Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimopoulg

    dimopoulg

    Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      55


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.299


  3. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.869


  4. salpigoal

    salpigoal

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.653


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/05/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. ....συζηταμε αν θα μενει καποιος απο κατω....στο σπίτι...🙃
    2 points
  2. Είναι σαφές μετά από τόσα χρόνια ότι οι (καθαρά εισπρακτικοί) νόμοι των αυθαιρέτων δεν λαμβάνουν υπ'όψιν την πολυπλοκότητα όλων των περιπτώσεων. Ειδικά όταν εμπλέκεται το ιδιοκτησιακό τα πράγματα γίνονται ακόμη δυσκολότερα. Παρόλα αυτά δεν θεωρώ σε καμία περίπτωση ορθή την κοινή υπαγωγή 2 ανεξάρτητων ιδιοκτησιών που βρίσκονται σε διαφορετικά ακίνητα. Πρέπει κάθε δήλωση να γίνεται ξεχωριστά, να συμπεριλαμβάνεται στις παραβάσεις η αυθαίρετη λειτουργική συνένωση και να περιγράφεται αναλυτικά στην τεχνική έκθεση η υφιστάμενη κατάσταση. Και αυτό διότι τα ακίνητα ιδιοκτησιακά διατηρούν την αυτοτέλειά τους. Μπορεί άνετα μελλοντικά να αρθεί η λειτουργική συνένωση με την κατασκευή τοίχου πχ και να πουληθεί η μια από τις 2 ιδιοκτησίες. Σε περίπτωση που υπάρχει κοινός στατικός φορέας εννοείται ότι θα εκπονείται μια κοινή τεχνική έκθεση/μελέτη η οποία θα υποβάλλεται και στις 2 δηλώσεις. Προσωπικά μου έχει τύχει ακριβώς αντίστοιχη περίπτωση. 2 όμορες οικοδομές με 2 διαφορετικές οικοδομικές άδειες με σταθμό αυτοκινήτων στο υπόγειο. Στην πράξη οι 2 ιδιοκτησίες συνενώθηκαν και λειτουργούν ως ενιαίος σταθμός αυτοκινήτων. Η μόνη διαφορά είναι ότι υπάρχει είσοδος με ράμπα και στα 2 υπόγεια (απλώς η μια από τις 2 έχει πρακτικά αχρηστευθεί). Έκανα όπως είπα και παραπάνω 2 ξεχωριστές δηλώσεις και συμπεριέλαβα τη λειτουργική συνένωση στον αναλυτικό περιγράφοντας την υφιστάμενη κατάσταση στην τεχνική έκθεση. Σχεδίασα μια ενιαία κάτοψη και στην κάθε δήλωση είχα διαγραμμισμένο κάθε φορά το τμήμα της όμορης ιδιοκτησίας ωστε να φαίνεται και ποιο κομμάτι ανήκει σε αυτήν αλλά και πως είναι η πραγματική κατάσταση. Μετά την υπαγωγή (και με την προϋπόθεση ότι επιτρέπεται κατά τα άλλα) θεωρώ πως θα μπορείς να εκδόσεις 2 ξεχωριστές άδειες για αλλαγή χρήσης στο καθε ακίνητο διατηρώντας την (τακτοποιημένη πλέον) λειτουργική συννένωση.
    2 points
  3. Version 1.0.0

    11.244 downloads

    Μια πρώτη απόπειρα γιατί αρκετοί συνάδελφοι, και κυρίως νέοι, ψάχνουν κάτι αντίστοιχο. Όσοι μπορούν ας το αναπτύξουν έτσι ώστε να έχουμε κάτι αξιοπρεπές όλοι.
    1 point
  4. Version 2.00

