Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/08/2019 σε όλες τις περιοχές
-
1 point
-
Το θέμα είναι πως θα προασπίσουμε τα δικαιώματά μας αποτελεσματικά. Όλοι ανεξαιρέτως (δικηγόροι, γιατροί) βρήκαν τον τρόπο να αμβλύνουν τις επιπτώσεις του νόμου Κατρούγκαλου εκτός από εμάς που δεχόμαστε 40% περικοπή στις συντάξεις και τη χειρότερη αντιμετώπιση γενικώς χωρίς να υπάρχει η παραμικρή αντίδραση. Και αυτό δυστυχώς είναι διαχρονικό πρόβλημα.1 point
-
1 point
-
Αφήνεις τις προτεινόμενες (default) καταχωρήσεις του συστήματος. Θα ζητηθεί μάλλον αριθμός Ο.Α (αναγράφεις "ΑΔΟΜΗΤΟ"). Δεν συμπληρώνεις φύλλα καταγραφής. Η ΥΔ ιδιοκτήτη που γράφει τα ίδια που αναφέρονται στη βεβαίωση, ζητείται από την συμβ/φο και την υπογράφει ο ιδιοκτήτης κατά την συμβολαιογραφική πράξη. Δεν είναι απαραίτητο να την δώσεις εσύ στον πελάτη.1 point
-
Σε πιλοτική εφαρμογή θέτει το υπουργείο Οικονομικών και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων το μέτρο της ηλεκτρονικής τήρησης βιβλίων το τελευταίο τρίμηνο του 2019. Στόχος είναι από το 2020 το μέτρο να λειτουργεί πλήρως και όλες οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες να συμπληρώνουν τα φορολογικά τους βιβλία με ηλεκτρονικό τρόπο και με άμεση σύνδεση με το Taxisnet. Το νέο σύστημα που στοχεύει στην απλοποίηση των διαδικασιών, τη μείωση της γραφειοκρατίας και τον περιορισμό της φοροδιαφυγής παρουσιάστηκε από τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα, τον υφυπουργό Οικονομικών, αρμόδιο για τη φορολογική πολιτική και τη δημόσια περιουσία, Απόστολο Βεσυρόπουλο, και τον Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργο Πιτσιλή. Με τα ηλεκτρονικά βιβλία όπως δήλωσε ο Χ.Σταϊκούρας αυτοματοποιούνται οι διαδικασίες συμπλήρωσης και υποβολής δηλώσεων, μειώνεται το διαχειριστικό κόστος για τις επιχειρήσεις, καταργούνται οι συγκεντρωτικές καταστάσεις προμηθευτών -πελατών, επιταχύνονται οι επιστροφές φόρων στους συνεπείς ενώ ενισχύεται ο έλεγχος των υποθέσεων. Πρόκειται για ένα μέτρο που εντάσσεται στο πλαίσιο ηλεκτρονικοποίησης όλων των συναλλαγών που θα συμβάλει σημαντικά στον περιορισμό της φοροδιαφυγής. Τον τρόπο λειτουργίας του νέου συστήματος ηλεκτρονικής τήρησης βιβλίων το οποίο τίθεται σε δημόσια διαβούλευση στις αρχές Σεπτεμβρίου παρουσίασε αναλυτικά ο Γ.Πιτσιλής ο οποίος ο σημείωσε ότι δημιουργείται μία νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα με την ονομασία "My Data". Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα κάθε επιχείρηση και επαγγελματίας θα αποκτά έναν μοναδικό αριθμό καταχώρησης ΜΑΡΚ. Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες θα δηλώνουν τα τιμολόγια τους τα οποία θα καταχωρούνται αυτόματα στα ηλεκτρονικά βιβλία τους. Παράλληλα οι λήπτες των τιμολογίων θα βλέπουν στα δικά τους ηλεκτρονικά βιβλία τα τιμολόγια των εκδοτών. Ταυτόχρονα ενημερώνονται τα φορολογικά έντυπα των δηλώσεων εισοδήματος και ΦΠΑ με τα δεδομένα των βιβλίων με αποτέλεσμα οι δηλώσεις αυτές να είναι προσυμπληρωμένες και να επιτρέπουν την άμεση διασταύρωση όλων των δεδομένων. Εκτός από την μεγάλη συμβολή στον περιορισμό της φοροδιαφυγής και τη μείωση του διαχειριστικού κόστους που θα έχει το μέτρο αυτό για τις επιχειρήσεις θα βοηθά στο να λαμβάνουν γρήγορα επιστροφή φόρου οι συνεπείς επιχειρήσεις. Κάθε επιχείρηση και ελεύθερος επαγγελματίας θα πρέπει να καταχωρεί στα ηλεκτρονικά βιβλία τα δεδομένα των φορολογικών στοιχείων που εκδίδει το αργότερο μέχρι την 20η ημέρα του επόμενου μήνα από τη συμπλήρωση της τρίμηνης ή μηνιαίας περιόδου υποβολής δήλωσης ΦΠΑ. Το πλαίσιο λειτουργίας της ψηφιακής πλατφόρμας myDATA Αναρτήθηκε για διαβούλευση στην ιστοσελίδα της Α.Α.Δ.Ε. το πλαίσιο λειτουργίας της ψηφιακής πλατφόρμας myDATA (Ηλεκτρονικά βιβλία). Σtο εισαγωγικό ενημερωτικό σημείωμά της που φιλοξενείται στην πρώτη σελίδα της εφαρμογής η ΑΑΔΕ καλεί όλους τους ενδιαφερόμενους να συμμετάσχουν στη διαβούλευση και αναφέρει ότι: «Το myDATA, δηλαδή my Digital Accounting and Tax Application είναι το όνομα της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, με την οποία η ΑΑΔΕ εισάγει τα ηλεκτρονικά βιβλία στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων. Τα Ηλεκτρονικά Βιβλία ΑΑΔΕ αποτελούν ένα πολύ σημαντικό βήμα ψηφιακού μετασχηματισμού της Φορολογικής Διοίκησης και της σχέσης της με τις επιχειρήσεις. Στόχος μας είναι πρωτίστως να εξυπηρετήσουμε τις επιχειρήσεις, παρέχοντας μια πρωτοποριακή ψηφιακή πλατφόρμα για την εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων, που θα οδηγήσει σε αυτοματοποίηση της συμπλήρωσης των φορολογικών δηλώσεων και θα τις απαλλάξει από υποχρεώσεις που έχουν σήμερα, όπως η υποβολή Καταστάσεων Πελατών - Προμηθευτών (ΜΥΦ). Μαζί με τη μείωση του διοικητικού κόστους των επιχειρήσεων, τα ηλεκτρονικά βιβλία ΑΑΔΕ ενισχύουν τη διαφάνεια των συναλλαγών, προσφέροντας ένα ψηφιακό περιβάλλον συνεργασίας των επιχειρήσεων για την τιμολόγηση των αγαθών και των υπηρεσιών. Επίσης, εδραιώνουν την αξιοπιστία στη σχέση της Φορολογικής Διοίκησης με τις επιχειρήσεις και λειτουργούν ως μηχανισμός οικειοθελούς συμμόρφωσης και πρόληψης της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, αλλά και διευκόλυνσης των συνεπών επιχειρήσεων στηνεπιστροφή των φόρων που δικαιούνται. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα myDATA παρέχει εύκολες λύσεις για όλους. Τόσο για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν μηχανογραφημένα λογιστήρια και θα μπορούν να διαβιβάζουν μαζικά και αυτοματοποιημένα τα αναγκαία δεδομένα, όσο και για τις λοιπές επιχειρήσεις, που θα μπορούν να διαβιβάζουν τα δεδομένα με απλό τρόπο, μέσω ειδικής φόρμας καταχώρισης στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ. Με την εισαγωγή των ηλεκτρονικών βιβλίων ΑΑΔΕ δεν παύει η λογιστική παρακολούθηση από τις ίδιες τις επιχειρήσεις, ενώ κρίσιμος παραμένει και ο ρόλος του λογιστή για την ορθή απεικόνιση των συναλλαγών στην πλατφόρμα myDATA. Με αυτές τις σκέψεις θέτουμε τα Ηλεκτρονικά Βιβλία ΑΑΔΕ σε δημόσια διαβούλευση και περιμένουμε τις παρατηρήσεις σας μέχρι την 6/9/2019 στο [email protected]»1 point
-
1 point
-
Καλησπέρα φίλε μου και καλή σταδιοδρομία. Είμαι πολιτικός μηχανικός (πέρασα την εποχή που η βάση ήταν 18500) και ο λόγος που έχω σχέση με τη συγκεκριμένη σχολή της Πάτρας είναι το πάθος μου για τα αυτοκίνητα. Το εργαστήριο και η ομάδα της Πάτρας που ασχολείται με τη formula student έχει διεθνείς διακρίσεις και θα τολμήσω να πω ότι είναι μία ομάδα που έχει πρωτοπορήσει και τολμήσει πάρα πολύ στο συγκεκριμένο κομμάτι (πχ πρώτη ηλεκτροκίνητη φόρμουλα σε διαγωνισμό formula student για την Ελλάδα).... Στο ίντερνετ υπάρχουν πολλές πληροφορίες. Δυστυχώς δεν έχω πάρα πολλά δεδομένα για το μέγεθος των εργαστηρίων που λένε οι συνάδελφοι παραπάνω, ξέρω όμως ότι κρίνοντας απο την ομάδα της formula student, θα ζήσεις το σχεδιασμό και τις μηχανουργικές εργασίες από πρώτο χέρι αν έχεις το μεράκι. Ο μόνος λόγος που σχολιάζω στο post είναι για να σου μεταφέρω την προσωπική μου εμπειρία σχετικά με την αγάπη για τα αυτοκίνητα και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στο συγκεκριμένο πανεπιστήμιο. Αν το μόνο που σε αποτρέπει να επιλέξεις την Πάτρα είναι το ότι η Αθήνα κάνει περισσότερο αυτοκίνητα, θα έλεγα να το ξανασκεφτείς. Θέλοντας να κάνω ένα σχόλιο για δεύτερη προσπάθεια στις πανελλήνιες σε περίπτωση που δεν πιάσεις ΕΜΠ, σου υπενθυμίζω ότι ένα μικρό λαθάκι στις πανελλήνιες μπορεί να σου στοιχίσει πάνω από 500 μόρια οπότε εκτός από τον παράγοντα διάβασμα θα πρέπει να υπολογίσεις και τον παράγοντα τύχη. Αν ήμουν στη θέση σου, αν υπήρχαν σοβαρά οικονομικά κριτήρια θα είχα στην άκρη του μυαλού μου τη δεύτερη προσπάθεια και την Αθήνα. Αν παρόλα αυτά σκέφτεσαι τη φήμη του πανεπιστημίου θα ήθελα να σου υπενθυμίσω ότι ο βαθμός σου είναι μία τρομερή επιτυχία και να ξέρεις ότι η Πάτρα είναι ενα εξαιρετικό πανεπιστήμιο και θα περάσεις τέλεια σαν φοιτητής. Από εκεί και πέρα οι απόφοιτοι της Αθήνας και της Πάτρας έχουν εξαιρετικές καριέρες και το LinkedIn όπως και αυτό το φόρουμ είναι γεμάτο από αυτούς οπότε κάνε το ψάξιμο σου και μάθε όσες περισσότερες πληροφορίες σε κάνουν να αισθάνεσαι άνετα για την επιλογή σου!1 point
-
Καταρχήν καλή σταδιοδρομία φίλε μου! Αποψη μου είναι οτι όπου περάσεις πας. Αρκει να μην ειναι οικονομικό το θέμα που σε εμποδίζει να πάς Πατρα (νοικια κλπ). Ειναι πολύ καλή σχολή η της Πάτρας. Εχει νομίζω και ανεξάρτητη κατεύθυνση αεροναυπηγικής που ειναι μοναδική στην Ελλάδα. Υ.Γ Μη νομίσεις οτι θα πιάσεις κατσαβίδια και αεροκλειδα να αλλάξει μπουζί...Αυτα σε ΕΠΑΛ. Μαθηματικά, μηχανικές, αεροδυναμικές κλπ. Δλδ βασικά Μαθηματικά και Φυσική έχει το πρόγραμμα.1 point
