Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/04/2020 in Δημοσιεύσεις
-
Τελικά ΔΕΝ γίνεται τροποποιητική για αλλαγή του τρόπου εξόφλησης (Κωδ. 523)... Έστειλα χθες ερώτηση στην Γ.Γ.Π.Σ. στο taxis και σήμερα (!!!) μου απάντησαν..! Σκέφτομαι αν θα εξοφλήσω και τις 2 δόσεις στις 30/04, ελπίζοντας έστω να συμψηφισθεί το 25% της μίας από αυτές με τις ρυθμισμένες οφειλές μου...2 points
-
Το χρηματικό κόστος 60 - 80 λίτρων νερού είναι αμεληταίο! Αν θέλετε μαζέψτε το νερό για κάποια άλλη χρήση (λουλούδια, πλύσιμο βεράντας, αυτοκινήτου κλπ)2 points
-
Το 2ο, δηλαδή για ΟΑ....1 point
-
1 point
-
Ο έλεγχος δόμησης μπορεί να πραγματοποιηθεί γενικά όταν για τις εργασίες που υπολείπονται δεν απαιτείται η έκδοση καμίας άδειας ή ΕΕΜΚ.1 point
-
Ναι πάει αναλόγως του πότε υλοποιήθηκε η αυθαιρεσία. Κατοικία πρν το 1975 -> Κατηγορία 1 Ότιδήποτε μέχρι 31/12/1982 -> Κατηγορία 2 από 1/1/1983 -> Κατηγορία 41 point
-
Μόλις διορθώθηκε. Ήταν πρόβλημα του συστήματος που υπήρχε τουλάχιστον απο χθές.1 point
-
Αδειάζει ο θερμοσίφωνας! Αν υπάρχουν βάνες στην είσοδο / έξοδό του, να τις κλείσετε, αλλιώς περιμένετε να αδειάσει! Ή κλείστε το βανάκι του κρύου κάτω από το νιπτήρα, αν υπάρχει1 point
-
η προέγκριση δεν είναι υποχρεωτική παρά μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις άρθρο 351 point
-
Οι μελέτες που θες είναι οι ίδιες και στις 3 κατηγορίες. Αλλάζει μόνο η σειρά και η διαδικασία των εγκρίσεων. 1-2 θέλουν προέγκριση. 3 θέλει βεβαίωση όρων δόμησης Το τι μελέτες θες, εξαρτάται και από τη χρήση. Αν είναι αγροτική αποθήκη, δεν θα χρειαστείς κλιματισμό. Αν είναι κατοικία, θες ΚΕΝΑΚ ολόκληρο. Ουσιαστικά θες να περιγράψεις το κτίριο. Αν είναι κατοικία, δεν θες ενεργητική πυροπροστασία. Αν είναι κάτι άλλο, θες (ρώτα το μηχανολόγο που συνεργάζεσαι). Κλπ. Αν για κάτι έχεις αμφιβολία, κάνε και ένα τηλέφωνο στην πολεοδομία που θα την ελέγξει.1 point
-
Αν βάλεις παραπάνω πράγματα, δεν αναιρεί τα κριτήρια των κατηγοριών. Απλά για να πιάνεις κάθε κατηγορία, θέλεις τουλάχιστον την λίστα της. Ένα σχόλιο μόνο, επειδή μάλλον εξετάζεις μεμονομένο κτίριο για σπουδαστική εργασία: Από την στιγμή που μιλάμε για πτυχιακές και γενικά σπουδαστικές εργασίες, δεν θα έμενα στο "να πιάσει κατηγορία <<τάδε>>". Θεωρώ ότι οι κατηγορίες είναι κλίμακα, η οποία χρησιμοποιείται για να βγάλει συμπεράσματα για χάραξη πολιτικής (είτε εθνικής είτε ευρωπαϊκής) και αφορούν στατιστικές. Ως μηχανικοί, όταν μελετάμε μεμονομένο κτίριο, ο στόχος είναι οι ίδιες οι επεμβάσεις και το αποτέλεσμα για τον χρήστη. Οι κατηγορίες αφορούν το κράτος και μελετητικές ομάδες, για το σύνολο του κτιριακού δυναμικού, γιατί βοηθούν στην ομαδοποίηση των μετρήσεων.1 point
