Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/09/2022 σε όλες τις περιοχές
-
4 points
-
Το λογικό είναι αυτό που ισχύει, διότι 1. Με τη μειωμένη (σε σχέση με τα εντός) κάλυψη, υπάρχει άφθονος χώρος για φύτευση 2. Η φύτευση, σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, επιβάλλεται για λόγους δημιουργίας μικροκλίματος όσο για το "τσιμέντωμα" όλου του ακάλυπτου, ας ερωτηθεί η τσέπη...3 points
-
Version μετά τον ΝΟΚ ...
109.254 downloads
Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
1 point
-
1 point
-
θα μπορούσαν να συνδυαστούν αν η κατηγορία 5 δεν είχε πάψει να δηλώνεται στο σύστημα εδώ και κανα χρόνο. Θα περιμένεις να ανοίξει κάποια στιγμή1 point
-
1 point
-
Νομίζω πως ένα τοιχίο αντιστήριξης στη μέση του πουθενά μπορεί να θεωρηθεί κατασκευή μικρής σπουδαιότητας ως προς την ασφάλεια του κοινού, οπότε ως Σ1 απαλλάσσεται.1 point
-
Βασίλη καλησπέρα. Από την παράθεση της νομοθεσίας που έκανες, αντιλαμβάνομαι το ίδιο με σένα, δηλαδή το πρόστιμο διατήρησης άρχεται από την ημερομηνία σύνταξης της έκθεσης αυτοψίας. Αν θυμάμαι καλά με τους παλαιότερους νόμους (προ ν. 4014) το πρόστιμο διατήρησης καθορίζονταν από την κρίση της Πολεοδομίας για τον χρόνο ανέγερσης του αυθαιρέτου, οπότε ίσως ο συνάδελφος της ΥΔΟΜ να είχε έντονες μνήμες από τότε και να έδωσε βιαστική απάντηση (;)1 point
-
Ο ήχος στην προκειμένη περίπτωση είναι αερόφερτος και όχι κτυπογενής. Θεωρώ ότι το ζήτημα ελάχιστα θα βελτιωθεί ακόμη και αν-με την σύμφωνη γνώμη μηχανικού και την έκδοση σχετικής άδειας-κλειστεί η πλευρά της βεράντας. Εκτιμώ ότι ο τοίχος περισσότερο θα συνδράμει σε μια οπτική απόκρυψη παρά σε κάποια ιδιαίτερη ηχομόνωση. Ίσως να έκανες μια συζήτηση σε φιλικό κλίμα, ώστε τις ώρες κοινής ησυχίας να τις σέβονται (ως έχουν εκ του νόμου υποχρέωση) και εσύ να μπορείς να ησυχάζεις.1 point
-
Μάλιστα. Να ομολογήσω πως παρά την κατά το δοκούν ερμηνεία, το έγγραφο της ΤΕΔΚ με ημερομηνία «Μάιος 2021» είναι πολύ καλό αναφορικά με την πληρότητα της πληροφορίας ώστε αυτό να έχω ως οδηγό. Μόνο που το επίμαχο θέμα σχετικά με την τήρηση των όρων δεν θίγεται στο συγκεκριμένο έγγραφο. Συγκεκριμένα αναφέρεται: …κατά τον έλεγχο τελικού σταδίου ελέγχονται, μεταξύ άλλων, οι όψεις του κτιρίου. Ο έλεγχος των όψεων αφορά στο σύνολο των κατασκευών και δεν περιορίζεται μόνο σε κτίρια που βρίσκονται σε καθεστώς προστασίας ή σε κτίρια που βρίσκονται σε περιοχές που υπάγονται σε καθεστώς προστασίας (παραδοσιακοί οικισμοί, παραδοσιακά τμήματα πόλεων, αρχαιολογικοί χώροι, ιστορικοί τόποι, διατηρητέα κτίρια και μνημεία κα) και για τα οποία εφαρμόζονται ειδικοί όροι και περιορισμοί που έχουν επιβληθεί από ειδικά διατάγματα.1 point
-