-
Τυπικά είναι και τα δύο εξίσου καλά και αναγνωρισμένα τμήματα. Όμως επειδή το ερώτημα αφορά υποδομές, πρέπει να παραδεχτούμε ότι το ΕΜΠ υπερτερεί. Το τμήμα μηχανολόγων μηχανικών ΕΜΠ είναι όσο ολόκληρη η πολυτεχνική της Πάτρας, όπου τα εργαστήρια των μηχανολόγων χωράνε όλα μαζί σε 1 - 2 κτίρια. Μάλιστα του ΕΜΠ τα κτίρια είναι και πιο σύγχρονα. Στην Πάτρα το αυτοκίνητο το φτιάχνει ένα εργαστήριο μεταξύ κι άλλων πρότζεκτς, ενώ στο ΕΜΠ υπάρχει αυτοτελής τομέας οχημάτων. Αυτό σημαίνει περισσότερα μέλη ΔΕΠ, μεγαλύτεροι προϋπολογισμοί και κυρίως μεγαλύτερο πλήθος θέσεων εργασίας. Από την άλλη, σημαίνει και ανταγωνισμός μεγαλύτερος και ίσως τελικά λιγότερες οι πιθανότητες να προχωρήσεις.. Επίσης στην Πάτρα μεταξύ των λιγότερων μεν ευκαιριών μπορείς να βρεις και κάποιες που στην Αθήνα δεν προσφέρονται γιατί ο τοπ καθηγητής μπορεί να είναι ένας, αυτός της Πάτρας. Αλλά κι απ' την άλλη, στην Πάτρα, αν καταφέρεις να προχωρήσεις, πχ μπαίνοντας στην ομάδα της φόρμουλας, μάλλον δεσμεύεσαι και να μείνεις για αρκετά από τα επόμενα χρόνια εκεί και αν δε το πράξεις, η προσαρμογή στο επιστημονικό - εργασιακό περιβάλλον της Αθήνας να γίνει από μηδενική βάση.1 point
-
Και στην Πάτρα ασχολούνται με αμαξια και μάλιστα με αρκετή επιτυχία και εχει πολύ καλά εργαστήρια. https://www.reader.gr/news/aytokinito/koinonia/panepistimio-patron-edo-kai-17-hronia-trehei-me-formula-picsvids Ψάξε λίγο στο ίντερνετ. Για μένα το μόνο ζήτημά σου είναι το οικονομικό και αν θα μπορέσουν να σε στηρίξουν οι δικοί σου .1 point
-
"αυτο" κρυβεται Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Εργασίας είχε εντοπίσει την στρέβλωση και καθυστερούσε την έκδοση αυτών των «φουσκωμένων» συντάξεων μέχρι να δει πώς να χειριστεί το θέμα στα κρυφά. πηγη https://www.protothema.gr/economy/article/912272/nomos-katrougalou-poioi-tha-epairnan-tis-sudaxeis-ton-24000-euro/?utm_source=projectagora&utm_medium=contentdiscovery ή, οπως ειπε η πρωην υπουργος το ηξεραν αλλά... "δεν προλαβε" 3. Για όσους ασφαλίζονταν με τα παλαιά καθεστώτα (πριν τον ν. 4387/2016) αλλά αιτήθηκαν συνταξιοδότησης μετά τον ν. 4387/2016 και μετά την 01.01.2019, ακριβώς επειδή το παλαιό σύστημα για κάποιες κατηγορίες ασφαλισμένων δεν προέβλεπε ανώτατα όρια εισφορών δεν προέκυπταν και ανώτατα όρια συντάξεων. Για τον λόγο αυτό είχαμε επεξεργαστεί και δρομολογήσει νομοθετική ρύθμιση, η οποία έθετε ανώτατο όριο σύνταξης το δωδεκαπλάσιο της εθνικής σύνταξης, όμως η ρύθμιση αυτή δεν πρόλαβε να περάσει από τη Βουλή καθώς προκηρύχθηκαν πρόωρα εκλογές. πηγη https://www.tovima.gr/2019/07/29/finance/syntakseis-24-000-eyro-ti-apanta-i-axtsioglou/1 point
-
