Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Η επιτροπή ενέργειας του Ευρωκοινοβουλίου ψήφισε χθες υπέρ της ενδυνάμωσης των καταναλωτών ηλεκτρισμού με συγκεκριμένα μέτρα που πρόκειται να φέρουν αλλαγές σε σχέση με ότι ισχύει σήμερα.
       
      Πιο αναλυτικά, το ΕΚ θα προτείνει στις τριμερείς διαπραγματεύσεις με την Κομισιόν και τα κράτη-μέλη τα εξής:
       
      Πρώτον, να υπάρχει σε κάθε χώρα ένα εργαλείο σύγκρισης των διάφορων τιμολογίων και χρεώσεων για όλους τους προμηθευτές, το οποίο θα είναι ανεξάρτητο από αυτούς και θα στηρίζεται σε έναν αποτελεσματικό αλγόριθμο.
       
      Δεύτερον, οι καταναλωτές θα μπορούν να αποσύρονται από ένα συμβόλαιο δίχως να τους επιβάλλονται χρεώσεις.
       
      Τρίτον, από τις αρχές του 2022, η αλλαγή προμηθευτή ρεύματος θα πρέπει να είναι εφικτή εντός 24 ωρών.
       
      Τέταρτον, οι λογαριασμοί θα πρέπει να δείχνουν την πραγματική κατανάλωση ενέργειας, την προθεσμία πληρωμής, τις πληροφορίες επικοινωνίας της εταιρείας και τους κανόνες για την αλλαγή προμηθευτή και το διακανονισμό διαφορών.
       
      Πηγή: https://energypress.gr/news/allagi-promitheyti-reymatos-entos-24-oron-apo-2022-zita-eyrokoinovoylio
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Δημοσιεύθηκε χθες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο πολυσέλιδος νόμος 4519/2018 (ΦΕΚ A 25 - 20.02.2018) με τίτλο «Φορείς Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών και άλλες διατάξεις».
       
      Το νομοσχέδιο αποτελείται από τα εξής Κεφάλαια και Άρθρα:
       
      ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’
       
      Άρθρο 1. Νομική μορφή Φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών
       
      Άρθρο 2. Φορείς διαχείρισης και χωρική αρμοδιότητα
      Άρθρο 3. Έδρα και παραρτήματα των ΦΔΠΠ
      Άρθρο 4. Αρμοδιότητα των ΦΔΠΠ
      Άρθρο 5. Διοικητικό Συμβούλιο των ΦΔΠΠ
      Άρθρο 6. Αρμοδιότητες του Δ.Σ. των ΦΔΠΠ
      Άρθρο 7. Προσωπικό των ΦΔΠΠ
      Άρθρο 8. Πόροι των ΦΔΠΠ
      Άρθρο 9. Αξιολόγηση – έλεγχος του έργου των ΦΔΠΠ
      Άρθρο 10. Ρυθμίσεις σχετικά με λειτουργικά θέματα των ΦΔΠΠ
      Άρθρο 11. Μεταβατικές διατάξεις
      Άρθρο 12. Καταργούμενες διατάξεις
       
      ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’
       
      ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
       
      Άρθρο 13. Τροποποίηση της παρ. 8 του άρθρου 52 του ν. 4280/2014
      Άρθρο 14. Τροποποίηση της παρ. του 14 άρθρου 52 του ν. 4280/2014
      Άρθρο 15. Τροποποίηση της παρ. 2 του άρθρου 53 του ν. 998/1979
      Άρθρο 16. Τροποποίηση του άρθρου 7 του ν. 4467/2017
      Άρθρο 17. Τροποποίηση της παρ. 4 του άρθρου 56 του ν. 998/1979
      Άρθρο 18. Τροποποίηση της παρ. 4 του άρθρου 56 του ν. 998/1979
      Άρθρο 19. Τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 211 του ν. 4072/2012 (Α’ 86), η οποία προστέθηκε με το άρθρο 104 του ν. 4486/2017 (Α’ 115)
      Άρθρο 20. Παραρτήματα
      Άρθρο 21. Εξουσιοδοτική διάταξη
      Άρθρο 22. Τροποποίηση των άρθρων 3 του ν. 4138/2013 (Α’ 72), 49 του ν. 4412/2016 (Α’ 147) και 29 του ν. 4413/2016 (Α’ 148)
      Άρθρο 23. Προϋποθέσεις και διαδικασία χορήγησης νόμιμης άδειας σε υφιστάμενα ορειβατικά καταφύγια
      Άρθρο 24.
      Άρθρο 25.
      Άρθρο 26. Τροποποίηση του ν. 4014/2011 (Α’ 209) για την ενσωμάτωση των άρθρων 1 και 3 της Οδηγίας 2014/52/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της ΕΕ της 16ης Απριλίου 2014
      Άρθρο 27. Κατάργηση της παρ. 10 του άρθρου 4 του από 22-6/3.7.2000 π.δ.
      Άρθρο 28. Τροποποίηση του άρθρου 139 του ν. 4504/2017
      Άρθρο 29. Διεύρυνση της σύνθεσης της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων και του Εθνικού Συμβουλίου Υδάτων
      Άρθρο 30.
      Άρθρο 31. Έναρξη ισχύος
       
      Δείτε παρακάτω τα Παραρτήματα για τις προστατευόμενες περιοχές και τους ΦΔΠΠ:
       
      Παράρτημα Ι
       
      Παράρτημα ΙΙ
       
      Δείτε ολόκληρη τη δημοσίευση στο ΦΕΚ, ΕΔΩ.
       
      Θυμηθείτε πώς ψήφισε το κάθε κόμμα κατ' άρθρο του σχεδίου νόμου, ΕΔΩ.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CF%80%CE%AE%CF%81%CE%B5-%CF%86%CE%B5%CE%BA-%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%83%CF%87%CE%AD%CE%B4%CE%B9%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B5%CE%AF%CF%82/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στη δημοσιότητα δόθηκε η ΠΟΛ. 1029/2018 εγκύκλιος της ΑΑΔΕ με θέμα «Εφαρμογή των διατάξεων της περίπτωσης στ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του Ν.4172/2013 στις περιπτώσεις που τα αντισυμβαλλόμενα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες που λαμβάνουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες, έχουν φορολογική κατοικία ή μόνιμη εγκατάσταση στην αλλοδαπή».
       
      Σύμφωνα με την παρούσα εγκύκλιο γνωρίζονται τα εξής:
       
      1. Με τις διατάξεις της περίπτωσης στ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του Ν.4172/2013 ορίζεται ότι για τους σκοπούς του ΚΦΕ, εργασιακή σχέση υφίσταται όταν ένα φυσικό πρόσωπο παρέχει υπηρεσίες βάσει έγγραφων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών ή συμβάσεων έργου, με φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες τα οποία δεν υπερβαίνουν τα τρία (3) ή, εφόσον υπερβαίνουν τον αριθμό αυτόν, ποσοστό εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) του ακαθάριστου εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα προέρχεται από ένα (1) από τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες που λαμβάνουν τις εν λόγω υπηρεσίες και εφόσον δεν έχει την εμπορική ιδιότητα, ούτε διατηρεί επαγγελματική εγκατάσταση που είναι διαφορετική από την κατοικία του. H διάταξη του προηγούμενου εδαφίου δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση που ο φορολογούμενος αποκτά εισόδημα από μισθωτή εργασία, σύμφωνα με μία από τις περιπτώσεις α΄ έως ε΄ του παρόντος άρθρου. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα μπορούν να προβλέπονται περαιτέρω προϋποθέσεις και να καθορίζονται όλες οι αναγκαίες λεπτομέρειες για την εφαρμογή αυτής της περίπτωσης.
       
      2. Με την ΠΟΛ.1109/2017 εγκύκλιο διευκρινίστηκε ότι από τη γραμματική διατύπωση των ως άνω διατάξεων δεν προκύπτει ότι οι αντισυμβαλλόμενοι που ορίζει η περίπτωση στ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του Ν.4172/2013 (φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες τα οποία δεν υπερβαίνουν τα τρία κ.λ.π.) πρέπει να ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα και συνεπώς, οι διατάξεις αυτές έχουν εφαρμογή και στην περίπτωση που οι αντισυμβαλλόμενοι δεν ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα (ιδιώτες).
       
      3. Κατόπιν των ανωτέρω και δεδομένου ότι με τις διατάξεις της περ. στ΄ της παρ.2 του άρθρου 12 του Ν.4172/2013 δεν επιβάλλονται περιορισμοί ως προς την έδρα των φυσικών ή νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων που λαμβάνουν τις εν λόγω υπηρεσίες, οι διατάξεις αυτές έχουν εφαρμογή και στην περίπτωση που τα ως άνω αντισυμβαλλόμενα πρόσωπα ή οντότητες έχουν φορολογική κατοικία ή μόνιμη εγκατάσταση στην αλλοδαπή.
       
