Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.350


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.738


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      8.999


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      26.312


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/06/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Αν και παλαιά/περσινή η ανάρτηση του συναδέλφου @subrosaval πιστεύω ότι θα έχει βρει την λύση. Χωρίς να έχω της Gemalto μια απλή αναζήτηση στο forum δεν θα δείξει και τις καλύτερες εμπειρίες. Για την όποια προμηθεύτρια εταιρεία δεν έχω προσωπική άποψη, μιας και την όλη διαδικασία την έκανα μόνος με token από το εξωτερικό και βγήκε τελείως στρωτά. Γνωρίζω μόνο τις απόψεις των συναδέλφων που καταγράφονται στο forum αλλά και σε άλλα fora. Όπως και να 'χει, καλώς ήρθατε στο forum, και μια ρητορική ερώτηση: Με την ιδιότητά σας ως ιδιώτης γίνεται η αναφορά σας ή πρόκειται για απλή συνωνυμία (στον διακριτικό τίτλο της εταιρείας που ανέφερε ο συνάδελφος) όπου στην αναζήτηση στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) βάζοντας τον διακριτικό τίτλο, δίνει την παρακάτω εικόνα στο συνημμένο αρχείο? (ρητορική ερώτηση που μάλλον θα έλεγα αποσκοπεί/οδηγεί στην επόμενη πρόταση) Σε κάθε περίπτωση (είτε ως ιδιώτης είτε όχι) αν είστε γνώστης και κυρίως αν υπάρχει όρεξη και διάθεση από μέρους σας να βοηθήσετε τους συναδέλφους δίνοντας αναλυτικές οδηγίες βήμα-βήμα και πως διορθώνονται τα πιθανά σφάλματα κατά την διαδικασία εγκατάστασης ή όπου αλλού κρίνετε ότι μπορείτε να βοηθήσετε ακόμη και με ερωτήματά, απορίες δικές σας κλπ (βοηθούν στο να μαθαίνουμε και τα ερωτήματα), ευπρόσδεκτα όλα. Και πάλι καλώς ήρθατε στο forum. Γενικό Εμπορικό ΜΗτρώο.pdf
    3 points
  2. Version X6.3

    85.837 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Καλησπέρα σας. Λύσεις σίγουρα υπάρχουν, από αντικραδασμικές βάσεις & υλικά μέχρι ηχομονωτικά καλύμματα (σαφώς υπάρχουν και πιο αθόρυβα πιεστικά συγκροτήματα). Όλα είναι θέμα budget/επιλογής ποιοτικών υλικών και σωστής εγκατάστασής τους από εξειδικευμένο προσωπικό. Θα πρότεινα να απευθυνθείτε σε εξειδικευμένο συνάδελφο ο οποίος θα πιστοποιήσει το πρόβλημά σας (προς αποφυγή παρεξηγήσεων με συγκάτοικους), ώστε να υπάρξει και η σχετική κατανομή του κόστους.
    1 point
  4. Για τις αποστάσεις από την Επ.Οδό ισχύει το ΦΕΚ 169Α του 1998 : Κατά το άρθρο 2. παρ 2. στ θέλεις 3 μέτρα για την δευτερεύουσα Επ. Οδό εντός οικισμού η απόσταση είναι 3μ από το όριο της οδού. ( εκτός αν υπάρχει κάποια ειδική απόφαση ΓΓ Περιφέρειας για μεγαλύτερη ). Σε περίπτωση που δεν υπάρχει όριο απαλλοτρίωσης όριο είναι το σημείο συνάντησης της τάφρου ( αν υπαρχει) ή του επιχώματος ή εκχώματος με το φ.έδαφος. ( αρθρο 2 παρ. 3 ) Για όποια τμήματα του κτίσματος είναι μέσα στα 3μ επιτρέπονται μόνο εργασίες χρήσης και υγιεινής ( αρθρο 5 παρ. 5 ). Τωρα για τους παραδοσιακούς γενικότερα δες ΕΔΩ
    1 point
  5. Μπορεί να είναι και τα δύο, εξαρτάται πως ακριβώς ορίζεται το τριγωνικό στεγασμένο τμήμα 123. Δηλαδή τι ακριβώς έχουμε πάνω και κάτω. Αν είναι το δάπεδο υποχώρηση και η οροφή εξώστης-προστέγασμα, τότε ελέγχουμε με άνοιγμα (της όψης κτηρίου) την υποτείνουσα 2-3. Αν ο στεγασμένος χώρος είναι πάνω-κάτω μεταξύ χώρων του κτηρίου, τότε ελέγχουμε με άνοιγμα (της όψης κτηρίου) το περίγραμμα της όψης 1-2-3.
