Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.738


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.981


  3. OLINAPAL

    OLINAPAL

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.001


  4. JIM99

    JIM99

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      15


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/08/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Έχεις συντ/τή υπέρβασης δόμησης: 20+18=38/240 =15,83%<50% σε κάθε Φ.Κ Συντ/της ΥΚ: 28/120=23,3% >20% σε κάθε φκ που περιλαμβάνει συνδυασμό με υκ. Η υπέρβαση ύψους κοστολογείται ως μια Λ.Π και δεν επηρεάζει την κατηγορία 4 αφού είναι μικρότερη του 20% (0<20). Ιδια λογική και με την παραβίαση Δ αναφορικά με τον συντελεστή ( ο μεγαλύτερος και στα 2 ΦΚ).
    2 points
  2. Ένα ΔΓΜ θα υποβληθεί στο σύστημα, το οποίο θα απεικονίζει τόσο την "απότμηση-γένεση" από το μεγαλύτερο, όσο και την προσάρτηση τμημάτων των ομόρων. Επισυνάπτω στοιχεία από αντίστοιχο δικό μου Θα εφαρμόσεις τις οδηγίες του Κτηματολογίου για τη συγκεκριμένη περίπτωση και θα συνεννοηθείς με το δικηγόρο
    1 point
  3. Αγαπητέ Δημήτρη, 1. Συμβουλή μου είναι οπωσδήποτε να κάνεις συμφωνητικό στο οποίο θα αναφέται μεταξύ άλλων ότι ο εργολάβος έχει αποκλειστική ευθύνη για την ασφάλεια (μέτρα ασφαλείας) και ασφάλιση (ΙΚΑ) του προσωπικού του για να αποφύγεις δυσάρεστες εκπλήξεις σε περίπτωση ατυχημάτων, ελέγχων απο επιθεώρηση εργασίας και αστυνομία, κακούς γείτονες κλπ. Προτείνω να αναθέσεις τις εργασίες σε ένα αξιόπιστο και έμπειρο μηχανικό/κατασκευαστή/εταιρία που θα λογοδοτεί απέναντι σου αντί να κυνηγας 5-6 μαστόρους. Θα γλιτώσεις πολύτιμο χρόνο και ταλαιπωρία, παρότι ίσως να σου στοιχίσει κάτι παραπάνω.Οπωσδήποτε όλες οι εργασίες να γίνουν νόμιμα με άδεια δόμησης ή μικρής κλίμακας (ιδιαίτερα στην περίπτωση που χρειαστούν σκαλωσιές). 2. Για τη διαδικασία ένταξης στο εξοικονομώ θα χρειαστείς νέο ενεργειακό πιστοποιητικό (συνεννοήσου τον μηχανικό που έκανε αυτό που έχεις ήδη, δεν θα αλλάξει κάτι δραματικά, απλώς θα γίνει ο υπολογισμός εξοικονόμησης ενέργειας με βάση ποιές παρεμβάσεις θα εντάξεις στο πρόγραμμα). Το κόστος έκδοσης αδειών/αμοιβής ενεργειακού επιθεωρητή επιδοτείται. Προσοχή, δεν μπορείς να ξεκινήσεις εργασίες χωρίς να γίνει το ενεργειακό πιστοποιητικό για την αίτηση ένταξης σου. Συμβουλή μου είναι να συνενοηθείς απο τώρα με τον ενεργειακό επιθεωρητή για να σε κατευθύνει. Εκείνος θα σου πει ποιο θα είναι περίπου και το πραγματικό όφελος σου απο το πρόγραμμα. Μην