      Πηγή: https://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=209020
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την αγορά οικοδοµηµένης ή µη γης για επενδυτικά σχέδια µε κτιριακές υποδοµές και έως το 10% των συνολικών επιλέξιµων δαπανών, θα καλύπτουν τα προγράµµατα Leader, που στόχο έχουν να ενισχύσουν επενδύσεις προϋπολογισµού έως 600.000 ευρώ.
       
       
      Οι επενδύσεις αυτές, σύµφωνα µε εισήγηση των διαχειριστικών αρχών στα πλαίσια της φετινής Agrotica, θα χωρίζονται σε 8 δράσεις, µε τις προκηρύξεις ανά ΟΤ∆ (50 στον αριθµό) να πρέπει να µένουν ανοιχτές τουλάχιστον για δύο µήνες.
       
      Όσον αφορά την ηµεροµηνία που θα βγουν στον αέρα οι προσκλήσεις, παραµένει άγνωστη, λόγω των γνώριµων πλέον προβληµάτων µε το πληροφοριακό σύστηµα, ενώ ούτε οι ίδιες οι Αναπτυξιακές δεν είναι σε θέση να δώσουν υπεύθυνη απάντηση. Πάντως όλοι όσοι εµπλέκονται λένε πως θα γίνουν «σύντοµα».
       
      Προς το παρόν, αυτό που είναι γνωστό είναι πως άµεσα θα βγουν οι προκηρύξεις για τις δηµόσιες επενδύσεις.
       
      Αναλυτικά, οι κυριότερες δράσεις των νέων Leader έχουν ως εξής:
      Μεταποίηση: Ενισχύονται οι αιτήσεις στήριξης για επενδύσεις στη µεταποίηση, εµπορία γεωργικών προϊόντων µε αποτέλεσµα γεωργικό και µη προϊόν. Ενδεικτικά αναφέρονται οινοποιεία, τυροκοµεία, ζυθοποιείες, σφαγεία, ελαιοτριβεία, συσκευαστήρια κ.λπ.
       
      Επενδύσεις στον τουρισµό:
       
      1. Ίδρυση, επέκταση ξενοδοχιακών καταλυµάτων 5, 4 και 3 αστέρων. Ελάχιστης δυναµικότητας:10 δωµάτια, 20 κλίνες και µέγιστη: 30 δωµάτια, 60 κλίνες.
       
      2. Ίδρυση, επέκταση, εκσυγχρονισµός τουριστικών επιπλωµένων κατοικιών. Ελάχιστος απαιτούµενος αριθµός κατοικιών: 2, ελάχιστος συνολικός αριθµός κλινών: 10.
       
      3. Ίδρυση, επέκταση και εκσυγχρονισµός επιπλωµένων δωµατίων-διαµερισµάτων 4 και 3 κλειδιών. Ελάχιστη δυναµικότητα: 5 δωµάτια, 10 κλίνες.
       
      4. Ίδρυση κατασκηνώσεων.
       
      5. Μετατροπή παραδοσιακού – διατηρητέου κτίσµατος σε κατάλυµα.
       
      Ολόκληρο το δημοσίευμα
       
      Πηγή: http://www.agronews.gr/agora/agora-gis/arthro/164551/meso-tou-leader-domisi-se-paradosiako-oikismo/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ η πράξη «Πιλοτικό Σύστημα Τηλεμέτρησης και Διαχείρισης της ζήτησης παροχών ηλεκτρικής ενέργειας οικιακών και μικρών καταναλωτών και εφαρμογής έξυπνων δικτύων».
       
      Η απόφαση της ειδικής γραμματέως Διαχείρισης Τομεακών Προγραμμάτων ΕΣΠΑ στο υπουργείο Οικονομίας, Ευγενία Φωτονιάτα αναφέρει ότι το έργο αφορά στην ολοκληρωμένη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του εξοπλισμού, 170.000 μετρητών καθώς και την εκτέλεση όλων των απαραίτητων δοκιμών και ρυθμίσεων. Ειδικότερα, η απόφαση που δημοσιεύτηκε σήμερα στο Διαύγεια αναφέρει ότι το έργο που θα εκτελέσει ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) αφορά στα εξής:
       
      1) Σχεδιασμός, μελέτη, προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία κέντρου τηλεμέτρησης (κύριου και εφεδρικού) μετρητικών δεδομένων και διαχείρισης φορτίου πελατών χαμηλής τάσης του δικτύου διανομής δυναμικότητας 300.000 μετρητικών σημείων.
       
      2) Προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία 170.000 ηλεκτρονικών μετρητών με επικοινωνιακά μέσα (PLC και GSM/GPRS/3G), σε οικιακούς και μικρούς καταναλωτές, καθώς και μικρούς παραγωγούς του δικτύου διανομής χαμηλής τάσης, με ταυτόχρονη αποξήλωση των υφισταμένων μετρητικών διατάξεων. Οι ηλεκτρονικοί μετρητές θα είναι εφοδιασμένοι με κατάλληλο τηλεχειριζόμενο - κλιμακούμενο διακόπτη φορτίου παροχής του κάθε πελάτη (οικιακής χρήσης), ώστε να είναι δυνατή η διαχείριση του φορτίου των παροχών.
       
      3) Εκσυγχρονισμός διατάξεων τοποθέτησης μετρητικού και επικοινωνιακού εξοπλισμού, όπου απαιτηθεί για την ασφαλή λειτουργία τους.
       
      Οι γεωγραφικές περιοχές που έχουν επιλεγεί για την εφαρμογή του πιλοτικού έργου και ενδεικτικός αριθμός των μετρητών ανά νομό είναι:
       
      1) Νομός Ξάνθης: 60.000 μετρητές
       
      2) Νομός Λέσβου (νήσος Λέσβος, νήσος Λήμνος και νήσος 'Αγιος Ευστράτιος): 80.000 μετρητές
       
      3) Νομός Λευκάδας: 20.000 μετρητές
       
      4) Νομός Αττικής: 7.000 μετρητές
       
      5) Νομός Θεσσαλονίκης: 3.000 μετρητές.
       
      Η ημερομηνία έναρξης της πράξης ορίζεται η 16η Απριλίου 2018, η ημερομηνία λήξης της πράξης ορίζεται η 31η Δεκεμβρίου 2020 και η επιλέξιμη δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 19.500.000 ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Me_lefta_tou_ESPA_170000_exupnoi_metrites_reumatos_/#.Wo0HbYPFLIU
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Φτιαγμένα με τη σοφία των παλιών μαστόρων ή υπό την επίβλεψη ευρωπαίων μηχανικών, αποτελούν ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της χώρας. «ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν τα σπάνια μνημεία λαϊκής αρχιτεκτονικής που κινδυνεύουν να παραδοθούν σιωπηλά στην καταστροφή.
       
       
      Οταν έπεσε η Πλάκα, η κοινή γνώμη συγκλονίστηκε. Οταν πριν από λίγες ημέρες κατέρρευσε το Θεογέφυρο, ένα μνημείο της φύσης, η είδηση έκανε τον γύρο του Διαδικτύου. Ακολούθησαν δεκάδες άρθρα, παρεμβάσεις, συγκινητικές δηλώσεις. Τα υπεραιωνόβια γεφύρια αξίζουν, όμως, κάτι περισσότερο από επικήδειους μετά την καταστροφή. Χρειάζονται μέριμνα και προστασία. Σχεδόν 2.000 παλιά λίθινα τοξωτά γεφύρια έχουν καταγραφεί στην Ελλάδα, στη χώρα όπου εργάστηκαν μερικοί από τους πιο δεξιοτέχνες μαστόρους της πέτρας. Ελληνιστικά, ρωμαϊκά, βυζαντινά, οθωμανικά, φτιαγμένα με τη σοφία των παραδοσιακών χτιστών ή υπό την επίβλεψη ευρωπαίων μηχανικών, αποτελούν σήμερα σπάνια μνημεία λαϊκής αρχιτεκτονικής. Τα περισσότερα δεν χρησιμοποιούνται πια. Μεταφέρουν το μήνυμά τους ανά τους αιώνες και κινδυνεύουν να παραδοθούν σιωπηλά στην καταστροφή.
       
      Μέχρι να ξανασυγκλονίσουν την κοινή γνώμη.
       
      «Δεν κινδυνεύουν μόνο άγνωστα και απρόσιτα γεφύρια», λέει στα «ΝΕΑ» ο Σπύρος Μαντάς, ο οποίος από το 1982 ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με την μελέτη των πέτρινων γεφυριών της Πίνδου. «Εγώ φοβάμαι ακόμη και για το γεφύρι της Αρτας. Τα φράγματα που ανοίγουν κάθε τόσο τού προκαλούν προβλήματα. Δυστυχώς τα περισσότερα πέτρινα γεφύρια κινδυνεύουν να πέσουν. Ακόμη, όμως, κι αν αυτό είναι το μέλλον τους δεν χρειάζεται να το επισπεύδουμε είτε με αδιαφορία είτε με παρεμβάσεις που αλλοιώνουν τα μνημειακά τους χαρακτηριστικά», σημειώνει. «Φοβάμαι, επίσης, για το γεφύρι της Κόνιτσας. Το γεγονός ότι γίνονται μελέτες δεν μου λέει τίποτα. Στην Πλάκα ο μάστορας έχτισε το γεφύρι σε τρεις μήνες και τώρα πέρασαν τρία χρόνια κι ακόμη στις μελέτες μείναμε...».
       
