Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      9.067


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.322


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      18.981


  4. Occultist

    Occultist

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      686


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/04/2018 in Δημοσιεύσεις

  1. Για Μαραθώνα εκτός σχεδίου, παραμένει 600, άσε τι γράφει η ΔΕΗ.
    2 points
  2. Νέες αιτήσεις θα είναι δυνατόν να γίνουν σε περίπτωση έγκρισης νέων κονδυλίων ή αυτά θα πάνε όλα στην λίστα προτεραιότητας. Έρχονται και με ρωτάνε συνεχώς εάν ακόμη μπορούν να μπουν στο πρόγραμμα. Γνωρίζετε κάτι σχετικό?
    1 point
  3. 1 point
  4. Γενικά, όχι. Αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις (πχ. ικριώματα), απαιτείται - το γράφει ο Νόμος.
    1 point
  5. Σε εργασίες που απαιτούν ικριώματα πχ., γράφει ο Νόμος ότι απαιτείται δήλωση ανάθεσης/ανάληψης. Για αυτό ρωτάω...
    1 point
  6. Η μικρής κλίμακας δεν απαιτεί ανάθεση-ανάληψη. Για το λόγο αυτό δεν έχει φορολογικά, αμοιβές κλπ. Δεν είναι άδεια κατά τη νομική έννοια. Είναι μια έγκριση της υπηρεσίας που ο ιδιώτης μπορεί να πάρει και μόνος του αν προσκομίσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Το όνομα του μηχανικού στο έντυπο μπορεί να το γράψει και μόνος του σαν στοιχείο επικοινωνίας για την ΥΔΟΜ. Ποιός μηχανικός ; Αυτός που μπορεί να απαντήσει στο τηλέφωνο ...
    1 point
  7. Άρθρο 30 Εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται Οικοδομική Άδεια ή Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας 1. Δεν απαιτείται οικοδομική άδεια ούτε έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας για τις εξής εργασίες, με την επιφύλαξη των ειδικών διατάξεων που αφορούν την περιοχή ή το κτίριο:
    1 point
  8. Για να μην μπερδευτεί κάποιος συνάδελφος το διευκρινίζουμε ξανά. Αν τακτοποιείς οριζόντια ιδιοκτησία (διαμέρισμα) θα βάλεις τους συνιδιοκτήτες του διαμερίσματος με τα ποσοστά τους (πχ 2 συνιδιοκτήτες με 50% και 50%) και όχι όλους τους συνιδιοκτήτες της πολυκατοικίας. Αν όμως έχεις να τακτοποιήσεις αυτοτελή ιδιοκτησία (πχ μονοκατοικία σε ένα οικόπεδο χωρίς σύσταση οριζόντιων ιδιοκτησιών) τότε θα βάλεις όλους τους συνιδιοκτήτες του ακινήτου.
    1 point
  9. αν προσθέτοντας το εμβαδό αίθριου καλύπτεις την παλιά κάλυψη 70% στο οικόπεδο σου δεν έχεις πρόβλημα (ΝΟΚ άρθ 23 παρ 2)
    1 point
  10. Η ενεργειακή θωράκιση έχει αποτέλεσμα μόνο σε συνδυασμό με την ενεργειακή νοοτροπία. Πόσο "ενεργειακό" είναι το τέλεια μονωμένο κτήριο με ανάκτηση θερμότητας στο σύστημα κλιματισμού όταν ο υπάλληλος καπνίζει και αφήνει ανοιχτά τα παράθυρα; Πόσο "ενεργειακό" είναι κατάστημα όταν η επιχείρηση έχει ανοιχτή την είσοδο συνέχεια για να μπαίνει πιο εύκολα μέσα ο πελάτης; Πόσο "ενεργειακά συνειδητοποιημένος" είναι ο δημόσιος υπάλληλος που αφήνει ανοιχτό το κλιματιστικό όλο το βράδυ για να βρει την ιδανική θερμοκρασία το πρωί; (ναι, υπάρχουν και τέτοιες περιπτώσεις). Τι να κάνεις την υποδειγματική μελέτη όταν δεν εφαρμόζεται; Είδα σχολείο με μελέτη για εσωτερική θερμομόνωση, όπως είναι το βέλτιστο στα σχολεία, και στην πράξη μπήκε εξωτερική θερμομόνωση επειδή είναι πιο οικονομική. Τι να κάνεις το "οικολογικό" αυτοκίνητο όταν ο οδηγός επιλέγει αντιοικολογική οδήγηση; Μπορεί ένα αυτοκίνητο Α να έχει την μισή κατανάλωση από το Β αλλά αν πηγαίνει με την διπλάσια ταχύτητα θα έχει διπλάσια κατανάλωση (η αεροδυναμική αντίσταση είναι πολλαπλάσια του τετραγώνου της ταχύτητας).
    1 point
