Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Τη δυνατότητα να μηδενίσουν το οικολογικό τους αποτύπωμα, δηλαδή την κατανάλωση ορυκτών πόρων που απαιτούνται για να καλύψουν τις ενεργειακές τους ανάγκες, προσφέρουν σε μεγάλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις οι σύγχρονες τεχνολογίες Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) σε συνδυασμό με τις πρόσφατες αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο.
       
      Στο μεταξύ, στην κατεύθυνση πιο φιλικών προς το περιβάλλον πρακτικών στρέφονται μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες ακολουθώντας τα «θέλω» ξένων επισκεπτών ευαισθητοποιημένων σε περιβαλλοντικά ζητήματα.
       
      Οι παραπάνω επισημάνσεις έγιναν, μεταξύ άλλων, στο πλαίσιο της ανοιχτής ημερίδας με θέμα «Περιβάλλον και τουρισμός» που πραγματοποιήθηκε χθες στο Πολιτιστικό Κέντρο του Μάλεμε στον Δήμο Πλατανιά, στο πλαίσιο του 6ου Θερινού Σχολείου Περιβαλλοντικής Δημοσιογραφίας.
       
      Ειδικότερα, ο καθηγητής εφαρμογών στο Τμήμα Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος στο ΤΕΙ Κρήτης Γιάννης Βουρδουμπάς μιλώντας με θέμα «Περιβάλλον και τουρισμός» αναφέρθηκε στις δυνατότητες που ανοίγονται από τις τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα των ΑΠΕ.
       
      «Σήμερα πλέον υπάρχει δυνατότητα έως και μηδενισμού του οικολογικού αποτυπώματος στα ξενοδοχεία και τις τουριστικές επιχειρήσεις μέσα από την αξιοποίηση ΑΠΕ και συγκεκριμένα της φωτοβολταϊκής τεχνολογίας, της ηλιοθερμίας και των αντλιών θερμότητας», σημείωσε ο κ. Βουρδουμπάς και πρόσθεσε ότι με αυτό τον τρόπο μπορεί να περιοριστεί δραστικά η χρήση ορυκτών καυσίμων που επιβαρύνουν σοβαρά το περιβάλλον εντείνουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
       
      Επεσήμανε ακόμα ότι η χρήση των τεχνολογιών αυτών μπορεί να καλύψει έως και πλήρως τις ενεργειακές ανάγκες ενός ξενοδοχείου αξιοποιώντας τις νέες δυνατότητες που δίνει η νομοθεσία, η οποία ορίζει, μεταξύ άλλων, ότι οι μονάδες που εγκαθιστούν φωτοβολταϊκά μπορούν να προσφέρουν την επιπλέον ενέργεια στο σύστημα, δημιουργώντας τελικά ένα θετικό γι’ αυτές ισοζύγιο μεταξύ συμβατικών και εναλλακτικών μορφών ενέργειας.
       
      «Ο νόμος αυτός ισχύει τώρα κι ένα μήνα και αρκετοί ξενοδόχοι έχουν δείξει ενδιαφέρον καθώς οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας είναι αφενός πιο φιλικές προς το περιβάλλον και αφετέρου μπορούν να αποδώσουν ένα κέρδος στον επιχειρηματία», σχολίασε καταλήγοντας ο κ. Βουρδουμπάς.
       
      Ο αντιπρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Χρήστος Μυλωνάκης μιλώντας με θέμα «Τουρισμός στη Δυτική Κρήτη» αναφέρθηκε στην θετική πίεση που ασκήθηκε και ασκείται από τους Σκανδιναβούς και άλλους Ευρωπαίους επισκέπτες προς τους τοπικούς επαγγελματίες του τουρισμού ώστε να γίνει πιο σεβαστό το περιβάλλον. Παράλληλα, υπογράμμισε τις σοβαρές ελλείψεις που υπάρχουν ακόμα σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο σε ό,τι αφορά τον αναπτυξιακό σχεδιασμό του τουρισμού (απουσία κτηματολογίου, δασολογίου, χωροταξικού σχεδιασμού κ.λπ.) καθώς και την ισχνή περιβαλλοντική συνείδηση που υπάρχει στην Ελλάδα με συνέπεια να κυριαρχούν φαινόμενα όπως η άναρχη δόμηση αλλά και να εντοπίζονται σοβαρές ελλείψεις σε υποδομές όπως οι βιολογικοί καθαρισμοί.
       
      Ο περιφερειακός σύμβουλος και γενικός διευθυντής του Ξενοδοχειακού Ομίλου Επιχειρήσεων «Caldera» Δρ. Κυριάκος Κώτσογλου περιέγραψε την περιβαλλοντική κουλτούρα και τις πρακτικές που έχει υιοθετήσει ο Όμιλος «Caldera» σε επίπεδο εξοικονόμησης ενέργειας, ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών ενέργειας, ανακύκλωσης, της διαχείρισης των αποβλήτων κ.ά.
       
      Τόνισε δε ότι οι φιλοπεριβαλλοντικές δράσεις δεν θα πρέπει να εξαντλούνται στη στάση που τηρεί κάποιος απέναντι στο φυσικό περιβάλλον, αλλά έχουν άμεση σχέση και πρέπει να επεκτείνονται σε κάθε τομέα της κοινωνικής ζωής, με πρωτοβουλίες και συνέργειες για την καταπολέμηση της ανισότητας μεταξύ των δύο φύλλων, της φτώχειας, του ρατσισμού κ.ά.
       
      Για την περιβαλλοντική επικοινωνία και τη ταξιδιωτική δημοσιογραφία μίλησαν οι Φανή Γαλατσοπούλου και Κλειώ Κεντερελίδου που εργάζονται ως ειδικό επιστημονικό προσωπικό στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ στο Α.Π.Θ.
       
      Πηγή: http://polytexnikanea.gr/WP3/?p=49478
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε φάση ολοκλήρωσης είναι πλέον ο αυτοκινητόδρομος του άξονα Αντίρριο-Ιωάννινα, γνωστότερος ως Ιόνια Οδό. Σήμερα, πριν από λίγο παραδόθηκε στην κυκλοφορία το προτελευταίο τμήμα από τον Ανισόπεδο Κόμβο Αμφιλοχίας έως και την παράκαμψη Άρτας, μήκους 27 περίπου χιλιομέτρων. Σημειώνεται πως μέχρι το απόγευμα θα δοθούν στην κυκλοφορία και τα 2 ρεύματα.
       
      Στην τελετή παράδοσης πραβρέθηκε ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ.Καχριμάνης και πλήθος τοπικών φορέων. Το τμήμα που παραδόθηκε είναι ένα από τα δυσκολότερα της Ιόνιας Οδού καθώς παρακάμπτονται οι στροφές της περιοχής Μενιδίου και η διάρκεια της διαδρομής από Α/Κ Αμφιλοχίας έως και Παράκαμψη Άρτας, μειώνεται σχεδόν στο μισό και από 40 λεπτά που διαρκεί σήμερα μέσω υφιστάμενης εθνικής οδού, δε θα ξεπερνά τα 20 λεπτά μέσω Ιόνιας Οδού.
       
      Με την παράδοση αυτών των επιπλέον 27 χιλιομέτρων, η Ιόνια Οδός γίνεται ένας ενιαίος κλειστός αυτοκινητόδρομος συνολικού μήκους 182 χιλιομέτρων. Σύμφωνα με πληροφορίες της παραχωρησιούχου στο ypodomes.com από αύριο θα διακοπεί η κυκλοφορία στο τμήμα Φιλιππιάδα-Πέρδικα μέχρι τις 2 Αυγούστου για να γίνει το κούμπωμα με το βόρειο τελευταίο υπό κατασκευή τμήμα Πέρδικα-Εγνατία μήκους 14χλμ και εντός Αυγούστου, θα παραδοθούν σε κυκλοφορία δημιουργώντας τον πλήρη αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού με μήκος 196χλμ.
       
