Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Σε συμφωνία για μείωση της παραγωγής κατέληξαν οι χώρες εντός και εκτός ΟΠΕΚ στη σημερινή τους συνάντηση στην έδρα του καρτέλ των πετρελαιοπαραγωγών κρατών στη Βιέννη.
       
      Η συμφωνία προβλέπει μείωση στην παραγωγή πετρελαίου κατά 600.000 βαρέλια ανά ημέρα, με στόχο να μειωθεί η υπερεπάρκεια αργού πετρελαίου στην αγορά και να τονωθούν οι παγκόσμιες τιμές, που εδώ και δύο χρόνια βρίσκονται σε κάμψη.
       
      Σύμφωνα με το Marketwatch, αυτή η νέα μείωση έρχεται να προστεθεί σε αυτή των 1,2 εκατομμυρίων βαρελιών, που αποφάσισαν τα μέλη του ΟΠΕΚ πριν δύο εβδομάδες. Συνολικά το μέγεθος των 1,8 εκατομμυρίων βαρελιών αντιστοιχεί σε περικοπή του 2% της παγκόσμιας παραγωγής.
       
      Η συμφωνία, αν τελικά τηρηθεί από όλα τα μέλη του OPEC, θα σηματοδοτήσει ένα άνευ προηγουμένου επίπεδο συνεργασίας, ανάμεσα στις πετρελαιοπαραγωγές χώρες.
       
      Όπως είχε τονίσει, μιλώντας σε δημοσιογράφους, πριν την έναρξη της συνάντησης, ο Υπουργός Πετρελαίου της Βενεζουέλας, Eulogio del Pino, σε αυτήν συμμετείχαν περισσότερες από 20 χώρες στις οποίες αντιστοιχεί η μισή και πλέον παραγωγή αργού του πλανήτη.
      Σύμφωνα, εξάλλου, με τον Ιρανό Υπουργό Πετρελαίου, Namdar Zanganeh, «αυτή είναι μια ιστορική στιγμή για τον ΟΠΕΚ – αυτό το επίπεδο συνεργασίας, με τη συμβολή χωρών εντός κι εκτός του ΟΠΕΚ, και ειδικά της Ρωσίας».
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=111501
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα υπουργεία Πολιτισμού και Υποδομών, ο Δήμος Θεσσαλονίκης και η Αττικό Μετρό συμφώνησαν ομόφωνα και «προσυπέγραψαν» τη διαμόρφωση της τελικής πρότασης που προβλέπει τη διατήρηση των αρχαιοτήτων με την ταυτόχρονη κατασκευή του υπόγειου σταθμού του μετρό στο ίδιο σημείο αλλά σε μεγαλύτερο βάθος στο σταθμό Βενιζέλου.
       
       
      Η πρόταση μαζί με τα συνοδευτικά σχέδια θα κατατεθεί στο υπουργείο Πολιτισμού για να εκδοθεί η σχετική απόφαση, μετά τη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.
       
      Σύμφωνα με την πρόταση, θα δημιουργηθεί ένα επίπεδο στήριξης των αρχαιοτήτων και κάτω από εκεί θα γίνει ο σταθμός Βενιζέλου.
       
      Στα δύο άκρα της ανασκαφής, στο δυτικό τμήμα (Μπεζεστένι και Αλκαζάρ), τα αρχαία θα αποσπαστούν και θα επανατοποθετηθούν στην ίδια θέση. Στο τμήμα αυτό θα είναι η είσοδος και η κάθοδος προς τους συρμούς με διπλή σκάλα, και όσο χρησιμοποιούν τις κυλιόμενες σκάλες θα μπορούν να βλέπουν τις αρχαιότητες.
       
      Η πρόταση είναι σύμφωνη και με την τελευταία απόφαση του ΚΑΣ και προβλέπει την κατασκευή του σταθμού στην ίδια θέση με τα αρχαιολογικά ευρήματα αλλά σε μεγαλύτερο βάθος, με ταυτόχρονη διατήρηση και ανάδειξη των ευρημάτων κατά χώρο.
       
      Οι εκπρόσωποι των φορέων που συναντήθηκαν στη Θεσσαλονίκη υπέγραψαν από κοινού το μνημόνιο συναντίληψης και συνεργασίας με τίτλο «Για τη μελέτη αποκατάστασης και ανάδειξης των αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν στο σκάμμα του σταθμού Βενιζέλου στο πλαίσιο της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης» και συμφώνησαν ομόφωνα στη διαμόρφωση της τελικής πρότασης για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων και την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης.
       
      Ετσι πήρε τέλος ένα θέμα που καθυστερούσε το έργο και προκαλούσε έντονους διαξιφισμούς στην πόλη.
       
      Στη συμβολή των οδών Εγνατία και Βενιζέλου, σε βάθος 6 μέτρων και σε έκταση 1.600 τ.μ., αποκαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια των εργασιών του μετρό αρχαιότητες των πρωτοβυζαντινών, μεσοβυζαντινών και υστεροβυζαντινών χρόνων.
       

       
      Συγκεκριμένα ήρθαν στο φως μεγάλα δημόσια και ιδιωτικά κτίρια, δρόμοι και ανάμεσά τους ο κύριος οδικός άξονας της βυζαντινής Θεσσαλονίκης, η Μέση Οδός, που διατηρήθηκε μέχρι τον 18ο αιώνα.
       
      Λαμπρή στην αρχική της κατασκευή, στρωμένη με μάρμαρα και ορθογώνιες λίθινες πλάκες, η Μέση Οδός δίνει σημαντικές πληροφορίες για την πολεοδομική οργάνωση της πόλης από τα μεσοβυζαντινά (11ος-12ος αι.) μέχρι τα υστεροβυζαντινά χρόνια (13ος-14ος αι.), που παρέμεινε αμετάβλητη μέχρι τον 19ο αιώνα. Παράλληλα, βρέθηκαν δύο υπόγειοι κεραμοσκεπείς χώροι με σκαλιά ανόδου και καθόδου, πολύ γερά χτισμένοι, η χρήση των οποίων παραμένει άγνωστη.
       
      Βρέθηκαν επίσης 24 πλινθόκτιστα κτίρια, πολλά αρχιτεκτονικά μέλη, δύο κάθετοι άξονες, άφθονη κεραμική, νομίσματα και κινητά ευρήματα, όπως ένα όμορφο χρυσό έλασμα με τη μορφή της Παναγίας διακοσμημένο με σμάλτο.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/koinonia/arthro/to_metro_kato_apo_ta_arxaia_sti_thessaloniki-64746207/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Νέο χρονοδιάγραμμα ανακοίνωσε, σταδιακά, τις προηγούμενες ημέρες, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, όσον αφορά τα τρία από τα τέσσερα νομοσχέδια που έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση, η οποία ολοκληρώθηκε, τουλάχιστον στο opengov. Πρόκειται για τα νομοσχέδια:
       
      - «Χωρικός Σχεδιασμός – Βιώσιμη Ανάπτυξη», που αφο- ρά την αντικατάσταση του ν. 4269/2014 - «για τον έλεγχο και την προστασία του δομημένου περιβάλλοντος», που περιλαμβάνει αντικατάσταση του Ν4178 αλλά και σωρείας νομοθετικών κειμένων για τη δόμηση και τον πολεοδομικό σχεδιασμό.
       
      - «Τροποποίηση του Ν.2939/2001 – Συσκευασίες και εναλλακτική διαχείριση των συσκευασιών και άλλων προϊόντων – Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων (ΕΟΕΔΣΑΠ) και άλλες διατάξεις».
       
      Αρχικά, στη συζήτηση επί του προϋπολογισμού, ο Υπουρ- γός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης προανήγγειλε ότι την επόμενη εβδομάδα (σσ: δηλαδή την τρέχουσα, που αρχίζει από σήμερα) το Υπουργείο φέρνει στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη χωροταξία, χωρίς να διευκρινίζει αν αυτό αφορά την Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή ή αν έχει ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία και κατατίθεται επισήμως προς συζήτηση. Ακολούθως, ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάμελλος, μιλώντας στην εκπομπή «Πρωινή Ζώνη» του Σαββατοκύριακου, στην ΕΡΤ, ανακοίνωσε ότι η νομοθετική παρέμβαση για την χωροταξία θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2016, ενώ στις αρχές του 2017 θα ακολουθήσουν άλλες δύο νομοθετικές πρωτοβουλίες που αφορούν στην ανακύκλωση και τη δόμηση.
       
      Μένει να διευκρινιστεί από το Υπουργείο το χρονοδιάγραμμα για το 4ο νομοσχέδιο του οποίου ολοκληρώθηκε η διαβούλευση, δηλαδή για το σχέδιο νόμο «Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Ιουλίου 2014», για τον οποίο κύκλοι του ΥΠΕΝ, στην τελευταία ενημέρωση του Αναπληρωτή Υπουργού προς δημοσιογράφους τόνιζαν ότι είναι προς «άμεση προώθηση» στη Βουλή.
       
      Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, υπάρχει περίπτωση το Υπουργείο να συνυποβάλλει τα δύο νομοσχέδια για τη χωροταξία σε ένα ενιαίο κείμενο, μαζί με τυχόν αναγκαίες διατάξεις για τα ενεργειακά προαπαιτούμενα της 2ης αξιολόγησης (αν προκύψουν κατά τη διαπραγμάτευση) αλλά και λοιπές εκκρεμούσες επείγουσες διατάξεις (όπως για τους φορείς διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών).
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/41361/chronodiagrammata-ypen-pote-tha-elthoun-ta-nomoschedia-gia-chorotaxia-domisi-afthaireta-anakyklosi
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην περιοχή της Ακαδημίας Πλάτωνος, σε έκταση 615 στρεμμάτων στην οδό Κηφισού 60 (πρώην εργοστάσιο κλωστοϋφαντουργίας Μουζάκη), έχουμε ένα από τα μεγάλα ιδιωτικά έργα προς υλοποίηση. Το Academy Gardens θα είναι ένα από τα νέα malls, ένας πολυχώρος με εμπορικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες. Η συνολική επιφάνεια είναι 55.000 τ.μ. και ανήκει στην Artume Ανώνυμη Εταιρεία Ανάπτυξης Ακίνητης και Κινητής Περιουσίας.
       
      H επένδυση υπολογίζεται σε 320εκ.ευρώ τα οποία αναμένεται να χρηματοδοτηθούν από τον επενδυτικό κολοσσό BlackRock. Πρόκειται για το μεγαλύτερο ιδιωτικό κτιριακό έργο για την Αττική εδώ και αρκετά χρόνια. Θα είναι το πρώτο εμπορικό κέντρο στην Ελλάδα με πιστοποίηση LEED (Leadership Energy and Enviromental Design) - Platinum (US Green Building Council) και θα δημιουργήσει 2000 θέσεις εργασίας κατά την διάρκεια της κατασκευής του και 1600 μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την διάρκεια της λειτουργίας του.
       
      Τα σχέδια προβλέπουν, όχι την κατασκευή ενός ακόμα εμπορικού κέντρου, αλλά ενός πολυχώρου εμπορίου, πολιτισμού και αναψυχής που θα φιλοξενεί αίθουσες κινηματογράφου, εγχώρια και διεθνή εμπορικά καταστήματα, χώρους εστίασης και αμφιθέατρο για τη φιλοξενία πολιτιστικών και καλλιτεχνικών δρώμενων. Ένα χαρακτηριστικό που θα το κάνει μοναδικό είναι το 14 στρεμμάτων πράσινο επίπεδο στην οροφή του κτιρίου, όπου θα λειτουργούν οι χώροι εστίασης, με μοναδική θέα στην Ακρόπολη και τον Πειραιά.
       
      Αρχιτέκτονας του έργου είναι ο διάσημος Eric Kuhne, o ο οποίος είναι δημιουργός σημαντικών έργων, όπως το Bluewater Shopping Centre στο Κεντ της Αγγλίας, ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα της Ευρώπης, ενώ έχει σχεδιάσει το master plan της «Πόλης του Μεταξιού», μιας νέας συνοικίας του Κουβέιτ, έκτασης 15,3 χιλιάδων στρεμμάτων. Σχεδιαστική φιλοσοφία του Kuhne είναι το «πάντρεμα» της αρχιτεκτονικής με τον πολιτισμό, το πράσινο, το αστικό και το βιομηχανικό σχέδιο.
       
      Tο project στην περιοχή της Aκαδημίας Πλάτωνος, παραμένει «στοιχειωμένο» από το 2007, καθώς ο μεγάλος επενδυτικός όμιλος BlackRock, ενεπλάκη σε κυκεώνα γραφειοκρατίας και αντιδράσεων από κατοίκους της περιοχής, που δεν επιθυμούν την υλοποίηση της επένδυσης. Aιχμή του δόρατος για τις καθυστερήσεις αποτέλεσε το ύψος των κτιρίων.
      Mε τη τελευταία γνωμοδότηση το ύψος τροποποιείται ως εξής: Προς τη μεριά του αρχαιολογικού χώρου δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 18 μ., ενώ προς την πλευρά της λεωφόρου Κηφισού τα 21 μ.
       
      To επόμενο διάστημα αναμένεται η τελική έγκριση από το ΣτΕ προκειμένου να αποκτηθεί στις αρχές του 2017 η οικοδομική άδεια, να ξεκινήσει ταυτόχρονα η διαγωνιστική διαδικασία και η υλοποίηση του έργου που χρονικά αναμένεται να κρατήσει περίπου 2 χρόνια.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/astiki-anaptiksi/erga-polis/item/37758-mia-anasa-prin-to-teliko-nai-i-megali-ependysi-gia-to-academy-gardens
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Οι ηλιακοί συλλέκτες απαιτούν ενέργεια από ορυκτά καύσιμα για την κατασκευή και τη μεταφορά τους, πριν αρχίσουν την παραγωγή καθαρής ενέργειας. Συνεπώς, ενώ η ενέργεια που παράγεται από τους ηλιακούς συλλέκτες βοηθά να μειώσουμε την εξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα, οι συλλέκτες εξακολουθούν να φέρουν το χρέος των ορυκτών καυσίμων, που αντισταθμίζεται μόνο όταν η καθαρή ενέργεια που παράγεται είναι μεγαλύτερη από την ενέργεια που καταναλώθηκε για την κατασκευή τους.
       
      Τώρα, νέα μελέτη Ολλανδών ερευνητών αποκαλύπτει ότι χάρη στην αυξανόμενη ηλιακή ισχύ σε όλο τον κόσμο, η ηλιακή ενέργεια έχει πλέον «εξοφλήσει» το ενεργειακό της χρέος. Συγκεκριμένα, η ενέργεια που παράγεται από τα φωτοβολταϊκά πάνελ τα τελευταία 40 χρόνια έχει αντισταθμίσει την ρυπογόνο παραγωγή ενέργειας που απαίτησε η κατασκευή τους.
       
      Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ερευνητών, για κάθε διπλασιασμό της παγκόσμιας ηλιακής ηλεκτρικής ισχύος, η ενέργεια που χρησιμοποιείται για την παραγωγή τους μειώθηκε κατά 12-13%, και οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου μειώθηκαν κατά 17-24%, ανάλογα με το τι υλικό χρησιμοποιήθηκε. Το ηλιακό δυναμικό έχει αυξηθεί περίπου 45% ετησίως από το 1975, φτάνοντας τα 230 γιγαβάτ το 2015. Μέχρι το τέλος του 2016, είναι πιθανό να φτάσουμε τα 300 γιγαβάτ εγκατεστημένης ισχύος.
       
      Η εγκατεστημένη ηλιακή ισχύς έχει αυξηθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια χάρις στη σημαντική πτώση των τιμών. Η μελέτη υπολογίζει περίπου 20% μείωση στο κόστος για κάθε διπλασιασμό της παραγωγικής ικανότητας από το 1975.
       
      Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η αντιστάθμιση της ενέργειας πιθανότατα συνέβη περίπου πριν από πέντε χρόνια, τόσο για την ενέργεια που καταναλώθηκε όσο και για τις εκπομπές που παράχθηκαν και πλέον η παγκόσμια ηλιακή ενέργεια έχει καθαρά θετικό αντίκτυπο, που θα συνεχίσει να αυξάνεται.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1182447/oi-iliakoi-sullektes-exoun-apoplirosei-to-xreos-ton-orukton-kausimon-pou-xrisimopoiithikan-gia-tin-kataskeui-tous
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Η μεγαλύτερη σήραγγα στον κόσμο, που φιλοδοξεί να δημιουργήσει έναν νέο άξονα σιδηροδρομικών μεταφορών βορρά-νότου στην Ευρώπη, δόθηκε σήμερα στην κυκλοφορία στην Ελβετία, σύμφωνα με την εταιρία των ελβετικών ομοσπονδιακών σιδηροδρόμων.
       
      Η σήραγγα GBT (Σήραγγα Βάσης Γκοτάρ), μεταξύ των πόλεων Ζυρίχη και Λουγκάνο, έχει μήκος 57 χιλιομέτρων και διασχίζει το βουνό Σεν Γκοτάρ στις Άλπεις.
       
      "Είναι Χριστούγεννα"! αναφώνησε ο Αντρέας Μέγερ, επικεφαλής των ελβετικών σιδηροδρόμων (SBB), τον οποίο επικαλείται το πρακτορείο ειδήσεων ATS, μετά την πρώτη διέλευση της σήραγγας από επιβατική αμαξοστοιχία που αναχώρησε από τη Ζυρίχη στις 06:09 τοπική ώρα (07:09 ώρα Ελλάδας) και έφθασε στο Λουγκάνο στις 08:17 (09:17 ώρα Ελλάδας).
       
