Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. loser

    loser

    Core Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      453


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.311


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      18.961


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.532


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/07/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. Ακριβώς. Πλήθος ασαφειών και "γκρίζων" ζωνών σε μια διαδικασία που αφορά το κράτος και φορτώθηκε σε μας. Αν δεν ξεκαθαρίσουν τα πάντα, θεωρείται υπόθεση υψηλού ρίσκου να εκδώσει κάποιος ΗΤΚ, ούτε καν για το σπίτι του (μιας και βλέπω κάποιους να κάνουν πρόβα με το δικό τους ακίνητο για να "ξετρίψουν").
    3 points
  2. Πολλές γκρίζες ζώνες , δεν υπάρχει κανένας λόγος να πειραματιστούμε .
    2 points
  3. Νομίζω ναι !! Αρθρο 54 1α β) Ν 4759/20 . "Τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια" , ........... δεν λέει πια από όλα πχ Αρχιτεκτονικά στατικά Η/Μ .......άρα όλα , ότι βρεις στην πολεοδομία , αρχείο θέλει να κτίσει το κράτος και επειδή δεν μπορεί να βάλει να δουλέψει το μόνιμο προσωπικό της χώρας , βάζει τους ιδιώτες να το κάνουν , ..........ε να μην πιαστούμε και κοροΐδα
    2 points
  4. Θα το ελέγξεις ολόκληρο τα πάντα εσύ παίρνεις την ευθύνη πια και όχι ο μηχανικός της ένταξης στους αυθαιρετονόμους . Αν έχει εξαρ τοπο εσύ το ελέγχεις, εάν έχουν βάλει κατόψεις λάθος αναθεωρήσεις αδειών εσύ τις ελέγχεις , υπογραφείς και για την ορθότητα σε ότι ανεβάζεις και δηλώνεις στην πλατφόρμα πχ τετραγωνικά οικοπέδου ποσοστά συστάσεις μετατροπών οριζ ιδιοκτησιών κλπ . Από εσένα φεύγει καθαρό το ακίνητο , εάν αποδειχτεί αργότερα κάτι αναληθές ή ανακριβές από όλα αυτά ........... με τον δικηγόρο σου . όσο για τα σεμινάρια του ΤΕΕ καλά είναι και αφορούν μόνο τις τεχνικές οδηγίες που πρέπει να δώσουν ώστε να συμπληρωθεί η Η.Τ , τίποτα παραπάνω όμως.
    2 points
  5. Να κάνεις υπαγωγή στο Ν.4495 ως εξολοκλήρου αυθαίρετης ΟΙ, τηρώντας το χρόνο κατασκευής αυτής, να φτιάξεις νέα σχέδια και να τα υποβάλλεις στο σύστημα, τα οποία θα καταστούν στη συνέχεια τα "εγκεκριμένα σχέδια" μέσω των οποίων θα μεταβιβαστεί κ.λπ. η ΟΙ.
    2 points
  6. 2 points
  7. Δεν έχω κάποιο έγγραφο. Στη τελευταία περίπτωση που είχα (πριν 15 χρόνια), η μετακίνηση έγινε με αίτηση συνοδευόμενη από την οικ. άδεια.
    1 point
  8. Άρθρο 11,παρ.6 ε. Η επιφάνεια έως 25 τ.μ. ανά επίπεδο (όροφο, πατάρι, σοφίτα) και ανά κλιμακοστάσιο σε κάθε αυτοτελή ανεξάρτητη ιδιοκτησία, συμπεριλαμβανομένων των πλατύσκαλων, των διαδρόμων και των χώρων αναμονής ατόμων με αναπηρία και εμποδιζόμενων ατόμων.
