Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.738


  2. Tasos P

    Tasos P

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      451


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      18.981


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      8.999


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/12/2019 in Δημοσιεύσεις

  1. στο τέλος θα γυρίσουμε στο παλαιό σύστημα του τσμεδε και θα ησυχάσουμε
    2 points
  2. Για μία κυρωμένη πράξη σημαίνει πως οι Πίνακες της πράξης έχουν πάει στο υποθηκοφυλακείο για να μεταγραφούν και τα νέα οικόπεδο που έδωσε η Πράξη. Άρα σε κυρωμένη Πράξη έχουμε πλέον τα νέα οικόπεδα. Ζητάς τον πίνακα (σελίδα) που περιέχει τον κτηματικό αριθμό (καμία σχέση με το κτηματολόγιο) της ιδιοκτησία σου και μαζί με τις συντεταγμένες των κορυφών που προκύπτουν γι' αυτό , το νέο πλέον οικόπεδο, βγάζεις την Άδεια.
    1 point
  3. Οτι και να πούμε είναι εικασίες. Καλείτε πολιτικό μηχανικός ώστε να κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες σχετικά με τη διαλεύκανση τίνος είναι η τρύπα.... Για να σας λυθεί και η απορία... Εδώ είναι φόρουμ τεχνικό. Και υπο αυτή την έννοια μια φωτογραφία δεν μπορεί να οδηγήσει σε σαφή τεκμηριωμένη και ουσιαστική απάντηση σε ερώτημα. Ειδικά όταν υποβάλλεται από μη μηχανικό. Με την ίδια λογική κάνετε και αυτοδιάγνωση για κάποια πάθηση από το ίντερνετ? Θαρρώ πως όχι. Και πιστέψτε με, μια κατασκευή μπορεί να είναι τόσο πολύπλοκη όσο και απλή στην λειτουργία. Ακριβώς σαν το ανθρώπινο σώμα....
    1 point
  4. Δεν είναι απαραίτητο (καθόσον είναι κατηγορία 1).
    1 point
  5. Μπορεί όντως να προχωρήσει σε έκδοση ΕΕΔΜΚ πληρώνοντας το ανάλογο πρόστιμο...αρκεί να είναι εντός των επιτρεπόμενων για ΕΕΔΜΚ. Αλλιώς (όχι ΕΕΔΜΚ) προχωράς σε νομιμοποίηση με έκδοση ΟΑ, πάλι με το ανάλογο πρόστιμο...
    1 point
  6. Υπάρχει. Πληρώνει το φούλ πρόστιμο που το έκανε + το πρόστιμο διατήρησης ανα χρόνο για το χρονικό διάστημα μέχρι την άδεια νομιμοποίησης ή κατεδάφισης που θα πρέπει να βγάλει (ανάλογα αν έχει το πολεοδομικό δικαίωμα να νομιμοποιηθεί ή οχι) Δεν μπορεί να κρυφτεί ούτε να δηλωθεί (απο μηχανικό) ως να μη υπάρχει διότι ο ρουφιάνος (δορυφόρος) πέρασε απο πάνω και το έχει φωτογραφίσει πια. Αν δεν το κάνει κάθε χρόνο θα μαζεύει πρόστιμο διατήρησης και κάποια στιγμή θα του τα μπουμπουνίσουν όλα μαζί στον τραπεζικό του λογαριασμό και τον ενημερώνεις ότι δεν υπάρχει το αν θα το βρουν ποτέ αλλά το πότε.... και οσο πιο μετά τόσο πιο πολλά.
    1 point
  7. Aenor θα πρέπει να διασταυρώσεις τα στοιχεία του ΠΙΝΑΚΑ 1 ή/και 3 που κατατέθηκαν στο ΙΚΑ με το Διάγραμμα Δόμησης της άδειας .... τα 325 είναι πάρα πολλά Αν θες κατέβασε τα έντυπα του ΙΚΑ με τους συντλεστές και υπολόγισέ τα μόνος σου ή δώσε μας τα μέτρα ακριβώς να σου πούμε...