      Τα εγκαίνια της σήραγγας είχαν γίνει τον Ιούνιο από τον πρόεδρο της ελβετικής συνομοσπονδίας Γιόχαν Σνάιντερ-Άμαν, παρουσία του γάλλου προέδρου Φρανσουά Ολάντ, της γερμανίδας καγκελαρίου Άγγελα Μέρκελ, του ιταλού πρωθυπουργού Ματέο Ρέντσι και του αυστριακού καγκελαρίου Κρίστιαν Κερν.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/special-editions/europaikes-ypodomes/item/37760-elvetia-stin-kykloforia-i-megalyteri-sidirodromiki-siragga-ston-kosmo
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η έκθεση «Η αρχιτεκτονική των βιβλιοθηκών στο δυτικό πολιτισμό. Από τη μινωική εποχή στον Μιχαήλ Άγγελο (1600 π.Χ.-1600 μ.Χ.)» φιλοξενείται στο Κεντρικό Κτήριο του Μουσείου Μπενάκη.
       
      Η έκθεση πραγματεύεται την αρχιτεκτονική εξέλιξη των θαλάμων και των κτισμάτων που χρησιμοποιήθηκαν για τη φύλαξη και διατήρηση του εγχάρακτου υλικού, δομημένη σε πέντε βασικές ενότητες: Ελληνικός κόσμος, Ρωμαϊκή εποχή, Βυζάντιο, Δύση τους Μεσαιωνικούς χρόνους και Αναγέννηση.
       
      Στον ελληνικό κόσμο, έμφαση δίνεται στο χαρακτήρα των αρχειοφυλακείων κατά τη μινωική εποχή και στην ανάδειξη των κέντρων όπου, από τα μέσα της πρώτης χιλιετίας, καλλιεργούνταν και προάγονταν τα γράμματα και οι τέχνες (Ναοί των Μουσών). Οι σπουδαιότερες οργανωμένες συλλογές βιβλίων θησαυρίζονταν στις φιλοσοφικές σχολές που άρχισαν να λειτουργούν στη Μίλητο και στη συνέχεια στον Κρότωνα (του Πυθαγόρα), στην Ακαδημία του Πλάτωνα και στο Λύκειο του Αριστοτέλη. Η τυπολογία σύμφωνα με την οποία η επίσημη αίθουσα της βιβλιοθήκης ήταν ένα ναόσχημο κτίσμα συνεχίστηκε και κατά την ελληνιστική εποχή, με την Οικουμενική Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας και της Περγάμου (δυναστεία των Ατταλιδών).
       
      Οι Ρωμαίοι, που ίδρυσαν την πρώτη δημόσια βιβλιοθήκη στη Ρώμη το 43 π.Χ., ακολούθησαν την ελληνική αρχιτεκτονική παράδοση, με κάποιες όμως διαφορές: σκοπός τους ήταν να εξισώσουν τη λατινική με την αρχαία ελληνική γραμματεία και για την επίτευξη του σκοπού τους αυτού δημιούργησαν δύο ξεχωριστά μεν, αλλά πανομοιότυπα κτίσματα (διδυμία), στα οποία θησαυρίζονταν το ελληνικό και λατινικό τμήμα αντίστοιχα.
       
      Κατά τη μεσαιωνική εποχή, τόσο στο Βυζάντιο όσο και στα κράτη της δυτικής Ευρώπης, οι βιβλιοθήκες του ελληνορρωμαϊκού πολιτισμού αντιμετωπίζονταν ως «άψυχα σώματα» και πέρασαν στη λήθη. Ως επακόλουθο, το σύνολο της χριστιανικής γραμματείας αποθηκεύτηκε στα πολυάριθμα μοναστήρια που ιδρύθηκαν σε Ανατολή και Δύση. Οι θάλαμοι αυτοί, παρόλο που θησαύριζαν πολύτιμο υλικό, δεν έτυχαν καμίας αρχιτεκτονικής μέριμνας.
       
      Την περίοδο της Αναγέννησης, η σύζευξη της αρχαίας και της χριστιανικής γραμματείας είχε ως αποτέλεσμα και τη δημιουργία νέας τυπολογίας. Έτσι, οι βιβλιοθήκες ανακτούν την παλιά τους αίγλη ως ναοί της γνώσης, καθιερώνεται η ναόσχημη μορφή τους και θεωρούνται ισότιμες με τις εκκλησίες και τα καθολικά. Έκτοτε επανέρχεται και ο θεσμός της διπλοβιβλιοθήκης, η οποία περιλαμβάνει δύο ξεχωριστά τμήματα (το ελληνικό και το λατινικό) στον ίδιο χώρο.
       
      Την έκθεση επιμελήθηκε ο αρχιτέκτονας και ιστορικός του βιβλίου Κ. Σπ. Στάικος και πραγματοποιείται με αφορμή την έκδοση του ομότιτλου βιβλίου του.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=848331
      Περισσότερα...

      0

    • AlexisPap

      Στην κυκλοφορία δόθηκε η μεγαλύτερη σήραγγα στον κόσμο στην Ελβετία που φιλοδοξεί να δημιουργήσει έναν νέο άξονα σιδηροδρομικών μεταφορών βορρά-νότου στην Ευρώπη
       
      Η σήραγγα GBT (Σήραγγα Βάσης Γκοτάρ), μεταξύ των πόλεων Ζυρίχη και Λουγκάνο, έχει μήκος 57 χιλιομέτρων και διασχίζει το βουνό Σεν Γκοτάρ στις Άλπεις.
       
      «Είναι Χριστούγεννα!» αναφώνησε ο Αντρέας Μέγερ, επικεφαλής των ελβετικών σιδηροδρόμων (SBB), τον οποίο επικαλείται το πρακτορείο ειδήσεων ATS, μετά την πρώτη διέλευση της σήραγγας από επιβατική αμαξοστοιχία που αναχώρησε από τη Ζυρίχη στις 06:09 τοπική ώρα (07:09 ώρα Ελλάδας) και έφθασε στο Λουγκάνο στις 08:17 (09:17 ώρα Ελλάδας).
       
      Τα εγκαίνια της σήραγγας είχαν γίνει τον Ιούνιο από τον πρόεδρο της ελβετικής συνομοσπονδίας Γιόχαν Σνάιντερ-Άμαν, παρουσία του γάλλου προέδρου Φρανσουά Ολάντ, της γερμανίδας καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ, του ιταλού πρωθυπουργού Ματέο Ρέντσι και του αυστριακού καγκελαρίου Κρίστιαν Κερν.
       
      Το κολοσσιαίο έργο χρειάστηκε 17 χρόνια εργασιών προκειμένου να ολοκληρωθεί και κόστισε 11 δισεκατομμύρια ευρώ.
       
      Ο νέος διάδρομος ανάμεσα στον Ρήνο και στις Άλπεις ενώνει σε ευθεία γραμμή τη Βόρεια Θάλασσα με τη Μεσόγειο, από το λιμάνι του Ρότερνταμ μέχρι το λιμάνι της Γένοβας.
       
      Από τη σήραγγα θα διέρχονται κάθε μέρα 260 εμπορικά τρένα με ταχύτητα 100 χλμ την ώρα και 65 επιβατικά τρένα με ταχύτητα έως 200 χλμ. την ώρα.
       
      Οι μεγαλύτερες σήραγγες στον κόσμο μετά την ελβετική είναι του Σέϊκάν στην Ιαπωνία (53,9 χλμ.), και η υποθαλάσσια σήραγγα της Μάγχης που ενώνει τη Γαλλία με τη Βρετανία (50,5 χλμ.).
       
      πηγή: http://news.in.gr/world/article/?aid=1500120246
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η γεωργία δεν είναι και η πιο παλιά παράδοση στις χώρες του Περσικού Κόλπου: Η μεγάλη ζέστη, το λιγοστό νερό και το κακό για καλλιέργειες έδαφος δεν βοηθούν ιδιαίτερα. Ωστόσο, Καταριανοί παραγωγοί επιχειρούν κάτι πρωτοποριακό: Καλλιέργειες σε χώμα που έχουν παράξει οι ίδιοι.
       
      «Το χώμα αποτελείται από σανό, γεωργική γύψο και κοπριά πουλιών που αναμειγνύονται, υφίστανται ζύμωση και μετά παστεριώνονται. Από εκεί και πέρα, μπορούν να χρησιμοποιούνται για καλλιέργεια. Η προετοιμασία του χώματος χρειάζεται τέσσερις εβδομάδες, και μετά χρειάζονται άλλες τέσσερις εβδομάδες για να μεγαλώσουν τα μανιτάρια» λέει ο Νάσερ αλ Καλάφ, επικεφαλής γεωργικών προγραμμάτων στην εταιρεία Agrico.
       
