
      Στόχος του εν λόγω εργαλείου είναι η καταγραφή των βασικών πολεοδομικών και πληροφοριακών στοιχείων του συνόλου του κάθε κτηρίου, αλλά και των επιμέρους ιδιοκτησιών αυτού. Η σημαντικότερη διαφοροποίηση σε σχέση με τα όσα είχαν γίνει γνωστά, όταν νομοθετήθηκε η ηλεκτρονική ταυτότητα, είναι ότι δεν θα είναι υποχρεωτική για όλα τα ακίνητα της χώρας. Δηλαδή, δεν θα χρειάζεται ο κάθε ιδιοκτήτης να μεριμνήσει (εντός επταετίας για τις κατοικίες) για να εκδώσει ηλεκτρονική ταυτότητα και μάλιστα με σημαντική επιβάρυνση. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική αλλαγή, η οποία απαλλάσσει τους ιδιοκτήτες από το κόστος που ενέχει η συγκεκριμένη διαδικασία, καθώς εκπρόσωποι των μηχανικών έκαναν λόγο ακόμα και για 1.000 ευρώ ανά ιδιοκτησία, ιδίως σε περιπτώσεις που θα πρέπει να γίνει και στατική μελέτη του κτηρίου.
      Εφεξής, ηλεκτρονική ταυτότητα θα πρέπει να εκδίδεται μόνο σε περιπτώσεις μεταβιβάσεων ακινήτων, ή σε περιπτώσεις τακτοποιήσεων αυθαιρέτων κατηγορίας 1 έως 4. Συνδέεται δηλαδή η τακτοποίηση αυθαιρέτων με την έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας. Ως εκ τούτου, όποιο ακίνητο τακτοποιείται, αυτομάτως θα πρέπει να εκδίδει και ηλεκτρονική ταυτότητα. Αυτό θα ισχύει από την 1η Ιουλίου και μετά, όταν δηλαδή θα τεθούν σε ισχύ και οι διατάξεις του νέου νόμου για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων. Με τον τρόπο αυτό, θα ξεκινήσει μια σταδιακή διαδικασία έκδοσης ηλεκτρονικών ταυτοτήτων και για το υφιστάμενο απόθεμα κτηρίων, χωρίς όμως την υποχρεωτική εφαρμογή σε όλες τις ιδιοκτησίες, επιτρέποντας μια ομαλότερη προσαρμογή στα νέα δεδομένα.
      Υποχρεωτική στις νέες οικοδομές
      Εν τω μεταξύ, για όλες τις νέες οικοδομές που θα κατασκευάζονται εφεξής, η ηλεκτρονική ταυτότητα είναι υποχρεωτική. Όπως ανέφερε πρόσφατα ο κ. Δημ. Οικονόμου, υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για τα νέα κτίρια, αυτά που κατασκευάζονται από εδώ και πέρα, η ηλεκτρονική ταυτότητα θα είναι σε επίπεδο κτηρίου. Αυτό είναι εύκολο γιατί υπάρχει πλέον μια άδεια συνολική, δεν υπάρχει καμιά πρακτική δυσκολία ή κάποιο ιδιαίτερο κόστος για να δηλώνεται με ενιαίο τρόπο όλο το κτίριο.
      Επίσης, υπενθυμίζεται ότι μέχρι τις 30 Ιουνίου, παραμένει σε ισχύ ο υφιστάμενος νόμος για την τακτοποίηση αυθαιρέτων, με τον οποίο επιτρέπεται η ρύθμιση ακινήτων που εμπίπτουν ακόμα και στην υπ’ αριθμόν 5 κατηγορία αυθαιρεσιών, δηλαδή εκείνων που έχουν υπέρβαση κάλυψης από 40% και πάνω και υπέρβαση ύψους από το 20% και πάνω. Μετά τις 30 Ιουνίου τίθεται σε ισχύ ο νέος νόμος, με τον οποίο απαγορεύονται πλέον οι τακτοποιήσεις τέτοιων αυθαιρεσιών. Όποιος δεν έχει μέχρι τότε τακτοποιήσει το ακίνητό του, θα καταβάλει 20% παραπάνω χρήματα για την τακτοποίησή του. Και για κάθε χρόνο περαιτέρω καθυστερήσεων θα καταβάλλεται ένα επιπλέον 5%. Δηλαδή αν καθυστερήσεις ένα χρόνο ακόμα, θα πληρώνεις 25%, αν καθυστερήσεις δύο χρόνια ακόμα 30%. Καταληκτική ημερομηνία είναι η 31η Δεκεμβρίου του 2025.
