Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      9.049


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      18.965


  4. KF

    KF

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.236


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/08/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Κατασκευαστικά μάλλον βολεύει να ξεκινάει ο αρμός (παρότι δεν απαιτείται όπως ορθά αναφέρθηκε) από τη στάθμη περιμετρικών τοιχίων, για να μην έχουμε μετά λύγισμα οπλισμού ("λαιμός") όταν από τη στάθμη ισογείου και άνω θα πρέπει οι κολώνες να βρίσκονται τουλάχιστον 5 εκ εσώτερα από την κατακόρυφο του υπογείου λόγω του αρμού.
    1 point
  2. Ο αντισεισμικος αρμος ξεκινα απο τη σταθμη εφαρμογης του σεισμου. Υπογεια -θεμελιωσεις κ.λ.π δεν απαιτουν ανατισεισμικο αρμο .
    1 point
  3. Με τον Μηχανικό σου μίλησες πρώτα πριν αρχίσεις να ρωτάς εδώ? κι αν ναι τι σου είπε? Πως περιμένεις να έχουμε γνώση και κρίση μάλιστα τι είναι σωστό ή λάθος αφού δεν έχουμε καν τα δεδομένα (πλήρη και όχι ότι νομιζεις και λες) για να κρίνουμε? Εκτός αν δεν σε πειράζει να έχεις απαντήσεις άρα μάρες κουκουνάρες .....
    1 point
  4. Καλημέρα, Άρθρο 100 παρ.5 5. Για τις παραβάσεις οι οποίες δεν εμπίπτουν στις κατηγορίες 1 έως και 12 του πίνακα του Παραρτήματος Α και δεν αντιστοιχίζονται σε επιφάνεια χώρου (τ.μ.), καθώς και για εγκαταστάσεις όπως ορίζονται στις παρ.19, 26 και 57 του άρθρου 2 του ν.4067/2012 (Α79) που δεν εμπίπτουν στις περιπτώσεις της κατηγορίας 3 του άρθρου 96 καταβάλλεται παράβολο διακοσίων πενήντα (250) ευρώ και το ειδικό πρόστιμο υπολογίζεται με προϋπολογισμό σύμφωνα με το Παράρτημα Β. Αν στο Παράρτημα Β δεν περιλαμβάνεται τιμή μονάδος της αυθαίρετης κατασκευής, λαμβάνεται η τιμή μονάδος τιμολογίων αγοράς. Προϋπολογισμός έως και δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ θεωρείται μία (1) παράβαση για την οποία καταβάλλεται πρόστιμο διακοσίων πενήντα (250) ευρώ. Ο αριθμός των παραβάσεων προκύπτει από το πηλίκο του συνολικού προϋπολογισμού δια του ποσού των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ, στρογγυλοποιούμενο προς τα άνω. Ο συνολικός αριθμός των παραβάσεων του ακινήτου σημειώνεται στο τετραγωνίδιο 13 του πίνακα του Παραρτήματος Α. Στον ανωτέρω τρόπο υπολογισμού του ενιαίου ειδικού προστίμου υπάγονται επίσης αυθαίρετοι ημιυπαίθριοι χώροι, στέγαστρα, κιόσκια, καθώς και αυθαίρετες αλλαγές χρήσεις από βοηθητική χρήση σε βοηθητική και από κύρια χρήση σε κύρια που έχουν πραγματοποιηθεί χωρίς την έκδοση σχετικής οικοδομικής άδειας, εντός νομίμου περιγράμματος κτιρίου και με την προϋπόθεση, ότι δεν επέρχεται υπέρβαση δόμησης, λόγω της αυθαίρετης αλλαγής χρήσης σύμφωνα με την παρ.7. Ειδικά σε αυτές τις περιπτώσεις, που