Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/02/2020 σε όλες τις περιοχές
-
Συνάδελφοι ρώτησα το helpdesk και μου απάντησαν πως μπορώ να επεξεργαστώ την δήλωση και αφού δεν υπάρχει αλλαγή του προστίμου άνω ή κατω του 20% δεν θα έχω θέμα, τα δε πρόστιμα υπολογίζονται με τον 4178!1 point
-
αν το εμβαδόν ειναι <15 μ2 μπορείς1 point
-
1 point
-
Η περίπτωση σου απαιτεί ΜΣΕ Η κατηγορία 2 δεν εχει υποχρέωση υποβολής ΜΣΕ. Για την αλλαγή χρήσης θα δεις το ζζζ και για τη στέγη το 2.θ του 1643/20181 point
-
Ακριβώς, και πολλή προσοχή επίσης σε γεωμετρικά χαρακτηριστικά του τύπου πλάγιες αποστάσεις, τυχόν ελάχιστες αποστάσεις οικοδομής από άξονα οδού, ζώνες δουλείας από αγωγούς ΔΕΣΦΑ, ΕΥΔΑΠ, ΑΔΜΗΕ, αιγιαλό - παραλία - ρέματα. Όλα αυτά επηρεάζουν την θέση της δομούμενης επιφάνειας και πολλές φορές καθιστούν μία ιδιοκτησία μη - οικοδομήσιμη ακόμα και αν πληρεί τους όρους αρτιότητας. Τέλος να ελέγξεις τυχόν αναρτημένο ή κυρωμένο δασικό χάρτη καθώς και να διαβάσεις καλά το ιστορικό του συμβολαίου: δεν αρκεί αυτό να αναφέρεται απλά σε μία ημερομηνία, αλλά θα πρέπει να μην έχει πραγματοποιηθεί κατάτμηση έκτοτε.1 point
-
Ειτε κάνεις την συνενωση με διαμερισματωση είτε με αυθαιρετη λειτουργικη συνενωση, αυτο τακτοποιείται οριστικά, αφου στην συσταση υπαρχει το "ενιαιο". Η επεκταση στα κοινοχρηστα ειναι ενα αλλο θεμα. Αν περιλαμβανεται στην κατοψη του συμβολαιου, το τακτοποιεις και μεταβιβαζεις χωρις αλλη ενεργεια Αν δεν περιλαμβανεται, τοτε το τακτοποιεις ως εκ κατασκευης ή με την παρ. 9 του αρθρου 98, .....αλλά σε περιμενουν στη γωνία οσοι επιμενουν οτι δεν μπορεις να μεταβιβασεις, εάν δεν κάνεις τροποποιηση της συστασης....1 point
-
Κανένα απωθημένο «συνάδελφε». Άλλωστε το πρώτο πρώτο σχόλιό μου στο παρόν θέμα κινούνταν πέριξ της έννοιας της τεχνικής ευθύνης που ζητείται από έναν άνθρωπο, ο οποίος έχει εντρυφήσει σε ένα αντικείμενο εντελώς διαφορετικό από αυτό που θα λέει ή λέει ο τίτλος σπουδών του. Για την ακρίβεια, δε, το συγκεκριμένο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο νέος συνάδελφος είναι κατά πολύ χειρότερο από αυτό που θέλεις να αγγίξεις με τις, ομολογουμένως, ατυχείς απαντήσεις σου: ένας Ηλεκτρολόγος Μηχανικός από ΤΕΙ έχει σπουδάσει επακριβώς τον συγκεκριμένο κλάδο επί 4 έτη. Δεν έχει μεν τον ίδιο χρόνο σπουδών με έναν Ηλεκτρολόγο Μηχανικό του Πολυτεχνείου αλλά δεν είναι και παντελώς άσχετος όπως ο νέος συνάδελφος. Βέβαια, με τα μυαλά που έχετε ορισμένοι, δεν είναι διόλου παράξενο που το ΤΕΕ θα του δώσει το δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, ακόμη κι αν τα μαθήματα που έχει παρακολουθήσει δεν έχουν καμία σχέση με τα μαθήματα που έχει παρακολουθήσει ένας Ηλεκτρολόγος Μηχανικός. Οπότε, μην ψάχνεστε και πολύ για τους λόγους που απαξιώνεται το ίδιο το Επιμελητήριο...1 point