    1 point
  6. τους 7 μαύρους δεν το κατάλαβα.... αλλά τους 3 τόνους μη τους βάλεις στο μπαλκόνι σου χωρίς να το ελέγξει μηχανικός (με τα σχέδια της μελέτης ξυλότυπους κλπ + αυτοψία)
    1 point
  7. Εχει αναφερθει αυτη αποφαση, που μαλλον αποτελει εξαιρεση απο τον κανονα Και αφορα μιά παλαια διοροφη οικοδομη... [και εχει και αντιθετη γνωμη μειοψηφιας.] 3733/2015 ΣΤΕ ( 668420) (Α΄ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣ) "Πολεοδομική νομοθεσία. Οριζόντια ιδιοκτησία. Κάθε συνιδιοκτήτης έχει δικαίωμα για απόλυτη χρήση των κοινών μερών του οικοδομήματος εφόσον δεν βλάπτονται τα δικαιώματα των λοιπών. Σε περίπτωση μεταβολής που αφορά έναν ή ορισμένους μόνο από τους συνιδιοκτήτες, η πολεοδομική υπηρεσία κρίνει παρεμπιπτόντως κατά πόσον καθίσταται χειρότερη η θέση των λοιπών. Νομίμως εκδόθηκε η προσβαλλόμενη οικοδομική άδεια, μετά από αίτηση των συνιδιοκτητών του ισογείου ορόφου, χωρίς να απαιτείται η συναίνεση και των λοιπών συνιδιοκτητών, κατά το μέρος που αφορά τη διεύρυνση των κουφωμάτων της εξωτερικής τοιχοποιίας (πρωτοτοίχων), αφού δεν εγέρθησαν σοβαρές αμφιβολίες ότι οι επιτραπείσες εργασίες κατέστησαν χειρότερη την θέση των εκκαλουσών ή παρέβλαψαν την εκ μέρους τους χρήση της ιδιοκτησίας τους, ή μείωσαν την ασφάλεια του οικοδομήματος. Αρκούσε η υπεύθυνη δήλωση του εντολοδόχου μηχανικού των συνιδιοκτητών του ορόφου στον οποίο αφορούσαν οι επισκευές για την κατ’ εξαίρεση εφαρμογή του προϊσχύσαντος αντισεισμικού κανονισμού. Αντίθετη μειοψηφία." Απορρίπτεται η έφεση. ----------------------------------- Σημερα δεν υπαρχει ΥΔΟΜ που να δεχεται να δοσει αδεια για την διανοιξη/διαπλατυνση κουφωματων σε εξωτοιχους πολυοροφης οικοδομης, χωρις την συμφωνη γνωμη του 100%, οχι μονον επειδη εχει σχεση με την ασφαλεια της οικοδομης, αλλα και με την αλλαγη της οψης/αρχιτεκτονικων/μελετων/αντισεισμικου κανονισμου κλπκκλπ Αλλο θεμα ειναι η πολεοδομικη τακτοποιηση επι αυθαιρετης διαπλατυνσης κουφωματων, που "αρκειται" στην συναινεση απο το 51%... αλλά, την λυση για το προβλημα αυτο θα την δοσουν μελλοντικα τα δικαστηρια. απόσπασμα 12. Επειδή, όπως συνάγεται από το Παράρτημα Ε΄ της Δ17α/141/3/ΦΝ275/1999 απόφασης του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ με την οποία εγκρίθηκε ο Ελληνικός Αντισεισμικός Κανονισμός, όπως ίσχυε κατά το χρόνο έκδοσης της προσβαλλόμενης οικοδομικής αδείας, είναι δυνατή η εξαίρεση από την απαίτηση ελέγχου υφιστάμενου κτιρίου από τον εν λόγω αντισεισμικό κανονισμό στην περίπτωση προσθηκών σε υφιστάμενα κτίρια Σ1 (κτίρια μικρής σπουδαιότητας ως προς την ασφάλεια του κοινού) και Σ2 (συνήθη κτίρια κατοικιών και γραφείων, βιομηχανικά κτίρια, ξενοδοχεία κλπ.) του πίνακα 2.3 του κανονισμού, μετά από σύμφωνη έγγραφη αποδοχή από τους ιδιοκτήτες του κτιρίου, με αποτέλεσμα τον έλεγχο του υφιστάμενου κτιρίου με τον προϊσχύσαντα κανονισμό του Β.