Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      9.002


  2. atsalovergas

    atsalovergas

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      429


  3. Αδναν

    Αδναν

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4


  4. zouzou

    zouzou

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      64


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 10/09/2018 in Δημοσιεύσεις

  1. Συνάδελφοι, σας παραθέτω την απάντηση που έλαβα στο ερώτημα μου όσο αφορά τα παραστατικά. Για κάθε κατηγορία παρέμβασης θα πρέπει να είναι διακριτό το κόστος των υλικών και το κόστος της εργασίας στα παραστατικά που θα προσκομιστούν. Υποστήριξη προγράμματος Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ ΥΠΕΝ Τομέα Ενέργειας
    2 points
  2. Καλημέρα. Ήθελα να ενημερώσω για το παρακάτω: http://gis.epoleodomia.gov.gr/v11/#/ Το οποίο αν και σε ημιτελή μορφή μάλλον έχει πχ. στην Θεσ/νίκη που είμαι εγώ αξιόλογες πληροφορίες.
    1 point
  3. θεωρώντας οτι μιλαμε για οικοπεδο που ανηκει σε δυο συνιδιοκτητες εξ αδιαιρετου, θα λεγαμε οτι, Κτιρια χωρις συσταση, τακτοποιουνται σαν συνολο και επακολουθει συσταση και διανομη.. Εκτος εαν εκαναν εφαρμογη του αρθρου11 παρ. 1/iv του ν. 4178, με την υπογραφη προσυμφωνου, και τακτοποιησε ο ενας τις δικες του αυθαιρεσιες [και οχι τις "μισες"] το οποιο αρθρο ομως δεν ισχυει πλεον σημερα...
    1 point
  4. Αυτοί οι βολεμένοι στα υπουργεία ζούνε σε άλλο πλανήτη.. με το φρέντο στο χέρι. Ειλικρινά έχουμε μπλέξει με άσχετους αλλά το ποιο σημαντικό ..... με επικίνδυνους επειδή νομοθετούν. Εδώ δεν μας έχουν βγάλει της περίφημες αεροφωτογραφίες του 2011 και μας μιλάνε για κόκκινες γραμμές και πράσινα άλογα. Μας έχουνε μπλέξει μένα κ%^#νόμο που μπάζει από παντού. Το δικό τους Ηelpdesk μας απαντούσε τηλεφωνικά για της ερωτήσεις μας για να μην εχουν ευθύνες… και θα μας ελέγξουν άτομα που δεν ξέρουνε πως γίνεται το καλούπωμα…… Ήμαρτον.
    1 point
  5. Καλησπέρα, Σημερα είδα ότι στα δικαιολογητικά προς υποβολή υπάρχει και αυτό: 44 Δικαιολογητικά ιδιοκτησιακού καθεστώτος Τι ακριβώς ανεβάζουμε εκεί? Τις συναινέσεις? Μέχρι σήμερα τις ανέβαζα στην ανάθεση!
    1 point
  6. ναι αν η υπέρβαση έχει γίνει προ 06/2011 ....όμως έχουμε ολόκληρες ενότητες σχετικά μ αυτά.
    1 point
  7. Eπιβεβαιώνω. Ετσι πάει. Υπαγωγή 1-8/10 παίρνει έκπτωση 20% και εχει προθεσμία για το εφάπαξ 30/11. Βεβαια, μη παίρνετε όρκο οτι δε θα παρει καποια, έστω σιωπηρή, παράταση ή έκπτωση....
    1 point
  8. Αν πληρωθεί το παράβολο μέχρι 8/10 θα έχει δικαίωμα ο πελάτης να πληρώσει εφ' άπαξ με έκπτωση 20% μέχρι 30/11/2018 Δηλαδή μέχρι την τελευταία μέρα του επόμενου μήνα (αν δεν κάνω λάθος)
