Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/02/2020 in Δημοσιεύσεις
-
Όλα ίδια όπως τ'αφήσαμε. Σε 3-4 χρονάκια που όλοι οι μηχανικοί και λοιποί ελεύθεροι επαγγελματίες θα βγαίνουν με συντάξεις των 600-700ευρώ θα είναι πολύ αργά. Θα πέφτει κλάμα τότε, τα σημερινά 1000 θα φαντάζουν μια χαρά. Με τις υγείες μας λοιπόν και καλή ψήφο στη βουλή για να πάρουν και κάτι ψιλά παραπάνω οι φίλοι ΔΕΚΟτζήδες των 2500 ευρώ/μήνα, έχουν οικογένειες και στρατό να θρέψουν άλλωστε.4 points
-
https://www.protothema.gr/economy/article/976277/elegtiko-sunedrio-upo-sudagmatiki-amfisvitisi-diataxeis-tou-asfalistikou-nomoshediou/ IV. Ενόψει αυτών, το υπό εξέταση σχέδιο νόμου, εφόσον εξακολουθεί να στηρίζεται, όπως και ο προηγούμενος ασφαλιστικός νόμος 4387/2016, στην ενιαία ασφαλιστική αντιμετώπιση προσώπων που σύμφωνα με το Σύνταγμα δεν μπορούν να υπαχθούν στον ίδιο ασφαλιστικό οργανισμό, εγείρει ζήτημα αντισυνταγματικότητας στο σύνολό του. Έχει να πέσει γέλιο. Η γνωμοδότηση είναι μόνο επί των άρθρων που αφορούν τους δημοσίους υπαλλήλους και στρατιωτικούς και ΔΕΝ είναι δεσμευτική για τον εκάστοτε υπουργό. Το ενδιαφέρον είναι ότι για πρώτη φορά σε κείμενο τέτοιου επιπέδου (από άποψη σύνθεσης) αναφέρεται ξεκάθαρα ότι: «Με το επίμαχο νομοσχέδιο υιοθετούνται σε γενικό πλαίσιο οι ρυθμίσεις του ν. 4387/2016 και επέρχονται επουσιώδεις τροποποιήσεις αυτού σε συγκεκριμένες διατάξεις που κρίθηκαν ως αντισυνταγματικές με τις 1880/2019, 1888/2019, 1889/2019, 1890/2019 και 1891/2019 της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, ενώ παράλληλα ολοκληρώνεται η διοικητική και οργανωτική ενοποίηση που επιχειρήθηκε με προγενέστερους νόμους (2084/1992, 2676/1999, 3029/2002, 3655/2008, 3863/2010, 4387/2016), με την ενσωμάτωση στο νέο φορέα όλων των ασφαλιστικών φορέων απονομής σύνταξης και εφάπαξ παροχής, όπως το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ παροχών (Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.)». Επίσης επιτέλους σε ένα νομικό κείμενο αναφέρεται ο διαχωρισμός που έχει συντελεστεί μεταξύ εθνικής και ανταποδοτικής σύνταξης όπου η μεν πρώτη είναι ΠΡΟΝΟΙΑΚΟΥ χαρακτήρα και άσχετη με τις εισφορές που έχει καταβάλει ο ασφαλισμένος η δε δεύτερη είναι γνήσια ασφαλιστική παροχή (σελ 23). Λίγο μυαλό και ελάχιστες γνώσεις να είχαν οι φωστήρες μας (βλ ΤΕΕ και λοιποί) θα πάταγαν πάνω σε αυτά και θα τους έσκιζαν.2 points
-