σε ξεγελάει το ποσό επιδότησης (πχ. 50%), αν υπολογίσεις το επιπλέον ΦΠΑ που θα χρειαστεί να πληρώσεις για κουφώματα κλπ. (επειδή θα πρέπει να φαίνεται νόμιμο όλο το ποσό) ή την υπερκοστολόγηση που κάνουν γιατί η πληρωμή τους απο το πρόγραμμα θα καθυστερήσει για μήνες, θα καταλάβεις ότι το πραγματικό όφελος σου είναι αρκετά χαμηλότερο. Ακόμα, η ένταξη σου μπορεί να καθυστερήσει αρκετά. Ισως και μήνες επειδή δεν είχες το ακίνητο στην κατοχή σου κατά το προηγούμενο έτος. Τέλος, οι εργασίες θα έχουν και αυτές το χρόνο τους. Λάβε το υπόψη σου γιατι η νύφη μπορεί να βιάζεται. 3. Γίνονται εξωτερικές σωληνώσεις αν δεν σας ενοχλεί αισθητικά. 4. Νομίζω η τσιμεντοκονία είναι ακριβότερη από ένα συνηθισμένο πλακάκι και χρειάζεσαι καλό τεχνίτη για να πετύχει. 5. Ναι αλλά να τα έχεις καλά και με τους απο πάνω σου που θα βλέπουν τους σωλήνες σου. 6. Αγνοώ. Αποφασίζεις τι ενεργειακές και λειτουργικές παρεμβάσεις θέλεις να κάνεις στο διαμέρισμα, ελέγχεις για τυχόν βλάβες στον φέροντα οργανισμό που πρέπει να αποκατασταθούν, συζητάς με μηχανικό ή σοβαρή εταιρία για να σε συμβουλέψει και να σου δώσει μια εκτίμηση του κόστους με όσο γίνεται μεγαλύτερη λεπτομέρεια αλλά και εκτίμηση για τα επιπλέον κόστη εργασιών που τυχόν χρειαστούν (πως θα πληρωθούν πχ ενδεχόμενες τροποποιήσεις;). Προσοχή τα υλικά έχουν πολλές ποιότητες και τιμές. Η προσφορά πρέπει να είναι συγκεκριμένη για το ποια υλικά θα χρησιμοποιηθούν (πχ. χρώματα της ..... προιόν ....). Επίσης ο διακανονισμός πληρωμών (προσοχή με τα τιμολόγια και τον ΦΠΑ που θα πρέπει να πληρώσεις και πως θα γραφτεί αυτό στο συμφωνητικό) και το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης εργασιών και εξόφλησης τους είναι κάτι που πρέπει να το συζητήσεις οπωσδήποτε και να αναφέρεται γραπτώς στο συμφωνητικό. Και δεν θα λείπουν οι απαραίτητες ρήτρες φυσικά για καθυστερήσεις ή μη τήρηση όρων του συμφωνητικού. Συνιστώ τέλος να μην έχεις απόλυτη εμπιστοσύνη σε κανέναν, λάθη γίνονται πάντα και η συχνή παρουσία σου μπορεί να σε γλιτώσει απο προβλήματα που εύκολα θα μπορούσες να αποφύγεις. Να μιλάς όμορφα και καλοπροαίρετα με τα συνεργεία και τον μηχανικό, δίχως να τους "πρήζεις". Αν κάποια θέματα δεν λύνονται με το μαλακό, θα υπάρχει το συμφωνητικό. Μην κάνεις οικονομία σε υλικά που δεν αλλάζουν εύκολα/ποτέ ή σε συμβουλές έμπειρου μηχανικού. Οτι πληρώσεις παίρνεις. Καλή επιτυχία.
    1 point
