Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.981


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.869


  4. trellovoskos

    trellovoskos

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      463


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/07/2020 in Δημοσιεύσεις

  1. Καλημέρα!Αφού έχει περατωθεί ο φέρων οργανισμός,πράγματι ισχύει μέχρι τέλος του 2020-Στην τροπολογία που κατατέθηκε προς ψήφιση με τις παρατάσεις του 4495 αναφέρεται και παράταση ισχύος των ΟΑ των παρ.5 και 6 του άρθρου 50 του 4495,έως 31-12-2022.Περίμενε λίγες ημέρες για να δούμε αν συμπεριλαμβάνει και την περίπτωση εμπρόθεσμα περατωμένου ΦΟ και όψεων και στέγης,οπότε δεν θα χρειάζεται να ανησυχείς
    2 points
  2. ετσι εχει σημερα το πρωτο εδαφιο της παρ. 6 του αρθρου 29 του ν 4067, που τροποποιείται ως ανω 6 «Παρατείνεται η ισχύς των οικοδομικών αδειών που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της περ. (α) της παρ. 3 του άρθρου 6 του από 8.7.1993 προεδρικού διατάγματος (Δ` 795), έως την 31η Δεκεμβρίου 2020, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι όψεις και η τυχόν στέγη του κτιρίου και να ενταχθούν στην περ. (γ) της παρ. 5 του άρθρου 42 του ν. 4495/2017 (A` 167)». αυτο το εδαφιο διατηρειται: Για τις εργασίες αυτές δεν απαιτείται έκδοση αναθεώρησης οικοδομικής άδειας, παρά μόνον έγγραφη ενημέρωση της αρμόδιας Υπηρεσίας Δόμησης, η οποία συνοδεύεται από δήλωση ανάληψης επίβλεψης από αρμόδιο μηχανικό και γνωστοποιείται στο οικείο αστυνομικό τμήμα.» τελικα, ας περιμενουμε την ψηφιση της τροπολογιας.
    1 point
  3. Ναι! ☺️ Η υπάλληλος με μπέρδεψε που μου έλεγε ότι δεν είναι σε ισχύ για να την αναθεώρηση. Τι να πω, μας έχουν τρελάνει και ξεχνάμε αυτά που ξέρουμε, και πάλι χίλια ευχαριστώ!!!
    1 point
  4. σε άλλα νέα: Η Ελλάδα έχει το ακριβότερο ρεύμα σε όλη την Ευρώπη "Προς το παρόν και παρά τους φιλόδοξους στόχους για την ανάπτυξη των ΑΠΕ και την απολιγνιτοποίηση, η επάρκεια του ελληνικού συστήματος εξαρτάται από τον ακριβό και ρυπογόνο λιγνίτη. Τις τελευταίες ημέρες, για παράδειγμα, ο ΑΔΜΗΕ προκειμένου να καλύψει την αυξημένη ζήτηση από τη λειτουργία των κλιματιστικών ζήτησε από τη ΔΕΗ να θέσει σε λειτουργία δύο λιγνιτικές μονάδες (Αγ. Δημήτριο 2 και Μεγαλόπολη 4), οι οποίες μάλιστα θα αποζημιωθούν με βάση το υψηλό λειτουργικό τους κόστος, ανεβάζοντας αντίστοιχα υψηλά την τιμή χονδρικής (Οριακή Τιμή Συστήματος)."
    1 point
  5. η επισήμανση δεν ήταν για την ΤΕ. Στο τελευταίο έπρεπε να εστιάσεις. Το κλείνουμε εδώ και πάμε για άλλα.
    1 point
  6. Μην μπλεχτούμε με νομοθεσία ΝΟΚ. Το θέμα εξαντλείται σε προηγούμενα ποστ. Ουσιαστική διαφορά δεν υπάρχει στον ορισμό. Απλώς λόγω αυθαιρέτων κάνουμε λόγο για διατάξεις του ΓΟΚ που ίσχυαν προ 28/7/2011 εκτός περιπτώσεων που σαφώς αναφέρονται σε ορισμούς ΝΟΚ (πχ σοφίτα).
