Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. imhotep

    imhotep

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      844


  2. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.536


  3. Sw0rdf1sh

    Sw0rdf1sh

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.512


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      9.002


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/04/2018 in Δημοσιεύσεις

  1. Πόσο νόμιμο είναι το να "επιτρέπεται" από το σύστημα του ΤΕΕ να υποβάλλεται δήλωση 4495 σήμερα σε αυτό και ν' αποκτά τα "δικαιώματα " δήλωσης α' εξαμήνου υπαγωγής χωρίς να έχει δοθεί επισήμως η οποιαδήποτε παράταση;;; Mήπως όλοι συμπεριφέρονται ως κονκισταδόρες χαρίζοντάς μας ....μπιχλιμπίδια και .....χαντρούλες;;; Έχω άδικο ή δίκιο;;;
    2 points
  2. στην τελική νόμιμο είναι αφού το "υπάρχον σύστημα" είναι η εφαρμογή του νόμου... (διατυπωμένος καλά ή κουτσά ή ανάποδα ή έγκαιρα ή όχι με τις αναγκαίες υπογραφές ή όχι....) Τέλος....
    1 point
  3. Γιατί να το λύσεις τώρα; Όπως προβλέπει και ο οδηγός θα το λύσεις αργότερα στο έντυπο ολοκλήρωσης. Μπορεί μια παρέμβαση να μην ολοκληρωθεί. Αν πιάνεις το στόχο % είσαι οκ. Μη ζητήσεις προκαταβολή για αυτή την παρέμβαση όμως αν δεν σκοπεύεις να την εκτελέσεις.
    1 point
  4. Για τους νέους συναδέλφους που θέλουν να στραφούν στο linux ως μια τελείως δωρεάν λύση προτείνω τα εξής: Διανομή: OSGEO Live το οποίο είναι βασισμένο στο lubuntu και έχει όλα τα χαρτογραφικά GIS εγκατεστημένα (πχ qgis) CAD (dwg): Draftsight εγγενως ή nanocad μέσω playonlinux ή wine (δεν είναι opensource είναι όμως δωρεάν) CAD (dxf): Librecad, Archimedes, Freecad 3d: Blender, K-3D, Art of Illusion ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ: Εγκατάσταση μέσω του playonlinux με εγκατάσταση του dotnet2.0 υποχρεωτικά Office: LibreOffice Images: GIMP 2.8 GIS: qGIS, Saga GIS, Grass GIS Cloud files: Owncloud (o server είναι έτοιμος στο osgeolive. Κάνετε απλή εγκατάσταση) Server: apache2, php,mysql (είναι έτοιμα στο osgeolive) FTP: vsftp (server), filezilla (client) Print server: cups (είναι έτοιμα στο osgeolive, χρειάζονται επιπλέον driver αναλόγως του εκτυπωτή) Multimedia: Audacity (επεξεργασία ήχου), vlc (βίντεο) Remote access: Χ11VNC, Teamviewer (προσοχή: το teamviewer έχει εμπορικη άδεια πέραν της ελεύθερης για προσωπική χρήση). Browser: Mozilla FIrefox, Chromium Virtualization: Oracle virtualbox Archives: 7-zip Vector graphics: InkScape Desktop Publishing: Scribus Screen capture: CamStudio Προτείνω τη δημιουργία ενός live DVD με λογισμικό για μηχανικούς προεγκατεστημένο (πχ wine, tee-kenak (χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί), la-kenak, la-asfaleia, pixis, libreoffice, qgis, blender, librecad, gimp κατ' ελάχιστο). Μπορούμε να προσθέσουμε xls ανά κατηγορία σε ένα φάκελο όπως έχουν ανέβει εδώ και να διανείμουμε μια έκδοση ως michanikos αν σας αρέσει ως ιδέα.