      «ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν σήμερα τα 20 γνωστότερα πέτρινα γεφύρια που χρειάζονται υποστήριξη, καθώς αν γκρεμιστούν θα χαθεί μαζί τους ένα κεφάλαιο της ιστορίας της χώρας. Στην καταγραφή των γεφυριών που κινδυνεύουν συνέβαλαν σημαντικά οι Γιώργος και Εύη Μπεληγιάννη, ένα ζευγάρι που επί 17 χρόνια γύριζε την Ελλάδα με κάθε μέσο, προσέγγισε απάτητα σημεία και κατέγραψε γεφύρια άγνωστα ακόμη και στον τοπικό πληθυσμό.
       
      Γεφύρι Τέμπλας
      Αιτωλοακαρνανία
      Κόστισε 75.000 δραχμές όταν χτίστηκε το 1909. Βρίσκεται στον Αχελώο. Εγινε σκηνικό συγκρούσεων κατά τον Εμφύλιο. Πήρε το όνομά του από έναν μεγάλο κορμό ελάτου (τέμπλα) που είχαν τοποθετήσει οι ντόπιοι για να περνούν όταν κατέρρευσε ένα παλιότερο γεφύρι που υπήρχε στο σημείο. Πριν από λίγες ημέρες, ο Πολιτιστικός - Περιβαλλοντολογικός Σύλλογος Kοιλάδας Αχελώου με ανακοίνωσή του εξέπεμψε σήμα κινδύνου για την κατάστασή του όπως και για το πέτρινο γεφύρι του Αυλακίου επισημαίνοντας ότι κινδυνεύουν με πλήρη κατάρρευση εξαιτίας της υπερχείλισης του Αχελώου. Τα γεφύρια της Τέμπλας και του Αυλακίου θεωρούνται «αδελφά» με το γεφύρι της Μεσοχώρας, που έχει πλέον καταβυθισθεί σε τεχνητή λίμνη.
       
      Γεφύρι Ματσαγκάνη
      Κρανιά Γρεβενών
      Αντεξε 167 χρόνια και κινδυνεύει να καταστραφεί. «Τα τελευταία χρόνια λέμε, άντε φέτος θα το χάσουμε, άντε του χρόνου θα το χάσουμε το γεφύρι», λέει στα «ΝΕΑ» ο Θωμάς Μπιζιούρας, κάτοικος της περιοχής. «Στον Νομό Γρεβενών έχουν πρόβλημα τρία γεφύρια, του Ματσαγκάνη, του Σταμπέκη και του Κέντρου. Το μονότοξο γεφύρι του Ματσαγκάνη είναι σπασμένο από την μία πλευρά και όταν το ποτάμι φουσκώσει και φτάσει σε αυτό το ύψος - αυτό γίνεται κάθε λίγα χρόνια - θα το πάρει. Βρίσκεται σε απόσταση περίπου 200 μέτρων από το χωριό Κρανιά. Αυτό όπως και το γεφύρι του Κέντρου είναι γεφύρια ιστορικής αξίας και θα είναι ντροπή στη δικιά μας γενιά να χαθούν».
       
      Γεφύρι του Χατζηαλέξη
      Μαγνησία
      Ενα δίτοξο γεφύρι ύψους σχεδόν πέντε μέτρων που εξυπηρετεί την πρόσβαση στα χωριά Σούρπη και Πτελεό. Ονομάζεται γεφύρι Πλατανορέματος, όμως έμεινε γνωστό με το όνομα του μυλωνά της περιοχής, Χατζηαλέξη. Το γεφύρι βρίσκεται σε υψόμετρο 80 μέτρων από τη θάλασσα και αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα στο μεσόβαθρό του το οποίο έχει υποσκαφεί. Οι κάτοικοι της περιοχής εκπέμπουν σήμα κινδύνου για τη διάσωσή του.
       
      Γεφύρι του Μανώλη
      Ευρυτανία
      «Εκτίσθη το 1659», λέει η επιγραφή του. Πήρε το όνομά του από τον ηπειρώτη χτίστη Μανώλη Χρυσιώτη και αποτέλεσε επί 300 χρόνια το μοναδικό πέρασμα που ένωνε τις όχθες του Αγραφιώτη. Πλέον τους χειμερινούς μήνες βυθίζεται στο νερό δημιουργώντας ένα ειδυλλιακό σκηνικό που όμως επιβαρύνει την κατασκευή. Τον περασμένο Αύγουστο ο Σύλλογος Φίλων της Γέφυρας Μανώλη απευθύνθηκε στην Περιφέρεια καθώς το γεφύρι κινδύνευε να καταρρεύσει. «Στο δυτικό τμήμα του έχουν δημιουργηθεί ρωγμές και γινόταν κατολίσθηση πετρών. Ζητήσαμε να γίνουν εργασίες προστασίας του γεφυριού, καθώς το νερό έπεφτε με δύναμη στα υποστυλώματα, με αποτέλεσμα να σημειώνεται κατάρρευση», λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Συλλόγου Γρηγόρης Φέρρας. «Πράγματι έγιναν εργασίες και ανακόψαμε το πρόβλημα. Ομως αυτό είναι προσωρινό».
       
      Γεφύρι Λίνδου
      Ρόδος
      Το μεγαλύτερο γεφύρι της Ρόδου. Είναι μονότοξο, έχει μήκος 50 μέτρων, άνοιγμα τόξου 20 και πλάτος 6 μέτρων. Χτίστηκε επί της ιταλικής κυριαρχίας. Από το κατάστρωμά του περνά μεγάλος αγωγός ύδρευσης για την επισκευή του οποίου ανοίχτηκαν μεγάλα ορύγματα χωρίς να ξανακλειστούν. Τα ορύγματα έχουν γεμίσει νερό το οποίο αργά ή γρήγορα θα καταστρέψει το γεφύρι.
       
      «Βουλιάζουν» στην εγκατάλειψη
       
      Γεφύρι Τριζώλου, Καρδίτσα. Το μεγαλύτερο γεφύρι της Θεσσαλίας. Χτίστηκε τον 13ο αιώνα. Στο κατάστρωμά του έχει προκληθεί τρύπα και το νερό που μαζεύεται απειλεί την κατασκευή. Εκφράζονται φόβοι για το μέλλον του.
       
      Γεφύρι Ανάβρας, Μαγνησία. Είναι σε άθλια κατάσταση, έχει σοβαρή ρωγμή, θεωρείται αμφίβολο αν θα μπορέσει να επιδιορθωθεί.
       
      Γεφύρι Κουίτσα, Βρυσοχώρι Ζαγορίου. Η θεομηνία του περασμένου Νοεμβρίου προκάλεσε σοβαρά προβλήματα. Σύμφωνα με τον δήμαρχο Ζαγορίου Βασίλη Σπύρου, έχει εγκριθεί η μελέτη και έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για την αποκατάστασή του.
       
      Γεφύρι Κραβασαρά, Βοιωτία. Εχει τρύπα, με κίνδυνο να μαζέψει νερά και να καταρρεύσει.
       
      Γεφύρι στην έξοδο του φαραγγιού της Σαμαριάς. Σχεδόν διαλυμένο, σε πολύ κακή κατάσταση.
       
      Γεφύρι στο Κέντρο Γρεβενών. Ανακαλύφθηκε πρόσφατα και έχει σοβαρές ζημιές σε πολλά σημεία.
       
      Γεφύρι ποταμού Κόσυνθου, πέντε χιλιόμετρα από την Ξάνθη. Έχει πέσει το ένα τόξο και είναι έτοιμο να καταρρεύσει.
       
      Γεφύρι στην Παλαιά Μιτζέλα, Πήλιο. Ενα πολύ μικρό γεφύρι σε άθλια κατάσταση.
       
      Γεφύρι Αγίου Μηνά, Αργιθέα Καρδίτσας. Είναι σκαμμένο στο κατάστρωμα και τον χειμώνα το νερό που μαζεύεται παγώνει και επιβαρύνει το κτίσμα.
       
      Γεφύρι Ποταμάκι, Πάλαιρος Αιτωλοακαρνανίας. Μικρό γεφύρι των ελληνιστικών χρόνων. Εχει διαμπερή τρύπα στο πάνω μέρος του.
       