Δ. της 19/26.2.1959 (ΦΕΚ 36 Α), όπως αυτός είχε τροποποιηθεί. Εξάλλου, στο άρθρο πρώτο της Δ17α/08/32/Φ.Ν. 275/1992 απόφασης του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, με την οποία εγκρίνεται ο «Νέος Ελληνικός Αντισεισμικός Κανονισμός», προβλέπεται ότι για χρονική περίοδο δύο ετών μετά την έναρξη εφαρμογής της εφαρμόζονται κατ’ επιλογή οι διατάξεις του εν λόγω κανονισμού ή του προϊσχύσαντος του έτους 1959, μετά δε τη λήξη της χρονικής αυτής περιόδου εφαρμόζεται αποκλειστικά ο νέος κανονισμός του 1992 και καταργούνται οι διατάξεις του προϊσχύσαντος. Συνεπώς αν, υπό το καθεστώς ισχύος του Αντισεισμικού Κανονισμού του έτους 1999, ιδιοκτήτες κτιρίου συναινέσουν να εφαρμοσθεί το προϊσχύσαν καθεστώς μπορεί να εφαρμοσθεί ο Αντισεισμικός Κανονισμός του 1992, ο οποίος είχε αντικαταστήσει τον προϊσχύσαντα αυτού Κανονισμό του 1959, στον οποίο παραπέμπει κατ’ αρχήν ο προαναφερθείς Αντισεισμικός Κανονισμός του 1999. 13. Επειδή, εν προκειμένω, η προσβαλλόμενη οικοδομική άδεια συνοδεύεται, μεταξύ άλλων, και από υπεύθυνη δήλωση του μηχανικού ......... ..... , στον οποία ανέθεσαν η συνιδιοκτήτες του ισογείου ορόφου τη σύνταξη της απαιτούμενης στατικής μελέτης, με την οποία δηλώνει ότι συμμορφώθηκε πλήρως προς το Νέο Αντισεισμικό Κανονισμό Οικοδομικών Εργασιών (ΝΕΑΚ, ΦΕΚ Β΄ 613/ 1992) τον αμέσως προϊσχύσαντα προ του κατ’ αρχήν ισχύοντος κατά τον χρόνο εκδόσεως της προσβληθείσης στο δικάσαν εφετείο διοικητικής πράξεως Αντισεισμικού Κανονισμού του 1999. Με την εκκαλούμενη απόφαση απορρίφθηκε ο λόγος ακυρώσεως ως προς τον εφαρμοστέο αντισεισμικό κανονισμό με την κρίση ότι, εν προκειμένω, συνέτρεχε περίπτωση εξαιρέσεως προβλεπόμενης στο Παράρτημα Ε΄ του αντισεισμικού κανονισμού του έτους 1999, διότι ο ανωτέρω πολιτικός μηχανικός, ενεργών ως εντολοδόχος των ιδιοκτητών, κατά τη σύνταξη της μελέτης του δήλωσε υπεύθυνα ότι συμμορφώθηκε πλήρως με τον προϊσχύσαντα κανονισμό, χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερη αιτιολογία για την εξαίρεση αυτή ή σύμπραξη όλων των συνιδιοκτητών, εφ’ όσον στον Αντισεισμικό Κανονισμό του έτους 1999 γίνεται λόγος για συναίνεση των ιδιοκτητών του κτιρίου στο οποίο γίνονται επισκευές και όχι και των ενδεχομένως υπαρχόντων συνιδιοκτητών άλλων τμημάτων του κτιρίου, τα οποία δεν επισκευάζονται, προκειμένου για επισκευές και ενισχύσεις που επιχειρούνται από ιδιοκτήτη οριζόντιας ιδιοκτησίας, εφόσον, πάντως, με αυτές λαμβάνεται μέριμνα για την προστασία της οικοδομής. 