Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 03/08/2022 σε όλες τις περιοχές
-
Ο υπάλληλος έχει δίκαιο. το όριο το δικό σου χωραφιού είναι το όριο της απαλλοτρίωσης άρα και το όριο του δρόμου είναι η γραμμή της απαλλοτρίωσης. Δηλ. Το πρανές, ας πούμε, σε ένα κομμάτι του δρόμου δεν είναι μέρος αυτού του δρόμος; επισης μια επιχωμάτωση, μέχρι το πόδι της, δεν είναι στοιχείο του δρόμου; Απλα συμφέρει, για πολλουσ Λόγους, να λέμε όριο του δρόμου το όριο της…. «Πίσσας».. (ίσως ορισμένες φορές και να είναι).2 points
-
Version μετά τον ΝΟΚ ...
108.221 downloads
Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
Version X6.3
85.663 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
Κατά την άποψή μου δεν είναι δυνατόν να γνωρίζεις τις όλες τις αποφάσεις του ΣτΕ. Επίσης οι αρμοδιότητες του ΣτΕ περιορίζονται στην ερμηνία των νόμων και όχι την τροποποίηση (αυτό το κάνει η βουλή και το υπουργείο τυπικά). Ως προς τις καταγγελίες που αφορούν σε κάτι νόμιμο, τις ξεπερνάς δυστυχώς με δικαστήρια, γιατί υπάρχουν ακόμα υπάλληλοι που εκτός από τις εγκυκλίους χρησιμοποιούν και τις καταγγελίες για να κρίνουν τι επιτρέπεται και τι όχι. Δεν μπορείς να κάνεις κάτι για αυτό. Μέχρι να αρχίσουν οι υπάλληλοι να ξαναδιαβάζουν νόμους ή η βουλή να τους διατηρεί ενημερωμένους και όχι να κάνει παραπομπές από ΦΕΚ σε ΦΕΚ και να κάνουμε χειροτεχνίες με τα εδάφια λες και είμαστε στο δημοτικό, δεν χρειάζεται να είσαι παράνομος για να μπλέξεις από καταγγελία. Για αυτό παίζει ρόλο και τι θέλουμε από την πολιτεία ως πολίτες και με ποιο τρόπο επιδιώκουμε να συμμετέχουμε στην λήψη αποφάσεων (αν θέλουμε να διορθωθεί αυτή η κατάσταση).1 point
-
Συνάδελφε, το θέμα που θίγω είναι αυτό της υποχρέωσης υπαγωγής. Όπως πολύ σωστά λες, να είμαστε σχολαστικοί. Στην ΗΤΚ δεν έχουν αλλάξει τα περί βεβαιώσεων του 83. Παραμένουν οι τρεις επιλογές: 83/2α, 2β, 2γ. Αποφάσισαν με την ΗΤΚ να βαφτίσουν στο σύστημα τρεις "τύπους" τους οποίους μπέρδεψαν ακόμα και την αντιστοίχιση. Στον τύπο 2 έβαλαν την περίπτωση γ, στον τύπο 3 την β. Στα βαφτίσια, την 2γ την είπαν "ρυθμισμένο" η οποία όμως θα μπορούσε να είναι και "αμπντουλάχ". Τιποτα δεν θα άλλαζε. Η επιλογή "ρυθμισμένο" αντιστοιχεί στην βεβαίωση του 83/2γ όπου γράφει ξεκάθαρα: "οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89." Η 2/82 περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και την 2θ όπου γράφει ξεκάθαρα: θ) εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παρ. 3 του άρθρου 81 εξαιρουμένων των περιπτώσεων β, γ, δ. Αρα τα πραγματα είναι απλά. Η εκδοση ΗΤΚ με εξαιρέσεις της ΚΑΤ3 επιτρέπται. Δεν προκύπτει καμία υποχρέωση. Αν μου διαφευγει κατι, παρακαλώ για την υποδειξη του σχετικού εδαφίου, παραγραφου κλπ. Πάντως απο το ΤΕΕ αν και στις παρουσιάσεις τους οπως και προφορικώς υποστηρίζουν το αντίθετο, εγγράφως