Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/01/2021 in Δημοσιεύσεις
-
Καλησπέρα-δεν μου έχει τύχει αλλά θα σου πω την άποψη μου-Σε περίπτωση κατεδάφισης όλου του κτιρίου με εφαρμογή του άρθρου 106 και επιλέγοντας "προς κατεδάφιση" ,δεν θεωρώ ότι έχει εφαρμογή η υποχρέωση που απορρέει από το άρθρο 96 Κατ.1,για ξεχωριστές δηλώσεις ανά οριζόντια ιδιοκτησία.Η υποχρέωση για ξεχωριστές δηλώσεις ανά ΟΙ προ ΄75,κατά την λογική μου,αναφέρεται σε "Ρύθμιση" και όχι σε έκδοση άδειας κατεδάφισης. Σου προτείνω να το επιβεβαιώσεις και με το ΤΕΕ,πριν προχωρήσεις,καθώς μου φαίνεται λογικό να πληρώσεις ένα παράβολο για όλο το κτίριο,εφόσον πηγαίνει ολόκληρο προς κατεδάφιση,και όχι όσες φορές επί 250€, θα πλήρωναν οι ξεχωριστές ΟΙ,μία προς μία, για να εξαιρεθούν οριστικά από κατεδάφιση... -edit-Συμπληρώνω την απάντηση μου,αφού θυμήθηκα και κάτι άλλο:αφού ο νόμος μας δίνει το δικαίωμα να μεταβούμε και σε δυσμενέστερη κατηγορία (στην περίπτωση μας να πάμε σε Κατηγορία 2),θα μπορούσε να ενταχθεί όλο το κτίριο ,και στην Κατ.2,με μία δήλωση και πληρωμή παραβόλου(αντιστοίχου του συνόλου των τ.μ. του κτιρίου) προς έκδοση εγκρισης εκτέλεσης εργασιών κατεδάφισης.2 points
-
Στους οριοθετημένους οικισμούς η υποχρεωτική πλάγια απόσταση είναι 2,50 μ ή 0,00. Έλεγξε με βάση αυτές τις αποστάσεις αν μπορείς να τοποθετήσεις κτίριο. Επιπλέον θα πρέπει να ελέγξεις την απόσταση της γραμμής δόμησης σε σχέση με το αν ο δημοτικός δρόμος στον οποίο αναφέρεις ότι έχει πρόσωπο έχει χαρακτηριστεί ως κύριος, οπότε και ισχύει το ΠΔ 209/98 (μέτρα ασφαλείας υπεραστικής συγκοινωνίας) που επιβάλλει υποχρεωτική απόσταση τουλάχιστον 3 μ, ή έχει ισχύ άλλη νομαρχιακή απόφαση (για τον οικισμό ή γενικά στο Νομό) που επιβάλλει διαφορετική υποχρεωτική απόσταση στη γραμμή δόμησης. Εμφανώς η οικοδομησιμότητα επηρεάζεται και από τα παραπάνω. Όπως πχ και στην εκτός σχεδίου δόμηση, μπορεί λόγω σχήματος γηπέδου και μέτρων υπεραστικής συγκοινωνίας το γήπεδο να μην είναι οικοδομήσιμο ή να μην είναι οικοδομήσιμο λόγω εφαρμογής των υποχρεωτικών πλάγιων αποστάσεων ή να μην είναι οικοδομήσιμο για συγκεκριμένες χρήσεις καθώς δεν θα μπορεί ενδεχομένως να λάβει έγκριση εισόδου-εξόδου ή κυκλοφοριακής σύνδεσης με την οδό κλπ2 points
-
Ο νόμος λέει ότι οι πρόσθετες εργασίες γίνονται με ευθύνη μελετητών και επιβλεπόντων προ της κατάθεσης των μελετών της αναθεώρησης στο σύστημα. Ο νόμος επίσης ορίζει ότι ο ελεγκτής ελέγχει με τα σχέδια των μελετών ανά χείρας. Άρα όποιος δίνει εντολή ελέγχου χωρίς σχέδια απλά παρανομεί. Αν όντως διαπιστώνει σύγκρουση νόμων αρνείται την εφαρμογή και των δύο και ξεκινάει άμεσα τις διαδικασίες προς τους ανωτέρους του ...2 points