    1 point
  9. Καλησπέρα Παύλε όπως προανέφερα, η περίφραξη στο πρόσωπο του οικοπέδου είναι πιθανό (και λογικό, αφού κανείς δεν είναι τόσο λαρτζ, ώστε να χαρίζει στο Δήμο τμήμα του οικοπέδου του) να έγινε για λόγους εισόδου-εξόδου. Από τη στιγμή που ο Δήμος δεν διεκδικεί το συγκεκριμένο τμήμα (αυτό άλλωστε θα φαινόταν και στην π.ε.) είναι προφανές ότι ανήκει στον ιδιώτη. Συνεπώς, αν τίθεται θέμα συμβατότητας με το Κτημ/γιο, μπορεί να κάνει διόρθωση γ.σ. με υπογραφή του Δήμου (ως όμορου). Αν η π.ε. έχει μεταγραφεί, ακόμη καλύτερα. Αυτό το λέω με βεβαιότητα, καθόσον πρόσφατα μου έτυχε μια πολύ πιο "κραυγαλέα" περίπτωση με προφανές πρόδηλο (λάθος αποτύπωση από Κτημ/γιο)
    1 point
  10. Ο νόμος δεν λέει "αμιγή" λέει "αποκλειστική". Τέτοιες είναι ελάχιστες περιοχές (στο Ψυχικό, Εκάλη κλπ.) που το ορίζουν σαφώς στους όρους δόμησής τους. Αν οι κτηριακές μονάδες σου αποτελούν ενιαία κατασκευή, τότε μπορείς να την ονομάσεις κτήριο. Τα υπόλοιπα θα τα πεις με τα μέλη του ΣΑ.
    1 point
  11. Το θέμα είναι όμως να μην χρειαστεί να αποζημιώσεις ένα ακίνητο πολλών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ που δεν θα μπορεί να μεταπωληθεί , και να αποφύγεις δικαστικές διαμάχες που θα σε εξοντώσουν ηθικά και σωματικά . γιατί εκεί πάει το πράγμα στην μέση μπαίνουν τράπεζες και ξένοι κολοσσοί διαχειριστές δις ευρώ και ακινήτων .
    1 point
  12. Αυτό θα ήταν το αυτονόητο για κάθε επιστημονικό επιμελητήριο που σέβεται τον εαυτό του. Για παράδειγμα ο κλάδος των συμβολαιογράφων, όταν διαπιστώνει ασάφειες αρνείται την σύνταξη συμβολαίων και τα μέλη υπακούν. Δεν είναι μόνο η ηγεσία. Πρέπει και ατομικά να είμαστε αποφασισμένοι για θυσίες κάτι που προφανώς δεν θα γίνει από την συντριπτική πλειοψηφία, ακόμη και αν το ΤΕΕ προτείνει παύση εργασιών για την ΗΤΚ.
    1 point
  13. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα πέσεις όμως. Με τις good old βεβαιώσεις σωζόταν με τη μη απαίτηση τοπογραφικού όταν υπάρχει άδεια ή σύσταση (83/5 και 83/8). Εγώ πάντως ακόμα, όπως λέει ο Πάυλος, ούτε για το σπίτι μου δεν κάνω ΗΤΚ!! (αν και το είχα προσέξει το τοπογραφικό )
    1 point
  14. @CivRun Αφού δηλώσεις τα τετραγωνικά του οικοπέδου όπου είναι ενταγμένη η Ο.Ι βάζεις από κάτω την υπογραφή σου περί ορθότητας του υποβαλλόμενου στοιχείου , εσύ πως το βλέπεις ;;;;, ένας δικαστής πως θα το δει αναρωτήθηκες ;;; Ο δικηγόρος ενός μελλοντικού αγοραστή μιας πολυτελούς κατοικίας 600.000 ευρώ που θα βάλει τα χρήματα του μέσω ΠΧ ενός πλειστηριασμού ......( συνηθισμένο ) πως θα το ερμηνεύσει ;;; Δεν ξέρω όλα αυτά δεν είναι και τόσο αθώα ..... και δεν μου αρέσουν . κριμα που τα καταγίνουμε αμάσητα οι ευθύνες είναι τεράστιες .