και επειτα από αρκετή πίεση, μου απάντησαν για το θεμα της 82/2θ πως: Το ΤΕΕ ανταποκρίνεται σε αντίστοιχα ερωτήματα με σκοπό την άρτια εκτέλεση του έργου του μηχανικού, στα πλαίσια του κώδικα δεοντολογίας. Οι απαντήσεις βασίζονται στην εμπειρία από πληθώρα ερωτημάτων συναδέλφων για την αντιμετώπιση διαφορετικών περιπτώσεων ακινήτων. Οι κατευθύνσεις που δίνονται αποτελούν σύσταση και η αποδοχή τους ή μη εναπόκειται στην κρίση κάθε μηχανικού. Η λέξη «ρυθμισμένο» σε συνέχεια του τύπου 2 της βεβαίωσης, όπως και οι λέξεις «νόμιμο» και «αδόμητο» για τους τύπους 1 και 3 αντίστοιχα, αποτελούν ένδειξη για τον τύπο της βεβαίωσης και όχι ερμηνεία της νομοθεσίας. Υλοποιήθηκε στο σύστημα κατόπιν αιτημάτων των μηχανικών για σύντομη και σαφή διάκριση, οι οποίοι, κατά την έκδοση των βεβαιώσεων του ν. 4495/17, συχνά επέλεγαν λάθος βεβαίωση.1 point
-
η Η.Τ.Κ για όλο το κτίριο συμφέρει, καθώς δεν ανεβάζεις 2-3-4 10 φορές τα σχέδια, τις δηλώσεις τις ρυθμίσεις τις εξουσιοδοτήσεις κτλ Επίσης δεν πληρώνεις αντίστοιχα 2-3-4 10 φορές 20/ευρώ Στις οδηγίες ΤΕΕ δεν αναφέρεται πως γίνεται! πράγμα που σημαίνει ότι το ΤΕΕ δεν έχει προσαρμόσει, όπως όφειλε, την πλατφόρμα (που λέει και ο φίλος μου Δημήτρης) με τη νομοθεσία Δοκίμασε κανένας να κάνει ταυτότητα για όλο το κτίριο, για να μας καθοδηγήσει?? Ίσως μια λύση να είναι να αναγράφονται όλες οι αυτοτελείς συνιδιοκτησίες στα "σχόλια"(δυνατότητας 4.000 χαρακτήρων) υ.γ αν επιλέξω ένα κείμενο -πως θα δω πόσους χαρακτήρες έχει??1 point
-
Τα σκαλοπάτια (που, όντως, δεν επηρεάζουν την νομιμότητα των διαμερισμάτων) είναι κατασκευασμένα επί κοινόχρηστου χώρου της πόλεως (πεζοδρόμιο), και όχι στους κοινόχρηστους χώρους του ακινήτου.1 point
-
Ο διαχειριστής μηχανικός μιας δήλωσης υπαγωγής ενός ακινήτου στο Ν.4495 που θα προβεί στην περαίωση της συγκεκριμένης δήλωσης ΔΕΝ είναι υποχρεωμένος από κανέναν νόμο να προβεί ταυτοχρόνως και στην έκδοση της ΗΤΑ, η έκδοση της οποίας είναι αντικείμενο άλλης μελλοντικής συμφωνίας με τον ιδιοκτήτη του ακινήτου (όρος που προφανώς ενυπάρχει στην αρχική σύμβαση ανάθεσης - ανάληψης του έργου της υπαγωγής). Καλή και τυχερή χρονιά!1 point
-
Σωστά τα λες συνάδελφε και +1 για την τοποθέτησή σου. Στην πραγματικότητα της δουλειάς μας τα δεδομένα δεν είναι πάντοτε διαθέσιμα. πολύς κόσμος-πέλατες-δεν έχει τακτοποιήσει συμβολαιογραφικά τα ακίνητά του. Συνήθως κάτοικοι εξωτερικού. Οι γονείς απεβίωσαν. Τίτλοι δεν υπάρχουν. Αποδοχές κληρονομιάς σε πολλές περιπτώσεις δεν υπάρχουν. Το ακίνητο κυριολεκτικά υπάρχει επειδή κάποιος συγγενής στην Ελλάδα το θυμάται. Αν και αυτός αποβιώσει δεν θα το ξέρει κανείς. Έρχεται λοιπόν κάποιος, κάποια στιγμή και σου αναθέτει να εκπονήσεις τοπογραφικό διάγραμμα, ως φερόμενος ιδιοκτήτης. Συνήθως στα εκτός σχεδίου, γίνεται χαμός από καταπατήσεις, αυθαίρετες διανοίξεις ας