-
Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 2837Β/5.7.2019 το "Κανονιστικό πλαίσιο για την εκπόνηση μελετών και την εκτέλεση εργασιών σε ακίνητα μνημεία". Μια απόφαση που προέβλεπε ο ν.3028/2002 «Για την προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς» (Α153) και ιδίως το άρθρο 40. Σχόλιο: Άργησε μόνο 17 χρόνια. Οπότε δεν έχει και σημασία πως αναφέρεται σε άρθρα του ν.4030/11 που ήδη καταργήθηκαν. Δεν μπορούσαν να περιμένουν άλλο ... Κανονιστικό πλαίσιο μνημεία.pdf1 point
-
pirsogiannis, Η τέμνουσα βάσης είναι ένα δευτερογενές στατικό μέγεθος ευθέως ανάλογο των κατακορύφων φορτίων του κτιρίου, που αυτά αποτελούν ένα πρωτογενές μέγεθος για την εύρεση των σεισμικών φορτίων. Θα μπορούσε το κριτήριο απαλλαγής να αφορά στην τέμνουσα βάσης όπως στο παλαιό Παράρτημα Ε' του αντισεισμικού κανονισμού για τις προσθήκες που "ανεχόταν" την υπέρβαση της κατά 10%. Όμως εδώ είναι πολύ πιό απλό και ΔΕΝ χρειάζεται ούτε καν τον υπολογισμό της κατανομής της σεισμ. φόρτισης στους ορόφους, (ομοιόμορφη, τριγωνική, τριγωνική με αξονικό στον τελευταίο όροφο ή στην πυλωτή, τραπεζοειδή, κ.λπ). Όλο κι όλο που χρειάζεται είναι να βρεθεί: α) το σύνολο των κατακορύφων αξονικών φορτίων ΣΝiισογ. των υποστυλωμάτων ισογείου για στατική φόρτιση του αδειοδοτημένου από την στατική μελέτη ή από το άθροισμα Σνομ.(G+Q+Βτοιχοπ.)ορόφων του νομίμου και β) το Σαυθ.(G+Q+Βτοιχοπ.) του αυθαιρέτου ορόφου. Αν λοιπόν ισχύει Σαυθ.(G+Q+Βτοιχοπ.) / Σνομ.(G+Q+Βτοιχοπ.)ορόφων <= 20% τότε απαλλάσσεται ομοίως, αν εναλλακτικά έχεις πάρει τα αξονικά φορτία ΣΝiισογ. από την μελέτη, τότε αν Σαυθ.(G+Q+Βτοιχοπ.) / ΣΝiισογ. <= 20% τότε απαλλάσσεται όπου G=σταθερά φορτία, Q=κινητά φορτία (π.χ 200kg/m2 x Eοροφ.), Βτοιχοπ=το βάρος τοίχων του ορόφου. Δηλαδή πέντε πράξεις σε μία παράγραφο σε μία τεχνική έκθεση περί απαλλαγής Μ.Σ.Ε..... EDIT απάντηση στα παρακάτω Αυτό που λέω και παραπάνω ερμηνεύοντας το κείμενο είναι ότι: η έκφραση : "το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο δεν επιφέρει αύξηση των κατακόρυφων φορτίων άνω του 20%...." δεν αναφέρεται στο επί μέρους εντατικό μέγεθος αξονικής δύναμης Νi του κάθε κατακ. στοιχείου, αλλά στο σύνολο των κατακορύφων φορτίων (G+Q+Βτοιχ) των ορόφων πριν και μετά την καθ΄ύψος αυθ. προσθήκη. Αν αντιθέτως εννοούσε το 20% επί τoυ κάθε αξονικού φορτίου των κατ. στοιχείων Νi, θα έπρεπε να καθορίσει προηγουμένως τις παραδοχές της επίλυσης (κανονισμό και αν η επίλυση θα γίνει