    1 point
  9. Κανονικά (από 1/1/2014) βάση της ΠΟΛ.1237/11-11-2014 "Οδηγίες για τη συμπλήρωση της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (έντυπο Ε9) από την 1η Ιανουαρίου 2014", έπρεπε να δηλώνει την πραγματική κατάσταση. "[...] ΙΙ. ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΝΑΓΡΑΦΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟΙΧΕΊΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Με αφορμή ερωτήματα, που υποβάλλονται από φορολογουμένους, σχετικά με τον τρόπο αναγραφής των ακινήτων στη δήλωση στοιχείων ακινήτων, ακολουθεί καταγραφή απαντήσεων στα συνηθέστερα εξ αυτών: 1. Από την 1η Ιανουαρίου 2014, το ακίνητο αναγράφεται σύμφωνα με την πραγματική του κατάσταση. Η πραγματική κατάσταση του ακινήτου προκύπτει από την οριστική εγγραφή στο κτηματολογικό γραφείο. Αν δεν υπάρχει οριστική εγγραφή, λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία του ακινήτου, όπως προκύπτουν από τον τίτλο κτήσης. Αν δεν υπάρχει τίτλος κτήσης, λαμβάνεται υπόψη η πραγματική επιφάνεια και χρήση του ακινήτου. Αν η πραγματική επιφάνεια του ακινήτου υπερβαίνει αυτή που αναγράφεται στην οριστική εγγραφή στο κτηματολογικό γραφείο ή στον τίτλο κτήσης ή στην άδεια οικοδομής ή έχει γίνει αλλαγή της χρήσης του ακινήτου, λαμβάνεται υπόψη η πραγματική επιφάνεια και η πραγματική χρήση του ακινήτου. Τονίζεται ότι, για να αναγραφεί ένα κτίσμα σε άλλη κατηγορία από αυτήν της οικοδομικής άδειας ή του τίτλου κτήσης, πρέπει επ' αυτού να έχουν γίνει ουσιώδεις και σταθερές επεμβάσεις με αποτέλεσμα η χρήση του να είναι διάφορη από εκείνη που ορίζεται στην οικοδομική άδεια ή στην πράξη σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας ή στον τίτλο κτήσης του. [...]"
    1 point
  10. Η στήριξη της κολόνας από τη ΔΕΗ στο μπαλκόνι, όπως δείχνει η φωτό, είναι δυνατή, όσο είναι δυνατόν το κλείδωμα ενός συρταριού και το κρύψιμο του κλειδιού μέσα σ' αυτό!!! Είναι σαν να πέσατε με το αυτοκίνητο σε ένα δένδρο...και να κατηγορείτε το δένδρο ότι δεν σας είδε!!!! Αυτό που λέω τελικά, είναι να κάνετε ότι αιτήσεις απαιτούνται προς τη ΔΕΗ για βελτίωση της κατάστασης. Μην κατηγορείτε όμως τη ΔΕΗ, γιατί η όποια παρανομία και ευθύνη είναι του εργολάβου, που αν είστε ιδιοκτήτης του διαμερίσματος, έχει μεταβιβαστεί σε σας. Και έτσι, όπως είπε και ο συνάδελφος, ...στο τέλος θα βγείτε κουρεμένος!
    1 point
  11. Μετα απο αυτό το μπάχαλο που έρχεται να ζήσουμε εαν θα περιμένουν απο το κόσμο να κάνουν της δηλώσεις τους για τα αυθαίρετα να το ξεχάσουνε...
    1 point
  12. Κανένα πρόβλημα με τον έλεγχο των δηλώσεων. Προσωπικά δεν έχω να φοβάμαι κάτι στις δηλώσεις μου και μακάρι να ελεγχθούμε όλοι οι συνάδερφοι για να μπουν τα πράγματα στη θέση τους...
