Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.310


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      9.045


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.527


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      4.738


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/09/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. αρθρο 39 ν 4495 2. α) Όπου μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος και εφεξής προβλέπεται η σύνταξη τοπογραφικού διαγράμματος, νοείται το τοπογραφικό διάγραμμα του άρθρου 83 παρ.4 του παρόντος νόμου. β) Απόκλιση επί του εμβαδού οικοπέδου ή γηπέδου από το αναγραφόμενο στο τοπογραφικό διάγραμμα που έχει συνταχθεί μέχρι τις 8.8.2013, και σύμφωνα με τον οποίο εκδόθηκε άδεια οικοδομής ή καταρτίστηκε συμβολαιογραφική πράξη, σε σχέση με τη νέα καταμέτρηση στο τοπογραφικό διάγραμμα που συνοδεύει τη βεβαίωση του άρθρου 83, είναι ανεκτή υπό τις εξής προϋποθέσεις : αα) για οικόπεδα ή γήπεδα εντός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου ή εντός ορίων οικισμού το ποσοστό της απόκλισης ορίζεται σε ±5%, ββ) για τα εκτός σχεδίου οικόπεδα ή γήπεδα το ποσοστό της απόκλισης ορίζεται σε ±10%. Εμβαδομετρήσεις οικοπέδων ή γηπέδων, που έχουν περιληφθεί σε διοικητικές πράξεις και δικαιοπραξίες και είναι εντός της απόκλισης του προηγούμενου εδαφίου, θεωρούνται αποδεκτές και δεν απαιτείται η αναθεώρηση της οικοδομικής αδείας, καθώς και η διόρθωση ή τροποποίηση των τίτλων κτήσης για την έκδοση άδειας. κατα τα λοιπα, τιθεται το ερωτημα, Πολύ κακώς, οταν το 2011 εγινε το συμβολαιο, χρησιμοποιησαν τοπογραφικο του 1997 [πιθανον και αυτο να ηταν επισυναπτομενο σε προηγουμενο] Υπαρχει κτηματολογιο; Εν τελει σε τι οφειλεται η τοσο μεγαλη αποκλιση; Και τι αδεια ηταν αυτη που στηριχθηκε σε τοπογραφικο του 1997
    2 points
  2. Ποια η επιφάνεια του γηπέδου, το μήκος προσώπου του επί της δημοτικής (τέως κοινοτικής) οδού και το βάθος του; Παρεμπιπτόντως, θα αιτηθείς προέγκριση Ο.Α διότι οι παρεκκλίσεις αρτιότητας (εντός ζώνης και παρόδιων γηπέδων με Ε< 4000 τμ) στην εκτός σχεδίου δόμηση μετά το Ν. 4759/20 έπαυσαν να ισχύουν.
    1 point
  3. Μερικές εφαρμογές εξάγουν τα layers του cad σαν σελιδοδείκτες, όπου μπορείς να τα ανοίγεις και να κλείνεις κατα το δοκούν μέσα από το Pdf. Αυτού του είδους τα pdf δεν τα διαβάζει η εφαρμογή του κτηματολογίου. Οπότε θα πρέπει να βρεις σε αυτές τις εφαρμογές αυτήν την επιλογή εξαγωγής και να την απενεργοποιήσεις.
    1 point
  4. Εκ των υστέρων που ρώτησα στην αρμόδια πολεοδομία, και μένα μου είπαν ότι υπερέχει ο κανονισμός. Αν δεν υπάρχει, ισχύει το 100%
    1 point
  5. Η αγροτική οδός λειτουργεί σαν κανονικό όριο και αφήνεις 5 μέτρα.
    1 point
  6. ιασονας: "Εσύ πάντως υπολογίζεις με max συντελεστές, αφού δεν έχει χιλιοστά." σωστα Εσυ σημερα δεν εχεις χιλιοστα, δεν εχεις παρακολουθημα και δεν εχεις καμμια συσταση που να τα λεει διαφορετικα. Ο συμβ/φος ας λεει και ας κανει ό,τι θελει.