-
Ευχαριστώ πολύ! Θα τα κοιτάξω και θα επανέλθω με τυχόν απορίες.1 point
-
Τεύχος Οδηγιών για τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής (Σ.Α.). 6 Φεβρουαρίου 2020 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Αρ. Φύλλου 313 10. Στις περιπτώσεις που έχει εκδοθεί θετική γνωμοδό- τηση του Σ.Α. και κατά τον έλεγχο της αδειοδότησης για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών ή κατά την εκτέλε- ση του έργου προκύψουν μικρής έκτασης επουσιώδεις μεταβολές στη μελέτη οι οποίες δεν επηρεάζουν την κε- ντρική ιδέα, τις συνθετικές αρχές και δεν θίγουν την αρ- χιτεκτονική άποψη της μελέτης (όπως μικρή μετατόπιση ή αλλαγή διαστάσεων ενός ανοίγματος χωρίς πρακτικώς να αλλοιώνεται η αναλογία του, μικρές διαφοροποιήσεις των εξωτερικών διαστάσεων των όψεων χωρίς να γίνε- ται αντιληπτή η τροποποίηση της αναλογίας τους ή να επηρεάζεται η αντιληπτική εικόνα της ογκοπλασίας του κτιρίου), δεν απαιτείται εκ νέου γνωμοδότηση του Σ.Α.1 point
-
Δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα για να έχει η ιδιοκτησία του ισογείου ΑΗΧ. Αρκεί το υπόλοιπο εκτός αυτής να μπορεί να είναι pilotis.1 point
-
+1 και ευχαριστώ. Για το δεύτερο ερώτημα.Μηπως ο συνάδελφος μπορεί να συνδιάσει pilotis και ΑΗΧ και να κάνει τη δουλειά του ?1 point
-
- Το "δικαίωμα" της pilotis αποδίδεται ανά κτήριο. Είτε υπάρχει σύσταση είτε όχι. - Σε κτήριο που χωρίζεται με όριο καθέτου το "δικαίωμα" ελέγχεται σε επίπεδο κτηρίου. - Ο έλεγχος του "δικαιώματος" ανά κτήριο δεν αφορά στη θέση των επιφανειών αλλά στο ποσοστό επί του συνόλου του κτηρίου και στη λειτουργική σύνδεση. - Σε οικόπεδο που δεν υπάρχει σύσταση η λειτουργική σύνδεση είναι πάντα δεδομένη μέσω του ακαλύπτου του οικοπέδου. Σε οικόπεδο με σύσταση καθέτου δεν πρέπει να απαιτείται (από τη μελέτη) λειτουργική σύνδεση με την pilotis της διπλανής κάθετης ώστε η σύνδεση να εξετάζεται μόνο για την ομάδα ιδιοκτητών της εξεταζόμενης καθέτου.1 point
-
1 point
-
Απάντησες μόνος σου !!! Στον ν. 4495/17 αυτή είναι και η πλέον ενδεδειγμένη επιστημονική μέθοδος αντιμετώπισης των προβλημάτων.... Ούτε εγώ έχω δει κάτι τέτοιο (στη νομοθεσία...) Συμφωνώ με τον Παύλο ... δυστυχώς η ΤΕ στατικών είναι μια τεκμηρίωση του γιατί δεν απαιτείται ΜΣΕ .... Μου είναι παντελώς αδιάφορο αν ο νομοθέτης είχε κάτι άλλο στο μυαλό του !!! Ας το έλεγε ...1 point
-