-
Θεωρώ προσωπική υποχρέωση, να συμβάλλω όσο μπορώ, στο να κατανοήσουμε όλοι μας, όσο το δυνατόν περισσότερο, το τι μέλλει γενέσθαι σχετικά με το θέμα της απόκτησης ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου, για όλα τα ευρισκόμενα εντός της ελληνικής επικράτειας ακίνητα. Εστιάζω το συγκεκριμένο topic αποκλειστικά και μόνο στο θέμα της αντιμετώπισης αυτού από εμάς, τους επαγγελματίες ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ. Το γράφω με κεφαλαία, απλώς και μόνο για να μας ξεχωρίσω από τους ....άλλους, τους "μηχανικούς", που όπως και να το κάνουμε, ....ζούμε μαζί τους, ...."χτυπάμε" τις ίδιες δουλειές, .....ανταγωνιζόμαστε στον ίδιο επαγγελματικό στίβο κι ....έχουμε τους ίδιους υποψήφιους πελάτες. Καλό θα ήταν να μην ξεφύγουμε με τις δημοσιεύσεις μας, από αυτό το πλαίσιο και να παραμείνουν όσα γράφουμε ως προτροπές - κατευθύνσεις - απόψεις - οδηγίες για να καταφέρουν περισσότεροι από εμάς, από "μηχανικοί" να μεταπηδήσουν στην κατηγορία των επαγγελματιών ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ.... 1. Απόσπασμα Ν.4014 για ρυθμίσεις αυθαιρέτων: ".....Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, μπορεί να καθορίζεται το ειδικότερο περιεχόμενο της δήλωσης και της βεβαίωσης του προηγούμενου εδαφίου και μπορεί να προβλέπεται ότι η παραπάνω υπεύθυνη δήλωση και βεβαίωση μηχανικού αντικαθίστανται με την «Ταυτότητα Κτιρίου» κατά τις διατάξεις του άρθρου 3 του ν. 3843/2010 (Α΄ 62) μετά την έναρξη τήρησής της και ρυθμίζεται κάθε αναγκαίο ζήτημα για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου....". 2. Απόσπασμα προσχεδιου νέου νόμου για ρυθμίσεις αυθαιρέτων: ".....Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιµατικής Αλλαγής και ∆ικαιοσύνης, ∆ιαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωµάτων, µπορεί να καθορίζεται το ειδικότερο περιεχόµενο της δήλωσης και της βεβαίωσης της παρ. 1 του παρόντος άρθρου και µπορεί να προβλέπεται ότι η παραπάνω υπεύθυνη δήλωση και βεβαίωση µηχανικού αντικαθίστανται µε το Πιστοποιητικό που εκδίδεται από την συµπλήρωση της «Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου», κατά τις διατάξεις του άρθρου 3 του ν. 3843/2010 (Α’ 62), µετά την έναρξη τήρησής της καθώς και να ρυθµίζεται κάθε σχετική λεπτοµέρεια.....". 3. Απόσπασμα N.3843 για ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου: ".....