μόνο για κατακόρυφα φορτία ή και οριζόντια σεισμικά φορτία). Βεβαίως αυτό θα απαιτούσε μία ολόκληρη στατική επίλυση (παλαιό + αυθαίρετο) έστω μεν χωρίς διαστασιολόγηση, αλλά κάθε άλλο παρά για απαλλαγή μοιάζει..... Σημειωτέον επίσης ότι γενικώς άλλο το "φορτία στύλων Μ,Q,N" που εκφραστικά-συντακτικά-στατικά ΔΕΝ εννοεί εδώ.... και άλλο το "φορτία κατασκευής G, Q , Βτοιχ, Α=a*g" που θεωρώ ότι εννοεί εδώ αφού ο αναλογισμός του 20% γίνεται "ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο" και όχι ανά κατακ. στοιχείο ! Directionless, Σε αυτή λοιπόν την περίπτωση ΔΕΝ μας είναι απαραίτητη η στατική μελέτη υφισταμένου για το ΣNiισογ. αφού αυτό το υπολογίζουμε ως ΣNiισογ=Σ(G+Q+Bτοιχ)j ορόφ. ( j=όροφοι) και πράγματι με πέντε πράξεις ........ pirsogiannis, Στην περίπτωση της προσθήκης που λες και σύμφωνα με τα παραπάνω, η αύξηση των κατακ.φορτίων θα αναλογιστεί επί όλου του υφισταμένου και όχι επί των ακραίων μόνο κατακ. στοιχείων. Για τα 25μ2 είναι ξεκάθαρο "το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο......." χωρίς εξαιρέσεις..... Υ.Γ Παρακαλώ συναδέλφους που ίσως θεωρούν ότι το 20% ανάγεται στο αξονικό φορτίο Ni ΕΚΑΣΤΟΥ ΚΑΤΑΚ. ΣΤΟΙΧΕΙΟΥ να καταθέσουν την τεκμηριωμένη άποψη τους1 point
-
H κατηγορία 3 του Ν. 4178 δεν απαιτούσε ΔΕΔΟΤΑ. Αν το σύστημα ζητάει για την περίφραξη θα ανεβάσεις ενημερωτικό σημείωμα ότι δεν απαιτείται. Το ίδιο θα ανεβάσεις και για την ΤΕ ηλεκτρολόγου (δεν υπάρχουν ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, η χρήση έχει επιλεγεί για συστημικούς λόγους πληροφοριακού συστήματος και δεν στεγάζεται επαγγελματική δραστηριότητα-υπηρεσία κλπ).1 point
-
Αντιγράφω από την αιτιολογική του νόμου : Άρθρο 36 Κατηγορίες τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών Στο άρθρο αυτό προσδιορίζονται οι κατηγορίες του τρόπου έκδοσης των οικοδομικών αδειών. Η θέσπιση αυτού του άρθρου υπαγορεύεται από την ανάγκη της επιτάχυνσης των διαδικασιών έκδοσης οικοδομικής αδείας και απλοποίησης του τρόπου έκδοσης αυτών. Ειδικότερα, η πρώτη κατηγορία του τρόπου έκδοσης αφορά τις περιπτώσεις όπου λόγω της επιφανείας, της χρήσης του κτιρίου, της περιοχής που αφορά ή της επέμβασης σε κτίρια που χρήζουν ειδικής προστασίας ή εμπίπτουν σε περιοχές προστασίας, παρίσταται επιβεβλημένος ο προληπτικός έλεγχος της πολιτείας, παραδείγματος χάριν, αν το προς ανοικοδόμηση γήπεδο ή οι εκτελούμενες εργασίες διενεργούνται σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές ή σε περιοχές προστασίας, όπως πλησίον ρέματος ή αιγιαλού ή σε παραδοσιακούς οικισμούς αρχαιολογικούς χώρους ή πρόκειται περί ειδικού κτιρίου άνω των χιλίων (1.000) τ.