      Το σύνολο του τμήματος διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας και Λ.Ε.Α. καθόλο το μήκος του, ενώ στα τεχνικά του χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται 5 γέφυρες, 22 άνω και κάτω διαβάσεις και 34 οχετοί.
       
      Στις θέσεις 105 χλμ., 116 χλμ. και 128 χλμ. στη διάθεση των χρηστών βρίσκονται χώροι προσωρινής στάθμευσης με W.C, ενώ στο τμήμα συναντάται ο Ημικόμβος Κομποτίου στο 125,7 χλμ. ο οποίος συνδέει την Ιόνια Οδό με την υφιστάμενη εθνική οδό Αντιρρίου – Άρτας.
       
      Πλέον, το ταξίδι από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα, μέσω των λειτουργούντων τμημάτων της Ιόνιας Οδού, θα διαρκεί περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά, αντί σχεδόν 3,5 ωρών που απαιτούνταν μέσω της υφιστάμενης εθνικής οδού. Με την πλήρη ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου, η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί σε μόλις 1 ώρα και 30 λεπτά. Ακολουθεί σχετικό βίντεο του Ypodomes.com με την πρώτη περιήγηση στο παραδοθέν τμήμα.
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Το πρώτο έργο διαχείρισης νερού με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας σε αντλιοστάσιο στην Ελλάδα, είναι γεγονός στο αντλιοστάσιο του Τσιβαρά Αποκορώνου, στα Χανιά, στην Κρήτη.
       
      Τώρα, στο συγκεκριμένο αντλιοστάσιο, η διαχείριση του νερού θα γίνει με ηλιακή ενέργεια καθώς εγκαταστάθηκαν φωτοβολταϊκά συστήματα.
       
      Έτσι, επιτυγχάνεται σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας για τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ) και ταυτόχρονα συντελείται μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου.
       
      Όπως ανακοίνωσε ο ΟΑΚ, με επιτυχία ολοκληρώθηκε η προμήθεια και εγκατάσταση Φωτοβολταϊκών Συστημάτων στην δεξαμενή νερού του ΟΑΚ Α.Ε. στο Αντλιοστάσιο Τσιβαρά «για την οδήγηση και λειτουργία νέων ηλεκτροκίνητων αντλιών άντλησης νερού μέσω ηλιακής ενέργειας».
       
      Μάλιστα, ημερίδα παρουσίασης του έργου θα πραγματοποιηθεί σήμερα στις 7 μ.μ. στο τμήμα Δυτικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ).
       
      Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, «το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα ΧΜ ΕΟΧ 2009-2014, Χρηματοδοτικός Μηχανισμός Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Θεματική Περιοχή: GR03-Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας) με συνολικό προϋπολογισμό 558.906,05 € και φορέα διαχείρισης το ΚΑΠΕ (Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας) με απώτερο στόχο την αύξηση της χρήσης τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και τη συνακόλουθη μείωση των Εκπομπών των Αερίων του Θερμοκηπίου. Εκτός από την σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας για τον ΟΑΚ Α.Ε. το συγκεκριμένο έργο είναι το μοναδικό και το πρώτο που έχει υλοποιηθεί σε αντλιοστάσιο στην Ελλάδα».
       
      Το έργο περιλαμβάνει:

      Προμήθεια και εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πλαισίων τεχνολογίας κρυσταλλικού πυριτίου.
      Προμήθεια και εγκατάσταση μεταλλικών βάσεων στήριξης των Φ/Β πλαισίων.
      Καλωδιώσεις / Πίνακες.
      Inverter/ Drive.
      Αντλίες: Οι νέες αντλίες θα είναι υψηλής απόδοσης ΙΕ3.
      Συστήματα Ελέγχου.
      Τεχνικές Εργασίες.
      Μεταλλικό Στέγαστρο Δεξαμενής.
      Ο Μετρητικός εξοπλισμός περιλαμβάνει: Μέτρηση Μετεωρολογικών Δεδομένων στο αντλιοστάσιο, μέτρηση Ηλεκτρικών Μεγεθών ΑC και DC κυκλωμάτων, μέτρηση υδραυλικών μεγεθών ανά αντλία και ανά αντλιοστάσιο συνολικά, μέτρηση Στάθμης Δεξαμενής του αντλιοστασίου.

       
      Η εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας ξεπερνά τις 190 MWh/έτος και η αντίστοιχη αποφυγή εκπομπών CO2 τους 144 τόνους/έτος.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CF%83%CF%84%CE%B1-%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%AC-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%BF-%CE%B4%CE%B9/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Νεκροταφείο που χρονολογείται τον 5ο - 6ο αιώνα βρέθηκε κατά τις εργασίες που γίνονται για τον TAP, στην ευρύτερη περιοχή της Γεμιστής, Αλεξανδρούπολης.
       
      Πιο συγκεκριμένα, τις τελευταίες ημέρες οι εργασίες του ΤΑP στην περιοχή, έφεραν στο φως 73 τάφους, στο σημείο όπου θα ενωθεί ο αγωγός με την Τουρκία.
       
      Την πρώτη μέρα αυτής της ανακάλυψης κανένας δεν πίστευε πως ο αριθμός των τάφων θα φτάσει στους 73!
       
      Πρόκειται για ένα εύρημα μεγάλης αρχαιολογικής σημασίας αφού οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο, όπως προείπαμε, για τάφους του 5ου - 6ου αιώνα.
       
      Να επισημάνουμε πως ο ΤΑP σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Έβρου με αίσθημα κοινωνικής ευθύνης σταμάτησαν αμέσως τις εργασίες, ώσπου να χαρτογραφηθούν οι τάφοι και να μεταφερθούν από εκείνο το σημείο έως το τέλος της βδομάδας.
       
      Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που κατά τις εργασίες του ΤΑP βρίσκονται αρχαία ευρήματα, μιας και πριν από λίγους μήνες είχε βρεθεί στην περιοχή της Παλαγίας αρχαίος ναός.
       
      Πηγή: Όλια Γκαντανίδου - http://www.e-evros.gr/gr/eidhseis/3/entopisthke-arxaio-nekrotafeio-kata-tis-ergasies-toy-tap-sth-gemisth-ebroy/post32932
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην έκδοση της οικοδομικής άδειας για την κατασκευή του γηπέδου της ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια προχώρησε σήμερα το υπουργείο Περιβάλλοντος.
       
      Σύμφωνα με την άδεια, το γήπεδο θα κατασκευαστεί σε οικόπεδο 29,1 στρεμμάτων.
       
      Tο κτίριο του γηπέδου θα έχει κάλυψη 13.230 τετραγωνικά μέτρα, έκταση 29.505 τετραγωνικά και μέγιστο ύψος 20,30 μέτρα (4 όροφοι).
       
      Επίσης θα περιλαμβάνει ακόμα 14.313 τμ. υπογείων χώρων (180 θέσεις στάθμευσης).
       
      Στην άδεια δόμησης περιλαμβάνεται και η άδεια για την κοπή δέντρων από το Άλσος της Νέας Φιλαδέλφειας, καθώς επετράπη η «θυσία» περίπου έξι στρεμμάτων για το γήπεδο και τη διάνοιξη δρόμου περιμετρικά αυτού.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/919917/article/epikairothta/ellada/ekdo8hke-h-oikodomikh-adeia-gia-to-ghpedo-ths-aek
       
      Η απόφαση εδώ: https://diavgeia.gov.gr/decision/view/6%CE%92%CE%92%CE%994653%CE%A08-%CE%A5%CE%9E%CE%9E
      Περισσότερα...

      1

    • Α.ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ

      Παράταση 40 ημερών στη διαδικασία ανάρτησης των δασικών χαρτών δίνει το υπουργείο Περιβάλλοντος.
       
      Η παράταση θα περιλαμβάνεται σε τροπολογία που θα κατατεθεί σε σχέδιο νόμου του υπ. Eσωτερικών που συζητείται αυτές τις μέρες στη βουλή.
       