Για όλα τα κτίρια τηρείται υποχρεωτικά η «Ταυτότητα Κτιρίου», σύμφωνα με αυτά που ορίζονται στα άρθρα 1−3, η οποία περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία: α. την οικοδομική άδεια του κτιρίου, θεωρημένη από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία, β. τα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, θεωρημένα από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία, γ. το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, δ. τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν το κτίριο όπως κατασκευάσθηκε τελικώς, καθώς και την τυχόν αναγκαία ενημέρωση ή αναθεώρηση της οικοδομικής άδειας κατά τις κείμενες διατάξεις, ε. το έντυπο ελέγχου για την αρχιτεκτονική μελέτη του κτιρίου και του περιβάλλοντα χώρου αυτού, στ. το έντυπο ελέγχου για τη στατική μελέτη του κτιρίου, ζ. το έντυπο ελέγχου για τις μελέτες ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του κτιρίου, η. το βίντεο, στο οποίο απεικονίζονται οι χώροι και οι εγκαταστάσεις του κτιρίου, όπου αναγράφεται η ημερομηνία λήψης του, θ. τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, ι. πιστοποιητικό πληρότητας της Ταυτότητας Κτιρίου....". Δηλαδή, το ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΚΤΙΡΙΟΥ θα είναι "διαχρονικό", δηλαδή, θα εκδίδεται μία φορά (εφάπαξ) για όσο χρόνο προβλέπεται από το νόμο αναλόγως τη χρήση του κτιρίου (π.χ. κτίρια κατοικιών για 10 χρόνια) και θα ισχύει γι' αυτό το χρονικό διάστημα. Νέο θα εκδίδεται μετά τη λήξη αυτού του χρονικού διαστήματος. Ενώ εγγραφές εμπράγματων δικαιωμάτων επί του συγκεκριμένου ακινήτου θα μπορούν να γίνονται όσες απαιτηθούν ΧΩΡΙΣ ΝΕΑ ΑΥΤΟΨΙΑ από τον αρμόδιο μηχανικό. Τέρμα δηλαδή, το 250άρι για την αυτοψία, έκδοση βεβαίωσης κ.λπ. Δηλαδή, για ακίνητο που έχει ηλεκτρονική ταυτότητα θ' ακολουθείται το εξής σενάριο: Θα πηγαίνει ο ιδιοκτήτης, όπου θέλει, δηλαδή σε όποιον μηχανικό θέλει και με την "ηλεκτρονική ταυτότητα" (τον κωδικό αριθμό δηλαδή) του ακινήτου, κάνοντας χρήση των κωδικών πρόσβασης στο σύστημα ο μηχανικός, θα τυπώνει το πιστοποιητικό πληρότητας, θα εισπράττει π.χ. 50 ευρώ (....δηλαδή, τα ψιχουλάκια που του αναλογούν) και ....πάπαλα!!!! Δηλαδή, μέσα στα 10 χρόνια ισχύος του πιστοποιητικού αυτού, το ακίνητο μπορεί να "μεταβιβαστεί", 1, 2, 5, 10, 50 κ.λπ. φορές και ...πάπαλα ευρουδάκια για τον μηχανικούλι!!!!!! Υστερόγραφο (θα βοηθήσει στην καλύτερη κι αποδοτικότερη χώνεψη των παραπάνω) για προβληματισμό και συζήτηση από όποιον ενδιαφέρεται: Το προσχέδιο του νέου νόμου λέει χαρακτηριστικά "........ε. το έντυπο ελέγχου για την αρχιτεκτονική μελέτη του κτιρίου και του περιβάλλοντα χώρου αυτού.....", δηλαδή (με απλά ελληνικά), αν στον περιβάλλοντα χώρο του ακινήτου υπάρχουν αυθαιρεσίες, το ακίνητο δεν μπορεί ν' αποκτήσει ηλεκτρονική ταυτότητα, αν πρωτίστως δεν ρυθμιστούν οι αυθαιρεσίες αυτές!!! Ερωτήματα: - Γιατί βρε φίλε ιδιοκτήτη έκανες επιλεκτική τακτοποίηση στο ακίνητο;;;; - Γιατί βρε φίλε μηχανικέ δεν συμβούλεψες σωστά και το ανέλαβες;;;; - Μα, η μάντρα, η φύτευση, η πέργκολα, το σκεπασμένο γκαράζ, το κλειστό γκαράζ κ.