    1 point
  7. Την εγκ 2 ν 4495 μην την λαμβάνεις και πολύ σοβαρά υπόψιν σου. Ήταν ένα "πυροτέχνημα" απελθόντος υπουργού, στην πιο άκαιρη χρονική στιγμή, που ο νόμος "έτρεχε" από το 2017 χωρίς καμία απολύτως ερμηνευτική (υπήρχε πολιτική απόχρωση στο όλο ζήτημα). Φυσικά και είναι γνωστό ότι η εγκύκλιος δεν επιτρέπεται να παράγει νόμο. Αν το κάνει απλώς δεν ασχολείσαι με την ερμηνεία της. Όμως, συζητάμε χωρίς ουσιαστικό νόημα, αφού το αξιότιμο ΤΕΕ μας , ενώ ο ν. 4495 εισήγαγε νέα δεδομένα, συνέχισε την ίδια ηλεκτρονική πλατφόρμα βασισμένη στο ν. 4178, (στον οποίο αν θυμάσαι υποχρεωτικά συγκρίναμε με τα μεγέθη που προέβλεπε η Ο.Α να υλοποιηθούν και όχι με τους όρους δόμησης που ίσχυαν στο ακίνητο κατά το χρόνο έκδοσης ή τους σημερινούς) με αποτέλεσμα να μπλοκάρεται η υπαγωγή στην κατηγορία 5, σε ακίνητο άνευ οικοδομικής άδειας, παρά το ότι αυτό μπορεί να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο και το κριτήριο της κατηγορίας 4 ( βλ. παρακάτω) να καλύπτεται. Μιλάμε για τεράστια διαφορά στο ν. 4495 έναντι του 4178 στο θέμα αυτό που θα οδηγούσε πολλά ακίνητα να αποφύγουν την κατηγορία 5 αν το σύστημα του ΤΕΕ είχε υιοθετήσει το λεκτικό του νόμου στην κατηγορία 4. Όλα τα έχουμε συζητήσει εδώ στο φόρουμ. Απλά περνάει ο καιρός, επικρατεί περίοδος απραξίας, τα ξεχνάμε και επανερχόμαστε. Λογικό είναι. Ο νόμος αναφέρει δ) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4 : Υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος και εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση, μετά την υπαγωγή, την καταβολή του σχετικού παραβόλου και την καταβολή του ενιαίου ειδικού προστίμου, με την επιφύλαξη εφαρμογής των οριζομένων στο άρθρο 97, οι εξής αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης : αα) αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής αδείας, ββ) αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του σαράντα τοις εκατό (40%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) το πολεοδομικό μέγεθος του ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας και δεν υπερβαίνουν τα 250 τ.μ. για χρήση κατοικίας ανά ιδιοκτησία και μέχρι τα 1000 τ.μ. κτιρίου συνολικά, τα 1000 τ.μ. για τις λοιπές χρήσεις.
    1 point
  8. @pipakos το έχουμε και αυτό συζητήσει κάποιες φορές στο φόρουμ και η δική μου άποψη είναι ότι δεν θα πρέπει να βάλεις παραβίαση πρασιάς σε οικισμό χωρίς ρυμοτομικό σχέδιο. Αν λάβουμε υπόψη μας τον ορισμό προκηπίου κατά ΓΟΚ (*) μας παραπέμπει σε ρυμοτομικό σχέδιο. Το ότι στην έκδοση οικοδομικών αδειών και προκειμένου να ελέγξουν οι αρμόδιες ΥΔΟΜ τις επιτρεπόμενες κατασκευές, επικαλούνται κάποια έγγραφα του παρελθόντος που αναφέρουν ότι η απόσταση γραμμής δόμησης από το όριο του δρόμου προσομοιώνεται με πρασιά, έχω την γνώμη ότι δεν μας αφορά στην τακτοποίηση αυθαιρέτων διότι όπως έχουμε πει σε πολλές περιπτώσεις, η τακτοποίηση και οι έκδοση άδειας είναι δυο τελείως διαφορετικά θέματα. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι και οι σημειώσεις της κ. Λεμπέση στην περίοδο ισχύος του ν. 4014/11 αναφέρουν για την "προσομοίωση", άποψη η οποία φυσικά δεν δεσμεύει την επιλογή μας. Οι συνέπειες του να βάλεις παραβίαση πρασιάς έχουν να κάνουν αφενός με την κατηγορία 5, αφετέρου με το υψηλότερο πρόστιμο έναντι μιας άλλης αντιμετώπισης. Να επισημάνω ότι για να υπάρξει ζήτημα μέτρων ασφαλείας υπεραστικής συγκοινωνίας μέσα σε ένα οικόπεδο οικισμού, στην περίπτωση που ο δρόμος είναι δημοτικός, αυτός θα πρέπει να είναι χαρακτηρισμένος ως κύριος δημοτικός οπότε έχουμε την ελάχιστη απόσταση γραμμής δόμησης τα 3 μ από το όριο της οδού όπως αυτό ορίζεται στο ΠΔ 209/98 (**) . Σε διαφορετική περίπτωση, αν πχ κάποια νομαρχιακή απόφαση όρισε γραμμή δόμησης πχ 2,0 μ ή 2,5 μ και ο δρόμος μπροστά από το οικόπεδο δεν είναι κύριος δημοτικός, δεν υφίσταται θέμα με το άρθρο 89 και το εδάφιο περί του 50% για να τακτοποιηθεί το αυθαίρετο. Επιπλέον, έχουμε μια πολύ συχνή περίπτωση να υπάρχει διαμορφωμένη γραμμή δόμησης, οπότε αν αναφερόμαστε σε ακίνητο με Ο.Α θα πρέπει να ανασυρθεί ολόκληρος ο φάκελος της άδειας και κυρίως το τοπογραφικό για να διαπιστωθεί αν η Πολεοδομία είχε εγκρίνει την θέση της οικοδομής επί διαμορφωμένης οικοδομικής γραμμής (περίπτωση με πυκνότητα κτιρίων γραμμικά τοποθετημένα στο όριο ενός δρόμου) (*) αρθρο 2 ΓΟΚ παρ 11 & 9: - 11. Προκήπιο ή πρασιά είναι το τμήμα του οικοδομικού τετραγώνου, που βρίσκεται ανάμεσα στη ρυμοτομική γραμμή και τη γραμμή δόμησης ή οικοδομική γραμμή. - 9. Ρυμοτομική γραμμή είναι εκείνη που ορίζεται από το ρυμοτομικό σχέδιο και χωρίζει οικοδομικό τετράγωνο ή γήπεδο από κοινόχρηστο χώρο του οικισμού (**) 2. Η ελάχιστη απόσταση των κτιρίων, από τους άξονες των οδών ή τα όριά τους σε όσες περιπτώσεις προβλέπεται, τα οποία κτίρια βρίσκονται σε περιοχές μέσα στα όρια οικισμών προϋφισταμένων του 1923 (23), χωρίς εγκεκριμένο σχέδιο πόλης ή μέσα στα όρια οικισμών κάτω των 2000 κατοίκων οριοθετημένων σύμφωνα με το ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85) όπως ισχύει, ορίζεται ως εξής: (...) ζ) Στις Κύριες Δημοτικές ή Κοινοτικές οδούς 3 μέτρα από το όριο της οδού ή η απόσταση που καθορίζεται από τη διαμορφωμένη με πυκνή δόμηση σε ικανό μήκος οικοδομική γραμμή. Οι κύριες Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί χαρακτηρίζονται με απόφαση του Νομάρχη, ύστερα από γνωμοδότηση του Συμβουλίου Χωροταξίας Οικισμού και Περιβάλλοντος του Νομού και είναι οι Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί που εξυπηρετούν την υπεραστική συγκοινωνία. (...) 3) Το όριο της οδού είναι το όριο απαλλοτρίωσης. Στην περίπτωση που το όριο της απαλλοτρίωσης δεν είναι καθορισμένο, ως όριο της οδού ορίζεται το σημείο συνάντησης του εξωτερικού άκρου της τάφρου ή του πρανούς του εκχώματος ή επιχώματος με το φυσικό έδαφος.
    1 point
  9. Κάποιοι θα σου πουν ότι "ό,τι έγινε δεκτό σε άδεια τότε αυτόματα νομιμοποιήθηκε", αλλά αμφιβάλλω ότι θα έστεκε ο ισχυρισμός σε σοβαρή νομική κρίση. Θα ήσουν πιο κοντά στο πνεύμα του νόμου να έρθεις σήμερα και να κάνεις ρύθμιση με το Ν4495 για αυθαιρεσία του ~1970 αλλά και αυτό θα είχε την υποχρέωση να μην παραβλέπεις τυχόν υπερβάσεις όρων δόμησης που δεν θα έπρεπε να κάνει η δεύτερη άδεια (ΥΓ επίσης ερεύνησε μήπως είχε γίνει ρύθμιση και δε σε ενημέρωσαν πλήρως).
