Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/06/2018 σε όλες τις περιοχές
-
Version X6.3
85.891 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
Μια ενδιαφέρουσα διάταξη με πολλά ερωτηματικά "Γήπεδα ολόκληρα ή τμήμα αυτών που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλης και έχουν πρόσωπο σε δρόμους, όπου έχουν θεσπιστεί ειδικοί όροι δόμησης και χρήσεις, είτε για τις περιοχές αυτές είτε γραμμικά για τους δρόμους αυτούς και οι οποίοι σημειώνονται στο εγκεκριμένο διάγραμμα με ρυμοτομική γραμμή ή με δύο γραμμές, ρυμοτομική και οικοδομική, οικοδομούνται με τους πιο πάνω ειδικούς όρους, μόνο κατά το τμήμα τους που έχει επιφάνεια ίση με την ελάχιστη επιφάνεια άρτιου γηπέδου που προβλέπεται από τους ειδικούς αυτούς όρους. Υπόλοιπο τυχόν τμήμα των γηπέδων αυτών, πέρα από εκείνο που έχει την παραπάνω ελάχιστη επιφάνεια αρτιότητας, οικοδομείται σύμφωνα με τις διατάξεις για τη δόμηση εκτός σχεδίου, μόνον εφόσον το εμβαδόν του υπόλοιπου αυτού τμήματος καλύπτει το ελάχιστο απαιτούμενο εμβαδόν για τη δόμηση εκτός σχεδίου. Για την τοποθέτηση του κτιρίου ή των κτιρίων εντός του γηπέδου λαμβάνεται υπόψη το σύνολο του γηπέδου." Η μοναδική διαφορά από το παλαιό άρθρο 28 του ΓΟΚ'85 έγκειται στην αντικατάσταση της Οικοδομικής με Ρυμοτομική Γραμμή ! Αυτό όμως είναι πολύ σημαντικό. Έχετε περισσότερες πληροφόρίες ή εμπειρία από πιθανή έκδοση αδείας σε τέτοια περίπτωση ; Και τι εννοεί ο νομοθέτης με τον όρο "ειδικοί όροι δόμησης" ;1 point
-
η εκδοση του πιστοποιητικου απο τον ερμη γινεται 1 φορα. Η εταιρια που θα σου φτιαξει το token δεν εχει δυνατοτητα κλωνοποιησης (θεωρητικα τουλαχιστον). Η ασφαλεια σου εγκειται στο γεγονος οτι τους δινεις κωδικους ταξις (οποτε μπαινουν ερμη αν δεν τον αλλαξεις) Επισης γνωριζουν τον κωδικο του token και της διαγραφης του πιστοποιητικου απο το ερμης. Επομενως μπορουν να υπογραψουν pdf μεχρι τη μερα που θα το παρεις αλλα δε μπορουν να μπουν στο ΤΕΕ επομενως δεν μπορουν να το ανεβασουν στο συστημα. Μπορουν βεβαια να ζητησουν οικογενειακης καταστασης απο τον ερμη οπως κ καποιες αλλες αιτησεις (πιστοποιητικο γεννησης κλπ). Επομενως αλλαζεις κωδικο ταξις αν φοβασαι (καλα κ ο λογιστης τους εχει τους κωδικους σου αλλωστε)1 point
-
Αν είναι μόνο αυτά που περιγράφεις δεν βλέπω άλλη παράβαση ,εκτός του ξεμπαζώματος κατά 20εκ---->1ΛΠ.1 point
-
1 point
-
περισσοτερα, εδώ http://www.kostasbeys.gr/articles.php?s=5&mid=1479&mnu=3&id=188571 point
-