      Υπενθυμίζεται ότι έχει δοθεί ήδη μια προθεσμία στη διαδικασία ανάρτησης η οποία θα έληγε κανονικά μεθαύριο Πέμπτη.
       
      Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος, «η παράταση σκοπεύει να δώσει επαρκή χρόνο σε όλους τους ενδιαφερόμενους ώστε να εξαντλήσουν εντός του Αυγούστου και μέχρι τις 7 Σεπτεμβρίου, όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να αποφευχθεί ο μεγάλος συνωστισμός που υπάρχει στις αρμόδιες υπηρεσίες, λόγω της μεγάλης προσέλευσης του κοινού.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/919906/article/epikairothta/ellada/paratash-40-meres-stoys-dasikoys-xartes
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Νομιμοποιήσεων αυθαιρεσιών... ουκ έστιν τέλος. Το υπουργείο Περιβάλλοντος ανακοίνωσε την έβδομη παράταση στις προθεσμίες του σχετικού ν. 4178/13, καθώς η συζήτηση του νέου σχεδίου νόμου (επίσης για τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων) μετατέθηκε για τον Σεπτέμβριο. Με τον τρόπο αυτό η δεκαοκτάμηνη προθεσμία του αρχικού νόμου έχει πλέον φθάσει... τους 49 μήνες και συνεχίζει.
       
      Ειδικότερα, η ρύθμιση για τα αυθαίρετα πήρε δίμηνη παράταση έως τις 23 Σεπτεμβρίου, με το υπουργείο Περιβάλλοντος να τοποθετεί στις αρχές του ίδιου μήνα τη συζήτηση και ψήφιση του νέου πλαισίου, που θα διαδεχθεί το ισχύον. Το νέο πλαίσιο δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση σχεδόν πριν από ένα έτος, τον Σεπτέμβριο του 2016. Ωστόσο, η κατάθεσή του στη Βουλή καθυστέρησε λόγω της αλλαγής υπουργού από τον Πάνο Σκουρλέτη στον Γιώργο Σταθάκη, και βγήκε από την «πρώτη γραμμή» των προτεραιοτήτων του υπουργείου λόγω της διαπραγμάτευσης για τη νέα συμφωνία. Τελικά κατατέθηκε για έλεγχο στην Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής στις αρχές Ιουνίου.
       
      Με δεδομένο ότι το νέο πλαίσιο προβλέπει μειώσεις σε αρκετές από τις κατηγορίες των προστίμων νομιμοποίησης, οι ρυθμοί δήλωσης νέων αυθαιρέτων έχουν μειωθεί σημαντικά. Σύμφωνα με στοιχεία από τη βάση δεδομένων του ΤΕΕ, στις αρχές Ιουνίου το σύνολο των πολεοδομικών αυθαιρεσιών που είχαν δηλωθεί μέσω του ν. 4178/13 έφθαναν τις 612.000 (ακόμα 260.000 αυθαίρετα είχαν δηλωθεί στον ν. 4014/11 και 303.000 αυθαίρετα είχαν «μεταφερθεί» από τη μια ρύθμιση στην άλλη μετά την ακύρωση της πρώτης από το ΣτΕ). Ενδιαφέρον όμως είναι το γεγονός ότι από τις 612.000 που είχαν δηλωθεί στον νέο νόμο, το ένα τρίτο (περίπου 206.000) παρέμενε στο «κατώφλι» της ρύθμισης, δεν είχε δηλαδή ξεκινήσει τη διαδικασία καταβολής του παραβόλου και των δόσεων του προστίμου. Αντίστοιχος αριθμός (219.000 δηλώσεις) είχε αποπληρώσει όλο το πρόστιμο, ολοκληρώνοντας τη διαδικασία. Συνυπολογίζοντας τα έσοδα των δύο διαδοχικών νόμων για τα αυθαίρετα, το ποσό που έχει συγκεντρωθεί στο Πράσινο Ταμείο έχει πλέον ξεπεράσει το 1,89 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι στον ν. 3843/10 για την «τακτοποίηση» ημιυπαίθριων δηλώθηκαν ακόμα 890.021 μικρές πολεοδομικές παρανομίες και συγκεντρώθηκαν 933,5 εκατ. ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/919807/article/epikairothta/ellada/evdomh-paratash-gia-taktopoihsh-twn-ay8airetwn
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Όλη η αγορά, όλα τα επαγγέλματα που έχουν σχέση με την κατοικία, περιμένουν εδώ και δύο χρόνια το «Εξοικονομώ κατ΄οίκον ΙΙ». Ως σήμερα, από το 2015, έχουν γίνει κοντά 18-19 δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων για το περίφημο «Εξοικονομώ ΙΙ» και την εκκίνησή του, αλλά όλες έχουν διαψευστεί.
       
      Αυτές τις ημέρες τα υπουργεία Οικονομίας & Ανάπτυξης και, Περιβάλλοντος & Ενέργειας, επανέρχονται με «προβλέψεις» για προκήρυξη το Σεπτέμβριο, ενώ όπως πληροφορείται η Voria.gr, μάλλον στο «Εξοικονομώ» και στη διάθεση πρόσθετων κονδυλίων για να χρηματοδοτηθούν αρκετές από τις χιλιάδες των αιτήσεων που είχαν μείνει εκτός από το «Εξοικονομώ Ι», θα αναφερθεί και ο πρωθυπουργός στην ομιλία του στο πλαίσιο των εγκαινίων της 82ης ΔΕΘ.
       
      Το πρόγραμμα είναι καλό, εξασφαλίζει υψηλές επιδοτήσεις, δάνεια πολύ χαμηλότοκα και, δουλειά για τους απασχολούμενους σε πολλά επαγγέλματα, ήτοι είναι ένα πρόγραμμα με ξεκάθαρα θετικό κοινωνικό, περιβαλλοντικό και οικονομικό πρόσημο.
       
      Όμως το βέβαιο είναι, ότι το «Εξοικονομώ κατ’ Οίκον ΙΙ», αργεί να ενεργοποιηθεί και χρήματα από το Πρόγραμμα δεν πρόκειται να πέσουν στην αγορά, πριν τον Ιούνιο του 2018 ή, κατά τους πλέον αισιόδοξους, πριν τον Ιανουάριο του 2018.
       
      Είχαμε δηλώσεις ξανά και ξανά για το νέο «Εξοικονομώ», το οποίο δεν μπορούσε να «περπατήσει» πριν ολοκληρωθεί ο νέος ΚΕΝΑΚ- ο Κανονισμός Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων- με την αναθεώρηση του ΚΕΝΑΚ 2010 να έχει καθυστερήσει με ευθύνη της πολιτείας, όπως έχουν καταγγείλει ΠΟΜΙΔΑ και φορείς της αγοράς.
       
      Ο ΚΕΝΑΚ 2017 έχει εκδοθεί, έστω μετά από καθυστερήσεις και τον Αύγουστο αναμένεται να βγουν από το ΤΕΕ και οι Τεχνικές Οδηγίες. Αλλά για να προκηρυχθεί το «Εξοικονομώ ΙΙ», θα πρέπει να εκπληρωθούν και άλλες φάσεις της διαδικασίας. Θα πρέπει να συνταχθεί και να δημοσιευτεί ο Οδηγός του Προγράμματος, να γίνει το πληροφοριακό σύστημα, να κλείσει στο τέλος Αυγούστου η κατάθεση προτάσεων των Τραπεζών που θα συμβληθούν με το ΕΤΕΑΝ και θα συνδεθούν με το Πρόγραμμα (σ.σ για τη χορήγηση χαμηλότοκων δανείων), να γίνει το σύστημα διεπαφής των Τραπεζών με το πληροφοριακό σύστημα του Προγράμματος.
       
