Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/07/2022 σε όλες τις περιοχές
-
Ο ν4495/17 δεν εχει υποχρεωση ΚΑΝΕΠΕ. Αν δεν αφορα αυτου του ειδους την διαδικασια παρα μονο απλη νομιμοποιηση στην πολεοδομια η Υ.Α περι ΚΑΝΕΠΕ δεν περιλαμβανει την περιπτωση νομιμοποιησεων. Κατα τη γνωμη μου ειναι στην διακριτικη σου ευχερεια (αν και πολλες φορες η εφαρμογη του ΚΑΝΕΠΕ δινει ευμενεστερα αποτελεσματα ιδιως αν μπορεις να λαβεις υποψιν σου και τις τοιχοποιες)2 points
-
1 point
-
"Ψευτοχωρισμός" καθώς το τοπογραφικό αναφέρει το συνολικό εμβαδόν (δηλαδή τα 5 στρ) και απλά έχει με αχνές γραμμές χωρίσει τα 5 τμήματα και έχει δώσει από έναν αριθμό στο καθένα (και όχι ονομασίες/διαστάσεις στις εσωτερικές πλευρές). Ούτε ποσοστά συνιδιοκτησίας έχουν βγει. Και το συμβόλαιο λέει ξεκάθαρα "αγροτεμάχιο 5.000 τ.μ. .... στον οποίο αναλογούν 1.000 τ.μ.", χωρίς να αναφέρεται ότι π.χ. παίρνει το κομμάτι υπό τον αριθμό τάδε. Για αυτό και στις οικοδομικές άδειες που έχουν βγει (γύρω στο 2000), στο τοπογραφικό φαίνονται απλά τα 5 στρέμματα, χωρίς κανέναν χωρισμό μεταξύ τους. Και στο κτηματολόγιο δηλώνουν 1/5 εξ αδιαιρέτου στα 5 στρ, μόνο που ο καθένας δηλώνει επιπλέον τα τετραγωνικά μόνο του σπιτιού του (και οι υπόλοιποι ως αδόμητο). Είναι στο μυαλό των ιδιοκτητών ότι ο καθένας έχει καθαρά 1.000 τ.μ. και τα σπίτια μόνοι τους...1 point
-
Καλησπέρα,κατά την γνώμη μου,τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά: στις επιφάνειες της άδειας συμπληρώνεις τα 3 ξεχωριστά διαμερίσματα της άδειας,το καθένα με την επιφάνεια του βάσει της εγκεκριμένης κάτοψης της άδειας (ζητά επιφάνειες οικοδομικής άδειας,ασχέτως του τι κατασκευάστηκε τελικά και πώς διαχωρίστηκε κατά την Σύσταση οριζοντίων). Στις επιφάνειες της τακτοποίησης: -Αν ταυτίζεται η επιφάνεια του διαμ/τος με το άθροισμα των τριών παραπάνω επιφανειών(άδειας),θα συμπληρώσεις 0,ώστε στο σύνολο επιφάνειας που προκύπτει για το διαμέρισμα,να έχεις το πραγματικό εμβαδόν του διαμ/τος. Παράδειγμα:η άδεια εμφάνιζε το Δ1 (20 τ.μ.),το Δ2 (30 τ.μ.) και το Δ3(20 τ.μ.). Συμπληρώνεις 3 σειρές: Δ1-20 Δ2-30 Δ3-20 Στην πραγματικότητα υπάρχει το Δ (70 τ.μ.). Στην τακτοποίηση συμπληρώνεις για το Δ--> 0. Στο σύνολο έχεις (20+30+20)=70 τ.μ. που είναι το σωστό εμβαδόν του Δ. *Αν δεν υπάρχει ταύτιση εμβαδού μεταξύ άδειας και πραγματικότητας,για μεγαλύτερο εμβαδόν του Δ,θα συμπληρώσεις στην γραμμή της τακτοποίησης τα επιπλέον τ.μ.,π.χ.Δ=71 τ.μ.,συμπληρώνεις +1-αντίστοιχα για μικρότερο εμβαδό π.χ.Δ=68 τ.μ.,στην γραμμή τακτοποίησης (-)2τ.μ.(αρνητικό). Το ζητούμενο είναι στο σύνολο επιφανειών να προκύπτει η πραγματική επιφάνεια του διαμ/τος.1 point
-
Την ωριαία σου αμοιβή ως σχεδιαστής, την πολλαπλασιάζεις με τον χρόνο που θα δαπανήσεις για να ολοκληρώσεις τα σχέδια. Μέσα σε αυτή θα πρέπει να υπολογίσεις τμήμα τον εξόδων σου (πχ ΕΦΚΑ, ενοίκιο, ρεύμα, λογισμικό, λογιστή, εκτύπωση κτλ). Τώρα το τι σόι εταιρεία είναι αυτή που εν έτη 2022 δεν έχουν ιδέα από AutoCAD, αυτό είναι άλλη κουβέντα 😄. Γενικά ως νέος στο επάγγελμα θα δεις πολλά.. Επίσης, ΑΝ είσαι ελεύθερος επαγγελματίας, να τους κάνεις συμφωνητικό για την παροχή των υπηρεσιών σου και ας είναι 50-100 ευρώ πχ (δεν τους ξέρεις και από χθες). Αυτά.1 point