    1 point
  13. Ιάσονα, πως το ΤΕΕ μας υποχρεώνει να δηλώσουμε παραβίαση πλάγιων αποστάσεων; Στα σχόλια θα υπάρχει η αιτιολόγηση της επιλογής για τον μελλοντικό έλεγχο. Αν ο μελλοντικός έλεγχος αποδείξει ότι υπάρχει η παράβαση, θα διορθωθεί η δήλωση και θα πληρωθεί το πρόστιμο. Σήμερα όμως, που όλα συνηγορούν (κατά την άποψή μου βέβαια) στο ότι δεν υπάρχει η παράβαση, γιατί να πληρώσει ο ιδιοκτήτης επιπλέον πρόστιμο;
    1 point
  14. Θα προσθέσω κάτι για να το έχουμε κατά νου όλοι μας ... Δεν βγάζουμε άδειες, δεν ορίζουμε ιδιοκτησίες και δεν αντιδικούμε. Εφαρμόζουμε ένα νόμο, της σειράς των αυθαιρέτων, για να "τιμωρήσουμε" αυτούς από τους "αυθαίρετους" που θέλησαν να γίνουν "πιό νόμιμοι". Όλα αυτά σε ένα περιβάλλον όπου η πεταλούδα στο Πεκίνο έχει και αυτή τη σημασία της ...
    1 point
  15. Παρ 6θ άρθρο 11 ΝΟΚ θ. Υπόγειοι όροφοι για την εξυπηρέτηση χώρων στάθμευσης ανεξάρτητα χρήσης κτιρίων, καθώς και για μηχανολογικές εγκαταστάσεις απαραίτητες για τη λειτουργία του κτιρίου και την υποστήριξη του ενεργειακού σχεδιασμού του κτιρίου, για τη διαχείριση και εξοικονόμηση νερού, ΑΠΕ, μονάδων Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Αποδοτικότητας (ΣΗΘΥΑ), για χρήση υδατοδεξαμενής ή δεξαμενής συλλογής λυμάτων ή πισίνας, όπως ορίζεται από τους ειδικούς κανονισμούς που τις διέπουν, επιφάνειας ίσης με εκείνη που καταλαμβάνει το κτίριο ή και κατ' επέκταση του περιγράμματος της ανωδομής του, σύμφωνα με το εδαφ.β της παρ.6 του Αρθ-17 . Εδάφιο β Άρθρ. 17 ΝΟΚ β) Η επέκταση υπογείων ορόφων με τις χρήσεις που ορίζονται στο Αρθ-11 : Για οικόπεδα εμβαδού έως και 300 τμ επιτρέπεται έως τα όρια του οικοπέδου. Στην περίπτωση αυτή, επιτρέπεται η εξαγορά των θέσεων στάθμευσης που δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη. Σε οικόπεδα εμβαδού από 300 τμ έως 600 τμ επιτρέπεται επέκταση των υπογείων έξω από το περίγραμμα της κάλυψης του κτιρίου σε ποσοστό έως και 50% του υποχρεωτικώς ακαλύπτου χώρου. Στην περίπτωση αυτή, επιτρέπεται η εξαγορά των θέσεων στάθμευσης που δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη, σε ποσοστό έως και 30% του συνόλου των απαιτούμενων θέσεων. Σε περίπτωση που στα οικόπεδα αυτά δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη οι απαιτούμενες θέσεις στάθμευσης στον πρώτο υπόγειο όροφο, μπορεί να επεκτείνονται όλοι οι υπόγειοι όροφοι έως και 80% του υποχρεωτικώς ακαλύπτου χώρου. Στην περίπτωση αυτή, επιτρέπεται η εξαγορά των θέσεων στάθμευσης που δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη, σε ποσοστό έως και 15% του συνόλου των απαιτούμενων θέσεων. Σε οικόπεδα εμβαδού άνω των 600 τμ επιτρέπεται επέκταση