  4. Ένα ΔΓΜ ή ένα ΤΔ που ανεβαίνει στο σύστημα και παίρνει ΚΗΔ δεν έχει καμία ισχύ αν δεν προσαρτηθει κάπου(σε συμβόλαιο ή σε αίτηση προς Κτηματολόγικο Γραφείο ή σε δικαστήριο). Συνεπώς θεώρησε το προηγούμενο ΚΗΔ ακυρο εφόσον δεν θα παει πουθενά και υπεβαλλε καινούριο. Και εγώ πάντως πιστεύω πως ένα ΔΓΜ πρεπει να συνταξεις που θα φαίνονται όλα μαζί.
    1 point
  5. Καλησπέρα, για ποιο λόγο να κάνεις δύο ΤΔΓΜ; Ένα θα κάνεις και θα το βάλεις ΔΓΜ για διόρθωση. Δεν κάνεις κατάτμηση με την έννοια της κλασσικής κατάτμησης, αλλά αναγνώριση του οικοπέδου. Από τη στιγμή που το υπέβαλες δεν γίνεται να το αλλάξεις. Ξανα υποβολή και δίνεις το νέο ΚΗΔ στη δικηγόρο.
    1 point
  6. λστ)Για την περίπτωση λστ όπως αυτή προστέθηκε με την παρ.2 του αρθ.3 της παρούσας για τον διαχωρισμό οριζόντιων ιδιοκτησιών, κατατίθενται επιπρόσθετα των γενικών δικαιολογητικών του αρ.2 της παρούσας: αα) Αντίγραφο τοπογραφικού διαγράμματος. ββ) Τεχνική έκθεση μηχανικού, στην οποία αναγράφονται οι εργασίες που θα εκτελεστούν για το διαχωρισμό της οριζόντιας ιδιοκτησίας και υπεύθυνη δήλωση αυτού ότι δεν θίγονται τα στοιχεία του φέροντος οργανισμού του κτιρίου. γγ) Σχέδιο κάτοψης σε κλίμακα 1:100 ή 1:50. δδ) Συμβολαιογραφική δήλωση του ν. 1221/1981 και μεταγραφή της, για την εξασφάλιση των υποχρεωτικών θέσεων στάθμευσης, εφόσον απαιτείται. Σε περίπτωση που από το διαχωρισμό της ιδιοκτησίας τροποποιούνται μελέτες του κτιρίου (π.χ. παθητική/ενεργητική πυροπροστασία, ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, κ.λπ.), κατατίθενται παράλληλα οι κατά περίπτωση τροποποιημένες μελέτες. Προσοχή στις Η/Μ μελέτες. Χρειάζεται η τροποποίηση και των μελετών κεντρικής θέρμανσης (πίνακας κατανομής κλπ.) ...
    1 point
  7. Καλημέρα: στο "ΒΟΗΘΕΙΑ" του ηλεκτρονικού συστήματος υποβολής θα βρεις αυτό που θες. Έχει 15 αρχεία. Μέσα σε αυτά και εντός και εκτός σχεδίου DXFs με τα layers και πίνακες.
    1 point
  8. Μόνο αυτό δεν εννοούσα στο παραπάνω σχόλιό μου ... είπα απλά ότι κατά τη γνώμη μου από το 6.ιθ λείπει η λέξη "εξωτερική" πριν από το θερμομόνωση. Επισυνάπτω λοιπόν όλα τα σχετικά εδάφια του ΝΟΚ και επαναλαμβάνω : - Αν κάποιος έχει 6 εκ. θερμομονωτικό (+1εκ. κόλλες = 7εκ. στο σχεδιασμό) έχει το κίνητρο να μην μετρήσουν αυτά τα εκατοστά (το σύνολο δηλ. όλα, τα 7εκ. στο παράδειγμα) σε κάλυψη και δόμηση. Εξομειώνεται δηλαδή η μεγάλη θερμομόνωση με επένδυση. Αυτό υποθέτω ότι γίνεται για να προτιμώνται μεγάλα πάχη θερμομόνωσης στο σχεδιασμό ώστε να πάμε σε ενεργειακά αποδοτικότερα κτήρια (τα 5εκ. θεωρούνται πλέον απαίτηση ΚΕΝΑΚ οπότε τα 6εκ. και πάνω είναι μια επιπλέον βελτίωση). - Την