Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      26.346


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      19.075


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      9.159


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 26/05/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. Με την ΠΟΛ 1149/94 ισχυε ως εξης: 20. Η παλαιότητα αρχίζει να υπολογίζεται μετά τη συμπλήρωση δύο ετών από την ημερομηνία έκδοσης της οικοδομικής άδειας ή την τελευταία αναθεώρησή της (π.χ. αν εκδόθηκε στις 30.9.1978 η παλαιότητα αρχίζει να υπολογίζεται από 30.9.1980). Αν δεν υπάρχει οικοδομική άδεια η παλαιότητα υπολογίζεται από την χρονολογία κατασκευής, που αποδεικνύεται με οποιοδήποτε νόμιμο τρόπο (π.χ. προσκόμιση προγενέστερου τίτλου κτήσης, νομιμοποίηση αυθαιρέτου, έναρξη ηλεκτροδότησης). Αδειες αλλαγής μόνο της χρήσης του κτιρίου ή άδειες ανακαίνισης που δεν θίγουν τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, δεν λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της παλαιότητας. Ειδικά σε διατηρητέα ακίνητα που έχουν ανακαινισθεί ριζικά, έστω και αν δε θίγεται ο φέρων οργανισμός του κτιρίου, η παλαιότητα υπολογίζεται δύο χρόνια μετά την ημερομηνία έκδοσης της άδειας ανακαίνισης. Χρονικό διάστημα μικρότερο του εξαμήνου δε λαμβάνεται υπόψη, ενώ μεγαλύτερο λογίζεται ως έτος. Για να εφαρμοσθεί ο συντελεστής παλαιότητας πρέπει το κτίσμα να είναι πλήρως αποπερατωμένο. Αν έχει εκδοθεί άδεια κατεδάφισης η οποία θα πρέπει και να προσκομίζεται, δεν λαμβάνεται υπόψη η αξία του κτίσματος, εάν η κατεδάφισή του γίνει εντός έτους από το χρόνο έκδοσης της άδειας. Αν δεν κατεδαφιστεί μέσα στην προθεσμία αυτή, υποβάλλεται συμπληρωματική δήλωση, εντός μηνός από τη λήξη της, άλλως η αρχική δήλωση του φορολογουμένου προς την αρμόδια ΔΟΥ θεωρείται ανειλικρινής. Σε περίπτωση που δεν έχει εκδοθεί άδεια κατεδάφισης υπάρχει άμως πρωτόκολλο κατεδάφισης, αυτό θα πρέπει επίσης να προσκομίζεται οπότε το κτίσμα δεν λαμβάνεται υπόψη κατά το υπολογισμό της αξίας του όλου ακινήτου. Αν το κτίσμα δεν κατεδαφιστεί εντός μηνός από την υποβολή της δήλωσης, ο φορολογούμενος υποχρεούται να υποβάλει συμπληρωματική δήλωση. Αν το κτίσμα δεν έχει στέγη (ασκεπές), τούτο δε λαμβάνεται υπόψη κατά τον υπολογισμό της αξίας του όλου ακινήτου. Σε περίπτωση επέκτασης υπάρχοντος κτίσματος η παλαιότητα υπολογίζεται χωριστά για κάθε τμήμα, ανάλογα με το χρόνο κατασκευής του, που αποδεικνύεται κατά τα ανωτέρω. "Εάν κτίσματα παλαιά και ημικατεστραμμένα ή ακόμη και διατηρητέα στερούνται στέγης, η αξία τους λογίζεται μηδενική, κατά την έκταση και τον όροφο που είναι χωρίς στέγη, εφόσον η αφαίρεση της στέγης οφείλεται σε καταστροφή και δεν περιλαμβάνεται στα πλαίσια εργασιών επισκευής". Με την ΠΟΛ 1310/96 ισχυε για τα κτιρια κατηγοριας Κ ως εξης Για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας ενός κτίσματος εφαρμόζεται συντελεστής, ανάλογα με την παλαιότητά του. Για να εφαρμοστεί ο συντελεστής παλαιότητας πρέπει το κτίριο να είναι πλήρως αποπερατωμένο. Περίπτωση εφαρμογής ταυτόχρονα των συντελεστών αποπεράτωσης και παραλαιότητας αποκλείεται, εκτός της περίπτωσης της προηγούμενης παραγράφου, κατά την οποία έχουμε κτίσμα ημιτελές αλλά ηλεκτροδοτημένο και άρα θεωρούμενο στο στάδιο αποπεράτωσης των δαπέδων. Η παλαιότητα αρχίζει να υπολογίζεται μετά τη συμπλήρωση δύο ετών από την ημερομηνία έκδοσης της οικοδομικής άδειας ή την τελευταία αναθεώρησή της (π.χ. αν εκδόθηκε στις 30.9.1978, η παλαιότητα αρχίζει να υπολογίζεται από 30.9.1980) και εκφράζεται σε ακέραιο αριθμό ετών, με την παραδοχή ότι χρονικό διάστημα μικρότερο του εξαμήνου δεν λαμβάνεται υπόψη, ενώ μεγαλύτερο λογίζεται ως έτος. Αν δεν υπάρχει οικοδομική άδεια, η παλαιότητα υπολογίζεται από τη χρονολόγια κατασκευής, που αποδεικνύεται με οποιοδήποτε δημόσιο έγγραφο (π.χ. προγενέστερος τίτλος κτήσης, νομιμοποίηση αυθαιρέτου, έναρξη ηλεκτροδότησης, μισθωτήριο συμβόλαιο). Αδεια αλλαγής μόνο της χρήσης του κτιρίου ή άδειες μη ουσιώδους ανακαίνισης δεν λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της παλαιότητας. Αντίθετα άδεια ριζικής ανακαίνισης, ιδιαίτερα στα διατηρητέα κτίρια, λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό της παλαιότητας, με αφετηρία δύο χρόνια μετά την ημερομηνία έκδοσης της άδειας ανακαίνισης. Σε περίπτωση επέκτασης υπάρχοντος κτίσματος η παλαιότητα υπολογίζεται χωριστά για κάθε τμήμα ανάλογα με τον χρόνο κατασκευής του, που αποδεικνύεται κατά τα ανωτέρω. Σημερα τροποποιειται ως εξης [εδω, με αναλυση των διαταξεων] https://enotariat.gr/?p=9771
    3 points
  2. Συνεπικουρικά να πω ότι τα προιόντα κρυσταλλικής δράσης δεν άρουν το αίτιο που προκαλεί την υγρασία. Δημιουργούν κρυστάλλους, γεφυρώνουν ρωγμές (μέχρι ενός ορίου) του πορώδους και στεγνώνουν το δομικό στοιχείο. Μετά θέλει και λύση ανάλογα με το τί είναι το αίτιο που προκαλεί την υγρασία: λιμνάζοντα εξωτερικά νερά, μόνιμος υδροφόρος κλπ. Επομένως ορθά, κατ' εμέ δεν γίνεται παρέμβαση από μέσα. Κάντε και μετρήσεις στο σκυρόδεμα πάντως να δείτε αν έχετε ενανθράκωση, χλωριόντα, χημική προσβολή. Το κάνουν που το κάνουν, γιατί να μην το κάνουν σωστά?
    2 points
  3. Αν το ακίνητο δεν έχει αυθαιρεσίες, εκδίδεις την αντίστοιχη βεβαίωση από το σύστημα αυθαιρέτων, με ημ/νία αυτοψίας την 30/1/21 και αν το συμβόλαιο γίνει μέχρι τις 30/6/21 τότε απαλάσσεσαι από την έκδοση ΗΤΚ. Για μετά τις 30/6/21 αναμένουνε να δούμε τι θα γίνει, λογικά θα δωθεί εκ νέου παράταση. Για τα κοινόχρηστα ποιός ο λόγος να ασχοληθείς, εσύ ασχολείσαι μόνο με την οριζόντια για την οποία έκανες αυτοψία και θα εκδώσεις βεβαίωση.