      Γεφύρι Κλεπά Αιτωλοακαρνανίας. Βρίσκεται σε απρόσιτο σημείο, η πρόσβαση γίνεται μέσα από την κοίτη του ποταμού. Το περιέγραψε το 1890 ο Καρκαβίτσας.
       
      Γεφύρι Αργάσι, Ζάκυνθος. Πολύ όμορφο ενετικό γεφύρι που πλέον βρίσκεται μέσα στην θάλασσα. Το μεσόβαθρό του έχει καταστραφεί.
       
      Γεφύρι Πετσιώνη, Ζαγόρι. Χτίστηκε το 1830. Είναι σε πολύ κακή κατάσταση.
       
      Γεφύρι Ασπροποτάμου, Μυτιλήνη. Τρίτοξο γεφύρι. Εχει διαβρωθεί το μεσαίο βάθρο, κινδυνεύει με κατάρρευση.
       
      Γεφύρι Αλή Πασά, Ζαγόρι, έξω από το Δεμάτι. Πανέμορφο αλλά μισογκρεμισμένο.
       
      Πηγή: http://www.tanea.gr/news/greece/article/5518031/sos-gia-20-petrina-gefyria/#1
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Διοίκηση του ΕΦΚΑ ανακοινώνει ότι οι εισφορές Ιανουαρίου 2018 των Αγροτών, Αυτοαπασχολούμενων και Ελεύθερων Επαγγελματιών, έχουν αναρτηθεί στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες του Οργανισμού.
       
      Οι ασφαλισμένοι μπορούν να επισκεφτούν τον ιστότοπο ΕΦΚΑ, www.efka.gov.gr, προκειμένου να πληροφορηθούν αναλυτικά την εισφορά τους, να αντλήσουν την ταυτότητα πληρωμής ή να εκτυπώσουν το ειδοποιητήριο πληρωμής δεδομένου ότι δεν θα πραγματοποιηθεί ταχυδρομική αποστολή.
       
      Καταληκτική ημερομηνία καταβολής είναι η Τετάρτη 28.2.2018.
       
      Την ίδια ημερομηνία θα πραγματοποιηθεί η καταβολή της εισφοράς μέσω άμεσης χρέωσης τραπεζικού λογαριασμού (πάγια εντολή).
       
      Πηγή: Taxheaven © Δείτε περισσότερα https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/39481
      Περισσότερα...

      17

    • Engineer

      Οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου αυξάνονται καθώς ενισχύονται οι προοπτικές της ζήτησης θέρμανσης.
       
      Ένα σπάνιο μετεωρολογικό γεγονός στην Αρκτική, το οποίο αναμένεται να «παγώσει» την Ευρώπη, έχει προκαλέσει άλματα στις τιμές της ενέργειας.
       
      Οι τιμές για την ηλεκτρική ενέργεια, το φυσικό αέριο, και τον άνθρακα αυξήθηκαν σε ολόκληρη την περιοχή, καθώς οι ψυχρότεροι καιροί οδηγούν σε αύξηση της ζήτησης για θέρμανση.
       
      Οι ψυχρότερες προοπτικές οφείλονται σε ένα μετεωρολογικό φαινόμενο που ονομάζεται ξαφνική στρατοσφαιρική θέρμανση, όπου ο πολικός στροβίλος δυτικού ανέμου επιβραδύνεται ή αντιστρέφεται, ωθώντας τον κρύο αέρα να ρέει από τη Ρωσία δυτικά σε ολόκληρη την Ευρώπη.
       
      Όταν το ίδιο συνέβη το 2009, δεν υπήρχε αρκετό φυσικό αέριο για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση τόσο στην ανατολική όσο και στη δυτική Ευρώπη ταυτόχρονα, δήλωσε ο Arne Bergvik, επικεφαλής αναλυτής της εταιρίας διαχείρισης χαρτοφυλακίου Scandem AB στο Orebro της Σουηδίας.
       
      Η ρωσική Gazprom PJSC κατέληξε να περιορίζει τις εξαγωγές και κατηγόρησε την Ουκρανία για τη λήψη περισσότερου αερίου από ό, τι πλήρωσε.
       
      "Όταν όλη η Ευρώπη βλέπει μια αύξηση της κατανάλωσης ταυτόχρονα, τα αποθέματα, όπως η αποθήκευση φυσικού αερίου, δοκιμάζονται", ανέφερε ο Bergvik. "Ο καιρός την ερχόμενη εβδομάδα θα δοκιμάσει τις αγορές ενέργειας και θα υποστηρίξει υψηλότερες τιμές άνθρακα, ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου".
       
      Ενώ η ποσότητα του φυσικού αερίου που αποθηκεύεται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι μικρότερη από το συνηθισμένο για την περίοδο του έτους, στο 38% και είναι πάνω από 5% σε σχέση με την ίδια χρονική περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Gas Industry Europe.
       
      Το φυσικό αέριο για παράδοση Μαρτίου στο Ηνωμένο Βασίλειο. αυξήθηκε κατά 5,9% στο ICE Futures Europe στο υψηλότερο επίπεδο σε περισσότερο από ένα μήνα.
       
      Η ενέργεια για τον επόμενο μήνα στη Γερμανία κέρδισε 4,9% πραγματοποιώντας το μεγαλύτερο άλμα από τις 3 Οκτωβρίου, ενώ το γαλλικό ισοδύναμο ενισχύθηκε 8,7% και το συμβόλαιο των σκανδιναβικών σημείωσε νέο ρεκόρ.
       
      Οι μέσες θερμοκρασίες στη βορειοδυτική Ευρώπη θα φθάσουν τους -2,2 βαθμούς Κελσίου (28 Fahrenheit) στις 27 Φεβρουαρίου σε σύγκριση με τον μέσο όρο των 3,9 βαθμών Κελσίου, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg.
       
      "Υπάρχουν ενδείξεις ότι αυτή η ψυχρή περίοδος πιθανότατα θα διαρκέσει όλη την επόμενη εβδομάδα με ενδεχομένως ακόμα πιο ψυχρό αέρα από τη Ρωσία να κινείται σε όλη την περιοχή του Ηνωμένου Βασιλείου", ανέφερε η Δευτέρα στην ιστοσελίδα της.
       
      "Αν και υπάρχει πολύ χαμηλός κίνδυνος χιονιού αυτή την εβδομάδα λόγω της ξηρής φύσης του αέρα, αυτό θα μπορούσε να αλλάξει μετά το Σαββατοκύριακο".
       
      Πηγή: http://www.worldenergynews.gr/index.php/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%8E%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/item/18881-to-sibiriko-psychos-%C2%ABdokimazei%C2%BB-tis-energeiakes-antoches-ths-eyrwphs
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Mεγάλο ενδιαφέρον παρουσίασε ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού που έληξε σήμερα την οποία διεκδικούν έννεα επενδυτικά σχήματα από τις μεγαλύτερες εταιρείες της ευρωπαικής και ελληνικής αγοράς.
       
      Συγκεκριμένα ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι :
       
      Η Anas International Enterprise S.p.A., δραστηριοποιείται ως ο υπεύθυνος φορέας για έργα εξωτερικού της Anas S.p.A., η οποία είναι η υπεύθυνη εταιρεία για την δαχείρηση ανάπτυξη και αναβάθμιση του εθνικού οδικού δικτύου και των αυτοκινητοδρόμων της Ιταλίας Μοναδικός ετοχος η Ferrovie dello Stato Italiane
       
      Η ROADIS Transportation Holding S.L.U είναι θυγατρική της PSP Investments Canada, Inc. η οποία είναι εταιρεία διαχείρισης επενδύσεων συνταξιοδοτικών ταμείων με έδρα τον Καναδά. που ελέγχει την εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» με την AKTΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. θυγατρική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ
       
      Η VINCI HIGHWAYS S.A.S θυγατρική εταιρεία της VINCI Concessions S.A.S. και δραστηριοποιείται στην κατασκευή και εκμετάλλευση αυτοκινητοδρόμων μαζί με τη VINCI CONCESSIONS που δραστηριοποιείται στους τομείς των κατασκευών και των παραχωρήσεων. και τη ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.-ΟΜΙΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, είναι ελληνικός βιομηχανικός όμιλος με διεθνή δραστηριότητα στους τομείς της Μελέτης-Προμήθειας-Κατασκευής (έργα EPC), της μεταλλουργίας, της ηλεκτρικής ενέργειας και της εμπορίας φυσικού αερίου.
       
      Η ΓEK TEΡNA Α.Ε. με τη EGIS PROJECTS S.A. αναπτύσσει και διαχειρίζεται έργα υποδομής μεταφορών και είναι μέλος του γαλλικού ομίλου EGIS, ο οποίος δραστηριοποιείται στους τομείς των αερομεταφορών, των κατασκευών και της ενέργειας.
       
      Η DEUTSCHE INVEST EQUITY PARTNERS GMBH είναι εταιρεία επενδύσεων με έδρα τη Γερμανία με την DIMERA LTD του ομίλου Σαββίδη
       
      Ο όμιλος Κοπελούζου με την SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD με έδρα την Κίνα η οποία δραστηριοποιείται στις επενδύσεις, την κατασκευή, τη λειτουργία και τη διαχείριση των υποδομών μεταφορών.
       
      Η J&P Άβαξ με τον επενδυτικό όμιλο Aberdeen European Infrastructure Partners και την Intertoll Capital Partners B.V. εταιρεία με έδρα την Ολλανδία και μέλος του ομίλου Intertoll
       
      Η Macquarie Infrastructure and Real Assets που επενδύει σε ευρωπαικές υποδομές θυγατρική της Macquarie Group Limited και αποτελεί διαχειριστή επενδύσεων ο οποίος διαχειρίζεται σε διεθνές επίπεδο ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, υποδομές, δίκτυα μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/egnatia-odos/item/45447-terastio-endiaferon-me-9-sximata-ksekinise-o-diagonismos-paraxorisis-tis-egnatias-odoy
      Περισσότερα...

      0

    • karanus

      “Φωτιά” στα θεμέλια των πολυκατοικιών βάζει απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου της Αθήνας η οποία κρίνει ότι η πιλοτή αποτελεί κοινόχρηστο χώρο που είναι εκμεταλλεύσιμος μόνο από τους ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων (και κατόπιν συμφωνίας) και απαγορεύεται να χρησιμοποιείται από τρίτους.
       
      Σε περίπτωση, μάλιστα που οποιοσδήποτε μη ένοικος της πολυκατοικίας, ο οποίος έχει αποκτήσει θέση πάρκινγκ με συμβολαιογραφική πράξη,αφήνει το αυτοκίνητο του στους χώρους της πιλοτής, τότε απειλείται με χρηματικό πρόστιμο και κράτηση!
       
      Συγκεκριμένα, το Πολυμελές Πρωτοδικείο της Αθήνας ( απόφαση υπ’ αριθμόν 255/2018) υποχρεώνει τρεις ιδιώτες, οι οποίοι χρησιμοποιούν τις θέσεις στάθμευσης σε πιλοτή πολυκατοικίας στο κέντρο της πρωτεύουσας, όπου διαμένει η ιδιώτης που προσέφυγε στη Δικαιοσύνη, να παύσουν να παρκάρουν τα οχήματα τους εκεί.
       
      Η χρήση
      Η απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθήνας είναι άμεσα εκτελεστή, ενώ σε αυτήν υπογραμμίζεται χαρακτηριστικά ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να παραχωρηθεί εγκύρως η αποκλειστική χρήση στάθμευσης αυτοκινήτου της πιλοτής, εφόσον η ίδια η προσφεύγουσα, αν και κάτοχος διαμερίσματος, στερείται χώρου για να παρκάρει το αυτοκίνητο της.
       
      Μάλιστα, το δικαστήριο απειλεί τους τρεις εκ των τεσσάρων κατόχων θέσεων στάθμευσης (σε βάρος των οποίων στρέφονταν η αγωγή) με χρηματική ποινή 1000 ευρώ και προσωπική κράτηση ενός μηνός για κάθε παράβαση της απόφασης.
       
      Σύμφωνα με το ιστορικό της υπόθεσης, στη Δικαιοσύνη προσέφυγε ιδιοκτήτρια διαμερίσματος και αποθήκης σε πολυκατοικία της Αθήνας, επικαλούμενη ότι με προγενέστερη δικαστική απόφαση είχε κριθεί ότι” οι θέσεις στάθμευσης της πιλοτής αποτελούν αυτοτελείς ορίζοντες ιδιοκτησίες, διότι ο χώρος της πιλοτής ή ανοικτά τμήματα του χώρου αυτού δεν είναι δυνατόν να αποτελέσουν αντικείμενο διαιρεμένης ιδιοκτησία και συνεπώς , οι χώροι της πιλοτής ανήκουν στα κοινόκτητα μέρη της οικοδομής”.
       
      Επιπλέον, με την αγωγή της, η προσφεύγουσα επικαλούνταν ότι στην προκειμένη περίπτωση οι συμβολαιογραφικές πράξεις δεν μπορούν να ισχύσουν όσον αφορά την αποκλειστική χρήση των επίδικων θέσεων στάθμευσης στους εναγόμενους, διότι δεν έχουν στη κυριότητα τους άλλη οριζόντια ιδιοκτησία , διαμέρισμα ή αποθήκη για να έχουν δικαίωμα χρήσης στις κοινόκτητες θέσεις.
       
      Όσον αφορά στο τέταρτο άτομο, σε βάρος του οποίου στρεφόταν η αγωγή,είχε στη κυριότητα του μόνο την αποθήκη του υπογείου , που αποτελεί βοηθητικό χώρο.
      Όπως τόνιζε η προσφεύγουσα, ούτε σε αυτήν την περίπτωση μπορούσε να παραχωρηθεί εγκύρως η αποκλειστική χρήση θέσης στάθμευσης αυτοκινήτου της πιλοτής, εφόσον η ίδια , αν και ιδιοκτήτρια διαμερίσματος , δεν διέθετε θέση στάθμευσης. Με αυτό το σκεπτικό , προηγούμενο δικαστήριο είχε ακυρώσει αμετάκλητα τα συμβόλαια μεταβίβασης των θέσεων στάθμευσης στους τρεις πρώτους εναγομένους.
       
      Πηγή: Ελευθερία του Τύπου, enikos.gr
      Περισσότερα...

      22

    • Engineer

      Η Ισλανδία είναι αντιμέτωπη με μια δραματική αύξηση της «εξόρυξης» Bitcoins (mining- η διαδικασία δημιουργίας νέων νομισμάτων), δραστηριότητα η οποία «καταβροχθίζει» ενεργειακούς πόρους, δήλωσε εκπρόσωπος της ισλανδικής εταιρείας ενέργειας HS Orka.
       
      Όπως αναφέρει το BBC, φέτος η ποσότητα ηλεκτρισμού που χρησιμοποιείται στα Bitcoin mining data centres πιθανότατα θα ξεπεράσει αυτήν που αντιστοιχεί σε όλα τα σπίτια της Ισλανδίας, σύμφωνα με τον Γιόχαν Σνόρι Σίγκουρμπεργκσον, ο οποίος πρόσθεσε ότι πολλοί δυνάμει πελάτες ανυπομονούν να επιδοθούν σε αυτή τη δραστηριότητα.
       
      «Εάν όλα αυτά τα projects υλοποιηθούν, δεν θα έχουμε αρκετή ενέργεια» είπε στο BBC. Τις εκτιμήσεις του Σίγκουρμπεργκσον είχε αναφέρει πρώτο το Associated Press.
       
      H Ισλανδία έχει έναν μικρό πληθυσμό, μόλις 340.000 ανθρώπων, ωστόσο τα τελευταία χρόνια η χώρα έχει δει σημαντική αύξηση των νέων data centres, που συχνά κατασκευάζονται από εταιρείες που θέλουν να επιδείξου τον «πράσινο» χαρακτήρα τους. Σημειώνεται ότι σχεδόν το 100% της ενέργειας στη Φινλανδία προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές.
       
      Η «εξόρυξη» (mining) είναι στην ουσία η διαδικασία επίλυσης πολύπλοκων μαθηματικών πράξεων/ προβλημάτων που απαιτούνται για την επικύρωση συναλλαγών με κρυπτονομίσματα- μια διαδικασία για την οποία αυτοί που διαθέτουν τους υπολογιστές τους ανταμείβονται με νέα νομίσματα.
       
      Σύμφωνα με τον Σίγκουρμπεργκσον, οι επιχειρήσεις εξόρυξης Bitcoins θα χρησιμοποιούν περίπου 840 γιγαβατώρες ηλεκτρισμού για τους σκοπούς λειτουργίας των υπολογιστών των data centres και των συστημάτων ψύξης τους. Κατ'αντιστοιχεία, τα σπίτια της χώρας χρησιμοποιούν περίπου 700 γιγαβατώρες κάθε χρόνο.
       
      «Δεν το βλέπω να σταματά σύντομα...λαμβάνω πολλές κλήσεις, επισκέψεις από πιθανούς επενδυτές ή εταιρείες που θέλουν να φτιάξουν data centres στην Ισλανδία» σημείωσε, συμπληρώνοντας ότι είναι τόσες πολλές οι προτάσεις που δεν θα είναι δυνατή η παροχή ενέργειας σε όλα τα data centres. Όπως τόνισε, η εταιρεία του ενδιαφέρεται περισσότερο για τις εταιρείες που είναι πρόθυμες να προβούν σε μακροχρόνιες δεσμεύσεις, μερικών ετών ή παραπάνω.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1320400/islandia-i-xrisi-energeias-giabitcoinstha-uperbei-auti-sta-spitia
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Το Κέιπ Τάουν, η πόλη της Νότιας Αφρικής με πληθυσμό 4 εκατομμυρίων ανθρώπων, αναμένεται να ξεμείνει από καθαρό πόσιμο νερό στις αρχές Ιουνίου. Παρά τα δραστικά μέτρα για τη διατήρηση του νερού, η επικείμενη κρίση δεν θα αποφευχθεί, και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για άλλες μεγάλες πόλεις σε όλο τον κόσμο με παρόμοια προβλήματα.
       