    1 point
  15. Εάν το λέει ο νόμος ότι βεβαιώνεις βάσει άδειας ή συμβολαίου οκ τότε . Που το λέει όμως ;;; Να μου το δείξεις ;;
    1 point
  16. Είναι λάθος, αλλά δεν το λένε οι Ευρωκώδικες, ούτε το SAP. Κατέληξες σε αυτούς τους συνδυασμούς λόγω μίας σειράς ατυχών επιλογών στο SAP: Επέλεξες να χρησιμοποιήσεις την χωρική επαλληλία του ΕΑΚ. Έφτιαξες δύο response load cases, ένα για x-x και ένα για y-y. Ζήτησες από το SAP να φτιάξει τους συνδυασμούς φόρτισης. Εάν θέλεις να χρησιμοποιήσεις την επαλληλία του ΕΑΚ, θα πρέπει να φτιάξεις τους συνδυασμούς φόρτισης εσύ ο ίδιος. Εάν θέλεις το SAP να φτιάξει τους συνδυασμούς φόρτισης, θα φτιάξεις μόνο ένα response load case, που θα περιέχει και την χωρική επαλληλία ως SRSS ή CQC3 ή Absolute. Υ.Γ: Ο ΕΚ-8 χρησιμοποιεί χωρική επαλληλία SRSS.
    1 point
  17. και να συμπληρωσω τις παραπανω σκεψεις, οτι Υπαρχει ενας δρομος χαρακτηρισμενος, επίσημος...όπως προκυπτει απο το σχέδιο πόλης Επίσης ενα τμημα γης, διπλα απο τον δρομο, το οποιο, μονο και μονο, επειδη ειναι εκτος περιφραξης, θεωρηθηκε σαν ανήκον στον Δημο. Κατ' αρχας, αυτο το τμημα, δεν ειναι δρομος. Κακως πηρε ΚΑΕΚ "δρομου" Ακόμα και αν ανηκει στον Δημο επρεπε να ειναι ξεχωριστο κομματι [εκτος εάν το ΕΚ το θεωρησε σαν παρκιδα...τμημα του δρομου]....!!!! Αλλά, ολα αυτα επρεπε να φαινοναι στο σχεδιο πολης καθως και στα περιουσιακα στοιχεια του Δημου. Ο ιδιοκτητης, μπορει να μην προσεξε τις...καμπυλοτητες και τις...γωνιοτητες...αλλά, Αυτος απο παντα κατειχε το μερος, με βαση τα αρχικα συμβολαια. [κι ας παει μεχρι τον Δημο, να δουνε το ιδιοκτησιακο] καλημερα παυλε και τετρις
    1 point
  18. θα πας στον μηχανικο σου που θα σου βγαλει την βεβαιωση νομιμοτητας και θα τα πειτε ολα αυτα "απο κοντα" Ετσι θα εισαι σιγουρος για ολα. καλη συνεχεια
    1 point
  19. Υπαρχει ενας κοινοκτητος ακαλυπτος πλην δεν υπαρχει δυνατοτητα προσβασης σε αυτον Στην αδεια επισης δεν φαινονταν καμμια εισοδος προς τον ακαλυπτο. Τα ισογεια εχουν χτισθει με βαση νομιμη αδεια, χωρις να καταπατησουν καποιον διαδρομο προς τον ακαλυπτο, ο οποιος ετσι κι αλλοιως δεν προβλεπονταν αρα δεν υπηρχε. Η βεβαιωση του μηχανικου θα αφορα τις ΟΙ που θα μεταβιβασθουν. Συμφωνα με τα οσα λες δεν εχουν καμμια αυθαιρεσια.
    1 point
  20. "προσκυρωτεο" γιατι να ειναι; Ακομα και εάν εβαλαν τοτε την περιφραξη πιο μεσα, για λογους που δξ. και παλι δεν απεκτησε κυριοτητα ο Δημος...αφου δεν υπηρχε πραξη παραχωρησης σε κοινη χρηση... Η αδεια δεν αποτελει τιτλο.... Οπως και να το εδειξαν στην αδεια, η κυριοτητα δεν χαθηκε Πώς θα κανεις συμβολαιο προσκυρωσης, παρα "μη κυριου";;; Υπαρχει ΚΑΕΚ που το δειχνει σαν ιδιοκτησια Δημου; Αν ναι, τοτε, τυπικα, δεν εχεις προσωπο...