    28.752 downloads

    ΣΑΥ και ΦΑΥ σε αρχείο .xls και σε αρχείο .doc
    1 point
  5. Δεν χρειαζεται καποια ιδιαιτερη εικασια.....ειναι γνωστο οτι πολλοι συναδελφοι εχουν καψει τα πτυχια τους και την αδεια τους και υπογραφουν τα παντα , ακομα και διοικητικες πραξεις με ζωγραφιες και αρχεια - σκουπιδια.....Το κακο ειναι οτι αυτοι καθοριζουν το οικονομικο στατους της αγορας προς το πατο φυσικα....θετοντας βεβαια σε τεραστιο κινδυνο και τον ιδιο τον ιδιοκτητη που τους προτιμανε για το οικονομικο, καθ οτι σε τετοια περιπτωση ανακαλειται η πραξη και ειναι δεδομενο μετα οτι θα προχωρησει με το αρθρο των Νεων Αυθαιρετων.
    1 point
  6. Αν βάλεις δύο βαγόνια και πάνω συνδεδεμένα με κοτσαδόρο, σε πάει Κατηγορία 3 ως συρμός και παίρνεις άδεια απ το Μεταφορών...
    1 point
  7. Στα ΚΕΠ εντάσσονται 15 πιστοποιητικά αρμοδιότητας του Υπουργείου Δικαιοσύνης, που έως σήμερα χορηγούνταν μόνο από τα Ειρηνοδικεία και τα Πρωτοδικεία. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία που συμπληρώνει τις ηλεκτρονικές και όχι μόνο υπηρεσίες που υλοποιούνται από το gov.gr. Η υπηρεσία αφορά τους πολίτες που δεν διαθέτουν τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες και εντάσσεται στο πλαίσιο μετεξέλιξης των ΚΕΠ στο μοναδικό σημείο φυσικής επαφής των πολιτών με το Δημόσιο. Επιπλέον, έπειτα από πρόταση της κοινής ομάδας εργασίας που έχει συσταθεί μεταξύ του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) μεταξύ των πιστοποιητικών που θα χορηγούνται από τα ΚΕΠ είναι και το πιστοποιητικό περί θέσεως σε δικαστική συμπαράσταση (προσωρινή ή οριστική) για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των Ατόμων με Αναπηρία. Τα πιστοποιητικά τα οποία θα είναι στο εξής διαθέσιμα από τα ΚΕΠ, είναι τα εξής: Πιστοποιητικό περί αποποίησης ή μη κληρονομιάς αρμοδιότητας ειρηνοδικείου. Πιστοποιητικό περί αποποίησης ή μη κληρονομιάς αρμοδιότητας πρωτοδικείου. Πιστοποιητικό περί δημοσίευσης ή μη διαθήκης αρμοδιότητας ειρηνοδικείου. Πιστοποιητικό περί δημοσίευσης ή μη διαθήκης αρμοδιότητας πρωτοδικείου. Πιστοποιητικό περί μη αμφισβήτησης κληρονομικού δικαιώματος αρμοδιότητας ειρηνοδικείου. Πιστοποιητικό περί μη αμφισβήτησης κληρονομικού δικαιώματος αρμοδιότητας πρωτοδικείου. Πιστοποιητικό περί αφαίρεσης / retirada / τροποποίησης κληρονομητηρίου αρμοδιότητας ειρηνοδικείου. Πιστοποιητικό περί αφαίρεσης / retirada / τροποποίησης κληρονομητηρίου αρμοδιότητας πρωτοδικείου. Πιστοποιητικό περί μη υποβολής και περί μη έκδοσης οριστικής απόφασης δικαστικής ρύθμισης για τα υπερχρεωμένα φυσικά πρόσωπα αρμοδιότητας ειρηνοδικείου. Πιστοποιητικό περί μη έκδοσης δικαστικής απόφασης για λύση ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρείας ΙΚΕ αρμοδιότητας ειρηνοδικείου. Χορήγηση πιστοποιητικού περί θέσεως σε δικαστική συμπαράσταση προσωρινή ή οριστική αρμοδιότητας πρωτοδικείου. Χορήγηση πιστοποιητικού περί μη άσκησης ένδικων μέσων κατά αποφάσεως ειρηνοδικείου αρμοδιότητας ειρηνοδικείου. Χορήγηση πιστοποιητικού μη άσκησης ανακοπής σε διαταγή πληρωμής αρμοδιότητας ειρηνοδικείου. Χορήγησης πιστοποιητικού