λπ. τι θα γίνει;;;;;; - Και καλά να μην υπάρχει σύσταση, να πληρώσει τώρα, εγώ που έχω ένα διαμέρισμα στον 5ο όροφο, τι θα κάνω;;;;; - Και με το τοπογραφικό βρε παιδιά τι γίνεται, είναι λίγο "μαγειρεμένο", μήπως γι' αυτό έβαλαν μεγάλες αποδεκτές αποκλίσεις;;;;;; Παρατήρηση 1η: Με το προσχέδιο που είναι για διαβούλευση της ηλεκτρονικής ταυτότητας ΟΛΑ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ (ξεχωριστές οριζόντιες ή κάθετες ιδιοκησίες) που εντάχθηκαν, είτε στον 3843/2010, είτε στον 4014/2011 ΟΦΕΙΛΟΥΝ μέσα σε μια πενταετία από τη δημοσίευση ν' την αποκτήσουν!!!!! Παρατήρηση 2η: Μπορεί με απλή πλειοψηφία η γενική συνέλευση των συνιδιοκτητών μιας πολυκατοικίας ν' αναθέσει σε μηχανικό την απόκτηση της ηλεκτρονικής ταυτότητας για ολόκληρο το κτίριο (για όλες τις οριζόντιες ή κάθετες συνιδιοκτησίες) αυτού. Βεβαίως πρέπει να ελεγχθούν όλα. Σκεφτείτε το τι έχει να γίνει με τα εξ αδιαιρέτου!!!!!!!!!!!!!!!!! Παρατήρηση 3η: Συνδέουν την ηλεκτρονική εφαρμογή της ταυτότητας με τις υπηρεσίες της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΕ, της ΔΕΗ ΑΕ και της ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ!!!!!! Οπότε όλοι μπορούν να καταλάβουν το τι έχει να γίνει!!! Π.χ. δεν υπάρχει απολύτως καμμία περίπτωση ιδιοκτησία που έχει ρολόϊ της ΔΕΗ να μην αποκτήσει ταυτότητα (νόμιμη, αυθαίρετη, με ρυθμισμένες αυθαιρεσίες κ.λπ.). Πανηγύρι φίλοι ....ιδιοκτήτες!!!!! Υστερόγραφο 2ο (θα βοηθήσει στον προβληματισμό μας) προτροπή για όλους τους μηχανικούς: Μετά από όλα αυτά αγαπητοί φίλοι μηχανικοί, φροντίστε να βγάλετε τα "σπασμένα" όταν κι όποτε σας ανατεθεί η έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας για κάποιο ακίνητο!!!! Ξεχάστε τα 500 όλα μέσα κ.λπ. και φανείτε ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ!!!! Δεν θα έχετε άλλα περιθώρια!!!! Μην ελπίζετε ότι θα έρθει ανάπτυξη και μαζί με αυτή η "άνοιξη" της οικοδομικής δραστηριότητας κι ότι, θα βγάζετε και καμία άδεια κι όλα θα είναι μια χαρά. Τα περιθώρια στένεψαν!!! Και θα στενέψουν περισσότερο τα επόμενα δέκα με δεκαπέντε χρόνια!!!! Αδράξτε κάθε ευκαιρία που σας δίδεται και χτίστε το άμεσο μέλλον σας!!! Προσαρμοστείτε, συνεκτιμήστε όλα τα δεδομένα, μαζί τις σπουδές και φυσικά την εμπειρία σας!!! Μην συμβάλετε κι εσείς στο να μας "...φάει όλους μαζί η μαρμάγκα"!!!1 point
-