Στην διαδικασία ΠΡΟΕΓΚΡΙΣΗΣ δεν ανεβάζεις κανένα έγγραφο αρχαιολογίας ή Σ.Α. κλπ . Ανεβάζεις μόνο την Υ.Δ. απαιτούμενων εγκρίσεων ( στην περίπτωσή σου της Αρχαιολογίας για το επόμενο στάδιο ΕΓΚΡΙΣΗΣ) . Μετά την έκδοση της προέγκρισης ... για την έκδοση αδείας ανεβάζεις όλα τα δικαιολογητικά και φυσικά την έγκριση εκσκαφών . Επισημαίνω πάλι να ελέγξεις ποία κατηγορία έχεις ''τσεκάρει'' στη αίτηση σου .1 point
-
1 point
-
Για έναν γρήγορο υπολογισμό. Φυσικά μπορεί να γίνει και ακριβείας αν υπολογιστεί σωστά ο μέσος όρος των αποδοχών του ασφαλισμένου από το 2002 ώστε να προκύψει ο σωστός συντάξιμος μισθός. https://www.money-money.gr/news/neo-asfalistiko-ypologiste-akribws-th-dikh-sas-syntaxh Συντάξιμος μισθός = https://www.money-money.gr/news/pws-ypologizetai-h-syntaxh Προσπαθώ να προστατέψω τον εαυτό μου και δεν συμμετέχω. Το τι προσωπικές διαφορές έχουν δει τα ματάκια μου στα μηνιαία ενημερωτικά συντάξεων δεν λέγεται. Χωρίς ουσιαστική προσωπική διαφορά ( ± 10€ ~ 20€ ) είναι μόνο οι αναπηρικές συντάξεις, οι μειωμένες για οποιοδήποτε λόγο (οι οποίες όμως λόγω της Εθνικής Σύνταξης των 384,00€ που επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό επιδοτούνται υπέρμετρα) και οι οικοδομικές. Σε όλες τις υπόλοιπες ομάδες εργαζομένων σου φεύγουν τα σαγόνια με την προσωπική διαφορά. Εν τω μεταξύ υπάρχει και μια πολύ μεγάλη παρανόηση. Στην ασφαλιστική καρτέλα του κάτωθι (τραπεζικός) μπήκε "καρφωτός" ο συντάξιμος μισθός επειδή αυτός ήταν ο καλύτερος της τελευταίας πενταετίας προ της συνταξιοδότησής του. Αυτό έγινε διότι όταν πήρε σύνταξη αυτό προέβλεπε τότε η νομοθεσία. Δεν είναι ο συντάξιμος μισθός ολόκληρου του βίου του. Σε αντίθεση με τον κάτωθι (Τεβετζής) που όταν πήρε σύνταξη η νομοθεσία προέβλεπε ήδη τον συνυπολογισμό του βίου και μπήκε "καρφωτό" το σωστό ποσό. Δηλαδή ο επαναϋπολογισμός ξεκίνησε λαμβάνοντας ως βάση υπολογισμού τον συντάξιμο μισθό που υπήρχε στην συνταξιοδοτική απόφαση που είναι όμως υπολογισμένος με διαφορετικά κριτήρια αναλόγως του ταμείου προέλευσης. Αυτό ήταν ένα παράδειγμα ενδογενεακής συνταξιοδοτικής αδικίας. Ασφαλώς ούτε την διαγενεακή αδικία της συνεχιζόμενης καταβολής της προσωπικής διαφοράς μπορώ να παραμερίσω. Αηδίασα πάλι ... Τώρα το θυμήθηκα. Αν δεν τελειώσει ο ΑΤΛΑΣ μην περιμένουμε σωστή βάση υπολογισμού.1 point
-
tasos18362 Όπως σου απάντησε και ο tettris, ειναι ξεκάθαρο ότι η κεκλιμένη αυτή στέγη θα δηλωθεί ως τροποποίηση με αναλυτικό προυπ/μό και θα απαλλαγεί από ΜΣΕ με το κριτήριο (ια) της αύξησης κατακ. φορτίων <20%. Ό δε έλεγχος μπορεί να γίνει απλούστατα αφού : α) υπολογιστεί η διαφορά των κατακ. φορτίων (ΔG+ΔQ) της αυθ. στέγης από της αδείας β) ληφθεί από την μελέτη της αδείας το σύνολο των αξονικών φορτίων των υποστυλωμάτων ΣΝi στη στάθμη θεμελίωσης για τον συνδυασμό φόρτισης π.