    2 points
  4. να βαλεις τον επικαρπωτη, που τον εχεις εδω και σου υπογραφει, κι αν δεν εχει σχετικο κελι, βαζεις στις σημειωσεις "επικαρπωτης κατα 100%"]
    2 points
  5. @Γεωργιος Καναρας Στην προηγούμενη δημοσίευση αναφέρεις ότι δεν υπάρχουν τίτλοι. Άρα, πως θα πας να τακτοποιήσεις αυθαιρεσίες σε ακίνητο που δεν έχεις συμβόλαιο για να έχεις ιδιοκτήτη; Τις πιθανές λύσεις τις αναφέρουμε παραπάνω. Τα βήματα είναι: α) Ξεκαθαρίζει το ιδιοκτησιακό (είτε δικαστικά, είτε με αποδοχή της υφιστάμενης κατάστασης υλοποίησης ορίων) και β) κάνεις τακτοποίηση και εκδίδεις βεβαίωση νομιμότητας που θα αφορά το ακίνητο όπως οριστεί στο (α)
    1 point
  6. δξ ο 4759 μαζι με την κατ. 5 και οσα αλλα δημιουργουν δυσλειτουργίες [δλδ. ολοκληρος ο νομος...] ειναι υπο ανασκευή/ανακατασκευή/επισκευή.... και όπως ειπε ο υπουργός https://ecopress.gr/ypen-gia-afthaireta-katigorias-5-lyseis-kentima-enopsei-tou-neou-exoikonomo-aftonomo/ -«Οι νομοθετικές λύσεις για τα αυθαίρετα της κατηγορίας 5 εμπεριέχονται στο πλέγμα των αποφάσεων, που θα προωθήσουμε το επόμενο διάστημα. Θέλει αρκετή δουλειά. Κέντημα θα έλεγα, γιατί υπάρχουν περιπτώσεις, που δεν πρέπει να αδικήσουμε αλλά δεν πρέπει να επιβραβεύσουμε και κάποιους άλλους», δήλωσε ο Κώστας Σκρέκας. Για τα αυθαίρετα της κατηγορίας 5, δηλαδή όσα στερούνται εντελώς οικοδομικής άδειας, ή έχουν υπερβάσεις άνω του 40% στην κάλυψη και τη δόμηση και άνω του 20% καθ΄ ύψος, το υπουργείο Περιβάλλοντος διαπιστώνοντας ότι μεγάλος αριθμός ακινήτων αυτής της κατηγορίας δεν δηλώθηκαν μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2020, που έληξε η σχετική προθεσμία, όπως επίσης ότι υπάρχουν προβλήματα στην κτηματαγορά και στη διαχείριση των ακινήτων σχεδιάζει να δώσει νέα ευκαιρία νομιμοποίησής τους έως το 2025. Ανοιχτό παραμένει για το ΥΠΕΝ επίσης το θέμα της οριστικής τακτοποίησης των χιλιάδων αυθαιρέτων της κατηγορίας 5, τα οποία δηλώθηκαν και εξασφαλίζουν εξαίρεση από την κατεδάφιση για 35 χρόνια, ωστόσο παραμένει σε εκκρεμότητα η οριστική νομιμοποίηση τους και η εν γένει πολεοδομική αντιμετώπιση τους. πιο ευκολο θα ηταν να τον ακυρωνε...ολοκληρο...
    1 point
  7. το ειδες: -εν ταχει... -απο κινητο.... -την ωρα που οδηγουσες... -και δεν φορουσες μασκα... ε...πιά...😄
    1 point
  8. Δηλαδή θες να σου δώσουμε κάτι έτοιμο και μάλιστα να εξηγήσουμε τις αποφάσεις μας? δεν μας είπες για το τι πρόκειται? net metering, 500 kW? Μήπως θες και την μελέτη του υποσταθμού?
    1 point
  9. Το προβλημα εστιαζεται στο οτι δεν εχει προβλεφθει ωστε με την επιλογη "αδομητου" οικοπεδου το συστημα να εκτυπωνει βεβαιωση καταχωρησης οικοπεδου αντι να ζητα στοιχεια που αφορουν σε κτιριο. Και βεβαια υπαρχει και η περιπτωση αγροτικων αποθηκων τις οποιες ο νομος εξαιρει απο την υποχρεωση ΠΕΑ, αλλα στην πλατφορμα ηλεκτρονικης ταυτοτητας αν δεν εισαχθουν τα στοιχεια του ΠΕΑ δεν μπορει να υποβληθει η καταχωρηση, Και ετσι για την ιστορια, το "ρι" στο καταχωρησεις δεν γραφεται με ι αλλα με η. Γενικη μου παρατηρηση ειναι οτι οι δημιουργοι των ηλεκτρονικων συστηματων του ΤΕΕ δεν κανουν τον κοπο να διαβασουν την νομοθεσια, ωστε οι απαιτησεις των ηλεκτρονικωμ συστηματων να ειναι συννομες. Παραδειγματικα αναφερω την απαιτηση υποβολης ΑΠΥ στην διαδικασια εκδοσης προεγκρισης, κατι που δεν υπαρχει στις απιτησεις του νομου για υποβολη δικαιολογητικων. Δεν θα αναφερω και αλλα παραδειγματα γιατι ειναι αρκετα. Αποψη μου ειναια πως καλο θα ηταν να επανεξεταστουν στο συνολο τους. Πρόσθεσε τονισμό στο κείμενο της δημοσίευσής σου. Επίλεξε "επεξεργασία" (3 τελείες άνω δεξιά) και διόρθωσέ το. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos33
    1 point
  10. Οι ιμάντες τελικά κάνουν τη δουλειά... Δεν σκορπίζεται τίποτα ....