    1 point
  7. Ούτε ο συμβολαιογράφος γνωρίζει "που πάνε τα τέσσερα"... Εσύ πάντως υπολογίζεις με max συντελεστές, αφού δεν έχει χιλιοστά. "Δέσε σε κάθε περίπτωση το γαϊδαρό σου", για να μην σε τρέχουν εκ των υστέρων....
    1 point
  8. - Κατ' αρχας, ισχυει ό,τι λεει ο κανονισμος -Αν δεν υπαρχει κανονισμος και απαιτειται επεμβαση σε κοινοχρηστα, θα ισχυσουν οι διαταξεις του ν. 3741/29 Στην δε περιπτωση μας, ειτε με βαση το αρθρο 3 αυτού ειτε με εκδοση δικαστικης αποφασης Αλλά, επειδη το σχετικο αρθρο δεν ειναι σαφες και επειδη υπηρχε μια προηγουμενη ρυθμιση για αδεια απο το 67% και επειδη αυτη η ρυθμιση καταργηθηκε και, επειδη η ΥΔΟΜ δεν εχει δυνατοτητα "διερμηνειας" των νομων και επειδη δεν τους "καλυψε" με καποια σχετικη οδηγια/εγκυκλιο το Υπουργειο... επομενως πρεπει να ερμηνευθει εαν ο νομοθετης τό ξεχασε ή το αφησε ετσι ωστε να εξυπακουεται οτι θελει το 100% Περι αυτου θα κρινουν τα δικαστηρια. https://www.expo-koinoxrista.com/new2/n3741.pdf
    1 point
  9. Καταρχάς να σου πω ότι το ΦΕΜ είναι υποχρεωτικό από το 1ο €. Η παρακράτηση μεταξύ επιτηδευματιών είναι για ΤΠΥ άνω των 300€. ΤΠΥ άνω των 500€, θα πρέπει να εξοφλείται μέσω τράπεζας και όχι με μετρητά. ΑΠΥ άνω των 1500€, θα πρέπει να εξοφλείται μέσω τράπεζας και όχι με μετρητά. (Εάν έχει αλλάξει αυτό, ας με διορθώσει κάποιος συνάδερφος). Πάμε τώρα σε αυτό που ρωτάς: Θα πας στο taxisnet και θα βρεις στις εφαρμογές αυτό: "Δήλωση απόδοσης προκαταβλητεόυ φόρου στις αμοιβές Αρχιτεκτόνων & Μηχανικών". Μετά πατάς "ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΗΛΩΣΕΩΝ" και μετά "ΥΠΟΒΟΛΗ". Στο πεδίου του ΑΦΜ γράφεις το ΑΦΜ του ιδιοκτήτη και παραδίπλα το ποσοστό του. Μετά πας στη σελίδα 2. Αξία έργου εγώ βάζω την αμοιβή μου. Παλαιότερα στις αρχές, έβαζα την ελάχιστη τιμή που έβγαζα από το σύστημα του ΤΕΕ. Αυτό, προσωπικά, το έχω αφήσει χρόνους!! Το ίδιο ποσό στη μελέτη και μηδέν στην επίβλεψη και στο τοπογραφικό κλπ. Τα ίδια και παρακάτω. Ξανά ΑΦΜ και ποσοστό. Μετά: Διεύθυνση, ΔΟΥ, περιγραφή, αξία (αμοιβή) και τετραγωνικά μέτρα. Μετά πατάς υποβολή, βγαίνει η πληρωμή που είναι το 10% της αμοιβής σου, το πληρώνεις την ίδια μέρα και μετά την επόμενη ξαναμπαίνεις και εκεί στην αρχή πατάς "ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΗΛΩΣΕΩΝ" και μετά πας στη δήλωσή σου και πατάς "ΠΡΟΒΟΛΗ-ΒΕΒΑΙΩΣΗ".
    1 point
  10. Ούτε υπαγωγή ούτε αναφορά στην ΤΕ. Το κτήριο έχει εξαιρεθεί από την κατεδάφιση ήδη από το 1983. Από τον ν.1337/83 και μετά απαιτείται να μην είναι επικίνδυνα τα κτήρια που εξαιρούνται της κατεδάφισης (άρθρο 16). Από τη θεώρηση έως την κρίση του επικινδύνου υπάρχει μεγάλος δρόμος με νόμους για χαλίκια. Αν ο μηχανικός της τακτοποίησης έχει τη δυνατότητα να κρίνει την επικινδυνότητα της κατασκευής, οφείλει από τον νόμο να ειδοποιήσει τον ιδιοκτήτη ο οποίος και φέρει την αποκλειστική ευθύνη. Εγγράφως όπως είπε και ο ΙΑΣΟΝΑΣ παραπάνω.