χ (1.35 G+1,5 Q) γ) υπολογιστεί και επιβεβαιωθεί ο λόγος (1,35 ΔG+1,5 ΔQ) / ΣNi < 20% Αυτονόητο βεβαίως, ότι αν από την στατική μελέτη δίδονται τα ΣΝi KAI για τον συνδυασμό φόρτισης (G+Q)... τότε για ευκολία μας χρησιμοποιούμε τον λόγο (ΔG+ΔQ) / ΣΝi < 20%. tettris, για το : "Ο έλεγχος των κατακόρυφων φορτίων δεν συνεπάγεται ότι απαλλάσσει αυτόματα, εφόσον πληρείται, κάθε είδους αυθαιρεσία, αφού π.χ. κατασκευές υπογείων δεν αυξάνουν μεν τα κατακόρυφα φορτία, αλλά θα πρέπει να πληρούν τις υπόλοιπες προϋποθέσεις απαλλαγής για τους χώρους αυτούς. " που είπες, έχω επισημάνει παραπάνω αντιθέτως το: EDIT: Ένα αυθαίρετο υπόγειο που λες βεβαίως και επηρεάζει τα κατακόρυφα φορτία στύλων υπογείου και θεμελίωσης- αρμού εδάφους και αν πρόκειται για π.χ (άδεια με) ισόγειο συνεργείο αυτ/των με Q=500kg/m2 επί πλάκας αυθαιρέτου υπογείου αντί εδαφόπλακας, το πράγμα παίρνει ψιλο-...σοβαρή διάσταση μη επιτρεπομένης τότε και δεύτερης απαλλαγής ..... Οπότε (αφού το υπόγειο επηρεάζει τα κατακόρυφα φορτία) θεωρώ πως ένα αυθαίρετο υπόγειο μπορεί και αυτό να εμπίπτει στην γενική απαλλαγή του 20% των κατακ. φορτίων έστω και αν ΔΕΝ πληρεί το ποσοστό 75% συμπαγών τοίχων - τοιχείων ή επιφανείας μεγαλυτέρας του ισογείου. Δηλαδή το κριτήριο (ια) μπορεί να απαλλάξει ΚΑΙ τέτοια υπόγεια όντας όπως είπα δια κάθε νόσον και κάθε ...... αυθαιρεσίαν (μαζί με άλλες ή και χώρια) ......1 point
-
Εφόσον η δήλωση ειναι σε υπαγωγή τοτε οχι δεν απαιτείται ΣΥΠΟΘΑ. Απο κει και πέρα νομίζω 99% οτι θα κρατήσει και την εκάστοτε έκπτωση που ίσχυε κατα την αρχική υπαγωγή.1 point
-
dadabook, όχι δεν ισχύουν αυτά τα δύο αντιφατικά ούτε εννοούσα αυτό. Αναφέρθηκα όμως στην (1.γγ ) για να δείξω ότι η έννοια της τροποποίησης στατικών περιέχεται στις προβλεπόμενες από τον νόμο τακτοποιήσιμες / νομιμοποιήσιμες αυθαιρεσίες. Κι αυτό γιατί η τροποποίηση στατικών παλαιότερα επί ν.4014/11 είχε θεωρηθεί ως μη επί μέρους τακτοποιήσιμη (παρά μόνον ως σε εξ΄ολοκλήρου αυθαίρετο ....! ) (βλ. Σημειώσεις κας Ε. Λεμπέση): 9. ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΑΤΙΚΩΝ: Όταν έχει αλλάξει το στατικό από την άδεια κυρίως ως προς τη διαμόρφωση του στατικού φορέα (κολώνες, δοκοί, ανοίγματα) ή ως προς το περίγραμμα του κτιρίου ή αν έχει αλλάξει η θέση του κλιμακοστασίου, δηλαδή σε κάθε περίπτωση που έχει υλοποιηθεί άλλη στατική μελέτη , τότε είναι όλο το κτίριο αυθαίρετο. Φυσικά υπάρχει η δυνατότητα να πληρωθεί το παράβολο και να εκδοθεί άδεια νομιμοποίησης. • Αν δεν γίνει νομιμοποίηση δηλώνονται όλα τα τ,μ, χωρίς υπέρβαση δόμησης (δηλ.