δηλώνονται παραβάσεις αποκλειστικά αυτής της κατηγορίας, δεν υποβάλλονται τα δικαιολογητικά γγγ, δδδ, εεε της παραγράφου στ του άρθρου 99. Επομένως,ανεξαρτήτως των απαιτούμενων αρχείων που εμφανίζει το σύστημα ο Νόμος λέει ξεκάθαρα ότι δεν απαιτούνται το γγγ) της στ του 99,δηλαδή διάγραμμα κάλυψης,το δδδ της στ του 99,δηλαδή κάτοψη και το εεε της στ του 99,δηλαδή τομή. Εάν θέλεις να τα αναρτήσεις ,είναι δικαίωμα σου.Εάν δε θέλεις να τα αναρτήσεις και να ανεβάσεις ένα ενημερωτικό σημείωμα που να τεκμηριώνει ότι δεν απαιτούνται εκ του νόμου,δεν έχεις κανένα πρόβλημα.
    1 point
  5. αν δεν τρολλάρεις, μάλλον χρειάζεσαι ψυχανάλυση
    1 point
  6. Καλησπέρα,νομίζω πως πρέπει να πας με το 117 παρ.10.(ΥΠΠΟ-ΚΕΣΑ).
    1 point
  7. https://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Psifisthenta-Nomoschedia?law_id=1fe3de4f-53b9-4dc5-801a-ad630175a66e Σ/Ν μετά την ψήφιση των άρθρων - η παραταση δοθηκε "απο την ληξη της".... το συμπληρωσε εκ των υστερων καποιος εξυπνακιας με στυλο... [για ναχει να ισχυριζεται οτι δεν χαθηκαν 22 ημερες απο την προθεσμια] - το 51 του 4178 και παλι τροποποιηθηκε... - τα υπολοιπα απο το αρθρο 118 επ. εδιτ με τοσες αλλαγες στον ΝΟΚ γιατι δεν εγραφαν εναν εξ αρχης και να τον ονομαzαν New NOK....
    1 point
  8. @alexakossΌχι δεν συμφωνώ.Εσύ κάνεις ρύθμιση αυθαίρετης περίφραξης.Δεν εξετάζεις ποιος θα ήταν ο τύπος και το ύψος της νόμιμης περίφραξης άδειας.Ρυθμίζεις με αναλυτικό.Η κατασκευή δεν αντιστοιχεί σε κλειστό χώρο.Μαντρότοιχος είναι.
    1 point
  9. @Alejandro_92 -Είναι λάθος προσέγγιση για πολλούς λόγους.Το σωστό,εφόσον πρόκειται για ισόγεια αυτοτελή αποθήκη (βοηθητική κατοικίας) και <50 τ.μ. είναι να δηλωθεί όλη η επιφάνεια με ΥΔ με μειωτικό συντ. 0,50.☺
    1 point
  10. Καλησπέρα-Στον Ν.4178 δεν υπήρχε υποχρέωση έγκρισης από επιτροπή για μεταβολή του προστίμου πάνω από 20%. Αυτή η υποχρέωση μπήκε στο σύστημα με τον Ν.4495 και για τον Ν.4495.Οπότε,δεν νομίζω ότι έχεις κάνεις κάποιο λάθος...
    1 point
  11. Καλησπέρα συνάδελφε!Αν όλα τα αυθαίρετα που περιγράφεις επί του οικοπέδου έγιναν προ 75 και οι αποθήκες δεν έχουν εγκατεστημένη κάποια άλλη χρήση αλλά αποτελούν βοηθητικούς χώρους που εξυπηρετούν την κατοικία,τότε όλα υπάγονται στην Κατηγορία 1, γιατί η επικρατούσα χρήση είναι κατοικία.Εάν διαπίστωσες άλλη εγκατεστημένη χρήση στο ακίνητο πέραν της κατοικίας π.χ. επαγγελματική χρήση,μεταποίηση κλπ σε επιφάνεια μεγαλύτερη από αυτή της κατοικίας ,τότε χάνεται η επικρατούσα χρήση κατοικία της κατ.1 και μεταπηδάς για αυτά τα κτίρια στην κατ.2.Η κατοικία προ 75 δεν χάνει το πλεονέκτημα και υπάγεται στην κατ.1,μόνη της.Το αυτοτελές ανεξάρτητο κτίριο που είναι όλο κατοικία προ 75 είναι κατ.1.😀
    1 point