      Με αυτά και αυτά, δεν υπάρχει περίπτωση μία στο εκατομμύριο, να βγει κανονικά το «Εξοικονομώ ΙΙ» στην αγορά, το Σεπτέμβριο. Ίσως, μέσα στο Σεπτέμβριο γίνει κάποια προδημοσίευση της προκήρυξης, ίσως δοθούν διαβεβαιώσεις του τύπου «….ξεκινάει το Εξοικονομώ», αλλά ως γνωστόν, η προκήρυξη, δεν συνεπάγεται ούτε ένταξη σε ένα πρόγραμμα, ούτε εκταμίευση ενισχύσεων.
       
      Αγανακτισμένες με τις καθυστερήσεις στο «Εξοικονομώ ΙΙ», είναι οι επιχειρήσεις του κλάδου των κατασκευών και ειδικά όσες ασχολούνται με την ενεργειακή αναβάθμιση κτηρίων, όπως και οι μηχανικοί που εξασφαλίζουν κάποια έσοδα με την έκδοση των ενεργειακών πιστοποιητικών και την παρακολούθηση των έργων.
       
      Η αγανάκτησή τους δε, είναι απολύτως κατανοητή όταν από τέτοια προγράμματα, τις ανακαινίσεις και τα ξενοδοχειακά projects, περιμένει να κινηθεί κάπως η αγορά κατοικίας και των μικρών ιδιωτικών έργων.
       
      Από το «Εξοικονομώ ΙΙ» περιμένουν να δουλέψουν μηχανικοί, κουφωματάδες, αλουμινάδες, εταιρείες μονώσεων, εγκατάστασης συστημάτων θέρμανσης- ψύξης ( Φ/Αέριο και φωτοβολταϊκά), τεντάδες, εταιρείες εγκατάστασης αλλά και κατασκευής και εμπορίας δομικών υλικών και ενεργειακών συστημάτων.
       
      Ευτυχώς τουλάχιστον, τα υπουργεία ΥΠΟΙΑΝ και ΥΠΕΝ ανταποκρίθηκαν στις παροτρύνσεις που δέχθηκαν από φορείς της αγοράς και εξασφάλισαν συνολικά 135 εκατομμύρια, για να χρηματοδοτηθούν αιτήσεις που μείνανε εκτός του «Εξοικονομώ Ι», ελλείψει πόρων. Με αυτά τα κονδύλια θα ικανοποιηθούν περίπου 15.500 αιτήσεις, από τις σχεδόν 35.000 αιτήσεις που είχαν μείνει εκτός του προηγουμένου Προγράμματος.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CE%B5%CE%BE%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CF%8E-%CE%BA%CE%B1%CF%84-%CE%BF%CE%AF%CE%BA%CE%BF%CE%BD-%CE%B9%CE%B9-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%AD%CF%83%CE%B1-%CF%84%CE%BF/
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Ποια είναι τα οφέλη που περιμένουν οι οδηγοί από τα αυτόνομα οχήματα και σε ποιες περιπτώσεις θα χρησιμοποιούσαν περισσότερο τη δυνατότητα μετακίνησης με το Ι.Χ. τους, χωρίς να χρειάζεται να αγγίζουν το τιμόνι;
      Για να απαντήσει σε αυτά τα ερωτήματα, η Bosch πραγματοποίησε πρόσφατα έρευνα σε σε έξι χώρες (Βραζιλία, Κίνα, Γερμανία, Γαλλία, Ιαπωνία και Η.Π.Α), ζητώντας από όσους συμμετείχαν να καταδείξουν ποιες επιλογές προκρίνουν οι ίδιοι, από τις δυνατότητες που προσφέρει η αυτοματοποιημένη οδήγηση.
       
      Έτσι, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων εξέφρασε την προτίμηση της προς τα αυτόματα οχήματα όσον αφορά τη διάνυση μεγάλων αποστάσεων (67%) και τη πραγματοποίηση ταξιδιών αναψυχής (61%).
       
      Εξίσου η πλειοψηφία των οδηγών αναμένει πως η αυτοματοποιημένη οδήγηση θα προσδώσει μεγαλύτερη ευκολία (68%) και ασφάλεια (60%) σε πολλές καθημερινές καταστάσεις όπως : η διαδικασία της στάθμευσης (65%), η αναζήτηση χώρου στάθμευσης στο κέντρο της πόλης (60%) και η άνευ στρες πλοήγηση σε καταστάσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης.
       
      Επιπλέον στο ερώτημα για το πού πρόκειται να χρησιμοποιηθεί ο χρόνος που εξοικονομείται μέσω της αυτόνομης οδήγησης, το μεγαλύτερο ποσοστό (63%) απάντησε “απολαμβάνοντας τη διαδρομή”, ενώ μια ελαφρώς μικρότερη μερίδα οδηγών (61%) απάντησε “συνομιλώντας με τους επιβάτες”.
       
      Όπως είναι γνωστό, η αυτοματοποιημένη οδήγηση υπόσχεται να αλλάξει τα δεδομένα στις μετακινήσεις με Ι.Χ., μετατρέποντας τους οδηγούς σε επιβάτες και τα αυτοκίνητα σε οδηγούς. Στο εγγύς μέλλον, τα αυτοκίνητα θα είναι σε θέση να κινούνται ανεξάρτητα, απλά και μόνο με το πάτημα ενός κουμπιού από τον οδηγό.
       

       

       
       
      Κατ’ αυτό τον τρόπο η συμμόρφωση με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και τα όρια ταχύτητας θα είναι πλέον γεγονός, καθιστώντας ασφαλέστερη την οδήγηση στους δρόμους. Οι επιλογές που προσφέρει η αυτοματοποιημένη οδήγηση καθιστούν τα αυτοκίνητα πιο ελκυστικά για πολλούς καταναλωτές. Ειδικά για τους άνδρες οδηγούς οι νέες τεχνολογίες αποτελούν σημαντικό κριτήριο αγοράς (52%).
       
      Για την έρευνα σχετικά με την αυτοματοποιημένη οδήγηση, η Bosch ζήτησε τη γνώμη περίπου 6.000 ατόμων στις έξι χώρες, τα οποία διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης. Σε κάθε χώρα συμμετείχαν 1.000 άτομα ηλικίας 16 ετών και άνω. Οι συμμετέχοντες επιλέχθηκαν βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από την Bosch και τη Lightspeed Research.
       
      Παράλληλα η Bosch σε συνεργασία με τη Mercedes-Benz, εγκαινίασαν σήμερα έναν αυτόματο χώρο στάθμευσης valet στο μουσείο της κορυφαίας αυτοκινητοβιομηχανίας στη Στουτγάρδη. Από το 2018 όταν και θα διατεθεί στους επισκέπτες του μουσείου, κάθε ενδιαφερόμενος θα μπορεί να προχωρήσει στην ενοικίαση αυτοκινήτου μέσα από μια εφαρμογή για smartphone, με το αυτοκίνητο να κατευθύνεται αυτόνομα προς το σημείο παραλαβής.
       

       
       
      Για την επιστροφή του αυτοκινήτου αρκεί η τοποθέτησή του σε έναν ειδικό χώρο, και μόνο του όπως μπορούμε να δούμε και στο βίντεο αυτό θα βρει ελεύθερη θέση και θα σταθμεύσει μέσα στο χώρο, καθοδηγούμενο από τους αισθητήρες του αλλά και την υποδομή που βρίσκεται εγκατεστημένη στο κτίριο και την οποία έχει αναπτύξει η Bosch.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/bosch-%CE%B7-%CE%BF%CE%B4%CE%AE%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%AF-r14560
      Περισσότερα...

      20

    • Engineer

      Σημαντική άνοδο καταγράφει η κατανάλωση φυσικού αερίου στην Ελλάδα κατά το τελευταίο ενάμησι έτος, γεγονός που οφείλεται εν μέρει στην ενεργειακή κρίση του χειμώνα που μας πέρασε.
       
      Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ε.Ε., το 2016 η κατανάλωση στη χώρα μας αυξήθηκε κατά 30% ετησίως και ήταν η εντονότερη πανευρωπαϊκά, ενώ η τάση συνεχίστηκε και φέτος στο α’ τρίμηνο με άνοδο 44% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
       
      Όπως είναι φυσικό, μεγάλο μέρος της αύξησης της κατανάλωσης οφείλεται στον δύσκολο χειμώνα που μας πέρασε, ο οποίος είχε ως αποτέλεσμα αυξημένα μεγέθη τόσο για το 2016, όσο και για φέτος. Πάντως, η αιτία δεν εξαντλείται στην ενεργειακή κρίση και ερμηνεύεται και ως άνοδος της ζήτησης ούτως ή άλλως.
       
      Όσον αφορά τα στοιχεία για το α’ τρίμηνο του 2017, ξεχωρίζει το γεγονός ότι η Αλγερία προμήθευσε το 86% των ποσοτήτων που κατανάλωσε η χώρα μας, μέσω φορτίων LNG, τόσο προγραμματισμένων, όσο και έκτακτων που παρήγγειλε η ΔΕΠΑ για να καλύψει τις ενεργειακές ελλείψεις.
       
      Αναφορικά με τις τιμές, η τιμή χονδρεμπορικής για το αέριο μέσω αγωγών ήταν 15,54 ευρώ/MWh στο α’ τρίμηνο και για το LNG ήταν 25,14 ευρώ/MWh. Η τελική τιμή για τους καταναλωτές ήταν 7,50 λεπτά/KWh, αν και η τιμή για τους βιομηχανικούς καταναλωτές ήταν 2,90 λεπτά/KWh, η οποία είναι και η δεύτερη υψηλότερη πανευρωπαϊκά.
       
      Πηγή: https://energypress.gr/news/ayxisi-44-stin-katanalosi-aerioy-sto-trimino-sta-ypsi-oi-times-gia-tis-viomihanies
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Τουλάχιστον σαράντα πέντε κτίρια κρίθηκαν μη κατοικήσιμα στην Κω από τους ελέγχους και τις αυτοψίες των τεχνικών κλιμακίων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που βρέθηκαν στο νησί αμέσως μετά τον σεισμό των 6,6 Ρίχτερ.
       
      Συνολικά από τις 140 αυτοψίες και πρωτοβάθμιους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν από τις 21 έως τις 23 Ιουλίου, οι 63 αφορούν κατοικίες, εκ των οποίων 31 κρίθηκαν κατοικήσιμες και 32 μη κατοικήσιμες, οι 60 αφορούν επαγγελματικούς χώρους, εκ των οποίων 47 κρίθηκαν κατοικήσιμοι και 13 μη κατοικήσιμοι.
       
      Οι υπόλοιπες 17 αυτοψίες αφορούν ιερούς ναούς, δημόσια κτίρια, αποθήκες και λοιπά κτήρια. Η διενέργεια των αυτοψιών συνεχίζεται.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Polla_ktiria_krithikan_mi_katoikisima_stin_Ko_/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στον ειδικά διαμορφωμένο ιστότοπο http://floods.ypeka.gr/ αναρτήθηκαν σε δημόσια διαβούλευση τα προσχέδια για το σύνολο των Υδατικών Διαμερισμάτων της χώρας, στο πλαίσιο εφαρμογής της Οδηγίας 2007/60/ΕΚ «Αξιολόγηση και Διαχείριση Κινδύνων Πλημμύρας» και την ΚΥΑ Η.Π. 31822/1542/Ε103/2010.
       
      Η Ειδική Γραμματεία Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ως επισπεύδουσα υπηρεσία, προχωρά με γρήγορους ρυθμούς στην κατάρτιση των Σχεδίων Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας (ΣΔΚΠ). Ειδικότερη έμφαση θα δοθεί:
       
      · στη μείωση των δυνητικά αρνητικών συνεπειών που οι πλημμύρες έχουν για την ανθρώπινη υγεία, το περιβάλλον (οικολογικά ευαίσθητες περιοχές, παράκτιες ζώνες κλπ), την πολιτιστική κληρονομιά και την οικονομική δραστηριότητα,
       
      · σε πρωτοβουλίες που δεν αφορούν σε κατασκευαστικά έργα και δράσεις για τη διαχείριση των κινδύνων πλημμύρας ή/και στη μείωση των πιθανοτήτων επέλευσης πλημμύρας και
       
      · στα αναγκαία κατασκευαστικά και μη μέτρα για την επίτευξη των ανωτέρω στόχων, μεταξύ των οποίων και μέτρα για την προστασία των ευαίσθητων οικολογικών περιοχών και παράκτιων περιοχών.
       
      Στόχος κάθε Σχεδίου είναι η κατάρτιση ενός Προγράμματος Μέτρων, τα οποία θα καλύπτουν όλες τις πτυχές της διαχείρισης και διακρίνονται με βάση τις προδιαγραφές της Οδηγίας 2007/60/ΕΚ και των καθοδηγητικών κειμένων σε τέσσερις βασικές ομάδες: Πρόληψη, Ετοιμότητα, Προστασία και Αποκατάσταση. Στο πλαίσιο των ανωτέρω Μέτρων δύναται να περιλαμβάνονται δράσεις για την προώθηση βιώσιμων πρακτικών χρήσης γης, τη βελτίωση της ανάσχεσης της πλημμυρικής απορροής, καθώς και την ελεγχόμενη κατάκλυση ορισμένων περιοχών σε περίπτωση πλημμύρας.
       
      Όλοι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποστείλουν απόψεις εγγράφως ή ηλεκτρονικά στην ακόλουθη Δ/νση:
       
      Ταχ. Δ/νση : Αμαλιάδος 17
       
      Ταχ. Κωδ: 115 23, Αθήνα
       
      Δ/νση ηλ/κού ταχ/μείου: [email protected]
       
      Στοιχεία: http://floods.ypeka.gr/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με την επέκταση των εργασιών της σε νέους τομείς, η ΔΕΗ ευελπιστεί πως θα μπορέσει να αναπληρώσει τις απώλειες από τη συρρίκνωση της παρουσίας της τον χώρο της ηλεκτρικής ενέργειας.
       
      Τη δραστηριοποίηση της στην αγορά φυσικού αερίου σχεδιάζει η ΔΕΗ, η οποία έχει προχωρήσει στην προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη συμβούλου που θα εκπονήσει σχετική μελέτη.
       
      Μάλιστα όπως προκύπτει από την προκήρυξη του διαγωνισμού, η ΔΕΗ εξετάζει το ενδεχόμενο δραστηριοποίηση της τόσο στη λιανική, όσο και στη χονδρική αγορά φυσικού αερίου, όπως επίσης και στην αγορά συμπιεσμένου, υγροποιημένου φυσικού αερίου και δικτύων διανομής.
       
      Αναλυτικότερα οι υπηρεσίες που καλείται να παρέχει ο σύμβουλος στη ΔΕΗ έχουν τρία βασικά τμήματα:
       
      • Ανάλυση αγοράς προμήθειας (retail) φυσικού αερίου, διαμόρφωση στρατηγικής δραστηριοποίησης στην αγορά αυτή και ανάπτυξη Επιχειρησιακού Σχεδίου
      • Διαμόρφωση στρατηγικής στη χονδρεμπορική αγορά φυσικού αερίου.
      • Ανάλυση υποδομών συμπιεσμένου ΦΑ, υγροποιημένου ΦΑ και δικτύων Διανομής φυσικού αερίου και κατάρτιση μελετών σκοπιμότητας για τη δραστηριοποίηση στις εν λόγω αγορές στις γεωγραφικές περιοχές που θα υποδείξει η ΔΕΗ.
       
      Επιπρόσθετα, ο σύμβουλος θα πρέπει να υποστηρίξει την ΔΕΗ στην παρουσίαση του συνολικού στρατηγικού σχεδίου στους βασικούς εμπλεκόμενους φορείς προκειμένου να δοθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις για την έναρξη των διαδικασιών δραστηριοποίησης.
       