    1 point
  10. Προσοχή! Μην μπερδεύουμε τις αποστάσεις από τα όρια του οικοπέδου σύμφωνα με τους οικοδομικούς κανονισμούς (Δ ή 2,50 για τους οικισμούς) με τις αποστάσεις για την ασφάλεια υπεραστικής συγκοινωνίας. Για το πρώτο ισχύει σαφώς ο συντελεστής παραβίασης πλάγιας απόστασης. Για το 2ο καταρχάς σύμφωνα με το άρθρο 89 απαγορεύεται η υπαγωγή εντός ζώνης 50% της απόστασης για την ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας. Αν μιλαμε για το υπόλοιπο 50% έχουν επικρατήσει όντως 2 απόψεις: η 1 να χρεώνεται ως παραβίαση πλάγιας απόστασης, η 2η να χρεώνεται ως παραβίαση προκηπίου μολονότι δεν είναι ακριβώς προκήπιο με βάση τον ορισμό αλλά βασίζεται στην άποψη ότι η απόσταση από το όριο της οδού στους οικισμούς χωρίς σχέδιο εξομοιούται με την έννοια της πρασιάς η οποία αναφέρεται σε διάφορα έγγραφα, π.χ.20130122-ΥΠΕΚΑ3157 ΑΛΛΑΓΗ ΧΡΗΣΗΣ ΕΝΤΟΣ ΖΩΝΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.pdf
    1 point
  11. Ο έλεγχος προφανώς θα περιλαμβάνει και τα φορτία των νέων κατασκευών διαχωρισμού ... Υπάρχει ΦΕΚ :
    1 point
  12. Θα συμφωνήσω κι εγώ με την προσέγγιση του ΤΕΕ για δήλωση με παραβίαση πλαγίων,καθώς όλοι θεωρούμε μάλλον "αδικία" την δήλωση με παραβίαση προκηπίου χωρίς προκήπιο. Ωστόσο όσον αφορά την απόσταση από την δημοτική οδό σε οικισμό προϋφ. του '23,στο ΠΔ209/98 (αρθρο 2, παρ.2ζ) διαβάζω: 2. Η ελάχιστη απόσταση των κτιρίων, από τους άξονες των οδών ή τα όριά τους σε όσες περιπτώσεις προβλέπεται, τα οποία κτίρια βρίσκονται σε περιοχές μέσα στα όρια οικισμών προϋφισταμένων του 1923, χωρίς εγκεκριμένο σχέδιο πόλης ή μέσα στα όρια οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων οριοθετημένων σύμφωνα με το από 24-4-85 Π.Δ. (ΦΕΚ181/Δ/85) όπως ισχύει, ορίζεται ως εξής: .......................................... ζ) Στις Κύριες Δημοτικές ή Κοινοτικές οδούς 3 μέτρα από το όριο της οδού ή η απόσταση που καθορίζεται από τη διαμορφωμένη με πυκνή δόμηση σε ικανό μήκος οικοδομική γραμμή. Οι Κύριες Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί χαρακτηρίζονται μεαπόφασητου Νομάρχη, ύστερα από γνωμοδότηση του Συμβουλίου Χωροταξίας Οικισμού και Περιβάλλοντος του Νομού και είναι οι Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί που εξυπηρετούν την υπεραστική συγκοινωνία. ....δεν βρίσκω δε καμία τροποποίηση κι αναρωτιέμαι πραγματικά τι μου διαφεύγει και έχεις υποχρεωτική απόσταση 2,50 μ. εκτός αν έτσι ορίστηκε στην ΟΑ σου.
    1 point
  13. Εγώ την πρώτη να δηλωθεί σαν παραβίαση πλαγιάς απόστασης όπως ακριβώς στα εκτός σχεδίου.