14. Επειδή, λαμβάνοντας υπόψη τις εφαρμοστέες εν προκειμένω διατάξεις, καθώς και τα όσα ήδη έχουν αναπτυχθεί ως προς τον πρώτο λόγο ακυρώσεως περί της αναγκαιότητας της σύμπραξης όλων των συνιδιοκτητών για την έκδοση της προσβαλλόμενης οικοδομικής άδειας, ορθώς κρίθηκε με την εκκαλούμενη απόφαση ότι αρκούσε εν προκειμένω η υπεύθυνη δήλωση του εντολοδόχου μηχανικού των συνιδιοκτητών του πρώτου ορόφου για την κατ’ εξαίρεση εφαρμογή του προϊσχύσαντος αντισεισμικού κανονισμού. Ως εκ τούτου, ο περί του αντιθέτου λόγος εφέσεως πρέπει ν’ απορριφθεί ως αβάσιμος. Κατά τη γνώμη όμως του Παρέδρου Χρήστου Λιάκουρα, ο λόγος εφέσεως είναι βάσιμος και έπρεπε να γίνει δεκτός, λόγω του ότι δεν αρκούσε η υπεύθυνη δήλωση του εντολοδόχου μηχανικού αλλά απαιτείτο, σύμφωνα με την ανωτέρω διάταξη της Δ17α/141/3/ΦΝ275/1999 απόφασης του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, η σύμφωνη έγγραφη αποδοχή από των λοιπών οριζοντίων ιδιοκτητών του κτιρίου." ----------------------- Σημερα επι πολυοροφων οικοδομων, δεν ειναι μονον η μη επικινδυνοτητα της ενεργειας ή μη διαταραξη της ασφαλειας της οικοδομης, αλλα και η επεμβαση στους "πρωτοτοιχους και στην "αλλαγη της οψης της οικοδομης", όπως ειχε εγκριθει απο την αδεια δομησης. Που σημαινει οτι τροποποιηση της αδειας ή μεταβολη της οικοδομης θα πρεπει να γινει με αδεια, μετα απο αιτηση ολων και οχι μια πλειοψηφιας...οποιασδηποτε. Οταν υπαρχει κανονισμος γινεται ό,τι προβλεπει αυτος. Δυσκολα, έως ποτέ, θα βρεις κανονισμο να γραφει οτι "επιτρεπεται η μεταβολη των οψεων της οικοδομης με πλειοψηφια -εστω- 70%]
    1 point
  8. DΕΝ έχω προβλημα. Πραγματικά μπορει να εκανα καπου ενα λαθος.
    0 points
  9. Oικονομικότερα μπορείς να βάλεις διπλά ιδανικά θερμοδυναμικά τζάμια και κάποιες μονώσεις, κατόπιν να αυτονομηθείς δεν είναι απλή υπόθεση καθώς υποθέτω με κάποιους πίνακες έχει υπολογιστεί ένα ποσοστό της θέρμανσης το οποίο επιβαρύνει σαν πάγιο της ιδιοκτησίες ακόμα και τις κλειστές. Μπορεί να είναι το 30% ένα τυχαίο παράδειγμα, το οποίο σημαίνει ότι αν η πολυκατοικία κάψει 1000€ πετρέλαιο το μήνα, τα 300 θα επιβαρύνουν τις ιδιοκτησίες ανάλογα το ποσοστό τους. Στην Αθήνα κυκλοφορεί ένα προιόν, ατομικό λεβητάκι που ζεσταίνει το ίδιο νερό του κάθε σώματος, τοποθετείται σε κάθε σώμα και λειτουργεί σαν ατομικός λέβητας ανά σώμα ο οποίος ζεσταίνει το νερό του καθενός, δεν είναι ιδιαίτερα ακριβά και μπορούν να επιτύχουν οικονομία καθώς ζεσταίνεις όσα σώματα θες, όσο θες, απώλειες δεν υπάρχουν και ούτε ζεσταίνεται νερό το οποίο η ενέργεια δεν χάνεται, ούτε εσύ αν το κάνεις δεν χρεώνονται με πάγιο άλλες ιδιοκτησίες επειδή δούλεψαν αυτά τα λεβητάκια, τα οποία λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια - μην ξεχάσω να πω το σημαντικότερο - ούτε αν το βάλει άλλος η κατανάλωση αυτουνού δεν επιβαρύνει με πάγιο την δικιά σου ιδιοκτησία. Και δεν ξέρω αν υπάρχουν μόνο Αθήνα, την έδρα της επιχείρησης βρήκα εγώ σε ένα Δήμο στην Αθήνα.
    -1 points
  10. Arche, δεν θελω να με παρεξηγησεις, αλλα θα σε παρακαλούσα ζητήματα όπως συστήματα θέρμανσης να τα αφήσεις σε αυτούς που είναι η ειδικότητά τους. Γιατί εκτίθεσαι και εκθέτεις.....
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.