    1 point
  8. Αντισυνταγματικό το νέο σύστημα εισφορών (αυτό ... από το 2020 ... με τις κλάσεις/επίπεδα) (Άρθρο του κ. Διονυσίου Τεμπονέρα, δικηγόρου - εργατολόγου) Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών
    1 point
  9. Εϊμαι μηχανικός, μισθωτός αλλά ο εργοδότης μου με έχει δηλώσει με κωδικό 419000 Λοιποί υπάλληλοι γραφείου και κρατήσεις μόνο υπέρ ΙΚΑ. 1. έχουμε κάποιο οικονομικό όφελος εγώ ή/και ο εργοδότης μου εάν ζητήσω τροποποίηση σύμβασης να με δηλώσουν σαν μηχανικό; 2. Εφόσον με δηλώσουν σα μηχανικό υποθέτω θα ισχύουν κρατήσεις υπέρ τέως ΤΣΜΕΔΕ και ένα μικρό ποσοστό ΙΚΑ ασθενείας; 3. η παραπάνω διαδικασία έχει κάποιο όφελος ασφαλιστικά για εμένα στο μέλλον ή καλύτερα να μείνω όπως είμαι τώρα στον κουβά του ΙΚΑ;
    1 point
  10. Το αφήνω και σε Pdf να το έχουμε πιο εύκολα διαθέσιμο μέχρι να ψηφιστεί και να το επεξεργαστούμε σε word. Νομίζω Δημήτρη ότι χωρίς εκείνη την υπουργική απόφαση, η διατύπωση του άρθρου μπερδεύει τα πράγματα καθώς μας αναφέρει ότι "υπόχρεος για την τακτοποίηση αυθαιρέτων κατασκευών ή αλλαγών χρήσης επί κοινόχρηστων ή κοινόκτητων μερών της οικοδομής είναι ο ιδιοκτήτης που τις χρησιμοποιεί". Άρα τι μας λέει; Ότι χωρίς καμία συναίνεση μπορεί (και υποχρεούται) να τακτοποιήσει; Μετά βεβαίως συνεχίζει για την απόφαση που θα αναφέρει όλες τις λεπτομέρειες. Άρα προς το παρόν με τη διατύπωση αυτή θα έχουμε μόνο ερωτήματα. ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΨΗΦΙΣΘΕΝ.pdf ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΘΡΟΥ 98 ΠΑΡ 9..pdf
    1 point
  11. Με βάση την παράγραφο 5.α άρθρου 16 ΝΟΚ 5. Κλειστοί εξώστες (έρκερ) κατασκευάζονται με τις παρακάτω προϋποθέσεις: α) Το άθροισμα των επιφανειών των ορθών προβολών σε κατακόρυφο επίπεδο των κλειστών εξωστών που κατασκευάζονται στις όψεις των κτιρίων δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% της αντιστοίχου επιφάνειας όψεως. (Σ.Σ. Με το Αρθ-16 της Αποφ-63234/19-12-12 , όπου εγκρίνεται τεύχος τεχνικών οδηγιών εφαρμογής του ΝΟΚ, διευκρινίζεται ότι: Σε περίπτωση πανταχόθεν ελεύθερων κτιρίων ή γενικά κτιρίων που παρουσιάζουν περισσότερες της μιας συνεχόμενες όψεις (πολυγωνική κάτοψη), ο έλεγχος εφαρμογής του ανώτατου ορίου επιφάνειας κλειστών εξωστών που μπορούν να κατασκευαστούν σε αυτήν (ήτοι 20%), εξετάζεται σε κάθε όψη ξεχωριστά. Σε περίπτωση καμπύλης κάτοψης οι προϋποθέσεις της διάταξης εξετάζονται στο ανάπτυγμα της αντίστοιχης καμπύλης επιφάνειας της όψης) Βεβαίως, το σχήμα των Τ.Ο έχει όψεις υπό γωνία διαφορετική των 90 μοιρών, ενώ στο ερώτημα της συναδέλφου έχουμε όψη η οποία εναλλάσσεται από τις μηδέν μοίρες στις 90 και ξανά στις μηδέν. Τείνω να συμφωνήσω με την άποψη της melissa λόγω της σπαστής όψης που έρχεται σχηματικά πιο κοντά με το σκαρίφημα των Τ.Ο.