Ίσως η μετατροπή του χώρου σε κατοικία να μην είναι απαραίτητη ....( και να είναι μάλλον ασύμφορη για τον ιδιοκτήτη)! Μπορεί να παραμείνει ως έχει (αποθήκη μάλλον) και ο ιδιοκτήτης αποθηκεύει ότι θέλει.... ίσως αντί για κούτες να "αποθηκεύσει" ένα καναπέ, μιά τηλεόραση, κάποιο κρεβάτι ίσως, κρυφό φωτισμό κλπ!1 point
-
Αν κατάλαβα σωστά έχεις αυθαίρετα πριν το 2011 και αυθαίρετα μετά το 2011. Η ορθή διαδικασία είναι η εξής: Κάνεις υπαγωγή στον 4495 και τακτοποιείς όσα έγιναν πριν το 2011. Στα σχέδια και στις τεχνικές εκθέσεις σου θα φαίνονται όλες οι κατασκευές του ακινήτου με σημείωση στις κατασκευές που δεν μπορούν να ρυθμιστούν διότι υλοποιήθηκαν μετά το 2011. Οι κατασκευές αυτές θα τεθούν προς κατεδάφιση (ή προς νομιμοποίηση εφόσον υπάρχει αυτή η δυνατότητα). Στη συνέχεια εκδίδεις άδεια κατεδάφισης/νομιμοποίησης. Βεβαίωση για το ακίνητο θα μπορεί να εκδοθεί μόνο αφότου κατεδαφιστούν ή νομιμοποιηθούν οι κατασκευές μετά το 2011.1 point
-
Θα το δηλώσεις ότι είναι στην πραγματικότητα.1 point
-
Δεν σε γλιτώνει από τίποτα η απόληξη. Έχεις παράβαση υπέρβασης ύψους αυτό είναι δεδομένο. Τώρα το πως θα υπολογιστεί αυτή εξαρτάται από την περίπτωση. Αν όπως λες δεν υπερβαίνεις το επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής τότε θα υπολογιστεί με αναλυτικό. Διαφορετικά θα βάλεις όλα τα τετραγωνικά του ορόφου με υπέρβαση ύψους < ή > 20% αναλόγως τι ισχύει.1 point
-
Καλημέρα-δεν καταλαβαίνω αυτό με την εκσκαφή...-αν σύμφωνα με το άρθρο 89,μπορεί να γίνει δήλωση, [(θ) σε αρχαιολογικό χώρο Ζώνης Α, εξαιρουμένων των αυθαιρέτων κατασκευών που πραγματοποιήθηκαν πριν την κήρυξη της αρχαιολογικής ζώνης εφόσον δεν απαγορευόταν η δόμηση, ι) σε αρχαιολογικό χώρο εκτός Ζώνης Α, εκτός αν δεν απαγορευόταν η εκτέλεση οικοδομικών εργασιών κατά το χρόνο εκτέλεσης της αυθαίρετης κατασκευής ή εγκατάστασης της αυθαίρετης χρήσης. Σε κάθε περίπτωση εξαιρούνται οι αυθαίρετες κατασκευές που πραγματοποιήθηκαν πριν την κήρυξη της αρχαιολογικής ζώνης εφόσον δεν απαγορευόταν η δόμηση,)] θα τσεκάρεις το κουμπάκι εντός προστ/νης περιοχής με επιτροπή. Πας με το 116 9α ή 9β (ανάλογα με την κατηγορία αυθαιρέτων) Για μεταβίβαση,στο άρθρο 116 παρ.6: "6. Η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπραγμάτων δικαιωμάτων σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις, για τα οποία απαιτείται έγκριση της επιτροπής του παρόντος, μπορεί να πραγματοποιηθεί μετά την υποβολή των δικαιολογητικών της περίπτωσης α της παραγράφου 2* και την καταβολή ποσοστού 30% του συνολικού ποσού του προστίμου, την υποχρέωση δε ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναλαμβάνει ο νέος κύριος, με ειδική μνεία στο σχετικό συμβολαιογραφικό έγγραφο." *116.2.