      Το κλίμα του Κατάρ από μόνο του καθιστά πολύ δύσκολη την καλλιέργεια τροφής, σύμφωνα με τον Αχμέντ αλ Καλέφ, πρόεδρο της μητρικής εταιρείας της Agrico, International Projects Development Company. «Η γεωργική παραγωγή είναι ο πιο δύσκολος τρόπος παραγωγής τροφής για διάφορους λόγους. Στο Κατάρ η γη που ενδείκνυται για γεωργική εκμετάλλευση είναι περιορισμένη, το κλίμα δεν είναι κατάλληλο για καλλιέργειες και το νερό είναι αλμυρό και λιγοστό. Παραδοσιακά, οι Καταριανοί δεν ήταν αγρότες».
       
      Μέχρι τώρα, η εισαγωγή χώματος υψηλής ποινότητας αντιπροσώπευε το μεγαλύτερο μέρος του κόστους της παραγωγής μανιταριών στη χώρα. Ωστόσο, το κομπόστ της Agrico παράγει σήμερα έναν τόνο μανιταριών ημερησίως σε εγκαταστάσεις βόρεια της Ντόχα.
       
      «Αρχίζοντας από το επόμενο έτος, σχεδιάζουμε να παράγουμε ανάμεσα σε τρεις και τέσσερις τόνους. Έχουμε μερίδιο αγοράς περίπου 30% στην τοπική αγορά μανιταριών. Συνήθως εξάγουμε το 20% της παραγωγής μας σε γειτονικές χώρες, όπως το Μπαχρέιν και η Σαουδική Αραβία», λέει ο αλ Καλάφ, σύμφωνα με το Νaftemporiki.gr.
       
      Το Κατάρ γενικότερα σχεδιάζει να δαπανήσει δισεκατομμύρια με στόχο την αύξηση των συγκομιδών και τη μετατροπή ημιερημοποιημένων γαιών σε αγροτικά εδάφη μέσα στα προσεχή χρόνια. Σκοπός μακροπρόθεσμα είναι η χώρα να καταστεί αυτάρκης όσον αφορά στην παραγωγή τροφίμων.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%BF%CF%8D-%CE%B5%CE%B4%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BA/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το ΤΕΕ, προσηλωμένο στην προσφορά ψηφιακών υπηρεσιών στα Μέλη του και στην Πολιτεία, έχει σχεδιάσει την μετεγκατάσταση των πληροφοριακών του συστημάτων σε νέους χώρους οι οποίοι πληρούν τις αυστηρότερες προδιαγραφές υψηλής διαθεσιμότητας και ασφαλείας.
       
      Η μετεγκατάσταση θα πραγματοποιηθεί από την Παρασκευή 16/12/2016 και μέχρι την Δευτέρα 19/12/2016 με αποτέλεσμα να προκύψουν διαστήματα κατά οποία οι παρεχόμενες υπηρεσίες δεν θα είναι διαθέσιμες. Οι υπηρεσίες που θα επηρεαστούν θα είναι:
      Το Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
      Η Κεντρική Ιστοσελίδα
      Το σύστημα MyTEE
      Το Σύστημα Αμοιβών Μηχανικών
      Το Σύστημα Δηλώσεων Αυθαιρέτων
      Το Σύστημα Αίτησης και Επιλογής Ελεγκτών Δόμησης
      Το Σύστημα Πληροφόρησης Διαγωνισμών Δημοσίων Έργων και Μελετών

      Ζητούμε την κατανόησή σας και σας διαβεβαιώνουμε ότι το προσωπικό του ΤΕΕ θα κάνει ότι είναι δυνατόν έτσι ώστε η μετεγκατάσταση να γίνει με ασφάλεια και με την μικρότερη διάρκεια διακοπής της λειτουργίας των ανωτέρω συστημάτων.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/eidisis/anakinosi-ilektronikes-ipiresies-tee/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Εξι με οκτώ ακόμη μήνες εκτιμά ότι θα χρειασθεί ο ΑΔΜΗΕ για την ολοκλήρωση των εργασιών στους υποσταθμούς της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων.
       
      Τόσο υπολογίζεται ότι θα κοστίσουν σε χρόνο οι καθυστερήσεις που προήλθαν από την αδυναμία του εργολάβου στη Σύρο να βρει κατάλληλο χώρο εναπόθεσης για τα μπάζα, μακριά από τη θέση του βασικού κτιρίου του υποσταθμού, γεγονός που είχε προκαλέσει και την πολύμηνη παύση των εργασιών.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες από τον ΑΔΜΗΕ τα εμπόδια έχουν ξεπεραστεί, ο ρυθμός προόδου των έργων έχει αυξηθεί, και ο στόχος είναι ο υποσταθμός να έχει παραδοθεί κάπου μέσα στο καλοκαίρι του 2017. Το ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους υποσταθμούς της ηλεκτρικής διασύνδεσης, δηλαδή σε Λαύριο, Πάρο και Μύκονο.
       
      Κανονικά τα έργα και στους τέσσερις υποσταθμούς έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2016, προέκυψαν ωστόσο καθυστερήσεις τόσο στη Σύρο λόγω της αδυναμίας εξεύρεσης χώρου εναπόθεσης των μπάζων, όσο και σε Πάρο, Μύκονο, όπου οι εργολάβοι συνάντησαν βραχώδοι εδάφοι.
       
      Το ίδιο συνέβη και στο Λαύριο, τον πιο βασικό από τους τέσσερις υποσταθμούς, αφού από εκεί θα περνά η μεταφορά του ρεύματος προς τα νησιά, και όπου αυτή τη στιγμή οι εργασίες εστιάζονται στην κατασκευή του κτιρίου. Οσον αφορά στη πόντιση των καλωδίων ο βασικός όγκος των εργασιών έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Μιλάμε για τα τμήματα Λαύριο – Σύρο, Σύρο – Τήνο, Σύρο – Μύκονο και Σύρο – Πάρο.
       
      Ειδικότερα στη Σύρο, οι εργασίες πήραν και πάλι μπροστά τον περασμένο Μάιο. Είχε προηγηθεί πολύμηνη διακοπή, έπειτα από παρέμβαση στο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης, εξαιτίας της μη απομάκρυνσης των μπαζών από το χώρο πλησίον του σημείου όπου κατασκευάζεται το κεντρικό κτίριο του υποσταθμού και ειδικότερα πλησίον της περιοχής του βιολογικού.
       
      Στη Μύκονο πάλι είχαν προκύψει θέματα με την αρχαιολογική υπηρεσία, μεταθέτοντας αρκετά πίσω τα χρονοδιαγράμματα. Δεδομένης της γενικότερης τροποποίησης του πλάνου του συνολικού έργου που μέχρι τώρα έχει συναντήσει καθυστερήσεις εννέα και δέκα μηνών, οι αρμόδιοι τοποθετούν την παράδοση των υποσταθμών κάπου εντός του καλοκαιριού του 2017. Ειδικά στη Μύκονο, και εφόσον εξελιχθούν ομαλά τα πράγματα, το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί ίσως και τον Σεπτέμβριο του 2017.
       
      Θυμίζουμε ότι η πρώτη φάση του έργου περιελάμβανε τις γραμμές Σύρου- Λαυρίου, Σύρου- Τήνου, την ακτινική τροφοδότηση της Πάρου και της Μυκόνου από την Σύρο με γραμμή για κάθε νησί και τους υποσταθμούς σε Σύρο, Πάρο και Μύκονο. Η δεύτερη φάση περιλαμβάνει τη σύνδεση Πάρου- Νάξου και την σύνδεση Νάξου- Μυκόνου. Το έργο συνοδεύεται από την αναβάθμιση της υφιστάμενης καλωδιακής σύνδεσης Ανδρος – Λιβάδι (Ν. Εύβοια) μήκους 14,5 χλμ και Άνδρος – Τήνος, μήκους 4 χλμ. Το project ολοκληρώνεται με την τρίτη φάση που περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της διασύνδεσης με την πόντιση δεύτερου καλωδίου Λαυρίου-Σύρου.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/epomeno-kalokairi-tha-einai-etoimoi-oi-ypostathmoi-toy-admie-stis-kyklades
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με τα επίπεδα ρύπανσης να σημειώνουν υψηλά ρεκόρ, οι αρχές του Παρισίου ανακοίνωσαν ότι οι δημόσιες συγκοινωνίες θα είναι δωρεάν για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα, και η κυκλοφορία των αυτοκινήτων στους δρόμους θα επιτρέπεται εναλλάξ, ανάλογα με το αν έχουν μονό ή ζυγό αριθμό κυκλοφορίας.
       
      Η απαγόρευση δεν ισχύει για ηλεκτρικά ή υβριδικά οχήματα, οχήματα με περισσότερους από τρεις επιβάτες, ξένα αυτοκίνητα, και οχήματα που χρησιμοποιούνται για διανομή τροφίμων ή καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
       
      Σύμφωνα με την υπηρεσία που μετρά την ποιότητα του αέρα στη Γαλλία, πρόκειται για τη χειρότερη κρίση ρύπανσης εδώ και τουλάχιστον δέκα χρόνια. Δεδομένης της προτίμησης των κατοίκων του Παρισίου για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα μέτρα δεν αναμένεται να έχουν μεγάλη επιτυχία.
       