των υπογείων έξω από το περίγραμμα της κάλυψης του κτιρίου σε ποσοστό έως και 50% του υποχρεωτικώς ακαλύπτου χώρου. Στην περίπτωση αυτή, δεν επιτρέπεται εξαγορά θέσεων στάθμευσης. Η παρ. 6 του Άρθρου 17 ΝΟΚ ως αυτό συμπληρώθηκε σύμφωνα με την παρ.21 Αρθ-7 του Ν-4315/14 ΦΕΚ-269/Α/24-12-14 και την παρ.21 Αρθ-7 του Ν-4315/14 ΦΕΚ-269/Α/24-12-14) Κάτω από την οριστική στάθμη του εδάφους των ακάλυπτων χώρων του οικοπέδου ή γηπέδου, επιτρέπονται: α) Η κατασκευή δεξαμενών (αποχέτευσης ακαθάρτων, νερού, υγρών και αερίων καυσίμων "κ.λπ."), αποθήκης συσσωρευτών φωτοβολταϊκών συστημάτων, μηχανοστασίων υδροστασίων για επεξεργασία νερού, δικτύων για την εξυπηρέτηση του κτιρίου και των απαραιτήτων για τη λειτουργία ασκεπούς πισίνας εγκαταστάσεων, τεχνικών συστημάτων επεξεργασίας λυμάτων και ανακύκλωσης απορριμμάτων σύμφωνα με τους όρους και περιορισμούς που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις. (...) γ) Εντός και εκτός περιγράμματος κτιρίων και κάτω από την οριστική στάθμη εδάφους (υπόγειοι χώροι και ακάλυπτοι χώροι) επιτρέπονται υδατοδεξαμενές, πισίνες σε επαφή με δομικά στοιχεία και με τα όρια του οικοπέδου.
    1 point
  16. Προ ΝΟΚ με τις διατάξεις του ΓΟΚ 85 υπήρχαν τα παρακάτω έγγραφα: Εγγρ-13188/4-5-04 (ΔΟΚΚ) Κολυμβητικές δεξαμενές (στον ακάλυπτο χώρο οικοπέδου, αποστάσεις πισίνας από τα όρια οικοπέδου και τα θεμέλια κτιρίου) α) Το με αρ. πρωτ. ΔΟΚΚ/ΥΠΕΧΩΔΕ 13188/23-3-04 ερώτημα του κ. Ζ.Α. Σε απάντηση του ερωτήματός σας, σας ενημερώνουμε ότι στο Αρθ-17 του ΓΟΚ/85, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, δεν καθορίζονται περιορισμοί ως προς τη χωροθέτηση ασκεπούς κολυμβητικής δεξαμενής στον ακάλυπτο χώρο οικοπέδου. Όσον αφορά στις αποστάσεις κολυμβητικών δεξαμενών από τα όρια οικοπέδου και τα θεμέλια κτιρίου, σας επισημαίνουμε ότι ελλείψει ειδικής αναφοράς για τις κατασκευές αυτές στον Κτιριοδομικο Κανονισμό, λαμβάνονται υπ' όψιν οι αποστάσεις του Αρθ-26 του προαναφερόμενου κανονισμού που αφορούν στην κατασκευή στεγανών δεξαμενών συλλογής ομβρίων υδάτων ή λυμάτων (βόθρων). Εγγρ-86431/15-11-00 (ΔΟΚΚ) Ασκεπείς πισίνες, υδατοδεξαμενές στους ακάλυπτους (Κολυμβητικές δεξαμενές στον ακάλυπτο) ΣΧΕΤ.: Η από 20-10-00 αίτησή σας Σε απάντηση της πιο πάνω σχετικής αίτησης, σας γνωρίζουμε τα εξής: 1. Σύμφωνα με το Αρθ-17 παρ.2α και παρ.2ε του ΓΟΚ/85, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, επιτρέπονται στους ακάλυπτους χώρους του οικοπέδου οι ασκεπείς πισίνες και οι δεξαμενές νερού ύψους μέχρι 1,00 μ. από την πέριξ οριστική στάθμη του εδάφους. 2. Εφόσον κατασκευαστεί υδατοδεξαμενή θα πρέπει να τηρούνται οι προϋποθέσεις που θέτει το Αρθ-26 παρ.5.5 του "κτιριοδομικού κανονισμού" ΦΕΚ-59/Δ/3-2-89. 