Σωστά το θυμάσαι, με τα κριτήρια όμως που είναι bold στο παρακάτω κείμενο. δ) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4 : Υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος και εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση, μετά την υπαγωγή, την καταβολή του σχετικού παραβόλου και την καταβολή του ενιαίου ειδικού προστίμου, με την επιφύλαξη εφαρμογής των οριζομένων στο άρθρο 97, οι εξής αυθαίρετες κατασκευές η αλλαγές χρήσης : αα) αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής αδείας, ββ) αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του σαράντα τοις εκατό (40%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) το πολεοδομικό μέγεθος του ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας και δεν υπερβαίνουν τα 250 τ.μ. για χρήση κατοικίας ανά ιδιοκτησία και μέχρι τα 1000 τ.μ. κτιρίου συνολικά, τα 1000 τ.μ. για τις λοιπές χρήσεις. Στα ανωτέρω ποσοστά συνυπολογίζονται όλα τα αυθαίρετα κτίσματα επί του ακινήτου, καθώς και τυχόν αυθαίρετες κατασκευές που έχουν υπαχθεί στους νόμους 3775/2009, 3843/2010, 4014/2011 και 4178/2013. Δεν συνυπολογίζονται επιφάνειες εντός του περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές που δεν δημιουργούν αυτοτελείς χώρους, όπως σοφίτες, εσωτερικοί εξώστες και υπόγεια. Ημιυπαίθριοι χώροι δε συνυπολογίζονται μέχρι του ποσοστού υπέρβασης 80% του πολεοδομικού μεγέθους κάλυψης και δόμησης, με την προϋπόθεση ότι έχουν ενταχθεί στους νόμους 3775/2009, 3843/2010, 4014/2011 και 4178/2013, γγ) αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον έχουν συντελεστεί σε περιοχές εντός σχεδίου και με την προϋπόθεση ότι η εν λόγω χρήση είναι σύμφωνη με τις επιτρεπόμενες χρήσεις της περιοχής, δδ) αυθαίρετες κατασκευές ημιυπαίθριων χώρων σε κτίσματα που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου και με την προϋπόθεση ότι η χρήση τους είναι σύμφωνη με τις επιτρεπόμενες χρήσεις της περιοχής, εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του εξήντα τοις εκατό (60%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης και δόμησης. Δεν συμπεριλαμβάνονται στην παρούσα περίπτωση και δεν εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αυθαίρετες κατασκευές εφόσον βρίσκονται εντός προκηπίου.1 point
-
Μία το γράφεις 60 τμ το υπόγειο μία 70τμ. Όπως και να έχει ,νομίζω στα εντός σχεδίου για την επιλογή κατηγορίας τα υπόγεια εξαιρούνται. Δεν τον έχω τον νόμο μπροστά μου ,αλλά έτσι το θυμάμαι.1 point
-
όχι, πρέπει πρώτα να τακτοποιήσεις. Για μόνο ένα εξώστη είναι 1 λοιπη παραβαση με 250 ευρώ1 point
-