περί μη άσκησης ανακοπής σε διαταγή απόδοσης μισθίου αρμοδιότητας ειρηνοδικείου. Χορήγηση πιστοποιητικού περί μη άσκησης ανακοπής κατά εκτελέσεως ή αρνητικής δήλωσης τρίτου αρμοδιότητας ειρηνοδικείου. Όλα μπορείτε να τα βρείτε και ηλεκτρονικά σε αυτήν εδώ τη διεύθυνση: https://extapps.solon.gov.gr/mojwp/faces/TrackCertificates Υπενθυμίζεται ότι το προσεχές χρονικό διάστημα, θα πραγματοποιηθεί η διαλειτουργικότητα των συστημάτων του solon.gov.gr και των ΚΕΠ, προκειμένου τόσο η αποστολή του αιτημάτων όσο και η παραλαβή των διοικητικών προϊόντων να γίνεται αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Η συνεργασία των δύο υπουργείων θα συνεχιστεί προκειμένου να ενταχθεί στα ΚΕΠ το σύνολο των διοικητικών διαδικασιών των Ειρηνοδικείων και των Πρωτοδικείων, με στόχο τόσο τη βελτίωση της φυσικής εξυπηρέτησης του Πολίτη όσο και τη βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχονται από το δικαστικό μας σύστημα.
    1 point
  8. Μπορέις, αν όντως κάνεις νέα αυτοψία σήμερα. Ή τέλος πάντων αν είσαι βέβαιος ότι η υφιστάμενη κατάσταση σήμερα ταυτίζεται με τα σχέδια που υποβάλεις.
    1 point
  9. Ούτε εγώ πληρώνω χωρίς ειδοποιητήριο. Εκτιμώ , πάντως, πως οι δόσεις του 17 και του 18 πρέπει να πληρωθούν στις προκαθορισμένες ημερομηνίες....
    1 point
  10. Σίγουρα επιτρέπεται, αν και σαν βασική προϋπόθεση θεωρώ ότι πρέπει να είναι οι προεκτεινόμενες ράβδοι να "καπακώνονται" από τις εγκάρσιες ράβδους οπλισμού της παρακείμενης πλάκας (να μην βρίσκονται δηλαδή απλά εντός της επικάλυψης του οπλισμού της πλάκας..). Το απαιτούμενο μήκος αγκύρωσης μπορεί να υπολογιστεί συντηρητικά, αγνοώντας ότι ένα τμήμα της αγκυρούμενης ράβδου βρίσκεται εντός περισφιγμένης περιοχής (δηλ. στην περιοχή του υποστυλώματος). Άλλωστε ο ΕΚ8, επιτρέπει (επιβάλλει κιόλας, ακόμα και στους νεόδμητους, όχι μόνο στους υφιστάμενους φορείς) να συμπεριληφθεί και οπλισμός των πλακών (εδώ, των Π1 και Π2) που βρίσκεται εντός του συνεργαζόμενου πλάτους της πλακοδοκού (ορίζεται αναλυτικά, όπως και στον ΕΚΩΣ πιο είναι σε κάθε περίπτωση αυτό πλάτος εντός του οποίου μπορεί ο οπλισμός των πλακών να συμπεριληφθεί στην ροπή αντοχής της εξεταζόμενης δοκού). Ο οπλισμός αυτός των πλακών σίγουρα αγκυρώνεται στην παρακείμενη πλάκα Π3 και όχι σε κάποια περιοχή με συνδετήρες..
    1 point
  11. Ναι αυτό κάνει, στείλτους ένα "ευγενικό" μέιλ ότι έχεις κλείσει βιβλία από τότε ή τελείωσε η μισθωτή σου απασχόληση και πλέον δεν ασκείς δραστηριότητα στην Ελλάδα. Το πιθανότερο να μην ασχοληθούν καν και μετά από 2-3 χρόνια να σου καθαρίσουν το μητρώο, με τους ρυθμούς που κινούνται κατά εκεί σε κόβω. Πάντως Α1 πλέον ούτε υποχρεωμένος είσαι να στείλεις ούτε το δέχονται αν δεν έχεις δραστηριότητα εδώ, σου λένε θα διορθωθεί το μητρώο κάποτε..
    1 point
  12. Το παραπάνω δεν προκύπτει απο πουθενά. Άλλωστε και τις 2 προηγούμενες φορές που εφαρμόστηκε το 25% η προθεσμία εμπρόθεσμης πληρωμής είχε επεκταθεί πέραν του τέλους του εκάστοτε μήνα. Άρα, θεωρώ ότι δε χρειάζεται πανικός και απλά περιμένουμε. Χωρίς ειδοποιητήριο κατ εμέ είναι λάθος η όποια πληρωμή πόσο μάλλον δε η πληρωμή με έκπτωση η οποία εν τέλει μπορεί να μείνει και στα χαρτιά.