    1 point
  14. Εγώ δεν καταλαβαίνω, πέρα από τις διαρρυθμίσεις που θα γίνουν, γιατί λες ότι θες να κάνεις αλλαγή χρήσης; Αν δεν κάνω λάθος τα ενοικιαζόμενα δωμάτια εκδίδονται με όρους δόμησης και χρήση κατοικίας. Δεν είναι ξενοδοχείο.
    1 point
  15. Γράφω τα στοιχεία επικοινωνίας από κάποιες υδομ που επισκέφτηκα πρόσφατα για να τα έχουμε εδώ συγκεντρωμένα: ΑΡΧΕΙΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΥΔΟΜ ΑΘΗΝΑΣ (ΟΔΟΣ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ) [email protected] ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΝΙΚΟ: [email protected] ΑΡΧΕΙΟ: [email protected] ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΜΗΜΑ: [email protected] Τηλ.: 2299020055 ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ [email protected] ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΠΑΛΛΗΝΗΣ [email protected] ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ [email protected] ή fax 2102585778 Όποιος γνωρίζει τα email από άλλες υδομ οι οποίες δέχονται με ραντεβού θα μπορούσε να τα συμπληρώσει, αφού είναι τόσο δύσκολο οι ίδιες οι υπηρεσίες εν έτει 2020 να αναρτήσουν τα στοιχεία επικοινωνίας σε κάποια ιστοσελίδα για να μην αναγκαζόμαστε να πηγαίνουμε εκεί μόνο και μόνο για να σημειώσουμε ένα email που έχουν τοιχοκολλήσει στην είσοδο. Προσωπικά ψάχνω το email της πολεοδομίας στη Συγγρού για να αιτηθώ να κλείσω ραντεβού με το αρχείο. Μήπως το γνωρίζει κανείς?
    1 point
  16. Καλές οι ΑΠΕ, αλλά εγώ προτείνω προτού φυτέψουμε παντού ανεμογεννήτριες να ασχοληθούμε πρώτα σοβαρά με την εξοικονόμηση ενέργειας ειδάλως όλο αυτό καταντάει σαν να βάζεις διαρκώς νερό σε ένα σουρωτήρι. Ετσι, και το όφελος θα είναι μεγαλύτερο, και οι συνθήκες θερμικής άνεσης θα βελτιωθούν στις πόλεις, και δεν θα καταστραφεί περαιτέρω η υπέροχη ελληνική φύση, και θα κινηθεί όλη η αγορά αντί να πάνε οι πόροι σε 2-3 μεγαλοεφοπλιστοεργολάβους.
    1 point
  17. Το πρόβλημα ονομάζεται NIMBY. Απλά σε άλλες χώρες οι κάτοικοι έχουν κατά μέσο όρο πάνω από 2 εγκεφαλικά κύτταρα και δεν πιστεύουν ότι οι ανεμογεννήτριες ενοχλούν τα δεντρα, κόβουν τα γάλα από τις αγελάδες, εκπέμπουν ραδιενέργεια (ΟΚ αυτό το είχα ακούσει για φωτοβολταϊκά) και ότι βλακεία μπορείς να διαβάσεις στο Μακελειό και στην Ελεύθερη Ώρα. Το ερώτημα είναι ένα: θέλουμε ενεργειακή ασφάλεια χωρίς να μαυρίζουν τα πνευμόνια μας; Αν ναι ανεμογεννήτριες, φωτοβολταϊκά και λοιπές ΑΠΕ. Και αν βρήκαμε μέρη να καταστρέψουμε ολοσχερώς με ορυχεία και εργοστάσια, ε θα βρούμε και μέρη για ανεμογεννήτριες και ας μας χτυπάει στο μάτι ο έλικας... "Την επιτακτική ανάγκη στελέχωσης της Ογκολογικής Κλινικής του Μποδοσάκειου Νοσοκομείου με δύο ογκολόγους-παθολόγους, καθώς τα κρούσματα καρκίνου στη ευρύτερη περιοχή της Πτολεμαΐδας φτάνουν σήμερα το 30,5% του τοπικού πληθυσμού, υποστηρίζει σε επιστολή του προς την ηγεσία του υπουργείου Υγείας ο αντιπεριφερειάρχης Υγείας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ), Σταύρος Γιαννακίδης. Πηγή: https://www.lifo.gr/now/greece/153575"
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.