[1] Το ειδοποιητήριο του Α'13 που εκδόθηκε το Α'13 ---δεν αναφέρομαι στο αντίστοιχο των αναδρομικων που εκδόθηκε προχθές--- είτε στην 1η του έκδοση ---που εφαρμόσθηκε ο ν.3986/11--- είτε στην 2η του έκδοση που εφαρμόσθηκαν τα προ του ν.3986/11 για όσους προβλέπονταν εισφορές του κλάδο ειδ. προσαυξησης (είτε με τον ν.3986/11 είτε προ αυτού) εμφανίσθηκαν κανονικά. Ο κλάδος της ειδικής προσαύξησης καταργήθηκε από 1/1/2016. Για αυτό όσοι πλήρωσαν το 1ο ειδοποιητήριο του Α'13 (που εκδόθηκε στο Α'13 και είχε και τον κλάδο της ειδ. προσαυξησης) τώρα δεν υπάρχουν αναδρομικά που οφείλονται από το Α'13. Κανονικά θα έπρεπε να τους επιστραφεί αυτό το ποσό όπως έγινε (πρακτικά δεν υπολογίσθηκε) στα αναδρομικά αυτών που πλήρωσαν το 2ο ειδοποιητήριο του Α'13 (που εκδόθηκε στο Α'13). [2] Το Α'13 γράφεις ήσουν στην 1η Ασφ.κατηγ. είχες πληρώσει 1.925,76€ ήτοι αν αφαιρέσουμε τα 6μήνες x 10 υπέρ ΟΑΕΔ = 1.865,76€ Αυτό το ποσό προκύπτει ως εξής (θυμίζω τότε δεν είχε καταργηθεί η ειδ. προσαύξηση): ΚΣ (άνω 5ετίας)= 138,67€ Ειδ. προσαύξ. (κάτω 5ετίας)=58,24€ επικ. (άνω 5ετίας)= 41,60€ εφάπαξ.= 27,73€ ΚΥΤ= 44,72€ ΣΥΝΟΛΟ στο εξάμηνο = 310,96x6 = 1.865,76€ Επρεπε να έχεις πληρώσει λόγω του ότι με βάση τον ν.3986/11 ήσουν στην 2η ασφ.κατηγορία (θυμίζω τότε δεν είχε καταργηθεί η ειδ. προσαύξηση): ΚΣ (άνω 5ετίας)= 170,53€ Ειδ. προσαύξ. (άνω 5ετίας)=102,32€ επικ. (άνω 5ετίας)= 51,16€ εφάπαξ.= 34,11€ ΚΥΤ= 54,99€ ΣΥΝΟΛΟ στο εξάμηνο =413.11x6 = 2.478.66€ Άρα αν δεν είχε καταργηθεί από 1/1/2016 η ειδ.θα είχες αναδρομικά για το Α'13 ίσο με 2.478,66 - 1865,76=612,90€ Άλλα επειδή από 1/1/2016 καταργήθηκε η ειδ. προσαύξηση από τα παραπάνω αναδρομικά σου αφαιρέθηκε η διαφορά των 6 μήνες της ειδ.προσαύξησης (που θα σου είχε χρεωθεί αν δεν είχε καταργηθεί από 1/1/2016) ήτοι: (102,32€ - 58,24€ )x6=264,48 και σου ήρθε το ειδοποιητήριο για τα αναδρομικά μειωμένο κατά αυτό το ποσό ήτοι 612,90-264,48 = 348,42€. Έτσι προκύπτουν τα αναδρομικά που "έρχονται" από το Α'13 και βλέπεις το ποσό των 348,42€ Αναδρομική ισχύ, έτσι όπως το γράφει η σχετική "απρωτοκόλλητη" εγκύκλιος, δεν βλέπω να έχει. Γράφει "...δεν συντρέχει πλέον λόγος είσπραξης..." άρα καταλαβαίνω ότι ... από την έκδοσή της απόφασης αυτής και μετά..άρα ότι εισπράχθηκε ...εισπράχθηκε. Αντίθετα για τους μισθωτούς έχει βγει στην αρχική σελίδα του ΤΣΜΕΔΕ μια σχετική "ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗΣ ΣΕ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ" που ορίζει την διαδικασία.1 point
-
Κυκλοφόρησε σήμερα η νέα έκδοση 10.6. Διατίθεται για download στη σελίδα www.insoft.gr/downloads.htm Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την 6μηνη παράταση της έκπτωσης 20% στα αυθαίρετα, την κατάργηση του ΕΜΠ, προσαρμοσμένα έντυπα αδείας και αίτησης στον Ν.4495/17 κλπ1 point
-