    1 point
  11. Είναι άλλο θέμα η υπαγωγή ενός ακινήτου (αυτής της κατηγορίας) σε ένα νόμο όπου θα ρυθμίζει τις όποιες αυθαιρεσίες του κι άλλο θέμα αν αυτό το ακίνητο κινδυνεύει να πέσει στο κεφάλι κάποιου και να τον πλακώσει... Επίσης, προσωπικώς δεν θεωρώ προφανή την αναφορά στην τεχνική έκθεση. Ο ρόλος αυτής της έκθεσης είναι άλλος! Αν ο μηχανικός θέλει να έχει ήσυχη τη συνείδησή του, προφανώς θα ενημερώσει εγγράφως, έστω και με συστημένη επιστολή ή κάτι άλλο, τον ιδιοκτήτη και τέλος...
    1 point
  12. αυτο https://dasarxeio.com/2021/06/17/98280/ βασιζεται στο πιο αναλυτικο, εδω https://dasarxeio.com/wp-content/uploads/2021/06/53819_1924_2021.pdf
    1 point
  13. - μια περιπτωση ειναι αυτη https://dasarxeio.com/2021/06/17/98280/ - υπαρχει και αυτο, 4 Πότε θα μπορέσουν να μεταβιβαστούν ακίνητα εκτός σχεδίου, όπου είναι σε εξέλιξη η ανάρτηση των δασικών χαρτών; Εφόσον δεν κατατεθεί αντίρρηση και το ακίνητο έχει χρήση μη δασική, 45 ημέρες μετά το πέρας της περιόδου κατάθεσης αντιρρήσεων, όπου κυρώνεται ο δασικός χάρτης μερικώς για αυτές τις περιοχές. Ετσι, αν η ανάρτηση, όπως έγινε γνωστό, ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο του 2022, μπορεί να γίνει μεταβίβαση τον Μάρτιο του 2022. Τα ακίνητα για τα οποία έχουν υποβληθεί αντιρρήσεις μπορούν να μεταβιβαστούν όταν εξεταστούν οι αντιρρήσεις από την Επιτροπή Εξέτασης Αντιρρήσεων και κριθεί πως η έκταση δεν υπόκεινται στη δασική νομοθεσία. Ωστόσο, όσον αφορά τις αντιρρήσεις που έχουν κατατεθεί το 2017, οι περισσότερες δεν έχουν εξεταστεί ακόμη. Μέχρι στιγμής για το 55% της χώρας έχουν υποβληθεί 108.658 αντιρρήσεις. και αυτο Ο ίδιος στέκεται ιδιαίτερα σε ένα παράδειγμα, όπου σε ενιαία κατά τον τίτλο της έκταση ένα τμήμα αυτής αποδίδεται στον δασικό χάρτη ως δασικό. Οπως λέει, η μεταβίβαση έστω του μη δασικού τμήματος του ακινήτου καθίσταται σήμερα αδύνατη. Γιατί; Επειδή κατά τον Γιώργο Ρούσκα «υπάρχει η στρεβλή άποψη πως με τον τρόπο αυτόν δημιουργείται κατάτμηση δασικής έκτασης, παρ’ όλο που αυτό που μεταβιβάζεται είναι μόνο το μη δασικό τμήμα ενώ το δασικό τμήμα άλλωστε στην πραγματικότητα δεν αποτελούσε ποτέ ιδιοκτησία του ιδιώτη». αλλα διευκρινισθηκε οτι δεν αποτελει κατατμηση [λογικο και αυτονοητο] https://news.b2green.gr/6953/δασικοί-χάρτες-αδύνατη-η-μεταβίβαση-α και αυτη η εγκυκλιος για την μεταγραφη των επιτρεπομενων https://dasarxeio.com/2021/05/18/96983/
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.