    1 point
  11. στ) Σε περίπτωση που κατά την εκπόνηση της μελέτης οι υπολογιζόμενες εισφορές σε γη κατά τα ανωτέρω εντός της πολεοδομικής ενότητας, συμπεριλαμβανομένων και των υφιστάμενων κοινόχρηστων χώρων, δεν καλύπτουν την ελάχιστη έκταση κοινοχρήστων και κοινωφελών χώρων κατά τα πολεοδομικά σταθερότυπα ή τις προβλέψεις των ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, ΕΧΣ ή ΤΧΣ, τα ποσοστά των περιπτ.α, περιπτ.β, περιπτ.γ και περιπτ.δ υποχρεωτικά αυξάνονται αναλογικά και κατά ίσο αριθμό ποσοστιαίων μονάδων με σκοπό να συμπληρωθεί η απαιτούμενη εισφορά σε γη και χωρίς να απαιτείται επιπρόσθετη απόφαση έγκρισης της προσαύξησης αυτής. Σε κάθε περίπτωση τα ποσοστά των περιπτ.α και περιπτ.β δεν υπερβαίνουν το 30%, το ποσοστό της περιπτ.γ δεν υπερβαίνει το 40% και το ποσοστό της περιπτ.δ΄ δεν υπερβαίνει το 50%. Σε κάθε περίπτωση απαγορεύεται η μείωση των απαραίτητων κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων και οι προκύπτοντες κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι πρέπει να καλύπτουν την ελάχιστη έκταση κατά τα πολεοδομικά σταθερότυπα ή τις προβλέψεις των ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, ΕΧΣ ή ΤΧΣ. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται μετά από πρόταση του αρμόδιου Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής δύναται να τροποποιείται ο καταμερισμός των ποσοστών εισφοράς σε γη των περιπτ.α έως περιπτ.ε.
    1 point
  12. Η ημερομηνία πληρωμής είναι άσχετη με την απαίτηση ΚΕ.Σ.Α , οταν εμπίπτεις στις διατάξεις του άρθρου , περνάς επιτροπή υποχρεωτικά.
    1 point
  13. @jogr11 Καλησπέρα,θα κάνεις υπαγωγή στον Ν.4495 του ακινήτου (οικόπεδο με τα επ αυτού κτίσματα).Με δεδομένο ότι υπάρχει μόνο ένα αυθαίρετο κτίσμα προς κατεδάφιση,θα εισάγεις ένα ΦΚ με Τύπο--->Προς έκδοση άδειας κατεδάφισης.Θα πληρωθεί το παράβολο και θα εκδώσεις την Έγκριση Εκτέλεσης Εργασιών (Κατεδάφισης).(Κρατάς την Δήλωση σε Υπαγωγή υποχρεωτικά μέχρι να εκδοθεί η πράξη και να αναρτηθεί).Αφού εκδοθεί η Έγκριση Εκτέλεσης την ανεβάζεις στο σύστημα (απαιτείται για να μπορεί να προχωρήσει σε Οριστική).Κατεδαφίζεις,καλείς ΕΔ,βγαίνει Πόρισμα,τέλος. Υ.γ.