Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.821


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.322


  3. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.350


  4. ilias

    ilias

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      4.399


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/07/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Ένα στρέμμα άσφαλτος γύρω από το εξοχικό????? Δεν πάτε στο Σύνταγμα καλύτερα για διακοπές???
    3 points
  2. Δημοσιεύτηκε σήμερα σε ΦΕΚ νέο ΠΔ με τίτλο "Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γής" με άμεση εφαρμογή του (με τη δημοσίευση). Χρήσεις_Γης_2018.pdf
    1 point
  3. 2.102 downloads

    Παράδειγμα μελέτης φυσικού αερίου.
    1 point
  4. 3.386 downloads

    Υπομνήματα για αποχέτευση , ηλεκτρικά, καύσιμο αέριο , κλιματισμό , ασθενή ρεύματα και ενεργητική πυροπροστασία κτιριακών έργων. Για κλίμακες 1:50 και 1:100
    1 point
  5. Ναι το διαμέρισμα κοιτάω. Τώρα για την κάλυψη αμφιταλαντεύομαι. Γτ η αδεια αφορούσε προσθήκη καθ΄υψος σε υπάρχον ισόγειο και ο φωταγωγός ξεκινούσε από τη σταθμη οροφής του ισογείου και ύστερα. @mikegad MΠορείς να βάλεις και πέργκολα με μεταλλικο σκελετό για του σιδεροσωλήνες. Τώρα για την επικάλυψη, εφόσον δεν υπάρχει σχετικό υλικό στην πινάκα του παραρτήματος Β παιξτο "τρέλα" και βάλε μια τιμή σχετικά υψηλή αν σε παίρνει...Δλδ αν εισαι στις 5000αναλυτικο πες μια ανΑφορά και εσαι κατ' εμέ προφανώς οκ. Αν είσαι στις 14300 πές οτι ειναι γυρω στα 200ευρώ...
    1 point
  6. Ναι το παράβολο εκδιδεται στο όνομα τους ενός των ιδιοκτητών
    1 point
  7. Αυτό που ξέρω είναι ότι υπάρχει οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου η προμήθεια για τις διατραπεζικές συναλλαγές που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 751/2015 πρέπει να είναι αυτές που λες. Το interchange fee, πρακτικά είναι το κόστος διατραπεζικής προμήθειας που αποδίδει η τράπεζα του εμπόρου στην τράπεζα που έχει εκδώσει την κάρτα και το επιβαρυνόμαστε εμείς όταν χρεώνουμε κάρτα σε οποιουδήποτε τύπου (φυσικό τερματικό, web based pos) διαφορετικό από αυτό της τράπεζας που εξέδωσε την κάρτα. Τα ποσοστά αυτά όπως τα αναφέρεις αφορούν συγκεκριμένους τύπους καρτών (οι περισσότεροι αυτούς έχουν) χρεωστικών, προπληρωμένων και πιστωτικών, με εξαίρεση τις εταιρικές, που εκδίδονται από τράπεζες που λειτουργούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στην οποία τελευταία ανήκει και η Ελλάδα.!!! Τώρα αν αυτά τα ποσοστά εφαρμόζονται στην Ελλάδα!!! δεν γνωρίζω --θα έπρεπε όμως--. Θα έλεγα ότι έχω τις μέγιστες αμφιβολίες μου.
    1 point
  8. Δεν είναι ανάγκη να κάνεις χρέωση μέσω αυτής της διαδικασίας. Όχι ότι δεν μπορείς, αλλά γιατί να χρεώσεις κάρτα μέσω του freepos που πρακτικά έχει μεγαλύτερα έξοδα σε σχέση με την απευθείας χρέωσή της μέσα από τον επαγγελματικό vivawallet λογαριασμό σου ? Αφού μπεις λοιπόν στον επαγγελματικό vivawallet λογαριασμό σου πας αριστερά "Οι πωλήσεις μου"-->"Χρέωση κάρτας" και χρεώνεις την κάρτα που θες.