       
      Την Τρίτη υπήρξε μία αύξηση στη χρήση δημόσιων μέσων μεταφοράς και μερικές γραμμές δεν μπόρεσαν να εξυπηρετήσουν όλους τους επιβάτες. Ωστόσο, παρά τους περιορισμούς, υπήρχε μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση από αυτοκίνητα το πρωί της Τετάρτης.
       
      Εκείνοι που επιλέξουν να αγνοήσουν τους περιορισμούς και χρησιμοποιήσουν Ι.Χ. με ακατάλληλο αριθμό κυκλοφορίας, αντιμετωπίζουν πρόστιμο μεταξύ 20 και 40 ευρώ.
      Η δήμαρχος του Παρισιού, Αν Ινταλγκό, κατέφυγε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να πραγματοποιήσει έκκληση στους Παριζιάνους να επιλέξουν εναλλακτικά μέσα για τη μεταφορά τους.
       
      Η ρύπανση μέσα και γύρω από το Παρίσι γενικά προκαλείται από σωματίδια γνωστά ως PM 10 (με διάμετρο μικρότερη από 10 χιλιοστά), που εκπέμπονται από οχήματα, εργοστάσια και οικιακή θέρμανση. Τα σωματίδια είναι πολύ μικρά για να φιλτράρονται από το στόμα και τα ρουθούνια, και καταλήγουν ευκολότερα στους πνεύμονες, προκαλώντας δυνητικά σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1181100/parisi-dorean-metakiniseis-logo-tis-xeiroteris-krisis-rupansis-tis-dekaetias
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Η κατάρα των καθυστερήσεων έπληξε τελικά την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά. Η παράδοση που θέλει όλα τα έργα Μετρό στη χώρα να ολοκληρώνονται με πολυετείς καθυστερήσεις (με μόνη εξαίρεση τα έργα Μετρό για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004) διατηρήθηκε και σε αυτό το έργο καθώς καταγράφονται ήδη καθυστερήσεις που φτάνουν τα 3 χρόνια, απογοητεύοντας ταυτόχρονα τους Πειραιώτες που βλέπουν ακόμα μακριά την ολοκλήρωση των έργων.
       
      Το έργο υπεγράφη την 1η Μαρτίου 2012 με αρχικό χρονικό ορίζοντα περαίωσης τους 66 μήνες, δηλαδή το Φθινόπωρο του 2017. Το έργο μέχρι το τέλος του 2014 πήγαινε με ολιγόμηνη καθυστέρηση αλλά τελικά το έπληξαν: η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση απαλλοτρίωσης στο σταθμό ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, η άστοχη μελέτη για το σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ που οδήγησε σε νέα μελέτη καθώς δεν είχε εντοπιστεί κεντρικός αγωγός της ΕΥΔΑΠ, η προβληματική κίνηση του Μετροπόντικα μεταξύ των σταθμών ΝΙΚΑΙΑ και ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ και ο νόμος του 2014 που προέβλεπε την μη καταβολή του ΦΠΑ σε δημόσια έργα που ουσιαστικά πάγωσε το έργο για αρκετούς μήνες.
       
      Η επέκταση περιλαμβάνει την κατασκευή σήραγγας 7,6 χλμ. και έξι νέους υπόγειους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο). Στην περιοχή του σταθμού ΠΕΙΡΑΙΑΣ θα δημιουργηθεί ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός κόμβος της Αθήνας καθώς στο σημείο θα βρίσκονται 2 γραμμές Μετρό, ο Προαστιακός, γραμμές Λεωφορείων και Τρόλεϊ, σε απόσταση 100 μέτρων το Τραμ και φυσικά το Λιμάνι του Πειραιά.
       
      Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΜΕΤΡΟ
       
      Από την εκκίνηση των πρώτων έργων Μετρό το 1992 η κατάρα των καθυστερήσεων έχει χτυπήσει σχεδόν όλα τα έργα. Οι βασικοί κορμοί των γραμμών 2 και 3 παραδόθηκαν το 2000 με περίπου 2 χρόνια καθυστέρησης. Η επέκταση προς Μοναστηράκι λειτούργησε με 3 χρόνια καθυστέρηση, εκείνη προς Αιγάλεω δόθηκε με 2 χρόνια καθυστέρησης, οι επεκτάσεις προς Ανθούπολη, Ελληνικό κατέγραψαν 3 χρόνια καθυστέρησης ενώ αν λάβουμε υπόψη και το Μετρό Θεσσαλονίκης εδώ η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη καθώς από το Φθινόπωρο του 2012 πάμε για Άνοιξη του 2020, δηλαδή στην καλύτερη περίπτωση το Μετρό θα λειτουργήσει με 7,5 χρόνια καθυστέρηση. Η επέκταση προς Καλαμαριά επίσης δεν έχει ξεφύγει από την "κατάρα" και θα λειτουργήσει με τουλάχιστον 3 χρόνια καθυστέρησης.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/metro/athinas/item/37699-i-katara-ton-kathysteriseon-ton-ergon-metro-stin-ellada
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με τη συμμετοχή 25 επενδυτικών προτάσεων θα διεξαχθούν τη Δευτέρα οι δύο πιλοτικές δημοπρασίες της ΡΑΕ για την κατανομή φωτοβολταϊκών μονάδων συνολικής ισχύος 40 μεγαβάτ.
       
      Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται για πρώτη φορά στο πλαίσιο των νέων ρυθμίσεων που θα ισχύσουν για την αδειοδότηση μονάδων ΑΠΕ. Ενδιαφέρον για συμμετοχή στις δημοπρασίες εκδηλώθηκε για 29 μονάδες φωτοβολταϊκών. Ωστόσο τις τέσσερις από αυτές τις απέρριψε η ΡΑΕ, καθώς δεν πληρούσαν τους όρους που έθεσε η προκήρυξη του διαγωνισμού.
       
      Ειδικότερα, η πρώτη δημοπρασία θα γίνει για την κατηγορία φωτοβολταϊκών ισχύος έως ένα μεγαβάτ για την οποία εγκρίθηκαν να συμμετάσχουν 13 προτάσεις με συνολική ισχύ 6,8 μεγαβάτ και για τη δεύτερη, που αφορά μονάδες άνω του ενός μεγαβάτ, εγκρίθηκαν να συμμετάσχουν 12 προτάσεις με συνολική ισχύ 50,21 μεγαβάτ.
       
      Από την πρώτη κατηγορία θα επιλεγούν μονάδες με συνολική έως 4,8 μεγαβάτ και από τη δεύτερη έως 35,2 μεγαβάτ ώστε να συμπληρωθεί το ανώτατο όριο των 40 μεγαβάτ.
       
      Από τις εισηγμένες εταιρείες, στις δύο δημοπρασίες συμμετέχουν τα ΕΛ.ΠΕ. με τρεις συνολικά αιτήσεις, μία για φωτοβολταϊκό ενός μεγαβάτ στην Καβάλα και για δύο μονάδες από μία στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις Ασπροπύργου και Θεσσαλονίκης ισχύος 3,6 και 4 μεγαβάτ αντιστοίχως.
       
      Επίσης η ΤΕΡΝΑ συμμετέχει με μία αίτηση για μονάδα 1,9 μεγαβάτ στην Ερμιόνη. Η αίτηση με την μεγαλύτερη ισχύ, αφορά μονάδα 8,99 μεγαβάτ της ΑΤΕΝ, στους Σοφάδες.
       
      Η διαδικασία αυτή που θα είναι ηλεκτρονική (χρονική διάρκεια 30 λεπτών για την κάθε κατηγορία φωτοβολταϊκών) εφαρμόζεται για πρώτη φορά και θεωρείται πρόκριμα για τις επόμενες που θα ακολουθήσουν και θα αφορούν και τις άλλες τεχνολογίες ΑΠΕ (Αιολικά κλπ).
       
      Ήδη η ΡΑΕ επεξεργάζεται το μόνιμο μηχανισμό δημοπράτησης αδειών μονάδων ΑΠΕ, ο οποίος αποτελεί βασικό συστατικό του νέου συστήματος αδειοδότησης με ανταγωνιστικές διαδικασίες. Ως γνωστόν, στόχος των προωθούμενων αλλαγών, είναι η εξυγίανση του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ με μείωση του ελλείμματος, ώστε και να μειωθεί το τελικό κόστος για τους καταναλωτές, αλλά και να αποκτήσει ομαλή ροή η πληρωμή των παραγωγών για την ενέργεια που προσφέρουν στο δίκτυο.
       
      Σημειώνεται ότι οι πληρωμές προς τους παραγωγούς ΑΠΕ γίνονται σήμερα με καθυστέρηση έως και οκτώ μηνών, ενώ η εξυγίανση του Ειδικού Λογαριασμού τουλάχιστον δύο φορές έχει ενταχθεί ως προαπαιτούμενο σε Μνημόνια που υπεγράφησαν με τους Θεσμούς.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1501216/fotovoltaika-premiera-th-deytera-stis-neoy-typoy-d.html
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες προβλέπουν μια σημαντική στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα μέσα στην επόμενη δεκαετία. Θεωρούν ότι οι βελτιώσεις στην τεχνολογία των μπαταριών και η άνοδος της αυτόνομης οδήγησης και του carpooling – που ταιριάζουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – θα ωθήσουν αυτή την επέκταση.
       