      Η τελευταία τροπολογία
      Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας (Π.χ. Διαμερίσματος) θα περιλαμβάνει τα εξής, σύμφωνα με την τελευταία τροπολογία που ψηφίστηκε:
      το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτηρίου εντός του οποίου ευρίσκεται η διηρημένη ιδιοκτησία, με τις αναθεωρήσεις της, τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια (σ.σ.: με διάταξη της ίδιας τροπολογίας, αν δεν υπάρχουν στη διάθεση του ιδιοκτήτη ή της Υπηρεσίας Δόμησης τα παραπάνω στοιχεία -άδειες και σχέδια- μπορεί να υποκατασταθούν από σχετική βεβαίωση της υπηρεσίας) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης της διηρημένης ιδιοκτησίας, το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν τη διηρημένη ιδιοκτησία στην πραγματική της κατάσταση, αν αυτή δεν αποτυπώνεται στα παραπάνω σχέδια. το δελτίο δομικής τρωτότητας, τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτηρίου, εφ’ όσον υπάρχουν, το Πιστοποιητικό Πληρότητας της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας της Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας.  

      View full είδηση
    • By Engineer
      Από την 1η Ιουλίου σε ισχύ ο νέος θεσμός της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτηρίων. Θα είναι υποχρεωτική μόνο όταν γίνεται μεταβίβαση ακινήτου ή τακτοποίηση αυθαιρεσιών, αλλά και σε νέες οικοδομές.
      Σταδιακά και όχι υποχρεωτικά για όλους τίθεται φέτος σε ισχύ η ηλεκτρονική ταυτότητα κτηρίου, ένα νέο «εργαλείο» της πολεοδομικής νομοθεσίας, προκειμένου να μπει επιτέλους τάξη στο χάος των πολεοδομικών αυθαιρεσιών, που με τη σειρά τους γεννούν σωρεία ζητημάτων στην κατοχή και μεταβίβαση ακινήτων. Σύμφωνα με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε στο τέλος Νοεμβρίου, ο θεσμός της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτηρίου θα τεθεί επισήμως σε ισχύ από την 1η Ιουλίου του 2020 και θα συνδεθεί με το νέο νόμο για τα αυθαίρετα.
      Στόχος του εν λόγω εργαλείου είναι η καταγραφή των βασικών πολεοδομικών και πληροφοριακών στοιχείων του συνόλου του κάθε κτηρίου, αλλά και των επιμέρους ιδιοκτησιών αυτού. Η σημαντικότερη διαφοροποίηση σε σχέση με τα όσα είχαν γίνει γνωστά, όταν νομοθετήθηκε η ηλεκτρονική ταυτότητα, είναι ότι δεν θα είναι υποχρεωτική για όλα τα ακίνητα της χώρας. Δηλαδή, δεν θα χρειάζεται ο κάθε ιδιοκτήτης να μεριμνήσει (εντός επταετίας για τις κατοικίες) για να εκδώσει ηλεκτρονική ταυτότητα και μάλιστα με σημαντική επιβάρυνση. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική αλλαγή, η οποία απαλλάσσει τους ιδιοκτήτες από το κόστος που ενέχει η συγκεκριμένη διαδικασία, καθώς εκπρόσωποι των μηχανικών έκαναν λόγο ακόμα και για 1.000 ευρώ ανά ιδιοκτησία, ιδίως σε περιπτώσεις που θα πρέπει να γίνει και στατική μελέτη του κτηρίου.