μ. ή αν οι προς έγκριση οικοδομικές εργασίες αφορούν σε περιοχές που δεν υπάρχει ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο όρων δόμησης και χρήσεων γης, όπως εγκεκριμένα σχέδια ρυμοτομικά σχέδια, ΓΠΣ και ΣΧΟΟΑΠ, κτηματολόγιο, δασικοί χάρτες, συνεπώς, δεν παρέχεται ασφάλεια κανονιστικού πλαισίου και είναι αναγκαίος ο προληπτικός έλεγχος επί του φακέλου της οικοδομικής αδείας. Στη δεύτερη κατηγορία εμπίπτουν οι περιπτώσεις που απαιτείται μεγαλύτερος χρόνος ελέγχου, λόγω του γεγονότος ότι από γενικές ή ειδικές διατάξεις προβλέπεται, πριν την έκδοση της οικοδομικής άδειας, η αυτοψία από την υπηρεσία δόμησης, όπως παραδείγματος χάριν σε οικισμούς προ του 1923 χωρίς σχέδιο, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι το προς ανοικοδόμηση ακίνητο, βρίσκεται εντός ή εκτός του οικισμού, καθώς επίσης και σε περιπτώσεις νομιμοποίησης κτιρίου, αφού η υπηρεσία δόμησης καλείται να προβεί σε αυτοψία επί τόπου και σε έλεγχο της δηλωθείσας ως υφισταμένης κατάστασης. Ο τρόπος έκδοσης οικοδομικών αδειών της τρίτης κατηγορίας,αφορά εκείνες τις περιπτώσεις ανοικοδόμησης, στις οποίες παρέχεται η ασφάλεια του ολοκληρωμένου πολεοδομικού και χωρικού πλαισίου ή οι προβλεπόμενες μελέτες για τις προς έγκριση οικοδομικές εργασίες, λόγω της φύσεως του έργου, δεν απαιτούν εκτεταμένο έλεγχο μελετών, ούτε παρουσιάζουν βαθμό δυσκολίας ως προς τον έλεγχό τους. Επίσης η κατηγορία αυτή εμπεριέχει τις περιπτώσεις ανοικοδόμησης ή εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών, που δεν εμπεριέχουν σοβαρό κίνδυνο βλάβης του περιβάλλοντος ή του κοινωνικού συνόλου, αφού η ανέγερση του κτιρίου ή η αλλαγή χρήσεως ή η προσθήκη σε νομίμως υφιστάμενο κτίριο κ.λπ. γίνονται με την ασφάλεια που παρέχει είτε ο ολοκληρωμένος πολεοδομικός και χωρικός σχεδιασμός, όπως εγκεκριμένο σχέδιο πόλεως ή εγκεκριμένο ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ είτε η ύπαρξη του κτηματολογίου κ.λπ.. Στην περίπτωση αυτή παράλληλα προβλέπεται, μεταξύ των λοιπών στοιχείων, η υποβολή από τον μελετητή μηχανικό, έγγραφης βεβαίωσης της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ. στην οποία αναγράφονται οι όροι δόμησης που ισχύουν στην περιοχή, καθώς και οι κατά περίπτωση απαραίτητες εγκρίσεις φορέων και υπηρεσιών, συνεπώς παρέχονται οι απαραίτητες εγγυήσεις για τη δυνατότητα της έκδοσης της οικοδομικής αδείας, χωρίς τον προληπτικό έλεγχο από την Υ.ΔΟΜ.. Μετά βεβαίως την έκδοση αυτής ακολουθεί ο προβλεπόμενος έλεγχος από τον ελεγκτή δόμησης όπως ορίζεται στο νόμο, καθώς και ο δειγματοληπτικός έλεγχος.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-