      Όμως, ορισμένα στελέχη του πετρελαίου υιοθετούν μια διαφορετική άποψη και προβλέπουν ότι η ηλεκτροκίνηση θα παίξει περιορισμένο ρόλο στις μεταφορές τουλάχιστον ως το 2040. Αν παίξουν το λάθος στοίχημα, τότε θα υπάρξει κόστος σε αυτόν τον κλάδο, όπου τα νέα έργα στοιχίζουν δισεκατομμύρια δολάρια και χρειάζονται δεκαετίες με βάση μέτριες τιμές πετρελαίου για να αποπληρωθούν.
       
      Πάνω από το μισό πετρέλαιο παγκοσμίως χρησιμοποιείται στις μεταφορές. Η υιοθέτηση μιας υπερβολικά απαισιόδοξης πρόβλεψης για την ηλεκτροκίνηση, ίσως οδηγήσει τις πετρελαϊκές στην υιοθέτηση μιας υπερβολικά αισιόδοξης πρόβλεψης για την κατανάλωση αργού και την εξέλιξη των τιμών, υποστηρίζουν οι αναλυτές.
       
      Ο επικεφαλής της Eni, Κλαούντιο Ντεσκάλτσι, είναι μεταξύ εκείνων που θεωρούν ότι η απειλή των ηλεκτρικών οχημάτων προς τον κλάδο δεν είναι σημαντική. «Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπορεί να αναπτυχθούν, αλλά δε νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα για εμάς», δήλωσε στο Reuters στα περιθώρια συνεδρίου στο Λονδίνο τον περασμένο μήνα.
       
      Από την πλευρά τους, η ExxonMobil, μεγαλύτερη εταιρεία της Δύσης σε όρους αξίας και η βρετανική ΒΡ, δημοσιεύουν εκθέσεις για την εξέλιξη της αγοράς ως το 2035 και το 2040 αντίστοιχα, ώστε να κατευθύνουν τις επενδυτικές τους επιλογές.
       
      «Η οπτική μας στην έκθεση είναι ότι η επέκταση τω ηλεκτρικών οχημάτων και του ηλεκτρισμού εν γένει θα είναι αρκετά περιορισμένη στα επόμενα 20 χρόνια», δήλωσε τον Φεβρουάριο ο Σπένσερ Ντέιλ, επικεφαλής οικονομολόγος της ΒΡ.
       
      Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν εκδίδουν αντίστοιχες μακροπρόθεσμες εκθέσεις για την παραγωγή οχημάτων, αλλά οι βραχυπρόθεσμες προβλέψεις τους υιοθετούν μια πιο γρήγορη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.
       
      Ο Ντίτερ Ζέτσε, επικεφαλής της Daimler, δήλωσε τον Σεπτέμβριο ότι στόχος του είναι το να φτάσουν τα ηλεκτρικά οχήματα ένα ποσοστό 15-25% στις παγκόσμιες πωλήσεις του ομίλου ως το 2025.
       
      Η BMW έχει δηλώσει ότι μπορεί να κάνει το ίδιο και ο επικεφαλής της Ford, Μαρκ Φιλντς, είπε τον Απρίλιο ότι ως το 2020, το 40% των μοντέλων θα είναι ηλεκτρικά.
       
      «Για πάνω από 100 χρόνια, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ήταν η βασική υπόθεση του κλάδου μας. Το παιχνίδι αλλάζει, όμως, με τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση», δήλωσε σχετικά ο Χάου Τάι-Τανγκ, αντιπρόεδρος της Ford.
       
      Για τις πετρελαϊκές, πολλά εξαρτώνται από την ακρίβεια των προβλέψεών τους, όπως ανέφερε ο Άλεξ Γκρίφιθς της Fitch, ο οποίος συνέγραψε έκθεση για τα ηλεκτρικά οχήματα. «Δίχως αυτή την άνοδο της ζήτησης για πετρέλαιο, η αγορά πιθανώς θα βρεθεί μετέωρη και αυτή δεν είναι μια καλή θέση».
       
      Βεβαίως, κάποιοι στην πετρελαϊκή βιομηχανία πιστεύουν σε μια ραγδαία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και κάποιοι στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι συντηρητικοί στις εκτιμήσεις τους, αλλά αποτελούν μειοψηφία.
       
      Η νορβηγική Statoil, για παράδειγμα, εκτιμά ότι τα ηλεκτροκίνητα θα αναπτυχθούν ευρέως μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες. Και η Fiat Chrysler συνιστά μετριοπάθεια για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων.
       
      Οι τεχνολογικές καινοτομίες
       
      Όπου υπάρχει διαφορά ανάμεσα στις προβλέψεις των δύο κλάδων, συνήθως βασίζεται σε διαφορετικές εκτιμήσεις για τις τεχνολογικές εξελίξεις και το τι θα συμβεί στις αναδυόμενες αγορές.
       
      Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένουν ότι οι μπαταρίες θα γίνουν φθηνότερες και θα μπορέσουν να στηρίξουν παραπάνω αυτονομία από ότι προβλέπουν οι πετρελαϊκές. Οι τελευταίες έχουν δηλώσει ότι οι περιορισμοί στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων μπορούν να επιτευχθούν πιο εύκολα μέσω βελτιώσεων στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
       
      Όμως, οι αυτοκινητοβιομηχανίες λένε ότι γίνεται ολοένα και ακριβότερη η επίτευξη των στόχων αυτών. Ο πρόεδρος της BMW, Χάραλντ Κρούγκερ, δήλωσε πέρυσι στους μετόχους της εταιρείας ότι οι ηλεκτροκινητήρες είναι ο μόνος τρόπος επίτευξης των στόχων εκπομπών που τίθενται σε ισχύ στην Ευρώπη και αλλού.
       
      Ένας ακόμα μεγαλύτερος λόγος για τον οποίο πολλοί στην αυτοκινητοβιομηχανία θεωρούν ότι το μέλλον είναι ηλεκτρικό, είναι οι καινοτομίες στο carpooling και στα αυτόνομα οχήματα.
       
      Εξαιτίας κυρίως της συμμετοχής εταιρειών όπως η Google, τα αυτόνομα οχήματα έχουν περάσει τα τελευταία χρόνια από την επιστημονική φαντασία στην πραγματικότητα.
       
      Πολλές από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν μοντέλα και προβλέπουν μεγάλη ανάπτυξη στη δεκαετία του 2020. Προβλέπουν ότι η τεχνολογία θα αλλάξει το επιχειρηματικό τους μοντέλο από την πώληση των οχημάτων προς την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς. Αυτή θα ήταν μια σημαντική ενίσχυση για την ηλεκτροκίνηση. Τα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να παραμείνουν ακριβότερα από τα συμβατικά στο ορατό μέλλον, αλλά τα λειτουργικά τους κόστη είναι πολύ χαμηλότερα.
       
      Αυτό το παραπάνω κόστος μπορεί να ανακτηθεί γρήγορα αν το οχημα αποτελεί τμήμα ενός αυτόνομου στόλου με υψηλό δείκτη χρησιμοποίησης – όπως οραματίζονται εταιρείες σαν την Uber Technologies για κάποια στιγμή στην επόμενη δεκαετία.
       
      Επιπλέον, με λιγότερα κινητά μέρη, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι φθηνότερα και στη συντήρηση και αυτό συνιστά ένα ακόμη κίνητρο για τους ιδιοκτήτες στόλων οχημάτων. Ίσως ακόμη πιο σημαντικό είναι το ότι η αυτόνομη τεχνολογία ταιριάζει καλύτερα με την ηλεκτροκίνηση, παρά με τα συμβατικά οχήματα διότι χρειάζεται ηλεκτρισμό για να λειτουργήσει, όπως τονίζουν οι ειδικοί.
       
      «Έχουμε τη δυνατότητα να τροφοδοτήσουμε όλους αυτούς τους αισθητήρες και υπολογιστές», δήλωσε η επικεφαλής μηχανικός της General Motors, Παμ Φλέτσερ, σε συνέδριο τον Σεπτέμβριο.
       
      Ακόμα δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι οι πετρελαϊκές έλαβαν υπόψη αυτή την αλλαγή στους υπολογισμούς τους. Ούτε η ΒΡ, ούτε η Exxon δεν συμπεριέλαβαν τα αυτόνομα οχήματα στις εκθέσεις τους, αν και η πρώτη ανέφερε σε έγγραφό της τη Δευτέρα ότι τα αυτόνομα θα εξεταστούν στην επόμενη έκθεση που αναμένεται στις αρχές του 2017.
       