το πούμε δρόμων, ή δουλείες που δεν υπακούν σε κανένα συμβόλαιο και γίνεται ένα απίστευτο κομφούζιο. Για διανομή με δικαστικές αποφάσεις ώστε να ληφθεί υπόψη ο χρόνος ύπαρξης του ακινήτου , στις περισσότερες φορές αν πεις κάτι τέτοιο σε κοιτάζουν σαν εξωγήινο. Καλείται λοιπόν ο μηχανικός να υπογράψει τη δήλωση του ν. 651/77. Μέχρι λοιπόν να συνταχθεί κάποιο συμβόλαιο για να έχει στα χέρια του, αναγράφει ότι το τάδε γήπεδο άρτιο και οικοδομήσιμο, εφόσον προυπάρχει πχ της 31-12-2003. Αδόκιμος όρος, εννοείται. Από την άλλη, αν γράψει μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο χτυπάει πολύ άσχημα στα μάτια του εντολέα του, διότι ο δίπλα μηχανικός αβασάνιστα θα σφραγίσει τη δήλωση με το "εφόσον". Άλλη μια πατέντα, για να καλύψει άλλες πατέντες- και ο μηχανικός θα γίνει ρόμπα στο πελάτη και θα χαρακτηριστεί και "ασχετος" αφού ο άλλος το κάνει. Πως ο μηχανικός να υπογράψει δήλωση αρτιότητας όταν δεν έχει κανένα στοιχείο. Θα έπρεπε λοιπόν σε κάθε τέτοια περίπτωση που δεν έχει σοβαρά στοιχεία από τίτλους να υπογράφει ότι το γήπεδο είναι μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο, μέχρι να αποδειχθεί η προΰπαρξη του από την τάδε χρονολογία. Πως όμως ο συμβολαιογράφος θα περάσει σε κάποιο τίτλο μια τέτοια δήλωση? Να πάμε με την εγκύκλιο που όλοι ξέρουμε? Άλλο μπλέξιμο από εκεί. Δηλαδή, λέμε στον ιδιοκτήτη.: Υπέγραψε ότι μας βολεύει για το ακίνητο σε Υ.Δ φέρε και ένα πιστοποιητικό ότι δεν στο διεκδικεί κανείς και αμέσως έχουμε προΰπαρξη ακινήτου? Το τοπογραφικό με βεβαίωση δημάρχου το έχουμε ξεχάσει προ πολλού. Επίσης, η εγκύκλιος αποτελεί εναλλακτική λύση για την Υ.ΔΟΜ σε περίπτωση έκδοσης άδειας δόμησης. Ας καταθέσει συνάδελφος αν του εξέδωσαν άδεια για γήπεδο άρτιο σε παρέκκλιση μόνο με Υ.Δ ιδιοκτήτη και πιστοποιητικό. Συνήθως ζητούν συμβόλαια. Μέσα λοιπόν στο όλο αδιέξοδο, και αφού πέταξαν το μπαλάκι στο μηχανικό, εμείς καλούμαστε να εφαρμόσουμε "επιλεκτικά" το νόμο χωρίς δεδομένα? Τότε ας αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους. Οι ιδιοκτήτες που παραμέλησαν επί δεκαετίες τα ακίνητά τους, οι συμβολαιογράφοι που πετούν το μπαλάκι σε μας και εμείς το επιστρέφουμε με την δήλωση πατέντας "εφόσον προϋφίσταται". Κάθε σοβαρή χώρα έχει δημιουργήσει κτηματολόγιο χρόνια τώρα. Εμείς ασχολούμαστε με ένα χαρμάνι επικαλυπτόμενων αρμοδιοτήτων, με ιδιότητες ολίγον μηχανικού και ολίγον νομικού και πολύ ψυχολόγου να κατευνάζουμε τα πνεύματα στις ιδιοκτησιακές διαφορές τους.1 point
-