  11. Η ασφάλεια εργασίας είναι πολύ σοβαρό θέμα και απαιτεί τόσο θεωρητικό υπόβαθρο στους τομείς που αναφέρεται, όσο και σχετική εμπειρία. Για το λόγο αυτό όπου π.χ. υπάρχουν Η/Μ εγκαταστάσεις απαιτούνται αντίστοιχοι Μηχανικοί. Επίσης επειδή το σύνολο των ενεργειών - παρεμβάσεων που πρέπει να γίνουν για την εξασφάλιση ασφαλέστερων συνθηκών εργασίας επιβάλλουν κυρίως παρεμβάσεις επί υλικών στοιχείων - εξοπλισμών - μηχανών, απαιτείται η γνώση αυτών από ανθρώπους που έχουν σπουδάσει και εφαρμόσει το εν λόγω αντικείμενο. Θα δεχόταν κανείς να τον χειρουργήσει π.χ. ένας χασάπης επειδή και μόνο γνωρίζει από ανατομία κάποιων ζώων και ξέρει να κόβει καλά ? Στα ΕΛΠΕ (για παράδειγμα) μπορεί να είναι Τ.Α. ένας βενζινάς με σεμινάριο και πιστοποιητικό παρακολούθησης ? Πως εξασφαλίζεται η απαραίτητη θεωρητική κατάρτιση και εμπειρία ? Όλα τα παραπάνω βέβαια ισχύουν αν θεωρούμε την Ασφάλεια σοβαρό θέμα και όχι κάποια ενοχλητική τρύπα στην αύξηση της παραγωγικότητας που πρέπει να κλείσει.
    1 point
  12. 1 point
  13. Χρειάζεται ξεχωριστό έντυπο παρόμοιο με την δήλωση ανάθεσης ανάληψης για κανονική άδεια δόμησης. Φτιάξε ένα απλό εσύ, δεν είναι κάτι το δύσκολο. Πχ. κάτι τέτοιο φαντάζομαι είναι μία χαρά: https://www.dikaiologitika.gr/media/k2/pdf/pdf_13460/file_13460.pdf
    1 point
  14. το κοκκινο ειναι η αντλια υψηλης του κινητητηρα . λιγο πιο κατω απο εκει βρισκεται η βοηθητικη αντλια που σκοπος της ειναι να ανεβαζει το πετρελαιο στην αντλια υψηλης.Το μεγιστο υψος αναρροφησης ειναι περιπου 70εκ. παροχη δινεται στην αντλια χαμηλης(δεν γνωριζω αν εχει πριν φιλτρο) και επιστροφη στο ανω μερος της δεξαμενης. το υψος της σταθμης ,ιδανικα ειναι το κατω μερος της σταθμης στο υψος της αντλιας,αποφευγεται προβληματα που παρουσιαζονται ,υψος καλο ειναι να μην ξεπερναει το υψος των μπεκ,εκτος αν βαλετε ΗΒ. το μπλε ειναι τα ψευδοκαπακα του κινητηρα.Περιεχει την πιανολα και βαλβιδες.
    1 point
  15. Σύμφωνα με το άρθρο 8 της ΚΥΑ 27454/2631 (ΦΕΚ 3976/14-11-17), ισχύουν τα εξής: Δηλώσεις υπαγωγής στον ν. 4178/13 δύνανται να ολοκληρωθούν χωρίς να μεταφερθούν στον ν. 4495/17, εντός προθεσμίας δώδεκα (12) μηνών από την έναρξη ισχύος του ν. 4495/17. Το χρονικό αυτό διάστημα, το σύστημα θα είναι σε πλήρη λειτουργία υπό τις προϋποθέσεις του ν. 4178/13, προκειμένου να υποβληθούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και να περαιωθεί η διαδικασία υπαγωγής στον ν.4178/13. Δηλώσεις υπαγωγής στον ν.4178/13 για τις οποίες δεν υποβληθούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, συμπεριλαμβανομένης τυχόν Μελέτης στατικής επάρκειας και Τεχνικής έκθεσης ΗΜ, και δεν οριστικοποιηθούν, εντός δώδεκα (12) μηνών από την έναρξη ισχύος του ν. 4495/17, θα πρέπει να μεταφερθούν στις διατάξεις του ν. 4495/17. Δηλώσεις υπαγωγής στον ν. 4014/11, περαιωμένες και μη, δύναται να μεταφερθούν στις διατάξεις του ν. 4495/17 εντός της ανωτέρω προθεσμίας. Η μεταφορά γίνεται αρχικά στον ν. 4178/13, με υποχρέωση μεταφοράς στον ν. 4495/17. Από την έναρξη ισχύος της ΚΥΑ (14-11-2017), δεν γίνονται πλέον δεκτές πληρωμές που πραγματοποιούνται με κωδικούς δηλώσεων του ν. 4014/11.
    1 point
  16. Αφού στις ΒΙΠΕ υπάρχει ρυμοτομικό σχέδιο γιατί να πάμε με εκτός σχεδίου διατάξεις; 1.50 μ ΄θα έλεγα για το υπόγειο αν μιλάς για νομιμοποίηση και 1.20 μ για νέα άδεια. Αν δεν έχουν άποψη στην Πολεοδομία που θα κληθούν να ελέγξουν όρους δόμησης και δ. δόμησης τότε ποιοι έχουν; Από ότι βλέπω η περιοχή είναι στη Λάρισα . Δεν είναι κανένα μικρό πολεοδομικό γραφείο να μην του έχουν τύχει περιπτώσεις κατασκευής βιομηχανικών κτιρίων.
    1 point
  17. Αφού το ΠΕΑ έγινε το '13 και η αλλαγή χρήσης του χώρου (σε χώρο συνάθροισης κοινού) το '11 ... πως ο μηχανικός έλαβε το υπογειο σαν ΜΘΧ ? Μάλλον μαϊμού ΠΕΑ έκανε !!!! (Εκτός εάν δεν έχω κταλάβει σωστά !)
    1 point
  18. .....με το καλο οι Πολιτικοι Μηχανικοι να σταματησουν να κανουν Αρχιτεκτονικες μελετες ακινητων....
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.