      Τα αυτόνομα οχήματα δεν αναφέρθηκαν ούτε στις παρουσιάσεις 44 αναλυτών που δόθηκαν το περασμένο έτος και ανήκουν στις επτά μεγαλύτερες δυτικές πετρελαϊκές (Exxon, BP, Eni, Shell, Chevron, ConocoPhillips και Total). Οι εταιρείες δήλωσαν ότι δεν έχουν συμπεριλάβει στα μοντέλα τους την επίδραση των αυτόνομων οχημάτων και δεν σχολίασαν περαιτέρω.
       
      Εκπρόσωπος του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ) δήλωσε ότι ο οργανισμός δεν έχει εξετάσει ακόμα την επίδρασή τους στην πετρελαϊκή ζήτηση.
       
      Η Κίνα ίσως να είναι το κλειδί
       
      Η άποψη των στελεχών του πετρελαίου για το εν λόγω καύσιμο βασίζεται στην εκτίμηση ότι η αυξημένη χρήση της αυτοκίνησης εν γένει στις αναδυόμενες αγορές θα επισκιάσει την διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συγκεκριμένα.
       
      «Όταν μιλάμε για ηλεκτρικά οχήματα, μιλάμε για τον ΟΟΣΑ», δήλωσε ο Ντεσκάλτσι της Eni, αναφερόμενος στον οργανισμό των 35 εκβιομηχανοποιημένων κρατών. «Πάνω από 1,3 δις. άνθρωποι στερούνται ηλεκτρισμού», πρόσθεσε.
       
      Όμως, ο Σάιμον Ρέντφορντ της Standard & Poors, δήλωσε ότι υπάρχει το ρίσκο ότι οι αναπτυσσόμενες χώρες θα υιοθετήσουν τα αυτοκίνητα όπως υιοθέτησαν τις τηλεπικοινωνίες. Στην περίπτωση αυτή, οι καταναλωτές βασικά δεν ασχολήθηκαν με τις υπάρχουσες υποδομές - τις σταθερές ενσύρματες γραμμές – και στράφηκαν κατευθείαν στη νέα τεχνολογία, δηλαδή τα κινητά τηλέφωνα.
       
      Πράγματι, υπάρχουν κάποιοι στη βιομηχανία του αυτοκινήτου που θεωρούν ότι οι αναδυόμενες αγορές θα ξεπεράσουν κάποιες από τις πλούσιες στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης.
       
      «Θεωρούμε ότι η Κίνα θα ηγηθεί στη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων», τόνισε η Μαίρη Μπάρα, διευθύνουσα σύμβουλος της General Motors, τον Οκτώβριο.
       
      Η Exxon αναμένει ότι ως το 2040, οι κάτοχοι αυτοκινήτου στην Κίνα θα τριπλασιαστούν στα 30 οχήματα ανά 1.000 κατοίκους. Η ΒΡ προβλέπει μια αντίστοιχη ανάπτυξη και ότι η άνοδος των μιλίων ανά όχημα μέσα στα επόμενα 20 χρόνια θα βοηθήσει την Κίνα να ξεπεράσει τις ΗΠΑ ως μεγαλύτερος καταναλωτής υγρών καυσίμων ως το 2032.
       
      Η Κίνα είναι ήδη η μεγαλύτερη αγορά για τα ηλεκτρικά οχήματα διεθνώς, με τη βοήθεια κρατικών επιδοτησεων ύψους έως 10.000 δολαρίων ανά όχημα και εξαιρέσεις από τα μέτρα για το μποτιλιάρισμα σε πόλεις όπως το Πεκίνο και η Σανγκάη.
       
      Στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και υβριδικών plug-in έφτασαν τις 337.000 και η χώρα στοχεύει σε πωλήσεις 5 εκατ. ως το 2020.
       
      Η κυβέρνηση προσφέρει, επίσης, κίνητρα για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην επικράτειά της, όπως διευκολύνσεις στην ξένη ιδιοκτησία των εργοστασίων και σχέδια που επιβάλουν πως ένα ορισμένο μερίδιο των οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα να είναι μηδενικών εκπομπών.
       
      Οι αναλυτές λένε ότι ο κίνδυνος για τις πετρελαϊκές είναι πως εν μέσω προβλέψεων για αύξηση της πετρελαϊκής ζήτησης, η εκτίμηση για ταχύτερη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση θα επηρεάσει τις τιμές του αργού πριν ακόμα επέλθει.
       
      «Ο βασικός κίνδυνος για τον κλάδο είναι ο βαθμός της αλλαγής», σημειώνει ο Ρέντμοντ. «Θέτει ερωτήματα για την οικονομική βιωσιμότητα των διαφόρων τύπων σχεδίων τα οποία οι πετρελαϊκές θα πρέπει να εξετάσουν», πρόσθεσε.
       
      (του Τομ Μπέργκιν, Reuters)
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/oi-petrelaikes-kai-oi-aytokinitoviomihanies-vazoyn-diaforetika-stoihimata-gia-mellon-tis
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Κομισιόν εγκαινίασε μια νέα βάση δεδομένων για το κτιριακό απόθεμα της ΕΕ με σκοπό την παρακολούθηση της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων σε όλη την Ευρώπη. Η βάση δεδομένων - που ονομάζεται «Παρατηρητήριο Κτιριακού Αποθέματος ΕΕ» - παρέχει πληροφορίες σχετικά με τα χαρακτηριστικά των κτιρίων, όπως π.χ. την περίοδο κατασκευής τους, την ενεργειακή χρήση και κατανάλωση, τα η διείσδυση των ΑΠΕ, το ρυθμό ανακαίνισης κλπ.
       
      Το Παρατηρητήριο καταγράφει τα επίπεδα ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων ανά χώρα και συνολικά στην ΕΕ, τα διαφορετικά συστήματα ενεργειακής πιστοποίησης και τον τρόπο εφαρμογής τους και τα επίπεδα της ενεργειακής φτώχειας σε ολόκληρη την ΕΕ.
      Το νέο Παρατηρητήριο εγκαινιάζει παράλληλα μια δέσμη μέτρων με σκοπό την επιτάχυνση της μετάβασης της ΕΕ στην εποχή της “καθαρής ενέργειας”. Στα μέτρα που παρουσιάστηκαν στις 30 Νοεμβρίου, έχει συμπεριληφθεί και πρόταση για μια νέα οδηγία σχετικά με την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων.
       
      Η κίνηση αυτή έχει ως στόχο να ενθαρρύνει τη χρήση καινοτόμων και έξυπνων τεχνολογιών για να εξασφαλιστεί η αποδοτικότερη λειτουργία των κτιρίων και παράλληλα στοχεύει στην αύξηση του ποσοστού ανακαίνισης το οποίο ανέρχεται σήμερα σε μόλις 1% του συνολικού κτιριακού αποθέματος.
       
      Αξίζει επιπλέον να σημειωθεί πως ο τομέας των κτιρίων αντιπροσωπεύει το 40% της κατανάλωσης ενέργειας στην Ευρώπη, ενώ περίπου τα δύο τρίτα των κτιρίων αυτών χτίστηκαν πριν καν οριστούν τα πρώτα πρότυπα ενεργειακής απόδοσης.
      Ενδεικτικά, αναφέρουμε τα ακόλουθα συγκεντρωτικά αποτελέσματα για το σύνολο της ΕΕ:
       
      Είδος ενέργειας:
      φυσικό αέριο: 36%
      ηλεκτρισμός: 32%
      ΑΠΕ: 10-12%
      πετρέλαιο: 10-12%

      Χρήση ενέργειας
      θέρμανση: 68%
      ζεστό νερό χρήσης: 13%
      καταναλώσεις ηλεκτρικών συσκευών: 12%
      μαγείρεμα: 5%
      φωτισμός: 2%

      Μέση ετήσια κατανάλωση: 180 kWh/m2 (2013)
       
      Μπορείτε να δείτε όλα τα στοιχεία του "Παρατηρητηρίου Κτιριακού Αποθέματος της ΕΕ", εδώ.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/41247/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την επένδυση περίπου 90,7 εκατ. ευρώ μέσα στην πενταετία 2017-2021, προκειμένου να πάει το αέριο σε όλες σχεδόν τις πόλεις και κομωπόλεις της Θεσσαλίας και της Θεσσαλονίκης προβλέπει το 5ετές πλάνο της νεοσύστατης Εταιρίας Διανομής Αερίου Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας (ΕΔΑ ΘΕΣΣ) που προέκυψε από τον απόλυτο διαχωρισμό των δραστηριοτήτων Διανομής και Προμήθειας στις υφιστάμενες ΕΠΑ Θεσσαλίας και Θεσσαλονίκης.
       
      Όπως αναφέρει, μιλώντας στο energypress, ο Αν. Γενικός Διευθυντής κ. Λεωνίδας Μπακούρας, προβλέπεται η κατασκευή νέων δικτύων φυσικού αερίου σε υφιστάμενες και νέες περιοχές της Θεσσαλονίκης και της Θεσσαλίας, συνολικού μήκους πάνω από 438 km και ύψους επενδύσεων άνω των 90,7 εκατ. ευρώ.
       