Συνάδελφε Σπούτνικ, σε ευχαριστώ που βρήκε και ανέβασες τον σύνδεσμο. Μπορώ τώρα να γράψω δύο κουβέντες παραπάνω για την πραγματογνωμοσύνη αυτή, για τα σοβαρά λάθη που έχει στο σκεπτικό της, για τις αναπόδεικτες προεκτάσεις που δίνει στα διάφορα "στοιχεία". Πιάνω μερικά σημεία αποσπασματικά, κι αν ακολουθήσει συζήτηση μπορούμε να επεκταθούμε. Πριν όμως ξεκινήσω, ας θυμηθούμε ότι μιλάμε για οικοδομή προ του '59, χτισμένη με βάση κάτι αντισεισμικές οδηγίες του ΤΕΕ (που δεν ήταν ακόμη κανονισμός)... Μιλάμε για μία οικοδομή χτισμένη 10 χρόνια μετά τον εμφύλιο, πέντε χρόνια μετά την ίδρυση της Πολυτεχνικής του ΑΠΘ, σε μία εποχή που δεν υπήρχε έτοιμο σκυρόδεμα και που η λέξη "δοκίμιο" υπήρχε μόνο στο Μπετόν Καλέντερ... Παραθέτω λοιπόν: ΙΙΙ - β) "Ο υπολογισμός των υποστυλωμάτων είχε γίνει καθ' ομάδας, μόνο σε κεντρική θλίψη" Μα καλά, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ και ο προϊστάμενος του στατικού ελέγχου της πολεοδομία (μέλη της επιτροπής πραγματογνωμοσύνης) δεν ήξεραν ότι έτσι γινόταν η συντριπτική πλειονότητα των μελετών μέχρι και το 1978; Προσωπικά δεν έχω βρει ούτε μία μελέτη προ του 1978 που να έχει έλεγχο υποστυλωμάτων έναντι ροπών. Ποιον ακριβώς νομίζουν ότι κρίνουν, και ποιός θεωρούν ότι είναι ο σκοπός της πραγματογνωμοσύνης τους; Κι ακόμη, επισημαίνουν στο δικαστήριο ότι υπήρχε απαλλαγή για αντισεισμικό υπολογισμό, αν υπήρχε επάρκεια τοιχείων. Δεν ξέραν ότι οι περισσότερες μελέτες χρησιμοποιούσαν την επάρκεια για να αποφύγουν τον έλεγχο, αλλά τα τοιχεία σχεδόν ποτέ δεν κατασκευαζόντουσαν (τουλάχιστον όλα); Δεν είχε πέσει το μάτι τους ούτε σε ένα γιαπί μέχρι το 1978; ΙΙΙ - ε) "Τέλος, οι αδυναμίες διατάξεως του φέροντος οργανισμού που προέκυψαν από τον φωταγωγό..." Σαν να ξεχάσαμε το Διάταγμα της Θεσσαλονίκης και το ότι οι περισσότερες οικοδομές στο ιστορικό κέντρο από τον μεσοπόλεμο και μέχρι εκείνη την εποχή χτιζόντουσαν με αυτόν τον τρόπο... Κι ερχόμαστε το 1978 να πούμε ότι ο μηχανικός του '50 μπορούσε να εκτιμήσει ποιοτικά τις συνέπειες του φωταγωγού. Δηλαδή την ατελή διαφραγματική λειτουργία, την ανάπτυξη ισχυρού αξονικού στην δοκό που κλείνει το κλιμακοστάσιο στην βάση του φωταγωγού... IV1-γ) Δεν το παραθέτω, είναι μεγάλο και περιέχει ανείπωτη υποκρισία για το αντέξει το σάιτ: Μας λέει ότι μπορεί σήμερα το σκυρόδεμα να έχει αντοχή 130kg/cm², αλλά πριν 18 χρόνια η αντοχή 28 ημερών θα ήταν 91kg/cm². Για να γίνει κατανοητό το ολίσθημα, θυμηθείτε ότι δεν έχουμε μία επιστημονική δημοσίευση, αλλά μία πραγματογνωμοσύνη που θα χρησιμοποιηθεί στην αποδεικτική (δικαστική) διαδικασία. Δεν ήξερε ο καθηγητής πολυτεχνείου (μέλος της επιτροπής πραγματογνωμοσύνης) ότι η στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων που έκαναν έχει ακριβώς στατιστικό χαρακτήρα; Και ότι η βιβλιογραφική γνώση πως το σκυρόδεμα αυξάνει την αντοχή του με τον χρόνο δεν συνιστά απόδειξη ότι κάθε σκυρόδεμα σε κάθε οικοδομή αυξάνει την αντοχή