    1 point
  5. Συμφωνώ ότι σύμφωνα με το άρθρο 17 όπως είπες, επιτρέπονται.
    1 point
  6. Παλιότερη ανακοίνωση Διευκρινήσεις για τη χρήση του Πληροφοριακού Συστήματος 17/3/2018 Ερ.: Έχω διαμέρισμα επιφάνειας κύριων χώρων 84 τ.μ και έναν κλειστό ημιυπαίθριο 12,22 τ.μ για τον οποίο έχει γίνει τακτοποίηση με βεβαίωση περαίωσης. Στο Ε1 και στο Ε9 αναγράφονται όμως 96 τ.μ και όχι 96,22 τ.μ που θα έπρεπε βάσει τακτοποίησης. Πώς συμπληρώνω τα πεδία που αφορούν την επιφάνεια του ακινήτου στην κατάσταση 1/ καρτέλα 2 «Στοιχεία Ακινήτου» του πληροφοριακού συστήματος; Απ.: Συμπληρώνονται τα εξής: Τετραγωνικά μέτρα ακινήτου (βάσει οικοδομικής άδειας) = 84 τ.μ Τετραγωνικά μέτρα ακινήτου (για τα οποία έχει γίνει τακτοποίηση) = 12,22 τ.μ Επιφάνεια κύριων χώρων ακινήτου = 96 τ.μ Τετραγωνικά μέτρα ακινήτου για τα οποία έχει γίνει τακτοποίηση και δεν έχουν δηλωθεί στο Ε9 = 0,22 τ.μ Το σύστημα προσθέτει τα παραπάνω πεδία (3) & (4) και ελέγχει ότι η διαφορά αυτού του αθροίσματος με την ωφέλιμη επιφάνεια του ΠΕΑ (για την περίπτωση μεμονωμένου διαμερίσματος / μονοκατοικίας) δεν είναι μεγαλύτερη από 7 τ.μ. Οπότε δεν ισχύει αυτό για τα διαμερίσματα
    1 point
  7. δεν χρειάζεται κάτι το ιδιαίτερο , μια απλή τεχνική έκθεση με στοιχεία του ακινήτου, άδεια κτλ. ,μια σύντομη περιγραφή των εργασιών που θα γίνουν (πχ. κοπή με μηχανικό μέσο) και λόγοι για την κοπή (όπως λες κλίση - επικινδυνότητα), στο τοπογραφικό που θα προσκομίσεις να σημειώσεις τη θέση των πεύκων και μια απόφαση γενικής συνέλευσης (αν πρόκειται για πολυκατοικία)
    1 point
  8. πόσες φορές θα έρθει και θα προβληθεί αρμοδίως τέτοια διάταξη και πόσες φορές θα κριθεί αντισυνταγματική ειλικρινώς δεν ξέρω, έχω βαρεθεί..
    1 point
  9. Κατά τη μεταφορά έχεις όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που έχεις και όταν κάνεις νέα υπαγωγή. Επομένως ναι δικαιούσαι όλες τις εκπτώσεις που ισχύουν. Ναι απαιτείται Μελέτη Στατικής επάρκειας. Το αν σε συμφέρει να παραμείνεις στον 4178 ή να μεταβείς στον 4495 το αποφασίζεις εσύ αφού έχεις όλα τα δεδομένα.
    1 point
  10. [απόσπασμα] Ωστόσο, για να προχωρήσει, θα πρέπει να καθοριστούν οι Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή, κάτι το οποίο αναμένεται να απαιτήσει διάστημα 2-5 ετών, αφού θα πρέπει να καθοριστούν με μελέτες, που ακόμη δεν έχουν δημοπρατηθεί, να ακολουθήσουν προεδρικά διατάγματα και να περάσουν αυτόνομα ή μέσα από τα τοπικά χωρικά σχέδια. Παράλληλα θα πρέπει να συσταθεί η Τράπεζα Δικαιωμάτων. Τράπεζα Δικαιωμάτων Η Τράπεζα Δικαιωμάτων θα είναι ψηφιακή και θα διαχειρίζεται το σύνολο των δικαιωμάτων μεταφοράς συντελεστή....... [ "καπως" θυμιζει εκεινη την αληστου μνημης ΑΓΡΟΓΗ του ν 2637/1998]