< 50%) και χωρίς άλλη υπέρβαση, με σημείωση στα σχόλια για το είδος της αυθαιρεσίας. • Αν δεν γίνει νομιμοποίηση, η 2η φάση της δήλωσης γίνεται: Με αποτύπωση της πραγματικής κατάστασης και από εκεί και πέρα θα εξετάσετε τι επίπτωση θα έχει στο δελτίο δομικής τρωτότητας. • Δεν πρέπει να χορηγηθεί Βεβαίωση σε περίπτωση μεγάλης αλλαγής των στατικών, διότι υπάρχει θέμα επικινδυνότητας που ο Μηχανικός δεν πρέπει να το παραβλέψει Το θέμα περί της δυνατότητας ένταξης στον νόμο των στατικών τροποποιήσεων λοιπόν, θεωρώ ότι οριστικοποιείται με την (1.γγ) . Περαιτέρω μία στατική τροποποίηση, θεωρούμενη νομίμως ως τακτοποιήσιμη αυθαιρεσία, μπορεί βεβαίως να απαλλάσσεται από ΜΣΕ βάσει της (ια). Αυτό εννοούσα....1 point
-
Καλημέρα, Καθόλου "αργά", μην πω και πολύ "νωρίς", αν κρίνω από την ώρα της δημοσίευσης!😄 Πέρα από το αστείο ειλικρινά σε ευχαριστώ για τις απαντήσεις, έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα οι δικές σου, και ήταν μάλιστα άμεσες, αφού τα παραδείγματα που έθεσα ήταν σχεδόν θεωρητικά. Εκτός από την ΥΥ, που, όπως λέει και ο Τάσος, και εμένα ακόμα με "τρώει" το γιατί πάει κατευθείαν με τον έλεγχο των κατακόρυφων, ενώ και μια ΥΔ, ουσιαστικά διαφοροποίηση του Φ.Ο. είναι, αλλά έχει την "καβάτζα" του 25%, μόνο και μόνο επειδή εκεί είναι υπολογίσιμη σε επιφάνεια σαν αυθαιρεσία... Εξάλλου και η κελκιμένη πλάκα, ουσιαστικά υπέρβαση ύψους είναι, οπότε θα έπρεπε και η πιο πάνω περίπτωση 1) να πηγαίνει μονόδρομα για έλεγχο (ια). Τέσπα...1 point
-
Θα εισάγεις μόνο μια λοιπή και στην Τ.Ε θα αναφέρεις τα της εγκ 21 point
-
Ναι αυτό μου ζήτησαν κ εμένα. Βέβαια όχι με γνήσιο της υπογραφής. Απλά μια εκτύπωση απο το σύστημα.1 point
-
Οκ!ευχαριστώ για τις διευκρινήσεις. Τον ανακάτεψα με τη δόμηση γιατι τα υπερυψωμένα υπόγεια με κύρια χρήση και μέγιστη στάθμη από το έδαφος 1,50μ θα μεταρούσαν στη δόμηση κατά το 1/2 της επιφάνειας.1 point
-
Λεβέντη μου και η δική μου ταπεινή άποψη είναι χιλιογραμμένη κι άλλων καταξιωμένων μελών επίσης…. Αρκεί ν' ανατρέξει κάποιος, που τώρα μαθαίνει, στο παρελθόν, δηλαδή, στις χιλιάδες σελιδες αυτού του site…. Και ν' αφιερώσει χρόνο και κόπο…. Ελα μου όμως που είναι βαρετό να διαβάζει κανείς το παρελθόν… Ελα μου όμως που είναι ευκολότερο το "… ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε"!!!! Η' με άλλα λόγια "… ..