η περίπτωση σου είναι η παρ.4γ του άρθρου 29 (δηλαδή υπαγωγή στις διατάξεις του άρθρου 106) Αυτό που εξ αρχής ρώτησες,δηλαδή τι είναι τα Δικαιολογητικά Δικαιώματος Υπαγωγής στο άρθρο 29,παρ.4,είναι η ίδια η Υπαγωγή στις διατάξεις του άρθρου 106.,δηλαδή η Δήλωση του αυθαιρέτου προς κατεδάφιση. edit-Συμπληρώνω και την παρ.η) του άρθρου 9 του ΦΕΚ2090Β/20-5-21: η) δικαιολογητικά που τεκμηριώνουν το δικαίωμα έκδοσης έγκρισης εκτέλεσης εργασιών ανάλογα με την περίπτωση (έκθεση Υπηρεσίας, δηλώσεις υπαγωγής κ.ά.) καθώς οι τυχόν όροι που ορίζονται από το Τμήμα Ελέγχου Δόμησης - Τοπικού Παρατηρητηρίου,
    1 point
  14. Δεν βλέπω κάποια άλλη λύση πέραν του να κάνεις μια βεβαίωση για εργασία (επισκευή όψεων χωρίς χρήση ικριωμάτων) του άρθρου 30 (εφόσον δεν απαιτούνται εγκρίσεις από φορείς ή συλλογικά όργανα) διότι οι εκσκαφές δεν θα αφορούν τη δόμηση ούτε την διαμόρφωση οικοπέδου, αλλά θα είναι μεταβατική εργασία για να γίνει η κύρια εργασία που είναι η υγρομόνωση. Αν πας να εντάξεις τις εκσκαφές σε κανονική οικοδομική άδεια μπλέχει το πράγμα, τόσο λόγω υλοποίησής τους σε άλλο ακίνητο από αυτό που αφορά το έργο, όσο και λόγω του ότι θα πρέπει το υφιστάμενο στο οποίο θα γίνει η υγρομόνωση να είναι νόμιμο κτίριο ή να έχει τακτοποιηθεί Αντιλαμβάνομαι ότι έχουμε αυθαίρετη αλλαγή χρήσης από Β.Χ σε κύρια η οποία χρήζει τακτοποίησης.
    1 point
  15. ok πάντως υπάρχουν ένα σωρό απορίες/κένα αναφορικά με την ΗΤΚ, αν επιμένει όμως ας βγει με ότι αυτό συνεπάγεται στην παρούσα φάση. Από το ΥΠΕΝ είχαν πει ότι θα βγάζανε και καλά διευκρινιστική για την ΗΤΚ τον Φεβρουάριο, αλλά...
    1 point
  16. Είσαι ωραίος @LeftLane Ναι στο Notify σίγουρα δεν έχει για συνεργεία. Άρα πάμε με ΒΙΚ51-ΕΞΝ
    1 point
  17. προς το παρόν δεν εφαρμόζεται η Γνωστοποιηση γιατι περιμένουν διευκρινηστικες απο το Υπουργειο. Τσεκαρα επίσης την πλατφορμα NOTIFY BUSINESS και δεν εχει ακομη δραστηριοτητες εξυπηρέτησης οχημάτων
    1 point
  18. Στη θεωρία όλα γίνονται.... Πρακτικά είναι ...πανάκριβο (είναι πιό φτηνό να το πουλήσεις και να πάρεις αυτόματο) και με πολύ μεγάλη πιθανότητα διαφόρων προβλημάτων (ανάλογα το μάστορα που θα πέσεις...) Ειδικά με τα τελευταίας τεχνολογίας αυτοκίνητα, που έχουν άπειρους αισθητήρες για σχεδόν τα πάντα... ούτε να το σκέφτεσαι!