α.:α) μετά την υποβολή των δικαιολογητικών των περιπτώσεων α, ι και ια του άρθρου 99, απαιτείται και υποβολή αίτησης στην επιτροπή αυθαίρετων κατασκευών της παραγράφου 3, (Δηλαδή αίτηση ιδιοκτήτη,υπολογισμός προστίμου και εξόφληση παραβόλου) Στέλνεις μήνυμα στο ΤΕΕ στο σύστημα αυθαιρέτων δηλώνοντας ότι για την υπ'αρ.Α/Α........ δήλωση,πρέπει να πληρωθεί το 30% του προστίμου σε αρχική υποβολή,επειδή έχει διαδικασία επιτροπής,γιατί πριν την έγκριση θα γίνει μεταβίβαση.Για την εξόφληση του 30%,εφόσον δεν έχει καλυφθεί ήδη από το παράβολο, θα σου δώσουν οδηγίες από το τεε.(βγαίνει εντολή πληρωμής του υπολοίπου και μπορείς να εκδώσεις βεβαίωση από το σύστημα με εξόφληση του 30%). Στην συνέχεια,γίνεται μεταβίβαση με υποχρέωση του νέου ιδιοκτήτη,να συνεχίσει την διαδικασία,από εκεί που έμεινε(αναμονή θετικής κρίσης της επιτροπής,υπαγωγή,οριστική υπαγωγή). Συμπλ.στο εγχειρίδιο μεταβολών υπάρχει το αντίστοιχο αίτημα:έκδοση εντολής 30% για δικαιοπραξία.1 point
-
σωστα, χτιζουν τα τυφλα....εως νεωτερας διευκρινιστικης... [εάν αφηναν το "η", θα ειχαν μεν δυο χρονια προθεσμια, αλλα θα μπορουσαν με μια επαναδιατυπωση να το ορισουν σαν χωρις χρονικο προσδιορισμο. Τωρα που το εβαλαν/το εσβησαν/ το ξαναεβαλαν και το ξαναεσβησαν, εμεις μπορει να λεμε οτι "χτιζουν τα τυφλα" αλλα καποιος μπορει να "θεωρει" το αντιθετο. κατα τα λοιπα για την παρ. "ζ", "ζ) έχουν ελάχιστο εμβαδόν 4.000 τ.μ., όταν επ’ αυτών ανεγείρονται τουριστικές εγκαταστάσεις." Ειναι μια ξεχωριστη παραγραφος, μονη κι ερημη.... μεσ' στη φοβερη ερημία του Νομου, χωρις να καθοριζει ούτε περιορισμους ούτε προυποθεσεις ουτε ετος δημιουργιας.... Διαβαζεις αυτο που διαβαζουμε όλοι. [Παρόμοια ειναι και η διαταξη του αρθρου 33 παρ 6, για τις συνενώσεις.] Ετσι οπως ειναι διατυπωμενες, δυσκολα μπορει να τις εφαρμόσει καποιος. Τις βλεπω να μενουν "γεροντοκορες"...μεχρι καποιος να τις προικισει με καποια ωραια διευκρινιστικη και τοτε θα αναδειξουν... τα καλλη τους.😁 .1 point
-
Καλημέρα @kan62 Η "σύγκρουση" υπάρχει διότι ναι μεν οι πρόσθετες εργασίες γίνονται με ευθύνη του επιβλέποντος αλλά ο ΕΔ γίνεται με τις εγκεκριμένες μελέτες...1 point
-
αυτά με τους πολλούς τομείς είναι στη θεωρία. ο κορεσμός έχει επέλθει προ πολλού και στην πράξη απλά πρόκειται περί ευρείας ετεροαπασχόλησης. η εξήγηση της ξαφνικής ανακάλυψης των ΧΜ που μέχρι πρότινος δεν τις ήθελε κανένας, είναι πως οι υποψήφιοι είχαν συνηθίσει στην ιδέα των σούπερ σχολών με τους ΠΜ να είναι μια από αυτές. λόγω κρίσης στην οικοδομή οι ΠΜ έχασαν τον τίτλο της σούπερ σχολής, όμως παρέμεινε η ανάγκη