ρωτάω, εισπράττω απάντηση, στρίβω"… . Καλε μου φίλε, ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΚΑΛΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ μπορείς κι αντιμετωπίζεις ορθά το παρόν και το μέλλον…. Αλλιώς "… από το ένα αυτί μπαίνουν κι από το άλλο βγαίνουν"… .. Συστήνω: Στους παλιούς συναδέλφους να μην δίδουν μασημένη τροφή, δεν οφελεί κανέναν, ούτε αυτόν που την εισπράττει, ούτε αυτόν που την προσφέρει, ούτε όσους παρακολουθούν... .. Στους νέους συναδέλφους να μελετήσουν, αφιερώνοντας ουσιαστικό χρόνο και κόπο, τις χιλιάδες συζητήσεις του site, δημιουργώντας τις δικές τους σημειώσεις και κατακτώντας τα θέματα…. Αν στεναχωρώ κάποιους, ας με συγχωρήσουν. Πιστεύω όμως ότι, η ΓΝΩΣΗ δεν γίνεται κτήμα κανενός με τον τρόπο αυτό… Υ.Γ. Ας επιτραπεί παρακαλώ το εκτός θέματος….1 point
-
Εδώ πάλι τι καταλαβαίνετε; Ο χρόνος θεώρησης της οικοδομικής άδειας για την ηλεκτροδότηση δε θα είναι παλαιότερος από οποιαδήποτε αλλαγή χρήσης που επήλθε; Αρα γιατί να προσκομίσει κάτι άλλο, πέρα από τν άδεια;1 point
-
Νομίζω ότι μπορείς να περάσεις την κατασκευή πυραμίδας ως τάφο Αιγυπτιακής θρησκείας. Και αν τον κόβει ο ΝΟΚ, το επιτρέπει το Σύνταγμα, νομίζω. Αν κάποιος θέλει να ταφεί σε πυραμίδα αρκεί να δηλώσει ότι είναι γόνος αρχαίου Αιγύπτιου βασιλιά.1 point
-
Καλημέρα σε όλους, μετά από μία μακρά απουσία... Μετά από διαρκείς αναβολές, "ψείρισμα" του άρθρου 35 του Νόμου Μπιρμπίλη και ερωτήσεις επί ερωτήσεων στο υπουργείο εκ μέρους της πολεοδομικής υπηρεσίας του δήμου Ναυπλίου, η τελευταία ερώτησή τους αφορά το εξής... ... έστω ότι τα παραχωρημένα τμήματα που περιλαμβάνονται στο άρθρο 35 κυρώνονται βάση της προβλεπόμενης διαδικασίας και συνδέονται με το προϋπάρχον δίκτυο. Το προϋπάρχον όμως δίκτυο είναι νόμιμο...? Το υπουργείο βέβαια δεν έχει απαντήσει εδώ και μερικούς μήνες... Επανέρχεται λοιπόν τώρα η ίδια υπηρεσία που οδήγησε τα πράγματα στην 1828/08 του ΣτΕ που "πάγωσε" την οικοδόμηση στους οικισμούς > 2000 και θέτει υπό αμφισβήτηση σχεδόν ολόκληρο το προϋπάρχον δίκτυο όλων των οικισμών της χώρας. Το αισχρό της υπόθεσης είναι πως σε οικοδομικό τετράγωνο που έχει προκύψει από Ιδιωτική Ρυμοτόμηση παρακαλώ, σε χωριό της Αργολίδας, έχουν κατασκευαστεί 4 μεζονέτες. Διαβάστε προσεχτικά!!! Η Πρώτη ανήκει στον Διευθυντή της Πολεοδομίας Ναυπλίου!!! Η Δεύτερη ανήκει στον Υποδιευθυντή της Πολεοδομίας Ναυπλίου!!! Η Τρίτη στον Δασάρχη!!! και η Τέταρτη σε κάποιον που, όπως ακούγεται, έχει "άκρες" στο ΣΔΟΕ!!! Εκτός του παραπάνω (άρθρο 20) οι οικοδομές βρίθουν αυθαιρεσιών. Η προκλητικότητα των εν λόγο κυρίων δεν σταματά μόνο στα προαναφερόμενα. Επί πλέον έχουν καταπατήσει δρόμο ο οποίος οδηγεί στην παραλία, εμποδίζοντας την διέλευση των υπολοίπων. Όποιος