ίδια ακριβώς αντιμετώπιση έχουν και τα υπάρχοντα κτήρια, μόνο που εκεί δεν υπάρχει η απαίτηση του πάχους. Λογικό είναι γιατί σ'αυτά με ένα απλό 3άρι θερμομονωτικό πάλι 7εκ. πάχος θερμομόνωση έχεις (4 σοβάς-κόλλα + 3 μονωτικό). Αυτό μόνο μπορεί να ελεγχθεί σαν πάχος επενδύσεων μέχρι το περίγραμμα του κτηρίου. Ενεργειακά μπορεί να είναι επίσης το ίδιο αν το υπάρχον έχει μιά στοιχειώδη μόνωση ή είναι καλύτερο από το τίποτε αν δεν υπάρχει καθόλου μόνωση ... - Αν αντίθετα θεωρηθεί ότι στο 6.ιθ περιλαμβάνονται και οι ενδιάμεσες των τοίχων πλήρωσης θερμομονώσεις, τότε τα ερωτήματα είναι πολλά και δύσκολα : πως ελέγχεται ; ποιά από τις προβολές της λαμβάνεται στα πολυώροφα ; πως γίνεται κάτι που είναι μέσα από τοίχους πλήρωσης να μην θεωρείται εντός περιγράμματος κτηρίου δηλ. κάλυψη ; στον υπολογισμό όγκου τι γίνεται ; αν η θερμομόνωση δεν μετράει σε κάλυψη μπορεί να χρησιμοποιηθεί η επιφάνειά της στον υποχρεωτικά ακάλυπτο ; αν ναι, πως εξασφαλίζεται η υποχρεωτική επικοινωνία της με τον υπόλοιπο ακάλυπτο ; αν από πάνω της καλύπτεται από δόμηση τι γίνεται ; πως υπολογίζεται ; με πατέντες τύπου "θεωρείται ότι ..." ; ποιός πληρώνει τον μηχανικό για τον υπολογισμό αυτό ; και άλλα πολλά ...
    1 point
  9. Υποπαρ κ, παρ 6 άρθρου 11 ΝΟΚ. "Στο Σ.Δ δεν προσμετρώνται".... ιθ. Η επιφάνεια θερμομόνωσης στο σύνολό της εφόσον έχει πάχος άνω των 6 εκατοστών στις κατασκευές νέων κτιρίων. κ. Σε υφιστάμενα κτίρια η επιφάνεια που προκύπτει από την προσθήκη εξωτερικής θερμομόνωσης, καθώς και η επιφάνεια του πάχους παθητικών ηλιακών και φωτοβολταϊκών συστημάτων, για διάσταση μέχρι 15 εκ., έστω και αν δεν τηρούνται οι πλάγιες αποστάσεις Δ ή η οικοδομική γραμμή σε περίπτωση ύπαρξης προκηπίου, ακόμη και στην περίπτωση που υπάρχει στο ακίνητο υπόλοιπο πολεοδομικών μεγεθών. Όταν η οικοδομική γραμμή ταυτίζεται με τη ρυμοτομική, τα παραπάνω κατασκευάζονται σε ύψος τουλάχιστον 3,00 μ. από την οριστική στάθμη του πεζοδρομίου ή την οριστική στάθμη του παραχωρημένου χώρου. Με το Αρθ-11 της Αποφ-63234/19-12-12 όπου εγκρίνεται τεύχος τεχνικών οδηγιών εφαρμογής του ΝΟΚ, διευκρινίζεται ότι: Η διάταξη αυτή εφαρμόζεται σε υφιστάμενα κτίρια που έχουν μελετηθεί με προγενέστερους του ν.4067/12 κανονισμούς, τα οποία αναβαθμίζονται ενεργειακά με προσθήκη εξωτερικής θερμομόνωσης κλπ. Δεν προσμετρούνται στη δόμηση οι ανωτέρω προσθήκες για διάσταση αυτών μέχρι 15 εκ. και οι εν λόγω επιφάνειες μπορούν να εισχωρούν στους υποχρεωτικούς ακάλυπτους χώρους
    1 point
  10. Version 1.32