Η κυρία Φυλλίτσα μέσα στο άρθρο αυτό παρουσιάζεται ωσάν να έπεσε από άλλον πλανήτη. Και δείχνει να θέλει να συμβάλει ουσιαστικά στην αναβάθμιση του κατασκευαστικού τομέα, σχολιάζοντας εκ Πατρών Χαλκιδικιώτικες φωτογραφίες στο protagon. Παρουσιάζεται ως επίδοξος Λέκκας στην θέση του Λέκκα. Ωστόσο, το σκηνικό αυτό είναι μάλλον ευθύνη του αρθρογράφου, κυρίου Γιαννακίδη, ο οποίος φαίνεται ότι έπλεξε λίγα μικρά αποσπάσματα συνέντευξης για να προσδώσει κύρος στο δικό του άρθρο. Ένα άρθρο που σαν τελικό σκοπό έχει τον αντισυριαζϊσμό... Μην ψαρώνετε λοιπόν, γυρίστε την πλάτη στους δημοσιογράφους που παίζουν το βρώμικο παιχνίδι τους παριστάνοντας τους σκεπτόμενους και προβληματισμένους κριτές των πάντων. Που διασύρουν υπολήψεις και ολόκληρους επαγγελματικούς κλάδους (μεταξύ των οποίων και τον δικό μας), και κάνουν "δημιουργικό" κολάζ τα λεγόμενα της Καθηγήτριας, χωρίς καμία ηθική αναστολή. Που αφήνουν υποονοούμενα για τα μαθήματα επιλογής που δηλώνει ένας φοιτητής, τάχατες για να προστατέψουν το δημόσιο συμφέρον που -ω του παραδόξου- όλη η κοινωνία -πλην δημοσιογράφων- προσπαθεί βλάψει...1 point
-
Ν.Δ. 17-7-23 ΦΕΚ 228Α’/23 Κεφ. Α' – άρθρον 4 : « Σύνταξις, έγκρισις και εφαρμογή σχεδίων πόλεων, κωμών και συνοικισμών και γενικοί όροι αναπτύξεως αυτών» Υψομετρικός καθορισμός για την εφαρμογή του εγκεκριμένου σχεδίου 1. Εφ' όσον εν τω εγκεκριμένω σχεδίω δεν προβλέπεται η υψομετρική θέσις των οδών, πλατειών κλπ. κοινοχρήστων χώρων ως και των επί της επιφανείας του εδάφους βάσεων των εν γένει οικοδομών, περιτοιχισμένων, ιδιωτικών πρασιών και κήπων καθορίζεται αύτη δι' αποφάσεως του επί της Συγκοινωνίας Υπουργού λαμβανομένης μετά σύμφωνον γνώμην του Συμβουλίου των Δημοσίων 'Εργων. Κατά τον αυτόν τρόπον τροποποιούνται τα ανωτέρω υψομετρικά στοιχεία και μετά τον αρχικόν καθορισμόν των. 2. Η εφαρμογή των εγκεκριμένων σχεδίων επιτρέπεται μόνον μετά τον κατά τα ανωτέρω υψομετρικόν καθορισμόν. 3. Δεν επιτρέπεται η ανέγερσις οικοδομών και η εν γένει εκτέλεσις οιωνδήποτε εργασιών δομήσεως επί οικοπέδων κειμένων εις οδούς και πλατείας μη διαμορφωθείσας τεχνικώς βάσει του κατά τα ανωτέρω υψομετρικού καθορισμού, τουλάχιστον επί τμήματος αυτών κειμένου προ των εφ' ων αι ανεγερθησόμεναι οικοδομαί οικοπέδων, κατά Εα δια Β.Δ/γματος κανονισθησόμενα. Εν ανάγκη εις την τοιαύτην διαμόρφωσιν οφείλουσι να προβαίνωσιν εις βάρος και διά λογαριασμόν των υποχρέων αυτοί οι οικοδομούντες. Η παράγραφος αύτη έχει και αναδρομικήν ισχύν ως προς τας ήδη ανεγερθείσας οικοδομάς οι ιδιοκτήται των οποίων καλούμενοι δέον να συμμορφωθώσι προς τας ανωτέρω διατάξεις. ΓΟΚ ‘85 άρθρο 10 «Πλάτος δρόμου - Αφετηρία μέτρησης υψών» 3α. Τα ύψη για την εφαρμογή της παρ.6α του άρθρου 9 , μετρώνται από κάθε σημείο της ρυμοτομικής γραμμής στη στάθμη του οριστικά διαμορφωμένου πεζοδρομίου, όπως βεβαιώνεται από τον οικείο Δήμο ή Κοινότητα. Αν