  12. Καλησπέρα Μάρθα!Ναι,καταλαβαίνω...αλλά προσωπικά δυσκολεύομαι να σου απαντήσω όσον αφορά την Υ.Κ. γιατί δεν γνωρίζω τι εξέχει του νομίμου περιγράμματος Ο.Α. Ανέφερες στην αρχική περιγραφή υπόγειο που επεκτείνεται της Ο.Α. και πέραν αυτού υπόσκαφο.Αν μπορούσες να ανεβάσεις ένα σκαριφηματάκι για κάλυψη?Με νόμιμα-αυθαίρετα?
    1 point
  13. Καλημέρα!Όχι,δεν είναι για μεταφορές η επιτροπή!Είναι μόνο αν αλλάξει >20% στον ίδιο τον 4495! Όπως διατυπώνεται στο άρθρο 2 της ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631 "Το αίτημα διαβιβάζεται στην οικεία Επιτροπή Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων του άρθρου 17 ν. 4495/2017 η οποία με βάση την αιτιολόγηση αποδέχεται ή απορρίπτει την διόρθωση των στοιχείων. Μέχρι την σύσταση της Επιτροπής Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων του άρθρου 17 ν. 4495/2017, τα αιτήματα που υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα για διόρθωση στοιχείων δηλώσεων υπαγωγής του ν. 4178/2013 ή του παρόντα νόμου, διαβιβάζονται στο αρμόδιο ΣΥΠΟΘΑ για την αποδοχή ή μη του αιτήματος. Σε περιπτώσεις που η διόρθωση αφορά οριστικές δηλώσεις υπαγωγής με εσφαλμένα στοιχεία τα οποία όμως δεν μεταβάλλουν το ύψος του υπολογισθέντος κατά τη δήλωση υπαγωγής προστίμου άνω του είκοσι 20 %, το αίτημα τροποποίησης γίνεται αυτόματα αποδεκτό από το πληροφοριακό σύστημα." Άρα,η επιτροπή εξετάζει αιτήματα του 4178 με μεταβολή >20% (που παραμένουν σε αυτόν δηλαδή) και αιτήματα του 4495 με μεταβολή >20%.
    1 point
  14. Καλησπέρα!υπάρχουν αρκετές κατασκευές που δεν μετρούν στην δόμηση βάσει ΝΟΚ ή δεν μετρούσαν στην δόμηση βάσει ΓΟΚ και αντιμετωπίζονται στην ρύθμιση σαν αναλυτικός προυπολογισμός (π.χ.Α.Η.Χ.).Δεν υπάρχουν όμως αυθαίρετοι χώροι που να ρυθμίζονται με μικρότερη επιφάνεια επειδή ποσοστό του χώρου δεν θα μετρούσε στην δόμηση σε νέο κτίριο (άδεια ανέγερσης),απ' ό,τι γνωρίζω τουλάχιστον.Κατά την γνώμη μου πρέπει να δηλωθεί όλη η επιφάνεια του υπόσκαφου κτιρίου ανεξαρτήτως συντελεστών που θα επιλέξεις.
    1 point
  15. Ο SCOP υπολογίζεται κατά EN 14825 (βλέπε συνημμένα ) teknical SCOP NEF En14825 heatpumpsEN.pdf και New Ecodesing.pdf ..Έχει διαδικασία... χρήσιμα.... http://www.solarcooleurope.com/index.php/el/how-it-works/seer-eer http://www.eurovent-certification.com/en/Certified_products/Access_by_programme.php?lg=en&rub=04&srub=01&select_prog=AC&select_partic=20&select_marque=DAIKIN&select_class=AC1+%2F+A+%2F+M+%2F+R http://asm-air.com/airconditioning/seer-vs-eer-what-is-seer-what-is-eer/ teknical SCOP NEF En14825 heatpumpsEN.pdf New Ecodesing.pdf 32-35_SeasonalEfficiency_RJ1402_WEB.pdf NTR20160023-GWH12TB-S3DBA2D-39.pdf
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.