3. Αρμόδια υπηρεσία για τον έλεγχο και την εφαρμογή των πολεοδομικών διατάξεων για την έκδοση οικοδομικής αδείας είναι η πολεοδομική υπηρεσία (Αρθ-27 παρ.1 του ΓΟΚ/85 και Αρθ-2 του ΠΔ/8-7-93 "περί τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών" ΦΕΚ-795/Δ/13-7-93 ). κτιριοδομικός άρθρο 26 παρ. 3.16 3.16. Οπου δεν είναι δυνατή η αποχέτευση προς υπόνομο ή όπου ο ειδικός κανονισμός λειτουργίας υπονόμων απαιτεί επιβάλλεται η κατασκευή στεγανού βόθρου (σηπτικής δεξαμενής). Οι στεγανοί βόθροι ή άλλες κατάλληλες για την καθίζηση των λυμάτων διατάξεις πρέπει: - Να έχουν επαρκή χωρητικότητα και κατάλληλες διαστάσεις, ώστε να είναι κατάλληλοι για τη χρήση που προορίζονται. - Να έχουν στεγανά τοιχώματα, αποκλείοντας διαρροές λυμάτων προς το χώμα και εισροές υπογείων ή ομβρίων υδάτων. - Να έχουν στόμια καθαρισμού και επίσκεψης αεροστεγανά. - Να αερίζονται. - Να απέχουν τουλάχιστο 15 μέτρα από κάθε πηγή νερού και τουλάχιστον 1,00 μ. από όλα τα όρια του οικοπέδου και τα θεμέλια κτιρίου. και φυσικά το πιο παλιό έγγραφο Εγγρ-26025/4012/88 (ΥΠΕΧΩΔΕ) Πισίνες σε απόσταση 1,00 μέτρου από το όριο (Υδατοδεξαμενές - όρια οικοπέδου) Σε απάντηση της από 17-3-88 αίτησής σας σας γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχουν περιοριστικές διατάξεις για την κατασκευή πισίνας στον ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου, που προβλέπει από το άρθ-17 του Ν-1577/85 (ΓΟΚ/85). (Για λόγους ασφαλείας και εξασφάλισης της στεγανότητας της πισίνας εφαρμόζεται κατ'αναλογία η παρ. 5δ του άρθ-99 του ΓΟΚ/73, που έχει παραμείνει σε ισχύ, για την τήρηση της απόστασης του 1,00 μ. από τα όρια του οικοπέδου, χωρίς να είναι υποχρεωτική η τήρηση της απόστασης αυτής από κτίριο που βρίσκεται στο ίδιο οικόπεδο, εφ'όσον βέβαια τηρηθούν οι απαιτούμενοι κανόνες στεγανότητας της πισίνας προς την πλευρά του κτιρίου.) Το άρθρο 99 ΓΟΚ 73 Καταργήθηκε στις 18/8/1990 οπότε το εντός παρενθέσεως είχε παύσει να ισχύει. Επομένως και κατά ΓΟΚ 85 (μέσω των παραπάνω εγγράφων) κακώς δίνονταν ερμηνεία από τη ΔΟΚΚ, ότι η απόσταση του 1. μ. ήταν υποχρεωτική. Στην ουσία δεν ήταν και οι πισίνες μπορούσαν να κολλάνε στο όριο του οικοπέδου. Μετά την ιστορική αναδρομή, με βάση το άρθρο 17 παρ. 6 γ του ΝΟΚ οι πισίνες επιτρέπονται στα όρια του οικοπέδου. 6. Κάτω από την οριστική στάθμη του εδάφους των ακάλυπτων χώρων του οικοπέδου ή γηπέδου, επιτρέπονται (...) γ) Εντός και εκτός περιγράμματος κτιρίων και κάτω από την οριστική στάθμη εδάφους (υπόγειοι χώροι και ακάλυπτοι χώροι) επιτρέπονται υδατοδεξαμενές, πισίνες σε επαφή με δομικά στοιχεία και με τα όρια του οικοπέδου.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.