      Ιδιαίτερα, στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης προβλέπεται η κατασκευή νέων δικτύων μήκους 254 km με ύψος επενδύσεων 58,6 εκατ. ευρώ, ενώ οι νέες περιοχές ανάπτυξης του Δικτύου Διανομής είναι: Λαγκαδάς του Δήμου Λαγκαδά, Χαλάστρα του Δήμου Δέλτα, Τρίλοφος-Πλαγιάρι και Βασιλικά του Δήμου Θέρμης, Φίλυρο και Χορτιάτης του Δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη, Μηχανιώνα-Επανομή του Δήμου Θερμαϊκού και Κουφάλια-Νέα Μεσήμβρια του Δήμου Χαλκηδόνος.
       
      Στη Θεσσαλία αντίστοιχα προβλέπεται η κατασκευή νέων δικτύων μήκους 184 km με ύψος επενδύσεων 32,1 εκατ. ευρώ, ενώ οι νέες περιοχές ανάπτυξης του Δικτύου Διανομής είναι: Ελασσόνα του Δήμου Ελασσόνας, Τύρναβος και Αμπελώνας του Δήμου Τυρνάβου, Καλαμπάκα του Δήμου Καλαμπάκας, Αγιά του Δήμου Αγιάς, Παλαμάς του Δήμου Παλαμά, Σοφάδες του Δήμου Σοφάδων, Μουζάκι του Δήμου Μουζακίου, Βελεστίνο στο Δήμο Ρ. Φερραίου, Δήμος Τεμπών, Νέα Αγχίαλος του Δήμου Βόλου, Φαλάνη του Δήμου Λαρισαίων.
       
      Για την τροφοδότηση ορισμένων απομακρυσμένων περιοχών, προβλέπεται η χρησιμοποίηση συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), καθώς ήδη στο Δίκτυο Διανομής της Θεσσαλονίκης και της Θεσσαλίας έχουν συνδεθεί και τροφοδοτηθεί οι σταθμοί συμπίεσης της ΔΕΠΑ και ιδιωτών προμηθευτών, από τους οποίους μπορούν να τροφοδοτηθούν απομακρυσμένες περιοχές και μεμονωμένοι καταναλωτές εκτός δικτύου.
       
      Σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο, το Πρόγραμμα Ανάπτυξης της ΕΔΑ ΘΕΣΣ, θα υποβληθεί στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας για την έκδοση της Άδειας Δικτύου Διανομής & Άδειας Διαχείρισης Δικτύου Διανομής.
       
      Όπως εξηγεί στο energypress ο κ. Μπακούρας, οι ΕΠΑ Θεσσαλονίκης και ΕΠΑ Θεσσαλίας, όπως άλλωστε είναι υποχρεωμένες με βάση το νομικό και ρυθμιστικό πλαίσιο, προχωρούν από την 1η Ιανουαρίου του νέου έτους στο νομικό και λειτουργικό διαχωρισμό των Εταιρειών.
       
      Συγκεκριμένα, προβλέπεται η ίδρυση της ενιαίας Εταιρίας Διανομής Αερίου Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας (ΕΔΑ ΘΕΣΣ) για τις περιοχές της Θεσσαλονίκης & Θεσσαλίας και μίας νέας Εταιρίας Παροχής Αερίουπανελλαδικής εμβέλειας για τη δραστηριότητα της Προμήθειας. Οι δύο εταιρείες, εκτός από διαφορετικά νομικά πρόσωπα θα είναι και λειτουργικά διαχωρισμένες, σε όλα τα επίπεδα (κτίρια, εταιρική ταυτότητα, ανθρώπινο δυναμικό κ.λπ.).
       
      Σε αυτό το πλαίσιο, η υπό ίδρυση ΕΔΑ ΘΕΣΣ (Εταιρείας Διανομής Αερίου Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας), συνέταξε το πενταετές Επενδυτικό Πρόγραμμα για την περίοδο 2017-2021, σε συνέχεια των αποφάσεων της ΡΑΕ αναφορικά με την έγκριση του Κανονισμού Τιμολόγησης Βασικής Δραστηριότητας Διανομής και με την έγκριση Τιμολογίου για την Χρέωση της Βασικής Δραστηριότητας Διανομής Φυσικού Αερίου του Δικτύου Διανομής Θεσσαλονίκης & Θεσσαλίας, σε δύο διακριτές Περιουσιακές Βάσεις.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/programma-mamoyth-pano-apo-90-ekat-eyro-gia-tin-epektasi-toy-diktyoy-aerioy-thessalias-kai
      Περισσότερα...

      0

    • basgoud

      Ενώ οι Ελληνες μαθητές κατέλαβαν μόλις την 43η θέση και οι Γερμανοί την 16η, οι μαθητές της μικρής Εσθονίας αναρριχήθηκαν φέτος στην 3η θέση στην νέα έκθεση PISA του ΟΟΣΑ. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας τους;
       
      Μαζί με την Φινλανδία που ακολουθεί στην 5η θέση, η Εσθονία συγκαταλέγεται στην πρώτη δεκάδα της νέας έκθεσης αξιολόγησης εκπαιδευτικών συστημάτων του ΟΟΣΑ και ηγείται όλων των ευρωπαϊκών χωρών.
       
      Η διάκριση αυτή του εσθονικού εκπαιδευτικού συστήματος βρέθηκε φυσικά χθες στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας στη μικρή χώρα της Βαλτικής. Εντούτοις δεν αποτέλεσε έκπληξη. Ειδικοί επισημαίνουν ότι είναι το αποτέλεσμα μιας συνετής εκπαιδευτικής πολιτικής.
       
      Ισότητα ευκαιριών
       
      Το μυστικό της επιτυχίας είναι η τήρηση μιας βασικής αρχής, όπως εξηγεί η Κάρεν Λουκ, διευθύντρια σχολείου στο Τάρτου, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Εσθονίας: «Επικεντρώνουμε στην ισότητα των ευκαιριών. Σε αυτό οφείλονται τα θετικά αποτελέσματα. Δεν διαχωρίζουμε επ’ ουδενί τα παιδιά σε διαφορετικές ομάδες, (για παράδειγμα) σε ομάδες υψηλών επιδόσεων και σε άλλες για πιο αδύναμους μαθητές. Όχι, δεν το κάνουμε αυτό».
       
      Κανέναν απολύτως ρόλο δεν παίζει ούτε η καταγωγή αλλά ούτε και η κοινωνική προέλευση. Είτε προέρχονται από εύπορες είτε από φτωχές οικογένειες, είτε έχουν ρωσικές ή άλλες ρίζες, στο σχολείο ισχύει το ίδιο για όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά: ίσες ευκαιρίες για όλους και φυσικά δωρεάν. Η σχετική νομοθεσία που χρονολογείται από το 1992 διασφαλίζει τις ίδιες δυνατότητες και για όλες τις μειονότητες καθώς και για όλους τους Εσθονούς τη δια βίου μάθηση.
       
      Συχνές μικρές αλλαγές του συστήματος
       
      Το εσθονικό παιδαγωγικό σύστημα δεν προβλέπει νέες παιδαγωγικές μεθόδους ή «πειράματα», παρότι μαθητές και δάσκαλοι έχουν σημαντικά περιθώρια να προσαρμόσουν τη διδασκαλία και τη μάθηση. Οι ακολουθούμενες μέθοδοι είναι μάλλον συντηρητικές και τα περιεχόμενα πολύ σαφή. Μιλώντας στο σουηδικό ραδιόφωνο ο εσθονός υφυπουργός Παιδείας Μαρτ Λάιντμετς αναφέρθηκε σε δυο βασικούς πυλώνες της εσθονικής επιτυχίας:
       
      «Δεν κάνουμε κάποια επανάσταση, αλλά διαρκώς μικρές αλλαγές. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αλλάζουμε εκ βάθρων το εκπαιδευτικό σύστημα. Σύμφωνα με την PISA διαθέτουμε παγκοσμίως το καλύτερο σύστημα όσον αφορά την ισότητα των ευκαιριών. Δεν παίζει ρόλο εάν προέρχεσαι από μια φτωχή ή μια πλούσια οικογένεια. Σε κάθε περίπτωση θα πας στο σχολείο όπου τα αποτελέσματα είναι καλά και ισορροπημένα».
       
      Σύμφωνα με την νέα έκθεση του ΟΟΣΑ μάλιστα τα δυο τρίτα των μαθητών στην Εσθονία δηλώνουν ικανοποιημένοι με τα σχολεία και τους δασκάλους τους.
       
      Πηγή http://www.iefimerida.gr/news/305863/thayma-tis-esthonias-stin-ekpaideysi-pos-eftase-stin-1i-thesi-tis-eyropis?ref=yfp
      Περισσότερα...

      4

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.