Συνάδελφε, πρόσεχε πάρα πολύ το τι θα κάνεις, γιατί αυτά που έγραψες περιέχουν παγίδες για σένα το ν πελάτη και τον συμβολαιογράφο-σφαγέα. Δες τις απαντήσεις και ΜΗΝ γίνεις συνένοχος σε πειστημονικα εγκλήματα. Έχω την εντύπωση ότι δεν έχεις καταλάβει τί εστί τοπογραφική αποτύπωση. Έχεις χρόνο να αλλάξεις άποψη και να αναθεωρήσεις. Διάβασε συγγράμματα! Δες τις απαντήσεις: Καλημέρα συνάδελφοι, είναι η πρώτη φορά που αναρτώ στο forum συγχωρέστε με αν επαναλάμβανω το ίδιο θέμα που ίσως έχει αναλυθεί προηγούμένως. Είμαι νέος μηχανικός και θέλω να συντάξω νέο τοπογραφικό διάγραμμα (υπάρχει ένα παλιό του 89΄χωρίς εξάρτηση) και τώρα πλέον υπάρχει μια νέα αποθήκη στο οικόπεδο και η συμβολαιογράφος μου ζήτησε ένα "υποτυπωδες πρόχειρο" νέο τοπογραφικό με την αποθήκη μέσα εννοείται.Ήθελα να ρωτήσω, Απάντηση: Ενα υποτυπώδες τοπογραφικό, σημαίνει προχειροδουλεια και περιφρόνηση του πελάτη του. 5 χρόνια στο πολυτεχνείο και θα κάνεις τοπογραφικό σε κουτία Καρέλια. Ρώτησε την τί σημαίνει υποτυπώδες. Σημείωση: Από το 2011 χρειάζεται εξαρτημενο Τοπογραφικό σε ΕΓΣΑ87. Παρανομεί. α) εξαρτημένο ή ανεξάρτητο, αν και είμαι σχεδόν σίγουρος εξαρτημένο ότι απαιτείται και να προσθέσω ότι πρόκειται για οικόπεδο δομημένο σε οικισμό εντός οικισμού εντός σχεδίου Απάντηση: Δεν διαλέγεις φαγητό στο εστιατόριο. Υποχρεούσαι να κάνεις τοπογραφικό στο ΕΓΣΑ87, τηρώντας τους κανόνες σύνταξης τοπογραφικού. β) ορθοφωτοχάρτες με τριγωνομετρικά σημεία για την συγκεκριμένη περιοχή, εκεί όπου θα βάλω το περίγραμμα του οικοπέδου και στη συνέχεια εύρεση στη κτημανετ, που μπορώ να βρω? Απάντηση: Η χρήση ορθοφωτογραφιών για σύνταξη τοπογραφικών είναι εγκληματική-μπακαλίστικη: Κλίμακα 1. 2000 σημαίνει ακρίβεια 50 εκ.! τριγωνομετρικά θα πάρεις από την αρμόδια υπηρεσία (ΓΥΣ) ή από τις κατα τόπους υπηρεσίες της αντιπεριφέρειας. γ) θα συνιστούσατε τη χρήση μετροταινίας γιατί μηχανήματα δυστυχώς δεν υπάρχουν (είναι εύκολο το οικόπεδο λίγες διαστάσεις χωρίς εμπόδια) Συνάδελφε, δεν μπορεί να έδωσες τέτοια απάντηση μετά από 5 χρόνια Πολυτεχνείου. Έκανες Γεωδαισία; Χρησιμοποίησες ποτέ μετροταινία για αποτύπωση γεωτεμαχίου; Προσανατολισμό πως θα πάρεις; Από την μάνα του χάνεις 5-10 πόντους στο μηκος. Αν δεν έχεις μηχανήματα, δανείζεσαι-νοικιάζεις ή παρατάς τη δουλειά. Ευχαριστώ εκ των προτέρων Συμβουλή: Το τοπογραφικό δεν είναι αγγαρεία και χρειάζεται επιστημονικότητα. Μου φαίνεται ότι υποτιμάς τη δουλεια του Τοπογράφου, νομίζοντας ότι πάμε για φραπέ ή κάνουμε μπακαλοδουλεια. Άλλαξε τακτική, διάβασε, ρώτα γιατί αυτά που σου είπε η συμβολαιογράφος θα σε οδηγήσουν σε άσχημες ατραπούς... Με πολύ φιλική διάθεση στο λέω...1 point