      Η έλλειψη νερού είναι πλέον ένα παγκόσμιο πρόβλημα, καθώς μία στις τέσσερις από τις μεγαλύτερες πόλεις του κόσμου διατρέχει κίνδυνο λειψυδρίας, ενώ ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής, της ανθρώπινης δραστηριότητας και της αύξησης του πληθυσμού.
       
      Η έλλειψη νερού μπορεί να επιδεινώσει ήδη ασταθείς πολιτικές και οικονομικές συνθήκες, για παράδειγμα στο Κάιρο. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η Αίγυπτος έχει μία από τις υψηλότερες θέσεις μεταξύ των χωρών μεσαίου εισοδήματος, όσον αφορά τον αριθμό των θανάτων που σχετίζονται με τη ρύπανση των υδάτων. Αυτό συνδέεται με την αύξηση της ρύπανσης στον ποταμό Νείλο. Τα Ηνωμένα Έθνη εκτιμούν ότι η Αίγυπτος θα υποστεί κρίσιμη έλλειψη νερού μέχρι το 2025, αυξάνοντας τις πιθανότητες συγκρούσεων. Παρόμοιες καταστάσεις αντιμετωπίζουν το Σάο Πάολο και η Μόσχα.
       
      Οι παράκτιες πόλεις, όπως η Τζακάρτα της Ινδονησίας και το Μαϊάμι των ΗΠΑ, αντιμετωπίζουν επιπλέον προβλήματα ύδατος καθώς προσπαθούν να αντλήσουν νερό από υπόγειους υδροφορείς. Λόγω της έλλειψης δημόσιας πρόσβασης στην υδροδότηση, οι κάτοικοι της Τζακάρτα σκάβουν αμέτρητα παράνομα πηγάδια, αποστραγγίζοντας τον υποκείμενο υδροφόρο ορίζοντα και προκαλώντας την καταβύθιση της γης. Ως αποτέλεσμα, περίπου το 40% της Τζακάρτα βρίσκεται τώρα κάτω από τη στάθμη της θάλασσας. Το Μαϊάμι μπορεί να μην βυθίζεται, όμως τα αποθέματα γλυκού νερού του υποφέρουν από μόλυνση από θαλασσινό νερό, ως αποτέλεσμα της ταχείας αύξησης της στάθμης της θάλασσας και της καταστροφής των υγροβιότοπων.
       
      Άλλες μεγάλες πόλεις όπως το Λονδίνο αντιμετωπίζουν επίσης έλλειμμα νερού, με σοβαρότερες ελλείψεις να αναμένονται έως το 2040.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1321880/mia-stis-tesseris-megales-poleis-tou-kosmou-tha-antimetopisei-problimata-leipsudrias
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Σειρά διορθωτικών παρεμβάσεων για τροποποίηση συγκεκριμένων διατάξεων του νόμου του Ν.4412/2016 που αφορούν στις Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών, Υπηρεσιών και Μελετών και οι οποίες αναμένεται να ψηφιστούν στο προσεχές διάστημα ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης σε χθεσινή συνάντηση με αντιπροσωπεία της ΚΕΔΕ, με επικεφαλής τον πρόεδρο Γ. Πατούλη.
       
      Στη συνάντηση μετείχαν ο γενικός γραμματέας της ΚΕΔΕ Γ. Μουράτογλου, ο πρόεδρος της ΠΕΔ Αν. Μακεδονίας- Θράκης και δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Ε. Λαμπάκης, τα μέλη του ΔΣ της Ένωσης Δ. Μπίρμπας- δήμαρχος Αιγάλεω, Αλ. Καστρινός- δήμαρχος Πηνειού και Δ.Τσιαντής- δήμαρχος Λίμνης Πλαστήρα..
       
      Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ υπογράμμισε ότι οι προωθούμενες τροποποιήσεις είναι σε θετική κατεύθυνση, ωστόσο εστίασε στην ανάγκη νομοθετικών παρεμβάσεων από τα συναρμόδια υπουργεία, με στόχο την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη απορρόφηση των διαθέσιμων κονδυλίων του ΕΣΠΑ από τους δήμους. Επισήμανε ακόμη ότι το σοβαρό ζήτημα της έλλειψης προσωπικού αλλά και τις ελλιπούς κατάρτισης τους κυρίως στους μικρούς ορεινούς και νησιωτικούς δήμους, δυσχεραίνει την προσπάθεια των ΟΤΑ να λειτουργήσουν αποτελεσματικά.
       
      Ειδικότερα οι τροποποιήσεις που ανακοίνωσε ο κ. Σπίρτζης συνοψίζονται στις εξής:
       
      Τροποποιείται παράγραφος του άρθρου 118 περί απευθείας αναθέσεων από ορεινούς και νησιωτικούς Δήμους. Ειδικότερα θα προβλέπεται πως σε περίπτωση που δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον από 3 υποψηφίους αναδόχους να ενταχθούν στο μητρώο, ο Δήμος θα μπορεί να προβεί σε απευθείας ανάθεση έργου, χωρίς να προηγηθεί η διαδικασία της ηλεκτρονικής κλήρωσης.
       
      Τροποποιούνται άρθρα προκειμένου να δίνεται η δυνατότητα σε Δήμους να συνάψουν προγραμματικές συμβάσεις με φορείς της γενικής κυβέρνησης, για την υλοποίηση δημόσιων έργων.
       
      Όπως ενημέρωσε ο υπουργός, σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών δρομολογείται η τροποποίηση άρθρου του Καλλικράτη περί προγραμματικών συμβάσεων, με στόχο την απλοποίηση της διαδικασίας συνεργασίας των Δήμων με λοιπούς φορείς για την εκτέλεση έργων.
       
      Κοινές Επιτροπές για ταχύτερη εκτέλεση έργων και καταγραφή της υποστελέχωσης των Δήμων
       
      Κατά τη συνάντηση συμφωνήθηκε από τις δύο πλευρές η συγκρότηση επιτροπής με τη συμμετοχή εκπροσώπων της ΚΕΔΕ και των υπουργείων Υποδομών και Δικαιοσύνης με αντικείμενο τη σύνταξη δύο πρότυπων προγραμματικών συμβάσεων, οι οποίες θα περάσουν από τον έλεγχο της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων ( ΕΑΑΔΗΣΥ) και του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Στόχος είναι να αποφευχθεί η καθυστέρηση υλοποίησης δημοσίων συμβάσεων, εφόσον τηρούνται επακριβώς τα πρότυπα των συμβάσεων.
       
      Επιπρόσθετα αποφασίστηκε η συγκρότηση και δεύτερης επιτροπής με τη συμμετοχή εκπροσώπων της ΚΕΔΕ και του υπουργείου Υποδομών με αντικείμενο την καταγραφή των αναγκών στελέχωσης των τεχνικών υπηρεσιών των δήμων και τις προοπτικές διαδημοτικών συνεργασιών, στη βάση μιας μητροπολιτικής διακυβέρνησης.
       
      Παράλληλα ο κ. Σπίρτζης δεσμεύτηκε να εξετάσει τις προτάσεις της ΚΕΔΕ που σχετίζονται με τη συγκρότηση των επιτροπών διαγωνισμού αλλά και λειτουργίας του Μητρώου.
       
      Εκπαιδευτικά Σεμινάρια για το τεχνικό προσωπικό των δήμων
       
      Κατά τη συζήτηση ο κ. Πατούλης εστίασε στην ανάγκη εκπαίδευσης και κατάρτισης του τεχνικού προσωπικού των δήμων με στόχο την ταχύτερη υλοποίηση των διαδικασιών που απαιτούνται για την εκπόνηση των μελετών και την εκτέλεση των έργων.
       
      Με βάση αυτή την επισήμανση του κ. Πατούλη συμφωνήθηκε από τις δύο πλευρές η συνεργασία της ΚΕΔΕ με το υπουργείο Υποδομών προκειμένου να ξεκινήσουν άμεσα εκπαιδευτικά σεμινάρια από στελέχη του υπουργείου στο τεχνικό προσωπικό των δήμων.
       
      Ο κ. Πατούλης επικαλούμενος τις παθογένειες στη λειτουργία των Δήμων οι οποίες, όπως ανέφερε, υποσκάπτουν την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας, υπογράμμισε την ανάγκη μιας ριζικής μεταρρύθμισης που θα δίνει τη δυνατότητα στους δήμους να αποφασίζουν οι ίδιοι για κρίσιμα ζητήματα όπως είναι οι προσλήψεις προσωπικού, θα άρουν και πληθώρα γραφειοκρατικών αγκυλώσεων και θα συμβάλλουν στην αύξηση του βαθμού της απορροφητικότητας των ευρωπαϊκών κονδυλίων.
       