    1 point
  21. Πρέπει να μάθεις πότε κατασκευάστηκε η πολυκατοικία είτε με συμβόλαιο είτε απο Α/Φ , εάν είναι προ 83 τότε να την υπάγεις στον 4495 σαν εξ ολοκλήρου αυθαίρετη χωρίς στατική επάρκεια κλπ Μετά την 31/12/82 βοήθειά σου μάλλον συμφέρει ανασύσταση . Εκτός θέματος Από την πρώτη μέρα που ψηφίστηκε ο 4014 /11 ήταν κατανοητό σε τι περιπέτειες θα έβαζαν τους ιδιοκτήτες ακινήτων την πλειοψηφία δηλαδή των Ελλήνων πολιτών αναγκάζοντας τους να τακτοποιούν ανά Ο.Ι και όχι ολόκληρο το κτίριο με συναίνεση . Αλλά τα χρήματα ήταν πολλά χαλάλι και η ταλαιπωρία και η γραφειοκρατία . Αυτά βλέπει ο εμίρης ( γραφειοκρατία, κρατική αναλγησία, φόρους, ιδιοκτησιακό καθεστώς στον αγέρα χωρίς καμία απολύτως νομιμοποίηση) και μείναμε με τον κακομοίρη , αλλά ο κακομοίρης δεν έχει φράγκα .
    1 point
  22. Ειδες στο 39 του 4495; Άρθρο 39Προδιαγραφές σύνταξης τοπογραφικού διαγράμματος και διαγράμματος κάλυψης
    1 point
  23. Είναι υποχρεωτικό από τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ να συμπληρώσεις την ειδικότητα στο προφίλ σου. Ο συνάδελφος στο έγραψε και στο γράφω ξανά. Αν για κάποιο λόγο θέλεις να παραμείνει η ένδειξη "ιδιώτης" στο προφίλ σου, σε ενημερώνω ότι στη συνέχεια δεν θα μπορείς να ποστάρεις σε ενότητες μηχανικών παρά μόνο σε ενότητα ιδιωτών. Ενημέρωσέ μας τι θέλεις να κάνεις. Pavlos 33
    1 point
  24. OKT 2019 από συνομιλία μου, με ΤΕΕ Προφορικές οδηγίες ΤΕΕ για αναθεώρηση ήδη ηλεκτρονικά εκδοθείσας Ε.Ε.Δ.Μ.Κ ως προς: 1. των προς εκτέλεση εργασιών και 2. του χρόνου ισχύος της Βήμα 1ο : επιλέγουμε «εισαγωγή/αναζήτηση/κλπ» Βήμα 2ο : πατάμε το «+» στο δεξιό παράθυρο Βήμα 3ο : επιλέγουμε από το νέο δεξιό παράθυρο (.. σε συνέχεια ηλεκτρονικής) «αναθεώρηση Ε.Ε.Μ.Κ» Βήμα 4ο : α. κλικάρουμε ότι εργασίες θέλουμε να προσθέσουμε ή να τροποποιήσουμε και β. την «παράταση ισχύος της» Βήμα 5ο : εκδίδουμε την Ε.Ε.Δ.Μ.Κ Βήμα 6ο : εκτυπώνουμε ή κατεβάζουμε α. την αίτηση και β. το νέο στέλεχός της Βήμα 7ο : τα στέλνουμε στο [email protected] για να μας αλλάξουν οι ίδιοι την νέα ημερομηνία ισχύος της ……………………………………………… 27-4-20 ενημέρωση μου από συν/φο Inzaghi Είχα σήμερα τηλεφωνική επικοινωνία με το τμήμα ηλεκτρονικών αδειών του ΤΕΕ μετά από mail που τους έστειλα και μου είπαν τα εξής : Στις εργασίες της αναθεώρησης εισάγονται μόνο οι νέες, όχι και οι άλλες. Αντίστοιχα και τα αρχεία. Αν ο Μηχανικός που πραγματοποιεί την αναθεώρηση είναι άλλος, προστίθεται μαζί με τον αρχικό, ώστε αυτός να δώσει συγκατάθεση για την αναθεώρηση. Στην ΤΕ θα περιγραφούν και οι εργασίες που περιλαμβάνονται στην αρχική ΕΕΔΜΚ με σαφή αναφορά ότι δεν αφορούν την αναθεώρηση. Ο αναλυτικός προϋπολογισμός θα περιλαμβάνει το σύνολο των κατασκευών αρχικής και αναθεώρησης για τον έλεγχο των 25.000€
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.