    1 point
  13. εσυ βλεπεις την παληα ΥΑ του 2018. η νέα ειναι στο ΦΕΚ Β 1843/20 δεν υπαρχει αυτο για το 67% Θα πας στην περιπτωση της παρ. "λβ", που αναφερεται στις όψεις. Παντως η νεα ρυθμιση δεν προβλεπει ποσοστο. Υπαρχει η παρ."στ" περι συναινεσης, αλλα δεν οριζει ποσοστο. Αρα ή με το 51% ή με το 100%. η ΥΑ οριζει ποσοστο συναινεσης μονον στην λειτουργικη [κζ] που γινεται με το ΝΟΚ 23/5 στο "στ για τον ανελκυστηρα και στο "λ" για το αεριο
    1 point
  14. Αγαπητοί συνάδελφοι, Σας διαβιβάζω απάντηση του ΕΤΕΑΝ σε σχετικό ερώτημά μου: "Σε σχέση με την έκδοση έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) επειδή το ερώτημα είναι ειδικό και υπάρχουν διάφορες περιπτώσεις, οι ωφελούμενοι θα πρέπει να συμβουλευτούν την ΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/69701/4461-16/10/2018 ή/και να απευθυνθούν σε μηχανικό ή/και στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.). Παρακάτω μπορείτε να δείτε έναν ενδεικτικό πίνακα απαίτησης έκδοσης ΕΕΔΜΚ (Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας) για την εκτέλεση εργασιών στα πλαίσια του "Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ" Α/Α Κατηγορία παρέμβασης Έκδοση ΕΕΔΜΚ Παρατηρήσεις Οι παρακάτω εργασίες 1~8, δεν απαιτούν οικοδομική άδεια ή ΕΕΔΜΚ με την επιφύλαξη των ειδικών διατάξεων που αφορούν την περιοχή ή το κτίριο (ν. 4495/2017 άρθρο 30 παρ 1) 1 Αντικατάσταση κουφωμάτων / εξωφύλλων στο ίδιο άνοιγμα ΌΧΙ 2 Αντικατάσταση υαλοπινάκων στο ίδιο άνοιγμα ΌΧΙ 3 Σταθερά ή κινητά συστήματα σκίασης ΌΧΙ Αφορά προστεγάσματα, περσίδες, τέντες 4 Θερμομονώσεις από την εσωτερική παρειά εξωτερικών τοίχων,οροφών/στεγών ΌΧΙ 5 Λέβητας φυσικού αερίου / υγραερίου * ΌΧΙ Αφορά αυτόνομο σύστημα θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες, με επίτοιχο λέβητα 6 Σύστημα συμπαραγωγής ΦΑ (ΣΗΘΥΑ) ΌΧΙ Αφορά αυτόνομο σύστημα θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 7 Αντλίες θερμότητας αέρα-αέρα τύπου split (τοπικές κλιματιστικές μονάδες) ΌΧΙ 8 Ηλιακός θερμοσίφωνας και λοιπά ηλιοθερμικά συστήματα ΌΧΙ 9 Εξωτερική θερμομόνωση δώματος ΌΧΙ 10 Εξωτερική θερμομόνωση οροφής πυλωτής ΌΧΙ 11 Ενεργειακά τζάκια ΌΧΙ Αφορά μετατροπή υπάρχοντος τζακιού σε ενεργειακό σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 12 Τοποθέτηση ικριωμάτων και εκτέλεση εργασιών που απαιτούν ικριώματα ΝΑΙ 13 Εξωτερική θερμομόνωση όψεων (θερμοπρόσοψη) με ή χωρίς ικριώματα ΝΑΙ 14 Εξωτερική θερμομόνωση στέγης ΝΑΙ Βάσει του ΝΟΚ (ν.4067/2012) " Ως όψεις του κτιρίου θεωρούνται και οι στέγες" 15 Λέβητας πετρελαίου ΝΑΙ Αφορά εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 16 Αντλίες θερμότητας ΝΑΙ Αφορά εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 17 Γεωθερμική αντλία θερμότητας ΝΑΙ Αφορά εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 18 Λέβητας βιομάζας - πελλέτας ξύλου ΝΑΙ Αφορά εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 19 Ενεργειακά τζάκια ΝΑΙ Αφορά νέες κατασκευές σε οριζόντιες ιδιοκτησίες * Για εγκαταστάσεις