    1 point
  9. φυσικα με τον κανονισμο οριζονται οι χρησεις και στις δεσμευμενες και στις υπολοιπες που μπορουν να δημιουργηθουν. και τις οποιες πηραν όσοι πληρωσαν. Νόμιμο ηταν. Αυτη ειναι η διαδικασια και προφανως αποκλειονται οσοι δεν εχουν δικαιωμα. Απο εκει και μετα, εξεταζεται η "νομιμοτητα" του κανονισμου και ο τροπος συνταξης του. - Αν τον βρηκατε γραμμενο και τον αποδεχθηκατε, ό,τι γραφει ειναι αποδεκτό, οριστικα. Αν εγινε μετα τις πωλησεις, με βαση πληρεξουσιοτητα που εδωσαν οι αγοραστες στον εργολαβο, προφανως ελεγχεται το περιεχομενο των εντολων και οι οροι του καονισμου αν ειναι συμφωνοι με τις εντολες. [κανονισμος που οριζει οτι θα κλεινει με ηλεκτρικη πορτα το παρκιν της οικοδομης με ρευμα που θα πληρωνεται απο το κοινοχρηστο απο ολους, ακομα και αν δεν κανουν χρηση του παρκιν....ελεγχεται]
    1 point
  10. ιβ) εργασίες εξωτερικών χρωματισμών ή αντικατάσταση κιγκλιδωμάτων ή επισκευή επιχρισμάτων ή επισκευή όψεων με χρήση ικριωμάτων, Να προσέξεις τους προυπολογισμούς αν πρόκειται μέσω της ΕΕΜΚ να γίνουν και άλλες εργασίες, διότι Για εργασίες που εμπίπτουν στις περιπτώσεις α, β, γ, δ, ε, στ, ζ, η, ιθ και λ, της παρούσης παραγράφου, δεν ισχύει το όριο του προϋπολογισμού των είκοσι πέντε χιλιάδων 25.000 ευρώ και για την εκτέλεσή τους απαιτείται έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας ανεξαρτήτως προϋπολογισμού. Για τις εργασίες των υπόλοιπων περιπτώσεων οι οποίες εκτελούνται είτε συνδυαστικά είτε μεμονωμένα και εφόσον ο συνολικός προϋπολογισμός τους υπερβαίνει τις είκοσι πέντε χιλιάδες ευρώ (25.000) υπολογιζόμενος σύμφωνα με το Παράρτημα Β του ν.4495/2017, ανά οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας σύμφωνα με την περίπτωση θ της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου. Τα δικαιολογητικά αναγράφονται στο Αρθρο 41. Τοπογραφικό δεν φαίνεται να απαιτείται και από ότι θυμάμαι ούτε στην απόφαση 55174/ΦΕΚ 2605/15-10-2013 υπήρχε τέτοια απαίτηση. Άρθρο 41 Δικαιολογητικά για τη χορήγηση της Έγκρισης Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας 1. Τα δικαιολογητικά που υποβάλλονται για τη χορήγηση της Έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας είναι τα ακόλουθα : α) αίτηση του ιδιοκτήτη ή του έχοντος νόμιμο δικαίωμα, β) εγκρίσεις των αρμόδιων υπηρεσιών και συλλογικών οργάνων, όπως δασαρχείου, Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής, όπου αυτές απαιτούνται από τις κείμενες διατάξεις, κατά περίπτωση, γ) τεχνική έκθεση μηχανικού και προϋπολογισμός έργου για τις περιπτώσεις που απαιτείται, δ) βεβαίωση για την υποβολή δήλωσης στο κτηματολόγιο ή πιστοποιητικό κτηματογραφούμενου ακινήτου ή απόσπασμα κτηματολογικού διαγράμματος ή, ελλείψει αυτού, το προσαρτώμενο σε δικαιοπραξία τοπογραφικό, διάγραμμα της οικοδομικής αδείας ή της άδειας δόμησης, ε) φωτογραφίες του ακινήτου, στ) αντίγραφο της οικοδομικής αδείας ή της άδειας δόμησης του κτιρίου, εφόσον υφίσταται κτίριο ή κτίσματα. Σε περίπτωση κτισμάτων ή διηρημένων ιδιοκτησιών, που έχουν υπαχθεί σε οποιονδήποτε νόμο εξαίρεσης από την κατεδάφιση ή τακτοποίησης ή ρύθμισης αυθαίρετων κατασκευών, κατατίθεται βεβαίωση εξαίρεσης ή περαίωσης από την αρμόδια αρχή που εξέδωσε την πράξη ή την αρμόδια Υ.