    1 point
  11. Στην νέα εγκύκλιο (ΠΟΛ 1072/2018) που έχει τις οδηγίες συμπλήρωσης του Ε3 περιλαμβάνονται και τα epos. "[...] Στους κωδικούς 040 και 041 στους υποπίνακες «Ενεργοί Επαγγελματικοί Λογαριασμοί Επιχείρησης» και «Ενεργά Τερματικά POS» προσυμπληρώνονται οι ενεργοί επαγγελματικοί λογαριασμοί της παρ. ιη’ του άρθρου 62 του ν.4446/2016 ημεδαπής και όλα τα τερματικά POS και ePOS, για τα οποία έχουν συναφθεί συμβάσεις με παρόχους υπηρεσιών πληρωμών ημεδαπής, που διέθετε η επιχείρηση για το φορολογικό έτος 2017, με βάση τα στοιχεία της Ένωσης Τραπεζών και των λοιπών παρόχων πληρωμών και θα δίνεται η δυνατότητα τυχόν προσθήκης ή διόρθωσης. Ειδικά για το φορολογικό έτος 2017, η ως άνω προσυμπλήρωση αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Απριλίου 2018. [...]" pol.1072_2018.pdf
    1 point
  12. Εφ' όσον αναφέρατε ότι πρόκειται για παλαιό κτήριο τότε κατά πάσα πιθανότητα το καλώδιο σας από το εσωτερικό της οικίας καταλήγει έξω σε ένα μεταλλικό ή πλαστικό κουτί σαν αυτά της εικόνας που επισυνάπτω. Εάν σας έχουν κόψει το καλώδιο μεταξύ κουτιού & της οικίας σας η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσετε είναι η εξής : (α) Καλείτε έναν τεχνικό να σας αντικαταστήσει το καλώδιο αλλά σε καμία περίπτωση να ΜΗΝ ανοίξει το κουτί του ΟΤΕ και να ΜΗΝ προσπαθήσει να το συνδέσει μόνος του. Καλό είναι στην άκρη του νέου καλωδίου που θα την αφήσει ΔΙΠΛΑ στο κουτί, να κολλήσετε και ένα χαρτάκι με τον αριθμό της τηλεφωνικής σας σύνδεσης και τα στοιχεία σας. (β) Μετά επικοινωνείτε με την εταιρεία που έχετε σύμβαση παροχής τηλεφωνικών υπηρεσιών (πχ Wind, CYTA, COSMOTE, VODAFONE κλπ) και δηλώνετε την βλάβη ενημερώνοντας τους ότι έχετε αντικαταστήσει το καλώδιο και ζητώντας τους να έρθουν για την σύνδεση. Από εκεί και πέρα η εταιρεία σας είναι αρμόδια για να κανονίσει να έρθει συνεργείο και να πραγματοποιήσει την σύνδεση και τον έλεγχο. Στην περίπτωση τώρα που σας έχουν κόψει το καλώδιο ΜΟΝΟ από την πλευρά του κουτιού με κατεύθυνση την κοντινότερη κολώνα ΟΤΕ ή το υπόγειο δίκτυο τότε επικοινωνείτε με την εταιρεία με την οποία έχετε σύμβαση παροχής τηλεφωνικών υπηρεσιών και δηλώνετε την καλωδιακή βλάβη. Και στις δύο περιπτώσεις εάν έχετε σύμβαση με τον ΟΤΕ θα έρθουν σχετικά σύντομα. Εάν όμως είστε σε άλλον πάροχο τότε ίσως καθυστερήσει λίγο η διαδικασία και καλό είναι να τους ενοχλήσετε ξανά για να την επισπεύσουν.
    1 point
  13. Άρα θα κάνεις μία επιμέτρηση των υλικών που θα χρησιμοποιήσεις θα περάσεις τις ποσότητες στον Πιν.3 του ΙΚΑ και με αυτόν θα πας στο τμήμα οικοδομικών του ΙΚΑ που ανήκει η περιοχή του έργου για να ανοίξεις καρτέλα. Εκτός αν την διεκπεραίωση στο ΙΚΑ την έχει αναλάβει άλλος οπότε τους δίνει Πίν. 3 εις διπλούν + τεχνική έκθεση μηχανικού.
    1 point