    1 point
  19. Γιατί δεν το πας με εργασία του άρθρου 30; γ) εξωτερικοί χρωματισμοί ή αντικατάσταση κιγκλιδωμάτων ή επισκευή επιχρισμάτων ή επισκευή όψεων χωρίς χρήση ικριωμάτων, Η εξωτερική επάλειψη όμως σημαίνει περιμετρικές εκσκαφές μέχρι τα πέδιλα. Μήπως θα ήταν προτιμότερο ένα ανθεκτικό στις αρνητικές πιέσεις στεγανοποιητικό (πχ πενετρονκλπ) να καλύψει το εσωτερικό των τοιχίων;
    1 point
  20. εγω ξερω οτι Α.Α : Άλλης μορφής – κάλυψης στις αεροφωτογραφίες παλαιότερης λήψης / Άλλης μορφής- κάλυψης στις αεροφωτογραφίες πρόσφατης λήψης. Για τις εκτάσεις με τον παραπάνω χαρακτηρισμό δεν απαιτείται η υποβολή αντίρρησης κατά των δασικών χαρτών . σε αυτο https://gis.ktimanet.gr/gis/forestsuspension αρκετες περιοχες- με διαγραμμιση - "εξαιρουνται της υποβολης αντιρησεων" υγ προσθετω και αυτο Μετά την αναμόρφωση και την εκ νέου ανάρτηση των δασικών χαρτών σε ορισμένες περιοχές (Χαλκιδική κλπ), η υπεύθυνη δήλωση του ν.1599/1986 του μηχανικού πάνω στο τοπογραφικό που προβλέπεται με το άρθρ.20 του ν.3889/2010 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το ν.4685/2020, πρέπει να έχει ημερομηνία μεταγενέστερη της ημερομηνίας της εκ νέου ανάρτησης του Δασικού Χάρτη. https://www.notarius.gr/uploads/egiklioi2021/Dieukriniseis_235.pdf Το γιατι, ενω μιλαει για το συνολο της Χαλκιδικης, ο χαρτης του Κτηματολογιου εχει "γραμμωσεις" σε ορισμενες περιοχες, δεν το ξερω https://www.notarius.gr/uploads/egiklioi2021/Anakoinwsi_SESSE_11-3-21.pdf
    1 point
  21. Θα πρέπει αρχικά να διερευνηθεί αν η νέα χρήση θα εμπίπτει στη χρήση γραφείων ,όπου με την σειρά της θα οδηγήσει σε μικτή χρήση και ενδεχομένως επέλθει έμμεση υπέρβαση του συντελεστή δόμησης λόγω της νέας προς εγκατάσταση χρήσης. Ένα δεύτερο είναι αν θα απαιτηθεί έγκριση εισόδου-εξόδου και βεβαίως αν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού, η ύπαρξη τυχόν εμποδίων, κάθετων δρόμων κλπ στη θέση του ακινήτου καλύπτουν τα κριτήρια υλοποίησής της.
    1 point
  22. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ Δηλώνω ότι, αναφορικώς με την υπ’ αρίθμ. 123456789 ΔΗΛΩΣΗ Ν.4495/2017, που έχει ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΚΩΔΙΚΟ 69438GGGG32E20451, όλα τα δικαιολογητικά στοιχεία, μελέτες, έγγραφα, σχέδια κ.λπ. αυτής, έχουν υποβληθεί εντός της προβλεπόμενης από το Ν.4495/2017 προθεσμίας στο ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΔΗΛΩΣΕΩΝ & ΒΕΒΑΙΩΣΕΩΝ ΤΟΥ Ν.4495/2017 του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ). Το παρόν σχέδιο είναι ταυτόσημο με αυτό, που έχει εισαχθεί σε ηλεκτρονική μορφή. O μηχανικός
    1 point
  23. Αν εννοείς το Ν. 4759/20, σε αυτόν δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο. Βασική αλλαγή ήταν η μείωση του ΣΔ από 0,9 σε 0,60 για τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις σε εκτός σχεδίου περιοχές.
    1 point
  24. Εγώ απλά σου επιβεβαιώνω ότι στον κατάλογο των στάσιμων οικισμών του ΦΕΚ 292Δ/83,συμπεριλαμβάνεται στο Κιλκίς -και με αύξοντα αριθμό 52 -ο Λιμνότοπος. Στο ΦΕΚ του καθορισμού ορίου επίσης αναφέρεται ακόμη ως στάσιμος.Τι συνέβη μεταγενέστερα δεν το γνωρίζω.Πώς τεκμηριώνεται ότι δεν είναι πλέον στάσιμος?(Εννοώ βάσει ποιας διάταξης?)