ύπαρξης μιας σούπερ σχολής για να χουν και οι μαθητές ένα σούπερ στόχο. έτσι, άλλες σχολές ξαφνικά θεωρούνται σούπερ. δεν αποκλείεται σε 5 χρόνια που κι αυτές θα απογοητεύσουν, να ξαναγίνουν οι ΠΜ πρώτη επιλογή, χωρίς καν να έχει ξαναρχίσει η οικοδομική δραστηριότητα.. ακριβώς σαν την εναλλαγή των κομμάτων στις εκλογές. ναι, η ταλαιπωρία να τελειώσεις μια σχολή που δε σου αρέσει και η αίσθηση της ανεπάρκειας σε συνοδεύει ίσως και για πάντα.1 point
-
Ο νόμος λέει "χωρίς εμπλοκή της ΥΔΟΜ" και δεν εξαιρεί πουθενά εργασίες με θεμελίωση. Οι ΤΕΔΚ με τις ΥΔΟΜ είναι ένα και το αυτό ... επί της ουσίας και πράξης. Αυτό και το κρίμα ...1 point
-
εδω ειναι η θεση του επανεκκίνηση με τεχνικες προσαρμογές https://ecopress.gr/exoikonomo-aftonomo-epanekkinisi-me-technikes-prosarmoges-koftis-gia-robotakia/1 point
-
Κανε το ΠΕΑ, κόψε μία μικρή ΑΠΥ στον πωλητή. Μετα κάνε προσάρτημα βάλε μία αλλαγή στο σενάριο και κόψε υπόλοιπα λεφτά στον νέο ιδιοκτήτη για το Εξοικονομώ - Αυτονομώ για δημιουργία προσαρτήματος και τροποποίηση σεναρίων Α ΠΕΑ Εξοικονομώ - Αυτονομώ1 point
-
ίσως κάποια ερώτηση στη γραμματεία της σχολής σε φωτίσει, κοίταξε μήπως βρεις διαδικτυακά τα τηλέφωνα τους οπότε πληροφορηθείς καλύτερα.1 point
-
Θα τα βαλεις στο συνεχες ρευμα σε μια κλιμακα μικρη.Τωρα εαν δεν ξερεις φιλε ουτε αυτο να ρυθμισεις καλυτερα αστο...θα κανεις καμια ζημια και θα τρεχεις.1 point
-
Καλημέρα-Άρθρο 103 παρ.1 1. Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, παρ.2 Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, Μην σε απασχολεί ο διαφορετικός τρόπος περιγραφής στο ηλεκτρονικό σύστημα. Πρόκειται για μία κατηγορία ειδικών ομάδων που διακρίνεται σε δύο υποπεριπτώσεις βάσει του αναγραφόμενου στο Πιστοποιητικό ποσοστού.Ο πελάτης σου δικαιούται την έκπτωση,εφόσον έχει την απαραίτητη βεβαίωση. υγ.ΚΑΙ τις λοιπές προϋποθέσεις της παρ.2!1 point
-
όταν έγραφα την ανάρτηση, είχα κατά νου αυτόν που, αν ζούσε στην Ελλαδάρα, θα σκάλιζε ακόμη ρολόγια... και φυσικά αναφερόμουν στις εξαιρέσεις, γιαυτό και η αναφορά σε "λουλούδια στην έρημο" άλλωστε, όπως καλά γνωρίζουμε, το ράσο δεν κάνει τον παπά...1 point
-
Το ποιες είναι οι απλές μάλλον θα κριθεί και επί τόπου, από την αρμόδια υπηρεσία. Αφού το ενέκρινε, κάτι σημαίνει. Τώρα ως προς το τι είναι αρχιτεκτονική, σαφώς και σε αυτό το "τέχνη" γίνεται παρανόηση ότι είναι κάτι αόριστο και προσωπικό, (στην τελική και οι άλλες μηχανικές επιστήμες τέχνες ονομάζονται). Αυτό που ίσως ήθελε να πει ο tetris είναι πως οι τοπογράφοι, ανήκουν κι αυτοί στην ομάδα επιστημών του σχεδιασμού του χώρου και είτε έχουν, είτε οφείλουν να έχουν κάποιες