υγραερίου σε κτίριο ή κτιριακή μονάδα, η απαίτηση ή μη αδειοδότησης προκύπτει από την ταξινόμηση της εγκατάστασης στις κατηγορίες που προβλέπονται στην ΚΥΑ 31856 "Τεχνικός Κανονισμός εγκαταστάσεων υγραερίου στα κτίρια (πλην βιομηχανιών-βιοτεχνιών)" 11.08.2003 (ΦΕΚ 1257 Β' 3.09.2003). Για την κατηγορία 0 δεν απαιτείται αδειοδότηση ενώ για τις κατηγορίες I, II, III απαιτείται. Όσον αφορά τον επίτοιχο Λέβητα φυσικού αερίου, στην περίπτωση αυτόνομου συστήματος σε οριζόντια ιδιοκτησία, δεν απαιτείται έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας (ν. 4495/2017 άρθρο 30 περίπτωση η και Υ.Α. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/69701/4461-16/10/2018 άρθρο 2 περίπτωση λ)".
    1 point
  15. άντε να διώξουμε την υπάλληλο η οποία δεν μπορεί να ερμηνεύσει ένα 100% ξεκάθαρο νόμο για να ικανοποιήσουμε το οποιοδήποτε κόμπλεξ μας να δούμε που θα πάει αυτό. Μετά με ποιους θα τα βάλουμε άρα όλοι εσείς που την βρίζεται θεωρείται ότι ερμηνεύεται το νοκ σωστά και με σιγουριά και σας φταίει η (ο) υπάλληλος. τότε προς τι τα ερωτήματα στο φόρουμ , και όσοι διαφωνούν με εσάς από ποια πειθαρχική δίωξη θα περάσουν του προϊστάμενου του φόρουμ η θα αρχίσετε να τους βρίζεται και αυτούς. προς γεωργία έχεις δίκιο αν είναι όπως τα λες γι αυτό πήγαινε και συζήτησε το με την υπάλληλο και θα καταλάβει. οι τοίχοι δεν μετράνε στο 10% αν κατασκευάσεις πάνω από 10% το υπόλοιπο μετράει στη δόμηση το ύψος στο πατάρι μπορεί να είναι και 2,70 μ η σκάλα προς το πατάρι δεν υπολογίζεται στα 12 μ2 που αφαιρούνται
    1 point
  16. Για ποιο λογο μπαινουν στο φορουμ ιδιωτες , και ακομα χειροτερα συζηταμε μαζι τους θεματα ΕΕΜΚ για τα οποια εχουν απευθυνθει σε συναδελφους μας (αν δεν το χουν κανει ακομα χειροτερα θα επρεπε να εχουν απευθυνθει ηδη).....οπως επισης και απαντησεις του τυπου ειναι νομιμως υφισταμενο το το κτιριο και αλλα τετοια πανεμορφα που συνανταει καθημερινως ο καθε μηχανικος στις επαγγελματικες σχεσεις με τους ΄εκαστοτε πελατες.... Παρακαλω να αποκλειστουν απο τις συζητησεις ιδιωτες , καθ'οτι το φορουμ καταρχην απευθυνεται σε Μηχανικους αλλα και σε επαγγελματικα θεματα Μηχανικων, οταν μαλιστα τετοιες συζητησεις μπορουν να προκαλεσουν προβλημα σε συναδελφο μας σε πιθανη μελλοντικη αντιδικια , αφου πλεον θα ειναι ξερολας ο ιδιωτης μετα τις ερωτοαπαντησεις εδω μεσα. Πρόσθεσε τονισμό στο κείμενο της δημοσίευσής σου. Επίλεξε επεξεργασία και διόρθωσέ το. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos 33
    -1 points
  17. Μηχανολόγος μηχανικός και μηχανολογικά στέκει μια χαρά, τώρα το θέμα είναι με την πολεοδομία μην βρω κάνα μπελά, πως θα ξέρει ο πολεοδόμος αν εγώ κοτσαρω το βαγόνι στον κοτσαδορο και το πάω βόλτα;
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
    • Τα προγράμματα επιδότησης για ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών για το 2025
      Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελληνικών κατοικιών είναι παλιά κτίρια κατασκευασμένα πριν το 1990, που έχουν φθαρεί από το χρόνο και χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση.