Η δήλωση του ν-651/77, είναι άλλη μία μοναδική ελληνική πατέντα. 'Εχει εφαρμογή μόνο μέσα στην ελληνική εικονική πραγματικότητα. Πουθενά αλλού στον κόσμο δεν συμβαίνει αυτό, εκτός ίσως από το Μαιμούντερλιφφ που μετράνε ακόμη τις εκτάσεις των ακινήτων τους με την δια χειρός ρίψη πέτρας και το ιδιοκτησιακό καθεστώς καθορίζεται από το τσαντίρι που εγκατέστησε πρώτος ο κάθε φύλαρχος μέσα στην έκταση. Αν δεν ήταν ήξεις-αφήξεις η δήλωση και θεωρείται ισχυρή τότε γιατί να τρέχουμε όλοι για την αρτιότητα-οικοδομησιμότητα από τις ΥΔΟΜ? Γιατί να μην θεωρείται ισχυρό δεδομένο αυτή η δήλωση για τον έλεγχο οικοδομησιμότητας στην έκδοση οικ. αδειών? Γιατί η δήλωση αμφισβητείται στον έλεγχο? Τι αποζημίωση νομίζεις θα πάρει ένας επενδυτής που επένδυσε πχ 50 εκατομμύρια για να αγοράσει μια έκταση και βασίστηκε στη δήλωση μηχανικού του Ν-651 και την αγόρασε ως άρτια και οικοδομήσιμη ενώ μετά την αγορά ανακαλύπτει ότι δεν κάνει ούτε για την καλλιέργεια πατάτας? Και τι να τον κάνει μετά αυτόν που συνέταξε το τοπογραφικό και την δήλωση, και 50 καλούς δικηγόρους να βάλει, και ανάποδα να τον γυρίσει και να τον ταρακουνήσει, γκλίν-γκλάν δεν ακούγεται τίποτα, οπότε υπάρχει περίπτωση ο επενδυτής να ξαναδεί τα 50 εκατομμύρια του? (είναι ένα μικρό παράδειγμα γιατί δεν γίνονται σοβαρές επενδύσεις). Ο νόμος αυτός έγινε για να μπορούν να γίνονται τα συμβόλαια και να υπάρχει το αλισφερίσι μέχρι να κάνουμε κράτος. Η απουσία και η υποκρισία του κράτους κρύφτηκε πίσω από αυτή την δήλωση χρησιμοποιώντας σαν μάσκα τον μπουνταλά μηχανικό.1 point
-
Νομίζω ότι το ελάχιστο πλάτος προκύπτει από την μελέτη πυροπροστασίας.1 point
-
Προσοχή στο align να μην πιάνεις σημεία με διαφορετικό z γιατί γίνεται χαμός μετά (αν το πάθεις εύχομαι να το ανακαλύψεις γρήγορα...)1 point
-
Από την στιγμή που η νομοθεσία σου δίνει την δυνατότητα εξαίρεσης, σου δίνει και την δυνατότητα μεταγενέστερης ρύθμισης. Προσωπικά το έχω αντιμετωπίσει 3-4 φορες χωρίς κανένα πρόβλημα από συμβολαιογράφους και υποθηκοφυλακεία. Προχωράει απροβληματιστα η διαδικασία.0 points
-
Επιμένω στην ανωτέρω θέση επειδή δεν πρέπει να αγνοούμε πως υπάρχουν ρυθμισμένες περιπτώσεις που παραμένουν με αυθαίρετες κατασκευές της κατ 3 για πολλούς και διάφορους λόγους. (Πχ διαμερισματωση και μετατόπιση παραθύρου σε παραδοσιακό οικισμό. Για να ρυθμίσεις το παράθυρο έπρεπε να περιμένεις κάνα 6μηνο για την επιτροπή. Άρα η χρήση της εξαίρεσης 2θ/82 ήταν μονόδρομος) Αν τώρα στην αποτύπωση εμφανίζονται όλες οι της κατ3 και στην ΤΕ γίνεται μνεία των παραβάσεων, η ΗΤΚ εκδίδεται πανηγυρικά. Αν όμως πας για άδεια κλπ τότε πρώτα θα πρέπει να τακτοποιήσεις με νέα δήλωση 4495, συμπληρωματική της αρχικής. Εντωμεταξυ μέχρι στιγμής, όπου και να έχει τεθεί ως θέμα συζήτησης, κανείς δεν έχει παραθέσει κανένα άρθρο, καμία παράγραφο, απ'οπου προκύπτει κάτι άλλο. Και θα ξαναπώ, ακόμα και το ΤΕΕ που προφορικά υποστηρίζει το αντίθετο, εγγράφως που ζήτησα να απαντήσουν (όχι με απλό μέιλ αλλά με αίτημα και αρ.πρωτ....) νιπτουν τα χείρας τους όπως εμφανίζεται πιο πάνω....-1 points
-
Καλά κάνεις και τις έχεις! Δεν γίνεται κάτι τέτοιο!-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-