      «Θέλουμε διαφάνεια στη διαδικασία εκτέλεσης των έργων αλλά όχι σε βάρος της ταχύτητας και της ευελιξίας. Ο διάλογος θα συνεχιστεί με στόχο να μην χάνεται πλέον ούτε ένα ευρώ από τα κονδύλια που προορίζονται για την ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών», ανέφερε χαρακτηριστικά.
       
      Πηγή: localit.gr
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Εντός του 2018 αναμένεται να υπογραφεί η Διακυβερνητική Συμφωνία μεταξύ Ελλάδος, Κύπρου, Ισραήλ και Ιταλίας για την προώθηση του έργου.
       
      Σε 6,5 δις. ευρώ υπολογίζεται, σύμφωνα με τις πλέον πρόσφατες εκτιμήσεις, ότι μπορεί να ανέλθει το κόστος της επένδυσης για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου EastMed ο οποίος σχεδιάζεται για να μεταφέρει το φυσικό αέριο της Νοτιοανατολικής Μεσογείου μέσω της Κύπρου, της Κρήτης και της ηπειρωτικής Ελλάδας στις αγορές της Ευρώπης.
       
      Όπως είναι γνωστό πρόκειται για έναν αγωγό συνολικού μήκους 1.900 χλμ., που αποτελείται από 4 τμήματα, χερσαία και υποθαλάσσια και η αρχική του δυναμικότητα ανέρχεται στα 10 δις κ.μ. αερίου.
       
      Από την Ελλάδα το αέριο προβλέπεται να μεταφερθεί στη Δυτική Ευρώπη μέσω του υποθαλάσσιου αγωγού «Ποσειδών» που θα συνδέει τη χώρα μας με την Ιταλία.
       
      Πρέπει να σημειωθεί ότι το έργο του EastMed υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του προγράμματος «Συνδέοντας την Ευρώπη», ενώ σύμφωνα με τις προμελέτες (pre- Front End Engineering Design studies), το έργο είναι τεχνικά εφικτό, οικονομικά βιώσιμο και εμπορικά ανταγωνιστικό.
       
      Τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με τον East Med παρουσίασε κατά τη χθεσινή (15/2) ομιλία του στο Athens Energy Forum ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Δημήτρης Τζώρτζης.
       
      Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Τζώρτζης, τον Ιανουάριο του 2018 ολοκληρώθηκε η αναγνωριστική υποθαλάσσια έρευνα (RMS – Reconnaissance Marine Survey) τα ευρήματα της οποίας επιβεβαίωσαν την υποθαλάσσια όδευση του αγωγού και τα στοιχεία που συλλέχθηκαν επαρκούν για την έναρξη της διεξαγωγής των μελετών FEED (Front End Engineering Design).
       
      Επικαιροποίηση και χρηματοδότηση μελετών
       
      Παράλληλα συνεχίζεται η αξιολόγηση των δεδομένων που συλλέχθηκαν και επικαιροποιούνται οι οικονομικές μελέτες.
      Πληροφορίες αναφέρουν ότι η επικαιροποίηση αυτή οδηγεί στην εκτίμηση ότι το κόστος επένδυσης για την κατασκευή του αγωγού ανέρχεται σε 6,5 δις ευρώ.
       
      Εξάλλου όπως είπε ο κ. Τζώρτζης τον προηγούμενο μήνα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε χρηματοδότηση ύψους 34,5 εκατ. ευρώ για τον αγωγό East Med, ποσό που επαρκεί για την κάλυψη περίπου του 50% του κόστους των τεχνικών μελετών της φάσης FEED και της Λεπτομερούς Υποθαλάσσιας Έρευνας (DMS – Detailed Marine Survey), ώστε το έργο να περάσει στο στάδιο της τελικής ωριμότητας, δηλαδή στο επίπεδο λήψης της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης.
       
      Υπενθυμίζεται ότι το έργο υποστηρίζεται από τις κυβερνήσεις της Ελλάδας, της Κύπρου, του Ισραήλ και της Ιταλίας.
      Τον Δεκέμβριο του 2017 υπεγράφη Μνημόνιο Συναντίληψης μεταξύ των τεσσάρων χωρών, ενώ εντός του 2018 αναμένεται να υπογραφεί και η Διακυβερνητική Συμφωνία.
       
      Σύμφωνα με τον κ. Τζώρτζη εντός του Μαρτίου αναμένεται η υπογραφή της χρηματοδοτικής συμφωνίας του έργου από το πρόγραμμα CEF (Connecting Europe Facility), ενώ σύντομα θα γίνει η εξειδίκευση των συνεργασιών με τους εμπλεκόμενους φορείς της αγοράς.
      Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, η ολοκλήρωση του αγωγού East Med είναι εφικτή και διαθέτει πολλά πλεονεκτήματα, μεταξύ των οποίων η ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού της Ευρώπης.
       
      Πηγή: www.worldenergynews.gr
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Το μεγαλύτερο «αγκάθι» συνεχίζουν να παραμένουν οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί οι οποίοι προβληματίζουν τις τράπεζες ενόψει μάλιστα και των stress test. Το θέμα των πλειστηριασμών συζητήθηκε και χθες στο γεύμα του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος με τους τραπεζίτες, με τον Γιάννη Στουρνάρα να ζητά, κατά πληροφορίες, από τις τράπεζες «να τρέξουν».
       
      Τραπεζικές πηγές αναφέρουν ότι, παρά την πρόθεση ταχύτερης μείωσης των κόκκινων δανείων, οι αρρυθμίες στη διενέργεια των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών έχουν οδηγήσει σε επαναπροσδιορισμό των ετήσιων στόχων από τους 10.000 σε περίπου 5.000-6.000 πλειστηριασμούς ακινήτων.
       
      Στο ηλεκτρονικό σύστημα μεταφέρονται σταδιακά όλοι οι πλειστηριασμοί ακινήτων. Μέχρι προχθές στην ηλεκτρονική πλατφόρμα είχαν μεταφερθεί 1.341 πλειστηριασμοί με επισπεύδουσες κυρίως τις τράπεζες και ορισμένοι με επισπεύδοντες ιδιώτες.
       
      Η αυλαία των φυσικών πλειστηριασμών, αυτών δηλαδή που έχουν λάβει ημερομηνία για να διενεργηθούν στα ειρηνοδικεία, πέφτει και επίσημα στις 28 Φεβρουαρίου, ημερομηνία από την οποία θα αρχίσουν να τρέχουν αντίστροφα οι προθεσμίες για τη μετάπτωσή τους στο ηλεκτρονικό σύστημα.
       
      Οπως ορίζει ο νόμος «ο επισπεύδων είναι υποχρεωμένος να γνωστοποιήσει τη μεταβολή του τρόπου διενέργειάς τους με εντολή προς τον δικαστικό επιμελητή», τηρώντας μια σειρά ενεργειών, «το αργότερο είκοσι εργάσιμες ημέρες πριν από την ορισθείσα αρχικά ημερομηνία διενέργειας του φυσικού πλειστηριασμού». Σημειώνεται ότι μέχρι πρόσφατα ο χρόνος που μεσολαβούσε για τη μεταφορά στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ήταν τρεις μήνες. Στόχος, η ταχεία μετάπτωση στο ηλεκτρονικό σύστημα, έτσι ώστε έως τις αρχές Απριλίου ο κύριος όγκος των πλειστηριασμών να γίνεται ηλεκτρονικά.
       
      Για την αποφυγή οποιασδήποτε εμπλοκής κατά τη διενέργεια των πλειστηριασμών στις τοπικές περιφέρειες, ο νόμος δίνει τη δυνατότητα στους επισπεύδοντες τον πλειστηριασμό, δηλαδή στις τράπεζες ή τους ιδιώτες, να επιλέξουν συμβολαιογράφο που ανήκει όχι μόνο στον συμβολαιογραφικό σύλλογο του τόπου εκτέλεσης, αλλά και συμβολαιογράφο που ανήκει σε σύλλογο της πρωτεύουσας του κράτους.
       
      Να σημειωθεί ότι, οι συμβολαιογραφικοί σύλλογοι σε όλη τη χώρα προχωρούν στην πιστοποίηση των μελών τους, προκειμένου να μπορούν να κάνουν ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=943149
      Περισσότερα...

      19

    • Engineer

      Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ με την τροποποίηση της υπ' αριθ. ΔΙΠΑ/οικ 37674/ 27-7-2016 ΦΕΚ: 2471/Β/10-8-2016) απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Κατάταξη δημόσιων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες και υποκατηγορίες, σύμφωνα με το άρθρο 1 παράγραφος 4 του ν.4014/21.09.2011 (Α΄ 209)», ως προς την κατάταξη ορισμένων έργων και δραστηριοτήτων.
       