δεν υπάρχει οριστικά διαμορφωμένο πεζοδρόμιο, η στάθμη αυτή καθορίζεται από την εγκεκριμένη υψομετρική μελέτη της οδού. Αν δεν υπάρχει υψομετρική μελέτη της οδού ή η υπάρχουσα χρειάζεται τροποποίηση, ο οικείος Δήμος ή η Κοινότητα έχει υποχρέωση να καταρτίσει σχετική μελέτη κατά μήκος ενός τουλάχιστον οικοδομικού τετραγώνου. Σε περίπτωση αδυναμίας του Δήμου ή της Κοινότητας, η μελέτη συντάσσεται από ιδιώτη μηχανικό και εγκρίνεται από τον οικείο Δήμο ή Κοινότητα. β. Αν ο Δήμος ή η Κοινότητα δεν εκδώσει τις παραπάνω βεβαιώσεις μέσα σε ένα μήνα από την σχετική αίτηση αυτές εκδίδονται από την αρμόδια Πολεοδομική Υπηρεσία ή από άλλη τεχνική υπηρεσία, την οποία ορίζει ο Νομάρχης. Η παραπάνω υπηρεσία κοινοποιεί τα σχετικά έγγραφα στο Δήμο ή την Κοινότητα Απόφαση ΥΠΕΧΩΔΕ 53244/02 ΦΕΚ 6Β’/02 5. Η διαδικασία της παρ.3β του άρθρου 10 του ΓΟΚ’85 όπως ισχύει, διατηρείται όταν χρειάζεται τόσο για τις βεβαιώσεις όσο και για τις υψομετρικές μελέτες. 6. Οι αρμόδιες Πολεοδομικές Υπηρεσίες, με τον έλεγχο του Τοπογραφικού διαγράμματος για την χορήγηση των οικοδομικών αδειών, θα πρέπει όπως ελέγχουν τα λοιπά οριζοντιογραφικά στοιχεία του, να ελέγχουν σύμφωνα με την ως άνω βεβαίωση του κάθε ΟΤΑ Α βαθμίδας και την ύπαρξη της οριστικά διαμορφωμένης οδού ή την εφαρμογή της εγκεκριμένης υψομετρικής μελέτης, στο Τοπογραφικό.1 point
-
Εμένα σαν αυτοκριτική μου ακούγεται.. Διότι αν ξαφνικά οι 200 φοιτητές που έχει ανά έτος το τμήμα π/μ της Πάτρας επιλέξουν ξύλινες, η κα καθηγήτρια αυτομάτως θα σταματήσει να βάζει αυτή την εργασία ή θα την απλοποιήσει, μη μπορώντας να διαχειριστεί τον όγκο αυτό. Για τον ίδιο λόγο κανένα υποχρεωτικό μάθημα δεν περιλαμβάνει υποχρεωτική εργασία επαγγελματικού επιπέδου. Το ότι υπάρχουν παραθυράκια και στα επιλογής για να πάρεις πτυχίο χωρίς να κάνεις τελικά καμία εργασία (σχετική με ότι υπογράφει ο πολ/μηχ) είναι ευθύνη των καθηγητών που με τη σειρά τους επικαλούνται το μεγάλο αριθμό εισακτέων και την έλλειψη προσωπικού και υποδομών για να κάνουν τη δουλειά όπως θα ήθελαν και όπως θα έπρεπε. Τώρα μέχρι πού φταίνε οι καθηγητές και πού αρχίζει η έλλειψη υποδομών είναι θέμα που σηκώνει συζήτηση: τι ωράριο και φόρτος εργασίας είναι η δουλειά ενός καθηγητή, ποιός τον ελέγχει κλπ. Προσεχώς όμως που θα τους δίνεται η εξουσία να ορίσουν τον αριθμό φοιτητών που μπορούν να διαχειριστούν, δε θα έχουν πια καμία δικαιολογία.-2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
ΠΔ 94/2025: Το νέο πλαίσιο για τα Ειδικά Σχέδια Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 94/2025, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ 196/11.11.2025, θεσπίζεται ολοκληρωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο πλαίσιο για την περιβαλλοντική αντιστάθμιση των κινήτρων δόμησης που παρέχει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ).