  14. Εντάξει, μη βαράς. Όπως λέει και ο συνάδελφος παραπάνω δεν υπάρχει πρακτικός τρόπος. Το ότι το κτήριο είναι εκτεθημένο από προς τους δύο αυτούς δρόμους, δεν βοηθάει, αν και σωστά λες ότι κυρίως το πρόβλημα είναι η Δεκελείας. Από την πλευρά της Αχαρνών, απέναντι από τον Σκλαβενίτη, έχεις κάποια υψομετρική διαφορά που βοηθάει στο να μην σου έρχεται όλος ο θόρυβος, όπως βοηθάει και η ύπαρξη κάποιων δέντρων στο χώρο του πάρκου και του σχολείου. Τα ηχοπετάσματα για να λειτουργήσουν ικανοποιητικά πρέπει να είναι όσο πιο κοντά γίνεται στην πηγή του θορύβου. Το να μπουν ηχοπετάσματα στην Αχαρνών και τη Δεκελείας δεν το βλέπω να γίνεται σύντομα, όπως πρακτκό δεν είναι και το να κλείσεις και το μπαλκόνι σου. Οποιαδήποτε λύση τοπικής ηχομόνωσης (π.χ πάνελ) ακυρώνεται από τη στιγμή που θα ανοίξεις το παράθυρο για να αεριστεί το σπίτι. Ο θόρυβος θα μπει από το ανοιχτό παράθυρο.
    1 point
  15. Δεν καταλαβαίνω την "αποδοκιμασία" Εντόπισα ένα υπαρκτό πρόβλημα του συστήματος και το παρουσίασα εδώ. Δεν με καλύπτει -ούτε μπορεί να ισχύσει στην πράξη σε κάθε περίπτωση- η , κατά τα άλλα σωστή θεωρητικά, άποψη "εφαρμόζουμε το νόμο, άσχετα με τα λάθη του συστήματος" Η εφαρμογή του νόμου σε πολλά σημεία (όπως ο προσδιορισμός του ύψους του προστίμου, των δόσεων κλπ) είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη λειτουργία του συστήματος. Αν υπήρχε -ή αν υπάρχει- κάποιο bug εκεί, ποια θα ήταν η "πρακτική" συμβουλή σας? ***UPD*** Έστειλα mail στο ΤΕΕ για το θέμα, και πήρα την εξής απάντηση "Έχει παρατηρηθεί ότι όταν η διαφορ. διαμερισμάτωση συνδυάζεται με άλλες αυθαιρεσίες ζητούνται, εκ παραδρομής, μόνο τα αρχεία της διαμερισμάτωσης. Η δυσλειτουργία αυτή θα διορθωθεί σε μελλοντική αναβάθμιση του συστήματος. Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να υποβάλετε αρχεία ακόμα κι αν δεν εμφανίζονται ως απαιτούμενα."
    1 point
  16. Συνάδελφε κατά τη γνώμη μου η διατύπωση του άρθρου 102 είναι σαφής όσον αφορά στο ποιοι είναι οι οικισμοί στους οποίους αφορά η ρύθμιση αφού ρητά γίνεται παραπομπή στους οικισμούς όπως αυτοί ορίζονται στο άρθρο 21 του ν.1337/83, δηλαδή περιλαμβάνονται όσοι οικισμοί αναφέρονται στην απόφαση Γ. 35468/1417/21-6-83 (ΦΕΚ 292/Δ/12-7-83) οι οποίοι δεν είχαν υποχρέωση υποβολής δήλωσης του Ν.1337/83, αρκεί να μη βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη από 2000μ από τη θάλασσα ή από χιονοδρομικά κέντρα. Οι διατάξεις που παραθέτεις δεν αφορούν στους οικισμούς του άρθρου 21 του 1337/83 αλλά στους οικισμούς του ΠΔ της 6-12-82 οι οποίοι είχαν καθοριστεί με νομαρχιακές αποφάσεις βάσει διαφορετικών κριτηρίων και για άλλον σκοπό. Ομοίως οι σχετικές διατάξεις του ΠΔ της 24-4-85 για την κατηγοριοποίηση των οικισμών ως στάσιμων ή δυναμικών προκειμένου να πραγματοποιηθεί η οριοθέτησή τους και