    1 point
  25. @Dudu1993 Καλησπέρα -1.ο Λιμνότοπος Κιλκίς συμπεριλαμβάνεται στους στάσιμους οικισμούς του ΦΕΚ 292Δ/83 (Καθορισμός στάσιμων οικισμών). 2.Το ΦΕΚ 207Δ/87 που σου έδωσε η υδομ περιέχει την Απόφαση καθορισμού ορίου (και όρων δόμησης) του οικισμού Λιμνοχωρίου.😊
    1 point
  26. Καλημέρα σε όλους Δεν θα το χρησιμοποιούσα εύκολα.. -Η λιθόκτιστη αυτή αγροτική αποθήκη των 15 τ.μ. περνάει από Τοπική Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης ,ο εκάστοτε υπάλληλος ή προϊστάμενος θα ερμήνευε διαφορετικά την μέγιστη επιφάνεια των 15 τ.μ. (εκτός αν έχει λάβει κάποια διευκρινιστική εγκύκλιο επί του θέματος,πράγμα που εξ όσων γνωρίζω δεν υπάρχει) Παράδειγμα: με μια κάτοψη ωφέλιμης επιφάνειας 3Χ5=15 τ.μ. και περιμετρικά μια τοιχοποιία 40cm ,θα φτάναμε σε μία συνολική κάτοψη μετά τοιχοποιίας περί τα 22 τ.μ. ,θα επικρατούσε σύγχυση κλπ κλπ,διότι θα σου έλεγαν απλά μας έφερες μια λιθόκτιστη των 22 τ.μ. κλπκλπ.,πήγαινε να την αλλάξεις... Το καλύτερο που έχει να κάνει κανείς,είναι : A.Να ενημερώσει τον πελάτη του ότι η αποθήκη είναι συνολικά 15 τ.μ. δηλαδή μετά τοιχοποιίας ή Β.Εφόσον θέλει να το λύσει , να στείλει ερώτημα στο Υπουργείο ,ακόμη και τώρα ("τα πάντα ρει" στην Ελλάδα...) και εφόσον υπάρξει διευκρινιστική εγκύκλιος του Υπουργείου να λυθεί το θέμα δια παντός...
    1 point
  27. Ε ναι,εάν το συρματόπλεγμα είναι στα 2,5 μ. από το κτίριο και πάνω στο όριο οικοπέδου (το ίδιο πράγμα λέμε) δεν έχεις παραβίαση πλαγίων αποστάσεων για το κτίριο...Όμως,μην ασχολείσαι άλλο με το στηθαίο,για να του χρεώσεις παραβίαση Δ-σου ξαναλέω ότι το στηθαίο είναι περίφραξη.Δεν παραβιάζει Δ...
    1 point
  28. @pol_michanikos - Γιατί μπήκες σε όλη αυτήν την σκέψη?Άκουσε με,η αυθαίρετη περίφραξη δεν είναι χώρος.Είναι παράβαση αναλυτικού προϋπολογισμού,και ως τέτοια,δεν έχει σχέση με παραβιάσεις Δ.Είτε έχεις αυθαίρετη περίφραξη στο όριο οικοπέδου,είτε αυθαίρετη περίφραξη που εισέρχεται εντός του οικοπέδου (και όχι επί της περιμέτρου) θα την δηλώσεις στον αναλυτικό σου προϋπολογισμό και τίποτε άλλο.
    1 point
  29. Δεν είναι λάθος.Θα "κολλήσεις" την λοιπή στο ΦΚ με Κατ.2 που έτσι κι αλλιώς βγάζει το 250 κανονικά και αν η Κατ.3 δεν αφορά χώρους με τ.μ. της κατ.3 και συμψηφίζεται με αναλυτικό,θα την συμπεριλάβεις και αυτή στον αναλυτικό και δεν θα κάνεις έξτρα φύλλο με Κατ.3.😊
    1 point
  30. @pol_michanikos Γεια-πράγματι επειδή δηλώνεις ΝΑΙ στο πεδίο Οικ.Άδεια ζητάει ΤΔ άδειας και διάγραμμα κάλυψης.Όπως και Υπάρχουσα οικ.άδεια.Αντί των παραπάνω στα αντίστοιχα πεδία ανεβάζεις ενημερωτικό σημείωμα όπου εξηγείς ότι έβαλες ΝΑΙ λόγω του προ 55.Τοπογραφικό ,αν έχεις βέβαια νέο σε ΕΓΣΑ ,το ανεβάζεις στο αντίστοιχο πεδίο.😊
    1 point
  31. @KidPadel -Καλησπέρα!Άν η αλλαγή χρήσης του ισογείου σε κατοικία πραγματοποιήθηκε πριν τις 28-7-11,θα δηλωθεί στον Ν.4495.Το αν η αλλαγή χρήσης θα δηλωθεί ως λοιπή παράβαση ή υπέρβαση δόμησης ή και με συντελεστή αλλαγής χρήσης εξαρτάται από την περίπτωση στην οποία υπάγεται βάσει του άρθρου 100 παρ.7.