    1.522 downloads

    ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΡΘΩΝΕΤΕ . (θα ανέβει με βελτιώσεις) Πρόγραμμα υπολογισμού προστίμου αυθαιρέτων με το Ν.4495/2017. Έχει δημιουργηθεί ερασιτεχνικά με το πρόγραμμα “Excel” και έχει γίνει “compiler” με το πρόγραμμα “XLtoEXE” από τον “Fco Orlando Magalhaes Filho”. Είναι δοκιμαστική έκδοση με περιορισμένες λειτουργίες. Για να τρέξει χρειάζεται το “Excel”. Έχει ελεγχθεί για ιούς με το “Avast Antivirus”. Χαρακτηριστικά : 1. Εισαγωγή στοιχείων Ακινήτου 2. Επιλογή Τιμής Ζώνης από αυτές του 2011 και αυτόματη μετατροπή μετά τις διορθώσεις τους το 2016. 3. Ειδική περιγραφή αυθαίρετων κατασκευών για αυτόματη συμπλήρωση Υπεύθυνων Δηλώσεων. 4. Καταγραφή αυθαιρεσιών σε Φύλλα Καταγραφής και επιλογή των κατάλληλων συντελεστών. 5. Βοήθεια σε κάθε συντελεστή 6. Υπολογισμός προστίμου σε κάθε φύλλο καταγραφής και αναγραφή του μετα την διόρθωση του , ανάλογα με το χρόνο υπαγωγής (ο οποίος δεν επιλέγετε αυτόματα αλλα κατόπιν συγκεκριμένης επιλογής) 7. Υπολογισμός συνολικού εμβαδού χώρων και αυτόματη επιλογή συντελεστή ανάλογα με τα τετραγωνικά (για εκτός σχεδίου). 8. Επιλογή αυτόματης διόρθωσής με αρχικές τιμές για όλο το φύλλο καταγραφής 9. Εισαγωγή Παλαιού προστίμου 10. Εισαγωγή Διπλότυπων παλαιού προστίμου , αυτόματη συμπλήρωση υπεύθυνης δήλωσης ιδιοκτήτη και εκτύπωση . 11. Σύγκριση προστίμου με το Ν.4178/2013 για το συμφέρον της μετάβασης στον Ν.4495/2017 12. Υπολογισμός Συνολικού προστίμου με όλους τους δυνατούς τρόπους (ανάλογα με τον χρόνο εισαγωγής , ανάλογα με την κατάθεση της ΜΣΕ) 13. Υπολογισμός Εφ’ άπαξ – 30 % - ΔΟΣΕΙΣ 14. Εκτυπώσεις : Υπεύθυνες δηλώσεις ιδιοκτήτων (Εξουσιοδότηση , Αυθαιρεσιών , Για Μηχανικό , Μετάβασης , Συναίνεσης , για Βεβαιώσεις , Παλαιό πρόστιμο. Υπεύθυνες δηλώσεις Αντικατάστασης Μηχανικού. Συμβάσεις Μηχανικών. Φύλλων Καταγραφής. Συνολικής ανάλυσης προστίμου. Περιμένω οποιαδήποτε παρατήρηση για διόρθωση ή βελτίωση στο : [email protected]
    1 point
  11. ιθ. Η επιφάνεια θερμομόνωσης «στο σύνολό της εφόσον έχει πάχος» άνω των 6 εκατοστών στις κατασκευές νέων κτιρίων. Σε νέα κτίρια δεν προσμετρά στο συντελεστή το πάχος της εξωτερικής θερμομό- νωσης που προκύπτει με βάση τις ισχύουσες διατάξεις στο σύνολό της εφόσον έχει πάχος άνω των 6 εκ., – βλ. Απόφ.63234/12 άρθ.2 παρ.42, όπου ορίζεται ότι στο περί- γραμμα του κτιρίου δεν περιλαμβάνονται τα υλικά επένδυσης έως 15 εκ. και η εξωτερι- κή θερμομόνωση ως άνω. – Επισημαίνεται ότι δεν αναφέρεται πλέον ως εξωτερική. Εμμέσως όμως προκύπτει από τον ορισμό του περιγράμματος του κτιρίου άρθ.2 παρ.61 σε συνδυασμό με το Άρθ.2 παρ.42 της Αποφ.63234/12 που διευκρινίζει ότι: οι διαστάσεις του κτιρίου καθορίζο- νται από τον φέροντα οργανισμό αυτού και τους εξωτερικούς τοίχους πλήρωσης.
    1 point
  12. Δεν παρέθεσες σωστά το άρθρο του νόμου ... Το εδάφιο με γκρι γράμματα είναι από τις Τεχνικές Οδηγίες και όχι από το νόμο. Οι Τ.Ο. έχουν πλέον πολύ "συζητήσιμη" ισχύ. 42. Κτίριο είναι η κατασκευή που αποτελείται από χώρους και εγκαταστάσεις και προορίζεται για προσωρινή ή μόνιμη παραμονή του χρήστη. Διευκρινίζεται ότι οι διαστάσεις του κτιρίου καθορίζονται από τον φέροντα οργανισμό αυτού και τους εξωτερικούς τοίχους πλήρωσής του. Στις ανωτέρω διαστάσεις δεν συμπεριλαμβάνονται τα υλικά επένδυσης του κτιρίου (σοβάδες, διακοσμητική λιθοδομή, μεταλλικές και ξύλινες επενδύσεις, μαρμαρόπλακες κλπ μεγίστου πάχους έως 15 εκ.) καθώς και η άνω των 6 εκ. επιφάνεια εξωτερικής θερμομόνωσης. Σήμερα (και με το ν.4258) το σχετικό εδάφιο του άρθρου 11, παρ. 6.ιθ του νόμου έχει ως εξής : ιθ. Η επιφάνεια θερμομόνωσης στο σύνολό της εφόσον έχει πάχος άνω των 6 εκατοστών στις κατασκευές νέων κτιρίων. O νόμος υπερισχύει ... γι' αυτό και κοκκίνησα το σχετικό εδάφιο. Ως ελεγχόμενης ισχύος ...
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.