-
Φίλοι μου δυστυχώς θα διαφωνήσω! Είναι άλλο πράγμα το τι θα κάνεις όταν έχεις τον πελάτη κι άλλο πράγμα το πως θα προσελκύσεις ένα πελάτη! Ευτυχώς ή δυστυχώς δεν ζούμε και δεν εργαζόμαστε σε μια χώρα όπου "κυριαρχεί" ο επαγγελματισμός κι όλα κυλούν σαν ..."ρολόϊ". Αντιθέτως, κυριαρχεί ο κακός ανταγωνισμός, ο "ωχαδερφισμός", η "επιδερμικότητα, η έλλειψη γνώσεων και εμπειρίας, η "φτήνια κ.λπ. Δυστυχώς είμαστε πάρα μα πάρα πολλοί (αριθμητικά) για μια χώρα 10.000.000 κατοίκων κ.λπ. Για να επιβιώσουμε, (εμείς τουλάχιστον που δραστηριοποιούμαστε ως ελεύθεροι επαγγελματίες) ή μάλλον για να καταστήσουμε την "καριέρα" μας αποδοτική και αποτελεσματική (από κάθε άποψη) χρειάζονται ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ από αυτά που μαθαίνουμε στα εκπαιδευτικά προγράμματα των πολυτεχνείων κι έχουν σχέση με το επάγγελμα του μηχανικού. Πρέπει να κάνουμε κτήμα μας (όχι επιδερμικές γνώσεις απλώς) κυρίως θέματα management κατά πρώτον και στη συνέχεια project management, οικονομικών, δημοσίων σχέσεων, επικοινωνίας, λογιστικών, φοροτεχνικών, νομικών, συμπεριφοράς καταναλωτή, πωλήσεων, ψυχολογίας κ.λπ. Θα μπορούσα να αναφέρω περισσότερα, τα αφήνω για τη συνέχεια...... Προσθέτω μόνο τούτο: 1. Έψαχναν κάποτε να βρουν τον καταλληλότερο για επικεφαλή σε ένα νοσοκομείο. Δεν έβαλαν τον καλύτερο γιατρό, έβαλαν τον καλύτερο manager.... 2. Έψαχναν κάποτε να βρουν τον καταλληλότερο για επικεφαλή σε ένα συνεργείο αυτοκινήτων. Δεν έβαλαν τον καλύτερο μηχανικό αυτοκινήτων, έβαλαν τον καλύτερο manager.... 3. Έψαχναν κάποτε να βρουν τον καταλληλότερο για επικεφαλή σε μια τεχνική εταιρία. Δεν έβαλαν τον καλύτερο μηχανικό, έβαλαν τον καλύτερο manager.... Και τούτο: 1. Δεν φτάνει απλώς να είσαι η καλύτερη (από κάθε άποψη) κομμώτρια για να πετύχεις στο δικό σου κομμωτήριο! Απλώς θα βάλεις τα χρήματα (τα δικά σου ή του μπαμπά σου για ενοίκια, εξοπλισμό, εφορία κ.λπ.), θα το "χρηματοδοτήσεις για κάποιο χρονικό διάστημα, θα χρεωθείς, θα το κλείσεις, θα χρωστάς.... 2. Δεν φτάνει απλώς να είσαι ο καλύτερος (από κάθε άποψη) οδοντίατρος για να πετύχεις στο δικό σου οδοντιατρείο! κ.ο.κ. 3. Δεν φτάνει απλώς να είσαι ο καλύτερος (από κάθε άποψη) μηχανικός για να πετύχεις στο δικό σου γραφείο! κ.ο.κ. Κοιτάξτε γύρω σας. Πόσα νέα παιδιά σπουδάζουν κάτι (οτιδήποτε), ανοίγουν το δικό τους "μαγαζί" (οτιδήποτε), με χρήματα που έχουν (ή του μπαμπά), το χρηματοδοτούν (όσο μπορούν ή όσο τους φτάνουν τα χρήματα που έχουν) και μέσα στην πρώτη 3ετία (ή έστω 5ετία) το κλείνουν και ....χρωστάνε....1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-