      Μάλιστα οι υπηρεσίες θα πρέπει να υλοποιηθούν πλήρως εντός πέντε μηνών από την έναρξη ισχύος της σύμβασης
       
      Οι όροι του διαγωνισμού
       
      Πρέπει να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός λήγει στις 8 Αυγούστου, έχει τίτλο «Εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας και επιχειρηματικού σχεδίου για τη διείσδυση της ΔΕΗ στην αγορά φυσικού αερίου στην Ελλάδα» και ο συνολικός προϋπολογισμός του διαγωνισμού ανέρχεται σε 500.000 ευρώ.
       
      Η ΔΕΗ καλεί τους ενδιαφερόμενους να συμμετάσχουν σε ηλεκτρονικό διαγωνισμό με ανοιχτή διαδικασία με χρήση της πλατφόρμας του Συστήματος Ηλεκτρονικών Συμβάσεων της επιχείρησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://sapwasrmprd.dei.gr/irj/portal.
      Κριτήριο ανάθεσης του έργου είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομικής άποψης προσφορά, η οποία προσδιορίζεται βάσει της βέλτιστης σχέσης ποιότητας – τιμής.
       
      Η ΔΕΗ έχει την option να αυξήσει μέχρι 30% τον συνολικό προϋπολογισμένο συμβατικό τίμημα σε περίπτωση που λόγω απρόβλεπτων περιστάσεων καταστεί απαραίτητη η παροχή συμπληρωματικών υπηρεσιών για την αρτιότητα του έργου, χωρίς ο ανάδοχος να έχει το δικαίωμα να ζητήσει αύξηση των τιμών μονάδας της αμοιβής του ή να εγείρει άλλες απαιτήσεις.
       
      Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού μπορούν να συμμετάσχουν σε αυτόν φυσικά η νομικά πρόσωπα ή και κοινοπραξίες που να έχουν μέσο ετήσιο ειδικό κύκλο εργασιών τα τρία τελευτά χρόνια 10 εκατ. ευρώ, σε δραστηριότητες σχετικές με το αντικείμενο του διαγωνισμού.
       
      Επίσης ο ανάδοχος του έργου θα πρέπει να έχει υλοποιήσει κατά τη διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών, έργα παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών σε εταιρείες του κλάδου του φυσικού αερίου εκ των οποίων ένα τουλάχιστον με τίμημα μεγαλύτερο 100.000 ευρώ.
       
      Οι διαγωνιζόμενοι μαζί με την προσφορά τους πρέπει να υποβάλλουν εγγυητική επιστολή συμμετοχής ύψους 100.000 ευρώ.
      Τέλος, όπως προβλέπεται από το διαγωνισμό κατά την υπογραφή της σύμβασης ο υποψήφιος ανάδοχος θα πρέπει να αντικαταστήσει την εγγυητική επιστολή συμμετοχής στο διαγωνισμό με εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης, ίσης με το 5% του συμβατικού τιμήματος.
       
      Πηγή: www.worldenergynews.gr
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σχέδιο δράσης για την βέλτιστη διαχείριση και αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των φορέων κοινωνικής ασφάλισης παρουσιάζει σήμερα το υπουργείο Εργασίας στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδιασμού αξιοποίησης μιας περιουσίας που πλέον δεν ξεπερνά τα 9 με 9,5 δισ. ευρώ και η οποία για χρόνια είτε παρέμενε... αραχνιασμένη, είτε χρησιμοποιήθηκε από τις κυβερνήσεις του παρελθόντος για να εξυπηρετήσει πολιτικές και πολλές φορές μικροπολιτικές σκοπιμότητες.
       
      Στόχος της ηγεσίας του ΕΦΚΑ και του υπουργείου Εργασίας είναι ο σχεδιασμός αυτός αφενός να οδηγήσει στη μείωση των λειτουργικών εξόδων του υπερ-ταμείου, που δαπανά σήμερα 25 εκατ. ευρώ για ενοίκια, ενώ διαθέτει ακίνητη περιουσία αξίας 1,4 δισ. ευρώ, αφετέρου να επιφέρει καλύτερες αποδόσεις για την κινητή περιουσία του ΕΦΚΑ που σήμερα είναι ...παρκαρισμένη στην Τράπεζα της Ελλάδος σε ποσοστό σχεδόν 70%, ενώ υπάρχουν δύο εξειδικευμένες εταιρείες διαχείρισης περιουσίας, που όμως και αυτές λειτουργούν με τελείως διαφορετικό θεσμικό πλαίσιο...
       
      Ήδη, ειδική επιτροπή με τη συμμετοχή και στελεχών της εταιρείας της Βορείου Ιρλανδίας που έχει αναλάβει σύμβουλος της ελληνικής κυβέρνησης για θέματα εισφορών και εσόδων του ΕΦΚΑ, έχει προχωρήσει στην σύνταξη έκθεσης για την καταγραφή της ακίνητης περιουσίας και των βελτιώσεων του νομοθετικού πλαισίου που προσδιορίζει το καθεστώς αξιοποίησης, καθώς και τον στρατηγικό σχεδιασμό υλοποίησης για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης. Στην έκθεση περιλαμβάνονται και προτάσεις για την αξιοποίηση της κινητής περιουσίας, χωρίς οι «ειδικοί σύμβουλοι» να προχωρούν στην προώθηση ρηξικέλευθων προτάσεων διαχείρισης.
       
      Παράλληλα, έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός για τον προσδιορισμό από πιστοποιημένους εκτιμητές της μισθωτικής και εμπορικής αξίας 113 ακινήτων που πέρασαν με την συγχώνευση των ασφαλιστικών ταμείων στον ΕΦΚΑ. Το συνολικό ύψος της ακίνητης περιουσίας των ταμείων σε σημερινές τιμές ανέρχεται σε περίπου 1,4 δισ. ευρώ, στην οποία μεταξύ άλλων συγκαταλέγεται ένα ευρύ φάσμα υψηλής αξίας ακινήτων όπως ξενοδοχεία ή κατοικίες τα οποία θα μπορούσε να αξιοποιηθούν τουριστικά.
       
      Βασική προϋπόθεση είναι βέβαια, να υιοθετηθεί ένα πρόγραμμα εξορθολογισμού των ακινήτων, όπου θα αποφασιστεί ποια αξίζει να συντηρούνται με ένα πρόγραμμα «κυκλικής συντήρησης» (πρόκειται για τα ακίνητα υψηλής ποιότητας), ενώ παράλληλα θα υπάρξει μια συγκεκριμένη στρατηγική διαχείρισης της περιουσίας με επενδύσεις και εκποιήσεις, πιθανότατα από μια Ειδική Διεύθυνση Κινητής και Ακίνητης περιουσίας, η οποία θα έχει άμεση σύνδεση με τον διοικητή του ΕΦΚΑ.
       
      Η πλήρης καταγραφή όλων των ακινήτων σε ένα ενιαίο μητρώο με αναλυτικές πληροφορίες για την κατάσταση των κτιρίων, θα βοηθήσει μάλιστα, στην απόφαση για το ποια ακίνητα θα χαρακτηριστούν ως «επενδυτικές ευκαιρίες» (για τα οποία μάλιστα θα μπορούσαν να κληθούν ακόμη και διεθνείς επενδυτές) και ποια θα χρησιμοποιηθούν για την εγκατάσταση των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ.
       
      Είναι ενδεικτικό, ότι όπως αναφέρεται και στην έκθεση, υπάρχει ήδη δέσμευση του υπουργείου Εργασίας για μείωση των 355 ακινήτων που είναι εγκατεστημένες υπηρεσίες του υπερ-ταμείου αλλά και υπηρεσίες υγείας, σε 284 έως το τέλος του 2019. Στόχος η μείωση των 25 εκατ. ευρώ που καταβάλει ετησίως για λειτουργικά έξοδα ο ΕΦΚΑ, σε 15 εκατ. ευρώ.
       