Το νέο σύστημα στοχεύει στη διασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ αυξημένης δόμησης και αστικού περιβάλλοντος, μέσω της εκπόνησης και έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.).
Το Π.Δ. εφαρμόζει τις προβλέψεις των άρθρων 66–71 του ν. 5197/2025 και εισάγει μια νέα διοικητική διαδικασία η οποία καθορίζει:
τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου,
τη διαδικασία έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων,
το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος,
τις προϋποθέσεις εκκίνησης οικοδομικών εργασιών για άδειες που αξιοποιούν αυξημένους συντελεστές.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: Οι πρώτοι πίνακες αποτελεσμάτων 102.508 εγκεκριμένων και 13.351 απορριπτέων αιτήσεων
GTnews posted μια είδηση in Επικαιρότητα,
Αναρτήθηκαν από το ΥΠΕΝ τα αποτελέσματα των πρώτων αποφάσεων που αφορούν στο πρόγραμμα «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ».
Η απόφαση που αφορά με θέμα: Έγκριση προσωρινών και οριστικών αποτελεσμάτων υποβολής αιτήσεων του προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: https://diavgeia.gov.gr/doc/6ΔΙ34653Π8-1ΓΠ
Σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140497/820/ 18.12.2024 (Β’ 6969) κοινή υπουργική απόφαση Προκήρυξης του Προγράμματος «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει αποφασίστηκε:-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι αλλαγές στο απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών των τεχνικών ασφαλείας
Engineer posted μια είδηση in Εργασιακά,
Δημοσιεύθηκαν στον Ν.5239/25 με τίτλο «Δίκαιη Εργασία για Όλους: Απλοποίηση της Νομοθεσίας – Στήριξη στον Εργαζόμενο – Προστασία στην Πράξη – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις» στο ΦΕΚ 178/Α'/17.10.2025 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι αλλαγές για το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών που αφορούν τους τεχνικούς ασφαλείας.
Πιο συγκεκριμένα:
Άρθρο 30 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφαλείας - Τροποποίηση άρθρου 502 Κώδικα Εργατικού Δικαίου
Tο άρθρο 502 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 502 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφάλειας
1. Στις επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες της κατηγορίας Α’ του άρθρου 500, και σε εκείνες της κατηγορίας Β’ του ίδιου άρθρου, που απασχολούν εξακόσια πενήντα (650) άτομα και άνω, ο τεχνικός ασφάλειας πρέπει να έχει
τα προσόντα της περ. α) ή β) της παρ. 1 του άρθρου 501.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΕΤΑΜ Αντισεισμικές Συναντήσεις – Θεοδόσης Τάσιος
Engineer posted μια είδηση in webTV,
Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ.
Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ.
Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ember: Οι ΑΠΕ ξεπέρασαν τον άνθρακα στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), με την ισχυρή ώθηση της ηλιακής ενέργειας, ξεπέρασαν για πρώτη φορά την παραγωγή από άνθρακα και το μερίδιο που κατέχει στην ηλεκτροπαραγωγή παγκοσμίως. Όπως δείχνει νέα έκθεση του Ember, η παραγωγή από ΑΠΕ αυξήθηκε κατά 363 TWh (+7,7%), φτάνοντας τις 5.072 TWh, ενώ η παραγωγή από άνθρακα μειώθηκε κατά 31 TWh, στις 4.896 TWh. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε σε 34,3% (από 32,7%), ενώ το μερίδιο του άνθρακα μειώθηκε σε 33,1% (από 34,2%).
Παράλληλα, το Ember αναφέρει πως η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα ξεπέρασε την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για ρεύμα, ενώ μόνη της, η ηλιακή ενέργεια κάλυψε το 83% αυτής της αύξησης, με πολλές χώρες να καταγράφουν νέα ρεκόρ.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