-
Βασικός κανόνας του φόρουμ (και κάθε σοβαρού μηχανικού): Δεν εμπλεκόμαστε σε, εν εξελίξει, δουλειές συναδέλφων Αν δεν εμπιστεύεσαι το μηχανικό σου, βρες άλλον.1 point
-
1 point
-
Πάγια πολιτική του φόρουμ είναι να μην γίνονται δημόσια συζητήσεις για αμοιβές. Η αμοιβή σου δεν θα πρέπει να είναι με το τ.μ. διότι κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή. Μη ξεχνάς ότι η απέναντι πλευρά ναι μεν πληρώνει, αλλά σκέφτεται ότι και εσύ μαθαίνεις από αυτή την συνεργασία, οπότε η δική μου πρόταση είναι να το υπολογίσεις με το πόσες ώρες θα δαπανάς για να τελειώσεις μια πλήρη αρχιτεκτονική μελέτη και θα καταλήξεις μόνος σου στο συμπέρασμα το τι αμοιβή θα αξιώσεις.1 point
-
Κανείς δεν σου είπε να διώχνεις πελάτες χωρίς λόγο ή να μην αναλαμβάνεις δουλειές. Επιγραμματικά θα σου πω κάτι τελευταίο, ότι στην δουλειά μας δεν κοιτάζουμε μόνο το γράμμα, αλλά και το πνεύμα των νόμων και όπως επιθυμούμε κάτι παράλογο να καταργηθεί στην πράξη, άλλο τόσο αντιστεκόμαστε σθεναρά στο να μην αλλάξει κάτι που μπορεί να είναι σωστό. Ένα παράδειγμα από το παρελθόν-άσχετο με τις ΗΤ και τα αυθαίρετα. Μετά από μεγάλους και καταστροφικούς σεισμούς στη χώρα μας και ενώ συνέχιζε να ισχύει αγέρωχος ο παλιός αντισεισμικός του 59 με την πρώτη ουσιαστική του βελτίωση να γίνεται το 1984, πολλοί συνάδελφοι δεν κοίταζαν το γράμμα του κανονισμού. Έπαιρναν μόνοι τους την πρωτοβουλία και "οπλιζαν" πλεοναστικά και υπερ της ασφάλειας (έξω από το γράμμα του κανονισμού) τις οικοδομές και ας μην το έγραφε ο τότε νόμος, υπηρετώντας πιστά τους κανόνες της τέχνης αλλά κυρίως της επιστήμης που είχαν (και έχουμε) διδαχθεί. Εν κατακλείδι, έχουμε πολύ σοβαρότερα προβλήματα να λύσουμε στο άγνωστο και επιβαλλόμενο πεδίο της Η.ΤΚ που το τελευταίο πράγμα που θα μας απασχολούσε είναι εαν πρέπει να έχουμε μόνο την υπαγωγή στις δηλώσεις μας. Δεν το συζητάμε για δηλώσεις αυθαιρέτων άλλων. Εκεί η κατάσταση είναι "ναρκοπέδιο" και πρέπει να είμαστε ιδιαιτέρως προσεκτικοί. Τα έχω αναλύσει σε προηγούμενες δημοσιεύσεις και δεν θέλω να γινομαι κουραστικός.1 point
-
1) Βρήκα το απόσπασμα Νόμου οκ 2) Απλή εξουσιοδότηση δεν κάνει? Με το να κάνω μια αίτηση, δεν αναλαμβάνω κάποια μελέτη κτλ 3) Μα αν δεν μάθω επίσημα τους όρους Δόμησης και τις απαιτούμενες εγκρίσεις, πως θα προχωρήσω σε Δ. Κάλυψης-? Οκ. Είναι απαραίτητη- προαπαιτούμενη η βεβαιωση για την άδεια αλλά λειτουργεί ξεχωριστά. Πως να το συσχετίσω με την Άδεια που θα απαιτηθώ μετά από μελέτη 1 μήνα? Δεν φαίνεται λογικό. Αν κάτι έπρεπε να συμπληρωθεί ίσως είναι στοιχεία τυχόν υφιστάμενων κτιρίων.. Δεν συμφωνείς?1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
GTnews posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-