      Μεταξύ των προτάσεων των ειδικών, είναι και η μετεγκατάσταση όλων των υπηρεσιών σε ιδιόκτητα κτίρια (αυτή τη στιγμή μόνο το 78% των κτιρίων είναι κατειλημμένο) αλλά και η μείωση του απαιτούμενου χώρου στα 2 τ.μ. ανά υπάλληλο. Παράλληλα, θα πρέπει να αποφασιστεί μια ενιαία τιμή για την ενοικίαση κτιρίων του ΕΦΚΑ σε τρίτους, κάτι που σημαίνει βέβαια επαναδιαπραγμάτευση όλων των υπαρχόντων συμβολαίων.
       
      Όσο για την ακίνητη περιουσία των ταμείων, αυτή υπολογίζεται μόλις σε 8 δισ. ευρώ, εκ των οποίων μόνο το 18% αξιοποιείται από τις δύο εταιρείες ΕΔΕΚΤ και ΑΕΔΑΚ. Τα υπόλοιπα βρίσκονται στην Τράπεζα της Ελλάδος.
       
      Η μελέτη επισημαίνει ότι τα επενδυτικά όρια θα πρέπει να αξιολογηθούν από εξειδικευμένη εταιρεία ή/και από τους ειδικούς της ΕΔΕΚΤ ή της ΑΕΔΑΚ, καθώς δεν εφαρμόζονται οι ισχύοντες νόμοι, ενώ πρέπει επίσης να εξεταστεί η πιθανότητα συγχώνευσης των δύο εταιρειών.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1555743/efka-olo-to-shedio-axiopoihshs-ton-akinhton-toy-yp.html
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Εν μέσω καλοκαιριού και με την τουριστική κίνηση να κορυφώνεται, ο εφιάλτης της λειψυδρίας απειλεί την ιταλική πρωτεύουσα. Οι κάτοικοι ανησυχούν για το ενδεχόμενο διακοπών στην παροχή νερού μέσα στις επόμενες μέρες.
       
      Λόγω της μεγάλης ζέστης και της μείωσης των βροχοπτώσεων, η στάθμη της λίμνης του Μπρατσιάνο, πενήντα χιλιόμετρα έξω από την Ρώμη, έχει μειωθεί αισθητά. Αυτό σημαίνει ότι από την ερχόμενη Παρασκευή, θα διακοπεί η χρήση του νερού της, για τις ανάγκες του δικτύου ύδρευσης της Αιώνιας Πόλης. «Το νερό στην Ρώμη τελειώνει», δηλώνει ο περιφερειάρχης Νικόλα Τζινγκαρέτι στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης για να προσθέσει: «αν μπορούσα θα καλούσα εδώ τον Ντόνταλτ Τραμπ για να δει τι σημαίνει να αποσύρεις την υπογραφή σου από τη συμφωνία για την κλιματική αλλαγή».
       
      Οι πρώτες επιπτώσεις συνέπειες έχουν ήδη υπολογιστεί: ενάμιση εκατομμύριο κατοίκων της Ρώμης θα μπορεί να πίνει και να πλένεται από τις βρύσες του σπιτιού του μόνον σε καθορισμένα ωράρια με διακοπές στην παροχή νερού. Είναι η πρώτη φορά, εδώ και δεκαετίες, που συμβαίνει κάτι τέτοιο, και οι κάτοικοι της πρωτεύουσας ανησυχούν.
       
      Φόβοι για επιπτώσεις στον τουρισμό
       
      Όπως γράφει η εφημερίδα Corriere della Sera, όλοι βασίζονται τώρα, στις διακοπές των κατοίκων της πρωτεύουσας, ελπίζοντας ότι η πόλη θα αδειάσει σύντομα και θα περιοριστούν κατά συνέπεια, οι ανάγκες του δικτύου ύδρευσης. Εκτός από την Ρώμη, προβλήματα αναμένεται να αντιμετωπίσει και το κράτος του Βατικανού. Και ο φόβος πολλών σχολιαστών είναι, ότι μπορεί να επηρεασθεί αρνητικά ολόκληρη η τουριστική κίνηση.
       
      Οι υπουργοί Περιβάλλοντος Τζανλούκα Γκαλλέττι και Γεωργίας Μαουρίτσιο Μαρτίνα, πάντως, έκαναν γνωστό ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη να κηρύξει σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης μεγάλο μέρος της χώρας, τόσο λόγω της λειψυδρίας, όσο και των πυρκαγιών που αποτέφρωσαν τεράστιες εκτάσεις, ιδίως στις περιφέρειες του Νότου. Η δήμαρχος της Ρώμης Βιρτζίνια Ράτζι, από το Κίνημα των Πέντε Αστέρων, ζητά άμεσο συντονισμό με τους υπόλοιπους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης με στόχο να εξασφαλισθεί, έστω και την τελευταία στιγμή, η συνεχής πρόσβαση σε πόσιμο νερό σε ντόπιους και τουρίστες.
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/%CE%BD%CE%B5%CF%81%CF%8C-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%B4%CE%B5%CE%BB%CF%84%CE%AF%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CF%81%CF%8E%CE%BC%CE%B7/a-39806506
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας θα κρίνει τον τρόπο ένταξης ή όχι στους δασικούς χάρτες 700.000 σπιτιών σε αυθαίρετους οικισμούς σε όλη την Ελλάδα και κυρίως στην Αττική, τη Χαλκιδική, την Εύβοια και την Κρήτη.
       
      Τμήμα του ανώτατου δικαστηρίου έκρινε ότι είναι αντισυνταγματική η "λύση" του ζητηματος με υπουργική απόφαση και πως πρέπει να γίνει με προεδρικό διάταγμα.
       
      Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, μόνο στην περιοχή της Αττικής υπάρχουν 150 αυθαίρετοι οικισμοί και περίπου 10.000 σπίτια. Την ....τιμητική της έχει η Δυτική και Βορειοδυτική Αττική, κατά μήκος της ακτίνας Μέγαρα – Βίλια – Οινόη, όπου υπάρχουν περί 50 οικισμοί με 1.500 αυθαίρετα.
       
      Η επίμαχη απόφαση (34844/11.7.2016 ) αφορά στις «οικιστικές πυκνότητες» εντός των δασικών εκτάσεων, δηλαδή τους οικισμους αυθαιρέτων μέσα στα δάση, οι οποίοι εξαιρούνται από τους δασικούς χάρτες. Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση οι συγκεκριμένοι οικισμοί θα φαίνονται στους χάρτες με «ιώδες περίγραμμα». Στο ΣτΕ έχει προσφύγει το Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση – WWF και ζητεί την ακύρωση της επίμαχης υπουργικής απόφασης ως αντισυνταγματικής και παράνομης.
       
      Το Ε Τμήμα με την υπ΄ αριθμ. 1942/2017 απόφασή του, με πρόεδρο τον αντιπρόεδρο Αθανάσιο Ράντο και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Χρήστο Ντουχάνη, έστειλαν την υποθεση στην Ολομέλεια, καθώς έκριναν ομόφωνα πως είναι αντισυνταγματικό το γεγονός ότι εκδόθηκε υπουργική απόφαση και όχι προεδρικό διάταγμα για το θέμα, και κατά πλειοψηφία αντισυνταγματικό το γεγονός ότι η εν λόγω υπουργική απόφαση «περιέχει τον όρο της «οικιστικής πύκνωσης» ως περιοχή υπαγόμενη σε ειδικό νομικό καθεστώς (εξαίρεση από την διαδικασία των δασικών χαρτών, μόνιμη ή πρόσκαιρη ειδική περιβαλλοντική και πολεοδομική διαδικασία, κ.λπ.), χωρίς όμως να δίνει η ίδια η εν λόγω υπουργική απόφαση τον ορισμό της ή να εκθέτει τα ληπτέα υπόψη στοιχεία για την υπαγωγή ορισμένης περιοχής στην έννοια της «οικιστικής πύκνωσης» ή να προβλέπει, έστω σε αδρές γραμμές τα χαρακτηριστικά της, ούτε τέλος προβλέπει τη διαδικασία για το χαρακτηρισμό της».
       