ΔΟΜ. ή βεβαίωση περαίωσης της διαδικασίας υπαγωγής από το ηλεκτρονικό σύστημα του Τ.Ε.Ε. ή βεβαίωση εξόφλησης του τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου από το ηλεκτρονικό σύστημα του Τ.Ε.Ε., ανάλογα με τις διατάξεις του νόμου στον οποίο έχουν υπαχθεί, ζ) δήλωση συναίνεσης των συνιδιοκτητών του ακινήτου, εφόσον οι εργασίες πραγματοποιούνται σε κοινόχρηστους χώρους, όπως ακάλυπτους χώρους οικοπέδου ή γηπέδου ή κοινόκτητα τμήματα του κτιρίου, όπως όψεις, φέροντα οργανισμό, δώμα και στέγη. 2. Επιτρέπεται η εκτέλεση εργασιών μικρής κλίμακας σε κτίρια νομίμως υφιστάμενα, καθώς και σε κτίρια ή τμήματα κτιρίων τα οποία έχουν εξαιρεθεί της κατεδάφισης ή έχουν υπαχθεί σε οποιονδήποτε νόμο εξαίρεσης από την κατεδάφιση ή τακτοποίησης ή ρύθμισης αυθαίρετων κατασκευών εφόσον : α) δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις, β) τα οικόπεδα, τα γήπεδα ή τα κτίσματα, στα όποια εκτελούνται, δεν βρίσκονται σε δάσος, ρέμα, αιγιαλό ή παραλία, σε καθορισμένο αρχαιολογικό χώρο όπου απαγορεύεται η δόμηση, σε περιοχή απολύτου προστασίας, σε εγκεκριμένο κοινόχρηστο χώρο της πόλης ή του οικισμού, σε κτίρια που είναι στατικά επικίνδυνα, πριν αρθεί η επικινδυνότητα, σε τμήμα κτιρίου που έχει κατασκευαστεί μετά τη θεσμοθέτηση παρόδιας στοάς και εμπίπτει σε αυτήν, καθώς και σε ρυμοτομούμενα κτίρια, παρά το όριο διεθνών, εθνικών, επαρχιακών, δημοτικών ή κοινοτικών οδών εντός ζώνης πλάτους πενήντα τοις εκατό (50%) των οριζόμενων από τη νομοθεσία για την ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας. 3. Σε ρυμοτομούμενα κτίρια επιτρέπεται μόνο η εκτέλεση των εργασιών που προβλέπονται στις περιπτώσεις η, ιγ, ιθ και κα της παραγράφου 2 του άρθρου 29.
    1 point
  11. απο την αναρτηση του καν62 6. Μακροχρόνια άνεργοι για την υπαγωγή στο άρθρο 97 της κύριας κατοικίας τους καταβάλλουν ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου και υποβάλλουν τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τη συνδρομή των ανωτέρω προϋποθέσεων. Κατά τα δύο πρώτα έτη από την υποβολή της δήλωσης υπαγωγής αναστέλλεται η καταβολή των δόσεων. 7. Άτομα τα οποία είναι δικαιούχοι του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης, για την υπαγωγή στο άρθρο 97 της κύριας κατοικίας τους καταβάλλουν ποσοστό 20% του ενιαίου ειδικού προστίμου και υποβάλλουν τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τη συνδρομή της ανωτέρω προϋπόθεσης. Κατά τα δύο πρώτα έτη από την υποβολή της δήλωσης υπαγωγής αναστέλλεται η καταβολή των δόσεων. 8. Για τα άτομα των παραγράφων 6 και 7 του παρόντος άρθρου καταβάλλεται παράβολο ποσού πενήντα (50) ευρώ, εφόσον η κύρια κατοικία τους έχει εμβαδόν έως και εκατόν πενήντα (150) τ.μ. 9. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται και για τις αιτήσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 125 του παρόντος.