    1 point
  32. @debkaracv Γεια!Γίνεται κατευθείαν αναθεώρηση της ΕΕΜΚ με συμπλήρωση-αλλαγή κλπ. των στοιχείων που αναθεωρούνται (μελέτες,προυπολογισμός κλπ.).☺
    1 point
  33. Το θέμα είναι βάσει ποιων στοιχείων που έχεις στη διάθεσή σου τα οποία αποδεικνύουν ότι το ακίνητο ως είναι σήμερα με όποιες εργασίες έχουν γίνει σε αυτό είναι πράγματι προ 55. Στο ν. 4178 είχε δοθεί η δυνατότητα (βλ. εγκ. 4) με τεχνική έκθεση του μηχανικού της δήλωσης, να αποδεικνύεται η ύπαρξη του κτιρίου προ του έτους 1955 (ενδεικτικά αναφέρεται βάσει μορφολογικών χαρακτηριστικών του κτιρίου κλπ) και να υπάγονται οι μεταγενέστερες αυθαιρεσίες (χώροι, κατασκευές, επισκευές κλπ) μέσω δήλωσης υπαγωγής. Μεγάλη προσοχή λοιπόν σε τέτοιες βεβαιώσεις. Συνήθως υπάρχουν κάποια συμβόλαια μεταγενέστερα, τα οποία ο ιδιοκτήτης είχε δηλώσει ότι το κτίριο ήταν προ 55. Για να είσαι απολύτως σίγουρος κάνεις τα εξής: α) Μετά την αποτύπωση του κτιρίου, δίνεις τις επιφάνειες στο λογιστή του ιδιοκτήτη ώστε να διορθώσει το Ε9 σύμφωνα με τις νέες επιφάνειες, νέες χρήσεις και φυσικά με το σωστό έτος (προ 55). β) Υπάγεις κάποια ή κάποιες αυθαιρεσίες που συνήθως έχουν τέτοια ακίνητα. Ενδεικτικά και όχι δεσμευτικά, τέτοιες αυθαιρεσίες μπορεί να είναι αλλαγή στέγης (ψαλίδια, κεραμίδια ρωμαικα κλπ), κατασκευές από σκυρόδεμα (εδαφόπλακες, εξωτερικές σκάλες). Εξωτερικό λουτρό (συνήθως από τσιμεντόλιθους και μικρού πάχους πλάκα). Στέγαστρα (κεραμίδια ή λαμαρίνα). Αλλαγή κουφωμάτων. Μεταγενέστερα επιχρίσματα κλπ. Συνήθως στις πιο πολλές περιπτώσεις, μια λοιπή παράβαση είναι αρκετή. Επομένως, διασφαλίζεται η περιουσία του ιδιοκτήτη, αποκτώντας για πάντα τεχνικά έγγραφα μέσω της δήλωσης υπαγωγής και των σχεδίων που θα επισυναφθούν. Υ.Γ Για συστημικούς λόγους ώστε να "τρέξει" η δήλωση, όπου υπάρχει έτος οικοδομικής άδειας γράφεις "προ 55"
    1 point
  34. Αυτό που δε μπορώ να εντοπίσω νομοθετικά/πολεοδομικά είναι τι εννοείται ως πολιτιστικό κτίριο (και εν γένει πολιτιστικές δραστηριότητες). Ποιές είναι οι προδιαδραφές του και ποιές οι λειτουργίες του. Δηλαδή εγώ χτίζω ότι θέλω και το βαφτίζω πολιτιστικό κέντρο; Και στη συνέχεια εκεί λαμβάνουν χώρα δραστηριότητες που εγώ θεωρώ ότι προάγουν τον πολιτισμό; Υπάρχει τελικά κάποιο σχετικό νομοθετικό πλαίσιο ή είναι στη δικαιοδοσία εκάστοτε Δήμου να χαρακτηρίσει ένα κτίριο πολιτιστικό; Τέλος, υπάρχουν ιδιωτικά πολιτιστικά κέντρα; Μήπως είναι μόνο δημοτικά οπότε και γι αυτό το λόγο δεν υπάρχουν περαιτέρω πληροφορίες. Ενδεχομένως, να πρόκειται για ένα χώρο που ανήκει στο δήμο και στεγάζει οποιδήποτε πολιτιστική δραστηριότητα ... Όποιος γνωρίζει κάτι σχετικό θα με βοηθούσε πολύ! Ευχαριστώ
    1 point
  35. Βέβαια αυτό που καταλαβαίνω σε αυτό τον ορισμό είναι ότι δε βάζει περιορισμό σχήματος του ΗΧ.Δηλ. μπορεί να είναι και τρίγωνος, πολύγωνος, τοξωτός (?) , με μεταβλητό βάθος και άλλα, αρκεί να καλύπτεται η ανίσωση ε?
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.