      Πηγή: Το ΣτΕ αποφασίζει για την ένταξη 700.000 αυθαιρέτων στους δασικούς χάρτες | iefimerida.gr
      Περισσότερα...

      12

    • Didonis

      Μετά από πολλά πήγαινε έλα και διαρροές και αφηγήματα ένθεν και ένθεν βγήκε και επίσημα η παράταση του 4178/13 για υπαγωγή σε ευνοϊκές διατάξεις των αυθαιρέτων στην Ελλάδα.
      Συνοπτικά δεν σταματούν οι εν ισχύ διαδικασίες για νομιμοποίηση των αυθαιρέτων με ευνοϊκούς όρους και δεν σταματούν οι διαδικασίες μεταβίβασης με βεβαίωση μηχανικού.
       
      Αναλυτικά η απόφαση παράτασης εδώ.
      View attachment: παράταση ιουλίου ν4178.pdf
      Περισσότερα...

      59

    • Engineer

      Σε ανατροπή του σημερινού status στην αγορά φυσικού αερίου οδηγεί το σχέδιο αποχώρησης της ΔΕΠΑ από τις ΕΠΑ, το οποίο φέρει σύμφωνα με τις πληροφορίες και την σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
       
      Το σχέδιο φέρεται να έχει συζητηθεί ατύπως μεταξύ του υπουργείου και των αρμοδίων στελεχών της Κομισιόν, τα οποία σε πρώτη τουλάχιστον φάση, το θεωρούν ικανό να δημιουργήσει ένα ανταγωνιστικότερο περιβάλλον στην ελληνική αγορά, σύμφωνο με τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
       
      Σε αυτό το σημείο βρίσκεται η κουβέντα σχετικά με τη διάρθρωση που θα έχει από τον επόμενο χρόνο η αγορά φυσικού αερίου και ειδικότερα σχετικά με το ρόλο και τις συμμετοχές που θα έχει η ΔΕΠΑ στη λιανική. Και αυτό καθώς οι δανειστές έχουν ως γνωστόν ζητήσει (και έχει μπει στο αναθεωρημένο μνημόνιο) να καταρτισθεί ως το τέλος του χρόνου ένα "road map" για τον τομέα του φυσικού αερίου, προκειμένου μεταξύ άλλων να αρθούν, όπως αναγράφεται χαρακτηριστικά, καταστάσεις που δεν προωθούν τον ανταγωνισμό.
       
      Ενόψει λοιπόν της γενικής συνέλευσης της ΔΕΠΑ στις 31 Ιουλίου όπου και θα τεθεί στο τραπέζι ο ρόλος της εταιρείας στην νέα εποχή, το “Energypress” απευθύνθηκε σε υψηλόβαθμο παράγοντα του ΥΠΕΝ, σύμφωνα με τον οποίο, τα βασικά σενάρια είναι δύο :
       
      Να αποχωρήσει πλήρως η ΔΕΠΑ από την λιανική. Τούτο σημαίνει να μείνει στις ΕΠΑ ως παθητικός μέτοχος, δηλαδή με ποσοστό κάτω του 51%. Σήμερα κατέχει το 51%, έναντι 49% των ιδιωτών μετόχων τους Shell, και Eni. Το υπουργείο ωστόσο εμφανίζεται να μην επιθυμεί μια τέτοια εξέλιξη.
      Να αποχωρήσει εντελώς η ΔΕΠΑ από τις ΕΠΑ Θεσσαλίας και Θεσσαλονίκης (με ενδεχόμενη αύξηση του ποσοστού της στις δύο ΕΔΑ), αλλά να παραμείνει στην ΕΠΑ Αττικής όπως και στην ΕΔΑ Αττικής με το σημερινό της ποσοστό. Το υπουργείο εμφανίζεται να συμφωνεί με μια τέτοια λύση.
      “Εμείς αυτό που θέλουμε για την ΔΕΠΑ, είναι στην μεν χονδρική να λειτουργεί σε ανταγωνιστικό περιβάλλον, καθώς επίσης να έχει παρουσία στο retail, λειτουργώντας όμως επίσης σε ανταγωνιστικό περιβάλλον”, εξηγεί ο συνομιλητής μας. Και προσθέτει πως το υπουργείο θεωρεί ότι δεν δημιουργείται πρόβλημα ανταγωνισμού εφόσον η ΔΕΠΑ αποχωρήσει από τις ΕΠΑ - ή διατηρήσει τα ποσοστά της μόνο στην ΕΠΑ Αττικής- και μετά ξεκινήσει να δραστηριοποιείται αυτόνομα στην λιανική.
       
      Επισημαίνει ωστόσο ότι θα πρέπει η ΔΕΠΑ να συνεννοηθεί με τους ιδιώτες μετόχους της, στους οποίους και φαίνεται ότι έχει θέσει την συγκεκριμένη πρόταση, δίχως η συζήτηση να έχει ακόμη καταλήξει κάπου.
       
      “Δεν έχει ληφθεί ακόμη οριστική απόφαση αποχώρησης της ΔΕΠΑ από τις ΕΠΑ, η κατάρτιση του οδικού χάρτη για την επόμενη ημέρα της αγοράς φυσικού αερίου, έχει ακόμη δρόμο μέχρι τα Χριστούγεννα”, προσθέτει το στέλεχος του ΥΠΕΝ.
       
      Είναι σε κάθε περίπτωση σαφές ότι και το υπουργείο συμφωνεί πως δεν μπορεί η ΔΕΠΑ να συνεχίσει να είναι πανταχού παρούσα, δηλαδή και χονδρέμπορος και προμηθευτής αερίου, και μέτοχος των ΕΠΑ και μέτοχος των ΕΔΑ, όπως επίσης και αυτόνομος λιανοπωλητής αερίου.
       
      Το ίδιο έχουν ζητήσει επίσημα με επιστολές τους προς τον υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργο Σταθάκη, και οι στρατηγικοί εταίροι των ΕΠΑ και ΕΔΑ στην Αττική και στη Θεσσαλία – Θεσσαλονίκη, δηλαδή η Shell και η ENI αντίστοιχα.
       
      Ολα τα παραπάνω αναμένεται να συζητηθούν σε δέκα ημέρες από σήμερα, δηλαδή κατά την γενική συνέλευση της ΔΕΠΑ, όπου οι μέτοχοι της εταιρείας θα εκφράσουν την θέση τους. Οσο για τις Βρυξέλλες, τα μηνύματα είναι καταρχήν θετικά ως προς το ενδεχόμενο αποχώρησης της εταιρείας από δύο τουλάχιστον ΕΠΑ, της Θεσσαλίας και της Θεσσαλονίκης.
       
      Ζήτημα που εκκρεμεί, και φυσικά σχετίζεται με τα παραπάνω είναι και το θέμα που έχουν εγείρει Shell και ΕΝΙ για αποζημίωσή τους έπειτα από την κατάργηση του μονοπωλιακού δικαιώματος των ΕΠΑ δέκα και πλέον χρόνια πριν την προβλεπόμενη ημερομηνία.
       
      Στην επιστολή της μάλιστα η Shell φέρεται να υποστηρίζει ότι η απώλεια του μονοπωλιακού δικαιώματος προμήθειας που κατείχε μέχρι το 2030 για την Αττική, αποτιμάται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ, ποσό που μοιράζεται βέβαια κατά 50 εκατ. στη Shell και κατά 50 εκατ. στη ΔΕΠΑ.
       
      Από την πλευρά τους πηγές του υπουργείου εμφανίζονται να αμφισβητούν τα στοιχεία της Shell, υποστηρίζοντας ότι δεν είναι καθόλου εύκολο να υπολογιστεί κατά πόσο υπάρχει θέμα αποζημίωσης (value gap) καθώς και πόσο αυτό είναι.
       
      Πηγή: https://energypress.gr/news/pliris-allagi-topioy-stin-agora-fysikoy-aerioy-poio-rolo-epifylassoyn-ga-depa-kyvernisi-kai
      Περισσότερα...

      1

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.