    1 point
  12. Ούτε αυτό είναι σωστό. Γιατί ο αρχιτέκτονας να πληρώσει για τους ΕΚ ? Μετά θα ζητήσει το ΤΕΕ να αγοράσει κάτι που να αφορά τα αρχιτεκτονικά και μετά ο μηχανολόγος και μετά ο τοπογράφος. Για αυτό τα εργαλεία του ο κάθε επαγγελματίας τα πληρώνει ο ίδιος και δεν τα μεταφέρει στο κοινωνικό σύνολο άμεσα αλλά έμμεσα μέσω της αμοιβής του. Το ότι είναι υποχρεωτικά ΔΕΝ σημαίνει τίποτα. Αλλά αυτές είναι βασικές οικονομικές έννοιες που δεν χρειάζονται πολλή ανάλυση και συζήτηση αρκεί να μην κολλάει κάποιος.
    1 point
  13. Το σίγουρο ειναι πως αν βάζαμε στη δημοσκόπηση μηχανικούς πιάτσας (εδώ μπαίνουν σπάνια ή και καθόλου) το ποσοστό υπέρ του μειωτικού συντελεστή των σοφιτών θα είχε εκτοξευθεί!!! Εγώ θα εστιάσω στο εξής το οποίο δεν ισχύει μόνο για τις σοφίτες: Σε τέτοιες περιπτώσεις τόσο αμφισβητήσιμες και που χρίζουν τόσων διαφορετικών ερμηνειών αφού βασίζονται σε εδάφια κακογραμμένων νόμων που σίγουρα δεν έχουν γραφτεί από μηχανικούς (ή ακόμα κι αν έχουν γραφτεί από μηχανικούς, οι μηχανικοί αυτοί δεν έχουν αναλάβει ποτέ υπόθεση τακτοποίησης αυθαιρέτου οι ίδιοι) ποιος είναι αυτός που θα πάρει την ευθύνη να μας ελέγξει και να μας απορρίψει στη δήλωση αυθαιρέτου τις προσωπικές μας επιλογές στον υπολογισμό του προστίμου από τη στιγμή που 7 χρόνια τώρα με 3 νόμους αυθαιρέτων δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο? Θυμάμαι παλιότερα συζητούσαμε στο φόρουμ αν πρέπει να βάζουμε τους μέγιστους ή τους ελάχιστους συντελεστές κάλυψης και δόμησης όταν έχουμε αυθαιρεσίες στα κοινόχρηστα της πολυκατοικίας. Μα είναι δυνατόν να επιχειρήσει κάποιος ελέγκτης να βγάλει άκυρη δήλωση αυθαιρέτου για αυτούς τους λόγους? Εδώ γίνονται άλλες κι άλλες ΤΡΑΝΤΑΧΤΕΣ και πλήρως αστήρικτες παρατυπίες στις δηλώσεις αυθαιρέτων και το κράτος με τα όποια μέσα ελέγχου έχει κάνει τα στραβά μάτια! Επανέρχομαι λοιπόν σε αυτό που έγραψε η melissa: Και προσθέτω και την δική μου γνώμη - ψήφο πως όταν υπάρχουν τόσο μεγάλες ασάφειες καλύτερο είναι να ενεργούμε προς όφελος του πελάτη μας κι όχι προς όφελος του κράτους. Ακριβώς το αντίθετο κάνουν οι υπάλληλλοι των πολεοδομιών τους οποίους οι περισσότεροι εδώ μέσα τους κατακρίνουμε, και με το δίκιο μας γιατί μας έχουν ταλαιπωρήσει ουκ ολίγες φορές κι όπου υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία κοιτάνε πάντα πως θα προστατέψουν τον κώλο τους από το κράτος μπαμπούλα, με αποτέλεσμα εμείς να χάνουμε χρόνια από τη ζωή μας αλλά και πολλούς από τους πελάτες μας όταν μας ρίχνουν άκυρα κατάμουτρα και με το γνωστό τους δημοσιοϋπαλληλήστικο σαδιστικό ύφος!!!
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.