      Η τροποποίηση αφορά στις εξής ομάδες έργων και δραστηριοτήτων:
      Ομάδα 1η «Έργα χερσαίων και εναέριων μεταφορών»
      Ομάδα 2η «Υδραυλικά έργα»
      Ομάδα 3η «Λιμενικά έργα»
      Ομάδα 4η «Συστήματα περιβαλλοντικών υποδομών»
      Ομάδα 5η «Εξορυκτικές και συναφείς δραστηριότητες»:
      Ομάδα 6η «Τουριστικές εγκαταστάσεις και έργα αστικής ανάπτυξης, κτιριακού τομέα, αθλητισμού και αναψυχής»
      Ομάδα 7η «Πτηνοκτηνοτροφικές εγκαταστάσεις»
      Ομάδα 8η «Υδατοκαλλιέργειες»
      Ομάδα 9η «Βιομηχανικές δραστηριότητες και συναφείς εγκαταστάσεις»
      Ομάδα 10η «Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας»
      Ομάδα 11η «Μεταφορά ενέργειας, καυσίμων και χημικών ουσιών»
      Ομάδα 12η «Ειδικά έργα και δραστηριότητες»

      Κατεβάστε το ΦΕΚ με την απόφαση από εδώ.
       
      Πηγή: https://www.b2green.gr/el/post/54873/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του Kυβερνητικού Yπολογιστικού Νέφους - Government Cloud (G-Cloud) στην Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε., πραγματοποίησε η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Όλγα Γεροβασίλη στο πλαίσιο του 1ου Open Day G-Cloud της ΚτΠ.
       
      Το G-Cloud της ΚτΠ Α.Ε. βρίσκεται σε παραγωγική λειτουργία από τον Ιανουάριο του 2017 και μέσω αυτού επιτυγχάνεται η κοινή χρήση υπολογιστικών υποδομών από τους φορείς του Δημοσίου. Με την εξέλιξη αυτή, που αποτελεί μέρος της ψηφιοποίησης της Δημόσιας Διοίκησης, επιτυγχάνεται οικονομία όσον αφορά τα κόστη κτήσης, συντήρησης και λειτουργίας για τις υποδομές που απαιτεί ένα κέντρο δεδομένων για κάθε πληροφοριακό σύστημα. Βελτιώνονται, επίσης, οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες, καθώς τα συστήματα δεν βγαίνουν εκτός λειτουργίας σε ενδεχόμενη «υπερφόρτωση», ενώ παρέχεται υψηλού επιπέδου ασφάλεια.
       
      Μέχρι τώρα μετάπτωση στο G-Cloud έχει γίνει σε 15 πληροφοριακά συστήματα των υπουργείων Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Υποδομών και Μεταφορών, και Επικρατείας.
       
      Το μεγαλύτερο και πλέον πολύπλοκο πληροφοριακό σύστημα που «φιλοξενείται» και λειτουργεί εκεί είναι το σύστημα «Διαύγεια», ενώ σε διαδικασία μετάπτωσης βρίσκονται και άλλα περίπου 30 πληροφοριακά συστήματα. Το έργο δημιουργήθηκε και λειτουργεί από την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ), σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.
       
      Σε χαιρετισμό που απηύθυνε πριν την ξενάγησή της στις εγκαταστάσεις του, η κ. Γεροβασίλη έκανε λόγο για «ένα πρωτοποριακό εγχείρημα της ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης» και «ένα εμβληματικό έργο στην πορεία μας προς την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση». Η υπουργός τόνισε επίσης ότι σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, υλοποιείται σειρά έργων και δράσεων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Δημοσίου με βασική παράμετρο «τη ριζική αναθεώρηση του τρόπου παροχής των ψηφιακών υπηρεσιών του Δημοσίου, ώστε να μην οδηγηθούμε ποτέ ξανά στα λάθη του παρελθόντος».
       
      «Η φιλοξενία εφαρμογών σε κεντρικές υποδομές Cloud είναι αποδεδειγμένα οικονομικότερη και ασφαλέστερη από οποιαδήποτε άλλη τεχνολογική λύση και επομένως είναι υπέρ του δημοσίου συμφέροντος» σημείωσε ο πρόεδρος της ΚτΠ Α.Ε., Ιδομενέας Μανωλιτσάκης, ο οποίος ευχαρίστησε την υπουργό για την οικονομική στήριξη που παρείχε για τη ανάπτυξη και λειτουργία του έργου.
       
      Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΚτΠ Α.Ε., Ιωάννης Δερμιτζάκης αναλύοντας τις τεχνικές λεπτομέρειες του έργου, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι ο χώρος του data center, πληροί τις υψηλότερες και αυστηρότερες διεθνείς προδιαγραφές λειτουργίας, ενώ η υπολογιστική υποδομή (servers, storage, ram, network, security) έχει σχεδιαστεί με αρχιτεκτονική αδιάλειπτης λειτουργίας, δημιουργώντας ένα περιβάλλον αποδοτικό, εύκολα διαχειρίσιμο, σταθερό και ασφαλές.
       
      Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ξεκινά το νέο πρόγραμμα επιδότησης εγκαταστάσεων θέρμανσης φυσικού αερίου από την ΕΔΑ Αττικής.
       
      Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, από αύριο, Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου, τα νοικοκυριά της Αττικής μπορούν να επωφεληθούν από το νέο πρόγραμμα επιδότησης εγκαταστάσεων θέρμανσης φυσικού αερίου που προσφέρει η ΕΔΑ Αττικής και να μετατρέψουν το υφιστάμενο σύστημα θέρμανσης με νέο φυσικού αερίου κερδίζοντας μέχρι €3.500 για μία πολυκατοικία και €550 για ένα διαμέρισμα.
       
      Μετά την πρωτοφανή απήχηση που είχε το πρόγραμμα του 2017, το νέο πρόγραμμα επιδότησης που ξεκινά αύριο αποσκοπεί στο να δώσει τη δυνατότητα σε ακόμα περισσότερες οικογένειες της Αττικής να αποκτήσουν οικονομική και ταυτόχρονα αποδοτική θέρμανση για το σπίτι τους.
       
      Το νέο πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους οικιακούς καταναλωτές που θα επιλέξουν είτε κεντρική σύνδεση της πολυκατοικίας, είτε αυτόνομη σύνδεση του διαμερίσματός τους, απλή ή με χρήση ανυψωτικής στήλης (riser) όπου ο μετρητής τοποθετείται στο μπαλκόνι μειώνοντας ακόμα περισσότερο το συνολικό κόστος σύνδεσης. Τα ποσά επιδότησης ξεκινούν από €550 για αυτόνομη θέρμανση διαμερίσματος ή μονοκατοικίας και ανέρχονται έως €3.500 για κεντρική θέρμανση μίας πολυκατοικίας. Το πρόγραμμα διαρκεί μέχρι εξάντλησης του διαθέσιμου προϋπολογισμού, ενώ για την ένταξη σε αυτό αρκεί η υποβολή υπεύθυνης δήλωσης συμμετοχής με την οποία λαμβάνεται σειρά προτεραιότητας. Επιπλέον, η ΕΔΑ Αττικής συνεχίζει να προσφέρει και το 2018 έκπτωση 100% στα τέλη σύνδεσης με το δίκτυο φυσικού αερίου για το σύνολο των καταναλωτών.
       
      Παράλληλα με το εταιρικό πρόγραμμα επιδότησης, η ΕΔΑ Αττικής διαχειρίζεται τη δράση "Αντικατάσταση συστημάτων θέρμανσης πετρελαίου με συστήματα φυσικού αερίου σε κατοικίες" που υλοποιείται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020 με συγχρηματοδότηση από την ίδια την εταιρεία. Υπενθυμίζεται ότι το εν λόγω πρόγραμμα ισχύει μέχρι την 31/5 και καλύπτει το 100% του κόστους μετατροπής συστημάτων θέρμανσης φυσικού αερίου για νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα (δικαιούχους του ΚΕΑ) που κατοικούν στους δήμους Πειραιώς, Ασπροπύργου, Νίκαιας-Αγίου Ιωάννη Ρέντη, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νέων Λιοσίων (Ιλίου), Ελευσίνας.
       
      Περισσότερες πληροφορίες για όλες τις προσφορές της ΕΔΑ Αττικής είναι διαθέσιμες σε:
       
      Αναλυτικά το σχήμα επιδότησης της ΕΔΑ Αττικής:
       

       
      Οι τρέχουσες επιδοτήσεις & προσφορές με μια ματιά:
       

       
      Πηγή: https://www.b2green.gr/el/post/54815/xekina-to-neo-programma-epidotisis-egkatastaseon-thermansis-fysikou-aeriou-apo-tin-eda-attikis
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.