      Εφεξής, ηλεκτρονική ταυτότητα θα πρέπει να εκδίδεται μόνο σε περιπτώσεις μεταβιβάσεων ακινήτων, ή σε περιπτώσεις τακτοποιήσεων αυθαιρέτων κατηγορίας 1 έως 4. Συνδέεται δηλαδή η τακτοποίηση αυθαιρέτων με την έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας. Ως εκ τούτου, όποιο ακίνητο τακτοποιείται, αυτομάτως θα πρέπει να εκδίδει και ηλεκτρονική ταυτότητα. Αυτό θα ισχύει από την 1η Ιουλίου και μετά, όταν δηλαδή θα τεθούν σε ισχύ και οι διατάξεις του νέου νόμου για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων. Με τον τρόπο αυτό, θα ξεκινήσει μια σταδιακή διαδικασία έκδοσης ηλεκτρονικών ταυτοτήτων και για το υφιστάμενο απόθεμα κτηρίων, χωρίς όμως την υποχρεωτική εφαρμογή σε όλες τις ιδιοκτησίες, επιτρέποντας μια ομαλότερη προσαρμογή στα νέα δεδομένα.
      Υποχρεωτική στις νέες οικοδομές
      Εν τω μεταξύ, για όλες τις νέες οικοδομές που θα κατασκευάζονται εφεξής, η ηλεκτρονική ταυτότητα είναι υποχρεωτική. Όπως ανέφερε πρόσφατα ο κ. Δημ. Οικονόμου, υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για τα νέα κτίρια, αυτά που κατασκευάζονται από εδώ και πέρα, η ηλεκτρονική ταυτότητα θα είναι σε επίπεδο κτηρίου. Αυτό είναι εύκολο γιατί υπάρχει πλέον μια άδεια συνολική, δεν υπάρχει καμιά πρακτική δυσκολία ή κάποιο ιδιαίτερο κόστος για να δηλώνεται με ενιαίο τρόπο όλο το κτίριο.
      Επίσης, υπενθυμίζεται ότι μέχρι τις 30 Ιουνίου, παραμένει σε ισχύ ο υφιστάμενος νόμος για την τακτοποίηση αυθαιρέτων, με τον οποίο επιτρέπεται η ρύθμιση ακινήτων που εμπίπτουν ακόμα και στην υπ’ αριθμόν 5 κατηγορία αυθαιρεσιών, δηλαδή εκείνων που έχουν υπέρβαση κάλυψης από 40% και πάνω και υπέρβαση ύψους από το 20% και πάνω. Μετά τις 30 Ιουνίου τίθεται σε ισχύ ο νέος νόμος, με τον οποίο απαγορεύονται πλέον οι τακτοποιήσεις τέτοιων αυθαιρεσιών. Όποιος δεν έχει μέχρι τότε τακτοποιήσει το ακίνητό του, θα καταβάλει 20% παραπάνω χρήματα για την τακτοποίησή του. Και για κάθε χρόνο περαιτέρω καθυστερήσεων θα καταβάλλεται ένα επιπλέον 5%. Δηλαδή αν καθυστερήσεις ένα χρόνο ακόμα, θα πληρώνεις 25%, αν καθυστερήσεις δύο χρόνια ακόμα 30%. Καταληκτική ημερομηνία είναι η 31η Δεκεμβρίου του 2025.
      Η τελευταία τροπολογία
      Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας (Π.χ. Διαμερίσματος) θα περιλαμβάνει τα εξής, σύμφωνα με την τελευταία τροπολογία που ψηφίστηκε:
      το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτηρίου εντός του οποίου ευρίσκεται η διηρημένη ιδιοκτησία, με τις αναθεωρήσεις της, τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια (σ.σ.: με διάταξη της ίδιας τροπολογίας, αν δεν υπάρχουν στη διάθεση του ιδιοκτήτη ή της Υπηρεσίας Δόμησης τα παραπάνω στοιχεία -άδειες και σχέδια- μπορεί να υποκατασταθούν από σχετική βεβαίωση της υπηρεσίας) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης της διηρημένης ιδιοκτησίας, το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν τη διηρημένη ιδιοκτησία στην πραγματική της κατάσταση, αν αυτή δεν αποτυπώνεται στα παραπάνω σχέδια. το δελτίο δομικής τρωτότητας, τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτηρίου, εφ’ όσον υπάρχουν, το Πιστοποιητικό Πληρότητας της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας της Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας.  
    • By John_
      Πωλούνται αρκετά από τα βιβλία που βρίσκονται εδώ + αρκετά άλλα σε πολύ καλή κατάσταση (κάποια και αχρησιμοποίητα)....
      pm για περισσότερα ή
      ✆ Τηλ. : 6949921400    
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.