      Όμως η πλειονότητα των ιδιοκτητών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για να τα επισκευάσει και προσπαθεί να βρει τρόπους για να επιδοτηθεί για τις απαιτούμενες εργασίες. Αυτό μάλιστα δείχνει και το αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματά ανακαίνισης και «Εξ οικονομώ».

      Η πολιτεία στα πλαίσια αυτά δίνει τη δυνατότητα σήμερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να επιδοτηθούν με διάφορους τρόπους για τις κατάλληλες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους.

      Ποιοι είναι οι τρόποι επιδότησης κατοικίας για ανακαίνιση;

      Οι τρόποι για να πετύχουμε ανακαίνιση με επιδότηση όπως ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:

      Α. Ένταξη στο πρόγραμμα «Eξ’Οικονομώ2025» για ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ενεργειακής αναβάθμισης

      Β. Ένταξη στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

      Γ. «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»

      Δ. «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»

      Ε. Ενεργειακή αναβάθμιση και έκπτωση του προστίμου από τακτοποιήσεις για κτίσματα, τα οποία είναι αυθαίρετα ή έχουν αυθαίρετες προσθήκες.

      Ποιες θεωρούνται ενεργειακές επεμβάσεις που επιδοτούνται;

      Μόνωση της ταράτσας




      Αν το νερό απειλεί εξωτερικούς χώρους του ακινήτου σας, όπως η ταράτσα, τότε πρέπει να γίνει μόνωση για να σταματήσετε την εισβολή της υγρασίας στις οροφές της κατοικίας. Αν δεν αντιμετωπίσετε την υγρασία στην πηγή της, δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε καμία εργασία ανακαίνισης στο εσωτερικό του σπιτιού.
      • 2 απαντήσεις
    • ΑΣΕΠ: 1Κ/2025- Η προκήρυξη για την πλήρωση 314 θέσεων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ)- Ποιες ειδικότητες μηχανικών περιλαμβάνονται
      Στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκεται για δημοσίευση η 1Κ/2025 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ η οποία αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριακοσίων δεκατεσσάρων (314) θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4765/2021.

      Πιο συγκεκριμένα οι ειδικότητες Μηχανικών που θα ζητηθούν, άρα θα έχουν και το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είναι οι παρακάτω: 

      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Χημικών Μηχανικών


      ΠΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΠΕ Περιβάλλοντος


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Ηλεκτρονικών


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Μηχανολόγων Μηχανικών


      ΤΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΤΕ Περιβάλλοντος


      ΔΕ Τεχνικού Ειδ. ΔΕ Μηχανολόγων




       

      Οι λεπτομέρειες που αφορούν τον αριθμό και τις θέσεις της Προκήρυξης έχουν καταχωρισθεί στο παρακάτω αρχείο: https://info.asep.gr/sites/default/files/2025-02/Πίνακες κατανομής θέσεων 1Κ_2025.pdf
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.