    1 point
  12. Β.Δ 15/15-6-68 'Εχοντες υπ' όψιν τας διατάξεις του από ΝΔ/17-7-23 "περί σχεδίων πόλεων, κωμών και συνοικισμών του Κράτους και οικοδομής αυτών" ως αύται ετροποποιήθησαν και συνεπληρώθησαν μεταγενεστέρως και ειδικώτερον των Αρθ-9 και Αρθ-10 παρ. 2 αυτού και ιδόντες την υπ' αριθ. Γνωμ-411/68 του Συμβουλίου Δημ. 'Εργων (Τμήμα Μελετών) ως και την υπ' αριθ.ΣτΕ-311/68 του Συμβ. της Επικρατείας, προτάσει του Ημετέρου επί των Δ.Εργων Υπουργού, απεφασίσαμεν και διατάσσομεν: ΑΡΘΡΟΝ-1. 1. Τα ελάχιστα όρια εμβαδού και διαστάσεων των οικοπέδων των περιλαμβανομένων εντός των ορίων των νομίμως υφισταμένων, προς της ισχύος του από ΝΔ/17-7-23 "περί σχεδίων πόλεων, κωμών και συνοικισμών κλπ." οικισμών (πόλεων, κωμών και συνοικισμών), των στερουμένων εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου ορίζονται ως ακολούθως: α) Εις το κεντρικόν τμήμα του Οικισμού, ως τούτο προσδιορίζεται δια πράξεως του οικείου Νομάρχου μετά γνώμην του Τμήματος του Περιφερειακού Συμβουλίου Δημοσίων 'Εργων: Ελάχιστον πρόσωπον: οκτώ ( 8 ) μέτρα. Ελάχιστον βάθος: δώδεκα (12) μέτρα. Ελάχιστον εμβαδόν: Εκατόν πεντήκοντα (150) τετρ. μέτρα. β) Εις το υπόλοιπον τμήμα του οικισμού: Ελάχιστον πρόσωπον: δώδεκα (12) μέτρα. Ελάχιστον βάθος: δέκα οκτώ ( 18 ) μέτρα. Ελάχιστον εμβαδόν: τριακόσια (300) τετρ. μέτρα. 2. Κατά παρέκκλισιν από του προηγουμένου εδαφίου, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα τα υφιστάμενα αυτοτελή οικόπεδα άτινα κατά την δημοσίευσιν του παρόντος δεν έχουσι μεν τα ως άνω καθοριζόμενα ελάχιστα όρια πλην όμως ταύτα έχουσι: α) Εις το κεντρικόν τμήμα του Οικισμού: Ελάχιστον πρόσωπον: τέσσαρα (4) μέτρα. Ελάχιστον βάθος: τέσσαρα (4) μέτρα. Ελάχιστον εμβαδόν: τριάκοντα (30) τετρ. μέτρα. β) Εις το υπόλοιπον τμήμα του οικισμού: Ελάχιστον πρόσωπον: εξ (6) μέτρα. Ελάχιστον βάθος: οκτώ ( 8 ) μέτρα. Ελάχιστον εμβαδόν: εκατόν (100) τετρ. μέτρα. ΑΡΘΡΟΝ-2. "Το μέγιστον ποσοστόν καλύψεως των οικοπέδων των κειμένων εντός των κατά το Αρθ-1 του παρόντος πόλεων, κωμών και συνοικισμών ορίζεται εις 70% της επιφανείας". Σ.Σ. Κατόπιν όμως της Παρ. 5 του Αρθ-72 του ΓΟΚ/73 δι' ης ορίζεται ότι "αι διατάξεις των Αρθ-70 και Αρθ-71 του ΓΟΚ έχουν εφαρμογήν και επί οικισμών χαρακτηριζομένων ως προϋφισταμένων του 1923 και δομουμένων κατά το σύστημα των πτερύγων το ποσοστόν καλύψεως ορίζεται εις 60%. (Σ.Σ. Το άρθ.2 τίθεται ως ετροποποιήθη δια του ΠΔ/15-10-73 (ΦΕΚ-298/Δ/6-11-73) η ισχύς του οποίου άρχεται μετά ένα μήνα από της δημοσιεύσεώς του). ΑΡΘΡΟΝ-3. "Ως οικοδομικόν σύστημα ορίζεται το των πτερύγων επιτρεπομένης και της ελευθέρας τοποθετήσεως των κτιρίων εντός του οικοπέδου με ελαχίστας αποστάσεις από των ορίων αυτού 2,50 μ., ή και του συνεχούς συστήματος". (Σ.