ΟΚ, κάποιος έβαλε εκεί αυτό το κουτάκι. Δεν υπάρχει όμως διάταξη που να σε υποχερώνει να ελέγξεις κάτι τέτοιο. Άρθρο 44 παράγραφος 2 γ) γ) τελικός : μετά την ολοκλήρωση του κτιρίου. Ο έλεγχος αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις, τις όψεις, το ύψος της στέγης και το συνολικό ύψος της, τις διαστάσεις των ημιυπαίθριων χώρων και των εξωστών, τις τελικές στάθμες ορόφων, τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, όπως υποχρεωτική φύτευση, προκήπιο και ακάλυπτος χώρος, τήρηση των θέσεων στάθμευσης, θέση και διαστάσεις κολυμβητικών δεξαμενών και υδάτινων επιφανειών, θέση και διαστάσεις δεξαμενών λυμάτων, θέση και διαστάσεις λεβητοστασίου και διαστάσεις των ανοιγμάτων του, καθώς και τις προβλεπόμενες εγκαταστάσεις. Βέβαια σύμφωνα με το έγγραφο - «νόμος» που έχει κυκλοφορήσει η ΤΕΔΚ εξάγονται αυθαίρετα συμπεράσματα τύπου «κουτάκι»: Ν.4495/17, άρθρο 44, παρ.1 “…Οι έλεγχοι διενεργούνται από διαφορετικούς κάθε φορά Ελεγκτές Δόμησης με αυτοψία και έλεγχο της εφαρμογής των μελετών, σύμφωνα με τις οποίες εκδόθηκε η άδεια δόμησης ή η οικοδομική άδεια.” Συνεπώς, ο ελεγκτής δόμησης δεν υποχρεούται στον έλεγχο νομιμότητας της άδειας, είναι όμως υποχρεωμένος να αναφέρει οτιδήποτε παρατηρήσει σχετικά με τη μη ορθή εφαρμογή αυτής. Αυτό δεν προκύπτει από πουθενά, ο νόμος στην παράγραφο 2 ξεκαθαρίζει τι νοείται έλεγχος εφαρμογής μελετών.1 point
-
1 point
-
Σαφώς και δεν υπάρχει αυθαίρετο και σαφώς πρέπει να προστατεύεται με ενημέρωση ο πελάτης από την πιθανή μελλοντική έκθεση σε "αυστηρό" συνάδελφο ή στην ελαττωματική μετροταινία του, όταν η απόκλιση πλησιάζει την μέγιστη ανοχή. Για του αυστηρότερους υπενθυμίζω ότι στην επιστήμη του μηχανικού δεν νοείται μέγεθος χωρίς ανοχή. Δεν πιστεύω να θεωρούμε ότι το ιδρύσαμε με τα αυθαίρετα.1 point
-
Νομίζω ότι η κατάθεση αμοιβής επίβλεψης και το ΦΕΜ υποβάλλονται με αίτηση στην ΥΔΟΜ αποκλειστικά με εμειλ και ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος.1 point
-
γιατί πρέπει να κάνεις ενημέρωση για την κατάθεση αμοιβής επίβλεψης; ποιός στο ζήτησε;1 point
-
1 point
-
1 point
-
και όμως αυτό ζητούν χωρίς κάποια επεξήγηση για τον λόγο. Θέλουν το έγγραφο για συνδεση με σύνδεση που βγαίνει απο το σύστημα του 44951 point
-
Δεν χρειάζεται. Πας στην πολεοδομία με τα στοιχεία της τακτοποίησης και σου δίνουν ειδική βεβαίωση.1 point
-
1 point
-
Από τις φωτογραφίες, και μόνο, δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα. Χρεάζεται αυτοψία έμπειρου συναδέλφου1 point
-
ΣΠΑΖΟΚΕΦΑΛΙΑ: Εχω θεση σταθμευσης υπογειου με ποσοστα - και καμια αλλη οριζοντια στο κτιριο. Στην καρτελα επιφανειες βαζω την επιφανεια ως κλειστη θεση σταθμευσης. Στις χρησεις, βαζω κατοικιες - λογω επικρατουσας χρησης, διοτι δε ταιριαζει κατι αλλο. Αν παμε για οριστικοποιηση, βγαζει μηνυμα: Το άθροισμα των επιφανειών Κύριας και Βοηθητικής Χρήσης της καρτέλας «Επιφάνειες» πρέπει να ισούται με το άθροισμα των επιφανειών της καρτέλας «Χρήσεις» Αν μεταφερω στην καρτελα Επιφανειες την επιφανεια απο την κλειστη θεση σταθμευσης στη βοηθητικη χρηση, η παρατηρηση φευγει. Το ελυσε το θεμα κανεις;1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
GTnews posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-