βασικές γνώσεις ΚΑΙ από αρχιτεκτονική, τουλάχιστον μέχρι το σημείο να παράγουν ή έστω να αναπαράγουν τα σπίτια του κόσμου, ώστε όπως είπε και ο ΒΑΣ να λύνεται το στεγαστικό λειτουργικά και με ασφάλεια, έστω στο χώρο της υπαίθρου. Το ποιές είναι αυτές οι βασικές γνώσεις είναι άλλη συζήτηση. Όποιες πάντως είναι, οφείλουν οι σχολές να τις προσφέρουν, αλλιώς ας αλλάξουν τίτλο (rural engineers δηλώνουν οι σχολές ότι βγάζουν) και να λένε μόνο τοπογράφοι και μάλιστα χωρίς το μηχανικοί (και να διώξουν και το μισό προσωπικό τους). Το ίδιο και δικές μας, οι σχολές των ΠΜ. Στην τελική μελετούν έργα και μελέτες πολεοδομίας; συγκοινωνιών κλπ αλλά όχι αρχιτεκτονικές; που είναι η δομική μονάδα των προηγούμενων έργων του χώρου;1 point
-
Η αλλαγή διαρρυθμίσεων είτε γίνει στο ισόγειο διωρόφου είτε στο ισόγειο τριωρόφου, τι διαφορά έχει; Ο νόμος δίνει την δυνατότητα υπογραφής για ανέγερση κτιρίου ύψους 2 ορόφων (σωστά ή όχι είναι άλλο ζήτημα) και κάνει λόγο για απλές αρχιτεκτονικές εργασίες χωρίς να διευκρινίζει ποιες είναι αυτές. Προφανώς οι διαρρυθμίσεις και η (μικρής έκτασης) επέκταση του ισογείου είναι πιο απλές εργασίες από την ανέγερση διωρόφου.1 point
-
Συνάδελφε, με τον όρο "αρχιτεκτονικά" ή "αρχιτεκτονική μελέτη" ενός κτιρίου εννοούμε τη μελέτη για την ανέγερσή του και όχι την αλλαγή διαρρυθμίσεων ή την επέκταση ισογείου. Αυτά μπορεί να τα υπογράψει και ας είναι το κτίριο τριώροφο. Οπότε στην περίπτωση αυτή δεν υπάρχει κάτι το μεμπτό.1 point
-
Σήμερα 24 Ιανουαρίου 2020, συνάδελφος μας μηχανικός που εκπροσωπεί υποψήφιο αγοραστή διαμερίσματος πελάτισσας μου, ζήτησε από την πελάτισσα μου να του προσκομίσει την ... ταυτότητα του διαμερίσματος της προκειμένου να την εξετάσει... Παραίτηση, που δηλώνουμε παρακαλώ ?1 point
-
μεταξυ τους...οχι μονον περιμετρικα του "ολου" οικοπεδου1 point
-
Το έχουμε συζητήσει και σε άλλο θέμα. Όταν η σφραγίδα σου γράφει Πολιτικός Μηχανικός, κανείς δεν ψάχνει τι κρύβεται από πίσω. Ρίξε μια ματιά στα μητρώα του ΤΕΕ και θα δεις πολλές άλλες τέτοιου είδους "ειδικότητες", όλες στην βασική ειδικότητα λένε Πολιτικός Μηχανικός. Η λύση για μένα είναι μία. Ριζική αναδιάρθρωση από μηδενική βάση και κάθε κατεργάρης στον πάγκο του. Εξετάσεις για όλους και για όλα (όχι αυτό το πράμα που κάνει το ΤΕΕ) και απονομή δικαιωμάτων σε βαθμίδες. Ειδικά για τους πολιτικούς μηχανικούς δικαιώματα σε συγκεκριμένα αντικείμενα και όχι γενικά και αόριστα περί παντός του επιστητού. Και όποιος αρχιτέκτονας ή όποιος άλλος μπορεί να αποδείξει ότι το κατέχει το άθλημα μπράβο του και να πάρει ότι δικαιούται.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-