από τους κατοίκους απευθύνθηκε στην πολεοδομία Ναυπλίου, εισέπραξε βαρύ πρόστιμο για δικές του κατασκευές... Εφόσον η υπηρεσία είναι τσιφλίκι των παραπάνω. Επί πλέον για τους δύο πρώτους (Δ/τή & Υποδ/ντή της πολ. Ναυπλίου). Οι δύο αξιότιμοι κύριοι πρωταγωνίστησαν τη χρονιά που μας πέρασε στον τοπικό Τύπο μετά από έλεγχο που πραγματοποίησε το ΣΔΟΕ σε βάρος τους και βρέθηκαν με τεράστιους τραπεζικούς λογαριασμούς, τα ποσά των οποίων δεν δικαιολογούνταν από τα νόμιμα εισοδήματά τους!!! Έκτοτε Δεν συνέβη τίποτα και εξακολουθούν να παραμένουν στη θέση τους. Τα παραπάνω δεν είναι εκτός θέματος. Δίνουν εξηγήσεις γιατί δεν προχωράει η εφαρμογή του άρθρου 35, πως και ποιοι μπλοκάρουν την εφαρμογή του - παραμένοντας οι ίδιοι στο απυρόβλητο - στο Ελλαδιστάν. Και ύστερα ψάχνουμε τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε…1 point
-
@design praxis Το θέμα σου είναι πολύ σοβαρό για δύο λόγους, γιατί 1) το γήπεδο εμπίπτει σε δύο παρεκκλίσεις του κανόνα και 2) έχει εκδοθεί η γνωμοδότηση 551/2008 για τα γήπεδα εκτός σχεδίου. Αναλύοντας τον πρώτο λόγο διαπιστώνεται ότι το γήπεδο, όπως το περιγράφεις, εμπίπτει σε δύο παρεκκλίσεις του κανόνα, του άρθρου 1 του από 24/31.5.85 πδ, όπως ισχύει, και, συγκεκριμένα, 1) στα κείμενα εντός της ζώνης των πόλεων, κωμών και οικισμών τα οποία είχαν κατά την 24.4.1977, ελάχιστο εμβαδόν 2000 τμ (χωρίς απαίτηση προσώπου), και 2) στα έχοντα πρόσωπο σε διεθνείς, επαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές οδούς, οπότε πρέπει να έχουν πρόσωπο 25 μ., βάθος 40 μ. και εμβαδόν 2000 τμ αν προϋφίστανται της 17.10.1978. Επισημαίνεται ότι τα γήπεδα της δεύτερης κατηγορίας, που δημιουργήθηκαν μεταξύ 1978 και 1985, πρέπει να έχουν 4000 τμ εμβαδόν, χωρίς απαίτηση προσώπου, για να είναι άρτια κατά παρέκκλιση. Κατά την άποψή μου, εφόσον το συγκεκριμένο γήπεδο εμπίπτει σε δύο παρεκκλίσεις, μπορεί να εφαρμοστεί γι' αυτό η ευνοϊκότερη παρέκκλιση. Εξετάζοντας το δεύτερο λόγο, διαπιστώνεται ότι, όπως περιγράφεται στο παραπάνω σχετικό thread, σε πολλές περιπτώσεις έχουν εκδοθεί και δικαστικές αποφάσεις οι οποίες θεωρούν τη γνωμοδότηση της επταμελούς επιτροπής ως απόφαση και σταμάτησαν οικοδομικές εργασίες. Συμπερασματικά, και εφόσον δεν έχει αναδειχθεί, στην πολεοδομία που απευθύνεσαι, το θέμα της εφαρμογής της γνωμοδότησης 551/2008, προσπάθησε να εξηγήσεις στον αρμόδιο υπάλληλο ότι στην περίπτωση του συγκεκριμένου γηπέδου εφαρμόζεται η ευνοϊκότερη παρέκκλιση, ώστε να πάρεις την άδεια, εάν τα καταφέρεις.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-