του κατά 30% στην πρώτη 18ετία; Δεν ήξερε η επιτροπή -που τόσα όμορφα ήξερε να γράψει περί πλαστιμότητας το 1978- ότι η αστοχία δεν επέρχεται όταν υπερβείς την επιτρεπόμενη τάση, αλλά όταν υπερβείς την πραγματική αντοχή; Και ότι για να συμβεί αυτό πρέπει να υπάρχει υπερόπλιση (για να αστοχήσει ένα υποστύλωμα λόγω υπέρβασης τάσεων σκυροδέματος), για την οποία δεν μας λένε και πολά; IV1-δ) Το δράμα του σκυροδέματος συνεχίζεται με την φοβερή διαπίστωση: Υπάρχει μεγάλη τυπική απόκλιση! Ναι, η οικοδομή που χτίστηκε το '50 με την μπετονιέρα παρουσιάζει μεγάλη τυπική απόκλιση! Μαντέψτε ποιος είναι ο υπεύθυνος... Μπορεί να μην είναι ακόμη σαφές το που βρίσκεται το πρόβλημα με όλα τα παραπάνω. Προσέξτε: Ως ένα από τα δύο αίτια της κατάρρευσης η επιτροπή αναγνωρίζει την κακή ποιότητα του σκυροδέματος. Αγωνίζεται με πάθος και με αξιοζήλευτη επίδειξη εξυπνάδας και γνώσεων να αποδείξει την κακή ποιότητα του σκυροδέματος. Μόνο που ξεχνάει να κάνει κάτι για να αποδείξει ότι υπήρξε αστοχία λόγω υπέρβασης της αντοχής σε θλίψη! Θεωρεί ότι επειδή η αναπτυσσόμενη κατά την μελέτη ένταση υπερβαίνει την επιτρεπόμενη τάση, έχουμε αστοχία! Αντιστοίχως, η επιτροπή κάνει γαργάρα άλλα στοιχεία: Η αντοχή του σκυροδέματος σε ταχεία φόρτηση είναι αυξημένη. Η οικοδομή μελετήθηκε με υπόγειο πλαισιακό, αλλά χτίστηκε με υπόγειο που είχε τοιχεία σκυροδέματος (συντελεστής θεμελίωσης 0,9). Το αναφέρει, αλλά ξεχνάει να πει ότι είναι ευμενές... Η πλειονότητα των οικοδομών που δεν έπαθαν βλάβες στον σεισμό έπασχαν από τις ίδιες αδυναμίες, ακόμη και από χειρότερες. Κι έχω πραγματικά παραδείγματα υπόψη μου. Η πλαστιμότητα για να υπάρξει χρειάζεται και ο χάλυβας (δεν αρκεί η μη υπέρβαση της θλιπτικής αντοχής). Ο χάλυβας οπλισμού είναι λείος και χωρίς ειδικές διατάξεις αγκύρωσης -> πλαστιμότητα; Η τυπική μορφή αστοχίας που οδηγεί σε κατάρρευση τις κατασκευές αυτού του τύπου είναι η αστοχία των κόμβων, με συνήθη μορφή αστοχίας την εξόλκευση των ράβδων όπλισης των δοκών. Εδώ, βρέθηκε κάποια ένδειξη για την μορφή αστοχίας; Σταματάω εδώ, αν και η ουσία μάλλον έπεται. Και βάζω ένα ερώτημα: Πως αισθάνεστε τώρα που ξέρετε ότι εδώ και δεκαετίες ακαδημαϊκοί και υψηλά ιστάμενοι είναι έτοιμοι να σας στείλουν στην κόλαση, κάνοντας χρήση του κύρους που τους παρέχει η θέση τους, μόνο και μόνο για να αραδιάσουν τις εξυπνάδες τους; Υ.Γ: Το νόημα της δημοσίευσης δεν είναι η αναψηλάφηση της υπόθεσης ή η επίρριψη ευθυνών, αλλά η διερεύνηση ενός ζητήματος που μας αφορά σήμερα, και έχει να κάνει με την ποιότητα των πραγματογνωμοσυνών και τον ρόλο των θεσμικών παραγόντων στον κλάδο μας.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-