Σ. Το άρθ.3 τίθεται ως αντικατεστάθη δια του ΠΔ/15-10-73 (ΦΕΚ-298/Δ/6-11-73). ΑΡΘΡΟΝ-4. 1. Ο μέγιστος αριθμός των υπέρ το έδαφος ορόφων και το μέγιστον ύψος των οικοδομών, των ανεγειρομένων επί των οικοπέδων, περί ων το άρθρον 1 του παρόντος ορίζεται αναλόγως του πλάτους του προ αυτών κοινοχρήστου χώρου (οδού, πλατείας κλπ.) ως ακολούθως: α) Η κατασκευή μέχρι δύο (2) ορόφων κατά την πρόσοψιν επιτρέπεται πάντοτε ασχέτως πλάτους οδού με μέγιστον ύψος οικοδομής οκτώ ( 8 ) μέτρων. 'Οταν το πλάτος της οδού είναι μεγαλύτερον των εξ (6) μέτρων αλλά μικρότερον των οκτώ ( 8 ) μέτρων, τότε κατασκευάζεται εις επί πλέον όροφος (τρίτος όροφος) εν εσοχή από της προσόψεως (οικοδομικής γραμμής) και εις βάθος σταθερόν δύο και ήμισυ (2,50) μέτρων από του υποκειμένου ορόφου. β) Η κατασκευή τριών (3) ορόφων κατά την πρόσοψιν επιτρέπεται δια πλάτος οδού οκτώ ( 8 ) μέτρων και άνω με μέγιστον ύψος οικοδομής ένδεκα (11) μέτρων. "2. Εν προκειμένω έχουν εφαρμογήν πέραν των διατάξεων των αναφερομένων εις την παράγραφον 2 του άρθρου 125 του ΝΔ-8/1973 ΦΕΚ-124/Α/73 και αι διατάξεις της Παρ. 7 του Αρθ-17, Παρ. 10 του Αρθ-17, Παρ. 2 του Αρθ-22, Παρ. 3 Αρθ-68, Παρ. 3 Αρθ-69, Παρ. 4 Αρθ-69, Παρ. 1 Αρθ-70, Αρθ-71 της Παρ. 4, Αρθ-72 κατ' ανάλογον εφαρμογήν και Αρθ-88 του ΝΔ-8/73" "ως και Αρθ-101 Παρ.6 ΝΔ-8/73". (Σ.Σ. Αι εντός "..." λέξεις τίθενται ως συνεπληρώθησαν δια του ΠΔ/6-11-75 (ΦΕΚ-4/Δ/9-1-76). (Σ.Σ. Η παρ.2 τίθεται ως ετροποποιήθη δια του ΠΔ/15-10-73 (ΦΕΚ-298/Δ/6-11-73) η ισχύς της οποίας άρχεται μετά ένα μήνα απο της δημοσιεύσεως. Αι δε παρ.3,4,5 και 6 συνεπληρώθησαν και ετροποποιήθησαν δια της παρούσης παραγράφου. ΑΡΘΡΟΝ-4. (ΠΔ/15-10-73 (ΦΕΚ-298/Δ/6-11-73). Ως αφετηρία μετρήσεως των υψών των κτιρίων εφ' όσον μεν ταύτα τοποθετούνται επί της ρυμοτομικής γραμμής, είναι η οδός με ανάλογον εφαρμογήν του άρθρου 23 του ΝΔ-8/1973 "περί ΓΟΚ), δια δε τοποθέτησιν εσώτερον της ρυμοτομικής γραμμής είναι το πέριξ έδαφος. Εις τον αυτόν επί των Δημοσίων 'Εργων Υπουργόν, ανατίθεμεν την δημοσίευσιν του παρόντος Διατάγματος (Σ.Σ. Το Αρθ-4 αναφέρεται εις το ΠΔ/15-10-73 (ΦΕΚ-298/Δ/6-11-73) τίθεται δε εις το σημείον αυτό προς τον σκοπόν της κωδικοποιήσεως του από 15-6-68 Διατάγματος και προς πληρεστέραν εξυπηρέτησιν των αναγνωστών). Εν Αθήναις τη 15 Ιουνίου 1968.
    1 point
  13. 1. Δεν είμαι υπάλληλος της ΕΚΧΑ και αυτό φαίνεται από τα post μου. Και να ήμουν όμως παρόμοια πράγματα θα έγραφα. 2. Από τα γραφόμενά σας και κυρίως την ρηχότητα της κριτικής απέναντι στη νέα μεθοδολογία υποβολής διαγραμμάτων (ειδικά το τελευταίο με την ταύτιση pdf dxf) σας κατατάσσω αυτοδίκαια σε αυτό το ποσοστό των μηχανικών που καλύτερα να κάναν κάτι άλλο στη ζωή τους αντί για τοπογραφικά.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.