πάλι δεν σχετίζονται με το άρθρο 21 του Ν.1337. Η παρανόηση νομίζω ότι έχει προκύψει από το γεγονός ότι είθισται να αναφερόμαστε σε όλους αυτούς του οικισμούς με τον όρο "στάσιμοι" ενώ πρόκειται για διαφορετικές "ομάδες" (που η κάθε μια περιλαμβάνει πολλούς κοινούς αλλά και πολλούς διαφορετικούς οικισμούς με τις υπόλοιπες). Η ασάφεια κατά τη γνώμη μου είναι αλλού: Το άρθρο 102 αναφέρεται σε κτίρια "που ευρίσκονται εντός στάσιμων οικισμών" ενώ το άρθρο 21 του 1337 αναφέρεται σε κτίρια που "βρίσκονται σε οικισμούς που παρουσιάζουν στασιμότητα ανάπτυξης". Η διατύπωση του άρθρου 21 του 1337 είχε ερμηνευτεί ότι περιλάμβανε και την εκτός σχεδίου διοικητική περιοχή του κάθε υπαγόμενου οικισμού. Αντίθετα η λέξη "εντός" στο άρθρο 102 φαίνεται να σημαίνει ότι μόνο τα εντός ορίων οικισμού παίρνουν την έκπτωση. Όμως δεν είναι κατά την άποψή μου σαφές αν το "εντός" αναφέρεται στα όρια που είχε ο οικισμός το 1983 ή στα σημερινά του όρια (που είναι κατά κανόνα μεγαλύτερα από αυτά που είχε ο στάσιμος οικισμός το 1983 αφού οι περισσότεροι οικισμοί έχουν διπλασιαστεί σε μέγεθος μετά την μεταγενέστερη του 1983 οριοθέτηση ή πολεοδόμηση).
    1 point
  17. Συναδερφισσα, μη το αναλύεις άλλο. Και 50 πεδιλοδοκους περισσότερους να έβαλε και 50 κολώνες περισσότερες να έβαλε και όλο τσιμέντο να το έκανε ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙΣ ΤΗΝ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΣΤΑΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ, αύριο και όχι μεθαύριο κάνεις αίτηση στην πολεοδομία ως επιβλέπον του έργου για διακοπή εργασιών κλπ κλπ… Μη το κουράζεις άλλο θα βρεθείς απίστευτα πλεγμένη … (είσαι ήδη διότι δεν το έχεις κάνει εδώ και 2 μήνες) εχεις αργήσει πολύ... μα πάρα πολύ.... μπορεί να σου ζητάει και τα ρέστα
    1 point
  18. Τελικά...τα πήρα! Προκαλώ άπαντες να ανεβάσουν φωτό κτηρίων από Πολιτικούς Μηχανικούς που μπορούν να θεωρηθούν άξια δείγματα Αρχιτεκτονικής. Της τελευταίας δεκαετίας, να το κάνω ευκολότερο. Αφήστε τις αμπελοφιλοσοφίες και αποδείξτε μου ότι δεν καίγεστε για τις αμοιβές! υ.γ. Ρίχτε και κάνα δικό σας δημιούργημα - για να λέτε ότι μπορείτε να ''αρχιτεκτονήσετε'' θα διαθέτετε και τρόπο να το αποδείξετε.
    1 point
  19. Παρεμβαίνω ως πολιτικός μηχανικός: Οσοι πιστευουν οτι οι αρχιτέκτονες κάνουν ότι τους κατέβει (δηλαδη ταλέντο, αισθηση κλπ ) δεν εχουν δουλέψει κοντά σε αρχιτέκτονες, αλλά σε γραφίστες ή διακοσμητές ή "φουλάρια"! Εχουν δύσκολες σπουδές με πολυ διάβασμα και κούραση :σύνθεση, οικοδομική , κλπ (γινομαι γραφικός) .Οι πολιτικόι μηχανικοι που προσποιούνται τους αρχιτέκτονες κάνουν τις τουρτες πολυκατοικίες της Αθηνας -αθλιες! Ειναι λάθος να εχουμε δικαίωμα αρχιτεκτονικών. Οχι στο "Λιγο απ όλα αλλά σιγουρα πολυ λιγο!"
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.